abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport vrijdag 5 april 2013 @ 15:55:14 #101
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_124917787
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:43 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Er is altijd een mogelijkheid. Ze zijn minder breed dan VIRM, dus dat valt binnen ons spoorprofiel. Alle andere aanpassingen zoals toelating zijn relatief simpel.
Ze zijn te hoog volgens mij
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:56:35 #102
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124917848
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:43 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Er is altijd een mogelijkheid. Ze zijn minder breed dan VIRM, dus dat valt binnen ons spoorprofiel. Alle andere aanpassingen zoals toelating zijn relatief simpel.
Er is een probleem met de afstand tussen de bovenkant en de bovenleiding.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 april 2013 @ 16:06:21 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124918222
vijf vragen over de FYRA die u altijd al heeft willen weten:

http://www.refdag.nl/nieu(...)alLinksEnabled=false
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 april 2013 @ 16:07:30 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124918265
het is dan ook een kunstwerk van Italiaanse makelij
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124918320
quote:
"Wat een oud, verrot ding zeg" :') :')

Nee, ff serieus: Als 'ze' traxx'jes of virm in willen zetten, laten ze toch wel heel duidelijk zien dat het hele project wel heel erg hard faalt, want dan was dat Italiaanse spul niet eens nodig geweest.
Ik ben heel benieuwd wat er gaat komen. Ik gun DB/Arriva het wel, maar voordat zoiets er is, zijn we al een hele poos verder.
  Redactie Sport vrijdag 5 april 2013 @ 16:29:30 #106
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_124919092
MartijnWeeda twitterde op vrijdag 05-04-2013 om 11:04:02 De beruchte bodemplaat die van de Fyra afviel.. http://t.co/TewtxucK4b reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_124919895
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:44 schreef _serial_ het volgende:
Rutger_zelf twitterde op vrijdag 05-04-2013 om 12:07:36 Zojuist hardhandig naar buiten gewerkt door de NS vanwege negatieve berichtgeving over Fyra. reageer retweet
Rutger_zelf twitterde op vrijdag 05-04-2013 om 12:10:38 Even los van de persbreidel, hoe hadden we dan eigenlijk positief moeten zijn over die Fyra? reageer retweet
Rutger_zelf twitterde op vrijdag 05-04-2013 om 12:15:30 Politie erbij gehaald en verwijderd van het NS terrein. Helaas, maar ook wij houden ons aan de wet. De NS staat er iig weer lekker op. reageer retweet
Tja, het is wel Rutger Castricum die je daar citeert. Die kerel heeft z'n hele carrière gebaseerd op schelden en beledigen ter meerdere eer en glorie van zichzelf.
Ik denk dat hij door de NS eruit geknikkerd is vanwege zijn houding en opstelling, niet vanwege de negatieve berichtgeving over de Fyra. Je bent querulant of je bent het niet.
pi_124920084
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 16:49 schreef eti het volgende:

[..]

Tja, het is wel Rutger Castricum die je daar citeert. Die kerel heeft z'n hele carrière gebaseerd op schelden en beledigen ter meerdere eer en glorie van zichzelf.
Ik denk dat hij door de NS eruit geknikkerd is vanwege zijn houding en opstelling, niet vanwege de negatieve berichtgeving over de Fyra. Je bent querulant of je bent het niet.
Eens hoor :) maar vond het wel grappig.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_124920126
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:55 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ze zijn te hoog volgens mij
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Er is een probleem met de afstand tussen de bovenkant en de bovenleiding.
Dat zag ik. Het scheelt zo'n 105mm. Hij is dan 7,5 centimeter buiten ons Profiel Vrije Ruimte (PVR) die een hoogte van 4700mm toelaat. Tenminste dat is op de meeste baanvakken zo geregeld door het profiel OPS-NL. Op de HSL geldt echter OPS-GC, die staat 4800mm toe, daar past M6 wel in.

Overigens grappig dat de twee Belgische profielen allebei M6 niet zouden toestaan. Ze hebben respectievelijk een maximale hoogte van 4600mm en 4632mm. Dit terwijl M6 4775mm hoog is. Hoe zit dat dan?

[ Bericht 4% gewijzigd door WhiteJoker op 05-04-2013 17:01:50 ]
  vrijdag 5 april 2013 @ 16:55:51 #110
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_124920137
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:49 schreef lezut het volgende:

[..]

Klopt, is ook een nieuw initiatief. Ik heb gisteren als één van de zestien dat certificaat mogen ontvangen ;)
feli, en nu?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_124920882
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 16:55 schreef WhiteJoker het volgende:
Dat zag ik. Het scheelt zo'n 105mm. Hij is dan 7,5 centimeter buiten ons Profiel Vrije Ruimte (PVR) die een hoogte van 4700mm toelaat. Tenminste dat is op de meeste baanvakken zo geregeld door het profiel OPS-NL. Op de HSL geldt echter OPS-GC, die staat 4800mm toe, daar past M6 wel in.

Overigens grappig dat de twee Belgische profielen allebei M6 niet zouden toestaan. Ze hebben respectievelijk een maximale hoogte van 4600mm en 4632mm. Dit terwijl M6 4775mm hoog is. Hoe zit dat dan?
De bovenleiding hangt in België hoger! Geen idee waarom ze dan alsnog een kleiner profiel hebben, misschien vanwege het hogere voltage.
Bier.
pi_124920908
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 16:54 schreef _serial_ het volgende:
Eens hoor :) maar vond het wel grappig.
Het is net zoals met Anne-Marie Jorritsma die weigert om Powned te woord te staan simpelweg een zwaktebod. Het zou NS sieren als ze gewoon door het stof zouden gaan in een dergelijk interview.
Bier.
pi_124921196
Journalisten moet je te woord staan. Maar gekken die zichzelf tot journalist gepromoveerd hebben niet per se.
Daar vallen gekken die ik zelf wel mag ook onder, hoor. Als Prem op de stoep staat, gaan volgens mij ook niet alle deuren open, hoe leuk ik zijn programma's ook altijd vind.
pi_124922374
Hij heeft journalistiek gestudeerd dus er is niet zoveel zelfbenoemd aan.
I'd love to see things from your point of view but I can't get my head that far up my ass. Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 5 april 2013 @ 18:22:59 #115
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_124923070
Hij mag journalistiek gestudeerd hebben, maar als je je zo gedraagt ben je toch eerder een gesjeede komiek met te veel ego.
pi_124924370
DDM1 komt nooit meer de Nederlandse baan op. Is niet geschikt voor 160 en zal dat ook nooit worden...
Retourtje Helmond verloopt voorlopig voorspoedig, inmiddels Amsterdam c alweer gehad.
  vrijdag 5 april 2013 @ 19:15:40 #118
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124925065
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 16:49 schreef eti het volgende:

[..]

Tja, het is wel Rutger Castricum die je daar citeert. Die kerel heeft z'n hele carrière gebaseerd op schelden en beledigen ter meerdere eer en glorie van zichzelf.
Ik denk dat hij door de NS eruit geknikkerd is vanwege zijn houding en opstelling, niet vanwege de negatieve berichtgeving over de Fyra. Je bent querulant of je bent het niet.
Jij kijkt zeker nooit TV Rijnmond of wel?
pi_124925265
Okay als je gaat zeggen dat opleiding niet telt dan hoef je geen arts machinist of wat dan ook meer te vertrouwen ;)

inderdaad Rijnmond. Rutger leert stappen. Geniaal.
I'd love to see things from your point of view but I can't get my head that far up my ass. Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig
  vrijdag 5 april 2013 @ 19:27:47 #120
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124925537
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 19:20 schreef deadlock1981 het volgende:
inderdaad Rijnmond. Rutger leert stappen. Geniaal.
Nee, ok, dat ik niet gek ben.

Rutger doet het goed, de rol die hij voor GSmedia aanneemt zo goed neerzetten dat mensen denken dat alleen maar zo is.... :')
pi_124926257
quote:
6s.gif
Jij kijkt zeker nooit TV Rijnmond of wel?
Nee, dat kan je bij ons niet eens krijgen waarschijnlijk.
pi_124927648
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 17:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het is net zoals met Anne-Marie Jorritsma die weigert om Powned te woord te staan simpelweg een zwaktebod. Het zou NS sieren als ze gewoon door het stof zouden gaan in een dergelijk interview.
Precies. Als NS hoor je daar gewoon boven te staan. En niet zoals nu alleen je imago van arrogantie te bevestigen.

Er zit iemand op Twitter uitgebreid te vitten op Rover, dat ze altijd zo negatief naar de goede bedoelingen van de NS zijn. Hoeveel Rovers zijn er?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 april 2013 @ 20:27:54 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124928061
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 april 2013 20:20 schreef Litpho het volgende:

[..]

Precies. Als NS hoor je daar gewoon boven te staan. En niet zoals nu alleen je imago van arrogantie te bevestigen.

Er zit iemand op Twitter uitgebreid te vitten op Rover, dat ze altijd zo negatief naar de goede bedoelingen van de NS zijn. Hoeveel Rovers zijn er?
eentje, maar er zijn gelukkig meer organisaties, zoals Voor Beter OV
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 5 april 2013 @ 20:35:54 #124
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124928528
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 april 2013 20:20 schreef Litpho het volgende:

[..]

Precies. Als NS hoor je daar gewoon boven te staan. En niet zoals nu alleen je imago van arrogantie te bevestigen.

Er zit iemand op Twitter uitgebreid te vitten op Rover, dat ze altijd zo negatief naar de goede bedoelingen van de NS zijn. Hoeveel Rovers zijn er?
In sprookjes zijn het er altijd een stuk of 40 :+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 april 2013 @ 20:40:35 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124928789
NS_online twitterde op vrijdag 29-03-2013 om 10:20:52 Reizigers, het is allemaal een misverstand, we horen uw mening graag! We hebben alleen liever niet dat uw mening gevolgen voor ons heeft. reageer retweet
NS_online twitterde op zaterdag 30-03-2013 om 11:52:04 De winterdienstregeling mogen rijden in april is een langgekoesterde wens van ons. We houden het weerbericht dus goed in de gaten! #wieweet reageer retweet
NS_online twitterde op vrijdag 05-04-2013 om 19:03:21 Goed nieuws! Het komt helemaal goed met de Fyra! We weten alleen nog niet helemaal wanneer, maar ergens in de komende paar jaar. reageer retweet
:P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 5 april 2013 @ 20:42:49 #126
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124928899
quote:
12s.gif Op vrijdag 5 april 2013 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
NS_online twitterde op vrijdag 29-03-2013 om 10:20:52 Reizigers, het is allemaal een misverstand, we horen uw mening graag! We hebben alleen liever niet dat uw mening gevolgen voor ons heeft. reageer retweet
NS_online twitterde op zaterdag 30-03-2013 om 11:52:04 De winterdienstregeling mogen rijden in april is een langgekoesterde wens van ons. We houden het weerbericht dus goed in de gaten! #wieweet reageer retweet
NS_online twitterde op vrijdag 05-04-2013 om 19:03:21 Goed nieuws! Het komt helemaal goed met de Fyra! We weten alleen nog niet helemaal wanneer, maar ergens in de komende paar jaar. reageer retweet
:P
Is dit echt? :P
pi_124928990
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 april 2013 20:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:

Is dit echt? :P
Nee de tweets komen van NSMiscommunicatie :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_124929313
Eigenlijk maakt de NS zichzelf al belachelijk genoeg op sommige momenten, maar dit is wel een handige samenvatting
pi_124929613
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 20:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

eentje, maar er zijn gelukkig meer organisaties, zoals Voor Beter OV
Het is meer dat Rover na het dynamische duo op IenM meer de prioriteit lijkt te hebben om maar vooral aardig door de NS gevonden te worden. Dat opkomen voor reizigers kan wel wachten.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 5 april 2013 @ 21:07:53 #130
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_124930312
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 16:49 schreef eti het volgende:

[..]

Tja, het is wel Rutger Castricum die je daar citeert. Die kerel heeft z'n hele carrière gebaseerd op schelden en beledigen ter meerdere eer en glorie van zichzelf.
Ik denk dat hij door de NS eruit geknikkerd is vanwege zijn houding en opstelling, niet vanwege de negatieve berichtgeving over de Fyra. Je bent querulant of je bent het niet.
Rutger is er niet uitgezet “wegens negatieve berichtgeving”. Er waren allerlei kritische journalisten aanwezig. Rutger is verwijderd wegens onaangekondigd met draaiende camera op niet-openbaar terrein verschijnen.

Rutger is “gediplomeerd journalist”. Hij weet dus donders goed dat perscontacten bij grote bedrijven via Public Affairs lopen. Dat geldt ook voor Rutger. En de tekst “Zo, dit is ‘m dus, de Fyra? Oud verrot ding eigenlijk als je hem zo ziet staan.” Heeft natuurlijk niets, maar dan ook niets met journalistiek te maken.

En wat mij erg tegenstaat aan Rutger, is dat hij wel bijdehand loopt te doen bij hakkelende ministers, persvoorlichters en meer van dat ongevaarlijk spul. Ik zie hem echter nooit met draaiende camera een terrein van de Hells Angels of Satudarah oplopen, of al te populair doen tegen agressieve criminelen.

En als je handelsmerk bestaat uit onaangekondigd komen lopen zieken, dan hoor je dat altijd te doen, en niet alleen maar bij makkelijke prooien. Ik ben er oprecht trots op, dat ik als scheldcolumnist in dat opzicht even hard tekeer ga tegen iedereen. Zowel de ongevaarlijke politicus als de motorhomo’s van Satudarah worden door mij belachelijk gemaakt. Ik kan mijzelf in de spiegel recht aankijken. Rutger niet.
pi_124930434
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:07 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Rutger is er niet uitgezet “wegens negatieve berichtgeving”. Er waren allerlei kritische journalisten aanwezig. Rutger is verwijderd wegens onaangekondigd met draaiende camera op niet-openbaar terrein verschijnen.

Rutger is “gediplomeerd journalist”. Hij weet dus donders goed dat perscontacten bij grote bedrijven via Public Affairs lopen. Dat geldt ook voor Rutger. En de tekst “Zo, dit is ‘m dus, de Fyra? Oud verrot ding eigenlijk als je hem zo ziet staan.” Heeft natuurlijk niets, maar dan ook niets met journalistiek te maken.

En wat mij erg tegenstaat aan Rutger, is dat hij wel bijdehand loopt te doen bij hakkelende ministers, persvoorlichters en meer van dat ongevaarlijk spul. Ik zie hem echter nooit met draaiende camera een terrein van de Hells Angels of Satudarah oplopen, of al te populair doen tegen agressieve criminelen.

En als je handelsmerk bestaat uit onaangekondigd komen lopen zieken, dan hoor je dat altijd te doen, en niet alleen maar bij makkelijke prooien. Ik ben er oprecht trots op, dat ik als scheldcolumnist in dat opzicht even hard tekeer ga tegen iedereen. Zowel de ongevaarlijke politicus als de motorhomo’s van Satudarah worden door mij belachelijk gemaakt. Ik kan mijzelf in de spiegel recht aankijken. Rutger niet.
_O_ ^O^
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_124931450
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:07 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Rutger is er niet uitgezet “wegens negatieve berichtgeving”. Er waren allerlei kritische journalisten aanwezig. Rutger is verwijderd wegens onaangekondigd met draaiende camera op niet-openbaar terrein verschijnen.

Rutger is “gediplomeerd journalist”. Hij weet dus donders goed dat perscontacten bij grote bedrijven via Public Affairs lopen. Dat geldt ook voor Rutger. En de tekst “Zo, dit is ‘m dus, de Fyra? Oud verrot ding eigenlijk als je hem zo ziet staan.” Heeft natuurlijk niets, maar dan ook niets met journalistiek te maken.

En wat mij erg tegenstaat aan Rutger, is dat hij wel bijdehand loopt te doen bij hakkelende ministers, persvoorlichters en meer van dat ongevaarlijk spul. Ik zie hem echter nooit met draaiende camera een terrein van de Hells Angels of Satudarah oplopen, of al te populair doen tegen agressieve criminelen.

En als je handelsmerk bestaat uit onaangekondigd komen lopen zieken, dan hoor je dat altijd te doen, en niet alleen maar bij makkelijke prooien. Ik ben er oprecht trots op, dat ik als scheldcolumnist in dat opzicht even hard tekeer ga tegen iedereen. Zowel de ongevaarlijke politicus als de motorhomo’s van Satudarah worden door mij belachelijk gemaakt. Ik kan mijzelf in de spiegel recht aankijken. Rutger niet.
Een tikkeltje overdreven dit natuurlijk. Hij is wat meer rebellerend dan andere journalisten en probeert het nieuws vanuit een ander oogpunt te bekijken door zijn sarcastische ondertoon. Dat komt door z'n carrière bij Geenstijl en Powned. Andere journalisten bij andere mediabedrijven houden zich aan de regels en blijven netjes, beschaafd en handelen volgens maatschappelijke regels. Soms stappen ook zij daar van af, zoals Herman van 't Zandt tijdens de verkiezingsnacht de afgelopen verkiezingen of Sacha de Boer die los ging op Bert Meerstadt.

Andere nieuwsmedia zie je ook niet zo even bij Satudarah of een andere (van criminaliteit verdachte) motorclub binnen stappen. Dat doen ze alleen als er negatief over bericht kan worden en politie reeds aanwezig is bij clubgebouwen.

Ik wil de manier van handelen van Rutger Castricum zeker niet volledig verdedigen, maar om hem hier nou volledig af te branden gaat wat te ver.
  vrijdag 5 april 2013 @ 21:35:20 #133
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_124931787
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:30 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Andere nieuwsmedia zie je ook niet zo even bij Satudarah of een andere (van criminaliteit verdachte) motorclub binnen stappen.
Klopt. Maar die lopen ook zwakkere tegenstanders niet belachelijk te maken.

Waar het mij echt om gaat, is dat je veilige en risicovolle tegenstanders even hard moet aanpakken. Rutger loopt alleen maar populair te doen tegen zwakke prooien.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 april 2013 @ 21:35:46 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124931813
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 april 2013 20:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Is dit echt? :P
tuurlijk niet. Ik heb het echt doen laten lijken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124931853
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:07 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Rutger is er niet uitgezet “wegens negatieve berichtgeving”. Er waren allerlei kritische journalisten aanwezig. Rutger is verwijderd wegens onaangekondigd met draaiende camera op niet-openbaar terrein verschijnen.
Okay, soit. Maar als NS íets goed had kunnen doen was het wel om hem gewoon toegang te verschaffen en de vragen te beantwoorden. Je kan daar nooit slechter van worden, helemaal niet bij pwned. Nú zijn ze de bad guy bij zowel anti-powned als pro-powned onwetend Nederland.

Verder sluit ik me volledig aan bij ArnosL
Bier.
pi_124931881
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:35 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Klopt. Maar die lopen ook zwakkere tegenstanders niet belachelijk te maken.

Waar het mij echt om gaat, is dat je veilige en risicovolle tegenstanders even hard moet aanpakken. Rutger loopt alleen maar populair te doen tegen zwakke prooien.
NS een zwakke prooi?
Bier.
  vrijdag 5 april 2013 @ 21:38:23 #137
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_124931965
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 april 2013 20:55 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het is meer dat Rover na het dynamische duo op IenM meer de prioriteit lijkt te hebben om maar vooral aardig door de NS gevonden te worden. Dat opkomen voor reizigers kan wel wachten.
Klopt. ROVER wordt zwaar gesubsidieerd door IenM, dus moeten ze de minister en de staatssecretaris wel naar de mond praten. Subsidie is killing voor je onafhankelijkheid.

Dan maar liever een kleinere club met 100% vrijwilligers. Nooit de mond gesnoerd door een stapeltje euro's.
pi_124932110
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:35 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Klopt. Maar die lopen ook zwakkere tegenstanders niet belachelijk te maken.

Waar het mij echt om gaat, is dat je veilige en risicovolle tegenstanders even hard moet aanpakken. Rutger loopt alleen maar populair te doen tegen zwakke prooien.
Ook niet. Rutger is het grootste deel van de dag met politiek bezig in Den Haag voor zover ik weet. Daar weten ze inmiddels dat hij er is en dat hij af en toe een lastige vraag kan stellen. Andere media doen dat ook, maar die stellen de vraag anders. Ze kunnen er dus op voorbereid zijn. Of ze dat ook zijn is aan henzelf, maar dan moeten ze niet klagen als ze een keer een lastige vraag krijgen waar ze lastig een antwoord op kunnen geven.

Dit is ook een politiek onderwerp waar media uitgenodigd waren. Powned heeft er een handje van om opeens op te duiken en hier hadden ze dan ook goed rekening mee kunnen houden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 april 2013 @ 21:41:17 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124932118
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 april 2013 20:55 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het is meer dat Rover na het dynamische duo op IenM meer de prioriteit lijkt te hebben om maar vooral aardig door de NS gevonden te worden. Dat opkomen voor reizigers kan wel wachten.
Je bevindt je als reizigersorganisatie in een speelveld waarin je aan de ene kant hard de belangen van de reiziger verdedigt en aan de andere kant ook in gesprek moet zijn met de politiek en de vervoerders. Dat is een lastig speelveld, waarin je iedere keer weer de belangen tegen elkaar afweegt.

Te veel richting vervoerders neigen is in ieder geval nooit goed, want dan leg je een bom onder je onafhankelijkheid.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 5 april 2013 @ 21:42:03 #140
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_124932173
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

NS een zwakke prooi?
Ja. Bij een motorgangster of een Hari loop je het risico op een paar fijne botbreuken. Bij een persvoorlichter niet. Dat is wat ik bedoel met sterk/zwak.

Op de WGM wordt Rutger hoogstens een beetje tegengehouden. Dat durft Rutger wel aan. In het Satudarah-clubhuis bestaat er een kleine kans dat eerst de camera verdwijnt, en daarna de knieschijven van Rutger. Dus daar blijft Rutger weg. Lafbek.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 april 2013 @ 21:44:08 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124932303
Rutger bereidt zich op een confrontatie voor. Val je hem aan, dan staat hij met de mond vol tanden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124932416
Hoezo ben je een zwakke journalist als je je knieschijven koestert? :') Als minister/persvoorlichter/CEO moet je je woordje nou eenmaal klaar hebben liggen. NS of Hells Angels, maakt in mijn ogen niks uit.
Die beste man is irritant. Maar je weet dat hij rondloopt, en je wil geen Vogelaartje doen. Sta hem gewoon te woord. Ik weet niet of jullie het laatst met Jorritsma hebben gezien, maar dat is gewoon dom. Van de NS vind ik dat ook niet al te slim.
pi_124932473
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:42 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ja. Bij een motorgangster of een Hari loop je het risico op een paar fijne botbreuken. Bij een persvoorlichter niet. Dat is wat ik bedoel met sterk/zwak.

Op de WGM wordt Rutger hoogstens een beetje tegengehouden. Dat durft Rutger wel aan. In het Satudarah-clubhuis bestaat er een kleine kans dat eerst de camera verdwijnt, en daarna de knieschijven van Rutger. Dus daar blijft Rutger weg. Lafbek.
Dan ga jij er toch een keer vrolijk met een camera naar binnen als je zo'n grote bek hebt op internet. Dan gaan jouw knieschijven er net zo goed aan nadat de camera er uit is gegooid. Echt, er is maar een smiley voor dat gebral dat ik hierboven quote en dat is deze: :')
pi_124932515
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je bevindt je als reizigersorganisatie in een speelveld waarin je aan de ene kant hard de belangen van de reiziger verdedigt en aan de andere kant ook in gesprek moet zijn met de politiek en de vervoerders. Dat is een lastig speelveld, waarin je iedere keer weer de belangen tegen elkaar afweegt.
Tuurlijk en ik zeg ook niet dat je ze moet schofferen. Daarentegen heeft de NS een prima "geen tanks in Baghdad"-persafdeling, dus daar hoeft een belangenvereniging echt niet de understudy voor te zijn.
quote:
Te veel richting vervoerders neigen is in ieder geval nooit goed, want dan leg je een bom onder je onafhankelijkheid.
Ach, als je toch al gevestigde orde bent, dan maakt dat imago niet meer uit. Toch, Bert? Arriën?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_124932602
Ik ken de Rover niet echt, maar als ik het zo hoor zitten die mensen er meer voor zichzelf dan voor de reiziger. Of zie ik het dan helemaal verkeerd?

Je kan zeggen over MVBOV wat je wilt, maar dat lijkt daar totaal niet aan de orde te zijn. Op zich best cruciaal met een belangenvereniging.
  vrijdag 5 april 2013 @ 21:56:29 #146
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_124932941
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:47 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Dan ga jij er toch een keer vrolijk met een camera naar binnen als je zo'n grote bek hebt op internet. Dan gaan jouw knieschijven er net zo goed aan nadat de camera er uit is gegooid. Echt, er is maar een smiley voor dat gebral dat ik hierboven quote en dat is deze: :')
Volgens mij wil je gewoon niet snappen wat ik zeg. Binnen je metier moet je niet met twee maten meten. Dus lollig doen met een camera ook bij engerds en niet alleen bij ongevaarlijke tegenstanders. Als columnist zowel een politicus als een gangster de oren wassen. Mijn identiteit is bekend -doe ik niet geheimzinnig over-, mijn woonplaats is bekend -Amsterdam Zuid- en mijn hangouts zijn bekend -CoffeeCompany Ceintuurbaan en Rijnstraat-, dus ik loop gewoon het risico op een klap voor m'n kanis van een of andere door mij beledigde gangster. Of erger. Maar ik weiger om alleen maar ongevaarlijke tegenstanders te grazen te nemen. Het lef van Rutger heb ik in m'n pink.

Zo. Nu maar weer terug naar de treindiscussie?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 april 2013 @ 22:02:41 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124933314
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:48 schreef Litpho het volgende:

[..]

Tuurlijk en ik zeg ook niet dat je ze moet schofferen. Daarentegen heeft de NS een prima "geen tanks in Baghdad"-persafdeling, dus daar hoeft een belangenvereniging echt niet de understudy voor te zijn.
hoe meer ik me er in verdiep, hoe meer facetten het speelveld lijkt te krijgen. het is lastiger dan je in eerste instantie denkt.
quote:
Ach, als je toch al gevestigde orde bent, dan maakt dat imago niet meer uit. Toch, Bert? Arriën?
Het imago dat je wilt hebben is een keuze en je moet er alles aan doen om dat te behouden, alleen achterover leunen is geen optie. Ook de manier die sommige grote bedrijven kiezen door te dreigen met juridische stappen of blackmailing gaat tegen je werken.

In de treinenwereld gaat het erom dat je kwaliteit levert en dat je afgerekend moet worden op het klantoordeel. Helaas laten verschillende instanties op dit punt gewoon steken vallen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124933318
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:42 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ja. Bij een motorgangster of een Hari loop je het risico op een paar fijne botbreuken. Bij een persvoorlichter niet. Dat is wat ik bedoel met sterk/zwak.

Op de WGM wordt Rutger hoogstens een beetje tegengehouden. Dat durft Rutger wel aan. In het Satudarah-clubhuis bestaat er een kleine kans dat eerst de camera verdwijnt, en daarna de knieschijven van Rutger. Dus daar blijft Rutger weg. Lafbek.
Ben jij bereid om pittige columns over Satudarah in het clubhuis te gaan voordragen?
Bier.
pi_124933444
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:56 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Volgens mij wil je gewoon niet snappen wat ik zeg. Binnen je metier moet je niet met twee maten meten. Dus lollig doen met een camera ook bij engerds en niet alleen bij ongevaarlijke tegenstanders. Als columnist zowel een politicus als een gangster de oren wassen. Mijn identiteit is bekend -doe ik niet geheimzinnig over-, mijn woonplaats is bekend -Amsterdam Zuid- en mijn hangouts zijn bekend -CoffeeCompany Ceintuurbaan en Rijnstraat-, dus ik loop gewoon het risico op een klap voor m'n kanis van een of andere door mij beledigde gangster. Of erger. Maar ik weiger om alleen maar ongevaarlijke tegenstanders te grazen te nemen. Het lef van Rutger heb ik in m'n pink.

Zo. Nu maar weer terug naar de treindiscussie?
Je herhaalt de onzin die ik quote wederom. Van Rutger zijn ook wel adresgegevens en de hele mikmak bekend. Dat je dan opeens een 'klap voor je kanis' riskeert omdat je tegen de gevestigde orde ingaat is natuurlijk onzin.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 22:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ben jij bereid om pittige columns over Satudarah in het clubhuis te gaan voordragen?
Hij zegt van wel. Niet piepen over de gevolgen hè :)

Nouja, terug maar weer ontopic.
  vrijdag 5 april 2013 @ 22:27:20 #150
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124934555
Filmpje van RTL nieuws hier al voorbij gekomen?
http://www.rtl.nl/compone(...)hoenen-over-fyra.xml

Beelden van de werkplaats mochten niet zelf gefilmd worden, maar de NS levert de beelden, prachtig acteerwerk :{
pi_124935086
Ik hoop dat de Belgen niet zwichten en de V160 blijven weren. Je kan het niet maken om een zogenaamd premium internationale verbinding te gaan rijden met zulke aftandse pauperrijtuigen.
pi_124935424
Voor de mensen die toch nieuwsgierig zijn; Pownews is net begonnen, inclusief het Fyra item.
pi_124935476
Teken aan de wand? Zeg het maar. Eens met Ireyon hierboven, behalve dat het pauperrijtuigen zijn :P
  vrijdag 5 april 2013 @ 22:50:31 #154
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124935610
Ik zie eigenlijk maar één realistisch scenario: stoppen met Fyra, met de V250, met HSA en volledig opnieuw beginnen. Zonder V250 kan NS de concessiebeloften voor 2015 - 2025 sowieso niet waarmaken, het doorzetten van het onderhands gunnen van die concessie kan daarom ook niet plaatsvinden.
  PR/Manusje van alles vrijdag 5 april 2013 @ 22:52:58 #155
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_124935721
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 22:50 schreef James1988 het volgende:
Ik zie eigenlijk maar één realistisch scenario: stoppen met Fyra, met de V250, met HSA en volledig opnieuw beginnen. Zonder V250 kan NS de concessiebeloften voor 2015 - 2025 sowieso niet waarmaken, het doorzetten van het onderhands gunnen van die concessie kan daarom ook niet plaatsvinden.
alsof er ook maar iemand de ballen heeft om de NS op wat voor manier dan ook enige vorm van kritiek te geven. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 5 april 2013 @ 22:56:01 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124935854
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 22:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

alsof er ook maar iemand de ballen heeft om de NS op wat voor manier dan ook enige vorm van kritiek te geven. :')
En dan kom je weer uit bij de perverse eigendomssituatie rond NS: de Staat is opdrachtgever (via I&M) maar tegelijkertijd ook eigenaar (via Financiën). Als I&M een boete oplegt gaat dit af van het uitkeerbare dividend, wat de aandeelhouder weer niet leuk vindt.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 april 2013 @ 22:56:38 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124935875
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 22:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

alsof er ook maar iemand de ballen heeft om de NS op wat voor manier dan ook enige vorm van kritiek te geven. :')
mja, aan de commentaren van de kamerleden vandaag te horen waren ze iig niet blij met wat de NS te melden had. Dus er is misschien nog wat hoop.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 5 april 2013 @ 22:56:41 #158
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_124935880
Nu op Ned3.
  PR/Manusje van alles vrijdag 5 april 2013 @ 22:57:12 #159
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_124935902
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 22:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

En dan kom je weer uit bij de perverse eigendomssituatie rond NS: de Staat is opdrachtgever (via I&M) maar tegelijkertijd ook eigenaar (via Financiën). Als I&M een boete oplegt gaat dit af van het uitkeerbare dividend, wat de aandeelhouder weer niet leuk vindt.
precies... en bij de overheid mag je keer op keer falen en gewoon je baan behouden. Een of ander rapportje achterhouden... ach, ken beurn ja. :D :'( :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles vrijdag 5 april 2013 @ 22:59:15 #160
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_124935986
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 22:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, aan de commentaren van de kamerleden vandaag te horen waren ze iig niet blij met wat de NS te melden had. Dus er is misschien nog wat hoop.
Wat kunnen die Kamerleden nou doen dan? De minister en haar schoothondje vinden toch alles goed. Bertje stond ook weer debiel commentaar te geven. "Ja we geloofden de pastavreters niet toen ze zeiden dat het binnen een week klaar kon zijn. Dus we geloven ze nu weer niet". DOE ER DAN IETS AAN LUL. 8)7
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 5 april 2013 @ 23:04:13 #161
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_124936171
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 22:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

En dan kom je weer uit bij de perverse eigendomssituatie rond NS: de Staat is opdrachtgever (via I&M) maar tegelijkertijd ook eigenaar (via Financiën). Als I&M een boete oplegt gaat dit af van het uitkeerbare dividend, wat de aandeelhouder weer niet leuk vindt.
Maar medio volgende week komt MVBOV met een zeer verrassend nieuws uit onverwachte hoek en een mooie doorbraakpoging om de boel te forceren.

Klaar met dat politieke geneuzel.
pi_124936251
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 22:56 schreef Pino112 het volgende:
Nu op Ned3.
Ik vond het wel een leuk stukje. Weinig informatief maar dat werd ook niet echt mogelijk gemaakt door de NS. Jammer van de persvoorlichter die het eerst probeert te verkopen als te weinig plek.

Grappig om te zien hoe de kamerleden ondertussen wel gewend zijn aan Rutger.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 22:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

En dan kom je weer uit bij de perverse eigendomssituatie rond NS: de Staat is opdrachtgever (via I&M) maar tegelijkertijd ook eigenaar (via Financiën). Als I&M een boete oplegt gaat dit af van het uitkeerbare dividend, wat de aandeelhouder weer niet leuk vindt.
Dit is ook een van mijn grote zorgen de komende jaren. De staat heeft twee belangen bij de NS, wat op zich al vreemd is. Vooral het "dividensbelang" steekt. Stel dat de overheid had besloten de concessie van 2015 aan te besteden was de kans dat de NS in 1 klap veel minder waard was, waardoor er vermoedelijk geen dividend meer is, en de aandelen (welke op de balans staan) minder waard zijn.

Maar wat is een alternatief? Overdragen aan de private sector? Of aandelen naar I&M? Vraag me af of het daar beter van wordt.
  vrijdag 5 april 2013 @ 23:09:51 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124936438
NS overdragen aan I&M maakt de situatie nog perverser dan ze nu al is, want als I&M dan een boete oplegt legt I&M een boete op aan zichzelf. Aandelen naar de private sector zou de situatie een stuk eerlijker maken (minder kans op belangenverstrengeling), maar dan krijgt de staat geen dividend meer uitgekeerd.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 april 2013 @ 23:12:33 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124936576
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 23:09 schreef James1988 het volgende:
NS overdragen aan I&M maakt de situatie nog perverser dan ze nu al is, want als I&M dan een boete oplegt legt I&M een boete op aan zichzelf. Aandelen naar de private sector zou de situatie een stuk eerlijker maken (minder kans op belangenverstrengeling), maar dan krijgt de staat geen dividend meer uitgekeerd.
daarom is het ook belangrijk om de juiste prikkel zien te vinden. Mansveld denkt dat dit een boete is, maar het weg kunnen sturen van topmensen of het tijdelijk bevriezen van de tarieven kan mijns inziens veel beter werken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 april 2013 @ 23:17:14 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124936804
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 22:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Wat kunnen die Kamerleden nou doen dan? De minister en haar schoothondje vinden toch alles goed. Bertje stond ook weer debiel commentaar te geven. "Ja we geloofden de pastavreters niet toen ze zeiden dat het binnen een week klaar kon zijn. Dus we geloven ze nu weer niet". DOE ER DAN IETS AAN LUL. 8)7
dat is het politieke spel dat er nu speelt. wie durft het eerst met de ogen te blinken en de handschoen op te pakken.

De NS heeft nu laten blijken dat het aan AnsaldoTilburg gestelde ultimatum niet haalbaar is gebleken en dat pas over twee maanden een oordeel kan worden geveld.

De politiek is nu aan zet om hier iets mee te gaan doen, alleen de vraag is welke partij gaat het eerst over tot actie
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 5 april 2013 @ 23:18:06 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124936850
Het wegsturen van topmensen gaat niet veel oplossen als de problemen structureler zijn dan dat. Het bevriezen van tarieven kan ook averechts werken als NS hierdoor niet voldoende ruimte krijgt om te kunnen investeren.
pi_124936924
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 23:09 schreef James1988 het volgende:
NS overdragen aan I&M maakt de situatie nog perverser dan ze nu al is, want als I&M dan een boete oplegt legt I&M een boete op aan zichzelf. Aandelen naar de private sector zou de situatie een stuk eerlijker maken (minder kans op belangenverstrengeling), maar dan krijgt de staat geen dividend meer uitgekeerd.
Overdracht naar private sector is de enige reële optie om belangenverstrengeling in de toekomst te voorkomen. Echter moeten er dan strenge concessie-eisen komen omdat er anders een potje van wordt gemaakt.

Ik denk dat de staat er sowieso verstandig aan doet de NS op den duur te privatiseren, als was het maar om de HRN concessie van 2025 en verder die waarschijnlijk verplicht aanbesteed moet worden.

quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 23:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

daarom is het ook belangrijk om de juiste prikkel zien te vinden. Mansveld denkt dat dit een boete is, maar het weg kunnen sturen van topmensen of het tijdelijk bevriezen van de tarieven kan mijns inziens veel beter werken.
Bevriezen van tarieven betekent of minder inkomsten voor de overheid (dan begint het MinFin wel te klagen), of de reizigers worden gedupeerd. Mensen de laan uit sturen lijkt dan het enige alternatief, alleen je kan niet oneindig mensen blijven wegsturen omdat de lange termijn visie dan gaat ontbreken. Desalniettemin lijkt het me al een goede prikkel om hier een keer mee te krijgen richting Meerstadt en zijn kornuiten.
  vrijdag 5 april 2013 @ 23:22:20 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124937054
Maar, doen Meerstadt en zijn collega's het dan zo slecht? Ze zijn onhandig in de media en begrijpen de klant niet altijd, maar NS rijdt nog steeds treinen en maakt nog steeds winst.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 april 2013 @ 23:22:56 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124937093
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 23:18 schreef James1988 het volgende:
Het wegsturen van topmensen gaat niet veel oplossen als de problemen structureler zijn dan dat.
Het kan een tijdelijke oplossing zijn om enkele mensen weg te krijgen
quote:
Het bevriezen van tarieven kan ook averechts werken als NS hierdoor niet voldoende ruimte krijgt om te kunnen investeren.
daarom is het ook tijdelijk. goed gedrag mag daarom ook beloond worden.

Nog beter is het om iemand met visie aan het roer te krijgen die de kar gaat trekken, maar vind zo iemand maar eens
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 april 2013 @ 23:23:39 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124937134
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 23:22 schreef James1988 het volgende:
Maar, doen Meerstadt en zijn collega's het dan zo slecht? Ze zijn onhandig in de media en begrijpen de klant niet altijd, maar NS rijdt nog steeds treinen en maakt nog steeds winst.
nee, slecht doen ze het niet, maar het kan nog zoveel beter ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124937197
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 23:22 schreef James1988 het volgende:
Maar, doen Meerstadt en zijn collega's het dan zo slecht? Ze zijn onhandig in de media en begrijpen de klant niet altijd, maar NS rijdt nog steeds treinen en maakt nog steeds winst.
Niet zo slecht om ze de laan uit te sturen, vind ik. Maar als je naar de lange termijn kijkt, zijn deze mensen geschikt om van de NS een bedrijf te maken wat 1) goedkoop kan inschrijven op concessies om ze zodoende te winnen 2) aandeelhouderswaarde creëren op lange termijn 3) de reiziger met een hoofdletter R gaat schrijven.

quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 23:22 schreef Peterselieman het volgende:

Nog beter is het om iemand met visie aan het roer te krijgen die de kar gaat trekken, maar vind zo iemand maar eens
Dit dus, is misschien nog wel het lastigst.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 april 2013 @ 23:31:07 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124937465
morgen maar eens de baan op. Eerst naar het spoorwegmuseum en dan Nijverdal verdiept aanschouwen :W
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 5 april 2013 @ 23:31:10 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124937472
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 23:24 schreef Viezze het volgende:

[..]

Niet zo slecht om ze de laan uit te sturen, vind ik. Maar als je naar de lange termijn kijkt, zijn deze mensen geschikt om van de NS een bedrijf te maken wat 1) goedkoop kan inschrijven op concessies om ze zodoende te winnen
Dat lukt met Abellio vrij aardig, geloof ik.
quote:
2) aandeelhouderswaarde creëren op lange termijn
Het HRN is waardevol, uit de retailafdeling komt geld, Abellio levert geld op (anders zouden ze het niet doen), ik denk wel dat dat lukt.
quote:
3) de reiziger met een hoofdletter R gaat schrijven.
Dat is nog altijd de lastigste, omdat het vrij subjectief is, Nederlanders een bijzonder kritisch volk zijn. De dalende klantwaardering van de afgelopen jaren wordt voornamelijk veroorzaakt door de winterdienstregeling en overvolle treinen. Als ze dat aanpakken kan het de goede kant op gaan.
pi_124937961
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 23:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat lukt met Abellio vrij aardig, geloof ik.

[..]

Het HRN is waardevol, uit de retailafdeling komt geld, Abellio levert geld op (anders zouden ze het niet doen), ik denk wel dat dat lukt.

[..]

Dat is nog altijd de lastigste, omdat het vrij subjectief is, Nederlanders een bijzonder kritisch volk zijn. De dalende klantwaardering van de afgelopen jaren wordt voornamelijk veroorzaakt door de winterdienstregeling en overvolle treinen. Als ze dat aanpakken kan het de goede kant op gaan.
Abellio doet het inderdaad goed. Maar kunnen ze het in Nederland ook? Hier hebben ze (voor zover ik weet dan) zich op geen enkele concessie ingeschreven, behalve de HSL. Kan natuurlijk een strategische keuze zijn om alleen voor het HRN te gaan. Maar hoe voorkom je dan dat je in 2025 (in Nederland) met lege handen staat?

Nederlanders zijn inderdaad erg kritisch. Vooral het spoor is iets waar iedereen, net als voetbal, verstand van heeft en waar we met z'n allen lekker over kunnen klagen. Dat maakt het dan ook lastig in Nederland denk ik. Zie het als een uitdaging :P
pi_124938095
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 23:22 schreef James1988 het volgende:
Maar, doen Meerstadt en zijn collega's het dan zo slecht? Ze zijn onhandig in de media en begrijpen de klant niet altijd, maar NS rijdt nog steeds treinen en maakt nog steeds winst.
NS lukt het goed om het status quo te handhaven, en uit een mobiliteitsgroei in de maatschappij ook een evenredige groei van het aantal treinreizigers te realiseren.

Maar tegelijk staat NS ook stil. Technologisch, met hun falen met de Fyra en hun getreuzel om ETCS in hun treinen te monteren, en (als gevolg daarvan?) het lukt ze ook al jaren niet om mensen uit de auto de trein in te krijgen, waar andere maatschappijen in andere lande (SBB, SNCF) dat wel lukt.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2013 23:43:11 ]
  vrijdag 5 april 2013 @ 23:48:30 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124938465
SNCF krijgt meer klanten door een sterker aanbod te bieden, bijvoorbeeld door klokvast te gaan rijden (dienstregeling 2011), tarieven te versimpelen of de frequenties te verhogen. In Nederland is daar een stuk minder winst te halen.

Het aanbod is al erg hoog: het grootste deel van het hoofdrailnet kent halfuursdiensten, een aantal belangrijke assen kent zelfs kwartierdiensten. Ook op een stille zondagochtend of een rustige dinsdagmiddag. Alleen op uitlopers of zwakke lijntjes rijden nog uurdiensten. De frequentie nog verder verhogen zal slechts voor een marginale stijging van de hoeveelheid reizigers zorgen, minder reizigers dan er nodig zijn om de kosten daarvoor te dekken.

Door de stations aangenamer te maken probeert NS een betere uitstraling te geven aan het product 'trein', als ik een modern station als Rotterdam Centraal zie moet ik zeggen dat dat ook vrij aardig lukt. En door de nieuwe abonnementen, de dagkaartacties met supermarkten, en allerlei leuke aanbiedingen in de Spoordeelwinkel lukt het NS ook vrij aardig om nieuwe reizigers in de trein te krijgen.

Ik zie niet echt hoe NS verdere groei zou kunnen realiseren in een land waar de afstanden relatief klein zijn, de frequentie al hoog is, en er ook een goed wegennet aanwezig is dat in veel gevallen ervoor zorgt dat een reis met de auto net zo snel is als met het OV.

Frankrijk is veel groter waardoor de TGV daar wint op tijd, Zwitserland is veel uitgestrekter en heuvelachtiger, waardoor de trein het daar eveneens wint op tijd. Het OV in Zwitserland is voor veel mensen daarnaast aantrekkelijker dan autobezit, vanwege kosten en betrouwbaarheid.
pi_124938713
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 23:41 schreef Igen het volgende:

[..]

NS lukt het goed om het status quo te handhaven, en uit een mobiliteitsgroei in de maatschappij ook een evenredige groei van het aantal treinreizigers te realiseren.

Maar tegelijk staat NS ook stil. Technologisch, met hun falen met de Fyra en hun getreuzel om ETCS in hun treinen te monteren, en (als gevolg daarvan?) het lukt ze ook al jaren niet om mensen uit de auto de trein in te krijgen, waar andere maatschappijen in andere lande (SBB, SNCF) dat wel lukt.
Het treuzelen met investeringen wordt deels veroorzaakt door concessies & onderzekerheid vanuit de staat. Dat is nou eenmaal hoe wij (of Europa) het graag willen, daar doe je niet zo veel aan helaas.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 23:48 schreef James1988 het volgende:
Ik zie niet echt hoe NS verdere groei zou kunnen realiseren in een land waar de afstanden relatief klein zijn, de frequentie al hoog is, en er ook een goed wegennet aanwezig is dat in veel gevallen ervoor zorgt dat een reis met de auto net zo snel is als met het OV.
Ik denk dat een hoop op gebied van infrastructuur te halen zal zijn, maar dat is niet direct iets van de NS. Als je kortere en betrouwbaardere verbindingen kan aanbieden, zal een reiziger sneller voor de trein kiezen. Zoiets als een trein die >5 minuten stil staat in Zwolle (richting Leeuwarden), dat wil je eigenlijk niet want daarmee jaag je reizigers de auto in.
  zaterdag 6 april 2013 @ 00:02:01 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124939119
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 23:53 schreef Viezze het volgende:

Ik denk dat een hoop op gebied van infrastructuur te halen zal zijn, maar dat is niet direct iets van de NS. Als je kortere en betrouwbaardere verbindingen kan aanbieden, zal een reiziger sneller voor de trein kiezen. Zoiets als een trein die >5 minuten stil staat in Zwolle (richting Leeuwarden), dat wil je eigenlijk niet want daarmee jaag je reizigers de auto in.
Daar heb je een punt. Lange stationnementen op een tussenstop zijn killing voor het gevoel dat een treinreiziger heeft bij zijn reis, ook al komt hij gewoon op tijd (d.w.z. volgens de dienstregeling) aan op zijn eindbestemming.

Het verhogen van de baanvaksnelheid op een aantal lange trajecten zou er eveneens toe kunnen bijdragen dat wat mensen voor de trein kiezen, maar dit is vaak een moeilijke keuze waarvoor een kosten-/batenanalyse negatief uitslaat.

Je zou bijvoorbeeld de snelheid kunnen verhogen op Zwolle - Meppel - Groningen, door het traject op te waarderen van 140 km/h naar 200 km/h. Je zult dan wel nieuwe treinen moeten aanschaffen, naar alle waarschijnlijkheid wil je wel 15 kV of 25 kV, moet je ERTMS wegleggen, alles ondertunnelen, en zul je een scherpte bocht bij Hoogeveen moeten rechttrekken.

Uiteindelijk win je daar dan misschien 7 minuten mee op een rit van een uur. Dat is een leuke tijdwinst, maar als je bij elkaar optelt wat je moet doen om die tijdwinst te behalen, en dat afzet tegen de hoeveelheid reizigers die hierbij gebaat zijn, kom je al snel tot de conclusie dat het de moeite niet waard is.

De winst zal dus gezocht moeten worden in het verkorten van stationnementen, het optimaliseren van de dienstregeling en het materieel. Hiermee is ProRail gelukkig al bezig, zie o.a. de werkzaamheden bij Arnhem, Amsterdam en Utrecht.
  zaterdag 6 april 2013 @ 08:14:08 #179
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_124944098
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
Mansveld heeft een brief over OV SAAL Middellange termijn de deur uitgedaan. Ze zet in op 4 IC's naar Amsterdam, 4 IC's naar Schiphol en 4 sprinters naar Amsterdam/Schiphol, eventueel aangevuld met andere treinen.

Ze zet in op kortere opvolgtijden, maar dan niet meer onder ATB, maar met ERTMS. Ombouw voor het stuk Hoofddorp - Lelydorp en Amsterdam - Hilversum wordt geschat op 225 miljoen euro.

Voor juli komt er meer nieuws over dit onderwerp

http://www.rijksoverheid.(...)dellange-termijn.pdf
Word dat dan niet erg proppen op het stuk Weesp - Muiderpoort? Het is daar nu soms al filerijden bij vertragingen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  zaterdag 6 april 2013 @ 08:26:56 #180
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124944164
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 00:02 schreef James1988 het volgende:
Daar heb je een punt. Lange stationnementen op een tussenstop zijn killing voor het gevoel dat een treinreiziger heeft bij zijn reis, ook al komt hij gewoon op tijd (d.w.z. volgens de dienstregeling) aan op zijn eindbestemming
Maar dat schijn je hier dus ook te hebben, volgens Fles.

Ik heb begrepen dat er hier ergens een trein moet rondtuffen die ingecalculeerd heeft dat de machiniist m 30 minuten stilzet tussen 2 stations in om een bammetje naar binnen te gaan zitten persen 8)7
pi_124944330
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 23:53 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik denk dat een hoop op gebied van infrastructuur te halen zal zijn, maar dat is niet direct iets van de NS. Als je kortere en betrouwbaardere verbindingen kan aanbieden, zal een reiziger sneller voor de trein kiezen. Zoiets als een trein die >5 minuten stil staat in Zwolle (richting Leeuwarden), dat wil je eigenlijk niet want daarmee jaag je reizigers de auto in.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 00:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daar heb je een punt. Lange stationnementen op een tussenstop zijn killing voor het gevoel dat een treinreiziger heeft bij zijn reis, ook al komt hij gewoon op tijd (d.w.z. volgens de dienstregeling) aan op zijn eindbestemming.
In Zwitserland staan de treinen in de knooppuntstations (om x:00 en x:30) volgens mij al gauw langer stil dan in Nederland. Toch gaan daar veel meer mensen met de trein dan hier. Daar kan het dus eigenlijk niet aan liggen.

Ik denk zelf dat vooral de kwaliteit van de bestaande dienstverlening omhoog kan en moet. Reizigersvertraging verminderen, de treinen goed schoon houden, enzovoort.

In Zwitserland schijnen ze bij het maken van de dienstregeling uit te gaan van de ongunstigste rijtijden in de spits (door lange reizigerswissels). Dan staan treinen buiten de spits weliswaar onnodig lang stil, maar juist als veel mensen in de trein zitten heb je dan minder kans op gemiste aansluitingen. Is dat in Nederland intussen al ingevoerd?

Ook denk ik dat het wat onhandig is dat NS (vooral rond Amsterdam) op sommige trajecten weliswaar vaak rijdt, maar met alternerende eindbestemmingen. Dat is onduidelijk en schept het idee dat alles toch niet zo vaak rijdt. Maak van een bepaalde lijn één concept (stoptreinen SAAL, ik noem maar wat) met één route, één frequentie, één materieeltype, enz.enz.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2013 08:55:51 ]
pi_124944850
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 00:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daar heb je een punt. Lange stationnementen op een tussenstop zijn killing voor het gevoel dat een treinreiziger heeft bij zijn reis, ook al komt hij gewoon op tijd (d.w.z. volgens de dienstregeling) aan op zijn eindbestemming.

Het verhogen van de baanvaksnelheid op een aantal lange trajecten zou er eveneens toe kunnen bijdragen dat wat mensen voor de trein kiezen, maar dit is vaak een moeilijke keuze waarvoor een kosten-/batenanalyse negatief uitslaat.

Je zou bijvoorbeeld de snelheid kunnen verhogen op Zwolle - Meppel - Groningen, door het traject op te waarderen van 140 km/h naar 200 km/h. Je zult dan wel nieuwe treinen moeten aanschaffen, naar alle waarschijnlijkheid wil je wel 15 kV of 25 kV, moet je ERTMS wegleggen, alles ondertunnelen, en zul je een scherpte bocht bij Hoogeveen moeten rechttrekken.

Uiteindelijk win je daar dan misschien 7 minuten mee op een rit van een uur. Dat is een leuke tijdwinst, maar als je bij elkaar optelt wat je moet doen om die tijdwinst te behalen, en dat afzet tegen de hoeveelheid reizigers die hierbij gebaat zijn, kom je al snel tot de conclusie dat het de moeite niet waard is.

De winst zal dus gezocht moeten worden in het verkorten van stationnementen, het optimaliseren van de dienstregeling en het materieel. Hiermee is ProRail gelukkig al bezig, zie o.a. de werkzaamheden bij Arnhem, Amsterdam en Utrecht.
Ik denk dat een traject opwaarderen zoals Zwolle - Groningen wat je noemt inderdaad niet uit kan. Maar je kan natuurlijk wel zorgen dat er harder kan worden gereden op emplacementen (waar ze in Zwolle mee bezig gaan) en er korter stilgestaan wordt, zoals dus in Zwolle maar bijvoorbeeld ook in Utrecht (kering van de IC van/naar Rotterdam). Zoiets hoeft geen 6 minuten te duren volgens mij.

Wat ook belangrijk gaat worden met kortere stationnementen is het snelle in-/uitstappen van reizigers. Dat zal een lastig punt blijven, maar met bijvoorbeeld de test op Den Bosch gaat de NS al een stap de goede richting op om dit te stimuleren. Daarnaast kan er met toekomstige treinenbouw denk ik ook rekening mee worden gehouden; zie de SLT. Je kan de trein nog zo kut vinden, in-/uitstappen gaat heel snel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 08:54 schreef Igen het volgende:

[..]


[..]

In Zwitserland staan de treinen in de knooppuntstations (om x:00 en x:30) volgens mij al gauw langer stil dan in Nederland. Toch gaan daar veel meer mensen met de trein dan hier. Daar kan het dus eigenlijk niet aan liggen.

Ik denk zelf dat vooral de kwaliteit van de bestaande dienstverlening omhoog kan en moet. Reizigersvertraging verminderen, de treinen goed schoon houden, enzovoort.
Dat is op zich wel interessant. Maar hoe is het wegennet in Zwitserland? In Nederland maakt men al snel de vergelijking met de auto. Als dat (veel) sneller is dan wordt daar volgens mij relatief snel voor gekozen, ook mede door het goede wegennet wat wij hier hebben uiteraard.

Wat ook belangrijk wordt met het oog op het flexibele werken etc. wordt toch dat draadloze internet. Het werkt nu in een drukke trein voor geen meter, daarnaast heb je op sommige trajecten regelmatig de pech dat je moet staan en dan kan je niks doen (nou zou je dan nog voor 1e klas kunnen kiezen). Daarnaast is een punctuele dienstregeling ook heel belangrijk, maar volgens mij zitten er al aardig wat buffers ingebouwd en om die nou nog groter te maken...

Hoe is de punctualiteit van de Zwitserse Spoorwegen?

[ Bericht 23% gewijzigd door Viezze op 06-04-2013 10:02:19 ]
  Redactie Sport zaterdag 6 april 2013 @ 10:20:40 #183
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_124945155
In het kader van wat minder handig gekozen titels:
Onderzoek naar spoorverbreding

Lijkt me niet heel handig: dan moet je ook nog breedspoormaterieel aanschaffen 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_124945559
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 april 2013 08:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb begrepen dat er hier ergens een trein moet rondtuffen die ingecalculeerd heeft dat de machiniist m 30 minuten stilzet tussen 2 stations in om een bammetje naar binnen te gaan zitten persen 8)7
Bij le train jaune was dat ook toen ik dat lijntje in 2007 deed. Op het zéér spannende station Font-Romeu (niet dus :') ) stonden in de middag drie treinen anderhalf uur lang stil en ging het voltallige SNCF-personeel gezellig warm eten (zelfs het stationsgebouw ging dicht!). De conducteur kwam toen ook doodleuk aan de reizigers vertellen: "Wij gaan nu eten, over anderhalf uur rijden we verder. U mag in de trein blijven zitten, maar als u wilt kunt u ook een wandeling door Font-Romeu maken. :W "
pi_124945658
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 10:51 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

Bij le train jaune was dat ook toen ik dat lijntje in 2007 deed. Op het zéér spannende station Font-Romeu (niet dus :') ) stonden in de middag drie treinen anderhalf uur lang stil en ging het voltallige SNCF-personeel gezellig warm eten (zelfs het stationsgebouw ging dicht!). De conducteur kwam toen ook doodleuk aan de reizigers vertellen: "Wij gaan nu eten, over anderhalf uur rijden we verder. U mag in de trein blijven zitten, maar als u wilt kunt u ook een wandeling door Font-Romeu maken. :W "
Geniaal! _O_

Enneh, konden de reizigers dan niet ook aanschuiven voor wat lekkere Franse cuisine?
  zaterdag 6 april 2013 @ 10:59:33 #186
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124945681
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 08:54 schreef Igen het volgende:

Ook denk ik dat het wat onhandig is dat NS (vooral rond Amsterdam) op sommige trajecten weliswaar vaak rijdt, maar met alternerende eindbestemmingen. Dat is onduidelijk en schept het idee dat alles toch niet zo vaak rijdt. Maak van een bepaalde lijn één concept (stoptreinen SAAL, ik noem maar wat) met één route, één frequentie, één materieeltype, enz.enz.
Het komt goed uit de reisplanner, reizigers gebruiken dat soort overstappen op grote schaal en het biedt voor reizigers die wat minder goed ter been zijn, of willen doorwerken of doorlezen de mogelijkheid om meer rechtstreeks te reizen. Ik denk dat je het nadeel van de huidige oplossing overschat en het voordeel onderschat.
pi_124945941
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 09:57 schreef Viezze het volgende:

[..]
[..]

Dat is op zich wel interessant. Maar hoe is het wegennet in Zwitserland? In Nederland maakt men al snel de vergelijking met de auto. Als dat (veel) sneller is dan wordt daar volgens mij relatief snel voor gekozen, ook mede door het goede wegennet wat wij hier hebben uiteraard.
Goed punt.

Hier een kaartje met de reizigersbelasting in Zwitserland, gecategoriseerd naar de reisafstand:


Wat je heel mooi ziet is dat de SBB vooral op twee punten heel sterk is: de S-Bahn-treinen rond Zürich, Basel en in mindere mate Bern, en de IC-verbinding tussen Zürich en Bern.

Ik heb eens wat met de reisplanner en Google Maps gekeken, en die IC tussen Bern en Zürich is qua reistijd inderdaad concurrerend met de auto. Zelfs als je voor- en natransport met de S-Bahn meerekent. Tussen Basel en Zürich is de auto sneller, en daar reist dus ook bijna niemand met de trein (zou blauw moeten zijn, want die afstand is ongeveer 75 km).
quote:
Wat ook belangrijk wordt met het oog op het flexibele werken etc. wordt toch dat draadloze internet. Het werkt nu in een drukke trein voor geen meter, daarnaast heb je op sommige trajecten regelmatig de pech dat je moet staan en dan kan je niks doen (nou zou je dan nog voor 1e klas kunnen kiezen). Daarnaast is een punctuele dienstregeling ook heel belangrijk, maar volgens mij zitten er al aardig wat buffers ingebouwd en om die nou nog groter te maken...

Hoe is de punctualiteit van de Zwitserse Spoorwegen?
In Zwitserland hebben ze geen internet in de trein en kost een treinkaartje het dubbele als in Nederland. Maar ze rijden er wel beter op tijd.
  zaterdag 6 april 2013 @ 11:16:36 #188
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124945998
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 11:13 schreef Igen het volgende:
In Zwitserland hebben ze geen internet in de trein en kost een treinkaartje het dubbele als in Nederland. Maar ze rijden er wel beter op tijd.
Voor veelreizigers zijn abonnementen interessant en die zijn weer goedkoper dan in Nederland. Wel is er relatief gezien meer spoorsubsidie in Zwitserland.
pi_124946001
Even vlug spieken leert me dat Zwitserland wel normale gsm tarieven met onbeperkt data heeft. Als we dat hier ook hadden was de behoefte voor wifi in de trein ook STUKKEN minder geweest.
pi_124946147
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 23:53 schreef Viezze het volgende:
Zoiets als een trein die >5 minuten stil staat in Zwolle (richting Leeuwarden), dat wil je eigenlijk niet want daarmee jaag je reizigers de auto in.
Sinds dienstregeling 2011 stopt mijn 'IC' trein (Dordrecht-Den haag HS) 3x extra op mijn traject, inclusief lange halteringen (was een rit met 1 stop) , en over het gehele trajact naar Amsterdam 10 x ( was 4 x ) daar hebben ze ook niet bepaald punten mee gescoord, toch jammer dat het sneltrein concept over boord is gegaan.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 6 april 2013 @ 11:25:05 #191
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_124946174
Wissel in de fik in Deventer;

quote:
10:49:12 06-04-13 GROUP-1 PRIO 2 Buitenbrand : : Deventer : 42,1 Deventer 2830 (betreft: Wissel)
0610146 BRW IJsselland (Deventer) (1e uitruk beroeps)
0610143 BRW IJsselland (Deventer) (Bevelvoerders)
0610171 BRW IJsselland (Deventer) (Infocode klein Incident)
0610145 BRW IJsselland (Deventer) (Kazernecode)
0610170 BRW IJsselland (Deventer) (Lichtkrant)
WWEMV?
pi_124946193
WWEMV?
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 6 april 2013 @ 11:26:15 #193
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_124946199
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 11:25 schreef b2py het volgende:
WWEMV?
Wie weet er meer van :+
  zaterdag 6 april 2013 @ 11:30:17 #194
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124946283
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 april 2013 11:26 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Wie weet er meer van :+
Je doet het erom he :P
pi_124946306
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 11:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Goed punt.

Hier een kaartje met de reizigersbelasting in Zwitserland, gecategoriseerd naar de reisafstand:
[ afbeelding ]

Wat je heel mooi ziet is dat de SBB vooral op twee punten heel sterk is: de S-Bahn-treinen rond Zürich, Basel en in mindere mate Bern, en de IC-verbinding tussen Zürich en Bern.

Ik heb eens wat met de reisplanner en Google Maps gekeken, en die IC tussen Bern en Zürich is qua reistijd inderdaad concurrerend met de auto. Zelfs als je voor- en natransport met de S-Bahn meerekent. Tussen Basel en Zürich is de auto sneller, en daar reist dus ook bijna niemand met de trein (zou blauw moeten zijn, want die afstand is ongeveer 75 km).

[..]

In Zwitserland hebben ze geen internet in de trein en kost een treinkaartje het dubbele als in Nederland. Maar ze rijden er wel beter op tijd.
De S-bahn, is dat net zoals rond Munchen? Want dat houdt in dat het laatste gedeelte van de reis ook goed is. In Nederland onderbreekt het daar nog wel eens aan. Echt hele sterke stedelijke OV netwerken hebben we in Nederland niet (zoals Munchen met U/S-Bahn, Londen met de underground), waardoor je vaak bent aangewezen op de bus waardoor het reizen met OV al snel minder interessant wordt. De bal voor verhoogd OV gebruik ligt daarom ook niet alleen maar bij het spoor, maar ze hebben er wel een belangrijk aandeel in.

Over de prijs; dat is ook interessant. Blijkbaar is men bereid 'veel' te betalen als de verbinding betrouwbaar is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 11:16 schreef arkkey het volgende:
Even vlug spieken leert me dat Zwitserland wel normale gsm tarieven met onbeperkt data heeft. Als we dat hier ook hadden was de behoefte voor wifi in de trein ook STUKKEN minder geweest.
Werken met je laptop in de trein zal je altijd WiFi voor nodig hebben (of zo'n stick, maar het bereik in een rijdend object is heel wisselend. Een goede WiFi verbinding (en dat hebben we nu nog niet) is in mijn ogen wel essentieel om zakelijke reizigers de trein in te krijgen.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 6 april 2013 @ 11:32:55 #196
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_124946334
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 11:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Je doet het erom he :P
Neu, op het Hulpverleningsforum is dat wel een vaker gebruikte term, zo snel niet bij nagedacht dat dat hier niet zo is.
pi_124946403
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 april 2013 11:32 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Neu, op het Hulpverleningsforum is dat wel een vaker gebruikte term, zo snel niet bij nagedacht dat dat hier niet zo is.
Net zoiets als DEUVM :') (Doe Er Uw Voordeel Mee)
pi_124946422
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 10:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Geniaal! _O_

Enneh, konden de reizigers dan niet ook aanschuiven voor wat lekkere Franse cuisine?
Helaas, dat dan weer niet. :P Kwam een paar dagen later nog een gepensioneerde machinist tegen van dat spoorlijntje. Die kreeg ooit de keuze om TGV-machinist te worden, of op le train jaune te gaan rijden. Hij koos voor het laatste vanwege de ultieme gezelligheid onder het personeel & heeft daar nog jarenlang heel veel plezier in z'n werk gehad. _O_
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 6 april 2013 @ 11:58:43 #199
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_124946935
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 11:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Net zoiets als DEUVM :') (Doe Er Uw Voordeel Mee)
Whehe, die ken ik dan weer niet.
  zaterdag 6 april 2013 @ 12:02:14 #200
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124947039
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 april 2013 11:58 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Whehe, die ken ik dan weer niet.
Dat is Somdaiaans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')