abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125063347

Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner
Wie loopt waar en wanneer google docs

[ Bericht 0% gewijzigd door Levitas op 09-04-2013 21:02:43 ]
pi_125063392
LaPo:
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2013 11:15 schreef Twinky het volgende:

[..]

hehehe :D

wat me dan op die website van je verbaast is hoe megasnel die mensen lopen.

37,6 km/u! dat fiets ik nog niet eens op mijn allerhardst. En een marathon met 20 km/u. Jezus.
Dat zijn inderdaad wel belachelijke snelheden, pfoe!

Net terug van een kort rondje. Giga offday -O- Merkte tijdens de warming up al dat het zwaar zou gaan worden, maar het was nog veel erger dan ik had verwacht. Benen leken niet te willen, ademhaling kreeg ik niet op orde. Vervelend, maar donderdag dan maar beter.
http://runkeeper.com/user/Kevv1990/activity/165377544
  dinsdag 9 april 2013 @ 11:21:37 #3
92409 Twinky
Little star.
pi_125063427
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 11:18 schreef YUR het volgende:

Ik hoop m in de buurt van 12 km/u te lopen :')
dat is ook heel erg snel hoor! Misschien wel het FOK!record!
  dinsdag 9 april 2013 @ 11:22:16 #4
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125063448
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2013 11:21 schreef Twinky het volgende:

[..]

dat is ook heel erg snel hoor! Misschien wel het FOK!record!
Hehe, nee hoor :) Er zijn FOK!kers die m onder de 3 uur hebben gelopen
F means you're fucked
  dinsdag 9 april 2013 @ 11:23:25 #5
92409 Twinky
Little star.
pi_125063489
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 11:22 schreef YUR het volgende:

[..]

FOK! jaarrecord 2013!

ik heb ooit met mijn Leonardogroep en de bovenbouwgroep een wedstrijd gedaan dat ze eieren veilig op de grond moesten krijgen. Toen heb ik voor 2 klassen = 50 kinderen, voor ieder kind een eigen certificaat gemaakt, zodat ze allemaal iets hadden gewonnen. Grootste constructie, hardste klap, ei meest verspreid, meest sierlijke val, weet ik veel. En trots dat ze waren :D
pi_125063659
Ha, net op tijd terug van een lekker rondje van 5 km in het zonnetje. Here comes the rain!
pi_125063716
Ik ga even een week op vakantie en ik zie dat ik meteen uit de top 10 van de 2013 Challenge ben gedropt. Daar gaan we deze week eens even wat aan doen. >:)
pi_125063741
Dagje totale rust hier.

*zit op stoel met pootje omhoog*

Sal rech kom! (en even huisarts zoeken/bellen/regelen)
Ja doei.
pi_125063883
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 11:22 schreef YUR het volgende:
Sinds wanneer was jij nou eigenlijk bezig met lopen? Bij mij begint het ook wel een beetje te kriebelen om een marathon te gaan doen (je moet toch een doel hebben). Vraag me af of 2014 haalbaar is.
pi_125063967

Wiehoe! nog nooit zo ver gelopen :D
Mooi vlak ook, die pieken zijn meetfouten

Op naar een hele marathon...?
Misschien in 2014 :Y
  dinsdag 9 april 2013 @ 11:37:24 #11
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125063984
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 11:34 schreef Saysem het volgende:

[..]

Sinds wanneer was jij nou eigenlijk bezig met lopen? Bij mij begint het ook wel een beetje te kriebelen om een marathon te gaan doen (je moet toch een doel hebben). Vraag me af of 2014 haalbaar is.
Sinds maart 2010. Maar sinds die tijd ben ik er ook weer een paar keer uit geweest en opnieuw begonnen.
Kijk eerst eens of je fatsoenlijk een aantal halve marathons kunt lopen :Y
F means you're fucked
pi_125064051
Dat klinkt verstandig ja :)
pi_125064093
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 11:37 schreef YUR het volgende:

[..]

Sinds maart 2010. Maar sinds die tijd ben ik er ook weer een paar keer uit geweest en opnieuw begonnen.
Kijk eerst eens of je fatsoenlijk een aantal halve marathons kunt lopen :Y
Dat wijze besluit heb ik ook genomen uiteindelijk. Die marathon komt nog wel een keer...
  dinsdag 9 april 2013 @ 11:46:18 #14
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_125064328
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 11:30 schreef motorbloempje het volgende:
Dagje totale rust hier.

*zit op stoel met pootje omhoog*

Sal rech kom! (en even huisarts zoeken/bellen/regelen)
*kus op pootje* Beterschap!
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:24:06 #15
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_125065586
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 11:29 schreef Saysem het volgende:
Ik ga even een week op vakantie en ik zie dat ik meteen uit de top 10 van de 2013 Challenge ben gedropt. Daar gaan we deze week eens even wat aan doen. >:)
Ow ja, die challenge ook maar even bijgewerkt :Y
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_125065651
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 11:29 schreef Saysem het volgende:
Dan had je je schoenen mee moeten nemen! >:)
pi_125065670
Marathon lijkt me wel heel ver nog.. Eerst maar de 5 over 1,5 week, dan in het september de 8 en volgend jaar in april(enschede marathon) de 10?

Ik ben er klaar mee.. Dag evy, het was gezellig, en ik ben fier op uw traingingscapaciteiten, maar na les 27 is het gewoon klaar..
Al ging het niet erg lekker, wel de 10-1-20 volgemaakt, en ik zag achteraf op runkeeper een mooi heuveltje op van 15 meter tijdens de eerste helft van de 20. Dat was ook het slechtste stuk, dus misschien daar wel door? Na de 20 nog wel puf over, maar mijn linkerscheenbeen deed pijn, dus toch maar niet doorgegaan. Even rust gunnen en dat het weekend een 30-minuten aaneen proberen..
pi_125065674
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:25 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dan had je je schoenen mee moeten nemen! >:)
Heb ik nog overwogen, maar het loopt toch een beetje lastig op de piste.
pi_125065694
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:26 schreef Saysem het volgende:
Heb ik nog overwogen, maar het loopt toch een beetje lastig op de piste.
Haha, da's waar. Wel goeie sneeuw nu denk ik? Waar was je?
pi_125065729
Franse Alpen. Het is wel echt einde seizoen nu, maar de omstandigheden waren nog goed.

[ Bericht 8% gewijzigd door Saysem op 09-04-2013 13:08:29 ]
pi_125065850
Waaaaaaa! Ik heb 5,2 kilometer gelopen!!!!! Ik hoopte al dat ik met mijn schema van 39 minuten vandaag de 5 kilometer zou gaan passeren, maar ik had er heel even een hard hoofd in toen ik me in het tweede stukje van 8 minuten niet fijn voelde. Steken in m'n zij enzo... Tijdens het derde stukje ging het ineens weer vet lekker! En ja hoor, gelukt! Voelt echt keigoed!!!

*doet dansjes, rent rondjes en huppelt door de kamer*
pi_125065891
Wat goed!
Ja doei.
pi_125065924
Misschien wel interessant voor een aantal mensen hier, vanaf zaterdag bij de aldi een gps horloge met hartslagband voor 79,99.
pi_125065977
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 11:36 schreef Mip1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wiehoe! nog nooit zo ver gelopen :D
Mooi vlak ook, die pieken zijn meetfouten

Op naar een hele marathon...?
Misschien in 2014 :Y
Grappig, vandaag bijna hetzelfde gedaan ook nog nooit verder dan 15, nu 17 ging ook lekker :Y
pi_125066001
Mip, remzz en gogo, alledrie goed bezig zeg *O*
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:50:45 #26
277396 kwaitnait
Ich bin der Henk
pi_125066264
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:36 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Misschien wel interessant voor een aantal mensen hier, vanaf zaterdag bij de aldi een gps horloge met hartslagband voor 79,99.
Zou het wat zijn? De prijs is wel een stuk aantrekkelijker dan bijvoorbeeld de prijs van een Garmin, maar ik heb het idee dat die van de Aldi toch een beetje duur koop is.
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:54:01 #27
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_125066368
Mwah, de Garmin 10 heb je voor ¤ 109,95 (zonder HRM) en de Garmin 210 (met HRM) voor ¤ 179,-..
Ik zou het wel weten :P
pi_125066762
Ik zal hier wel mee in de minderheid mee zijn, maar ik ben echt blij dat ik de switch gemaakt van m'n Garmin Forerunner 405 naar een smartphone. Geen gezeik meer met GPS, geen aparte iPod en nog steeds alle functionaliteiten die ik wil.
pi_125066924
Op Amazon.de is de 410 ook wel voordelig: http://www.amazon.de/Garm(...)&keywords=garmin+410

Ik heb met m'n Garmin juist veel minder gezeik met GPS, het is veel nauwkeuriger dan de GPS op m'n telefoon (nouja, HTC). Ik neem ook lang niet altijd muziek mee, maar anders heb ik daarvoor een iPod Nano en die neemt nou niet echt veel ruimte in. Achteraf had ik wel liever een 610 gekocht, omdat de 410 toch wel lomp groot is voor mijn dunne polsjes, maarja, volgend jaar maar ofzo.
pi_125066966
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:34 schreef Gogo83 het volgende:
Waaaaaaa! Ik heb 5,2 kilometer gelopen!!!!! Ik hoopte al dat ik met mijn schema van 39 minuten vandaag de 5 kilometer zou gaan passeren, maar ik had er heel even een hard hoofd in toen ik me in het tweede stukje van 8 minuten niet fijn voelde. Steken in m'n zij enzo... Tijdens het derde stukje ging het ineens weer vet lekker! En ja hoor, gelukt! Voelt echt keigoed!!!

*doet dansjes, rent rondjes en huppelt door de kamer*
Wat goed, was dat de vier keer acht minuten les? Ik vond die zwaar!!!!
Wat een fijn gevoel als je weer een les gehaald hebt niet?
This whole world is wild at heart and weird on top
pi_125067044
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:26 schreef Deepfreeze het volgende:
Marathon lijkt me wel heel ver nog.. Eerst maar de 5 over 1,5 week, dan in het september de 8 en volgend jaar in april(enschede marathon) de 10?

Ik ben er klaar mee.. Dag evy, het was gezellig, en ik ben fier op uw traingingscapaciteiten, maar na les 27 is het gewoon klaar..
Al ging het niet erg lekker, wel de 10-1-20 volgemaakt, en ik zag achteraf op runkeeper een mooi heuveltje op van 15 meter tijdens de eerste helft van de 20. Dat was ook het slechtste stuk, dus misschien daar wel door? Na de 20 nog wel puf over, maar mijn linkerscheenbeen deed pijn, dus toch maar niet doorgegaan. Even rust gunnen en dat het weekend een 30-minuten aaneen proberen..
Ga je na Evy zelf verder of ga je dan Evy 5-10 km doen? Ik heb Renate ook liggen voor verschillende niveaus, misschien ga ik dat eens proberen. Ik heb wel het idee dat ik juist doordat iemand tegen me "zegt" dat ik nog even moet doorgaan dat ook doe. Terwijl ik zelf misschien allang gestopt was

Ik wil ook in september de 8 kilometer kunnen lopen. Ga waarschijnlijk met vriendin de pierloop doen dus dat wordt nog wel even flink oefenen tot die tijd
  dinsdag 9 april 2013 @ 13:18:40 #32
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125067080
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 13:12 schreef hatsaflats het volgende:
Op Amazon.de is de 410 ook wel voordelig: http://www.amazon.de/Garm(...)&keywords=garmin+410

Ik heb met m'n Garmin juist veel minder gezeik met GPS, het is veel nauwkeuriger dan de GPS op m'n telefoon (nouja, HTC). Ik neem ook lang niet altijd muziek mee, maar anders heb ik daarvoor een iPod Nano en die neemt nou niet echt veel ruimte in. Achteraf had ik wel liever een 610 gekocht, omdat de 410 toch wel lomp groot is voor mijn dunne polsjes, maarja, volgend jaar maar ofzo.
Maar de kast van de 610 is toch even groot als die van de 410?
F means you're fucked
pi_125067087
Net een wandeling gemaakt van 9 km. Ook lekker, richting strand en weer terug.

Nu best zware benen, hopelijk morgen weer rennen en anders donderdag
pi_125067306
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 13:17 schreef Lula het volgende:

[..]

Ga je na Evy zelf verder of ga je dan Evy 5-10 km doen? Ik heb Renate ook liggen voor verschillende niveaus, misschien ga ik dat eens proberen. Ik heb wel het idee dat ik juist doordat iemand tegen me "zegt" dat ik nog even moet doorgaan dat ook doe. Terwijl ik zelf misschien allang gestopt was

Ik wil ook in september de 8 kilometer kunnen lopen. Ga waarschijnlijk met vriendin de pierloop doen dus dat wordt nog wel even flink oefenen tot die tijd
Ik heb niks meer liggen, dus moet even kijken wat werkt. Misschien ook wel het 10km schema van runkeeper, of daar wat lessen uit, en verder mijn eigen idee. Vindt het ook wel fijn om nu even los te mogen rennen. Een intervalletje als ik goed moe wil/frustraties kwijt moet, en een afstand als ik de tijd heb..
September die 8km, en daar misschien vanaf juni serieus er aan gaan werken, dus april en mei dan lekker prutsen ;)

Ik heb evy nu op mijn eigen muziek gedaan. De les in runkeeper ingevuld, en mijn eigen muziek er achter.
pi_125067390
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 13:18 schreef YUR het volgende:

[..]

Maar de kast van de 610 is toch even groot als die van de 410?
Hij is iets slanker:

De 410 pas ik alleen met soft-strap doordat het vrij lang "hard" is voordat het bandje begint, waardoor hij nog meer boven m'n pols zweeft. Maar voorlopig heb ik het er maar mee te doen :D
pi_125067746
Ter indicatie:
pi_125068035
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 13:38 schreef hatsaflats het volgende:
Ter indicatie:
[ afbeelding ]
Hmm ja, begrijp wat je bedoelt. Schuift 'ie niet ook de hele tijd richting je hand met de bovenkant?
pi_125068059
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 13:14 schreef Lula het volgende:

[..]

Wat goed, was dat de vier keer acht minuten les? Ik vond die zwaar!!!!
Wat een fijn gevoel als je weer een les gehaald hebt niet?
Dat is inderdaad een heerlijk gevoel! Ik vond hem ook vrij zwaar. Hierna heb ik 10-10-12 en daar zie ik ook wel tegenop hoor! En zaterdag 2x15... Ik moet nog even zien of ik dat al ga doen of dat ik deze week nog een keer herhaal. Hangt af van hoe het donderdag gaat.

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 13:26 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Ik heb niks meer liggen, dus moet even kijken wat werkt. Misschien ook wel het 10km schema van runkeeper, of daar wat lessen uit, en verder mijn eigen idee. Vindt het ook wel fijn om nu even los te mogen rennen. Een intervalletje als ik goed moe wil/frustraties kwijt moet, en een afstand als ik de tijd heb..
September die 8km, en daar misschien vanaf juni serieus er aan gaan werken, dus april en mei dan lekker prutsen ;)

Ik heb evy nu op mijn eigen muziek gedaan. De les in runkeeper ingevuld, en mijn eigen muziek er achter.
Ik zit ook nog te twijfelen hoe ik hierna verder ga, maar goed, ik moet nog 3 weken voor ik aan de 30 minuten zit. In mei ben ik op vakantie en ga denk ik daar gewoon 2 x per week 5 km lopen. En dan vanaf juni weer verder trainen voor de 10 in september.
  dinsdag 9 april 2013 @ 13:56:39 #39
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_125068367
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 13:12 schreef hatsaflats het volgende:

Marktplaats endezo?

Hehhee, fysio: "Je had op de sintelbaan moeten lopen!! o|O "
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_125068537
Ik ben echt heel blij met mijn Garmin 610, met telefoon met GPS was het toch altijd maar de gok of die het deed en niet halverwege uitviel en je kunt niet op elk moment zien hoe hard je loopt dat is wel het voornaamste voordeel van de Garmin.
pi_125068629
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 13:56 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Marktplaats endezo?

Hehhee, fysio: "Je had op de sintelbaan moeten lopen!! o|O "
Misschien in mei, dan heb ik geld om het verschil bij te leggen.

SPOILER
  dinsdag 9 april 2013 @ 14:09:20 #42
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_125068800
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:04 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_125068947
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:09 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  dinsdag 9 april 2013 @ 14:20:08 #44
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_125069152
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_125070171
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 13:47 schreef Gogo83 het volgende:

Ik zit ook nog te twijfelen hoe ik hierna verder ga, maar goed, ik moet nog 3 weken voor ik aan de 30 minuten zit. In mei ben ik op vakantie en ga denk ik daar gewoon 2 x per week 5 km lopen. En dan vanaf juni weer verder trainen voor de 10 in september.
Iemand raadde me af om steeds de volle 5 k te doen als je het net kan. liever eens per week. Verder juist ook lekker laag tempo, maar langer te rennen. Dat je de tijd ook gaat opbouwen. Kun je die 5 k in 35 minuten met snel, dan bijv 45 minuten en dan een tandje lager.
Maar of dat nou de wijsheid is.. ;)
  dinsdag 9 april 2013 @ 15:04:40 #46
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_125070728
Van Renate Wennemars zijn er ook schema's (met mp3) voor onderhoud 5km. Daarin wordt ook niet elke keer 5km gelopen :)
(zijn er ook voor de 10km trouwens)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_125070897
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:04 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

SPOILER
GVD
bedankt :( ...
Nu heb ik weer iets op mijn lijstje staan wat ik "moet" hebben..
pi_125070929
Kunnen jullie in de op toevoegen:

1
2
[b]15 juni 2013 - [ url=http://www.grootginkelseloop.nl/]Groot Ginkelse Loop (Ede)[/url ] 
_Zeddicus_ - HM
pi_125071761
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 15:10 schreef _Zeddicus_ het volgende:
[ code verwijderd ]

Oeh die ga ik misschien ook doen.
  dinsdag 9 april 2013 @ 15:44:09 #50
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_125071934

Ben totaal niet gelovig, maar dit vond ik wel mooi O+
pi_125071965
Ik kreeg een beetje een zuurtje in m'n mond toen ik 't las :@ sorry :')
Ja doei.
pi_125071991
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 15:44 schreef GotC het volgende:
[ afbeelding ]

Bij mij laadt het plaatje niet, maar ik ben dan ook atheist...
pi_125071993
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 15:39 schreef Saysem het volgende:

[..]

Oeh die ga ik misschien ook doen.
Het is mijn eerste hm :)
  dinsdag 9 april 2013 @ 15:46:22 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125072004
Ik een beetje kippevel in mijn nek, niet op een prettige manier. ;)
Het tweede deel vind ik prachtig, maar die psalm erbij hoeft van mij niet. :+
pi_125072025
Overigens, T-Rex Runner heeft afgelopen weekend gewoon 2 marathons gelopen :D Ik vind dat een tof wijf !
Ja doei.
pi_125072082
Dat is ook nog een optie voor mijn 5 km in juni! Heeft iemand die grootginkelse loop al eens gelopen? Vooral benieuwd of het heel veel bospad is, dat ben ik totaal niet gewend namelijk.

[ Bericht 29% gewijzigd door Gogo83 op 09-04-2013 15:55:31 ]
  dinsdag 9 april 2013 @ 15:56:50 #57
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_125072420
Ik vind het juist wel mooi met de psalm erbij. Want tsja, een marathon is 26,2 mijl O+ en dat dat precies bij die psalm staat.. :Y
  dinsdag 9 april 2013 @ 15:58:10 #58
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125072474
GotC, krijg je straks ineens een andere YUR terug :o volgens Psalm 26,2 ;)

Besloten om zondag op mijn oude hardloopschoentjes te gaan lopen. Klachten hebben toch wel verrekt veel weg van het iliotibiaal frictiesyndroom, of in de volksmond 'lopersknie'. Dit kan ook gewoon door overpronatie komen (en aangezien mijn een maand geleden aangeschafte schoenen minder corrigeren)...

SPOILER
Dat sluit ik dan uit, mocht ik geen last krijgen. Had iemand hier op Fok! niet een lopersknie?

Het blijft allemaal gissen ):O
  dinsdag 9 april 2013 @ 16:02:38 #59
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_125072657
Zo, net lekker in motregen gelopen. Tijdens het lopen viel mijn Garmin uit. Volgende keer het maar wel laden ipv vertrouwen dat het echt nog 47% heeft, als het op de display staat.

Tijdens het lopen fietste een opa langs me en vroeg of ik niet achterop wilde? Ik braaf terugzeggen:"Nee hoor, dankuwel!" ^O^ . Hij ook duim omhoog en fietst verder. :)

Tien minuten later fietst er een oma langs me. Vraagt ze aan mij of het goed gaat? Ik zeg braaf:"Ja hoor, mevrouw!" ^O^ Zij ook duim omhoog en fietst verder. :D

Ben ik toch wel met een big smile doorgelopen.
  dinsdag 9 april 2013 @ 16:05:44 #60
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_125072769
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 15:58 schreef Quoi het volgende:
GotC, krijg je straks ineens een andere YUR terug :o volgens Psalm 26,2 ;)

Besloten om zondag op mijn oude hardloopschoentjes te gaan lopen. Klachten hebben toch wel verrekt veel weg van het iliotibiaal frictiesyndroom, of in de volksmond 'lopersknie'. Dit kan ook gewoon door overpronatie komen (en aangezien mijn een maand geleden aangeschafte schoenen minder corrigeren)...

SPOILER
Dat sluit ik dan uit, mocht ik geen last krijgen. Had iemand hier op Fok! niet een lopersknie?

Het blijft allemaal gissen ):O
Ik geloof dat Semtex ook een lopersknie had. :?

Zelf had ik ook klachten dat daarop leek. Aantal weken rust gehouden en nu doe ik standaard ook deze oefening bij mijn warming up en cooling down.

http://www.blessure-aanwijzer.nl/lopersknie_runners_knee.htm
  dinsdag 9 april 2013 @ 16:07:42 #61
236410 MaleDuck
pi_125072853
quote:
[ afbeelding ]

Mooi plaatje, maar juist als gelovige vind ik het totaal uit zn verband gerukt, want de vertaling die gebruikt is in het eerste deel van dat vers, is totaal niet van toepassing op de marathon, maar geloof best dat je flink (mentaal) kan veranderen door een marathon te lopen ;)
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  dinsdag 9 april 2013 @ 16:08:04 #62
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_125072868
quote:
[ afbeelding ]

Ik denk ook dat vrouwen voor, tijdens en na een zwangerschap niet dezelfde personen zijn. :P
  dinsdag 9 april 2013 @ 16:12:53 #63
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125073054
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:05 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Ik geloof dat Semtex ook een lopersknie had. :?

Zelf had ik ook klachten dat daarop leek. Aantal weken rust gehouden en nu doe ik standaard ook deze oefening bij mijn warming up en cooling down.

[ afbeelding ]

http://www.blessure-aanwijzer.nl/lopersknie_runners_knee.htm
Die had ik gezien ja!

Beide knieen tegelijk last pleit overigens voor overpronatie/schoenenprobleem.

ja het houdt me bezig
  dinsdag 9 april 2013 @ 16:17:34 #64
236410 MaleDuck
pi_125073230
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 15:58 schreef Quoi het volgende:
Had iemand hier op Fok! niet een lopersknie?
C'est moi!

In de aanloop naar de Bruggenloop heb ik een lopersknie opgelopen, alleen kwam het bij mij echt pas als ik 20 minuten aan het lopen was, in een steek net onder de knie aan de buitenkant bij dat knobbeltje, het was voor mij de oplossing om inderdaad een bepaalde rek-oefening te doen en beginnen met een kwartiertje pijnloos lopen en vanaf daar weer rustig opbouwen, tenzij ik weer last kreeg. En ben sinds half januari aan het opbouwen en loop nu alweer 16.5 km aan een stuk...
pi_125073233
Must have :D

http://shop.alphaheartrate.com/cart/

Eerste degelijke hartslaghorloge zonder band. Ziet er goed uit, heeft een handig lampje en is via bluetooth te koppelen aan Endomondo.

Alleen 200 dollar -O-

dinsdag 9 april 2013 @ 16:26:55 #66
123170 alors
zlata1234
pi_125073586
Nou voor de regen straks komt maar weer even gelopen. Endomondo was weer aan het kutten helaas, maar gemiddeld nog best een okay tempo gelopen. Rennen gaat echt zoveel fijner met dit weer, halelujah _O_ om maar even in bijbelse termen te blijven :P Ik voel me ook kilo's lichter zonder al die lagen kleding, maar wat heeft die winter lang geduurd zeg!

SPOILER
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 9 april 2013 @ 16:27:43 #67
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_125073613
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:26 schreef alors het volgende:
Nou voor de regen straks komt maar weer even gelopen. Endomondo was weer aan het kutten helaas, maar gemiddeld nog best een okay tempo gelopen. Rennen gaat echt zoveel fijner met dit weer, halelujah _O_ om maar even in bijbelse termen te blijven :P Ik voel me ook kilo's lichter zonder al die lagen kleding, maar wat heeft die winter lang geduurd zeg!

SPOILER
Netjes ^O^
  dinsdag 9 april 2013 @ 16:30:45 #68
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_125073727
Even een geek-vraagje: Ik heb een Polar hartslagband en een Jabra sport headset. Allebei werken ze via Bluetooth met mijn smartphone (Samsung Galaxy S2) die ik tijdens het lopen met een armband om mijn bovenarm heb.

In het verleden had ik het probleem dat de phone slechts met 1 bron tegelijk kon communiceren en koos dan standaard voor de headset met als gevolg dat ik bij thuiskomst geen hartslaggegevens had....

Herkent iemand dit First World Problem? Is het simpelweg niet mogelijk om tegelijkertijd twee Bluetooth devices met je smartphone te pairen, of doe ik iets verkeerd? :)
  dinsdag 9 april 2013 @ 16:34:01 #69
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_125073834
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:07 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Mooi plaatje, maar juist als gelovige vind ik het totaal uit zn verband gerukt, want de vertaling die gebruikt is in het eerste deel van dat vers, is totaal niet van toepassing op de marathon, maar geloof best dat je flink (mentaal) kan veranderen door een marathon te lopen ;)
Denk dat er bijzonder weinig in de bijbel op hardlopen gebaseerd is :D
pi_125074211
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 15:10 schreef _Zeddicus_ het volgende:
[ code verwijderd ]

Doe ik straks. Ben nu op m'n werk tot ca. 20:30. Of een mod moet het even toevoegen in de tussentijd.
pi_125074711
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:02 schreef jcdragon het volgende:
Zo, net lekker in motregen gelopen. Tijdens het lopen viel mijn Garmin uit. Volgende keer het maar wel laden ipv vertrouwen dat het echt nog 47% heeft, als het op de display staat.

Tijdens het lopen fietste een opa langs me en vroeg of ik niet achterop wilde? Ik braaf terugzeggen:"Nee hoor, dankuwel!" ^O^ . Hij ook duim omhoog en fietst verder. :)

Tien minuten later fietst er een oma langs me. Vraagt ze aan mij of het goed gaat? Ik zeg braaf:"Ja hoor, mevrouw!" ^O^ Zij ook duim omhoog en fietst verder. :D

Ben ik toch wel met een big smile doorgelopen.
Leuk is dat he die mensen die je 'aanmoedigen'. Krijg ik ook altijd een big smile van.
pi_125074767
Pootje aan de beterende hand. Lijkt een zenuw te zijn. Morgen nog rust, donderdag even zelf kijken hoe het gaat en dan hopelijk zaterdag m'n wedstrijd lopen. Maar alléén als het goed voelt, uiteraard.
Ja doei.
  dinsdag 9 april 2013 @ 17:03:16 #73
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_125074817
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:17 schreef GuitarJJ het volgende:
Must have :D

http://shop.alphaheartrate.com/cart/

Eerste degelijke hartslaghorloge zonder band. Ziet er goed uit, heeft een handig lampje en is via bluetooth te koppelen aan Endomondo.

Alleen 200 dollar -O-

[ afbeelding ]
Hou ook de Pebble in de gaten. Heeft nog geen ingebouwde hartslagmonitor, maar op de developer forums wordt er wel over gebrainstormd.
pi_125074908
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 17:01 schreef motorbloempje het volgende:
Pootje aan de beterende hand. Lijkt een zenuw te zijn. Morgen nog rust, donderdag even zelf kijken hoe het gaat en dan hopelijk zaterdag m'n wedstrijd lopen. Maar alléén als het goed voelt, uiteraard.
Fijn dat het al beter gaat met het pootje.
  dinsdag 9 april 2013 @ 17:31:17 #75
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125075886
Als jullie niks meer van me horen ben ik blijven steken op de stationstrap @Delft :D

MoBlo: fijn!!!!
pi_125076567
quote:
Hee, beter! *G*
  dinsdag 9 april 2013 @ 17:58:07 #77
3011 E.T.
pi_125076810
Ooo verdorie :( Hoop moeite gedaan (lees mail gestuurd ;) ) om met de loopgroep van vanavond mee te gaan ipv morgen omdat ik morgen moet werken..Heb ik al de hele dag een vage hoofdpijn die maar niet weg wil trekken :(
Net nog even paracetamol genomen en heb het nog een uurtje gegeven.. Weet wel dat stukje rennen en buiten zijn een hoop goed kan doen voor hoofdpijn, maar deze hoofdpijn komt niet in aanmerking voor 'wegrennen' :{
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:03:11 #78
92409 Twinky
Little star.
pi_125076985
Jeeeej, ondanks dat ik de afgelopen dagen zere heupen heb, kon ik vandaag wel gewoon gaan. Ik heb rustig aangedaan en heb netjes 1+2+2+2 gerend! *O* De volgende keer doe ik die ene minuut erbij en dan ben ik klaar voor Evy *O*

http://www.endomondo.com/workouts/174872206/8778461#

quote:
Lijkt net of het 's ochtends elke keer minder goed gaat en dan in de loop van de dag weer wat beter! Doe je 's nachts iets geks ofzo?
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:04:52 #79
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125077050
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:34 schreef GotC het volgende:

[..]

Denk dat de bijbel nergens is op gebaseerd.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_125077106
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:04 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Denk dat de bijbel nergens is op gebaseerd.
*padum pssssjjj*
Ja doei.
pi_125077719
Hmm, ook niet mijn ding, maar dat het dan toevallig 26,2 is, is dan wel geinig..

Balen ET. Soms kan rennen wel helpen, maar het moet wel kunnen. Hopelijk helpt de pcm!

Voor het lopen had ik nog iets last van mijn schenen, tijdens ook, maar nu na het lopen en even mijn gewone ding doen, lijkt het juist beter te zijn. Hopelijk blijft het zo..
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:37:55 #82
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_125078124
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:25 schreef Deepfreeze het volgende:
Hmm, ook niet mijn ding, maar dat het dan toevallig 26,2 is, is dan wel geinig..

Balen ET. Soms kan rennen wel helpen, maar het moet wel kunnen. Hopelijk helpt de pcm!

Voor het lopen had ik nog iets last van mijn schenen, tijdens ook, maar nu na het lopen en even mijn gewone ding doen, lijkt het juist beter te zijn. Hopelijk blijft het zo..
Dat bovenste ging het ook om :') Jammer dat (bijna) niemand dat ziet.

Is hier op m'n werk een sportvoedingscursus aan de gang voor de RoParunners. Ben jaloers :r
pi_125078225
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 april 2013 17:03 schreef robdriessen het volgende:

[..]

Hou ook de Pebble in de gaten. Heeft nog geen ingebouwde hartslagmonitor, maar op de developer forums wordt er wel over gebrainstormd.
Ik heb die pagina even door zitten kijken. Het is sowieso al een tof ding! :Y
  Moderator dinsdag 9 april 2013 @ 18:46:48 #84
155227 crew  Guppy
dus
pi_125078424
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:37 schreef GotC het volgende:

[..]

Dat bovenste ging het ook om :') Jammer dat (bijna) niemand dat ziet.

Is hier op m'n werk een sportvoedingscursus aan de gang voor de RoParunners. Ben jaloers :r
Op de voeding, of op de RoPaRunners? :P
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_125078475
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2013 13:07 schreef STING het volgende:
Ik zal hier wel mee in de minderheid mee zijn, maar ik ben echt blij dat ik de switch gemaakt van m'n Garmin Forerunner 405 naar een smartphone. Geen gezeik meer met GPS, geen aparte iPod en nog steeds alle functionaliteiten die ik wil.
Ik vond de 405 ook niet geweldig. Met de 610 ben ik daarentegen dik tevreden.
pi_125078544
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:34 schreef GotC het volgende:

[..]

Wat je zegt. 40 jaar om een woestijn over te steken is niet echt een toptijd.
pi_125078556
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:37 schreef GotC het volgende:

[..]

Een marathon gaat om kilometers, niet om mijlen. Vind ik :9
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_125078581
Ik weet het typenummer van mijn garminkoelkast niet eens meer, weet wel dat er bij de club een heleboel zijn die 'm hebben :+
Ja doei.
pi_125078586
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:49 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Een marathon gaat om kilometers, niet om mijlen. Vind ik :9
Daar denken ze hier anders over :+
Ja doei.
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:54:17 #90
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_125078714
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:46 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Op de voeding, of op de RoPaRunners? :P
De voeding :9

Ik hoorde bij de marathon van Parijs dat je de marathon in 3 stukken kan verdelen:
1e 10 mijl: lekker ontspannen, beetje om je heen kijken en genieten.
2e 10 mijl: wordt wat zwaarder, moet meer concentreren en mensen worden stiller.
Laatste 10 km: het zwaarste deel, volle concentratie en eigenlijk gewoon klote :+
pi_125078719
én? :+
Ja doei.
pi_125078733
Heb nieuwe schoenen nodig binnenkort. Morgen de ING maar 's mailen.
Ja doei.
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:54:51 #93
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125078734
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:49 schreef Saysem het volgende:

[..]

Wat je zegt. 40 jaar om een woestijn over te steken is niet echt een toptijd.
Mozes kan wel ver gooien! Bij wierp een blik over de woestijn.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:55:09 #94
3011 E.T.
pi_125078744
afgemeld ;(
straks een hete douche en morgenochtend zelf een rondje lopen :{
pi_125078762
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:55 schreef E.T. het volgende:
afgemeld ;(
straks een hete douche en morgenochtend zelf een rondje lopen :{
-O- jammer en hopelijk is 't snel over!
Ja doei.
  Moderator dinsdag 9 april 2013 @ 18:55:42 #96
155227 crew  Guppy
dus
pi_125078763
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:54 schreef motorbloempje het volgende:
Die hebben storingen, dus geen tijd voor nieuwe schoenen :N
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:56:17 #97
92409 Twinky
Little star.
pi_125078790
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:54 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Mozes kan wel ver gooien! Bij wierp een blik over de woestijn.
Maar hij verkoos wandelen over de zeebodem boven zwemmen! Geen triatlonkampioen dus.
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:56:32 #98
3011 E.T.
pi_125078800
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:54 schreef motorbloempje het volgende:
Als je nou meteen de vrienden van Blijdorp zegt te gaan sponsoren, stemmen ze vast in! :+
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:56:57 #99
3011 E.T.
pi_125078816
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:55 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

-O- jammer en hopelijk is 't snel over!
vast wel :Y
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:57:16 #100
92409 Twinky
Little star.
pi_125078827
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:56 schreef E.T. het volgende:

[..]

Als je nou meteen de vrienden van Blijdorp zegt te gaan sponsoren, stemmen ze vast in! :+
:') wat is het eigenlijk van haar geworden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')