Hoezo niet? Die auto was vorig seizoen niet het hele seizoen voorin te vinden, dus als team waren ze er nog niet. Maar als Massa met zijn Ferrari nou even snel is als Raikkonen met zijn Lotus, dan heb ik geen reden om aan te nemen dat de Lotus een mindere auto is.quote:Op zondag 7 april 2013 15:58 schreef Funzel het volgende:
Ja dat vind ik dus nog een beetje lastig te zeggen. Het lijkt wel een snelle wagen ja, maar of het ook daadwerkelijk een topwagen is. Het is in ieder geval geen red Bull of Ferrari.
Het is alleen maar zo als hij meer punten afpakt dan van Raikkonen. Dan nog, dat is racen. En ja, Hamilton toonde zich een choker. Is het kampioenschap van Prost in 86 ook belachelijk? (piquet/hunt zijn voor mijn tijd)quote:Op maandag 8 april 2013 07:19 schreef franklop het volgende:
Klopt niet echt natuurlijk want als hamilton wint en alonso uitvalt dan pakt hij geen 10 punten af
Of hij eerste en alonso negende dan pakt hij 1 punt af, want alonso had dan 1 punt kunnen pakken als hamilton niet had gefinished
Je redenering klopt niet. Als beide coureurs in één race waar ze achter elkaar finishten in omgekeerde volgorde zouden zijn gefinisht zou diegene die dan voor de ander finishte uiteindelijk wereldkampioen zijn geworden. En het zijn 9 races waarin ze achter elkaar in de punten finishten, dus 9 races waarin punten voor de ander werd weggekaapt.quote:Op maandag 8 april 2013 00:22 schreef vosss het volgende:
Ik verbaas me er trouwens nog steeds over dat jij van mening bent dat die WC titel van Kimi er alleen maar kwam omdat Lewis en Alonso hem zogezegd allebei niet wilde en punten van elkaar afsnoepten.
Ik ben zo vrij geweest om even de uitslagen van dat jaar van zowel Lewis als van Fernando in een lijstje te zetten.
Als ik kijk hoeveel punten er afgepakt worden dan valt dat best mee.
Hier dat lijstje:
[ afbeelding ]
Sterker nog. Het zijn 0 punten die van elkaar afgepakt zijn.
Hoezo laat Kimi niet zien dat ie snel is?quote:Op zondag 7 april 2013 15:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Raikkonen mist het berekenende en het communicatieve om als teamplayer over te komen die ook nog eens goed is in afstellen e.d. Dan moet je toch iets hebben om hem te typeren, en dan werd er geschreeuwd dat hij gewoon hard wilde stampen en verder niks, en dat hij supersnel was.
Dat is het aparte fenomeen dat als iemand in een positie zit en bepaalde kwaliteiten die daarbij horen niet zo laat blijken, dat dan een andere kwaliteit wordt verondersteld. Zo had je een vage nachtkroeg waar ik regelmatig heenging ooit een uitsmijter van 1.80 en 65 kilo, dan zoekt niemand ruzie met die man, want er moet toch iets zijn dat hem uitsmijter maakt. Balkenende maakte er ook zo'n potje van en was zo'n slecht spreker zonder uitstraling dat mensen maar gingen roepen dat hij heel intelligent was, hij moest toch immers een kwaliteit hebben waarmee hij premier geworden. De logische conclusie was echter geweest dat hij geen geschikte premier was vanwege het ontbreken van de kwaliteiten.
Zo ook dus bij Kimi, hij zat bij een topteam en wekte niet de indruk daar te zitten vanwege zijn technisch inzicht en tactische kwaliteiten, dus kon hij ontzettend hard stampen. Tegen Massa in dezelfde auto bleek echter onmiskenbaar dat hij ook weer niet zo heel hard kon stampen, in ieder geval lang niet zo hard als Schumacher, de berekenende teamplayer met tactisch inzicht. Mensen die wat beter naar zijn rijden keken en niet vielen voor het cliché hadden dat al zien aankomen. Ik vind Kimi erg leuk en een prima subtopper, maar niet bij de allersnelsten en daarmee iemand die alleen met de beste auto en een niet heel snelle teamgenoot WK kan worden. Daar is verder niks mis mee, maar het betekent wel dat Lotus een heel erg snelle auto moet bouwen en Grosjean nog lang onzeker moet blijven om hem tweevoudig WK te maken.
Zie ook de PI en smiley in mijn berichtquote:Op maandag 8 april 2013 10:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je redenering klopt niet. Als beide coureurs in één race waar ze achter elkaar finishten in omgekeerde volgorde zouden zijn gefinisht zou diegene die dan voor de ander finishte uiteindelijk wereldkampioen zijn geworden. En het zijn 9 races waarin ze achter elkaar in de punten finishten, dus 9 races waarin punten voor de ander werd weggekaapt.
En omdat ze met evenveel punten in het kampioenschap eindigden zal het verschil in punten altijd 0 zijn![]()
Omdat Alonso en Lewis de titel niet wilde hebben natuurlijk!quote:Maar als hij volgens jou in alle redelijkheid elke kwaliteit ontbreekt hoe komt 't dan dat hij WK heeft kunnen worden of Melbourne heeft kunnen winnen?
Inderdaad. Ze wilden niet voor elkaar onderdoen en zorgden dat ze gelijk kwamen in het eindklassement zodat niemand kon zeggen dat de een beter was dan de ander.quote:Op maandag 8 april 2013 11:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat Alonso en Lewis de titel niet wilde hebben natuurlijk!
quote:Richard Branson zal op 12 mei de weddenschap inlossen die hij drie jaar geleden is aangegaan met Tony Fernandes. De Maleisiër maakte de datum maandag bekend.
De Virgin-baas was in 2010 ook met een eigen team actief in de Formule 1 en beide luchtvaartbonzen hadden dat jaar een weddenschap afgesloten over wiens renstal het hoogste zou eindigen in het kampioenschap. De verliezer moest voor stewardess spelen op een vlucht van de concurrent. Lotus, het huidige Caterham, eindigde dat seizoen als tiende, terwijl Virgin, dat nu Marussia heet, slechts twaalfde werd. Een knieblessure opgelopen bij een ski-ongeluk zorgde ervoor dat Branson zijn weddenschap in 2011 niet kon inlossen, maar de Brit is de afspraak niett vergeten en liet eind vorig jaar al weten dat hij ergens in mei op een AirAsia-vlucht aan de slag zou gaan. De exacte datum is nu eindelijk bekend.
"De dag van de afrekening nadert voor Sir Richard", laat Fernandes, die in de jaren tachtig nog voor Bransons Virgin Records werkzaam was, weten. "Het wordt een ongemakkelijk moment, aangezien ik in het verleden nog voor hem heb gewerkt. Maar het zal ook hilarisch zijn om hem straks in een pittig stewardesspakje te zien."
Branson is stewardess op een vlucht van het Australische Perth naar Kuala Lumpur in Maleisië. Tickets voor deze vlucht zijn voor iedereen te koop en kosten iets meer dan 300 euro. Een deel van de opbrengst gaat naar een goed doel in Australië.
Niet bijzonder hard. Niet wezenlijk harder dan Massa bijvoorbeeld, Grosjean was hem ook doorgaans te snel af voordat die er een potje van begon te maken, en Heidfeld stampte in het verleden ook wel eens harder.quote:Op maandag 8 april 2013 10:52 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hoezo laat Kimi niet zien dat ie snel is?
Je laat 't over komen dat mensen van Kimi zeggen dat ie kan stampen omdat hij andere kwaliteiten ontbreekt.
Maar jij vind dat Kimi niet echt kan stampen...
Nee hoor, ik zeg helemaal niet dat elke kwaliteit ontbreekt. Ik geloof de andere kant van het cliché ook niet, nl. dat het een stampautist is die niet communiceert met zijn engineers en geen enkele interesse in de techniek heeft. Ik weet ook wel dat Finnen meestal pas emoties kunnen tonen nadat ze starnakel dronken zijn geworden maar dat maakt nog niet dat hij niet gewoon een goed professioneel contact met zijn team zou kunnen hebben.quote:Maar als hij volgens jou in alle redelijkheid elke kwaliteit ontbreekt hoe komt 't dan dat hij WK heeft kunnen worden of Melbourne heeft kunnen winnen?
Alonso en Vettel zijn de toppers, die steken er zowel qua snelheid als in de rest bovenuit. Hamilton qua snelheid ook, maar daar schort mentaal nogal wat aan.quote:Op maandag 8 april 2013 09:50 schreef HerrFritz het volgende:
Weltschmerz, wat vind jij nou een topper, als je kimi een subtopper vind....
JPM is op zijn status uit de VS meteen in topauto's terecht gekomen. Daarin heeft hij echter niet de consistente snelheid laten zien die een coureur doorgaans nodig heeft om via de mindere teams in de subtop terecht te komen.quote:JPM was idd wel een subtopper, won races en reed leuk. Maldonado bijvoorbeeld is pure middenmoot(Misschien zelfs dat nog niet eens), maar vind JPM dan wel beter
Dat is altijd een factor. Twee honden, één been. Als je als team de rijder WK wil hebben dan kun je beter een tweede rijder hebben die bijna altijd achter zijn teamgenoot eindigt, maar wel vaak voor diens concurrenten om de titel. Maar Kimi had met Massa hetzelfde probleem, die pakte punten van hem af door regelmatig gewoon sneller te zijn. Dat was niet de bedoeling, Kimi was gehaald omdat hij net als Schumacher voor hem harder kon stampen zodat hij geen last van Massa had. Maar zo hard bleek hij toen niet te kunnen stampen en werd de samenwerking beeindigd. Voor mij was dat geen verrassing.quote:Op maandag 8 april 2013 00:22 schreef vosss het volgende:
Ik verbaas me er trouwens nog steeds over dat jij van mening bent dat die WC titel van Kimi er alleen maar kwam omdat Lewis en Alonso hem zogezegd allebei niet wilde en punten van elkaar afsnoepten.
Ik heb puntentellingen van onderlinge wedstrijdjes van de heren van Top Gear gezien die meer hout sneden. Wat wil je nou precies zeggen?quote:Ik ben zo vrij geweest om even de uitslagen van dat jaar van zowel Lewis als van Fernando in een lijstje te zetten.
Als ik kijk hoeveel punten er afgepakt worden dan valt dat best mee.
Hier dat lijstje:
[ afbeelding ]
Sterker nog. Het zijn 0 punten die van elkaar afgepakt zijn.
Toch ben ik het wel met Weltschmertz eens dat die titel een cadeautje was voor Ferrariquote:Op maandag 8 april 2013 11:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat Alonso en Lewis de titel niet wilde hebben natuurlijk!
was het ook, want Hamilton verspeelde een voorsprong van 17 punten in de laatste twee races door onder meer bij het ingaan van de pits in de grindbak te belanden. Hoe kreeg ie het voor elkaar ...quote:Op maandag 8 april 2013 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toch ben ik het wel met Weltschmertz eens dat die titel een cadeautje was voor Ferrari
Dat was ook omdat McLaren geen keuze wilde maken wie ze het eerst naar binnen zouden roepen, want stel je voor dat ze de ene coureur zouden bevoordelen ten opzichte van de andere.quote:Op maandag 8 april 2013 12:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
was het ook, want Hamilton verspeelde een voorsprong van 17 punten in de laatste twee races door onder meer bij het ingaan van de pits in de grindbak te belanden. Hoe kreeg ie het voor elkaar ...
De bedenker van die grindbak ben ik nog altijd dankbaar
Dat was hilarisch inderdaad, helaas is dat moment maar heel weinig herhaald. Wel viel het in een patroon van chokegedrag.quote:was het ook, want Hamilton verspeelde een voorsprong van 17 punten in de laatste twee races door onder meer bij het ingaan van de pits in de grindbak te belanden. Hoe kreeg ie het voor elkaar ...
De bedenker van die grindbak ben ik nog altijd dankbaar
ja, alleen alles is zodanig gemaakt dat het verwisselen snel gaat. Zo werken die luchtsleutels onder een veel hogere druk dan normaal, waardoor het veel sneller kan gaan.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:22 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zijn dat nog steeds wielmoeren en luchtsleutels?
Coolquote:Op dinsdag 9 april 2013 14:59 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik kwam een aardig gifje tegen van de pitstop van webber:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
De moeren zitten nu in het wiel dat scheelt toch welquote:Op dinsdag 9 april 2013 17:22 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zijn dat nog steeds wielmoeren en luchtsleutels?
Ziet er toch best wel vet uitquote:Op maandag 8 april 2013 12:16 schreef sasquatsch het volgende:
De trailer van Rush:
In september in de bioscoop.
quote:Het team van Red Bull stopt met onmiddellijke ingang met het geven van stalorders. Dit heeft Red Bull-adviseur Helmut Marko gezegd. Sebastian Vettel en Mark Webber kunnen vanaf de Grand Prix van China dus vrijuit tegen elkaar racen.
Vettel ligt sinds de Grand Prix van Maleisië zwaar onder vuur, omdat hij zijn teammaat in de slotfase van de wedstrijd inhaalde voor de leiding in de race, terwijl er vooraf was afgesproken dat beide coureurs na de laatste pitstops niet meer tegen elkaar zouden vechten om zo de banden en motor te sparen. Dit gebeurde op advies van technisch directeur Adrian Newey, die zich vooral zorgen maakte over het rubber, vertelt Marko aan het Duitse Sport Bild. "De data die we tijdens de vrije trainingen op vrijdag hadden verzameld, voorspelden weinig goeds", aldus de Oostenrijker.
De beslissing om geen teamorders meer te geven, komt van hogerhand. Red Bull-baas Dietrich Mateschitz zou zich persoonlijk met de kwestie hebben bemoeid. "Hij heeft zich deze zaak enorm aangetrokken", zegt Marko, al jaren de rechterhand van Mateschitz. "Er worden bij ons dus geen stalorders meer gegeven."
Ach, geloven ze het zelf? Laatste pitstop van de race, wielmoer die er niet op wil ofzo..... Of een bougie die ''kapot'' aan het gaan is, en het toerental moet daardoor terug geschroefd worden....quote:Op woensdag 10 april 2013 15:47 schreef Michael_Moore het volgende:
Geen teamorders meer bij Red Bull Racing
[..]
zoals Wurz al zei moet Webber gewoon de rol van tweede coureur accepteren.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ach, geloven ze het zelf? Laatste pitstop van de race, wielmoer die er niet op wil ofzo..... Of een bougie die ''kapot'' aan het gaan is, en het toerental moet daardoor terug geschroefd worden....
Verzin maar iets geks, en bedenk dan ook maar voor welke coureur dat gaat zijn dan....
Ik denk dat hij dat allang weet maar afspraken moeten wel nagekomen wordenquote:Op woensdag 10 april 2013 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zoals Wurz al zei moet Webber gewoon de rol van tweede coureur accepteren.
Zo is dat. Ik had hem van de baan gerost. Mafketel. Oetlul. Egocentrische kutmof.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat hij dat allang weet maar afspraken moeten wel nagekomen worden
Dat kan ze het kampioenschap gaan kosten. Kijk maar naar Williams in 1986 of McLaren in 2007, waar de coureurs elkaar zoveel punten afpakten dat een derde er mee heen ging (respectievelijk Prost en Raikkonen)quote:Op woensdag 10 april 2013 15:47 schreef Michael_Moore het volgende:
Geen teamorders meer bij Red Bull Racing
[..]
Denk je nou echt dat ze dat daadwerkelijk gaan uitvoeren?quote:Op woensdag 10 april 2013 17:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat kan ze het kampioenschap gaan kosten. Kijk maar naar Williams in 1986 of McLaren in 2007, waar de coureurs elkaar zoveel punten afpakten dat een derde er mee heen ging (respectievelijk Prost en Raikkonen)
Dan krijgt Webber gewoon last van een vastzittende wielmoer of overhitting ofzoquote:Op woensdag 10 april 2013 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus Webber mag nu gewoon Vettel in de weg gaan rijden als die kampioen kan worden en hem inhalen als die een probleem heeft? Nou, dat zal me een verschil maken.
Als hij was gaan racen hadden ze waarschijnlijk beiden de finish niet gehaald, zaten ook wat krap in de brandstof begreep ikquote:Op woensdag 10 april 2013 17:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Zo is dat. Ik had hem van de baan gerost. Mafketel. Oetlul. Egocentrische kutmof.
Dan maar op staande voet ontslagen worden en de boeken in gaan als de F1 Coureur die zich niet liet piepelen.
Alles beter dan dit. Voor eht geld hoeft ie het ook niet meer te doen.
Ik had het wel geweten. Geen gezeik met mij godverdomme
Of ze kregen zijn dwangbuis niet op tijd open voor de start, zoiets.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:41 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Dan krijgt Webber gewoon last van een vastzittende wielmoer of overhitting ofzo
Niets anders dan de afgelopen 3 jaar.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:41 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Dan krijgt Webber gewoon last van een vastzittende wielmoer of overhitting ofzo
Hij nam toch ook gas terug toen hij eenmaal P1 wasquote:Op woensdag 10 april 2013 17:47 schreef Meike26 het volgende:
Daarbij moesten ze 'rustiger' aan doen om de motoren te sparen voor de komende races.
Gaat leuk worden met een coureur in huis die niet berekenend kan rijden. Ja Vettel is snel, Ja Vettel is niet zomaar een talent, maar dat jochie heeft maar 2 standen, aan of uit. Dan kan je zeggen dat dat ook een positief iets is, een WK waardig, maar de meeste coureurs weten toch wel dat altijd op 100% rijden niet echt best is voor het materiaal.
En ik ben nog steeds van mening dat we voor de rest van het jaar een andere Vettel gaan zien. Zoals we een andere Hamilton zagen in 2011.
Oh, ik dacht het geen racer was.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:47 schreef Meike26 het volgende:
Daarbij moesten ze 'rustiger' aan doen om de motoren te sparen voor de komende races.
Gaat leuk worden met een coureur in huis die niet berekenend kan rijden. Ja Vettel is snel, Ja Vettel is niet zomaar een talent, maar dat jochie heeft maar 2 standen, aan of uit.
Dan ga je even 100% en dan ben je die Webber voorbij, zeker als hij zich wel aan de regels houdt, en dan kun je daarna freewheelen om je materiaal te sparen.quote:Dan kan je zeggen dat dat ook een positief iets is, een WK waardig, maar de meeste coureurs weten toch wel dat altijd op 100% rijden niet echt best is voor het materiaal.
Labiele Lewis is nooit een andere Lewis geweest. Hij werd ook maar wk ondanks zichzelf, en bleef daarna dwaze dingen doen en afhaken als er echt wat te winnen was. Vettel maakt al jaren, voor en na het worden van WK, de indruk het doel strak voor ogen te houden.quote:En ik ben nog steeds van mening dat we voor de rest van het jaar een andere Vettel gaan zien. Zoals we een andere Hamilton zagen in 2011.
Afgelopen jaar had hij diverse malen schijtmazzel waar een Alonso gewoon pech had.quote:Vettel maakt al jaren, voor en na het worden van WK, de indruk het doel strak voor ogen te houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |