Is dit echt?quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 29-03-2013 om 10:20:52Reizigers, het is allemaal een misverstand, we horen uw mening graag! We hebben alleen liever niet dat uw mening gevolgen voor ons heeft. reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op zaterdag 30-03-2013 om 11:52:04De winterdienstregeling mogen rijden in april is een langgekoesterde wens van ons. We houden het weerbericht dus goed in de gaten! #wieweet reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 05-04-2013 om 19:03:21Goed nieuws! Het komt helemaal goed met de Fyra! We weten alleen nog niet helemaal wanneer, maar ergens in de komende paar jaar. reageer retweet
Nee de tweets komen van NSMiscommunicatiequote:
Het is meer dat Rover na het dynamische duo op IenM meer de prioriteit lijkt te hebben om maar vooral aardig door de NS gevonden te worden. Dat opkomen voor reizigers kan wel wachten.quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eentje, maar er zijn gelukkig meer organisaties, zoals Voor Beter OV
Rutger is er niet uitgezet “wegens negatieve berichtgeving”. Er waren allerlei kritische journalisten aanwezig. Rutger is verwijderd wegens onaangekondigd met draaiende camera op niet-openbaar terrein verschijnen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 16:49 schreef eti het volgende:
[..]
Tja, het is wel Rutger Castricum die je daar citeert. Die kerel heeft z'n hele carrière gebaseerd op schelden en beledigen ter meerdere eer en glorie van zichzelf.
Ik denk dat hij door de NS eruit geknikkerd is vanwege zijn houding en opstelling, niet vanwege de negatieve berichtgeving over de Fyra. Je bent querulant of je bent het niet.
quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Rutger is er niet uitgezet “wegens negatieve berichtgeving”. Er waren allerlei kritische journalisten aanwezig. Rutger is verwijderd wegens onaangekondigd met draaiende camera op niet-openbaar terrein verschijnen.
Rutger is “gediplomeerd journalist”. Hij weet dus donders goed dat perscontacten bij grote bedrijven via Public Affairs lopen. Dat geldt ook voor Rutger. En de tekst “Zo, dit is ‘m dus, de Fyra? Oud verrot ding eigenlijk als je hem zo ziet staan.” Heeft natuurlijk niets, maar dan ook niets met journalistiek te maken.
En wat mij erg tegenstaat aan Rutger, is dat hij wel bijdehand loopt te doen bij hakkelende ministers, persvoorlichters en meer van dat ongevaarlijk spul. Ik zie hem echter nooit met draaiende camera een terrein van de Hells Angels of Satudarah oplopen, of al te populair doen tegen agressieve criminelen.
En als je handelsmerk bestaat uit onaangekondigd komen lopen zieken, dan hoor je dat altijd te doen, en niet alleen maar bij makkelijke prooien. Ik ben er oprecht trots op, dat ik als scheldcolumnist in dat opzicht even hard tekeer ga tegen iedereen. Zowel de ongevaarlijke politicus als de motorhomo’s van Satudarah worden door mij belachelijk gemaakt. Ik kan mijzelf in de spiegel recht aankijken. Rutger niet.
Een tikkeltje overdreven dit natuurlijk. Hij is wat meer rebellerend dan andere journalisten en probeert het nieuws vanuit een ander oogpunt te bekijken door zijn sarcastische ondertoon. Dat komt door z'n carrière bij Geenstijl en Powned. Andere journalisten bij andere mediabedrijven houden zich aan de regels en blijven netjes, beschaafd en handelen volgens maatschappelijke regels. Soms stappen ook zij daar van af, zoals Herman van 't Zandt tijdens de verkiezingsnacht de afgelopen verkiezingen of Sacha de Boer die los ging op Bert Meerstadt.quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Rutger is er niet uitgezet “wegens negatieve berichtgeving”. Er waren allerlei kritische journalisten aanwezig. Rutger is verwijderd wegens onaangekondigd met draaiende camera op niet-openbaar terrein verschijnen.
Rutger is “gediplomeerd journalist”. Hij weet dus donders goed dat perscontacten bij grote bedrijven via Public Affairs lopen. Dat geldt ook voor Rutger. En de tekst “Zo, dit is ‘m dus, de Fyra? Oud verrot ding eigenlijk als je hem zo ziet staan.” Heeft natuurlijk niets, maar dan ook niets met journalistiek te maken.
En wat mij erg tegenstaat aan Rutger, is dat hij wel bijdehand loopt te doen bij hakkelende ministers, persvoorlichters en meer van dat ongevaarlijk spul. Ik zie hem echter nooit met draaiende camera een terrein van de Hells Angels of Satudarah oplopen, of al te populair doen tegen agressieve criminelen.
En als je handelsmerk bestaat uit onaangekondigd komen lopen zieken, dan hoor je dat altijd te doen, en niet alleen maar bij makkelijke prooien. Ik ben er oprecht trots op, dat ik als scheldcolumnist in dat opzicht even hard tekeer ga tegen iedereen. Zowel de ongevaarlijke politicus als de motorhomo’s van Satudarah worden door mij belachelijk gemaakt. Ik kan mijzelf in de spiegel recht aankijken. Rutger niet.
Klopt. Maar die lopen ook zwakkere tegenstanders niet belachelijk te maken.quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:30 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Andere nieuwsmedia zie je ook niet zo even bij Satudarah of een andere (van criminaliteit verdachte) motorclub binnen stappen.
Okay, soit. Maar als NS íets goed had kunnen doen was het wel om hem gewoon toegang te verschaffen en de vragen te beantwoorden. Je kan daar nooit slechter van worden, helemaal niet bij pwned. Nú zijn ze de bad guy bij zowel anti-powned als pro-powned onwetend Nederland.quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
NS een zwakke prooi?quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:35 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Klopt. Maar die lopen ook zwakkere tegenstanders niet belachelijk te maken.
Waar het mij echt om gaat, is dat je veilige en risicovolle tegenstanders even hard moet aanpakken. Rutger loopt alleen maar populair te doen tegen zwakke prooien.
Klopt. ROVER wordt zwaar gesubsidieerd door IenM, dus moeten ze de minister en de staatssecretaris wel naar de mond praten. Subsidie is killing voor je onafhankelijkheid.quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het is meer dat Rover na het dynamische duo op IenM meer de prioriteit lijkt te hebben om maar vooral aardig door de NS gevonden te worden. Dat opkomen voor reizigers kan wel wachten.
Ook niet. Rutger is het grootste deel van de dag met politiek bezig in Den Haag voor zover ik weet. Daar weten ze inmiddels dat hij er is en dat hij af en toe een lastige vraag kan stellen. Andere media doen dat ook, maar die stellen de vraag anders. Ze kunnen er dus op voorbereid zijn. Of ze dat ook zijn is aan henzelf, maar dan moeten ze niet klagen als ze een keer een lastige vraag krijgen waar ze lastig een antwoord op kunnen geven.quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:35 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Klopt. Maar die lopen ook zwakkere tegenstanders niet belachelijk te maken.
Waar het mij echt om gaat, is dat je veilige en risicovolle tegenstanders even hard moet aanpakken. Rutger loopt alleen maar populair te doen tegen zwakke prooien.
Je bevindt je als reizigersorganisatie in een speelveld waarin je aan de ene kant hard de belangen van de reiziger verdedigt en aan de andere kant ook in gesprek moet zijn met de politiek en de vervoerders. Dat is een lastig speelveld, waarin je iedere keer weer de belangen tegen elkaar afweegt.quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het is meer dat Rover na het dynamische duo op IenM meer de prioriteit lijkt te hebben om maar vooral aardig door de NS gevonden te worden. Dat opkomen voor reizigers kan wel wachten.
Ja. Bij een motorgangster of een Hari loop je het risico op een paar fijne botbreuken. Bij een persvoorlichter niet. Dat is wat ik bedoel met sterk/zwak.quote:
Dan ga jij er toch een keer vrolijk met een camera naar binnen als je zo'n grote bek hebt op internet. Dan gaan jouw knieschijven er net zo goed aan nadat de camera er uit is gegooid. Echt, er is maar een smiley voor dat gebral dat ik hierboven quote en dat is deze:quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:42 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ja. Bij een motorgangster of een Hari loop je het risico op een paar fijne botbreuken. Bij een persvoorlichter niet. Dat is wat ik bedoel met sterk/zwak.
Op de WGM wordt Rutger hoogstens een beetje tegengehouden. Dat durft Rutger wel aan. In het Satudarah-clubhuis bestaat er een kleine kans dat eerst de camera verdwijnt, en daarna de knieschijven van Rutger. Dus daar blijft Rutger weg. Lafbek.
Tuurlijk en ik zeg ook niet dat je ze moet schofferen. Daarentegen heeft de NS een prima "geen tanks in Baghdad"-persafdeling, dus daar hoeft een belangenvereniging echt niet de understudy voor te zijn.quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je bevindt je als reizigersorganisatie in een speelveld waarin je aan de ene kant hard de belangen van de reiziger verdedigt en aan de andere kant ook in gesprek moet zijn met de politiek en de vervoerders. Dat is een lastig speelveld, waarin je iedere keer weer de belangen tegen elkaar afweegt.
Ach, als je toch al gevestigde orde bent, dan maakt dat imago niet meer uit. Toch, Bert? Arriën?quote:Te veel richting vervoerders neigen is in ieder geval nooit goed, want dan leg je een bom onder je onafhankelijkheid.
Volgens mij wil je gewoon niet snappen wat ik zeg. Binnen je metier moet je niet met twee maten meten. Dus lollig doen met een camera ook bij engerds en niet alleen bij ongevaarlijke tegenstanders. Als columnist zowel een politicus als een gangster de oren wassen. Mijn identiteit is bekend -doe ik niet geheimzinnig over-, mijn woonplaats is bekend -Amsterdam Zuid- en mijn hangouts zijn bekend -CoffeeCompany Ceintuurbaan en Rijnstraat-, dus ik loop gewoon het risico op een klap voor m'n kanis van een of andere door mij beledigde gangster. Of erger. Maar ik weiger om alleen maar ongevaarlijke tegenstanders te grazen te nemen. Het lef van Rutger heb ik in m'n pink.quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:47 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dan ga jij er toch een keer vrolijk met een camera naar binnen als je zo'n grote bek hebt op internet. Dan gaan jouw knieschijven er net zo goed aan nadat de camera er uit is gegooid. Echt, er is maar een smiley voor dat gebral dat ik hierboven quote en dat is deze:
hoe meer ik me er in verdiep, hoe meer facetten het speelveld lijkt te krijgen. het is lastiger dan je in eerste instantie denkt.quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:48 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tuurlijk en ik zeg ook niet dat je ze moet schofferen. Daarentegen heeft de NS een prima "geen tanks in Baghdad"-persafdeling, dus daar hoeft een belangenvereniging echt niet de understudy voor te zijn.
Het imago dat je wilt hebben is een keuze en je moet er alles aan doen om dat te behouden, alleen achterover leunen is geen optie. Ook de manier die sommige grote bedrijven kiezen door te dreigen met juridische stappen of blackmailing gaat tegen je werken.quote:Ach, als je toch al gevestigde orde bent, dan maakt dat imago niet meer uit. Toch, Bert? Arriën?
Ben jij bereid om pittige columns over Satudarah in het clubhuis te gaan voordragen?quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:42 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ja. Bij een motorgangster of een Hari loop je het risico op een paar fijne botbreuken. Bij een persvoorlichter niet. Dat is wat ik bedoel met sterk/zwak.
Op de WGM wordt Rutger hoogstens een beetje tegengehouden. Dat durft Rutger wel aan. In het Satudarah-clubhuis bestaat er een kleine kans dat eerst de camera verdwijnt, en daarna de knieschijven van Rutger. Dus daar blijft Rutger weg. Lafbek.
Je herhaalt de onzin die ik quote wederom. Van Rutger zijn ook wel adresgegevens en de hele mikmak bekend. Dat je dan opeens een 'klap voor je kanis' riskeert omdat je tegen de gevestigde orde ingaat is natuurlijk onzin.quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:56 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Volgens mij wil je gewoon niet snappen wat ik zeg. Binnen je metier moet je niet met twee maten meten. Dus lollig doen met een camera ook bij engerds en niet alleen bij ongevaarlijke tegenstanders. Als columnist zowel een politicus als een gangster de oren wassen. Mijn identiteit is bekend -doe ik niet geheimzinnig over-, mijn woonplaats is bekend -Amsterdam Zuid- en mijn hangouts zijn bekend -CoffeeCompany Ceintuurbaan en Rijnstraat-, dus ik loop gewoon het risico op een klap voor m'n kanis van een of andere door mij beledigde gangster. Of erger. Maar ik weiger om alleen maar ongevaarlijke tegenstanders te grazen te nemen. Het lef van Rutger heb ik in m'n pink.
Zo. Nu maar weer terug naar de treindiscussie?
Hij zegt van wel. Niet piepen over de gevolgen hèquote:Op vrijdag 5 april 2013 22:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ben jij bereid om pittige columns over Satudarah in het clubhuis te gaan voordragen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |