Hoezo niet? Die auto was vorig seizoen niet het hele seizoen voorin te vinden, dus als team waren ze er nog niet. Maar als Massa met zijn Ferrari nou even snel is als Raikkonen met zijn Lotus, dan heb ik geen reden om aan te nemen dat de Lotus een mindere auto is.quote:Op zondag 7 april 2013 15:58 schreef Funzel het volgende:
Ja dat vind ik dus nog een beetje lastig te zeggen. Het lijkt wel een snelle wagen ja, maar of het ook daadwerkelijk een topwagen is. Het is in ieder geval geen red Bull of Ferrari.
Het is alleen maar zo als hij meer punten afpakt dan van Raikkonen. Dan nog, dat is racen. En ja, Hamilton toonde zich een choker. Is het kampioenschap van Prost in 86 ook belachelijk? (piquet/hunt zijn voor mijn tijd)quote:Op maandag 8 april 2013 07:19 schreef franklop het volgende:
Klopt niet echt natuurlijk want als hamilton wint en alonso uitvalt dan pakt hij geen 10 punten af
Of hij eerste en alonso negende dan pakt hij 1 punt af, want alonso had dan 1 punt kunnen pakken als hamilton niet had gefinished
Je redenering klopt niet. Als beide coureurs in één race waar ze achter elkaar finishten in omgekeerde volgorde zouden zijn gefinisht zou diegene die dan voor de ander finishte uiteindelijk wereldkampioen zijn geworden. En het zijn 9 races waarin ze achter elkaar in de punten finishten, dus 9 races waarin punten voor de ander werd weggekaapt.quote:Op maandag 8 april 2013 00:22 schreef vosss het volgende:
Ik verbaas me er trouwens nog steeds over dat jij van mening bent dat die WC titel van Kimi er alleen maar kwam omdat Lewis en Alonso hem zogezegd allebei niet wilde en punten van elkaar afsnoepten.
Ik ben zo vrij geweest om even de uitslagen van dat jaar van zowel Lewis als van Fernando in een lijstje te zetten.
Als ik kijk hoeveel punten er afgepakt worden dan valt dat best mee.
Hier dat lijstje:
[ afbeelding ]
Sterker nog. Het zijn 0 punten die van elkaar afgepakt zijn.
Hoezo laat Kimi niet zien dat ie snel is?quote:Op zondag 7 april 2013 15:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Raikkonen mist het berekenende en het communicatieve om als teamplayer over te komen die ook nog eens goed is in afstellen e.d. Dan moet je toch iets hebben om hem te typeren, en dan werd er geschreeuwd dat hij gewoon hard wilde stampen en verder niks, en dat hij supersnel was.
Dat is het aparte fenomeen dat als iemand in een positie zit en bepaalde kwaliteiten die daarbij horen niet zo laat blijken, dat dan een andere kwaliteit wordt verondersteld. Zo had je een vage nachtkroeg waar ik regelmatig heenging ooit een uitsmijter van 1.80 en 65 kilo, dan zoekt niemand ruzie met die man, want er moet toch iets zijn dat hem uitsmijter maakt. Balkenende maakte er ook zo'n potje van en was zo'n slecht spreker zonder uitstraling dat mensen maar gingen roepen dat hij heel intelligent was, hij moest toch immers een kwaliteit hebben waarmee hij premier geworden. De logische conclusie was echter geweest dat hij geen geschikte premier was vanwege het ontbreken van de kwaliteiten.
Zo ook dus bij Kimi, hij zat bij een topteam en wekte niet de indruk daar te zitten vanwege zijn technisch inzicht en tactische kwaliteiten, dus kon hij ontzettend hard stampen. Tegen Massa in dezelfde auto bleek echter onmiskenbaar dat hij ook weer niet zo heel hard kon stampen, in ieder geval lang niet zo hard als Schumacher, de berekenende teamplayer met tactisch inzicht. Mensen die wat beter naar zijn rijden keken en niet vielen voor het cliché hadden dat al zien aankomen. Ik vind Kimi erg leuk en een prima subtopper, maar niet bij de allersnelsten en daarmee iemand die alleen met de beste auto en een niet heel snelle teamgenoot WK kan worden. Daar is verder niks mis mee, maar het betekent wel dat Lotus een heel erg snelle auto moet bouwen en Grosjean nog lang onzeker moet blijven om hem tweevoudig WK te maken.
Zie ook de PI en smiley in mijn berichtquote:Op maandag 8 april 2013 10:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je redenering klopt niet. Als beide coureurs in één race waar ze achter elkaar finishten in omgekeerde volgorde zouden zijn gefinisht zou diegene die dan voor de ander finishte uiteindelijk wereldkampioen zijn geworden. En het zijn 9 races waarin ze achter elkaar in de punten finishten, dus 9 races waarin punten voor de ander werd weggekaapt.
En omdat ze met evenveel punten in het kampioenschap eindigden zal het verschil in punten altijd 0 zijn![]()
Omdat Alonso en Lewis de titel niet wilde hebben natuurlijk!quote:Maar als hij volgens jou in alle redelijkheid elke kwaliteit ontbreekt hoe komt 't dan dat hij WK heeft kunnen worden of Melbourne heeft kunnen winnen?
Inderdaad. Ze wilden niet voor elkaar onderdoen en zorgden dat ze gelijk kwamen in het eindklassement zodat niemand kon zeggen dat de een beter was dan de ander.quote:Op maandag 8 april 2013 11:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat Alonso en Lewis de titel niet wilde hebben natuurlijk!
quote:Richard Branson zal op 12 mei de weddenschap inlossen die hij drie jaar geleden is aangegaan met Tony Fernandes. De Maleisiër maakte de datum maandag bekend.
De Virgin-baas was in 2010 ook met een eigen team actief in de Formule 1 en beide luchtvaartbonzen hadden dat jaar een weddenschap afgesloten over wiens renstal het hoogste zou eindigen in het kampioenschap. De verliezer moest voor stewardess spelen op een vlucht van de concurrent. Lotus, het huidige Caterham, eindigde dat seizoen als tiende, terwijl Virgin, dat nu Marussia heet, slechts twaalfde werd. Een knieblessure opgelopen bij een ski-ongeluk zorgde ervoor dat Branson zijn weddenschap in 2011 niet kon inlossen, maar de Brit is de afspraak niett vergeten en liet eind vorig jaar al weten dat hij ergens in mei op een AirAsia-vlucht aan de slag zou gaan. De exacte datum is nu eindelijk bekend.
"De dag van de afrekening nadert voor Sir Richard", laat Fernandes, die in de jaren tachtig nog voor Bransons Virgin Records werkzaam was, weten. "Het wordt een ongemakkelijk moment, aangezien ik in het verleden nog voor hem heb gewerkt. Maar het zal ook hilarisch zijn om hem straks in een pittig stewardesspakje te zien."
Branson is stewardess op een vlucht van het Australische Perth naar Kuala Lumpur in Maleisië. Tickets voor deze vlucht zijn voor iedereen te koop en kosten iets meer dan 300 euro. Een deel van de opbrengst gaat naar een goed doel in Australië.
Niet bijzonder hard. Niet wezenlijk harder dan Massa bijvoorbeeld, Grosjean was hem ook doorgaans te snel af voordat die er een potje van begon te maken, en Heidfeld stampte in het verleden ook wel eens harder.quote:Op maandag 8 april 2013 10:52 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hoezo laat Kimi niet zien dat ie snel is?
Je laat 't over komen dat mensen van Kimi zeggen dat ie kan stampen omdat hij andere kwaliteiten ontbreekt.
Maar jij vind dat Kimi niet echt kan stampen...
Nee hoor, ik zeg helemaal niet dat elke kwaliteit ontbreekt. Ik geloof de andere kant van het cliché ook niet, nl. dat het een stampautist is die niet communiceert met zijn engineers en geen enkele interesse in de techniek heeft. Ik weet ook wel dat Finnen meestal pas emoties kunnen tonen nadat ze starnakel dronken zijn geworden maar dat maakt nog niet dat hij niet gewoon een goed professioneel contact met zijn team zou kunnen hebben.quote:Maar als hij volgens jou in alle redelijkheid elke kwaliteit ontbreekt hoe komt 't dan dat hij WK heeft kunnen worden of Melbourne heeft kunnen winnen?
Alonso en Vettel zijn de toppers, die steken er zowel qua snelheid als in de rest bovenuit. Hamilton qua snelheid ook, maar daar schort mentaal nogal wat aan.quote:Op maandag 8 april 2013 09:50 schreef HerrFritz het volgende:
Weltschmerz, wat vind jij nou een topper, als je kimi een subtopper vind....
JPM is op zijn status uit de VS meteen in topauto's terecht gekomen. Daarin heeft hij echter niet de consistente snelheid laten zien die een coureur doorgaans nodig heeft om via de mindere teams in de subtop terecht te komen.quote:JPM was idd wel een subtopper, won races en reed leuk. Maldonado bijvoorbeeld is pure middenmoot(Misschien zelfs dat nog niet eens), maar vind JPM dan wel beter
Dat is altijd een factor. Twee honden, één been. Als je als team de rijder WK wil hebben dan kun je beter een tweede rijder hebben die bijna altijd achter zijn teamgenoot eindigt, maar wel vaak voor diens concurrenten om de titel. Maar Kimi had met Massa hetzelfde probleem, die pakte punten van hem af door regelmatig gewoon sneller te zijn. Dat was niet de bedoeling, Kimi was gehaald omdat hij net als Schumacher voor hem harder kon stampen zodat hij geen last van Massa had. Maar zo hard bleek hij toen niet te kunnen stampen en werd de samenwerking beeindigd. Voor mij was dat geen verrassing.quote:Op maandag 8 april 2013 00:22 schreef vosss het volgende:
Ik verbaas me er trouwens nog steeds over dat jij van mening bent dat die WC titel van Kimi er alleen maar kwam omdat Lewis en Alonso hem zogezegd allebei niet wilde en punten van elkaar afsnoepten.
Ik heb puntentellingen van onderlinge wedstrijdjes van de heren van Top Gear gezien die meer hout sneden. Wat wil je nou precies zeggen?quote:Ik ben zo vrij geweest om even de uitslagen van dat jaar van zowel Lewis als van Fernando in een lijstje te zetten.
Als ik kijk hoeveel punten er afgepakt worden dan valt dat best mee.
Hier dat lijstje:
[ afbeelding ]
Sterker nog. Het zijn 0 punten die van elkaar afgepakt zijn.
Toch ben ik het wel met Weltschmertz eens dat die titel een cadeautje was voor Ferrariquote:Op maandag 8 april 2013 11:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat Alonso en Lewis de titel niet wilde hebben natuurlijk!
was het ook, want Hamilton verspeelde een voorsprong van 17 punten in de laatste twee races door onder meer bij het ingaan van de pits in de grindbak te belanden. Hoe kreeg ie het voor elkaar ...quote:Op maandag 8 april 2013 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toch ben ik het wel met Weltschmertz eens dat die titel een cadeautje was voor Ferrari
Dat was ook omdat McLaren geen keuze wilde maken wie ze het eerst naar binnen zouden roepen, want stel je voor dat ze de ene coureur zouden bevoordelen ten opzichte van de andere.quote:Op maandag 8 april 2013 12:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
was het ook, want Hamilton verspeelde een voorsprong van 17 punten in de laatste twee races door onder meer bij het ingaan van de pits in de grindbak te belanden. Hoe kreeg ie het voor elkaar ...
De bedenker van die grindbak ben ik nog altijd dankbaar
Dat was hilarisch inderdaad, helaas is dat moment maar heel weinig herhaald. Wel viel het in een patroon van chokegedrag.quote:was het ook, want Hamilton verspeelde een voorsprong van 17 punten in de laatste twee races door onder meer bij het ingaan van de pits in de grindbak te belanden. Hoe kreeg ie het voor elkaar ...
De bedenker van die grindbak ben ik nog altijd dankbaar
ja, alleen alles is zodanig gemaakt dat het verwisselen snel gaat. Zo werken die luchtsleutels onder een veel hogere druk dan normaal, waardoor het veel sneller kan gaan.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:22 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zijn dat nog steeds wielmoeren en luchtsleutels?
Coolquote:Op dinsdag 9 april 2013 14:59 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik kwam een aardig gifje tegen van de pitstop van webber:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
De moeren zitten nu in het wiel dat scheelt toch welquote:Op dinsdag 9 april 2013 17:22 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zijn dat nog steeds wielmoeren en luchtsleutels?
Ziet er toch best wel vet uitquote:Op maandag 8 april 2013 12:16 schreef sasquatsch het volgende:
De trailer van Rush:
In september in de bioscoop.
quote:Het team van Red Bull stopt met onmiddellijke ingang met het geven van stalorders. Dit heeft Red Bull-adviseur Helmut Marko gezegd. Sebastian Vettel en Mark Webber kunnen vanaf de Grand Prix van China dus vrijuit tegen elkaar racen.
Vettel ligt sinds de Grand Prix van Maleisië zwaar onder vuur, omdat hij zijn teammaat in de slotfase van de wedstrijd inhaalde voor de leiding in de race, terwijl er vooraf was afgesproken dat beide coureurs na de laatste pitstops niet meer tegen elkaar zouden vechten om zo de banden en motor te sparen. Dit gebeurde op advies van technisch directeur Adrian Newey, die zich vooral zorgen maakte over het rubber, vertelt Marko aan het Duitse Sport Bild. "De data die we tijdens de vrije trainingen op vrijdag hadden verzameld, voorspelden weinig goeds", aldus de Oostenrijker.
De beslissing om geen teamorders meer te geven, komt van hogerhand. Red Bull-baas Dietrich Mateschitz zou zich persoonlijk met de kwestie hebben bemoeid. "Hij heeft zich deze zaak enorm aangetrokken", zegt Marko, al jaren de rechterhand van Mateschitz. "Er worden bij ons dus geen stalorders meer gegeven."
Ach, geloven ze het zelf? Laatste pitstop van de race, wielmoer die er niet op wil ofzo..... Of een bougie die ''kapot'' aan het gaan is, en het toerental moet daardoor terug geschroefd worden....quote:Op woensdag 10 april 2013 15:47 schreef Michael_Moore het volgende:
Geen teamorders meer bij Red Bull Racing
[..]
zoals Wurz al zei moet Webber gewoon de rol van tweede coureur accepteren.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ach, geloven ze het zelf? Laatste pitstop van de race, wielmoer die er niet op wil ofzo..... Of een bougie die ''kapot'' aan het gaan is, en het toerental moet daardoor terug geschroefd worden....
Verzin maar iets geks, en bedenk dan ook maar voor welke coureur dat gaat zijn dan....
Ik denk dat hij dat allang weet maar afspraken moeten wel nagekomen wordenquote:Op woensdag 10 april 2013 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zoals Wurz al zei moet Webber gewoon de rol van tweede coureur accepteren.
Zo is dat. Ik had hem van de baan gerost. Mafketel. Oetlul. Egocentrische kutmof.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat hij dat allang weet maar afspraken moeten wel nagekomen worden
Dat kan ze het kampioenschap gaan kosten. Kijk maar naar Williams in 1986 of McLaren in 2007, waar de coureurs elkaar zoveel punten afpakten dat een derde er mee heen ging (respectievelijk Prost en Raikkonen)quote:Op woensdag 10 april 2013 15:47 schreef Michael_Moore het volgende:
Geen teamorders meer bij Red Bull Racing
[..]
Denk je nou echt dat ze dat daadwerkelijk gaan uitvoeren?quote:Op woensdag 10 april 2013 17:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat kan ze het kampioenschap gaan kosten. Kijk maar naar Williams in 1986 of McLaren in 2007, waar de coureurs elkaar zoveel punten afpakten dat een derde er mee heen ging (respectievelijk Prost en Raikkonen)
Dan krijgt Webber gewoon last van een vastzittende wielmoer of overhitting ofzoquote:Op woensdag 10 april 2013 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus Webber mag nu gewoon Vettel in de weg gaan rijden als die kampioen kan worden en hem inhalen als die een probleem heeft? Nou, dat zal me een verschil maken.
Als hij was gaan racen hadden ze waarschijnlijk beiden de finish niet gehaald, zaten ook wat krap in de brandstof begreep ikquote:Op woensdag 10 april 2013 17:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Zo is dat. Ik had hem van de baan gerost. Mafketel. Oetlul. Egocentrische kutmof.
Dan maar op staande voet ontslagen worden en de boeken in gaan als de F1 Coureur die zich niet liet piepelen.
Alles beter dan dit. Voor eht geld hoeft ie het ook niet meer te doen.
Ik had het wel geweten. Geen gezeik met mij godverdomme
Of ze kregen zijn dwangbuis niet op tijd open voor de start, zoiets.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:41 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Dan krijgt Webber gewoon last van een vastzittende wielmoer of overhitting ofzo
Niets anders dan de afgelopen 3 jaar.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:41 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Dan krijgt Webber gewoon last van een vastzittende wielmoer of overhitting ofzo
Hij nam toch ook gas terug toen hij eenmaal P1 wasquote:Op woensdag 10 april 2013 17:47 schreef Meike26 het volgende:
Daarbij moesten ze 'rustiger' aan doen om de motoren te sparen voor de komende races.
Gaat leuk worden met een coureur in huis die niet berekenend kan rijden. Ja Vettel is snel, Ja Vettel is niet zomaar een talent, maar dat jochie heeft maar 2 standen, aan of uit. Dan kan je zeggen dat dat ook een positief iets is, een WK waardig, maar de meeste coureurs weten toch wel dat altijd op 100% rijden niet echt best is voor het materiaal.
En ik ben nog steeds van mening dat we voor de rest van het jaar een andere Vettel gaan zien. Zoals we een andere Hamilton zagen in 2011.
Oh, ik dacht het geen racer was.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:47 schreef Meike26 het volgende:
Daarbij moesten ze 'rustiger' aan doen om de motoren te sparen voor de komende races.
Gaat leuk worden met een coureur in huis die niet berekenend kan rijden. Ja Vettel is snel, Ja Vettel is niet zomaar een talent, maar dat jochie heeft maar 2 standen, aan of uit.
Dan ga je even 100% en dan ben je die Webber voorbij, zeker als hij zich wel aan de regels houdt, en dan kun je daarna freewheelen om je materiaal te sparen.quote:Dan kan je zeggen dat dat ook een positief iets is, een WK waardig, maar de meeste coureurs weten toch wel dat altijd op 100% rijden niet echt best is voor het materiaal.
Labiele Lewis is nooit een andere Lewis geweest. Hij werd ook maar wk ondanks zichzelf, en bleef daarna dwaze dingen doen en afhaken als er echt wat te winnen was. Vettel maakt al jaren, voor en na het worden van WK, de indruk het doel strak voor ogen te houden.quote:En ik ben nog steeds van mening dat we voor de rest van het jaar een andere Vettel gaan zien. Zoals we een andere Hamilton zagen in 2011.
Afgelopen jaar had hij diverse malen schijtmazzel waar een Alonso gewoon pech had.quote:Vettel maakt al jaren, voor en na het worden van WK, de indruk het doel strak voor ogen te houden.
Daarom en ook de laatste race nam hij een enorm risico, namelijk rekenen op meer verstand bij Webber, had heel anders af kunnen lopen.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Afgelopen jaar had hij diverse malen schijtmazzel waar een Alonso gewoon pech had.
Als Grosjean Alonso bv niet eruit gekegeld had op Spa dan was het nu Alonso met 3 WC's achter zn naam geweest denk ik.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
quote:Op woensdag 10 april 2013 18:09 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]Yip, voordat Vosss over negers begint
Ik heb niks tegen negers hoor.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:09 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]Yip, voordat Vosss over negers begint
http://i.chzbgr.com/completestore/2010/3/7/129125036140666490.jpgquote:Op woensdag 10 april 2013 18:10 schreef vosss het volgende:
Wat was dat andere plaatje? Die heb ik gemist
denk dat Webber te lief is om de deur een keer flink dicht te gooien voor Vettel.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus Webber mag nu gewoon Vettel in de weg gaan rijden als die kampioen kan worden en hem inhalen als die een probleem heeft? Nou, dat zal me een verschil maken.
Sinds wanneer heeft Obama een bril???quote:Op woensdag 10 april 2013 18:11 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
http://i.chzbgr.com/completestore/2010/3/7/129125036140666490.jpg
Ik vond de Jim Carrey meme niet zo rap![]()
Ik moet altijd een beetje lachen om die vermeende ubersuperioriteit bij Vettel, als dat echt zo was zat hij niet achter Webber na die laatste pitsstop.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
denk dat Webber te lief is om de deur een keer flink dicht te gooien voor Vettel.
zou overigens niet verkeerd zijn om Vettel zo eens een lesje te leren
Hij heeft al mazzel dat hij niet gestraft werd voor zijn actie tegen Vettel. Meneer die vooraan stond om om een schorsing voor Grosjean te pleiten mag zelf ook niet alles. Als het dan vanuit rivaliteit gebeurt zal dat de stewards niet veel milder stemmen denk ik.quote:denk dat Webber te lief is om de deur een keer flink dicht te gooien voor Vettel.
zou overigens niet verkeerd zijn om Vettel zo eens een lesje te leren
Ik zeg helemaal niet dat de verschillen zo groot zijn, maar ze zijn wel significant. Vettel had gewoon een andere tactiek en kwam daardoor achter Webber terecht, een niet perfecte pitstop van Webber was al genoeg geweest. Maar hij kon door die andere tactiek in de laatste stint wel een flink stuk harder. Maar die paar rondjes die hij nodig heeft om Webber voorbij te gaan maken voor het materiaal natuurlijk veel minder uit dan dat hij tot aan de finish voluit zou moeten gaan.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik moet altijd een beetje lachen om die vermeende ubersuperioriteit bij Vettel, als dat echt zo was zat hij niet achter Webber na die laatste pitsstop.
Uiteraard is hij de snellere van de 2 maar de verschillen zijn ook weer niet zo groot als WS ons wil laten vermoeden
Oant moarn.quote:Na twee raceweekends die werden beïnvloed door regen lijkt de Chinese Grand Prix volledig droog te verlopen. De huidige voorspellingen geven 0% kans op regen aan.
Wel is het deels bewolkt, maar de zon zal met regelmaat schijnen. De temperatuur is niet extreem hoog waardoor de problemen met de Pirellibanden mogelijk mee vallen.
Op vrijdag stijgt het kwik tot zo'n 19 graden, de twee dagen daarna wordt de barrière van de 20 graden nipt doorbroken.
Ik wil er verder niet teveel op in gaan want gelukkig snel weer een nieuwe race maar als ze echt tegen elkaar hadden geracet had Webber misschien ook wel voor de zachte band gekozen bij zijn laatste pitsstop, die ging er vanuit dat de afspraak geldig was en koos dus voor hard om de race safe uit te rijden.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij heeft al mazzel dat hij niet gestraft werd voor zijn actie tegen Vettel. Meneer die vooraan stond om om een schorsing voor Grosjean te pleiten mag zelf ook niet alles. Als het dan vanuit rivaliteit gebeurt zal dat de stewards niet veel milder stemmen denk ik.
[..]
Ik zeg helemaal niet dat de verschillen zo groot zijn, maar ze zijn wel significant. Vettel had gewoon een andere tactiek en kwam daardoor achter Webber terecht, een niet perfecte pitstop van Webber was al genoeg geweest. Maar hij kon door die andere tactiek in de laatste stint wel een flink stuk harder. Maar die paar rondjes die hij nodig heeft om Webber voorbij te gaan maken voor het materiaal natuurlijk veel minder uit dan dat hij tot aan de finish voluit zou moeten gaan.
Webber werd gewoon te laat naar binnen gehaald, daardoor kon Vettel het gat dichten. Is in onderstaande afbeelding ook mooi te zienquote:Op woensdag 10 april 2013 18:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik wil er verder niet teveel op in gaan want gelukkig snel weer een nieuwe race maar als ze echt tegen elkaar hadden geracet had Webber misschien ook wel voor de zachte band gekozen bij zijn laatste pitsstop, die ging er vanuit dat de afspraak geldig was en koos dus voor hard om de race safe uit te rijden.
Vettel dacht er anders over
Zeiden ze in 2010 ookquote:Op woensdag 10 april 2013 17:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat kan ze het kampioenschap gaan kosten. Kijk maar naar Williams in 1986 of McLaren in 2007, waar de coureurs elkaar zoveel punten afpakten dat een derde er mee heen ging (respectievelijk Prost en Raikkonen)
Hij kan toen niet geweten hebben dat hij vóór Vettel was uitgekomen lijkt me.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik wil er verder niet teveel op in gaan want gelukkig snel weer een nieuwe race maar als ze echt tegen elkaar hadden geracet had Webber misschien ook wel voor de zachte band gekozen bij zijn laatste pitsstop, die ging er vanuit dat de afspraak geldig was en koos dus voor hard om de race safe uit te rijden.
Vettel dacht er anders over
Natuurlijk welquote:Op woensdag 10 april 2013 19:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij kan toen niet geweten hebben dat hij vóór Vettel was uitgekomen lijkt me.
Dat lijkt me juist van wel, maar door zijn late call wist hij wel dat Vettel het gat gedicht had. Dat hij naar de harde band is geswitched en Vettel naar zacht maakt het voor mij duidelijk dat Vettel gewoon zijn ding heeft kunnen doen en die winst heeft kunnen grijpen. Webber zeek naast de pot door braaf naar de leiding van RBR te luisteren. Maar niemand weet volgens mij binnen RBR wie daadwerkelijk de leiding heeft ? Het is de maffia binnen de F1. Nog erger dan bij Ferrari toen Schumi daar nog reed.quote:Op woensdag 10 april 2013 19:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij kan toen niet geweten hebben dat hij vóór Vettel was uitgekomen lijkt me.
Wat was er bij Ferrari maffia aan dan? Was heel duidelijk dat Schumi de nr1 was en Barrichello en Irvine het hulpje, nu met Alonso idem.quote:Op woensdag 10 april 2013 19:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat lijkt me juist van wel, maar door zijn late call wist hij wel dat Vettel het gat gedicht had. Dat hij naar de harde band is geswitched en Vettel naar zacht maakt het voor mij duidelijk dat Vettel gewoon zijn ding heeft kunnen doen en die winst heeft kunnen grijpen. Webber zeek naast de pot door braaf naar de leiding van RBR te luisteren. Maar niemand weet volgens mij binnen RBR wie daadwerkelijk de leiding heeft ? Het is de maffia binnen de F1. Nog erger dan bij Ferrari toen Schumi daar nog reed.
Hoe had Irvine precies die titel gewonnen als Schumacher aan de kant ging in Japan? In Malesie heeft Schumacher gewoon de 1ste plaats aan Irvine gelaten.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:09 schreef Meike26 het volgende:
Ik kan mij nu niet direct specifieke races voor de geest halen, maar Rubens en Eddie hebben ook wel eens te horen gekregen dat ze binnen moesten komen voor een vervroegde stop, problemen met de benzine of iets dergelijks.
En wat te denken van 1999. Eddie Irvine had met gemak WK kunnen worden dat jaar. Maar dat mocht natuurlijk nooit gebeuren omdat Boy Wonder die eerste WC titel voor Ferrari koste wat kost binnen moest halen. Dan liever het verlies en Mika als WK dan het fiasco om zo'n dure rijder in huis te hebben, beenbreuk enzo en dat Schumacher hem de laatste 2 GP's zou helpen aan de titel ?? Ondenkbaar dat dat ging gebeuren.
Ze kregen alleen te horen dat ze aan de kant moesten als Schumacher er beter voor stond in het WK, wat ook heel logisch is. Dit was ook duidelijk gecommuniceerd naar de coureurs, dus niks mis mee.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:09 schreef Meike26 het volgende:
Ik kan mij nu niet direct specifieke races voor de geest halen, maar Rubens en Eddie hebben ook wel eens te horen gekregen dat ze binnen moesten komen voor een vervroegde stop, problemen met de benzine of iets dergelijks.
En wat te denken van 1999. Eddie Irvine had met gemak WK kunnen worden dat jaar. Maar dat mocht natuurlijk nooit gebeuren omdat Boy Wonder die eerste WC titel voor Ferrari koste wat kost binnen moest halen. Dan liever het verlies en Mika als WK dan het fiasco om zo'n dure rijder in huis te hebben, beenbreuk enzo en dat Schumacher hem de laatste 2 GP's zou helpen aan de titel ?? Ondenkbaar dat dat ging gebeuren.
Het kan zijn inderdaad dat ik het dramatiseer nu en een verkeerd beeld schets, ik weet in iedergeval wel dat ik behoorlijk anti-Schumi was in die jaren en dat FIA stond voor Ferrari's Internationale Autosportclubje of iets dergelijks.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:39 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ze kregen alleen te horen dat ze aan de kant moesten als Schumacher er beter voor stond in het WK, wat ook heel logisch is. Dit was ook duidelijk gecommuniceerd naar de coureurs, dus niks mis mee.
Ben je de GP van Maleisië vergeten in 1999? Schumacher gaf Irvine de overwinning cadeau omdat hij nog kans maakte op het WDC. In Suzuka kon Schumacher hem niet helpen.... Uiteindelijk was Irvine gewoon niet goed genoeg. Vraag me nog steeds af wat er maffia was aan Ferrari in die jaren...
Wat is dat voor fabeltje over de doorontwikkeling? Schumacher pakte bij zijn comeback direct pole en was een seconde sneller dan de McLarens, die auto was dus niks mis mee.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:40 schreef Meike26 het volgende:
Ja, maar dat wad dus het probleem. Door de been breuk van Schumi hebben ze bijna direct de ontwikkeling van de Ferrari stil gelegd. Irvine en Salo hebben mooie races gemaakt met die wagen. Mijnziens ook een verkapte team-order over het hele seizoen. Tot 2 races voor het einde van het seizoen was een WK voor Irvine nog haalbaar.
Ik was daar goed misselijk van weet ik nog. Net als hier hebben we op het formule1 forum van RaceReport (Veronica Holding) toendertijd een behoorlijke reeks gehad over dit onderwerp.
twitter:f1enigma twitterde op donderdag 11-04-2013 om 09:03:59Vodafone McLaren Mercedes and Gillette start partnership for 2013 that will kick off at this weekends Chinese Grand Prix in Shanghai. reageer retweet
twitter:f1enigma twitterde op donderdag 11-04-2013 om 09:04:57So looks like the voices telling that Gillete might be title partner to McLaren for 2014 might have a basis reageer retweet
En als Hamilton niet drie keer in leidende positie was uitgevallen was hij kampioen geworden.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Afgelopen jaar had hij diverse malen schijtmazzel waar een Alonso gewoon pech had.
Als Grosjean Alonso bv niet eruit gekegeld had op Spa dan was het nu Alonso met 3 WC's achter zn naam geweest denk ik.
quote:If me aunt had balls, she'd be me uncle.
Dat is ook zo maar het ging even over de (vermeende) suprematiequote:Op donderdag 11 april 2013 10:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En als Hamilton niet drie keer in leidende positie was uitgevallen was hij kampioen geworden.
Om met Coulthard te spreken:
[..]
Bruno als nieuwe 3de rijder ?quote:Op donderdag 11 april 2013 09:11 schreef Tarado het volgende:
twitter:f1enigma twitterde op donderdag 11-04-2013 om 09:03:59Vodafone McLaren Mercedes and Gillette start partnership for 2013 that will kick off at this weekends Chinese Grand Prix in Shanghai. reageer retweet
twitter:f1enigma twitterde op donderdag 11-04-2013 om 09:04:57So looks like the voices telling that Gillete might be title partner to McLaren for 2014 might have a basis reageer retweet
Andere liveries mogen wel weer eens. Te weinig grootschalige veranderingen laatste tijd. alleen renault en sauber eigenlijk. Al is die van lotus nu wel prachtig.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:46 schreef Meike26 het volgende:
Wow, dat worden compleet andere liveries voor McLaren in 2014 en Jenson met een glad geschoren bekkie
Dankzij een supersnelle pitstop komt hij er net voor. Dat kun je vantevoren niet weten, daar kun je je bandenkeuze niet op baseren.quote:Op woensdag 10 april 2013 19:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat lijkt me juist van wel, maar door zijn late call wist hij wel dat Vettel het gat gedicht had. Dat hij naar de harde band is geswitched en Vettel naar zacht maakt het voor mij duidelijk dat Vettel gewoon zijn ding heeft kunnen doen en die winst heeft kunnen grijpen.
Dat deed hij niet, hij vocht terug, hij vocht hard terug en overtrad daarbij de regels, verloor en begon toen te miepen.quote:Webber zeek naast de pot door braaf naar de leiding van RBR te luisteren.
Waar het om Schumacher en Vettel gaat is de onzin nooit ver weg, maar kennelijk voel je je daar nog steeds even sterk toe aangetrokken als in het Schumachertijdperk.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:05 schreef Meike26 het volgende:
Ik denk dat ik Schumi en Ferrari iets te zwart heb gemaakt in die jaren er na...Je hebt helemaal gelijk, uit die video kan ik niets 'maffia' achtigs ontdekken.
Natuurlijk is dat uit te rekenen, beetje onzinnig dat jij zegt van niet en wat M.Melandri zegt, hij had eerder naar binnen moeten gaan. Het feit dat Vettel voor zacht koos kan juist daarmee te maken hebben, proberen er voor te komen bij die laatste pitsstop want indien gelukt wist hij dat Webber ondanks versere banden geen aanval zou doen.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Dankzij een supersnelle pitstop komt hij er net voor. Dat kun je vantevoren niet weten, daar kun je je bandenkeuze niet op baseren.
Welke regels?quote:Dat deed hij niet, hij vocht terug, hij vocht hard terug en overtrad daarbij de regels, verloor en begon toen te miepen.
Wou d'r al niet op ingaanquote:
Het gaat om enkele meters, daar kun je niet op rekenen in de zin van tactiek om er voor uit te komen. Een gemiddelde pitsstop ipv een snelle en je tactiek valt in duigen, dan is het geen goede tactiek.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat uit te rekenen, beetje onzinnig dat jij zegt van niet en wat M.Melandri zegt, hij had eerder naar binnen moeten gaan. Het feit dat Vettel voor zacht koos kan juist daarmee te maken hebben, proberen er voor te komen bij die laatste pitsstop want indien gelukt wist hij dat Webber ondanks versere banden geen aanval zou doen.
Een wagenbreedte ruimte laten was toch de nieuwe regel?quote:Welke regels?
en die prosts vooral die van 2001 zag er prachtig uitquote:Op donderdag 11 april 2013 11:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Andere liveries mogen wel weer eens. Te weinig grootschalige veranderingen laatste tijd. alleen renault en sauber eigenlijk. Al is die van lotus nu wel prachtig.
Maar ik verlang terug naar 98 jordan, 92 benneton, 94 sauber, 00 minardi en 91 lambo. Dat soort liveries zie je gewoon zelden meer.
Eeehm, dus Webber overtrad de regels door geen wagenbreedte ruimte te geven ?? Vettel deed een erg mooie inhaalactie, ja, maar hij was diegene die dit risico nam, niet Webber. Die baan daar is ca 20 meter breed. Hij had er ook rechts van Webber langs kunnen gaan, waar bovendien meer rubber lag.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Een wagenbreedte ruimte laten was toch de nieuwe regel?
Dat doet er niet toe, ik vind het ook geen goede regel, maar het is volgens mij wel de nieuwe regel.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:53 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Eeehm, dus Webber overtrad de regels door geen wagenbreedte ruimte te geven ?? Vettel deed een erg mooie inhaalactie, ja, maar hij was diegene die dit risico nam, niet Webber. Die baan daar is ca 20 meter breed. Hij had er ook rechts van Webber langs kunnen gaan, waar bovendien meer rubber lag.
Dat is alleen als je van je racelijn afwijkt om te verdedigen en daarna weer terug naar de racelijn gaat. Dan moet er een wagenbreedte ruimte overblijven tussen de wagen en de rand van de baan.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gaat om enkele meters, daar kun je niet op rekenen in de zin van tactiek om er voor uit te komen. Een gemiddelde pitsstop ipv een snelle en je tactiek valt in duigen, dan is het geen goede tactiek.
[..]
Een wagenbreedte ruimte laten was toch de nieuwe regel?
Het blijft te berekenen ook al was de marge klein, Vettel kwam in rappe schreden naderbij maar uiteindelijk klopte het toch, in F1 gaat het altijd om kleine marges. En uiteindelijk maakte het voor Webber ook niet uit, als hij achter Vettel uit de pits was gekomen mocht hij hem toch niet meer aanvallen volgens de afspraak.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gaat om enkele meters, daar kun je niet op rekenen in de zin van tactiek om er voor uit te komen. Een gemiddelde pitsstop ipv een snelle en je tactiek valt in duigen, dan is het geen goede tactiek.
[..]
Hij week volgens mij wel wat van zijn lijn af om te verdedigen, maar de mate waarin heb je een goed shot voor nodig. Crowding mag ook niet als je op je lijn blijft volgens mij, en het afsnijden na de finish is al helemaal strafwaardig. Wat ik er maar mee wil zeggen, als RB bang is van die psycho dan zijn er altijd nog de stewards.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is alleen als je van je racelijn afwijkt om te verdedigen en daarna weer terug naar de racelijn gaat. Dan moet er een wagenbreedte ruimte overblijven tussen de wagen en de rand van de baan.
Daar heeft hij tot nu toe altijd schijt aan gehad, dus het is maar helemaal de vraag of hij zich deze keer wel aan teamorders wilde houden. Maar hij stond al op een andere tactiek met andere banden, waardoor hij mede dankzij de snelle pitstops voorlag op Vettel, waarom zou hij er dan banden op laten zetten waarmee hij langzamer is? Je weet immers nooit wat er gebeurd in een race.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het blijft te berekenen ook al was de marge klein, Vettel kwam in rappe schreden naderbij maar uiteindelijk klopte het toch, in F1 gaat het altijd om kleine marges. En uiteindelijk maakte het voor Webber ook niet uit, als hij achter Vettel uit de pits was gekomen mocht hij hem toch niet meer aanvallen volgens de afspraak.
Daarom valt er met jou niet te discussiëren omdat je maar eindeloos doorgaat met argumenten erbij halen die er niet doe doen, het uitgangspunt van onze discussie was dat die afspraak er lagquote:Op donderdag 11 april 2013 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij week volgens mij wel wat van zijn lijn af om te verdedigen, maar de mate waarin heb je een goed shot voor nodig. Crowding mag ook niet als je op je lijn blijft volgens mij, en het afsnijden na de finish is al helemaal strafwaardig. Wat ik er maar mee wil zeggen, als RB bang is van die psycho dan zijn er altijd nog de stewards.
[..]
Daar heeft hij tot nu toe altijd schijt aan gehad, dus het is maar helemaal de vraag of hij zich deze keer wel aan teamorders wilde houden. Maar hij stond al op een andere tactiek met andere banden, waardoor hij mede dankzij de snelle pitstops voorlag op Vettel, waarom zou hij er dan banden op laten zetten waarmee hij langzamer is? Je weet immers nooit wat er gebeurd in een race.
Stel even dat Webber ervan uitging dat hij zich voor de verandering aan die teamorder ging houden en dat Vettel zich er ook gewoon aan ging houden. Waarom kiest hij dan voor langzamere banden ipv de snellere?quote:Op donderdag 11 april 2013 13:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daarom valt er met jou niet te discussiëren omdat je maar eindeloos doorgaat met argumenten erbij halen die er niet doe doen, het uitgangspunt van onze discussie was dat die afspraak er lag
Precies wat ik zeg, als hij voor Vettel uit de pits was gekomen (zoals geschiedde) zou Vettel achter hem moeten blijven, zou hij achter Vettel op de baan komen zou hij hem niet meer aanvallen dus daarom ook niet de snellere maar ook sneller slijtende band te nemen. De Mercedessen erachter vormden geen enkel gevaar.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Stel even dat Webber ervan uitging dat hij zich voor de verandering aan die teamorder ging houden en dat Vettel zich er ook gewoon aan ging houden. Waarom kiest hij dan voor langzamere banden ipv de snellere?
Op de teamradio was duidelijk te horen dat Webber zelf de voorkeur gaf aan de harde band.quote:Op woensdag 10 april 2013 19:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat lijkt me juist van wel, maar door zijn late call wist hij wel dat Vettel het gat gedicht had. Dat hij naar de harde band is geswitched en Vettel naar zacht maakt het voor mij duidelijk dat Vettel gewoon zijn ding heeft kunnen doen en die winst heeft kunnen grijpen. Webber zeek naast de pot door braaf naar de leiding van RBR te luisteren. Maar niemand weet volgens mij binnen RBR wie daadwerkelijk de leiding heeft ? Het is de maffia binnen de F1. Nog erger dan bij Ferrari toen Schumi daar nog reed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |