Hoezo niet? Die auto was vorig seizoen niet het hele seizoen voorin te vinden, dus als team waren ze er nog niet. Maar als Massa met zijn Ferrari nou even snel is als Raikkonen met zijn Lotus, dan heb ik geen reden om aan te nemen dat de Lotus een mindere auto is.quote:Op zondag 7 april 2013 15:58 schreef Funzel het volgende:
Ja dat vind ik dus nog een beetje lastig te zeggen. Het lijkt wel een snelle wagen ja, maar of het ook daadwerkelijk een topwagen is. Het is in ieder geval geen red Bull of Ferrari.
Het is alleen maar zo als hij meer punten afpakt dan van Raikkonen. Dan nog, dat is racen. En ja, Hamilton toonde zich een choker. Is het kampioenschap van Prost in 86 ook belachelijk? (piquet/hunt zijn voor mijn tijd)quote:Op maandag 8 april 2013 07:19 schreef franklop het volgende:
Klopt niet echt natuurlijk want als hamilton wint en alonso uitvalt dan pakt hij geen 10 punten af
Of hij eerste en alonso negende dan pakt hij 1 punt af, want alonso had dan 1 punt kunnen pakken als hamilton niet had gefinished
Je redenering klopt niet. Als beide coureurs in één race waar ze achter elkaar finishten in omgekeerde volgorde zouden zijn gefinisht zou diegene die dan voor de ander finishte uiteindelijk wereldkampioen zijn geworden. En het zijn 9 races waarin ze achter elkaar in de punten finishten, dus 9 races waarin punten voor de ander werd weggekaapt.quote:Op maandag 8 april 2013 00:22 schreef vosss het volgende:
Ik verbaas me er trouwens nog steeds over dat jij van mening bent dat die WC titel van Kimi er alleen maar kwam omdat Lewis en Alonso hem zogezegd allebei niet wilde en punten van elkaar afsnoepten.
Ik ben zo vrij geweest om even de uitslagen van dat jaar van zowel Lewis als van Fernando in een lijstje te zetten.
Als ik kijk hoeveel punten er afgepakt worden dan valt dat best mee.
Hier dat lijstje:
[ afbeelding ]
Sterker nog. Het zijn 0 punten die van elkaar afgepakt zijn.
Hoezo laat Kimi niet zien dat ie snel is?quote:Op zondag 7 april 2013 15:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Raikkonen mist het berekenende en het communicatieve om als teamplayer over te komen die ook nog eens goed is in afstellen e.d. Dan moet je toch iets hebben om hem te typeren, en dan werd er geschreeuwd dat hij gewoon hard wilde stampen en verder niks, en dat hij supersnel was.
Dat is het aparte fenomeen dat als iemand in een positie zit en bepaalde kwaliteiten die daarbij horen niet zo laat blijken, dat dan een andere kwaliteit wordt verondersteld. Zo had je een vage nachtkroeg waar ik regelmatig heenging ooit een uitsmijter van 1.80 en 65 kilo, dan zoekt niemand ruzie met die man, want er moet toch iets zijn dat hem uitsmijter maakt. Balkenende maakte er ook zo'n potje van en was zo'n slecht spreker zonder uitstraling dat mensen maar gingen roepen dat hij heel intelligent was, hij moest toch immers een kwaliteit hebben waarmee hij premier geworden. De logische conclusie was echter geweest dat hij geen geschikte premier was vanwege het ontbreken van de kwaliteiten.
Zo ook dus bij Kimi, hij zat bij een topteam en wekte niet de indruk daar te zitten vanwege zijn technisch inzicht en tactische kwaliteiten, dus kon hij ontzettend hard stampen. Tegen Massa in dezelfde auto bleek echter onmiskenbaar dat hij ook weer niet zo heel hard kon stampen, in ieder geval lang niet zo hard als Schumacher, de berekenende teamplayer met tactisch inzicht. Mensen die wat beter naar zijn rijden keken en niet vielen voor het cliché hadden dat al zien aankomen. Ik vind Kimi erg leuk en een prima subtopper, maar niet bij de allersnelsten en daarmee iemand die alleen met de beste auto en een niet heel snelle teamgenoot WK kan worden. Daar is verder niks mis mee, maar het betekent wel dat Lotus een heel erg snelle auto moet bouwen en Grosjean nog lang onzeker moet blijven om hem tweevoudig WK te maken.
Zie ook de PI en smiley in mijn berichtquote:Op maandag 8 april 2013 10:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je redenering klopt niet. Als beide coureurs in één race waar ze achter elkaar finishten in omgekeerde volgorde zouden zijn gefinisht zou diegene die dan voor de ander finishte uiteindelijk wereldkampioen zijn geworden. En het zijn 9 races waarin ze achter elkaar in de punten finishten, dus 9 races waarin punten voor de ander werd weggekaapt.
En omdat ze met evenveel punten in het kampioenschap eindigden zal het verschil in punten altijd 0 zijn![]()
Omdat Alonso en Lewis de titel niet wilde hebben natuurlijk!quote:Maar als hij volgens jou in alle redelijkheid elke kwaliteit ontbreekt hoe komt 't dan dat hij WK heeft kunnen worden of Melbourne heeft kunnen winnen?
Inderdaad. Ze wilden niet voor elkaar onderdoen en zorgden dat ze gelijk kwamen in het eindklassement zodat niemand kon zeggen dat de een beter was dan de ander.quote:Op maandag 8 april 2013 11:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat Alonso en Lewis de titel niet wilde hebben natuurlijk!
quote:Richard Branson zal op 12 mei de weddenschap inlossen die hij drie jaar geleden is aangegaan met Tony Fernandes. De Maleisiër maakte de datum maandag bekend.
De Virgin-baas was in 2010 ook met een eigen team actief in de Formule 1 en beide luchtvaartbonzen hadden dat jaar een weddenschap afgesloten over wiens renstal het hoogste zou eindigen in het kampioenschap. De verliezer moest voor stewardess spelen op een vlucht van de concurrent. Lotus, het huidige Caterham, eindigde dat seizoen als tiende, terwijl Virgin, dat nu Marussia heet, slechts twaalfde werd. Een knieblessure opgelopen bij een ski-ongeluk zorgde ervoor dat Branson zijn weddenschap in 2011 niet kon inlossen, maar de Brit is de afspraak niett vergeten en liet eind vorig jaar al weten dat hij ergens in mei op een AirAsia-vlucht aan de slag zou gaan. De exacte datum is nu eindelijk bekend.
"De dag van de afrekening nadert voor Sir Richard", laat Fernandes, die in de jaren tachtig nog voor Bransons Virgin Records werkzaam was, weten. "Het wordt een ongemakkelijk moment, aangezien ik in het verleden nog voor hem heb gewerkt. Maar het zal ook hilarisch zijn om hem straks in een pittig stewardesspakje te zien."
Branson is stewardess op een vlucht van het Australische Perth naar Kuala Lumpur in Maleisië. Tickets voor deze vlucht zijn voor iedereen te koop en kosten iets meer dan 300 euro. Een deel van de opbrengst gaat naar een goed doel in Australië.
Niet bijzonder hard. Niet wezenlijk harder dan Massa bijvoorbeeld, Grosjean was hem ook doorgaans te snel af voordat die er een potje van begon te maken, en Heidfeld stampte in het verleden ook wel eens harder.quote:Op maandag 8 april 2013 10:52 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hoezo laat Kimi niet zien dat ie snel is?
Je laat 't over komen dat mensen van Kimi zeggen dat ie kan stampen omdat hij andere kwaliteiten ontbreekt.
Maar jij vind dat Kimi niet echt kan stampen...
Nee hoor, ik zeg helemaal niet dat elke kwaliteit ontbreekt. Ik geloof de andere kant van het cliché ook niet, nl. dat het een stampautist is die niet communiceert met zijn engineers en geen enkele interesse in de techniek heeft. Ik weet ook wel dat Finnen meestal pas emoties kunnen tonen nadat ze starnakel dronken zijn geworden maar dat maakt nog niet dat hij niet gewoon een goed professioneel contact met zijn team zou kunnen hebben.quote:Maar als hij volgens jou in alle redelijkheid elke kwaliteit ontbreekt hoe komt 't dan dat hij WK heeft kunnen worden of Melbourne heeft kunnen winnen?
Alonso en Vettel zijn de toppers, die steken er zowel qua snelheid als in de rest bovenuit. Hamilton qua snelheid ook, maar daar schort mentaal nogal wat aan.quote:Op maandag 8 april 2013 09:50 schreef HerrFritz het volgende:
Weltschmerz, wat vind jij nou een topper, als je kimi een subtopper vind....
JPM is op zijn status uit de VS meteen in topauto's terecht gekomen. Daarin heeft hij echter niet de consistente snelheid laten zien die een coureur doorgaans nodig heeft om via de mindere teams in de subtop terecht te komen.quote:JPM was idd wel een subtopper, won races en reed leuk. Maldonado bijvoorbeeld is pure middenmoot(Misschien zelfs dat nog niet eens), maar vind JPM dan wel beter
Dat is altijd een factor. Twee honden, één been. Als je als team de rijder WK wil hebben dan kun je beter een tweede rijder hebben die bijna altijd achter zijn teamgenoot eindigt, maar wel vaak voor diens concurrenten om de titel. Maar Kimi had met Massa hetzelfde probleem, die pakte punten van hem af door regelmatig gewoon sneller te zijn. Dat was niet de bedoeling, Kimi was gehaald omdat hij net als Schumacher voor hem harder kon stampen zodat hij geen last van Massa had. Maar zo hard bleek hij toen niet te kunnen stampen en werd de samenwerking beeindigd. Voor mij was dat geen verrassing.quote:Op maandag 8 april 2013 00:22 schreef vosss het volgende:
Ik verbaas me er trouwens nog steeds over dat jij van mening bent dat die WC titel van Kimi er alleen maar kwam omdat Lewis en Alonso hem zogezegd allebei niet wilde en punten van elkaar afsnoepten.
Ik heb puntentellingen van onderlinge wedstrijdjes van de heren van Top Gear gezien die meer hout sneden. Wat wil je nou precies zeggen?quote:Ik ben zo vrij geweest om even de uitslagen van dat jaar van zowel Lewis als van Fernando in een lijstje te zetten.
Als ik kijk hoeveel punten er afgepakt worden dan valt dat best mee.
Hier dat lijstje:
[ afbeelding ]
Sterker nog. Het zijn 0 punten die van elkaar afgepakt zijn.
Toch ben ik het wel met Weltschmertz eens dat die titel een cadeautje was voor Ferrariquote:Op maandag 8 april 2013 11:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat Alonso en Lewis de titel niet wilde hebben natuurlijk!
was het ook, want Hamilton verspeelde een voorsprong van 17 punten in de laatste twee races door onder meer bij het ingaan van de pits in de grindbak te belanden. Hoe kreeg ie het voor elkaar ...quote:Op maandag 8 april 2013 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toch ben ik het wel met Weltschmertz eens dat die titel een cadeautje was voor Ferrari
Dat was ook omdat McLaren geen keuze wilde maken wie ze het eerst naar binnen zouden roepen, want stel je voor dat ze de ene coureur zouden bevoordelen ten opzichte van de andere.quote:Op maandag 8 april 2013 12:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
was het ook, want Hamilton verspeelde een voorsprong van 17 punten in de laatste twee races door onder meer bij het ingaan van de pits in de grindbak te belanden. Hoe kreeg ie het voor elkaar ...
De bedenker van die grindbak ben ik nog altijd dankbaar
Dat was hilarisch inderdaad, helaas is dat moment maar heel weinig herhaald. Wel viel het in een patroon van chokegedrag.quote:was het ook, want Hamilton verspeelde een voorsprong van 17 punten in de laatste twee races door onder meer bij het ingaan van de pits in de grindbak te belanden. Hoe kreeg ie het voor elkaar ...
De bedenker van die grindbak ben ik nog altijd dankbaar
ja, alleen alles is zodanig gemaakt dat het verwisselen snel gaat. Zo werken die luchtsleutels onder een veel hogere druk dan normaal, waardoor het veel sneller kan gaan.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:22 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zijn dat nog steeds wielmoeren en luchtsleutels?
Coolquote:Op dinsdag 9 april 2013 14:59 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik kwam een aardig gifje tegen van de pitstop van webber:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
De moeren zitten nu in het wiel dat scheelt toch welquote:Op dinsdag 9 april 2013 17:22 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zijn dat nog steeds wielmoeren en luchtsleutels?
Ziet er toch best wel vet uitquote:Op maandag 8 april 2013 12:16 schreef sasquatsch het volgende:
De trailer van Rush:
In september in de bioscoop.
quote:Het team van Red Bull stopt met onmiddellijke ingang met het geven van stalorders. Dit heeft Red Bull-adviseur Helmut Marko gezegd. Sebastian Vettel en Mark Webber kunnen vanaf de Grand Prix van China dus vrijuit tegen elkaar racen.
Vettel ligt sinds de Grand Prix van Maleisië zwaar onder vuur, omdat hij zijn teammaat in de slotfase van de wedstrijd inhaalde voor de leiding in de race, terwijl er vooraf was afgesproken dat beide coureurs na de laatste pitstops niet meer tegen elkaar zouden vechten om zo de banden en motor te sparen. Dit gebeurde op advies van technisch directeur Adrian Newey, die zich vooral zorgen maakte over het rubber, vertelt Marko aan het Duitse Sport Bild. "De data die we tijdens de vrije trainingen op vrijdag hadden verzameld, voorspelden weinig goeds", aldus de Oostenrijker.
De beslissing om geen teamorders meer te geven, komt van hogerhand. Red Bull-baas Dietrich Mateschitz zou zich persoonlijk met de kwestie hebben bemoeid. "Hij heeft zich deze zaak enorm aangetrokken", zegt Marko, al jaren de rechterhand van Mateschitz. "Er worden bij ons dus geen stalorders meer gegeven."
Ach, geloven ze het zelf? Laatste pitstop van de race, wielmoer die er niet op wil ofzo..... Of een bougie die ''kapot'' aan het gaan is, en het toerental moet daardoor terug geschroefd worden....quote:Op woensdag 10 april 2013 15:47 schreef Michael_Moore het volgende:
Geen teamorders meer bij Red Bull Racing
[..]
zoals Wurz al zei moet Webber gewoon de rol van tweede coureur accepteren.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ach, geloven ze het zelf? Laatste pitstop van de race, wielmoer die er niet op wil ofzo..... Of een bougie die ''kapot'' aan het gaan is, en het toerental moet daardoor terug geschroefd worden....
Verzin maar iets geks, en bedenk dan ook maar voor welke coureur dat gaat zijn dan....
Ik denk dat hij dat allang weet maar afspraken moeten wel nagekomen wordenquote:Op woensdag 10 april 2013 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zoals Wurz al zei moet Webber gewoon de rol van tweede coureur accepteren.
Zo is dat. Ik had hem van de baan gerost. Mafketel. Oetlul. Egocentrische kutmof.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat hij dat allang weet maar afspraken moeten wel nagekomen worden
Dat kan ze het kampioenschap gaan kosten. Kijk maar naar Williams in 1986 of McLaren in 2007, waar de coureurs elkaar zoveel punten afpakten dat een derde er mee heen ging (respectievelijk Prost en Raikkonen)quote:Op woensdag 10 april 2013 15:47 schreef Michael_Moore het volgende:
Geen teamorders meer bij Red Bull Racing
[..]
Denk je nou echt dat ze dat daadwerkelijk gaan uitvoeren?quote:Op woensdag 10 april 2013 17:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat kan ze het kampioenschap gaan kosten. Kijk maar naar Williams in 1986 of McLaren in 2007, waar de coureurs elkaar zoveel punten afpakten dat een derde er mee heen ging (respectievelijk Prost en Raikkonen)
Dan krijgt Webber gewoon last van een vastzittende wielmoer of overhitting ofzoquote:Op woensdag 10 april 2013 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus Webber mag nu gewoon Vettel in de weg gaan rijden als die kampioen kan worden en hem inhalen als die een probleem heeft? Nou, dat zal me een verschil maken.
Als hij was gaan racen hadden ze waarschijnlijk beiden de finish niet gehaald, zaten ook wat krap in de brandstof begreep ikquote:Op woensdag 10 april 2013 17:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Zo is dat. Ik had hem van de baan gerost. Mafketel. Oetlul. Egocentrische kutmof.
Dan maar op staande voet ontslagen worden en de boeken in gaan als de F1 Coureur die zich niet liet piepelen.
Alles beter dan dit. Voor eht geld hoeft ie het ook niet meer te doen.
Ik had het wel geweten. Geen gezeik met mij godverdomme
Of ze kregen zijn dwangbuis niet op tijd open voor de start, zoiets.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:41 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Dan krijgt Webber gewoon last van een vastzittende wielmoer of overhitting ofzo
Niets anders dan de afgelopen 3 jaar.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:41 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Dan krijgt Webber gewoon last van een vastzittende wielmoer of overhitting ofzo
Hij nam toch ook gas terug toen hij eenmaal P1 wasquote:Op woensdag 10 april 2013 17:47 schreef Meike26 het volgende:
Daarbij moesten ze 'rustiger' aan doen om de motoren te sparen voor de komende races.
Gaat leuk worden met een coureur in huis die niet berekenend kan rijden. Ja Vettel is snel, Ja Vettel is niet zomaar een talent, maar dat jochie heeft maar 2 standen, aan of uit. Dan kan je zeggen dat dat ook een positief iets is, een WK waardig, maar de meeste coureurs weten toch wel dat altijd op 100% rijden niet echt best is voor het materiaal.
En ik ben nog steeds van mening dat we voor de rest van het jaar een andere Vettel gaan zien. Zoals we een andere Hamilton zagen in 2011.
Oh, ik dacht het geen racer was.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:47 schreef Meike26 het volgende:
Daarbij moesten ze 'rustiger' aan doen om de motoren te sparen voor de komende races.
Gaat leuk worden met een coureur in huis die niet berekenend kan rijden. Ja Vettel is snel, Ja Vettel is niet zomaar een talent, maar dat jochie heeft maar 2 standen, aan of uit.
Dan ga je even 100% en dan ben je die Webber voorbij, zeker als hij zich wel aan de regels houdt, en dan kun je daarna freewheelen om je materiaal te sparen.quote:Dan kan je zeggen dat dat ook een positief iets is, een WK waardig, maar de meeste coureurs weten toch wel dat altijd op 100% rijden niet echt best is voor het materiaal.
Labiele Lewis is nooit een andere Lewis geweest. Hij werd ook maar wk ondanks zichzelf, en bleef daarna dwaze dingen doen en afhaken als er echt wat te winnen was. Vettel maakt al jaren, voor en na het worden van WK, de indruk het doel strak voor ogen te houden.quote:En ik ben nog steeds van mening dat we voor de rest van het jaar een andere Vettel gaan zien. Zoals we een andere Hamilton zagen in 2011.
Afgelopen jaar had hij diverse malen schijtmazzel waar een Alonso gewoon pech had.quote:Vettel maakt al jaren, voor en na het worden van WK, de indruk het doel strak voor ogen te houden.
Daarom en ook de laatste race nam hij een enorm risico, namelijk rekenen op meer verstand bij Webber, had heel anders af kunnen lopen.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Afgelopen jaar had hij diverse malen schijtmazzel waar een Alonso gewoon pech had.
Als Grosjean Alonso bv niet eruit gekegeld had op Spa dan was het nu Alonso met 3 WC's achter zn naam geweest denk ik.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
quote:Op woensdag 10 april 2013 18:09 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]Yip, voordat Vosss over negers begint
Ik heb niks tegen negers hoor.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:09 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]Yip, voordat Vosss over negers begint
http://i.chzbgr.com/completestore/2010/3/7/129125036140666490.jpgquote:Op woensdag 10 april 2013 18:10 schreef vosss het volgende:
Wat was dat andere plaatje? Die heb ik gemist
denk dat Webber te lief is om de deur een keer flink dicht te gooien voor Vettel.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus Webber mag nu gewoon Vettel in de weg gaan rijden als die kampioen kan worden en hem inhalen als die een probleem heeft? Nou, dat zal me een verschil maken.
Sinds wanneer heeft Obama een bril???quote:Op woensdag 10 april 2013 18:11 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
http://i.chzbgr.com/completestore/2010/3/7/129125036140666490.jpg
Ik vond de Jim Carrey meme niet zo rap![]()
Ik moet altijd een beetje lachen om die vermeende ubersuperioriteit bij Vettel, als dat echt zo was zat hij niet achter Webber na die laatste pitsstop.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
denk dat Webber te lief is om de deur een keer flink dicht te gooien voor Vettel.
zou overigens niet verkeerd zijn om Vettel zo eens een lesje te leren
Hij heeft al mazzel dat hij niet gestraft werd voor zijn actie tegen Vettel. Meneer die vooraan stond om om een schorsing voor Grosjean te pleiten mag zelf ook niet alles. Als het dan vanuit rivaliteit gebeurt zal dat de stewards niet veel milder stemmen denk ik.quote:denk dat Webber te lief is om de deur een keer flink dicht te gooien voor Vettel.
zou overigens niet verkeerd zijn om Vettel zo eens een lesje te leren
Ik zeg helemaal niet dat de verschillen zo groot zijn, maar ze zijn wel significant. Vettel had gewoon een andere tactiek en kwam daardoor achter Webber terecht, een niet perfecte pitstop van Webber was al genoeg geweest. Maar hij kon door die andere tactiek in de laatste stint wel een flink stuk harder. Maar die paar rondjes die hij nodig heeft om Webber voorbij te gaan maken voor het materiaal natuurlijk veel minder uit dan dat hij tot aan de finish voluit zou moeten gaan.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik moet altijd een beetje lachen om die vermeende ubersuperioriteit bij Vettel, als dat echt zo was zat hij niet achter Webber na die laatste pitsstop.
Uiteraard is hij de snellere van de 2 maar de verschillen zijn ook weer niet zo groot als WS ons wil laten vermoeden
Oant moarn.quote:Na twee raceweekends die werden beïnvloed door regen lijkt de Chinese Grand Prix volledig droog te verlopen. De huidige voorspellingen geven 0% kans op regen aan.
Wel is het deels bewolkt, maar de zon zal met regelmaat schijnen. De temperatuur is niet extreem hoog waardoor de problemen met de Pirellibanden mogelijk mee vallen.
Op vrijdag stijgt het kwik tot zo'n 19 graden, de twee dagen daarna wordt de barrière van de 20 graden nipt doorbroken.
Ik wil er verder niet teveel op in gaan want gelukkig snel weer een nieuwe race maar als ze echt tegen elkaar hadden geracet had Webber misschien ook wel voor de zachte band gekozen bij zijn laatste pitsstop, die ging er vanuit dat de afspraak geldig was en koos dus voor hard om de race safe uit te rijden.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij heeft al mazzel dat hij niet gestraft werd voor zijn actie tegen Vettel. Meneer die vooraan stond om om een schorsing voor Grosjean te pleiten mag zelf ook niet alles. Als het dan vanuit rivaliteit gebeurt zal dat de stewards niet veel milder stemmen denk ik.
[..]
Ik zeg helemaal niet dat de verschillen zo groot zijn, maar ze zijn wel significant. Vettel had gewoon een andere tactiek en kwam daardoor achter Webber terecht, een niet perfecte pitstop van Webber was al genoeg geweest. Maar hij kon door die andere tactiek in de laatste stint wel een flink stuk harder. Maar die paar rondjes die hij nodig heeft om Webber voorbij te gaan maken voor het materiaal natuurlijk veel minder uit dan dat hij tot aan de finish voluit zou moeten gaan.
Webber werd gewoon te laat naar binnen gehaald, daardoor kon Vettel het gat dichten. Is in onderstaande afbeelding ook mooi te zienquote:Op woensdag 10 april 2013 18:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik wil er verder niet teveel op in gaan want gelukkig snel weer een nieuwe race maar als ze echt tegen elkaar hadden geracet had Webber misschien ook wel voor de zachte band gekozen bij zijn laatste pitsstop, die ging er vanuit dat de afspraak geldig was en koos dus voor hard om de race safe uit te rijden.
Vettel dacht er anders over
Zeiden ze in 2010 ookquote:Op woensdag 10 april 2013 17:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat kan ze het kampioenschap gaan kosten. Kijk maar naar Williams in 1986 of McLaren in 2007, waar de coureurs elkaar zoveel punten afpakten dat een derde er mee heen ging (respectievelijk Prost en Raikkonen)
Hij kan toen niet geweten hebben dat hij vóór Vettel was uitgekomen lijkt me.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik wil er verder niet teveel op in gaan want gelukkig snel weer een nieuwe race maar als ze echt tegen elkaar hadden geracet had Webber misschien ook wel voor de zachte band gekozen bij zijn laatste pitsstop, die ging er vanuit dat de afspraak geldig was en koos dus voor hard om de race safe uit te rijden.
Vettel dacht er anders over
Natuurlijk welquote:Op woensdag 10 april 2013 19:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij kan toen niet geweten hebben dat hij vóór Vettel was uitgekomen lijkt me.
Dat lijkt me juist van wel, maar door zijn late call wist hij wel dat Vettel het gat gedicht had. Dat hij naar de harde band is geswitched en Vettel naar zacht maakt het voor mij duidelijk dat Vettel gewoon zijn ding heeft kunnen doen en die winst heeft kunnen grijpen. Webber zeek naast de pot door braaf naar de leiding van RBR te luisteren. Maar niemand weet volgens mij binnen RBR wie daadwerkelijk de leiding heeft ? Het is de maffia binnen de F1. Nog erger dan bij Ferrari toen Schumi daar nog reed.quote:Op woensdag 10 april 2013 19:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij kan toen niet geweten hebben dat hij vóór Vettel was uitgekomen lijkt me.
Wat was er bij Ferrari maffia aan dan? Was heel duidelijk dat Schumi de nr1 was en Barrichello en Irvine het hulpje, nu met Alonso idem.quote:Op woensdag 10 april 2013 19:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat lijkt me juist van wel, maar door zijn late call wist hij wel dat Vettel het gat gedicht had. Dat hij naar de harde band is geswitched en Vettel naar zacht maakt het voor mij duidelijk dat Vettel gewoon zijn ding heeft kunnen doen en die winst heeft kunnen grijpen. Webber zeek naast de pot door braaf naar de leiding van RBR te luisteren. Maar niemand weet volgens mij binnen RBR wie daadwerkelijk de leiding heeft ? Het is de maffia binnen de F1. Nog erger dan bij Ferrari toen Schumi daar nog reed.
Hoe had Irvine precies die titel gewonnen als Schumacher aan de kant ging in Japan? In Malesie heeft Schumacher gewoon de 1ste plaats aan Irvine gelaten.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:09 schreef Meike26 het volgende:
Ik kan mij nu niet direct specifieke races voor de geest halen, maar Rubens en Eddie hebben ook wel eens te horen gekregen dat ze binnen moesten komen voor een vervroegde stop, problemen met de benzine of iets dergelijks.
En wat te denken van 1999. Eddie Irvine had met gemak WK kunnen worden dat jaar. Maar dat mocht natuurlijk nooit gebeuren omdat Boy Wonder die eerste WC titel voor Ferrari koste wat kost binnen moest halen. Dan liever het verlies en Mika als WK dan het fiasco om zo'n dure rijder in huis te hebben, beenbreuk enzo en dat Schumacher hem de laatste 2 GP's zou helpen aan de titel ?? Ondenkbaar dat dat ging gebeuren.
Ze kregen alleen te horen dat ze aan de kant moesten als Schumacher er beter voor stond in het WK, wat ook heel logisch is. Dit was ook duidelijk gecommuniceerd naar de coureurs, dus niks mis mee.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:09 schreef Meike26 het volgende:
Ik kan mij nu niet direct specifieke races voor de geest halen, maar Rubens en Eddie hebben ook wel eens te horen gekregen dat ze binnen moesten komen voor een vervroegde stop, problemen met de benzine of iets dergelijks.
En wat te denken van 1999. Eddie Irvine had met gemak WK kunnen worden dat jaar. Maar dat mocht natuurlijk nooit gebeuren omdat Boy Wonder die eerste WC titel voor Ferrari koste wat kost binnen moest halen. Dan liever het verlies en Mika als WK dan het fiasco om zo'n dure rijder in huis te hebben, beenbreuk enzo en dat Schumacher hem de laatste 2 GP's zou helpen aan de titel ?? Ondenkbaar dat dat ging gebeuren.
Het kan zijn inderdaad dat ik het dramatiseer nu en een verkeerd beeld schets, ik weet in iedergeval wel dat ik behoorlijk anti-Schumi was in die jaren en dat FIA stond voor Ferrari's Internationale Autosportclubje of iets dergelijks.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:39 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ze kregen alleen te horen dat ze aan de kant moesten als Schumacher er beter voor stond in het WK, wat ook heel logisch is. Dit was ook duidelijk gecommuniceerd naar de coureurs, dus niks mis mee.
Ben je de GP van Maleisië vergeten in 1999? Schumacher gaf Irvine de overwinning cadeau omdat hij nog kans maakte op het WDC. In Suzuka kon Schumacher hem niet helpen.... Uiteindelijk was Irvine gewoon niet goed genoeg. Vraag me nog steeds af wat er maffia was aan Ferrari in die jaren...
Wat is dat voor fabeltje over de doorontwikkeling? Schumacher pakte bij zijn comeback direct pole en was een seconde sneller dan de McLarens, die auto was dus niks mis mee.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:40 schreef Meike26 het volgende:
Ja, maar dat wad dus het probleem. Door de been breuk van Schumi hebben ze bijna direct de ontwikkeling van de Ferrari stil gelegd. Irvine en Salo hebben mooie races gemaakt met die wagen. Mijnziens ook een verkapte team-order over het hele seizoen. Tot 2 races voor het einde van het seizoen was een WK voor Irvine nog haalbaar.
Ik was daar goed misselijk van weet ik nog. Net als hier hebben we op het formule1 forum van RaceReport (Veronica Holding) toendertijd een behoorlijke reeks gehad over dit onderwerp.
twitter:f1enigma twitterde op donderdag 11-04-2013 om 09:03:59Vodafone McLaren Mercedes and Gillette start partnership for 2013 that will kick off at this weekends Chinese Grand Prix in Shanghai. reageer retweet
twitter:f1enigma twitterde op donderdag 11-04-2013 om 09:04:57So looks like the voices telling that Gillete might be title partner to McLaren for 2014 might have a basis reageer retweet
En als Hamilton niet drie keer in leidende positie was uitgevallen was hij kampioen geworden.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Afgelopen jaar had hij diverse malen schijtmazzel waar een Alonso gewoon pech had.
Als Grosjean Alonso bv niet eruit gekegeld had op Spa dan was het nu Alonso met 3 WC's achter zn naam geweest denk ik.
quote:If me aunt had balls, she'd be me uncle.
Dat is ook zo maar het ging even over de (vermeende) suprematiequote:Op donderdag 11 april 2013 10:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En als Hamilton niet drie keer in leidende positie was uitgevallen was hij kampioen geworden.
Om met Coulthard te spreken:
[..]
Bruno als nieuwe 3de rijder ?quote:Op donderdag 11 april 2013 09:11 schreef Tarado het volgende:
twitter:f1enigma twitterde op donderdag 11-04-2013 om 09:03:59Vodafone McLaren Mercedes and Gillette start partnership for 2013 that will kick off at this weekends Chinese Grand Prix in Shanghai. reageer retweet
twitter:f1enigma twitterde op donderdag 11-04-2013 om 09:04:57So looks like the voices telling that Gillete might be title partner to McLaren for 2014 might have a basis reageer retweet
Andere liveries mogen wel weer eens. Te weinig grootschalige veranderingen laatste tijd. alleen renault en sauber eigenlijk. Al is die van lotus nu wel prachtig.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:46 schreef Meike26 het volgende:
Wow, dat worden compleet andere liveries voor McLaren in 2014 en Jenson met een glad geschoren bekkie
Dankzij een supersnelle pitstop komt hij er net voor. Dat kun je vantevoren niet weten, daar kun je je bandenkeuze niet op baseren.quote:Op woensdag 10 april 2013 19:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat lijkt me juist van wel, maar door zijn late call wist hij wel dat Vettel het gat gedicht had. Dat hij naar de harde band is geswitched en Vettel naar zacht maakt het voor mij duidelijk dat Vettel gewoon zijn ding heeft kunnen doen en die winst heeft kunnen grijpen.
Dat deed hij niet, hij vocht terug, hij vocht hard terug en overtrad daarbij de regels, verloor en begon toen te miepen.quote:Webber zeek naast de pot door braaf naar de leiding van RBR te luisteren.
Waar het om Schumacher en Vettel gaat is de onzin nooit ver weg, maar kennelijk voel je je daar nog steeds even sterk toe aangetrokken als in het Schumachertijdperk.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:05 schreef Meike26 het volgende:
Ik denk dat ik Schumi en Ferrari iets te zwart heb gemaakt in die jaren er na...Je hebt helemaal gelijk, uit die video kan ik niets 'maffia' achtigs ontdekken.
Natuurlijk is dat uit te rekenen, beetje onzinnig dat jij zegt van niet en wat M.Melandri zegt, hij had eerder naar binnen moeten gaan. Het feit dat Vettel voor zacht koos kan juist daarmee te maken hebben, proberen er voor te komen bij die laatste pitsstop want indien gelukt wist hij dat Webber ondanks versere banden geen aanval zou doen.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Dankzij een supersnelle pitstop komt hij er net voor. Dat kun je vantevoren niet weten, daar kun je je bandenkeuze niet op baseren.
Welke regels?quote:Dat deed hij niet, hij vocht terug, hij vocht hard terug en overtrad daarbij de regels, verloor en begon toen te miepen.
Wou d'r al niet op ingaanquote:
Het gaat om enkele meters, daar kun je niet op rekenen in de zin van tactiek om er voor uit te komen. Een gemiddelde pitsstop ipv een snelle en je tactiek valt in duigen, dan is het geen goede tactiek.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat uit te rekenen, beetje onzinnig dat jij zegt van niet en wat M.Melandri zegt, hij had eerder naar binnen moeten gaan. Het feit dat Vettel voor zacht koos kan juist daarmee te maken hebben, proberen er voor te komen bij die laatste pitsstop want indien gelukt wist hij dat Webber ondanks versere banden geen aanval zou doen.
Een wagenbreedte ruimte laten was toch de nieuwe regel?quote:Welke regels?
en die prosts vooral die van 2001 zag er prachtig uitquote:Op donderdag 11 april 2013 11:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Andere liveries mogen wel weer eens. Te weinig grootschalige veranderingen laatste tijd. alleen renault en sauber eigenlijk. Al is die van lotus nu wel prachtig.
Maar ik verlang terug naar 98 jordan, 92 benneton, 94 sauber, 00 minardi en 91 lambo. Dat soort liveries zie je gewoon zelden meer.
Eeehm, dus Webber overtrad de regels door geen wagenbreedte ruimte te geven ?? Vettel deed een erg mooie inhaalactie, ja, maar hij was diegene die dit risico nam, niet Webber. Die baan daar is ca 20 meter breed. Hij had er ook rechts van Webber langs kunnen gaan, waar bovendien meer rubber lag.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Een wagenbreedte ruimte laten was toch de nieuwe regel?
Dat doet er niet toe, ik vind het ook geen goede regel, maar het is volgens mij wel de nieuwe regel.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:53 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Eeehm, dus Webber overtrad de regels door geen wagenbreedte ruimte te geven ?? Vettel deed een erg mooie inhaalactie, ja, maar hij was diegene die dit risico nam, niet Webber. Die baan daar is ca 20 meter breed. Hij had er ook rechts van Webber langs kunnen gaan, waar bovendien meer rubber lag.
Dat is alleen als je van je racelijn afwijkt om te verdedigen en daarna weer terug naar de racelijn gaat. Dan moet er een wagenbreedte ruimte overblijven tussen de wagen en de rand van de baan.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gaat om enkele meters, daar kun je niet op rekenen in de zin van tactiek om er voor uit te komen. Een gemiddelde pitsstop ipv een snelle en je tactiek valt in duigen, dan is het geen goede tactiek.
[..]
Een wagenbreedte ruimte laten was toch de nieuwe regel?
Het blijft te berekenen ook al was de marge klein, Vettel kwam in rappe schreden naderbij maar uiteindelijk klopte het toch, in F1 gaat het altijd om kleine marges. En uiteindelijk maakte het voor Webber ook niet uit, als hij achter Vettel uit de pits was gekomen mocht hij hem toch niet meer aanvallen volgens de afspraak.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gaat om enkele meters, daar kun je niet op rekenen in de zin van tactiek om er voor uit te komen. Een gemiddelde pitsstop ipv een snelle en je tactiek valt in duigen, dan is het geen goede tactiek.
[..]
Hij week volgens mij wel wat van zijn lijn af om te verdedigen, maar de mate waarin heb je een goed shot voor nodig. Crowding mag ook niet als je op je lijn blijft volgens mij, en het afsnijden na de finish is al helemaal strafwaardig. Wat ik er maar mee wil zeggen, als RB bang is van die psycho dan zijn er altijd nog de stewards.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is alleen als je van je racelijn afwijkt om te verdedigen en daarna weer terug naar de racelijn gaat. Dan moet er een wagenbreedte ruimte overblijven tussen de wagen en de rand van de baan.
Daar heeft hij tot nu toe altijd schijt aan gehad, dus het is maar helemaal de vraag of hij zich deze keer wel aan teamorders wilde houden. Maar hij stond al op een andere tactiek met andere banden, waardoor hij mede dankzij de snelle pitstops voorlag op Vettel, waarom zou hij er dan banden op laten zetten waarmee hij langzamer is? Je weet immers nooit wat er gebeurd in een race.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het blijft te berekenen ook al was de marge klein, Vettel kwam in rappe schreden naderbij maar uiteindelijk klopte het toch, in F1 gaat het altijd om kleine marges. En uiteindelijk maakte het voor Webber ook niet uit, als hij achter Vettel uit de pits was gekomen mocht hij hem toch niet meer aanvallen volgens de afspraak.
Daarom valt er met jou niet te discussiëren omdat je maar eindeloos doorgaat met argumenten erbij halen die er niet doe doen, het uitgangspunt van onze discussie was dat die afspraak er lagquote:Op donderdag 11 april 2013 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij week volgens mij wel wat van zijn lijn af om te verdedigen, maar de mate waarin heb je een goed shot voor nodig. Crowding mag ook niet als je op je lijn blijft volgens mij, en het afsnijden na de finish is al helemaal strafwaardig. Wat ik er maar mee wil zeggen, als RB bang is van die psycho dan zijn er altijd nog de stewards.
[..]
Daar heeft hij tot nu toe altijd schijt aan gehad, dus het is maar helemaal de vraag of hij zich deze keer wel aan teamorders wilde houden. Maar hij stond al op een andere tactiek met andere banden, waardoor hij mede dankzij de snelle pitstops voorlag op Vettel, waarom zou hij er dan banden op laten zetten waarmee hij langzamer is? Je weet immers nooit wat er gebeurd in een race.
Stel even dat Webber ervan uitging dat hij zich voor de verandering aan die teamorder ging houden en dat Vettel zich er ook gewoon aan ging houden. Waarom kiest hij dan voor langzamere banden ipv de snellere?quote:Op donderdag 11 april 2013 13:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daarom valt er met jou niet te discussiëren omdat je maar eindeloos doorgaat met argumenten erbij halen die er niet doe doen, het uitgangspunt van onze discussie was dat die afspraak er lag
Precies wat ik zeg, als hij voor Vettel uit de pits was gekomen (zoals geschiedde) zou Vettel achter hem moeten blijven, zou hij achter Vettel op de baan komen zou hij hem niet meer aanvallen dus daarom ook niet de snellere maar ook sneller slijtende band te nemen. De Mercedessen erachter vormden geen enkel gevaar.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Stel even dat Webber ervan uitging dat hij zich voor de verandering aan die teamorder ging houden en dat Vettel zich er ook gewoon aan ging houden. Waarom kiest hij dan voor langzamere banden ipv de snellere?
Op de teamradio was duidelijk te horen dat Webber zelf de voorkeur gaf aan de harde band.quote:Op woensdag 10 april 2013 19:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat lijkt me juist van wel, maar door zijn late call wist hij wel dat Vettel het gat gedicht had. Dat hij naar de harde band is geswitched en Vettel naar zacht maakt het voor mij duidelijk dat Vettel gewoon zijn ding heeft kunnen doen en die winst heeft kunnen grijpen. Webber zeek naast de pot door braaf naar de leiding van RBR te luisteren. Maar niemand weet volgens mij binnen RBR wie daadwerkelijk de leiding heeft ? Het is de maffia binnen de F1. Nog erger dan bij Ferrari toen Schumi daar nog reed.
Webber moet gewoon niet zo verontwaardigd doen.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Zo is dat. Ik had hem van de baan gerost. Mafketel. Oetlul. Egocentrische kutmof.
Dan maar op staande voet ontslagen worden en de boeken in gaan als de F1 Coureur die zich niet liet piepelen.
Alles beter dan dit. Voor eht geld hoeft ie het ook niet meer te doen.
Ik had het wel geweten. Geen gezeik met mij godverdomme
quote:Op donderdag 11 april 2013 09:46 schreef Meike26 het volgende:
Wow, dat worden compleet andere liveries voor McLaren in 2014 en Jenson met een glad geschoren bekkie
Onder het mom van: U vraagt, wij scheren ?quote:
quote:Canvas 11-04-2013 23:05 - 23:30
Beeldgeheimen
Documentaireserie van ARTE (Mystères d'Archives) over belangrijke en tot de verbeelding sprekende gebeurtenissen uit de 20e eeuw. De makers gaan telkens op zoek naar onthullende achtergrondinformatie, nieuwe invalshoeken of nooit eerder getoonde archiefbeelden die een nieuw licht werpen op de gebeurtenis. 11 juni 1955. De beste piloten met de krachtigste racewagens ter wereld hebben zich verzameld voor de 23e editie van de 24 uur van Le Mans. In de 147e minuut gebeurt het: de Mercedes van Pierre Levegh ontplofte na een crash. Met 80 doden en 140 gewonden was dit het zwaarste ongeluk in de geschiedenis van de autosport. Wat is er toen juist gebeurd? Waarom vielen er zo veel slachtoffers? En waarom werd de wedstrijd niet stilgelegd? Afl.: 1955, Tragedie op het circuit van Le Mans.
Grappig, tv-gids op mijn telefoon geeft aan dat er dan een programma opkomt over vrouwen in de gevangenis. Ik hoop echter zo dat dit erop komt! Bedankt voor de tip!!quote:
Die komt er volgens de programmering van de Canvas site ook op, ik ga d'r even van uit dat die klopt dan, jammer genoeg...quote:Op donderdag 11 april 2013 21:33 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Grappig, tv-gids op mijn telefoon geeft aan dat er dan een programma opkomt over vrouwen in de gevangenis. Ik hoop echter zo dat dit erop komt! Bedankt voor de tip!!
Ik weet toevallig dat de Canvassite niet altijd goed wordt bijgehouden, en in de PO tv-gids staat dat de 3e aflevering van die vrouwengevangenis gisteren al was. Dus ik zou er niet op rekenen dat het er niet op komt vandaag.quote:Op donderdag 11 april 2013 21:33 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Grappig, tv-gids op mijn telefoon geeft aan dat er dan een programma opkomt over vrouwen in de gevangenis. Ik hoop echter zo dat dit erop komt! Bedankt voor de tip!!
Dan ga ik straks met een lekkere whisky of bier er even voor zitten.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet toevallig dat de Canvassite niet altijd goed wordt bijgehouden, en in de PO tv-gids staat dat de 3e aflevering van die vrouwengevangenis gisteren al was. Dus ik zou er niet op rekenen dat het er niet op komt vandaag.
Mislukt, voetbal krijgt een verlenging.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:53 schreef vosss het volgende:
vette tip!
Ik ga mn recorder ff instellen
fuck, voss stel die rec opnieuw inquote:Op donderdag 11 april 2013 23:03 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Mislukt, voetbal krijgt een verlenging.
Ja echt heel slecht ditquote:
Hij is de scepter kwijt man!quote:Horner vindt niet dat Vettel zijn gezag ondermijnt
Gepubliceerd op 12 Apr 2013 13:25
Red Bull Racing-teambaas Christian Horner neemt Sebastian Vettel een beetje in bescherming. De gebeurtenissen in de Maleisische Grand Prix en de uitlatingen in de aanloop naar China riepen vragen op over wie nu de baas is bij de Oostenrijkse renstal, Vettel doet toch waar hij zelf zin in heeft. Horner voelt zich in elk geval nog de kapitein op het schip.
"In Sepang volgde hij mijn instructies niet op. Was ik blij? Nee. Heeft Sebastian zijn excuses aangeboden? Ja. Heeft hij ervan geleerd? Ja. Zou hij het weer doen? Die vraag heeft hij zelf gisteren al beantwoord. Er is een historie tussen deze twee coureurs, die gaat terug naar vier, vijf jaar geleden. Maar ze vormen ook een van de meest succesvolle duo's in de geschiedenis van de Formule 1. Is mijn gezag ondermijnd? Ik geloof van niet."
"Ik zwaai de scepter bij Red Bull Racing sinds de toetreding tot deze sport en heb ze naar drie titels geleid. Onderweg zijn er wat obstakels geweest, maar die stuwen het team naar grotere hoogte. Ik denk niet dat Sebastian denkt dat hij de baas is. Hij weet dat hij bij ons in dienst staat en waarom. Eerlijk gezegd heeft dit niet veel invloed op de relatie tussen hem en Mark. Het zijn professionals, gedreven en getalenteerde gasten."
"Wat is gebeurd, is gebeurd. Daar veranderen we niks meer aan, we kunnen niet terug in de tijd. Het is een kwestie van vooruit kijken, naar dit evenement en de zestien andere resterende Grands Prix. Sebastian heeft zijn erelijst niet opgebouwd door onderdanig te zijn. Hij zag zijn kans schoon, had een setje banden gespaard en wilde die zege meer dan wat dan ook", aldus Horner.
10 jaar geleden had ik dat al gelezen op precies datzelfde forumquote:Op vrijdag 12 april 2013 14:00 schreef rubbereend het volgende:
mwah hij had eigenlijk dat seizoen niet eens moeten rijden in de racesallemaal een beetje te snel gegaan misschien
Maar even een vraag aan de kenners, weet iemand eigenlijk wat er wel/niet waar is van dit verhaal: http://forum.verstappen.n(...)93&showcontent=1&F=1 Van de test van Verstappen in de gereviseerde Simtek die bijzonder snel bleek te zijn?
Tenminste als ik google moet geloven.quote:Een Foto, die door mij werd getrokken achter de pitstraat dwars door de velden.
Waarschijnlijk de enige van Verstappen in de Simtek Mugen Honda V10……………
Leg uitquote:Op vrijdag 12 april 2013 14:38 schreef vosss het volgende:
Dus dit klopt niet:
[..]
Tenminste als ik google moet geloven.
Volgens google zijn dat beide simtek honda mugens en die knakker zegt dat er maar 1 foto is.quote:
Die foto's zijn volgens mij gewoon van de Simtek Ford. De Simtek met de Mugen erin is nooit gebruikt tijdens de race omdat de Mugen bij Ligier erin lag, wat ook van Driatore wasquote:Op vrijdag 12 april 2013 14:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens google zijn dat beide simtek honda mugens en die knakker zegt dat er maar 1 foto is.
Dat is niet waar dus. Vooropgesteld dat dat inderdaad die simtek honda''s zijn dan.
ik ookquote:Op vrijdag 12 april 2013 14:19 schreef Beach het volgende:
[..]
10 jaar geleden had ik dat al gelezen op precies datzelfde forumen nog steeds weet ik niet wat er waar is ook
Ow ok. Dan heb ik gewoon weer eens ruzei met googlequote:Op vrijdag 12 april 2013 14:51 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Die foto's zijn volgens mij gewoon van de Simtek Ford. De Simtek met de Mugen erin is nooit gebruikt tijdens de race omdat de Mugen bij Ligier erin lag, wat ook van Driatore was
op dat moment was alles drama, één an de teameigenaren was van eigen geld boodschappen wezen doen om de monteurs maar te eten te kunnen gevenquote:
beter dan rosset (tosser)quote:
Rosset was nog ergerquote:
Of deze van Kimi:quote:
quote:Op zondag 14 april 2013 12:57 schreef ChuckBartowski het volgende:
Gerucht gaat dat Mark Webber een 5 jarig contract bij Porsche heeft getekend voor volgend jaar om o.a. In Le Mans mee te gaan rijden.
twitter:f1zone twitterde op zondag 14-04-2013 om 13:04:19@radiolemans reporting that Mark Webber has signed a 5 year deal with Porsche from 2014 #f1 #f1china #ChineseGP reageer retweet
[edit] Dit had eigenlijk in het andere topic gemoetentwitter:suziperry twitterde op zondag 14-04-2013 om 13:12:25“@mashman666: stewards decisions? #bbcf1”No action for drs infringement in yellow zone. Webber 3 place gri pen gut 5 GP in Bahrain reageer retweet
Dit is de mijne:quote:
Die staat op 2 bij mijquote:
Toen was ik kwaad. Dat weet ik nog dondersgoed.quote:Op zondag 14 april 2013 13:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Dit is een van mijn favorieten, al scheen het nog niet beslissend voor het wk. Met Lewis eigen reactie op het incident op muziek gezet eronder:
Ricciardo is dan goed begonnen met zijn battle voor het 2e stoeltjequote:Op zondag 14 april 2013 13:11 schreef zoem het volgende:
[..]twitter:f1zone twitterde op zondag 14-04-2013 om 13:04:19@radiolemans reporting that Mark Webber has signed a 5 year deal with Porsche from 2014 #f1 #f1china #ChineseGP reageer retweet
twitter:f1enigma twitterde op maandag 15-04-2013 om 10:14:57Porsche denies there is a deal with Webber http://t.co/vLwEBy11QZ reageer retweet
Was hier al gemeld: SPT / Nederlandse racetalenten #4 met veel talentquote:Op maandag 15 april 2013 14:28 schreef HerrFritz het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)-slag-in-gp2-klasse/
Frijns rijd GP2 in bahrein!! w00t
Conor Daly werd 7de voor dit team in de sprintrace in Maleisië. In de hoofdrace was de beste klassering een 15de plek.quote:Op maandag 15 april 2013 14:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wel echt een zaad team volgens mij.
Een zaad team dus. Want die daly is geen kneus.quote:Op maandag 15 april 2013 15:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Conor Daly werd 7de voor dit team in de sprintrace in Maleisië. In de hoofdrace was de beste klassering een 15de plek.
Daly had een overeenkomst voor een race en richt zich op de Indy 500.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:40 schreef ChemicalCurry het volgende:
Waarom is Daly eigenlijk weg bij Hilmer?
Daar is wel iets meer mis dan alleen een missende afdekplaatquote:Op woensdag 17 april 2013 10:21 schreef LWD-Godius het volgende:
Sauber zonder afdekplaat:
[ afbeelding ]
1 wiel lijkt niet helemaal goed te zitten.quote:Op woensdag 17 april 2013 10:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Daar is wel iets meer mis dan alleen een missende afdekplaat.
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar misschien zelfs 2...quote:Op woensdag 17 april 2013 13:02 schreef vosss het volgende:
[..]
1 wiel lijkt niet helemaal goed te zitten.
Wel mooie foto nu om die kleine side-pods te zien van de Sauber !quote:Op woensdag 17 april 2013 10:21 schreef LWD-Godius het volgende:
Sauber zonder afdekplaat:
[ afbeelding ]
Zie OP.quote:Op woensdag 17 april 2013 13:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Is het komend weekend live op BBC? Of moeten we het met Sport1 doen?
Oh, tof schema, nog helemaal niet gezien (waarschijnlijk 30 keer overheen gekeken).quote:
Eerlijk gezegd hoop ik dat we helemaal geen race krijgen. Ik houd van autosport. Maar dat er nog steeds geraced word daar, blijf ik vreemd en misplaatst vinden.quote:Op woensdag 17 april 2013 13:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Is het komend weekend live op BBC? Of moeten we het met Sport1 doen?
100 % mee eens. Zeker na dit filmpje gezien te hebben. Heftig hoor.quote:Op woensdag 17 april 2013 13:10 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd hoop ik dat we helemaal geen race krijgen. Ik houd van autosport. Maar dat er nog steeds geraced word daar, blijf ik vreemd en misplaatst vinden.
En die video van Anonymous neem ik door Boston ook wat serieuzer dan normaal:
Vind ik ookquote:Op woensdag 17 april 2013 13:14 schreef vosss het volgende:
Wat een onzin. Gewoon racen. Die terroristen betalen ervoor. Dan moet je er ook gewoon gaan staan met je circus.
Dan zijn er wel meer landen waar je niet heen zou moeten gaanquote:Op woensdag 17 april 2013 13:21 schreef Meike26 het volgende:
Ik snap het ook wel wat je bedoelt Vosss, maar juist dat maakt het schandalige van deze GP. Juist door die poen moet er geraced worden, als vermaak voor de rijken. Maar achter de muren worden er dus Bahreinse mensen gemarteld/mishandeld/gedood om de grootste onzin: Onderdrukking.
Weg uit die zandbak daar. Laat die oliesjeiks de tering krijgen en niet hun zin geven. F1 geeft hiermee indirect toe aan dit zinloze en schandalige geweld.
Ik klink nu als een boomknuffelaar, maar het is zo. F1 is van onder geschikt belang dit moment.
Formule 1 is NOOIT van ondergeschikt belang.quote:F1 is van onder geschikt belang dit moment.
Het is nooit prettig als onschuldige mensen door geweld sterven maar wat ik al zei dat komt niet alleen in Bahrein voor, verder wel opvallend dat de "strijd" altijd oplaait op het moment dat de F1 langskomt. Lullig voor ze dat door Boston de publiciteit heel gering zal zijn.quote:Op woensdag 17 april 2013 13:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Formule 1 is NOOIT van ondergeschikt belang.
Wat kan mij het schelen als daar wat onschuldige mensen de dood vinden.
Ik klink nu misschien wat hard, maar het is en blijft een ver van mn bed show.
Beter een F1 race in een gaar land wat mensenrechten schendt dan geen F1 race.
Onderdrukte bevolking? Voor zover ik weet zijn het arbeids immigranten, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me er niet zo in hebt verdieptquote:Op woensdag 17 april 2013 13:32 schreef Meike26 het volgende:
Dat is juist niet opvallend. Het is één van de weinige momenten voor de onderdrukte bevolking om aandacht te vragen voor de situatie. De afgelopen 2 jaar ging het maar net goed, wel met rellen buiten de hekken.
Samen met de video van Anonymous en die blijvende onderdrukking zou je juist kunnen voorstellen dat die bevolking nu kiest voor een hardere aanpak om aandacht te vragen. Ik ben er niet gerust op !
Ik praat het niet goed hoor, maar in China worden mensenrechten ook met voeten getreden, in Maleisië gebeuren zaken ook anders dan in westerse democratieën net als in India, Abu Dhabi is ook geen democratisch land. Brazilië is gewoon gevaarlijk vanwege de criminaliteit.quote:Op woensdag 17 april 2013 13:41 schreef Meike26 het volgende:
Ik weet ook niet of de term Dictatuur op zijn plaats is, maar je hebt als burger weinig te vertellen. Politie en militairen geven om het minste of geringste een klap voor je harses met de kolf van het geweer of ze schieten in je poot omdat je een te grote bek hebt.
De BBC heeft daar zo'n 2 jaar geleden een korte docu over gehad. Het is toen begonnen bij de opstand van Egypte en de val van het regime aldaar en hele midden oosten ging er in mee. Alleen Bahrein schijnt nog steeds met die zelfde schrijnende situatie te zitten en in zekere maten ook Sirië, maar dat steekt volgens mij weer anders in elkaar.
Vergeet de Verenigde Staten niet. Die lappen de mensenrechten ook aan hun laars wanneer het gaat om de War on Terror.quote:Op woensdag 17 april 2013 13:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik praat het niet goed hoor, maar in China worden mensenrechten ook met voeten getreden, in Maleisië gebeuren zaken ook anders dan in westerse democratieën net als in India, Abu Dhabi is ook geen democratisch land. Brazilië is gewoon gevaarlijk vanwege de criminaliteit.
Bedankt voor het aanbod, maar ik heb er vandaag al de nodige gehadquote:
Brazilië toch?quote:Op woensdag 17 april 2013 21:21 schreef twiFight het volgende:
In welk land was ook alweer een auto/busje met daarin engineers van een van de midrange teams overvallen na de race?
Braziliëquote:Op woensdag 17 april 2013 21:21 schreef twiFight het volgende:
In welk land was ook alweer een auto/busje met daarin engineers van een van de midrange teams overvallen na de race?
het bernie al decennia om geld, het is gewoon een halve oplichterquote:Op woensdag 17 april 2013 13:21 schreef Meike26 het volgende:
Ik snap het ook wel wat je bedoelt Vosss, maar juist dat maakt het schandalige van deze GP. Juist door die poen moet er geraced worden, als vermaak voor de rijken. Maar achter de muren worden er dus Bahreinse mensen gemarteld/mishandeld/gedood om de grootste onzin: Onderdrukking.
Weg uit die zandbak daar. Laat die oliesjeiks de tering krijgen en niet hun zin geven. F1 geeft hiermee indirect toe aan dit zinloze en schandalige geweld.
Ik klink nu als een boomknuffelaar, maar het is zo. F1 is van onder geschikt belang dit moment.
Er gebeuren nog wel meer dingen in Brazilië tijdens zo'n weekend. Volgens mij zijn er ook wel eens velgen gejat uit de paddock, net na de kwalificatie en zijn de spullen van RTLGP een keer gejat + hebben ze het met gehuurd/geleend materiaal moeten doen van een ander buitenlands tv station.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:21 schreef twiFight het volgende:
In welk land was ook alweer een auto/busje met daarin engineers van een van de midrange teams overvallen na de race?
Je zal het toch met de spanning op de baan moeten gaan doenquote:Op donderdag 18 april 2013 08:31 schreef Meike26 het volgende:
Hypocriet of niet, de kans op een aanslag, op publiek of coureurs, is gewoon aanwezig. En die kans is nergens zo groot als in Bahrein. Het zal best zo kunnen zijn dat dat Anonymous het overdrijft en ze alleen met rode sjaaltjes gaan wapperen ipv zwarte, maar ik denk zelf dat Bernie en dat hele F1 circus nog wel eens spijt kunnen krijgen van het besluit als ze toch gaan racen !
Vorig jaar beweerde de organisatie van de GP 100% veiligheid. Dat bestaat gewoon niet. Ja, ik ben dan wel hypocriet dat ik zondag toch de race zal kijken, maar dit keer niet op het puntje van de bank vanwege de spanning op de baan, maar er naast.
Mee eens, maar daarom trekt het wel de aandacht. Boodschap is er niet minder omquote:Op donderdag 18 april 2013 09:39 schreef Ermanon het volgende:
Wat een slechte voice over zeg in dat filmpje
Ze reden ook vrolijk op kyalami, ik kijk er niet van op.quote:Op woensdag 17 april 2013 13:21 schreef Meike26 het volgende:
Ik snap het ook wel wat je bedoelt Vosss, maar juist dat maakt het schandalige van deze GP. Juist door die poen moet er geraced worden, als vermaak voor de rijken. Maar achter de muren worden er dus Bahreinse mensen gemarteld/mishandeld/gedood om de grootste onzin: Onderdrukking.
Weg uit die zandbak daar. Laat die oliesjeiks de tering krijgen en niet hun zin geven. F1 geeft hiermee indirect toe aan dit zinloze en schandalige geweld.
Ik klink nu als een boomknuffelaar, maar het is zo. F1 is van onder geschikt belang dit moment.
twitter:byronf1 twitterde op donderdag 18-04-2013 om 11:47:28Police much lower profile this year, arms less in evidence. But giant car/bus scanner certainly a new one on me #bahrain2013 reageer retweet
Zou wat zijn. De grote baas die de stekker eruit trekt en daarbij Vettel de vinger geeft.quote:Duitse media: "Red Bull trekt stekker uit F1-project bij nieuwe controverse"
Red Bull-eigenaar Dieter Mateschitz was niet te spreken over de Multi 21-controverse in Maleisië. De Oostenrijker reageerde woedend op de actie van Sebastian Vettel, die de teamorders negeerde en in de aanval ging bij raceleider en teamgenoot Mark Webber. De boosheid zou zelfs zo erg zijn dat Mateschitz gedreigd heeft om volledig te stoppen met de sponsoring van het raceteam, zo melden diverse Duitse media.
Zijn rechterhand, Red Bull-consultant Dr. Helmut Marko, ontkent echter in alle toonaarden: “Dat is onzin, er is niets aan de hand.” Wel is duidelijk dat Mateschitz een dergelijk incident niet nogmaals wil zien, want anders zullen er binnen de teamleiding zeker slachtoffers vallen, zo is de lezing van diverse Duitse media.
Bron: racexpress.nl
twitter:f1enigma twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 08:09:42Had a chat with Minardi and he confirmed the quotes: Reliable source of him told that Toyota will be back in F1 a engine supplier in 2014 reageer retweet
Dat hij Marko er uit pleurt, zou al een hoop onrust in het team schelen. Daarnaast moet Webber gewoon weg bij Red Bull. Ondanks dat ik een groot fan van hem ben, zie ik hem liever racen bij Lotus ofzo. Daar heerst volgens mij een betere no nonsense cultuur, wat een stuk beter bij hem past.quote:Op vrijdag 19 april 2013 02:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Zou wat zijn. De grote baas die de stekker eruit trekt en daarbij Vettel de vinger geeft.
Geniale actie, live op tv, ik zou me bezeiken![]()
!!!!
Als je een coureur niet wil bestraffen om een duidelijke fout, dan hoor je zo'n persoon niet te coachen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 08:54 schreef Tarado het volgende:
Ik begrijp wel dat die Marko niet geliefd is maar die zat niet achter het stuur hoor bij dat incident
quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:00 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als je een coureur niet wil bestraffen om een duidelijke fout, dan hoor je zo'n persoon niet te coachen.
Dit is als een ouder die een kind niet straft als hij blijft zeuren om een snoepje, nadat hij er al 3 heeft gehad.
Vettel denkt de baas te zijn inderdaad en dat is natuurlijk alles behalve de bedoeling. Als je dat als team niet rechtzet dan verlies je de controle.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:05 schreef Tarado het volgende:
[..]Hoe moet je die bestraffen? Wat een onzin het is geen kleuterklas.
Het is gewoon duidelijk wie de baas is en dat is Vettel, dat heeft hij op die manier duidelijk gemaakt aan de mensen die daar nog aan twijfelden.
Dat is niet recht te zetten maar wel in goede banen te leiden, in mijn ogen heeft het team gewoon een fout gemaakt door te veronderstellen dat Vettel wel achter Webber zou blijven. Als je een 3 voudige wereldkampioen niet die credits geeft kan je verwachten dat hij ze opeist.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:09 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Vettel denkt de baas te zijn inderdaad en dat is natuurlijk alles behalve de bedoeling. Als je dat als team niet rechtzet dan verlies je de controle.
Imgur is your friend.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:26 schreef Meike26 het volgende:
Vreemde sidepods op de McLaren..
IK kan helaas geen plaatjes uploaden, photo-emmer doet vervelend.![]()
En honda terug... zou mooi zijnquote:Op vrijdag 19 april 2013 08:15 schreef Tarado het volgende:
twitter:f1enigma twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 08:09:42Had a chat with Minardi and he confirmed the quotes: Reliable source of him told that Toyota will be back in F1 a engine supplier in 2014 reageer retweet
Het geeft aan dat Vettel geen teamspeler is en alleen aan zichzelf (en niet aan het team) denkt. Dat hij 3-voudig wereldkampioen is heeft daar niets mee te maken.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is niet recht te zetten maar wel in goede banen te leiden, in mijn ogen heeft het team gewoon een fout gemaakt door te veronderstellen dat Vettel wel achter Webber zou blijven. Als je een 3 voudige wereldkampioen niet die credits geeft kan je verwachten dat hij ze opeist.
Dus nemen ze weer de verkeerde beslissingquote:Op vrijdag 19 april 2013 11:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het geeft aan dat Vettel geen teamspeler is en alleen aan zichzelf (en niet aan het team) denkt. Dat hij 3-voudig wereldkampioen is heeft daar niets mee te maken.
Zelfs al zou het team hem wel de credits (zoals jij het noemt) hebben gegeven, was er nog hommeles in het team omdat Webber hem dan van het team voorbij moest laten. Dat terwijl ze beweren geen nummer 1 te hebben.
Nu ze weten dat Vettel zich niet aan teamorders gaat houden hebben ze het maar vrijgegeven. Teamorders hebben bij Vettel toch geen zin en nu heeft Webber de kans om zelf voor overwinningen en de titel te strijden.
Dat zeg ik toch niet, hij is 3 keer kampioen geworden met Webber in zijn team, dan kan je toch wel stellen dat hij de nr 1 is van het team, of je kan krampachtig beweren dat ze allebei gelijk zijn en dit soort situaties krijgen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:10 schreef Rossdale het volgende:
Net alsof die drie wereldtitels van Vettel alleen aan hemzelf zijn te danken en niet aan team-effort
Het is maar welke filosofie je wilt hanteren. Twee rijders die gelijk zijn binnen het team (McLaren, Red Bull) of duidelijk een eerste en tweede rijder (Ferrari). Ik heb een voorkeur voor de eerste. Als iemand dan beter is moet hij het zelf maar laten zien, dus ik ben wel blij met de beslissing van Red Bull. En ja, het kan ze een WDC kosten, maar zolang ze elkaar niet van de baan rijden zou het niet uit moeten maken voor het constructeurskampioenschap (dus het team).quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet, hij is 3 keer kampioen geworden met Webber in zijn team, dan kan je toch wel stellen dat hij de nr 1 is van het team, of je kan krampachtig beweren dat ze allebei gelijk zijn en dit soort situaties krijgen.
Natuurlijk zou ik dat ook liever hebben, de realiteit is echter anders, dan heb ik liever wat Ferrari doet en er gewoon vooruit komen dan wat RBR doet want dat is gewoon een schijnheilig gebeuren.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is maar welke filosofie je wilt hanteren. Twee rijders die gelijk zijn binnen het team (McLaren, Red Bull) of duidelijk een eerste en tweede rijder (Ferrari). Ik heb een voorkeur voor de eerste. Als iemand dan beter is moet hij het zelf maar laten zien, dus ik ben wel blij met de beslissing van Red Bull. En ja, het kan ze een WDC kosten, maar zolang ze elkaar niet van de baan rijden zou het niet uit moeten maken voor het constructeurskampioenschap (dus het team).
In 2010 scheelde het maar 14 punten tussen Vettel en Webber, in 2011 en 2012 heeft Vettel veel vaker de voorkeur gekregen (als eerste updates krijgen) en heeft Webber veel problemen met zijn auto gehad. Onder andere met KERS, wat wonder boven wonder geen issue was bij Vettel.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet, hij is 3 keer kampioen geworden met Webber in zijn team, dan kan je toch wel stellen dat hij de nr 1 is van het team, of je kan krampachtig beweren dat ze allebei gelijk zijn en dit soort situaties krijgen.
Dat toont toch alleen maar aan dat Vettel in de ogen van het team de nummer 1 is.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:08 schreef Rossdale het volgende:
[..]
In 2010 scheelde het maar 14 punten tussen Vettel en Webber, in 2011 en 2012 heeft Vettel veel vaker de voorkeur gekregen (als eerste updates krijgen) en heeft Webber veel problemen met zijn auto gehad. Onder andere met KERS, wat wonder boven wonder geen issue was bij Vettel.
Zo zwart-wit is het helemaal niet.
Het is wel ondanks Webbers totale gebrek aan teamgeest dat hij 3 keer WK is geworden.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het geeft aan dat Vettel geen teamspeler is en alleen aan zichzelf (en niet aan het team) denkt. Dat hij 3-voudig wereldkampioen is heeft daar niets mee te maken.
In dat geval hadden ze dat al eerder moeten vaststellen met betrekking tot Webber, toch hebben ze die teamorders na het negeren door Webber aangehouden. Daarnaast kun je een coureur ook de nr 1 status laten nemen ipv geven, door hem niet achter zijn teamgenoot op een andere tactiek te houden.quote:Zelfs al zou het team hem wel de credits (zoals jij het noemt) hebben gegeven, was er nog hommeles in het team omdat Webber hem dan van het team voorbij moest laten. Dat terwijl ze beweren geen nummer 1 te hebben.
Nu ze weten dat Vettel zich niet aan teamorders gaat houden hebben ze het maar vrijgegeven. Teamorders hebben bij Vettel toch geen zin en nu heeft Webber de kans om zelf voor overwinningen en de titel te strijden.
De Webberfanclub zit altijd te miepen over die voorvleugel waar Webber het helemaal niet in zag zitten. Dat is het dan, het enige harde moment wat ze hebben.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:08 schreef Rossdale het volgende:
[..]
In 2010 scheelde het maar 14 punten tussen Vettel en Webber, in 2011 en 2012 heeft Vettel veel vaker de voorkeur gekregen (als eerste updates krijgen) en heeft Webber veel problemen met zijn auto gehad. Onder andere met KERS, wat wonder boven wonder geen issue was bij Vettel.
Zo zwart-wit is het helemaal niet.
Giancarlo loopt nog ergens rond daar?quote:Op vrijdag 19 april 2013 08:15 schreef Tarado het volgende:
twitter:f1enigma twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 08:09:42Had a chat with Minardi and he confirmed the quotes: Reliable source of him told that Toyota will be back in F1 a engine supplier in 2014 reageer retweet
Dat zal welquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Giancarlo loopt nog ergens rond daar?
Gerucht gaat dat ze met Williams in zee willen. Honda zou vanaf 2015 McLaren en Sauber van motoren voorzien.quote:Op vrijdag 19 april 2013 08:15 schreef Tarado het volgende:
twitter:f1enigma twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 08:09:42Had a chat with Minardi and he confirmed the quotes: Reliable source of him told that Toyota will be back in F1 a engine supplier in 2014 reageer retweet
quote:Red Bull has copied from Williams a clever technical innovation, Auto Motor und Sport correspondent Michael Schmidt reports.
During winter testing, eagle-eyed experts spotted the Williams solution on the new FW35's brake duct area.
Actually, the original idea was Red Bulls. Last year, the FIA ruled that the reigning champions were using the brake ducts as an aerodynamic aid, by channeling airflow through the wheel with the rim, hub and nut all playing a role.
Williams, however, modified the concept for 2013, making it legal by ensuring the exit holes for the airflow are stationary and therefore not constituting a banned moveable aerodynamic device.
Red Bull tested the Williams idea during practice in Bahrain on Friday.
The new solution was fitted to Sebastian Vettel's car only.
However, Schmidt wrote: "Williams is not sure its solution has created more problems than benefits.
"The air passing through the axle is on the list of possible sources of the problems with the (2013) car."
In 2010 verloor Vettel 63 punten door mechanische problemen en andere pech buiten zijn schuld om, tegenover Webber slechts 7, dus op zich was het verschil ook in 2010 al heel groot.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:08 schreef Rossdale het volgende:
[..]
In 2010 scheelde het maar 14 punten tussen Vettel en Webber, in 2011 en 2012 heeft Vettel veel vaker de voorkeur gekregen (als eerste updates krijgen) en heeft Webber veel problemen met zijn auto gehad. Onder andere met KERS, wat wonder boven wonder geen issue was bij Vettel.
Zo zwart-wit is het helemaal niet.
Dit is het nieuwtjes topicquote:Op zaterdag 20 april 2013 10:15 schreef Rossdale het volgende:
http://www.racingfanatic.net/p/watch-live-f1.html
Livestream van de 3e vrije training voor de liefhebbers
Zou me verbazen dat ze die seconde gevonden hebben door 4 (en eigenlijk maar kleine) earo-aanpassingen. Moet bijna wel dat er onder de kap nog wel meer gebeurt is dan wij kunnen zien.quote:Op zondag 21 april 2013 12:50 schreef LWD-Godius het volgende:
Caterham updates, Pic piven, VDG onder. Wat niet op het plaatje is omkadert is die wing endplate van de voorvleugel, die heeft wat meer drag reduction slots dan de oude versie. Edit: en ook de wing endplate van de achtervleugel zo te zien:
[ afbeelding ]
twitter:ScarbsF1 twitterde op maandag 22-04-2013 om 15:01:52Adess developing 2014 F1 car | Racecar Engineering: http://t.co/ryAvD1FbaD reageer retweet
http://www.racecar-engine(...).UXU0addqzD8.twitterquote:German firm ADESS AG has revealed that it is working on a 2014 Formula 1 chassis according to a statement from the team “As part of future strategic positioning of the company, ADESS AG began late 2012 a preliminary conceptual study of a F1 car according to the new 2014 regulations. The changes introduced for the incoming F1 seasons, on both, aerodynamics and power train, will set a milestone in the history of the sport that will require a new understanding of the whole vehicle in order to aim for an optimal performance.”
The firm via its partner SCE Solutions was one of the firms behind the HRT F112 where it was responsible for the aerodynamic development of the car.
“A complete in-house aero programme was conducted throughout the season, from the preliminary studies in CFD, through wind tunnel testing in Mercedes GP Petronas wind tunnel facilities, to full scale aero surfaces releases, improving gradually the HRT aerodynamic package. Unfortunately, due to economic reason, the HRT F1 Team was not able to compete in the 2013 championship and the partnership was stopped during the promising development of the 2013 car.”
Adess is a design and engineering company founded in 2012 by former F1 Engineer, Stéphane Chosse. It specializes not only in design but as well in research, development, manufacture, testing for the motor racing industry and other lightweight structures and high technologies sectors.
It is not clear who, if anyone, Adess is developing the car for but Racecar Engineering understands that two new Formula 1 teams could join the grid by 2015 filling the vacant slots on the grid left by USF1 and HRT.
Een Porsche dit keerquote:Op maandag 22 april 2013 16:18 schreef vosss het volgende:
Is er trouwens al bekend of Vettel weer een of andere dikke bolide heeft gekregen van die schurftig rijke sjeiks daar?
Staat me bij dat hij vorig jaar een SLS black edition kreeg toch?
Dit is de eerste keer sinds 2 á 3 jaar dat ik weer iets hoor over die ''startkaart'' van USF1. De FIA heeft er nooit meer hun muil over open getrokken nadat ze zich terug getrokken hadden. Wordt tijd dat ze daar weer eens inschrijvingen voor gaan doen.quote:Op maandag 22 april 2013 15:07 schreef Tarado het volgende:
It is not clear who, if anyone, Adess is developing the car for but Racecar Engineering understands that two new Formula 1 teams could join the grid by 2015 filling the vacant slots on the grid left by USF1 and HRT.
En dan hebben we ook nog het Amerikaanse-Canadese Scorpion, dat al dit seizoen wilde instappen op de licentie van HRT, ware het niet dat deze door het terugtrekken van HRT al verlopen was.quote:Op maandag 22 april 2013 17:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer sinds 2 á 3 jaar dat ik weer iets hoor over die ''startkaart'' van USF1. De FIA heeft er nooit meer hun muil over open getrokken nadat ze zich terug getrokken hadden. Wordt tijd dat ze daar weer eens inschrijvingen voor gaan doen.
Maar met dat bericht, dan denk ik ineens aan Prodrive van Dave Richards. Die wilde toch allang in de F1 maar hadden niet de faciliteiten om zelf een wagen te maken, maar wel de mogelijkheden om onderdelen te maken of zoiets, en wilde daarom altijd met een klanten wagen van Mclaren rijden. Zou dit dan toch de weg zijn voor ze om volgend jaar of het jaar erop in te stappen?
quote:Robert Kubica heeft in het geheim een test achter het stuur van de Mercedes AMG geavanceerde F1-simulator uitgevoerd. Dit berichtte de Duitse krant Bild op maandag. De Pool testte eerder deze winter een DTM-auto voor de Duitse autofabrikant maar uiteindelijk ondertekende hij een deal met Citroen om in 2014 uit te komen in het Wereld rallykampioenschap. De ex-Renault en BMW-coureur is nog steeds hard bezig om na zijn bijna fatale crash van twee jaar geleden weer op volle snelheid te komen. De 28-jarige piloot heeft nooit verborgen gehouden dat, ondanks zijn geblesseerde rechterarm, het zijn prioriteit is om uiteindelijk weer aan Grands Prix deel te nemen.
De Duitse krant meldde dat de winnaar van de Canadese Grand Prix in 2008 al een paar weken in de simulator aan het testen is. Een werknemer van een rivaliserend team spotte de rijder onlangs op de luchthaven in London, schreef correspondent Frank Schneider. Zijn was bestemming was Brackley, het hoofdkantoor van de Duitse formatie. Niemand van het Silver Arrows team wil op de aanwezigheid van Kubica reageren, zo voegde de correspondent toe.
Bild is ook zo lekker betrouwbaar verderquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:52 schreef vosss het volgende:
Brackley is gewoon een plaats.
Voor hetzelfde geld ging hij even een weekendjeweg.nl, wie zal het zeggen.
qua sportnieuws wel. Bij de rest kun je vraagtekens plaatsenquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:55 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Bild is ook zo lekker betrouwbaar verder
quote:Op maandag 22 april 2013 16:58 schreef vosss het volgende:
Ow dat zou ook kunnen. Hoe dan ook, geld zat in die contreien daar.
Wat vond je van Ronald van Dam dan?quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:04 schreef Breaker.Faker het volgende:
Gisteren Sport1 abonnement opgezegd. De reden hoef ik hier niet meer te vertellen. Ik ging er vanuit dat deze op 22 mei zal aflopen. Helaas is dit niet het geval. Mij abonnement loopt op 10 juni af. Wanneer de proef abonnement ook afloopt.
Even terug gekeken in de voorwaarden van Caiway tijdens de Sport1 actie. Daarin staat het volgende. "U neemt het abonnement op Sport1 voor minimaal drie maanden. Daarna wordt het abonnement automatisch verlengd." Dus helaas moet ik mij proef abonnement uit zitten ik weet niet hoe het bij andere providers is geregeld. Anders was het op 22 april afgelopen in plaats van 10 juni.
Helaas moet ik 15 euro betalen voor 3 maanden aan de amateurs van Sport1.![]()
![]()
Het is wel voor gekke dat je moet betalen om in dit geval formule1 te kunnen kijken. Zeker als er in de formule1 veel sponsors zijn en zo miljoenen wordt verdiend om ook zo de tv uitzending te financieren. En dan nog moeten betalen om naar formule1 te mogen kijken. Dit geldt ook voor andere sporten achter de decoder.
Ik volg wel de formule1 via de BBC of een stream.
Zelf denk ik dat als Sport1 zo doorgaat zo geen kijkers meer overhouden. Ik denk namelijk ook dat Sport1 dit eens niet volhoud en dat de formule1 volgend jaar weer op een normale manier te volgen is. Ook al hebben ze een 3jarige contract.
twitter:rvd1966 twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 19:49:16Zo in shock door het afgrijslijke Koningslied. Helemaal vergeten dat Schumi vorig jaar ook nog een pole had gepakt voor Mercedes in Monaco! reageer retweet
dus dan pak je het BBC commentaar erbij?quote:Op woensdag 24 april 2013 08:52 schreef Rossdale het volgende:
Ik heb streams opgegeven en download de volledige race gewoon achteraf. Meestal staat de uitzending van Sky Sports ongeveer een uurtje na de race online. Dan kan ik hem 's avonds gewoon terugkijken met fatsoenlijk commentaar. Vooral Coulthard doet het erg goed vind ik. En Eddy Jordan blijft een grappig mannetje in de voorbeschouwingen
RTL GP post op dit moment slechts het hoogstnoodzakelijke, zoals de uitslagen van het weekend en hier en daar een nieuwtje, maar het mag geen naam meer hebbenquote:Op woensdag 24 april 2013 05:06 schreef HerrFritz het volgende:
Nou juist ja, heb gister ook eens zitten kijken naar de nieuwsberichten over f1 op sport1, mooi te zien via de fb die hier eerder al eens is gepost. Wat éen wanstaltige berichten, sommige ronduit denigrerende teksten. Ik vind het smakeloos. Geef mij dan maar de berichtgeving van RTL gp.
quote:Op woensdag 24 april 2013 08:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dus dan pak je het BBC commentaar erbij?
Doen wij ook (tenminste als ik live kan kijken en het is 's middags of ' avonds).quote:Op woensdag 24 april 2013 08:43 schreef JohnB52 het volgende:
Ik heb t zo opgelost:
Nodig een paar vrienden uit die tijdens de race ook praten, kan jehet commentaar ook niet meer horen.
OMGquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:10 schreef Breaker.Faker het volgende:
Een debiel.
Voor de mensen die geen Sport1 hebben kunnen hier filmpjes kijken om te zien hoe slecht de formule1 is op Sport1. http://www.sport1.nl/nieu(...)aalt-hoge-noten.html
Nog even een tweet van Ronaldtwitter:rvd1966 twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 19:49:16Zo in shock door het afgrijslijke Koningslied. Helemaal vergeten dat Schumi vorig jaar ook nog een pole had gepakt voor Mercedes in Monaco! reageer retweet
![]()
![]()
Vrouwen en sport houd ik strikt gescheidenquote:Op woensdag 24 april 2013 11:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Doen wij ook (tenminste als ik live kan kijken en het is 's middags of ' avonds).
Probleem is dan echter dat er altijd vriendinnen bijzitten die niet snappen dat als dat ding van de boordradio in beeld komt dat je dan even je mond dicht moet houden.
Goeie chirurgquote:Op woensdag 24 april 2013 12:47 schreef vosss het volgende:
Ow NSFW bovenstaande link. Dat is die dochter van Ecclestone.
Ik klikte bijna op mn werk...quote:Op woensdag 24 april 2013 12:47 schreef vosss het volgende:
Ow NSFW bovenstaande link. Dat is die dochter van Ecclestone.
dat nou ook weer niet, maar het is een slechte poging om El Sierd naar de kroon te stekenquote:Op woensdag 24 april 2013 12:38 schreef Burdie het volgende:
[..]
OMG
Is Sport1 van Geenstijl ofzo?
Wat droef.
Ronald van Dam @rvd1966quote:Op woensdag 24 april 2013 12:38 schreef Burdie het volgende:
[..]
OMG
Is Sport1 van Geenstijl ofzo?
Wat droef.
Huh, reed die mee dan?quote:Op woensdag 24 april 2013 14:04 schreef Funzel het volgende:
Perez toch zeker ook wel. Kimi heb je nota bene amper in beeld gezien.
WTF is dat voor een halfbakken doel?quote:Toto Wolff: "Mercedes wil bij beste vier eindigen"
Mercedes GP is het seizoen redelijk succesvol begonnen. Zowel Lewis Hamilton als Nico Rosberg hebben al een pole position achter hun naam staan, al blijven de prestaties op zondag nog iets achter. Volgens Mercedes' motorsportbaas Toto Wolff is het doel van 'zijn' team om bij de eerste vier in het contructeurskampioenschap te eindigen.
"Misschien moeten we Bernie maar eens zover krijgen dat er ook op zaterdag punten uitgedeeld gaan worden", begon Wolff lachend in een interview met Formula1.com. "Ik ben een erg gelukkig man, niet zozeer om de resultaten, maar vanwege het feit dat ik deel kan uitmaken van dit team. Er heerst een geweldige sfeer en een goede spirit, naast het harde werken wordt er ook voldoende gelachen. Dat is een belangrijk ingrediënt voor een goede sfeer."
Ondanks dat Wolff graag nog betere resultaten ziet tijdens de race zelf, zal het team voor de zomer voor meer dan de helft hun aandacht richten op 2014: "We werken momenteel al aan volgend seizoen en langzamerhand worden er meer mensen op dat project gezet. Ik denk dat we in mei met meer dan 50 procent van de mensen bij Mercedes aan de 2014-auto werken. Elk team zal dat op een gegeven moment moeten doen, meestal gebeurt dat in de zomer. Alleen de teams die nog echt voor het kampioenschap strijden zullen hun aandacht pas later verleggen."
Hieruit kunnen we opmaken dat Wolff dit seizoen nog geen titel verwacht voor Mercedes. Zelf vertelt hij over de doelen van dit jaar: "Ik wil bij de beste vier teams in het constructeurskampioenschap eindigen en dat er minstens één van onze rijders in het coureurskampioenschap bij de eerste vier staat."
Bron: Formula1.com
nee, The Iceman moet champ worden, merc mag het volgend jaar doen!quote:Op woensdag 24 april 2013 17:20 schreef vosss het volgende:
[..]
WTF is dat voor een halfbakken doel?
2010 - 4e
2011 - 4e
2012 - 5e
2013: ja ons doel is 4e worden.
Godverdomme man. Je doel zou 1ste moeten zijn, halfbakken lamlul dat je er staat![]()
Is wel redelijk realistisch, ze zullen heus wel naar meer strevenquote:Op woensdag 24 april 2013 17:20 schreef vosss het volgende:
[..]
WTF is dat voor een halfbakken doel?
2010 - 4e
2011 - 4e
2012 - 5e
2013: ja ons doel is 4e worden.
Godverdomme man. Je doel zou 1ste moeten zijn, halfbakken lamlul dat je er staat![]()
Het kan allebei. Kimi als coureur en Mercedes als team.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, The Iceman moet champ worden, merc mag het volgend jaar doen!
nah, het zijn bandenvretersquote:Op woensdag 24 april 2013 21:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het kan allebei. Kimi als coureur en Mercedes als team.
twitter:EliGP twitterde op donderdag 25-04-2013 om 10:11:04Pirelli has changed the hard tyre compound, making it similar to the 2012 version #F1 reageer retweet
http://www.f1fanatic.co.uk/2013/04/25/pirelli-hard-tyre-durable/quote:The new hard tyre will be used for the first time at the next round, the Spanish Grand Prix at the Circuit de Catalunya, where it has been allocated along with the medium tyre.
Pirelli will bring the soft and super-soft tyres for Monaco, and the super-soft and medium tyres for Canada.
twitter:andrewbensonf1 twitterde op donderdag 25-04-2013 om 11:39:23Michael Schumacher is to drive a 2011 Mercedes Formula 1 car around the Nurburgring Nordschliefe ahead of the 24 hours in May. Wow reageer retweet
Schumacher to drive F1 car on Nordschleifequote:Op donderdag 25 april 2013 11:40 schreef Tarado het volgende:
twitter:andrewbensonf1 twitterde op donderdag 25-04-2013 om 11:39:23Michael Schumacher is to drive a 2011 Mercedes Formula 1 car around the Nurburgring Nordschliefe ahead of the 24 hours in May. Wow reageer retweet
quote:Michael Schumacher will get back behind the wheel of an F1 car on the Nurburgring Nordschleife next month, Mercedes has confirmed.
Schumacher will drive a 2011 W02 on the longer version of the track which held Germany’s round of the world championship between 1951 and 1976.
“Schumacher will post a demonstration lap on the Nurburgring’s legendary Nordschleife in a Mercedes AMG Petronas F1 W02 to say ‘thank you’ to his fans for their years of loyal support during his F1 career,” said Mercedes in a statement.
The run will take place on Sunday 19th May ahead of the start of this year’s Nurburgring 24 Hours sportscar race.
Schumacher said: “I have a lot of fond memories of the Nurburgring and am really looking forward to giving fans and friends from my home town of Kerpen, which is quite close to the Nurburgring, something to remember as they see me drive by.”
“But it will be a fantastic experience for me too, driving along the Nordschleife in a state-of–the-art Formula 1 Silver Arrow, particularly in view of the fact that the Silver Arrow’s legend began here. Posting a lap in a modern Silver Arrow on the most beautiful and most testing circuit in the world, what a brilliant mix – it’s every motor racing driver’s dream!”
Komt hij door de APK?quote:Op donderdag 25 april 2013 12:21 schreef Peterselieman het volgende:
iemand nog een chassis nodig?
HRT-chassis gaat op eBay: "Niemand wil hem hebben"
Moet je die lange van Wegmisbruikers even vragen. Die kleine op het kratje weet namelijk van niks.quote:
hard tegen een muur klappen. Heb je kans op verbrijzelde benenquote:Op donderdag 25 april 2013 12:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Mmh, zal hem eens opsporen. Weet je ook een goed adresje voor een beenverkorting?
Knikker-oog dacht zeker ''wat Alonso deed vorig jaar, kan ik veel beter''quote:Marko: "Lotus onze grootste tegenstander"
Helmut Marko ziet niet Ferrari maar Lotus als de sterkste rivaal van Red Bull. Het team uit Enstone staat momenteel tweede in het kampioenschap, zestien punten achter Red Bull, na in alle vier races met beide wagens punten te hebben gescoord.
"Het is ons al heel lang duidelijk dat Lotus onze sterkste tegenstander is", vertelde Marko aan de Oostenrijkse Kleine Zeitung. "We vrezen Lotus meer dan Ferrari."
"Het lijkt er vooralsnog op dat Lotus dus onze belangrijkste concurrent voor de titel is", vervolgde hij. "We hebben echter nog maar vier races gehad. Misschien verandert dit nog wel. Het is ons echter een raadsel wat Lotus zo snel maakt in de races."
Dat gaat toch niks worden, veel te hobbelligquote:Op donderdag 25 april 2013 11:40 schreef Tarado het volgende:
twitter:andrewbensonf1 twitterde op donderdag 25-04-2013 om 11:39:23Michael Schumacher is to drive a 2011 Mercedes Formula 1 car around the Nurburgring Nordschliefe ahead of the 24 hours in May. Wow reageer retweet
Is al eerder gedaan. Dacht door BMW, Heidfeld volgens mij, maar ik kan me compleet vergissen.quote:Op donderdag 25 april 2013 19:02 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Dat gaat toch niks worden, veel te hobbellig
1:05 de bocht waar Niki Lauda-ongeluk was? Toch ff terugschakelen.quote:
Een F1-wagen kan veel sneller dat dit, ook op de Ring. Dit was gewoon een demonstratierun.quote:Op vrijdag 26 april 2013 17:09 schreef LWD-Godius het volgende:
Die hele ronde is niet om aan de zien, overal lift and coast, na elke bocht vroeg opschakelen, zeer voorzichtig gereden. Op zich kan ik het me ook wel voorstellen met een moderne f1 wagen maar het laat wel zien dat F1 wagens zich zijn gaan evalueren om het beste te presteren op saaie Tilke-banen.
Dat was me al wel duidelijk trouwens.quote:Op vrijdag 26 april 2013 17:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dit was gewoon een demonstratierun.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |