Ze zijn te hoog volgens mijquote:Op vrijdag 5 april 2013 15:43 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Er is altijd een mogelijkheid. Ze zijn minder breed dan VIRM, dus dat valt binnen ons spoorprofiel. Alle andere aanpassingen zoals toelating zijn relatief simpel.
Er is een probleem met de afstand tussen de bovenkant en de bovenleiding.quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:43 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Er is altijd een mogelijkheid. Ze zijn minder breed dan VIRM, dus dat valt binnen ons spoorprofiel. Alle andere aanpassingen zoals toelating zijn relatief simpel.
"Wat een oud, verrot ding zeg"quote:
twitter:MartijnWeeda twitterde op vrijdag 05-04-2013 om 11:04:02De beruchte bodemplaat die van de Fyra afviel.. http://t.co/TewtxucK4b reageer retweet
Tja, het is wel Rutger Castricum die je daar citeert. Die kerel heeft z'n hele carrière gebaseerd op schelden en beledigen ter meerdere eer en glorie van zichzelf.quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:44 schreef _serial_ het volgende:
twitter:Rutger_zelf twitterde op vrijdag 05-04-2013 om 12:07:36Zojuist hardhandig naar buiten gewerkt door de NS vanwege negatieve berichtgeving over Fyra. reageer retweet
twitter:Rutger_zelf twitterde op vrijdag 05-04-2013 om 12:10:38Even los van de persbreidel, hoe hadden we dan eigenlijk positief moeten zijn over die Fyra? reageer retweet
twitter:Rutger_zelf twitterde op vrijdag 05-04-2013 om 12:15:30Politie erbij gehaald en verwijderd van het NS terrein. Helaas, maar ook wij houden ons aan de wet. De NS staat er iig weer lekker op. reageer retweet
Eens hoorquote:Op vrijdag 5 april 2013 16:49 schreef eti het volgende:
[..]
Tja, het is wel Rutger Castricum die je daar citeert. Die kerel heeft z'n hele carrière gebaseerd op schelden en beledigen ter meerdere eer en glorie van zichzelf.
Ik denk dat hij door de NS eruit geknikkerd is vanwege zijn houding en opstelling, niet vanwege de negatieve berichtgeving over de Fyra. Je bent querulant of je bent het niet.
quote:
Dat zag ik. Het scheelt zo'n 105mm. Hij is dan 7,5 centimeter buiten ons Profiel Vrije Ruimte (PVR) die een hoogte van 4700mm toelaat. Tenminste dat is op de meeste baanvakken zo geregeld door het profiel OPS-NL. Op de HSL geldt echter OPS-GC, die staat 4800mm toe, daar past M6 wel in.quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er is een probleem met de afstand tussen de bovenkant en de bovenleiding.
feli, en nu?quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:49 schreef lezut het volgende:
[..]
Klopt, is ook een nieuw initiatief. Ik heb gisteren als één van de zestien dat certificaat mogen ontvangen
De bovenleiding hangt in België hoger! Geen idee waarom ze dan alsnog een kleiner profiel hebben, misschien vanwege het hogere voltage.quote:Op vrijdag 5 april 2013 16:55 schreef WhiteJoker het volgende:
Dat zag ik. Het scheelt zo'n 105mm. Hij is dan 7,5 centimeter buiten ons Profiel Vrije Ruimte (PVR) die een hoogte van 4700mm toelaat. Tenminste dat is op de meeste baanvakken zo geregeld door het profiel OPS-NL. Op de HSL geldt echter OPS-GC, die staat 4800mm toe, daar past M6 wel in.
Overigens grappig dat de twee Belgische profielen allebei M6 niet zouden toestaan. Ze hebben respectievelijk een maximale hoogte van 4600mm en 4632mm. Dit terwijl M6 4775mm hoog is. Hoe zit dat dan?
Het is net zoals met Anne-Marie Jorritsma die weigert om Powned te woord te staan simpelweg een zwaktebod. Het zou NS sieren als ze gewoon door het stof zouden gaan in een dergelijk interview.quote:
Jij kijkt zeker nooit TV Rijnmond of wel?quote:Op vrijdag 5 april 2013 16:49 schreef eti het volgende:
[..]
Tja, het is wel Rutger Castricum die je daar citeert. Die kerel heeft z'n hele carrière gebaseerd op schelden en beledigen ter meerdere eer en glorie van zichzelf.
Ik denk dat hij door de NS eruit geknikkerd is vanwege zijn houding en opstelling, niet vanwege de negatieve berichtgeving over de Fyra. Je bent querulant of je bent het niet.
Nee, ok, dat ik niet gek ben.quote:Op vrijdag 5 april 2013 19:20 schreef deadlock1981 het volgende:
inderdaad Rijnmond. Rutger leert stappen. Geniaal.
Precies. Als NS hoor je daar gewoon boven te staan. En niet zoals nu alleen je imago van arrogantie te bevestigen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 17:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het is net zoals met Anne-Marie Jorritsma die weigert om Powned te woord te staan simpelweg een zwaktebod. Het zou NS sieren als ze gewoon door het stof zouden gaan in een dergelijk interview.
eentje, maar er zijn gelukkig meer organisaties, zoals Voor Beter OVquote:Op vrijdag 5 april 2013 20:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Precies. Als NS hoor je daar gewoon boven te staan. En niet zoals nu alleen je imago van arrogantie te bevestigen.
Er zit iemand op Twitter uitgebreid te vitten op Rover, dat ze altijd zo negatief naar de goede bedoelingen van de NS zijn. Hoeveel Rovers zijn er?
In sprookjes zijn het er altijd een stuk of 40quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Precies. Als NS hoor je daar gewoon boven te staan. En niet zoals nu alleen je imago van arrogantie te bevestigen.
Er zit iemand op Twitter uitgebreid te vitten op Rover, dat ze altijd zo negatief naar de goede bedoelingen van de NS zijn. Hoeveel Rovers zijn er?
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 29-03-2013 om 10:20:52Reizigers, het is allemaal een misverstand, we horen uw mening graag! We hebben alleen liever niet dat uw mening gevolgen voor ons heeft. reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op zaterdag 30-03-2013 om 11:52:04De winterdienstregeling mogen rijden in april is een langgekoesterde wens van ons. We houden het weerbericht dus goed in de gaten! #wieweet reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 05-04-2013 om 19:03:21Goed nieuws! Het komt helemaal goed met de Fyra! We weten alleen nog niet helemaal wanneer, maar ergens in de komende paar jaar. reageer retweet
Is dit echt?quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 29-03-2013 om 10:20:52Reizigers, het is allemaal een misverstand, we horen uw mening graag! We hebben alleen liever niet dat uw mening gevolgen voor ons heeft. reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op zaterdag 30-03-2013 om 11:52:04De winterdienstregeling mogen rijden in april is een langgekoesterde wens van ons. We houden het weerbericht dus goed in de gaten! #wieweet reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 05-04-2013 om 19:03:21Goed nieuws! Het komt helemaal goed met de Fyra! We weten alleen nog niet helemaal wanneer, maar ergens in de komende paar jaar. reageer retweet
Nee de tweets komen van NSMiscommunicatiequote:
Het is meer dat Rover na het dynamische duo op IenM meer de prioriteit lijkt te hebben om maar vooral aardig door de NS gevonden te worden. Dat opkomen voor reizigers kan wel wachten.quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eentje, maar er zijn gelukkig meer organisaties, zoals Voor Beter OV
Rutger is er niet uitgezet “wegens negatieve berichtgeving”. Er waren allerlei kritische journalisten aanwezig. Rutger is verwijderd wegens onaangekondigd met draaiende camera op niet-openbaar terrein verschijnen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 16:49 schreef eti het volgende:
[..]
Tja, het is wel Rutger Castricum die je daar citeert. Die kerel heeft z'n hele carrière gebaseerd op schelden en beledigen ter meerdere eer en glorie van zichzelf.
Ik denk dat hij door de NS eruit geknikkerd is vanwege zijn houding en opstelling, niet vanwege de negatieve berichtgeving over de Fyra. Je bent querulant of je bent het niet.
quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Rutger is er niet uitgezet “wegens negatieve berichtgeving”. Er waren allerlei kritische journalisten aanwezig. Rutger is verwijderd wegens onaangekondigd met draaiende camera op niet-openbaar terrein verschijnen.
Rutger is “gediplomeerd journalist”. Hij weet dus donders goed dat perscontacten bij grote bedrijven via Public Affairs lopen. Dat geldt ook voor Rutger. En de tekst “Zo, dit is ‘m dus, de Fyra? Oud verrot ding eigenlijk als je hem zo ziet staan.” Heeft natuurlijk niets, maar dan ook niets met journalistiek te maken.
En wat mij erg tegenstaat aan Rutger, is dat hij wel bijdehand loopt te doen bij hakkelende ministers, persvoorlichters en meer van dat ongevaarlijk spul. Ik zie hem echter nooit met draaiende camera een terrein van de Hells Angels of Satudarah oplopen, of al te populair doen tegen agressieve criminelen.
En als je handelsmerk bestaat uit onaangekondigd komen lopen zieken, dan hoor je dat altijd te doen, en niet alleen maar bij makkelijke prooien. Ik ben er oprecht trots op, dat ik als scheldcolumnist in dat opzicht even hard tekeer ga tegen iedereen. Zowel de ongevaarlijke politicus als de motorhomo’s van Satudarah worden door mij belachelijk gemaakt. Ik kan mijzelf in de spiegel recht aankijken. Rutger niet.
Een tikkeltje overdreven dit natuurlijk. Hij is wat meer rebellerend dan andere journalisten en probeert het nieuws vanuit een ander oogpunt te bekijken door zijn sarcastische ondertoon. Dat komt door z'n carrière bij Geenstijl en Powned. Andere journalisten bij andere mediabedrijven houden zich aan de regels en blijven netjes, beschaafd en handelen volgens maatschappelijke regels. Soms stappen ook zij daar van af, zoals Herman van 't Zandt tijdens de verkiezingsnacht de afgelopen verkiezingen of Sacha de Boer die los ging op Bert Meerstadt.quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Rutger is er niet uitgezet “wegens negatieve berichtgeving”. Er waren allerlei kritische journalisten aanwezig. Rutger is verwijderd wegens onaangekondigd met draaiende camera op niet-openbaar terrein verschijnen.
Rutger is “gediplomeerd journalist”. Hij weet dus donders goed dat perscontacten bij grote bedrijven via Public Affairs lopen. Dat geldt ook voor Rutger. En de tekst “Zo, dit is ‘m dus, de Fyra? Oud verrot ding eigenlijk als je hem zo ziet staan.” Heeft natuurlijk niets, maar dan ook niets met journalistiek te maken.
En wat mij erg tegenstaat aan Rutger, is dat hij wel bijdehand loopt te doen bij hakkelende ministers, persvoorlichters en meer van dat ongevaarlijk spul. Ik zie hem echter nooit met draaiende camera een terrein van de Hells Angels of Satudarah oplopen, of al te populair doen tegen agressieve criminelen.
En als je handelsmerk bestaat uit onaangekondigd komen lopen zieken, dan hoor je dat altijd te doen, en niet alleen maar bij makkelijke prooien. Ik ben er oprecht trots op, dat ik als scheldcolumnist in dat opzicht even hard tekeer ga tegen iedereen. Zowel de ongevaarlijke politicus als de motorhomo’s van Satudarah worden door mij belachelijk gemaakt. Ik kan mijzelf in de spiegel recht aankijken. Rutger niet.
Klopt. Maar die lopen ook zwakkere tegenstanders niet belachelijk te maken.quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:30 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Andere nieuwsmedia zie je ook niet zo even bij Satudarah of een andere (van criminaliteit verdachte) motorclub binnen stappen.
Okay, soit. Maar als NS íets goed had kunnen doen was het wel om hem gewoon toegang te verschaffen en de vragen te beantwoorden. Je kan daar nooit slechter van worden, helemaal niet bij pwned. Nú zijn ze de bad guy bij zowel anti-powned als pro-powned onwetend Nederland.quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Rutger is er niet uitgezet “wegens negatieve berichtgeving”. Er waren allerlei kritische journalisten aanwezig. Rutger is verwijderd wegens onaangekondigd met draaiende camera op niet-openbaar terrein verschijnen.
NS een zwakke prooi?quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:35 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Klopt. Maar die lopen ook zwakkere tegenstanders niet belachelijk te maken.
Waar het mij echt om gaat, is dat je veilige en risicovolle tegenstanders even hard moet aanpakken. Rutger loopt alleen maar populair te doen tegen zwakke prooien.
Klopt. ROVER wordt zwaar gesubsidieerd door IenM, dus moeten ze de minister en de staatssecretaris wel naar de mond praten. Subsidie is killing voor je onafhankelijkheid.quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het is meer dat Rover na het dynamische duo op IenM meer de prioriteit lijkt te hebben om maar vooral aardig door de NS gevonden te worden. Dat opkomen voor reizigers kan wel wachten.
Ook niet. Rutger is het grootste deel van de dag met politiek bezig in Den Haag voor zover ik weet. Daar weten ze inmiddels dat hij er is en dat hij af en toe een lastige vraag kan stellen. Andere media doen dat ook, maar die stellen de vraag anders. Ze kunnen er dus op voorbereid zijn. Of ze dat ook zijn is aan henzelf, maar dan moeten ze niet klagen als ze een keer een lastige vraag krijgen waar ze lastig een antwoord op kunnen geven.quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:35 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Klopt. Maar die lopen ook zwakkere tegenstanders niet belachelijk te maken.
Waar het mij echt om gaat, is dat je veilige en risicovolle tegenstanders even hard moet aanpakken. Rutger loopt alleen maar populair te doen tegen zwakke prooien.
Je bevindt je als reizigersorganisatie in een speelveld waarin je aan de ene kant hard de belangen van de reiziger verdedigt en aan de andere kant ook in gesprek moet zijn met de politiek en de vervoerders. Dat is een lastig speelveld, waarin je iedere keer weer de belangen tegen elkaar afweegt.quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het is meer dat Rover na het dynamische duo op IenM meer de prioriteit lijkt te hebben om maar vooral aardig door de NS gevonden te worden. Dat opkomen voor reizigers kan wel wachten.
Ja. Bij een motorgangster of een Hari loop je het risico op een paar fijne botbreuken. Bij een persvoorlichter niet. Dat is wat ik bedoel met sterk/zwak.quote:
Dan ga jij er toch een keer vrolijk met een camera naar binnen als je zo'n grote bek hebt op internet. Dan gaan jouw knieschijven er net zo goed aan nadat de camera er uit is gegooid. Echt, er is maar een smiley voor dat gebral dat ik hierboven quote en dat is deze:quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:42 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ja. Bij een motorgangster of een Hari loop je het risico op een paar fijne botbreuken. Bij een persvoorlichter niet. Dat is wat ik bedoel met sterk/zwak.
Op de WGM wordt Rutger hoogstens een beetje tegengehouden. Dat durft Rutger wel aan. In het Satudarah-clubhuis bestaat er een kleine kans dat eerst de camera verdwijnt, en daarna de knieschijven van Rutger. Dus daar blijft Rutger weg. Lafbek.
Tuurlijk en ik zeg ook niet dat je ze moet schofferen. Daarentegen heeft de NS een prima "geen tanks in Baghdad"-persafdeling, dus daar hoeft een belangenvereniging echt niet de understudy voor te zijn.quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je bevindt je als reizigersorganisatie in een speelveld waarin je aan de ene kant hard de belangen van de reiziger verdedigt en aan de andere kant ook in gesprek moet zijn met de politiek en de vervoerders. Dat is een lastig speelveld, waarin je iedere keer weer de belangen tegen elkaar afweegt.
Ach, als je toch al gevestigde orde bent, dan maakt dat imago niet meer uit. Toch, Bert? Arriën?quote:Te veel richting vervoerders neigen is in ieder geval nooit goed, want dan leg je een bom onder je onafhankelijkheid.
Volgens mij wil je gewoon niet snappen wat ik zeg. Binnen je metier moet je niet met twee maten meten. Dus lollig doen met een camera ook bij engerds en niet alleen bij ongevaarlijke tegenstanders. Als columnist zowel een politicus als een gangster de oren wassen. Mijn identiteit is bekend -doe ik niet geheimzinnig over-, mijn woonplaats is bekend -Amsterdam Zuid- en mijn hangouts zijn bekend -CoffeeCompany Ceintuurbaan en Rijnstraat-, dus ik loop gewoon het risico op een klap voor m'n kanis van een of andere door mij beledigde gangster. Of erger. Maar ik weiger om alleen maar ongevaarlijke tegenstanders te grazen te nemen. Het lef van Rutger heb ik in m'n pink.quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:47 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dan ga jij er toch een keer vrolijk met een camera naar binnen als je zo'n grote bek hebt op internet. Dan gaan jouw knieschijven er net zo goed aan nadat de camera er uit is gegooid. Echt, er is maar een smiley voor dat gebral dat ik hierboven quote en dat is deze:
hoe meer ik me er in verdiep, hoe meer facetten het speelveld lijkt te krijgen. het is lastiger dan je in eerste instantie denkt.quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:48 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tuurlijk en ik zeg ook niet dat je ze moet schofferen. Daarentegen heeft de NS een prima "geen tanks in Baghdad"-persafdeling, dus daar hoeft een belangenvereniging echt niet de understudy voor te zijn.
Het imago dat je wilt hebben is een keuze en je moet er alles aan doen om dat te behouden, alleen achterover leunen is geen optie. Ook de manier die sommige grote bedrijven kiezen door te dreigen met juridische stappen of blackmailing gaat tegen je werken.quote:Ach, als je toch al gevestigde orde bent, dan maakt dat imago niet meer uit. Toch, Bert? Arriën?
Ben jij bereid om pittige columns over Satudarah in het clubhuis te gaan voordragen?quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:42 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ja. Bij een motorgangster of een Hari loop je het risico op een paar fijne botbreuken. Bij een persvoorlichter niet. Dat is wat ik bedoel met sterk/zwak.
Op de WGM wordt Rutger hoogstens een beetje tegengehouden. Dat durft Rutger wel aan. In het Satudarah-clubhuis bestaat er een kleine kans dat eerst de camera verdwijnt, en daarna de knieschijven van Rutger. Dus daar blijft Rutger weg. Lafbek.
Je herhaalt de onzin die ik quote wederom. Van Rutger zijn ook wel adresgegevens en de hele mikmak bekend. Dat je dan opeens een 'klap voor je kanis' riskeert omdat je tegen de gevestigde orde ingaat is natuurlijk onzin.quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:56 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Volgens mij wil je gewoon niet snappen wat ik zeg. Binnen je metier moet je niet met twee maten meten. Dus lollig doen met een camera ook bij engerds en niet alleen bij ongevaarlijke tegenstanders. Als columnist zowel een politicus als een gangster de oren wassen. Mijn identiteit is bekend -doe ik niet geheimzinnig over-, mijn woonplaats is bekend -Amsterdam Zuid- en mijn hangouts zijn bekend -CoffeeCompany Ceintuurbaan en Rijnstraat-, dus ik loop gewoon het risico op een klap voor m'n kanis van een of andere door mij beledigde gangster. Of erger. Maar ik weiger om alleen maar ongevaarlijke tegenstanders te grazen te nemen. Het lef van Rutger heb ik in m'n pink.
Zo. Nu maar weer terug naar de treindiscussie?
Hij zegt van wel. Niet piepen over de gevolgen hèquote:Op vrijdag 5 april 2013 22:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ben jij bereid om pittige columns over Satudarah in het clubhuis te gaan voordragen?
alsof er ook maar iemand de ballen heeft om de NS op wat voor manier dan ook enige vorm van kritiek te geven.quote:Op vrijdag 5 april 2013 22:50 schreef James1988 het volgende:
Ik zie eigenlijk maar één realistisch scenario: stoppen met Fyra, met de V250, met HSA en volledig opnieuw beginnen. Zonder V250 kan NS de concessiebeloften voor 2015 - 2025 sowieso niet waarmaken, het doorzetten van het onderhands gunnen van die concessie kan daarom ook niet plaatsvinden.
En dan kom je weer uit bij de perverse eigendomssituatie rond NS: de Staat is opdrachtgever (via I&M) maar tegelijkertijd ook eigenaar (via Financiën). Als I&M een boete oplegt gaat dit af van het uitkeerbare dividend, wat de aandeelhouder weer niet leuk vindt.quote:Op vrijdag 5 april 2013 22:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
alsof er ook maar iemand de ballen heeft om de NS op wat voor manier dan ook enige vorm van kritiek te geven.
mja, aan de commentaren van de kamerleden vandaag te horen waren ze iig niet blij met wat de NS te melden had. Dus er is misschien nog wat hoop.quote:Op vrijdag 5 april 2013 22:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
alsof er ook maar iemand de ballen heeft om de NS op wat voor manier dan ook enige vorm van kritiek te geven.
precies... en bij de overheid mag je keer op keer falen en gewoon je baan behouden. Een of ander rapportje achterhouden... ach, ken beurn ja.quote:Op vrijdag 5 april 2013 22:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dan kom je weer uit bij de perverse eigendomssituatie rond NS: de Staat is opdrachtgever (via I&M) maar tegelijkertijd ook eigenaar (via Financiën). Als I&M een boete oplegt gaat dit af van het uitkeerbare dividend, wat de aandeelhouder weer niet leuk vindt.
Wat kunnen die Kamerleden nou doen dan? De minister en haar schoothondje vinden toch alles goed. Bertje stond ook weer debiel commentaar te geven. "Ja we geloofden de pastavreters niet toen ze zeiden dat het binnen een week klaar kon zijn. Dus we geloven ze nu weer niet". DOE ER DAN IETS AAN LUL.quote:Op vrijdag 5 april 2013 22:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, aan de commentaren van de kamerleden vandaag te horen waren ze iig niet blij met wat de NS te melden had. Dus er is misschien nog wat hoop.
Maar medio volgende week komt MVBOV met een zeer verrassend nieuws uit onverwachte hoek en een mooie doorbraakpoging om de boel te forceren.quote:Op vrijdag 5 april 2013 22:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dan kom je weer uit bij de perverse eigendomssituatie rond NS: de Staat is opdrachtgever (via I&M) maar tegelijkertijd ook eigenaar (via Financiën). Als I&M een boete oplegt gaat dit af van het uitkeerbare dividend, wat de aandeelhouder weer niet leuk vindt.
Ik vond het wel een leuk stukje. Weinig informatief maar dat werd ook niet echt mogelijk gemaakt door de NS. Jammer van de persvoorlichter die het eerst probeert te verkopen als te weinig plek.quote:
Dit is ook een van mijn grote zorgen de komende jaren. De staat heeft twee belangen bij de NS, wat op zich al vreemd is. Vooral het "dividensbelang" steekt. Stel dat de overheid had besloten de concessie van 2015 aan te besteden was de kans dat de NS in 1 klap veel minder waard was, waardoor er vermoedelijk geen dividend meer is, en de aandelen (welke op de balans staan) minder waard zijn.quote:Op vrijdag 5 april 2013 22:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dan kom je weer uit bij de perverse eigendomssituatie rond NS: de Staat is opdrachtgever (via I&M) maar tegelijkertijd ook eigenaar (via Financiën). Als I&M een boete oplegt gaat dit af van het uitkeerbare dividend, wat de aandeelhouder weer niet leuk vindt.
daarom is het ook belangrijk om de juiste prikkel zien te vinden. Mansveld denkt dat dit een boete is, maar het weg kunnen sturen van topmensen of het tijdelijk bevriezen van de tarieven kan mijns inziens veel beter werken.quote:Op vrijdag 5 april 2013 23:09 schreef James1988 het volgende:
NS overdragen aan I&M maakt de situatie nog perverser dan ze nu al is, want als I&M dan een boete oplegt legt I&M een boete op aan zichzelf. Aandelen naar de private sector zou de situatie een stuk eerlijker maken (minder kans op belangenverstrengeling), maar dan krijgt de staat geen dividend meer uitgekeerd.
dat is het politieke spel dat er nu speelt. wie durft het eerst met de ogen te blinken en de handschoen op te pakken.quote:Op vrijdag 5 april 2013 22:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Wat kunnen die Kamerleden nou doen dan? De minister en haar schoothondje vinden toch alles goed. Bertje stond ook weer debiel commentaar te geven. "Ja we geloofden de pastavreters niet toen ze zeiden dat het binnen een week klaar kon zijn. Dus we geloven ze nu weer niet". DOE ER DAN IETS AAN LUL.
Overdracht naar private sector is de enige reële optie om belangenverstrengeling in de toekomst te voorkomen. Echter moeten er dan strenge concessie-eisen komen omdat er anders een potje van wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 5 april 2013 23:09 schreef James1988 het volgende:
NS overdragen aan I&M maakt de situatie nog perverser dan ze nu al is, want als I&M dan een boete oplegt legt I&M een boete op aan zichzelf. Aandelen naar de private sector zou de situatie een stuk eerlijker maken (minder kans op belangenverstrengeling), maar dan krijgt de staat geen dividend meer uitgekeerd.
Bevriezen van tarieven betekent of minder inkomsten voor de overheid (dan begint het MinFin wel te klagen), of de reizigers worden gedupeerd. Mensen de laan uit sturen lijkt dan het enige alternatief, alleen je kan niet oneindig mensen blijven wegsturen omdat de lange termijn visie dan gaat ontbreken. Desalniettemin lijkt het me al een goede prikkel om hier een keer mee te krijgen richting Meerstadt en zijn kornuiten.quote:Op vrijdag 5 april 2013 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daarom is het ook belangrijk om de juiste prikkel zien te vinden. Mansveld denkt dat dit een boete is, maar het weg kunnen sturen van topmensen of het tijdelijk bevriezen van de tarieven kan mijns inziens veel beter werken.
Het kan een tijdelijke oplossing zijn om enkele mensen weg te krijgenquote:Op vrijdag 5 april 2013 23:18 schreef James1988 het volgende:
Het wegsturen van topmensen gaat niet veel oplossen als de problemen structureler zijn dan dat.
daarom is het ook tijdelijk. goed gedrag mag daarom ook beloond worden.quote:Het bevriezen van tarieven kan ook averechts werken als NS hierdoor niet voldoende ruimte krijgt om te kunnen investeren.
nee, slecht doen ze het niet, maar het kan nog zoveel beter ...quote:Op vrijdag 5 april 2013 23:22 schreef James1988 het volgende:
Maar, doen Meerstadt en zijn collega's het dan zo slecht? Ze zijn onhandig in de media en begrijpen de klant niet altijd, maar NS rijdt nog steeds treinen en maakt nog steeds winst.
Niet zo slecht om ze de laan uit te sturen, vind ik. Maar als je naar de lange termijn kijkt, zijn deze mensen geschikt om van de NS een bedrijf te maken wat 1) goedkoop kan inschrijven op concessies om ze zodoende te winnen 2) aandeelhouderswaarde creëren op lange termijn 3) de reiziger met een hoofdletter R gaat schrijven.quote:Op vrijdag 5 april 2013 23:22 schreef James1988 het volgende:
Maar, doen Meerstadt en zijn collega's het dan zo slecht? Ze zijn onhandig in de media en begrijpen de klant niet altijd, maar NS rijdt nog steeds treinen en maakt nog steeds winst.
Dit dus, is misschien nog wel het lastigst.quote:Op vrijdag 5 april 2013 23:22 schreef Peterselieman het volgende:
Nog beter is het om iemand met visie aan het roer te krijgen die de kar gaat trekken, maar vind zo iemand maar eens
Dat lukt met Abellio vrij aardig, geloof ik.quote:Op vrijdag 5 april 2013 23:24 schreef Viezze het volgende:
[..]
Niet zo slecht om ze de laan uit te sturen, vind ik. Maar als je naar de lange termijn kijkt, zijn deze mensen geschikt om van de NS een bedrijf te maken wat 1) goedkoop kan inschrijven op concessies om ze zodoende te winnen
Het HRN is waardevol, uit de retailafdeling komt geld, Abellio levert geld op (anders zouden ze het niet doen), ik denk wel dat dat lukt.quote:2) aandeelhouderswaarde creëren op lange termijn
Dat is nog altijd de lastigste, omdat het vrij subjectief is, Nederlanders een bijzonder kritisch volk zijn. De dalende klantwaardering van de afgelopen jaren wordt voornamelijk veroorzaakt door de winterdienstregeling en overvolle treinen. Als ze dat aanpakken kan het de goede kant op gaan.quote:3) de reiziger met een hoofdletter R gaat schrijven.
Abellio doet het inderdaad goed. Maar kunnen ze het in Nederland ook? Hier hebben ze (voor zover ik weet dan) zich op geen enkele concessie ingeschreven, behalve de HSL. Kan natuurlijk een strategische keuze zijn om alleen voor het HRN te gaan. Maar hoe voorkom je dan dat je in 2025 (in Nederland) met lege handen staat?quote:Op vrijdag 5 april 2013 23:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat lukt met Abellio vrij aardig, geloof ik.
[..]
Het HRN is waardevol, uit de retailafdeling komt geld, Abellio levert geld op (anders zouden ze het niet doen), ik denk wel dat dat lukt.
[..]
Dat is nog altijd de lastigste, omdat het vrij subjectief is, Nederlanders een bijzonder kritisch volk zijn. De dalende klantwaardering van de afgelopen jaren wordt voornamelijk veroorzaakt door de winterdienstregeling en overvolle treinen. Als ze dat aanpakken kan het de goede kant op gaan.
NS lukt het goed om het status quo te handhaven, en uit een mobiliteitsgroei in de maatschappij ook een evenredige groei van het aantal treinreizigers te realiseren.quote:Op vrijdag 5 april 2013 23:22 schreef James1988 het volgende:
Maar, doen Meerstadt en zijn collega's het dan zo slecht? Ze zijn onhandig in de media en begrijpen de klant niet altijd, maar NS rijdt nog steeds treinen en maakt nog steeds winst.
Het treuzelen met investeringen wordt deels veroorzaakt door concessies & onderzekerheid vanuit de staat. Dat is nou eenmaal hoe wij (of Europa) het graag willen, daar doe je niet zo veel aan helaas.quote:Op vrijdag 5 april 2013 23:41 schreef Igen het volgende:
[..]
NS lukt het goed om het status quo te handhaven, en uit een mobiliteitsgroei in de maatschappij ook een evenredige groei van het aantal treinreizigers te realiseren.
Maar tegelijk staat NS ook stil. Technologisch, met hun falen met de Fyra en hun getreuzel om ETCS in hun treinen te monteren, en (als gevolg daarvan?) het lukt ze ook al jaren niet om mensen uit de auto de trein in te krijgen, waar andere maatschappijen in andere lande (SBB, SNCF) dat wel lukt.
Ik denk dat een hoop op gebied van infrastructuur te halen zal zijn, maar dat is niet direct iets van de NS. Als je kortere en betrouwbaardere verbindingen kan aanbieden, zal een reiziger sneller voor de trein kiezen. Zoiets als een trein die >5 minuten stil staat in Zwolle (richting Leeuwarden), dat wil je eigenlijk niet want daarmee jaag je reizigers de auto in.quote:Op vrijdag 5 april 2013 23:48 schreef James1988 het volgende:
Ik zie niet echt hoe NS verdere groei zou kunnen realiseren in een land waar de afstanden relatief klein zijn, de frequentie al hoog is, en er ook een goed wegennet aanwezig is dat in veel gevallen ervoor zorgt dat een reis met de auto net zo snel is als met het OV.
Daar heb je een punt. Lange stationnementen op een tussenstop zijn killing voor het gevoel dat een treinreiziger heeft bij zijn reis, ook al komt hij gewoon op tijd (d.w.z. volgens de dienstregeling) aan op zijn eindbestemming.quote:Op vrijdag 5 april 2013 23:53 schreef Viezze het volgende:
Ik denk dat een hoop op gebied van infrastructuur te halen zal zijn, maar dat is niet direct iets van de NS. Als je kortere en betrouwbaardere verbindingen kan aanbieden, zal een reiziger sneller voor de trein kiezen. Zoiets als een trein die >5 minuten stil staat in Zwolle (richting Leeuwarden), dat wil je eigenlijk niet want daarmee jaag je reizigers de auto in.
Word dat dan niet erg proppen op het stuk Weesp - Muiderpoort? Het is daar nu soms al filerijden bij vertragingen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
Mansveld heeft een brief over OV SAAL Middellange termijn de deur uitgedaan. Ze zet in op 4 IC's naar Amsterdam, 4 IC's naar Schiphol en 4 sprinters naar Amsterdam/Schiphol, eventueel aangevuld met andere treinen.
Ze zet in op kortere opvolgtijden, maar dan niet meer onder ATB, maar met ERTMS. Ombouw voor het stuk Hoofddorp - Lelydorp en Amsterdam - Hilversum wordt geschat op 225 miljoen euro.
Voor juli komt er meer nieuws over dit onderwerp
http://www.rijksoverheid.(...)dellange-termijn.pdf
Maar dat schijn je hier dus ook te hebben, volgens Fles.quote:Op zaterdag 6 april 2013 00:02 schreef James1988 het volgende:
Daar heb je een punt. Lange stationnementen op een tussenstop zijn killing voor het gevoel dat een treinreiziger heeft bij zijn reis, ook al komt hij gewoon op tijd (d.w.z. volgens de dienstregeling) aan op zijn eindbestemming
quote:Op vrijdag 5 april 2013 23:53 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik denk dat een hoop op gebied van infrastructuur te halen zal zijn, maar dat is niet direct iets van de NS. Als je kortere en betrouwbaardere verbindingen kan aanbieden, zal een reiziger sneller voor de trein kiezen. Zoiets als een trein die >5 minuten stil staat in Zwolle (richting Leeuwarden), dat wil je eigenlijk niet want daarmee jaag je reizigers de auto in.
In Zwitserland staan de treinen in de knooppuntstations (om x:00 en x:30) volgens mij al gauw langer stil dan in Nederland. Toch gaan daar veel meer mensen met de trein dan hier. Daar kan het dus eigenlijk niet aan liggen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 00:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. Lange stationnementen op een tussenstop zijn killing voor het gevoel dat een treinreiziger heeft bij zijn reis, ook al komt hij gewoon op tijd (d.w.z. volgens de dienstregeling) aan op zijn eindbestemming.
Ik denk dat een traject opwaarderen zoals Zwolle - Groningen wat je noemt inderdaad niet uit kan. Maar je kan natuurlijk wel zorgen dat er harder kan worden gereden op emplacementen (waar ze in Zwolle mee bezig gaan) en er korter stilgestaan wordt, zoals dus in Zwolle maar bijvoorbeeld ook in Utrecht (kering van de IC van/naar Rotterdam). Zoiets hoeft geen 6 minuten te duren volgens mij.quote:Op zaterdag 6 april 2013 00:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. Lange stationnementen op een tussenstop zijn killing voor het gevoel dat een treinreiziger heeft bij zijn reis, ook al komt hij gewoon op tijd (d.w.z. volgens de dienstregeling) aan op zijn eindbestemming.
Het verhogen van de baanvaksnelheid op een aantal lange trajecten zou er eveneens toe kunnen bijdragen dat wat mensen voor de trein kiezen, maar dit is vaak een moeilijke keuze waarvoor een kosten-/batenanalyse negatief uitslaat.
Je zou bijvoorbeeld de snelheid kunnen verhogen op Zwolle - Meppel - Groningen, door het traject op te waarderen van 140 km/h naar 200 km/h. Je zult dan wel nieuwe treinen moeten aanschaffen, naar alle waarschijnlijkheid wil je wel 15 kV of 25 kV, moet je ERTMS wegleggen, alles ondertunnelen, en zul je een scherpte bocht bij Hoogeveen moeten rechttrekken.
Uiteindelijk win je daar dan misschien 7 minuten mee op een rit van een uur. Dat is een leuke tijdwinst, maar als je bij elkaar optelt wat je moet doen om die tijdwinst te behalen, en dat afzet tegen de hoeveelheid reizigers die hierbij gebaat zijn, kom je al snel tot de conclusie dat het de moeite niet waard is.
De winst zal dus gezocht moeten worden in het verkorten van stationnementen, het optimaliseren van de dienstregeling en het materieel. Hiermee is ProRail gelukkig al bezig, zie o.a. de werkzaamheden bij Arnhem, Amsterdam en Utrecht.
Dat is op zich wel interessant. Maar hoe is het wegennet in Zwitserland? In Nederland maakt men al snel de vergelijking met de auto. Als dat (veel) sneller is dan wordt daar volgens mij relatief snel voor gekozen, ook mede door het goede wegennet wat wij hier hebben uiteraard.quote:Op zaterdag 6 april 2013 08:54 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
In Zwitserland staan de treinen in de knooppuntstations (om x:00 en x:30) volgens mij al gauw langer stil dan in Nederland. Toch gaan daar veel meer mensen met de trein dan hier. Daar kan het dus eigenlijk niet aan liggen.
Ik denk zelf dat vooral de kwaliteit van de bestaande dienstverlening omhoog kan en moet. Reizigersvertraging verminderen, de treinen goed schoon houden, enzovoort.
Bij le train jaune was dat ook toen ik dat lijntje in 2007 deed. Op het zéér spannende station Font-Romeu (niet dusquote:Op zaterdag 6 april 2013 08:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb begrepen dat er hier ergens een trein moet rondtuffen die ingecalculeerd heeft dat de machiniist m 30 minuten stilzet tussen 2 stations in om een bammetje naar binnen te gaan zitten persen
Geniaal!quote:Op zaterdag 6 april 2013 10:51 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Bij le train jaune was dat ook toen ik dat lijntje in 2007 deed. Op het zéér spannende station Font-Romeu (niet dus) stonden in de middag drie treinen anderhalf uur lang stil en ging het voltallige SNCF-personeel gezellig warm eten (zelfs het stationsgebouw ging dicht!). De conducteur kwam toen ook doodleuk aan de reizigers vertellen: "Wij gaan nu eten, over anderhalf uur rijden we verder. U mag in de trein blijven zitten, maar als u wilt kunt u ook een wandeling door Font-Romeu maken.
"
Het komt goed uit de reisplanner, reizigers gebruiken dat soort overstappen op grote schaal en het biedt voor reizigers die wat minder goed ter been zijn, of willen doorwerken of doorlezen de mogelijkheid om meer rechtstreeks te reizen. Ik denk dat je het nadeel van de huidige oplossing overschat en het voordeel onderschat.quote:Op zaterdag 6 april 2013 08:54 schreef Igen het volgende:
Ook denk ik dat het wat onhandig is dat NS (vooral rond Amsterdam) op sommige trajecten weliswaar vaak rijdt, maar met alternerende eindbestemmingen. Dat is onduidelijk en schept het idee dat alles toch niet zo vaak rijdt. Maak van een bepaalde lijn één concept (stoptreinen SAAL, ik noem maar wat) met één route, één frequentie, één materieeltype, enz.enz.
Goed punt.quote:Op zaterdag 6 april 2013 09:57 schreef Viezze het volgende:
[..]
[..]
Dat is op zich wel interessant. Maar hoe is het wegennet in Zwitserland? In Nederland maakt men al snel de vergelijking met de auto. Als dat (veel) sneller is dan wordt daar volgens mij relatief snel voor gekozen, ook mede door het goede wegennet wat wij hier hebben uiteraard.
In Zwitserland hebben ze geen internet in de trein en kost een treinkaartje het dubbele als in Nederland. Maar ze rijden er wel beter op tijd.quote:Wat ook belangrijk wordt met het oog op het flexibele werken etc. wordt toch dat draadloze internet. Het werkt nu in een drukke trein voor geen meter, daarnaast heb je op sommige trajecten regelmatig de pech dat je moet staan en dan kan je niks doen (nou zou je dan nog voor 1e klas kunnen kiezen). Daarnaast is een punctuele dienstregeling ook heel belangrijk, maar volgens mij zitten er al aardig wat buffers ingebouwd en om die nou nog groter te maken...
Hoe is de punctualiteit van de Zwitserse Spoorwegen?
Voor veelreizigers zijn abonnementen interessant en die zijn weer goedkoper dan in Nederland. Wel is er relatief gezien meer spoorsubsidie in Zwitserland.quote:Op zaterdag 6 april 2013 11:13 schreef Igen het volgende:
In Zwitserland hebben ze geen internet in de trein en kost een treinkaartje het dubbele als in Nederland. Maar ze rijden er wel beter op tijd.
Sinds dienstregeling 2011 stopt mijn 'IC' trein (Dordrecht-Den haag HS) 3x extra op mijn traject, inclusief lange halteringen (was een rit met 1 stop) , en over het gehele trajact naar Amsterdam 10 x ( was 4 x ) daar hebben ze ook niet bepaald punten mee gescoord, toch jammer dat het sneltrein concept over boord is gegaan.quote:Op vrijdag 5 april 2013 23:53 schreef Viezze het volgende:
Zoiets als een trein die >5 minuten stil staat in Zwolle (richting Leeuwarden), dat wil je eigenlijk niet want daarmee jaag je reizigers de auto in.
WWEMV?quote:10:49:12 06-04-13 GROUP-1 PRIO 2 Buitenbrand : : Deventer : 42,1 Deventer 2830 (betreft: Wissel)
0610146 BRW IJsselland (Deventer) (1e uitruk beroeps)
0610143 BRW IJsselland (Deventer) (Bevelvoerders)
0610171 BRW IJsselland (Deventer) (Infocode klein Incident)
0610145 BRW IJsselland (Deventer) (Kazernecode)
0610170 BRW IJsselland (Deventer) (Lichtkrant)
De S-bahn, is dat net zoals rond Munchen? Want dat houdt in dat het laatste gedeelte van de reis ook goed is. In Nederland onderbreekt het daar nog wel eens aan. Echt hele sterke stedelijke OV netwerken hebben we in Nederland niet (zoals Munchen met U/S-Bahn, Londen met de underground), waardoor je vaak bent aangewezen op de bus waardoor het reizen met OV al snel minder interessant wordt. De bal voor verhoogd OV gebruik ligt daarom ook niet alleen maar bij het spoor, maar ze hebben er wel een belangrijk aandeel in.quote:Op zaterdag 6 april 2013 11:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Goed punt.
Hier een kaartje met de reizigersbelasting in Zwitserland, gecategoriseerd naar de reisafstand:
[ afbeelding ]
Wat je heel mooi ziet is dat de SBB vooral op twee punten heel sterk is: de S-Bahn-treinen rond Zürich, Basel en in mindere mate Bern, en de IC-verbinding tussen Zürich en Bern.
Ik heb eens wat met de reisplanner en Google Maps gekeken, en die IC tussen Bern en Zürich is qua reistijd inderdaad concurrerend met de auto. Zelfs als je voor- en natransport met de S-Bahn meerekent. Tussen Basel en Zürich is de auto sneller, en daar reist dus ook bijna niemand met de trein (zou blauw moeten zijn, want die afstand is ongeveer 75 km).
[..]
In Zwitserland hebben ze geen internet in de trein en kost een treinkaartje het dubbele als in Nederland. Maar ze rijden er wel beter op tijd.
Werken met je laptop in de trein zal je altijd WiFi voor nodig hebben (of zo'n stick, maar het bereik in een rijdend object is heel wisselend. Een goede WiFi verbinding (en dat hebben we nu nog niet) is in mijn ogen wel essentieel om zakelijke reizigers de trein in te krijgen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 11:16 schreef arkkey het volgende:
Even vlug spieken leert me dat Zwitserland wel normale gsm tarieven met onbeperkt data heeft. Als we dat hier ook hadden was de behoefte voor wifi in de trein ook STUKKEN minder geweest.
Neu, op het Hulpverleningsforum is dat wel een vaker gebruikte term, zo snel niet bij nagedacht dat dat hier niet zo is.quote:
Net zoiets als DEUVMquote:Op zaterdag 6 april 2013 11:32 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Neu, op het Hulpverleningsforum is dat wel een vaker gebruikte term, zo snel niet bij nagedacht dat dat hier niet zo is.
Helaas, dat dan weer niet.quote:Op zaterdag 6 april 2013 10:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Geniaal!![]()
Enneh, konden de reizigers dan niet ook aanschuiven voor wat lekkere Franse cuisine?
Whehe, die ken ik dan weer niet.quote:Op zaterdag 6 april 2013 11:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Net zoiets als DEUVM(Doe Er Uw Voordeel Mee)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |