Dit. Dan weet je zeker dat het niet door elkaar komt te liggen. Als je glas over hebt kun je dat eventueel in een koffer aan het plafond opbergen.quote:Op maandag 8 april 2013 15:22 schreef Barcaconia het volgende:
Ik zou het brood tegen de scheidingswand leggen, de vleeswaren aan de linkse wand en kaas en conserven rechts.
ONZ is verderop.quote:Op maandag 8 april 2013 15:22 schreef Barcaconia het volgende:
Ik zou het brood tegen de scheidingswand leggen, de vleeswaren aan de linkse wand en kaas en conserven rechts.
Dat krijg je als je niet goed definieert waarvoor je de bus bijvoorbeeld wilt gebruiken, welk type vivaro het is, wat je beroep is etc...quote:
Het gros in K&W weet dat wel. Maar voor degene die dat niet weten, ik ben timmerman/meubelmaker. Ik wil mijn gereedschapskoffers,verf, lijm kit, etc. etc. kwijt kunnen, het midden wil ik vrij houden zodat ik plaatmateriaal en kleine meubels kan vervoeren.quote:Op maandag 8 april 2013 15:30 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat krijg je als je niet goed definieert waarvoor je de bus bijvoorbeeld wilt gebruiken, welk type vivaro het is, wat je beroep is etc...
quote:Op maandag 8 april 2013 15:30 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat krijg je als je niet goed definieert waarvoor je de bus bijvoorbeeld wilt gebruiken, welk type vivaro het is, wat je beroep is etc...
Ik zou de linkerwand vooral gebruiken voor gereedschap e.d. (schappen), dan kan je plaatmateriaal daarnaast plaatsen en heb je ook via de zijdeur nog goede toegang tot je materiaal.quote:Op maandag 8 april 2013 15:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Het gros in K&W weet dat wel. Maar voor degene die dat niet weten, ik ben timmerman/meubelmaker. Ik wil mijn gereedschapskoffers,verf, lijm kit, etc. etc. kwijt kunnen, het midden wil ik vrij houden zodat ik plaatmateriaal en kleine meubels kan vervoeren.
Dat is wel een belangrijk puntje, het is er een met dubbele cabine wel verlengd.quote:Op maandag 8 april 2013 15:37 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik zou de linkerwand vooral gebruiken voor gereedschap e.d. (schappen), dan kan je plaatmateriaal daarnaast plaatsen en heb je ook via de zijdeur nog goede toegang tot je materiaal.
Ay, dat is er dus één zonder zijdeur? Dan zou je eventueel aan beide zijden een schap kunnen plaatsen... Je kan ook een aantal palen zetten langs de rechter/linkerkant, met voldoende ruimte zodat je daar plaatmateriaal rechtop achter kan zetten... dan valt het niet om en kan je er van alles kwijt.quote:Op maandag 8 april 2013 15:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is wel een belangrijk puntje, het is er een met dubbele cabine wel verlengd.
Achter de poort, met een uitstekende waakhond.quote:Op maandag 8 april 2013 15:39 schreef karton2 het volgende:
Bonustip:
Zorg dat je je bus 's avonds binnen parkeert want dergelijke busjes werken als magneten op dieven.
Je lokale gereedschapboer verdient goed aan dergelijke diefstallen.
Yep, ik zat eraan te denken om de schappen 400 mm te maken, met daarvoor inderdaad uitsparingen voor klein plaatmateriaal zodat het niet kan schuiven (lees beschadigen).quote:Op maandag 8 april 2013 15:41 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ay, dat is er dus één zonder zijdeur? Dan zou je eventueel aan beide zijden een schap kunnen plaatsen... Je kan ook een aantal palen zetten langs de rechter/linkerkant, met voldoende ruimte zodat je daar plaatmateriaal rechtop achter kan zetten... dan valt het niet om en kan je er van alles kwijt.
Dat zou wel mooi zijn lijkt me. Wel prijzig denk ik, een lange lade met goede geleiders zodat er zwaar gereedschap in kan, bovendien zal je die niet overal helemaal uit kunnen trekken.quote:Op maandag 8 april 2013 16:05 schreef cvboer het volgende:
Ik zou er een dubbele bodem in maken. Bij de achterdeur kun je dan een lange lade maken waarin je al je gereedschap kwijt kunt.
Op die manier heb je de volledige oppervlakte van je laadvloer nog beschikbaar.
Stukje projecttapijt erop en klaar is het busje.
de lade kun je zo lang maken als wilt natuurlijk. Het is ook maar een ideequote:Op maandag 8 april 2013 16:35 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat zou wel mooi zijn lijkt me. Wel prijzig denk ik, een lange lade met goede geleiders zodat er zwaar gereedschap in kan, bovendien zal je die niet overal helemaal uit kunnen trekken.
Dat is natuurlijk ook een optie.quote:Op maandag 8 april 2013 16:05 schreef cvboer het volgende:
Ik zou er een dubbele bodem in maken. Bij de achterdeur kun je dan een lange lade maken waarin je al je gereedschap kwijt kunt.
Op die manier heb je de volledige oppervlakte van je laadvloer nog beschikbaar.
Stukje projecttapijt erop en klaar is het busje.
Die heb ik vorige week eentje op laten zetten inderdaad met rol en een trapje, dat trapje maak ik zo dat die eraan kan haken zonder de bus te beschadigen, gaten boren in de deur heb ik eigenlijk geen zin in.quote:Op maandag 8 april 2013 17:22 schreef Gieliovd het volgende:
Zou eens gaan Googlen op bedrijfswageninrichting en de varianten daarop. Krijg je van die super doordachte dingen, die jij dan weer na kan maken.
Enige tips die ik zou geven is houd rekening met de "standaard" maten van gereedschapskoffers.
Voor plaatmateriaal kan je ook overwegen er een imperiaal op te zetten met zo'n rol achterop en hekjes aan de zijkant, lijkt me echt ideaal. Heb je meer ruimte in de bus voor je compressor, schraagjes, al je gereedschap en spul. En ja, in de winter moet de bus binnen wel ruim kunnen zijn voor plaatmateriaal of meubeltjes.
Ben benieuwd.
Dat is inderdaad ook wel slim.quote:Op maandag 8 april 2013 17:30 schreef betyar het volgende:
[..]
Die heb ik vorige week eentje op laten zetten inderdaad met rol en een trapje, dat trapje maak ik zo dat die eraan kan haken zonder de bus te beschadigen, gaten boren in de deur heb ik eigenlijk geen zin in.
Trapje zetten ze toch vast met de bevestigingspunten van scharnier deur ?quote:Op maandag 8 april 2013 17:30 schreef betyar het volgende:
[..]
Die heb ik vorige week eentje op laten zetten inderdaad met rol en een trapje, dat trapje maak ik zo dat die eraan kan haken zonder de bus te beschadigen, gaten boren in de deur heb ik eigenlijk geen zin in.
Deze haak je boven in je deur en onder zou je eigenlijk gaten moeten boren om hem onder vast te zetten, ik laat waar de trap de bus raakt de trap met rubber bekleden.quote:Op maandag 8 april 2013 18:24 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Trapje zetten ze toch vast met de bevestigingspunten van scharnier deur ?
Als je dat bent moet je het zelf ook kunnen inrichten.quote:Op maandag 8 april 2013 15:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Het gros in K&W weet dat wel. Maar voor degene die dat niet weten, ik ben timmerman/meubelmaker. Ik wil mijn gereedschapskoffers,verf, lijm kit, etc. etc. kwijt kunnen, het midden wil ik vrij houden zodat ik plaatmateriaal en kleine meubels kan vervoeren.
Dat zal hij ook wel doen. De beste man vraagt hier om ideeën.quote:Op maandag 8 april 2013 18:25 schreef Miniem het volgende:
[..]
Als je dat bent moet je het zelf ook kunnen inrichten.
Ik kon ook de oude inrichting erin laten zitten echter is die niet geschikt voor mij. Ideeën vragen en die combineren is toch niet zo verkeerd?quote:Op maandag 8 april 2013 18:25 schreef Miniem het volgende:
[..]
Als je dat bent moet je het zelf ook kunnen inrichten.
Het busje waar ik in rij, zit aan beide kanten kasten met lades, bevalt ook wel goed.quote:Op maandag 8 april 2013 18:44 schreef blomke het volgende:
Latten langs de zijkant? Gebruik ik om dingen (koffers, emmers, dozen) met spanbandjes aan vast te maken
Er zit betonplex i.p.v. latten.quote:Op maandag 8 april 2013 18:44 schreef blomke het volgende:
Latten langs de zijkant? Gebruik ik om dingen (koffers, emmers, dozen) met spanbandjes aan vast te maken
Denk van festo.quote:Op maandag 8 april 2013 19:58 schreef Holenbeer het volgende:
Ik heb eens op een forum een inrichting gezien van een bedrijfsbusje, waar ipv een wand met vakjes alleen een stellage geplaatst was waar een specifiek type gereedschapskoffer ingehangen kon worden. Zag er erg strak uit en heeft als voordeel dat je 'de vakjes' eruit kan halen en mee kan nemen richting de werkplek.
nee, heb tijdens mijn hardlooprondje gegraven in mijn geheugen en het ging om dit topic: K&W / Hoe ziet jouw klusbus er van binnen uit ?quote:
Heb je een richtprijs? (voor de slede)quote:Op maandag 8 april 2013 22:57 schreef Trimaform het volgende:
Mocht je zo'n "uittrek-kast" willen, kijk op de site van QTS (www.q-t-s.nl) hebben een mooie slede voor niet teveel geld. Kan je zelf opbouwen wat je wilt.heb er ervaring mee, en echt degelijk spul!
Dubbele vloer met laden is erg handig, maar niet als je even snel iets moet pakken wat achterin je lade ligt. Hou er rekening mee met indelen
eigenaar van een vivaro? zo'n ding?quote:Op maandag 8 april 2013 15:21 schreef betyar het volgende:
Sinds kort ben ik een trotse eigenaar van een Vivaro.
Krijgen wij het resultaat ook nog te zien hier?quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:02 schreef betyar het volgende:
Zo, de laden zitten erin, morgen de bovenkant dichttimmeren met OSB welke wordt bekleed met vloerbedekking.
Uiteraard, zal morgen effe foto's maken.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:58 schreef cvboer het volgende:
[..]
Krijgen wij het resultaat ook nog te zien hier?
quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Uiteraard, zal morgen effe foto's maken.
quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:40 schreef betyar het volgende:
Ik moet nog steeds een foto posten, helaas nog niet aan toegekomen. Vloerbedekking ligt er ook nog niet in....
Dan hebben ze oog voor andere dingen dan hun vervoersmiddel......quote:
Werk en een beetje ziek.........quote:Op zaterdag 13 april 2013 23:04 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dan hebben ze oog voor andere dingen dan hun vervoersmiddel......
Hee een goede maar vooral nuttige tip, alleen snap ik er geen bal van wat je bochtwerk betreft....quote:Op zondag 14 april 2013 09:59 schreef Watuntrik het volgende:
Wanneer je schappen gaat maken waar losse materialen in verzameld worden. Houd hiermee dan rekening met links en rechtsLinks is namelijk de grootste en snelste draai t.o.v. de rechtse draai. Wat betekend dat je bus bij een linkse bocht zal overhellen naar rechts, dus alles wat aan de linker zijde los ligt zal naar rechts willen schuiven, slingeren of rollen etc. Een bocht naar rechts is kort en neem je langzaam(er) en zal de bus minder hellen. Plaats daarom schappen met losse materialen aan de rechter wand.
Aha, zo.quote:Op zondag 14 april 2013 10:24 schreef AnneX het volgende:
In de rijstijl van de bus !?!
Linksafslaan bij kruispunt = ruimere bocht / rechtsafslaan = krappere bocht ...![]()
Werkze, en beterschap.quote:
Dat is mijn bus. En het is inderdaad een opbergsysteem van DeWALT, niet specifiek bedoeld voor bedrijfswageninrichting, maar ik heb het wel op die manier toegepast en ben er nog steeds zeer content meequote:Op maandag 8 april 2013 21:52 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
nee, heb tijdens mijn hardlooprondje gegraven in mijn geheugen en het ging om dit topic: K&W / Hoe ziet jouw klusbus er van binnen uit ?
Het ging om DeWalt
helaas doen de foto's het niet meer van de bus die ik bedoelde, maar naar wat verder graven in de krochten van Fok kwam ik bij deze post uit: K&W / Meld hier je nieuwste klus(gereedschap) aanschaf ! Deel 5
misschien kan je hem eens een berichtje sturen Betyar
edit: ik zie nu dat je er zelfs nog op gereageerd hebtJe weet vast wel op welke inrichting ik doel
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |