Gratz! Hoe ga je het nu weer opbouwen dan, gewoon met Evy of heb je een eigen schema? In ieder geval heel veel plezier morgen!quote:Op maandag 8 april 2013 19:43 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ja, ging goed, een stap waarbij het plekje reageerde, maar dat mag. Paar oefeningen meegekregen om te doen voordat ik ga lopen, heb ik gelijk m'n warming-up ook gedaan. Morgen voor het eggie!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Renate, die doet er een week sneller over, al was dat niet de reden, ik dacht "doe eens wat anders dan de afgelopen keren". En niet dat ik naar de podcasts luister, want alles staat op de Garmin.quote:Op maandag 8 april 2013 20:16 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Gratz! Hoe ga je het nu weer opbouwen dan, gewoon met Evy of heb je een eigen schema? In ieder geval heel veel plezier morgen!Hoop echt voor je dat het nu allemaal perfect gaat!
Op naar de top!quote:Op maandag 8 april 2013 20:18 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Renate, die doet er een week sneller over, al was dat niet de reden, ik dacht "doe eens wat anders dan de afgelopen keren". En niet dat ik naar de podcasts luister, want alles staat op de Garmin.
Oh dat is wel lekker, alles al goed voorbereid dus.quote:Op maandag 8 april 2013 20:18 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Renate, die doet er een week sneller over, al was dat niet de reden, ik dacht "doe eens wat anders dan de afgelopen keren". En niet dat ik naar de podcasts luister, want alles staat op de Garmin.
Nou, ik ben pas van de week overgestapt naar Renate (of de week ervoor)... Tot die tijd stond Evy op het program.quote:Op maandag 8 april 2013 20:20 schreef Jero_nimo het volgende:
Oh dat is wel lekker, alles al goed voorbereid dus.Heb je ook wel tijd voor gehad natuurlijk..
![]()
Dan ga je naar connect.garmin.com en dan maak je een workout, upload je naar je horloge en dan kies je je workout en dan voila. Of je doet het met Garmin Trainingcenter, zelfde idee. Moet je wel een horloge hebben die dat kan (de 610 bijv).quote:Op maandag 8 april 2013 20:29 schreef Levitas het volgende:
Begrijp ik nou goed dat je op zo`n Garmin ook trainingsschema's kunt programmeren?Hoe werkt dat dan??
Ik dacht zuiver dat het alleen een horloge was met GPS en hartslag meter
Je kan hem zelfs gebruiken als navigatie als je vantevoren een leuke route gepland hebt op internet. Als je trainingen inpland dan gaat ie piepen als je interval voorbij is enzo. Als je tempo's erin hebt gezet piept hij als je te hard of te langzaam gaat enzovoort. Het is echt wel een heel veelzijdig apparaatje!quote:Op maandag 8 april 2013 20:29 schreef Levitas het volgende:
Begrijp ik nou goed dat je op zo`n Garmin ook trainingsschema's kunt programmeren?Hoe werkt dat dan??
Ik dacht zuiver dat het alleen een horloge was met GPS en hartslag meter
Holy f*ck! WANT!!quote:Op maandag 8 april 2013 20:32 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Je kan hem zelfs gebruiken als navigatie als je vantevoren een leuke route gepland hebt op internet. Als je trainingen inpland dan gaat ie piepen als je interval voorbij is enzo. Als je tempo's erin hebt gezet piept hij als je te hard of te langzaam gaat enzovoort. Het is echt wel een heel veelzijdig apparaatje!
Dat eerste is mij met de 610 nog niet gelukt, de virtual partner werkt niet zo. of.. virtual racer, zo heet dat. Die doet dat ni. Helaas.quote:Op maandag 8 april 2013 20:32 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Je kan hem zelfs gebruiken als navigatie als je vantevoren een leuke route gepland hebt op internet. Als je trainingen inpland dan gaat ie piepen als je interval voorbij is enzo. Als je tempo's erin hebt gezet piept hij als je te hard of te langzaam gaat enzovoort. Het is echt wel een heel veelzijdig apparaatje!
Ik stapte toen dus net van de fiets, en keek op m'n telefoon. Gemiste oproep van "Quoi Fok"quote:Op maandag 8 april 2013 19:46 schreef Quoi het volgende:
[..]
Lekker hé?
Ik was net mijn nieuwe Iphone aan het uitproberen. Luisterde naar muziek en drukte op mijn koptelefoontjesdraadje op "harder", maar ineens "zei" mijn telefoon: "met stembediening kunt u mensen uit uw contactpersonenlijst bellen"....... Shit dacht ik. Vervolgens: "U belt......Gup".
Ik dacht: "Gup??" Ik had jou in mijn foon ivm de CPC![]()
terwijl we elkaar nooit hebben gesproken IRL
nogal grappig ivm de discussie die hier toevallig ook gaande was over mensen kennen van een forum...
Mja, het kan wel, maar mij is het nog niet echt goed gelukt. Maar heb het dan ook maar 1 keer kort geprobeerd. Maar toen was mijn GPS ook net aan het irriteren.quote:Op maandag 8 april 2013 20:34 schreef Levitas het volgende:
[..]
Holy f*ck! WANT!!
Ik dacht laatst nog "Eigenlijk zou er een app zoals RunKeeper of Endomondo moeten zijn die ook turn-by-turn navigatie heeft voor een leuke route die je nog nooit eerder gelopen hebt". Eigenlijk kan de Garmin dat dus?
//Edit
Garmin Forerunner 610 Van ¤241 tot ¤335. Never mind
Welke andere modellen hebben de mogelijkheden om dat trainingsschema te uploaden?
Het zijn de leukste tweehonderdzoveel Euro die je gaat uitgeven, echt waar.quote:Op maandag 8 april 2013 20:34 schreef Levitas het volgende:
//Edit
Garmin Forerunner 610 Van ¤241 tot ¤335. Never mind
Welke andere modellen hebben de mogelijkheden om dat trainingsschema te uploaden?
Ik wou dat ik die tweehonderdzoveel Euro nu ff zo zou kunnen missen. Helaas zit dat er niet in. Maar ik denk dat ik een heel leuk afscheidscaudeau (stage in het buitenland) weet om te vragen aan familiequote:Op maandag 8 april 2013 20:42 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Het zijn de leukste tweehonderdzoveel Euro die je gaat uitgeven, echt waar.
Hey leuk! Misschien komen we elkaar daar wel eens tegen. Genoeg hardlopers altijdquote:Op maandag 8 april 2013 10:58 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Goed idee![]()
Gister namelijk ook nog daar gelopen:
http://www.endomondo.com/workouts/173988462/3962456
Heerlijk om te lopen, kom de laatste tijd ook geregeld hertjes tegen
En of! knalknalknal!quote:
Gelukkig! Niet dat ik ineens op een andere kleur moet gaan lettenquote:
Did we ever miss him...? Nee toch? Maar de volgende keer moet je vader óók geel aan!quote:
Die loopt graag in stealth-modusquote:Op maandag 8 april 2013 21:20 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Gelukkig! Niet dat ik ineens op een andere kleur moet gaan letten
[..]
Did we ever miss him...? Nee toch? Maar de volgende keer moet je vader óók geel aan!
Ja, maar dan zie je wat ervan komt! Heul gemist tijdens de 7HLquote:
Ik heb, net als vele anderenquote:Op maandag 8 april 2013 18:30 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Toch zijn er wel degelijk Fokkers die ik tot m'n vrienden reken
Sleep well!quote:Op maandag 8 april 2013 21:30 schreef slacker_nl het volgende:
Ik ga extravroeg slapen, dan is het eerder morgen, drumi dushi e te majan!
Je draait door Lex...quote:Op maandag 8 april 2013 21:39 schreef Arquero het volgende:
Ben meteen gestrikt om volgend jaar de marathon te lopen![]()
Je hoeft niet gek te zijn om een marathon te lopen, maar het helpt wel.quote:
Nou, daarom zeg ik ook: eerst maar eens de 10 en dan zie ik wel verder wat betreft doelstellingenquote:
Wel goed, bij iedere les de loopminuten kunnen volmaken, alleen na de eerste les aantal dagen behoorlijk spierpijn gehad.quote:
Inderdaad, niet te hard van stapel lopen hequote:Op maandag 8 april 2013 21:56 schreef Arquero het volgende:
[..]
Nou, daarom zeg ik ook: eerst maar eens de 10 en dan zie ik wel verder wat betreft doelstellingen
Netjesquote:
Rondje Krimpense dijken.quote:Op maandag 8 april 2013 21:56 schreef Arquero het volgende:
[..]
Nou, daarom zeg ik ook: eerst maar eens de 10 en dan zie ik wel verder wat betreft doelstellingen
Begrijp ik je goed? Je wilt volgend jaar een marathon lopen, maar je loopt nu nog geen 10 kilometer? Ik wil niet vervelend zijn, maareh.. "Get ya ass back down to earth brother". Maak je het wel waar? Heb je mijn eeuwige respect en wil ik er best iets tegenover zetten (Wat drink je? Bier, whiskey, of?), maar ik denk dat dat het een paar treetjes te hoog is...quote:Op maandag 8 april 2013 21:39 schreef Arquero het volgende:
Ben meteen gestrikt om volgend jaar de marathon te lopen
Eerst maar eens de 10.
Moet jij zeggen, als een malle die kilometers te vretenquote:Op maandag 8 april 2013 22:50 schreef Levitas het volgende:
[..]
Begrijp ik je goed? Je wilt volgend jaar een marathon lopen, maar je loopt nu nog geen 10 kilometer? Ik wil niet vervelend zijn, maareh.. "Get ya ass back down to earth brother". Maak je het wel waar? Heb je mijn eeuwige respect en wil ik er best iets tegenover zetten (Wat drink je? Bier, whiskey, of?), maar ik denk dat dat het een paar treetjes te hoog is...
Ja, ik ga nu misschien snel vooruit in kilometers, maar die groei wordt ook steeds minder snel. Dat is met (bijna) alles zo: In het begin gaat het als een speer, daarna gaat de groei steeds minder snel.quote:Op maandag 8 april 2013 22:53 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Moet jij zeggen, als een malle die kilometers te vreten
mijn eigen ervaring heeft mij geleerd dat je kan trainen wat je wilt maar het belangrijkste voor mij was dat je "klaar moet zijn voor een marathon als hardloper zijnde"., en dit was voor mij een van de struikelblokken.quote:Op maandag 8 april 2013 22:50 schreef Levitas het volgende:
[..]
Begrijp ik je goed? Je wilt volgend jaar een marathon lopen, maar je loopt nu nog geen 10 kilometer? Ik wil niet vervelend zijn, maareh.. "Get ya ass back down to earth brother". Maak je het wel waar? Heb je mijn eeuwige respect en wil ik er best iets tegenover zetten (Wat drink je? Bier, whiskey, of?), maar ik denk dat dat het een paar treetjes te hoog is...
Dat geloof ik heel graag. Ik denk dat het lichamelijk wel mogelijk zou kunnen zijn, maar ik denk(!!) dat een marathon vooral ook een mentale kwestie is. Op een gegeven moment raak je zo uitgeput, dat je op karakter jezelf over dat punt heen moet trekken, waarna het wel weer gaat.quote:Op maandag 8 april 2013 22:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
mijn eigen ervaring heeft mij geleerd dat je kan trainen wat je wilt maar het belangrijkste voor mij was dat je "klaar moet zijn voor een marathon als hardloper zijnde"., en dit was voor mij een van de struikelblokken.
De Rotterdam-gangers zullen dit misschien bevestigen of tegenspreken maar zo voelde het voor mij tijdens de eerste helft van mijn marathon training
Was niet serieus hoorquote:Op maandag 8 april 2013 22:57 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ja, ik ga nu misschien snel vooruit in kilometers, maar die groei wordt ook steeds minder snel. Dat is met (bijna) alles zo: In het begin gaat het als een speer, daarna gaat de groei steeds minder snel.
Ik heb inderdaad deels geen recht van spreken: Voor mezelf heb ik ook het doel gesteld om de afstand van een halve marathon te lopen aan het einde van dit jaar. Overigens denk ik nu niet dat dit inclusief een wedstrijd is (dus gewoon zelf een route van ca. 20 km bepalen). Het is wellicht een groots doel, iets te ambitieus misschien(?), maar nog steeds maar de helft van Arquero's doel.
Haha! Dat had ik ook!quote:Op maandag 8 april 2013 18:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat leuk toch hoe iedereen hier mee leeft met de marathonlopers. Zo gek, dat je het helemaal spanned vindt terwijl je ze helemaal niet kent. Van het weekend ging het ergens over hardlopen en ik wou zeggen "ik ken iemand die volgende week de marathon van Rotterdam loopt", maar gelukkig hield ik net op tijd mijn mond, want dat is natuurlijk helemaal niet zo dat ik zo iemand ken.
Damnit! Zit ik me hier helemaal op te winden voor niets! Kidding!quote:
woow, heel gaaf!quote:Op maandag 8 april 2013 23:41 schreef Jero_nimo het volgende:
Ohja en OMG, dit is mijn nieuwe droomwens, hier ga ik naartoe werken ooit, al kost het me 20 jaar!![]()
Aanschouw de pracht!!!
Vooral vanaf 1.40, wat gaaf!
FUUAARRK! Dat is trail op z'n best.quote:Op maandag 8 april 2013 23:41 schreef Jero_nimo het volgende:
Ohja en OMG, dit is mijn nieuwe droomwens, hier ga ik naartoe werken ooit, al kost het me 20 jaar!![]()
Aanschouw de pracht!!!
Jij liep je trainingen toch ook voornamelijk allleen? Daar moet je mentaal ook maar tegen kunnen, die vele eenzame kilometers.quote:Op maandag 8 april 2013 22:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
mijn eigen ervaring heeft mij geleerd dat je kan trainen wat je wilt maar het belangrijkste voor mij was dat je "klaar moet zijn voor een marathon als hardloper zijnde"., en dit was voor mij een van de struikelblokken.
De Rotterdam-gangers zullen dit misschien bevestigen of tegenspreken maar zo voelde het voor mij tijdens de eerste helft van mijn marathon training
Daar heb ik wel geskied. Dat gaat wat makkelijker. En sneller ook.quote:Op maandag 8 april 2013 23:41 schreef Jero_nimo het volgende:
Aanschouw de pracht!!!
Dat ligt denk ik heel erg aan je persoonlijkheid. Sommige mensen zouden het mentaal juist veel moeilijker vinden om al die kilometers met anderen te lopen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Jij liep je trainingen toch ook voornamelijk allleen? Daar moet je mentaal ook maar tegen kunnen, die vele eenzame kilometers.
ja, ik loop bijna altijd alleen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Jij liep je trainingen toch ook voornamelijk allleen? Daar moet je mentaal ook maar tegen kunnen, die vele eenzame kilometers.
quote:Op maandag 8 april 2013 15:05 schreef MaleDuck het volgende:
Humor dat op het leaderboard van Fok! op endomondo maar 0,01 km van elkaar verschillen op 62 km
quote:Op maandag 8 april 2013 20:14 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
verdikkeme,had ik toch mijn loopje van gisteravond moeten oploaden
Nee, ik wil helemaal geen marathon lopen, mijn ass zit echt wel waar hij zijn moet. Als er iemand is die heel bewust rustig aan heeft opgebouwd, dan ben ik het wel.quote:Op maandag 8 april 2013 22:50 schreef Levitas het volgende:
[..]
en dat bovenop al die andere dingen die Runner's World je voorschrijft die goed voor ons schijnen te zijnquote:Op dinsdag 9 april 2013 07:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Alcoholvrij bier ideaal voor marathonlopers
Als je een marathon wil lopen zou je kort voor je marathon dagelijks een tot anderhalve liter alchololvrij bier en een liter bietensap moeten drinken.
Maar je bent wel weer begonnenquote:Op dinsdag 9 april 2013 07:43 schreef slacker_nl het volgende:
34 minuten onderweg, 3.15km gelopen (incl warming-up, cooling down en de tussendoorstukjes wandelen). Het ging redelijk. Merk duidelijk dat er wat mis was met de voet, hij reageert tijdens het hardlopen (afhankelijk van de manier van afzetten iets meer/minder). De rechterkuit voelt wat strakker/gespannen aan, tijdens het wandelen voel je het plekje van de breuk. Maar bij de cooling down zakt dat zowat geheel af. Nu ik zit te tikken merk je toch wat op dat plekje.
Wat toch wel frustrerend is, 1 minuut op, 2 minuut af, je kan niet lekker in een tempo komen. De vijf minuten gister aan een stuk door was imo te kort, maar loopt toch prettiger dan dit. Het zal wel aan m'n ongeduldigheid liggen denk ik maar. En over een paar weken zijn de hardloopstukken langer, beter, kekker.
Keep it up, but keep it easy!quote:Op dinsdag 9 april 2013 07:43 schreef slacker_nl het volgende:
34 minuten onderweg, 3.15km gelopen (incl warming-up, cooling down en de tussendoorstukjes wandelen). Het ging redelijk. Merk duidelijk dat er wat mis was met de voet, hij reageert tijdens het hardlopen (afhankelijk van de manier van afzetten iets meer/minder). De rechterkuit voelt wat strakker/gespannen aan, tijdens het wandelen voel je het plekje van de breuk. Maar bij de cooling down zakt dat zowat geheel af. Nu ik zit te tikken merk je toch wat op dat plekje.
Wat toch wel frustrerend is, 1 minuut op, 2 minuut af, je kan niet lekker in een tempo komen. De vijf minuten gister aan een stuk door was imo te kort, maar loopt toch prettiger dan dit. Het zal wel aan m'n ongeduldigheid liggen denk ik maar. En over een paar weken zijn de hardloopstukken langer, beter, kekker.
Het mag best reageren, dat is geen probleem, zolang het gedurende de dag maar niet raar gaat doen en morgen ook niet reageert is er niks aan de hand. Maar dit was gelijk een baseline post voor de mail naar m'n fysio.quote:Op dinsdag 9 april 2013 07:44 schreef YUR het volgende:
[..]
Maar je bent wel weer begonnen![]()
Nu hopen dat die gevoelige plekjes rustig aan blijven doen
quote:Op dinsdag 9 april 2013 07:43 schreef slacker_nl het volgende:
quote:Op dinsdag 9 april 2013 07:43 schreef slacker_nl het volgende:
Goed dat je weer bent begonnenquote:Op dinsdag 9 april 2013 07:43 schreef slacker_nl het volgende:
Lekker bezig op de vroege ochtend! Straks mag je idd lekker weer langere stukjes lopenquote:Op dinsdag 9 april 2013 07:43 schreef slacker_nl het volgende:
Haha, wat een fijn gevoel is dat toch altijdquote:Op dinsdag 9 april 2013 08:01 schreef STING het volgende:
Na een hele dag wachten, mag ik vanavond weer
Oh..quote:Op dinsdag 9 april 2013 07:09 schreef Arquero het volgende:
Dat ik zei dat ik gestrikt was om de marathon te lopen was een geintje van de mensen uit mijn loopgroep die dit jaar wel de marathon lopen.
Heel veel succes en plezier!!quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:52 schreef toto73 het volgende:
Morgen mijn allereerste wedstrijd lopen; 10km. Spannend maar wel veel zin in! Hopen dat het niet met bakken uit de hemel komt dan.
Op je telefoon aanpassenquote:Op dinsdag 9 april 2013 09:54 schreef GuitarJJ het volgende:
Weet iemand of de weergave van je snelheid op de website van Endomondo aan te passen is? Op mijn telefoon laat hij altijd de gemiddelde snelheid in km/u te zien. Op de website staat het echter omgerekend weergegeven in min/km.
Haha, oké, bedankt!quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:20 schreef GotC het volgende:
[..]
Op je telefoon aanpassen![]()
Snelheid tijdens het hardlopen wordt over het algemeen weergeven in min/km, niet km/uDus ik weet eigenlijk niet of het aan te passen is.
Het is effe omrekenen in het begin, maar voor je het weet...quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:24 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Haha, oké, bedankt!
Vanuit het mountainbiken was ik altijd al meer geïnteresseerd in het aantal km/u, maar het is natuurlijk gewoon een kwestie van wennen!
oja wat logisch. ik zat ook elke keer te puzzelen en haakte dan af omdat ik het niet volgdequote:Op dinsdag 9 april 2013 10:25 schreef GotC het volgende:
[..]
Het is effe omrekenen in het begin, maar voor je het weet...
10km/u = 6:00min/km. Mooie basis om aan te houden
quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:42 schreef Twinky het volgende:
[..]
oja wat logisch. ik zat ook elke keer te puzzelen en haakte dan af omdat ik het niet volgde
dankjewel
quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:50 schreef GotC het volgende:
[..]http://www.runinfo.nl/gemiddeldeloopsnelheid.htm
Hier, kun je je hart aan ophalen
Op zich is de som ook niet heel moeilijk:quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:50 schreef GotC het volgende:
[..]http://www.runinfo.nl/gemiddeldeloopsnelheid.htm
Hier, kun je je hart aan ophalen
Preciesquote:Op dinsdag 9 april 2013 11:10 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Op zich is de som ook niet heel moeilijk:
60 / (aantal min/km) = het aantal km/uur
hehehequote:Op dinsdag 9 april 2013 11:11 schreef GotC het volgende:
[..]
PreciesLeuk om tijdens het lopen over na te denken
Lekker rekenen tijdens wedstrijden enzo.
Ik hoop m in de buurt van 12 km/u te lopenquote:Op dinsdag 9 april 2013 11:15 schreef Twinky het volgende:
[..]
hehehe
wat me dan op die website van je verbaast is hoe megasnel die mensen lopen.
37,6 km/u! dat fiets ik nog niet eens op mijn allerhardst. En een marathon met 20 km/u. Jezus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |