al is een serie verhoudingsgewijs geen vetpot. Geloof dat Rob Lowe een tijdje terug klaagde dat HBO hem wilde hebben voor een serie maar dat ie daar 'maar' 50.000 dollar voor zou krijgen, een schijntje volgens hem met het aantal uren dat je eraan kwijt bent. En hij is een redelijk bekende naam...quote:Op donderdag 4 april 2013 15:41 schreef Pagan het volgende:
[..]
Tijdens een echtscheiding moet je blut met een korreltje zout nemen....
je hoort t 'm zeggen als je het leest iddquote:Op donderdag 4 april 2013 15:48 schreef Khaleesi het volgende:
Dit is echt zo'n supergave quote/TT in combinatie met de trailers.
In friends begonnen ze ergens rond de $20.000 per aflevering... en ze eindigden met ongeveer $1.000.0000 per aflevering...quote:Op donderdag 4 april 2013 15:50 schreef planethugo het volgende:
[..]
al is een serie verhoudingsgewijs geen vetpot. Geloof dat Rob Lowe een tijdje terug klaagde dat HBO hem wilde hebben voor een serie maar dat ie daar 'maar' 50.000 dollar voor zou krijgen, een schijntje volgens hem met het aantal uren dat je eraan kwijt bent. En hij is een redelijk bekende naam...
Het is alleen pas echt cashen als een serie vernieuwd wordt terwijl je contract afloopt en je ook nog onmisbaar bent. Is er ergens een site waar salarissen van serie acteurs te vinden zijn, of iig een indicatie?
dat is ook op een open net waar veel meer geadverteerd wordt. En daar was die situatie van pas dat het een enorme hit was en de contracten afliepen. Dan kunnen ze eisen wat ze willen natuurlijk, net als met Charlie Sheenquote:Op donderdag 4 april 2013 15:55 schreef wc-eend het volgende:
[..]
In friends begonnen ze ergens rond de $20.000 per aflevering... en ze eindigden met ongeveer $1.000.0000 per aflevering...
Per persoon
toen Sansa nog bijna verkracht werd door een menigte maar the hound haar nipt kwam redden...quote:Op donderdag 4 april 2013 15:58 schreef MPC60 het volgende:
Ik zit zo de op te bekijken maar ik kan mij helemaal niet voor de geest halen dat joffrey een drol naar zn hoofd gesmeten kreeg.
Ik vond dat wel tof.quote:Op donderdag 4 april 2013 16:04 schreef Khaleesi het volgende:
Op 2:00min.
Dat shot dat ze die priester aan stukken scheuren is echt triest...
Had niet gehoeven...
Je giechelde?quote:Op donderdag 4 april 2013 17:12 schreef Schalks. het volgende:
Ik giechelde wel een beetje toen dat gebeurde.
Eerst volgende keer dat je dat doet en publique, en ik ben in de buurt, roep ik de hele massa bijeen om jou ook uit elkaar te rukken....quote:
Jeetje, bedankt voor de waarschuwing.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:23 schreef Kenju het volgende:
[..]
Eerst volgende keer dat je dat doet en publique, en ik ben in de buurt, roep ik de hele massa bijeen om jou ook uit elkaar te rukken....
In het boek werd het nog even uitgebreid beschreven, dus ik vond het nog wel meevallen in de seriequote:Op donderdag 4 april 2013 16:04 schreef Khaleesi het volgende:
Op 2:00min.
Dat shot dat ze die priester aan stukken scheuren is echt triest...
Had niet gehoeven...
Ik vond het ook wel grappig, alleen op een horror-achtige manier (zoals Khaleesi ook al aangeeft).quote:Op donderdag 4 april 2013 17:23 schreef Kenju het volgende:
[..]
Eerst volgende keer dat je dat doet en publique, en ik ben in de buurt, roep ik de hele massa bijeen om jou ook uit elkaar te rukken....
Zolang je niet giechelt, is het ok.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:50 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik vond het ook wel grappig, alleen op een horror-achtige manier (zoals Khaleesi ook al aangeeft).
Ned Stark would disagreequote:Op donderdag 4 april 2013 21:05 schreef VeX- het volgende:
Het lijkt wel een Stark. Die hebben ook altijd toevallig al het geluk van de wereld. [ afbeelding ]
Klaar met zeiken?quote:Op donderdag 4 april 2013 21:05 schreef VeX- het volgende:
Net de aflevering gezien.
Was ik eindelijk blij dat we van die jankbek van een Samwell Tarley af waren eind vorig seizoen, blijkt hij doodleuk gewoon te leven. Ik dacht dat die Whitewalkers zo gevaarlijk en gevreesd waren, maar er loopt een legertje langs Sam en hij ontkomt zogenaamd.FUCKING HELL.
Hopelijk gaat hij alsnog snel dood.
Ik vind het een beetje absurd hoe makkelijk Mance Raider Jon Snow accepteert op grond van dat praatje. Had hem gewoon af moeten maken. Had gelukkig niet het idee dat ik steeds Julius Caesar hoorde praten.
Ser Davos blijft een toffe gast. Het is jammer dat die gestoorde Melissandre de boel tussen hem en Stannis opfokt, want hij is de beste en trouwste man die hij heeft. Hij is te goed voor Stannis.
Dat gesprek tussen Tyrion en Tywin was bruut. Ik wist wel dat Tywin koud was, maar dat hij Tyrion zo erg haat had ik niet achter hem gezocht. Ik had juist verwacht dat hij Tyrion krediet zou geven over hoe goed hij de oorlog heeft geleid. Het kwam ook nergens vandaan (ja, misschien Tyrions hoogmoedigheid maar toch).
Ik vond dat stukje tussen Joffrey, Margery, Loras en Cersei een beetje onduidelijk geregisseerd. Bleek niet goed wat we daar uit moesten krijgen. Een Joffrey die een wit voetje probeert te halen bij anderen is ook een beetje apart om te zien.
Ik begin steeds meer een hekel aan die hypocriete Daenerys te krijgen. Altijd maar zeuren over dat ze recht heeft op alles en doen alsof ze moeder Teresa is terwijl ze ook gewoon bloed aan haar handen heeft. Slaven gebruiken is haar ook niet vies. En nu krijgt ze ook Barristan Selmy in de schoot geworpen. Het lijkt wel een Stark. Die hebben ook altijd toevallig al het geluk van de wereld. [ afbeelding ]
Meeste kon ik me ook wel in vinden hoor. Beetje kritisch zijn mag wel, ik vond het (ook) geen top eerste aflevering.quote:Op donderdag 4 april 2013 21:23 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Klaar met zeiken?Overigens heb je wel gelijk, maar je mag wel wat positiever zijn.
Hoe kun je nou posten in dit topic als je nog maar bij seizoen 1 bent???quote:Op donderdag 4 april 2013 21:36 schreef fonkeymonkey het volgende:
Ik ben sinds gister aan de serie begonnen , nu bij S01E06
MAAR GODNONDEJU
hoe kan ik nou normaal kijken naar deze serie met al dat bloot![]()
nee maar serieus![]()
Vette serie!
Ik wou het gewoon even laten weten dat er een nieuwe fan bij isquote:Op donderdag 4 april 2013 21:39 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Hoe kun je nou posten in dit topic als je nog maar bij seizoen 1 bent???Spoilers everywhere!!
IEDEREEN GAAT DOOD.quote:Op donderdag 4 april 2013 21:41 schreef fonkeymonkey het volgende:
[..]
Ik wou het gewoon even laten weten dat er een nieuwe fan bij is![]()
ga ook niets lezen hier
en nee ik ga hierna ook niet meer terugkijken tot ik up 2 date ben en mee kan praten hahaha
tot over 2 dagen
Eens even terugkijken wie deze manticores in zijn kooitje had ^^quote:A Game of Thrones
In the Eastern Market of Vaes Dothrak Dany sees manticores in silver cages.
Wat?quote:
Wat?!?quote:Het lijkt wel een Stark. Die hebben ook altijd toevallig al het geluk van de wereld.
Dat is ook alleen maar omdat er geen hert in die bal past.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:05 schreef Khaleesi het volgende:
Mooi "toevalligheidje":
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 5 april 2013 01:10 schreef Schalks. het volgende:
[..]
Dat is ook alleen maar omdat er geen hert in die bal past.
quote:Op donderdag 4 april 2013 21:05 schreef VeX- het volgende:
Ik begin steeds meer een hekel aan die hypocriete Daenerys te krijgen. Altijd maar zeuren over dat ze recht heeft op alles en doen alsof ze moeder Teresa is terwijl ze ook gewoon bloed aan haar handen heeft. Slaven gebruiken is haar ook niet vies. En nu krijgt ze ook Barristan Selmy in de schoot geworpen. Het lijkt wel een Stark. Die hebben ook altijd toevallig al het geluk van de wereld. [ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:14 schreef Tanin het volgende:
Daenerys heeft er ook gewoon recht op.
Niet dat ik het eens ben met het systeem, maar volgens het systeem heeft ze er gewoon recht op. Hoewel het zeker niet mijn favoriete karakter is.
You're the king?! I didn't vote for you!
Help! Help! I'm being repressed!
Danyquote:Op vrijdag 5 april 2013 12:14 schreef Tanin het volgende:
Daenerys heeft er ook gewoon recht op.
Niet dat ik het eens ben met het systeem, maar volgens het systeem heeft ze er gewoon recht op. Hoewel het zeker niet mijn favoriete karakter is.
You're the king?! I didn't vote for you!
Help! Help! I'm being repressed!
Sean Bean gaat altijd doodquote:Op vrijdag 5 april 2013 12:49 schreef 2Happy4U het volgende:
Vind het nog wel steeds jammer dat Eddard Stark is doodgegaanvind Sean Bean altijd zo'n geweldige acteur.
Stannis sowieso ja.quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:51 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Danydie is ook maar afstamnmeling van een stel veroveraars hoor.
Stannis is natuurlijk de enige echte en rechtmatige koning
Weet ikquote:
Ik kijk geen trailers, wil zo veel mogelijk in het donker gelaten wordenquote:
Dat is voor iedereen wel beter inderdaad.quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:15 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ik kijk geen trailers, wil zo veel mogelijk in het donker gelaten worden
Flikkerquote:Op vrijdag 5 april 2013 13:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat is voor iedereen wel beter inderdaad.
Ik vond Stannis echt zo'n lulletje de laatste afleveringquote:Op vrijdag 5 april 2013 13:23 schreef MAHL het volgende:
Poll: Wie op de Iron Throne?
• Joffrey/de Lannisters
• Robb/de Starks
• Stannis/de Baratheons
• Balon/de Greyjoys
• Daenerys/de Targaryens
• Anders, namelijk:
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Stannis
Open doel man, open doel. Ik moest welquote:
Ik zie Tyrion nog wel op de troon belanden.quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:23 schreef MAHL het volgende:
• Joffrey/de Lannisters
• Robb/de Starks
• Stannis/de Baratheons
• Balon/de Greyjoys
• Daenerys/de Targaryens
• Anders, namelijk:
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Stannis
Dat zou helemaal tof zijn.quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:25 schreef Pagan het volgende:
[..]
Ik zie Tyrion nog wel op de troon belanden.
quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:31 schreef Franknfurter het volgende:
Tyrion op de troon en Hodor als Hand of the King
Daenerys heeft er recht op, maar ik zie liever Peter Baelish of Tyrion, of zelfs de Starks op de troon.quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:23 schreef MAHL het volgende:
• Joffrey/de Lannisters
• Robb/de Starks
• Stannis/de Baratheons
• Balon/de Greyjoys
• Daenerys/de Targaryens
• Anders, namelijk:
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Stannis
Dat is helaas geen logicaquote:Op vrijdag 5 april 2013 14:12 schreef Funzel het volgende:
Stannis natuurlijk. Heeft gewoon recht op de troon als oudste broer van Robert.
Natuurlijk wel. Robert is niets meer dan een usurpator. Danaerys is een rechtstreekse afstammeling van de wettige koning.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:17 schreef Funzel het volgende:
[..]
Naja wie heeft dan een betere claim op de troon? Toch niet Dany he.
Waarom niet? Haar vader was al lang koning voordat Robert in beeld kwam.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:17 schreef Funzel het volgende:
[..]
Naja wie heeft dan een betere claim op de troon? Toch niet Dany he.
Hoezo, moeten de Targaryens dan altijd de koning blijven? Is nergens wettig vastgelegd volgens mij toch?quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:20 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Robert is niets meer dan een usurpator. Danaerys is een rechtstreekse afstammeling van de wettige koning.
Ja maar Robert heeft haar vader eraf gekegeld, dus mooi pech denk ik dan.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:21 schreef ems. het volgende:
[..]
Waarom niet? Haar vader was al lang koning voordat Robert in beeld kwam.In veel ogen is Robert nog steeds de usurper.
Het ding met GoT is juist dat het niet zoveel uitmaakt wie 'claimt'. Het gaat erom wie pakt.
De wettige koning is degene met de meeste macht. De Baratheons zijn in dat opzicht gewoon de laatste wettige eigenaren geweest. Nu is het muntje weer in de lucht.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:20 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Robert is niets meer dan een usurpator. Danaerys is een rechtstreekse afstammeling van de wettige koning.
Fypquote:Op vrijdag 5 april 2013 14:20 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Robert is niets meer dan een usurpator. Danaerys is een rechtstreekse afstammeling van de vorige usurpator.
Nee want in andere koninkrijken (zoals Nederland) wisselt de familie op de troon zich vaak afquote:Op vrijdag 5 april 2013 14:23 schreef Funzel het volgende:
[..]
Hoezo, moeten de Targaryens dan altijd de koning blijven? Is nergens wettig vastgelegd volgens mij toch?
ja maar om Westeros nou met Nederland te vergelijken.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:33 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Nee want in andere koninkrijken (zoals Nederland) wisselt de familie op de troon zich vaak af
klopt, Joffrey is een betere koning dan Willem ooit zal zijnquote:Op vrijdag 5 april 2013 14:35 schreef Funzel het volgende:
[..]
ja maar om Westeros nou met Nederland te vergelijken.
Een staatsgreep is per definitie onwettig. Het is alleen de vraag hoe lang het duurt voor een onwettig aan de macht gekomen dynastie wettig wordt. Als de Robert een wettig heerser was is Joffrey dat ook, maar ik denk dat iedereen het ermee eens is dat dat laatste niet zo is.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:24 schreef jogy het volgende:
[..]
De wettige koning is degene met de meeste macht. De Baratheons zijn in dat opzicht gewoon de laatste wettige eigenaren geweest. Nu is het muntje weer in de lucht.
precies, het is alleen hoeveel tijd ertussen zit en hoe het geaccepteerd wordt. Principieel is de Amerikaanse regering ook onwettig en zouden daar eigenlijk indianen moeten zitten.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:36 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Een staatsgreep is per definitie onwettig. Het is alleen de vraag hoe lang het duurt voor een onwettig aan de macht gekomen dynastie wettig wordt. Als de Robert een wettig heerser was is Joffrey dat ook, maar ik denk dat iedereen het ermee eens is dat dat laatste niet zo is.
Joffrey is niet de wettige heerser, tis niet eens de zoon van Robertquote:Op vrijdag 5 april 2013 14:36 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Een staatsgreep is per definitie onwettig. Het is alleen de vraag hoe lang het duurt voor een onwettig aan de macht gekomen dynastie wettig wordt. Als de Robert een wettig heerser was is Joffrey dat ook, maar ik denk dat iedereen het ermee eens is dat dat laatste niet zo is.
Daarom moet hij ook dood.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:38 schreef wc-eend het volgende:
[..]
Als Robert wettig zou zijn, zou die smit wel de wettige heerser zijn denk ik...
dit lijkt wel een spoilert, ik hoop het niet voor je khaleesi, maar anders ga ik toch echt warlocks op je afsturenquote:Op vrijdag 5 april 2013 14:43 schreef Khaleesi het volgende:
Dany is de enige die Westeros kan redden van de WW's.
Is geen spoiler, ik zeg het omdat Dany de enige is met draken, en draken kunnen eigenhandig vuur creëren wat weer goed is tegen WW's.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:44 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
dit lijkt wel een spoilert, ik hoop het niet voor je khaleesi, maar anders ga ik toch echt warlocks op je afsturen
Nope want Joffrey is een incestkind. En ik ben nog steeds voor Daenerys trouwens maar dat terzijde. Degene die de macht pakt en houdt is uiteindelijk per definitie de wettige heerser.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:36 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Is geen spoilert, maak je geen zorgenquote:Op vrijdag 5 april 2013 14:44 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
dit lijkt wel een spoilert, ik hoop het niet voor je khaleesi, maar anders ga ik toch echt warlocks op je afsturen
Robb moet gewoon 'king of the north' blijvenquote:Op vrijdag 5 april 2013 14:43 schreef Dawnbreaker het volgende:
dalijk gaan we nog zeggen dat robb stark een rechtmatige claim heeft omdat ned dat briefje kreeg van robbert baratheon om hem tijdelijk in te wijden
IN the north.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:47 schreef wc-eend het volgende:
[..]
Is geen spoilert, maak je geen zorgen
[..]
Robb moet gewoon 'king of the north' blijven
jip ik had die link ook gelegd aan het einde van seizoen 1, klinkt aannemelijk iig en vergezocht is het zeker nietquote:Op vrijdag 5 april 2013 14:47 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Is geen spoiler, ik zeg het omdat Dany de enige is met draken, en draken kunnen eigenhandig vuur creëren wat weer goed is tegen WW's.
tyrion die met een paar potten wildfire komt, kan dat ook doen toch? en what about melisandre met d'r firegod of whateverquote:Op vrijdag 5 april 2013 14:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
jip ik had die link ook gelegd aan het einde van seizoen 1, klinkt aannemelijk iig en vergezocht is het zeker niet
Ik zeg wel "WW's", maar ik denk niet dat er uit de serie al naar voren gekomen is dat white walkers niet tegen vuur kunnen. Wights daarentegen...quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
jip ik had die link ook gelegd aan het einde van seizoen 1, klinkt aannemelijk iig en vergezocht is het zeker niet
Als Robert wettig heerser was, is Joffrey dat ook. Ze zijn het namelijk allebei niet.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:38 schreef wc-eend het volgende:
[..]
Joffrey is niet de wettige heerser, tis niet eens de zoon van RobertAls Robert wettig zou zijn, zou die smit wel de wettige heerser zijn denk ik...
Maar ik ben voor Daenerys..
ik snap het verschil tussen WW en W's nog niet echt, zo'n Wights is wat jon snow in brand stak, en WW zijn die blauwe ogen witte baarden mannen op halfdode paarden?quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:51 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik zeg wel "WW's", maar ik denk niet dat er uit de serie al naar voren gekomen is dat white walkers niet tegen vuur kunnen. Wights daarentegen...
dat klopt toch niet? vooropgesteld dat Robert wettig was, is joffrey nog steeds onwettig want het is niet zijn zoon, maar die van the kingslayer en sexy cerceiquote:Op vrijdag 5 april 2013 14:51 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als Robert wettig heerser was, is Joffrey dat ook. Ze zijn het namelijk allebei niet.
Idd.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:52 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik snap het verschil tussen WW en W's nog niet echt, zo'n Wights is wat jon snow in brand stak, en WW zijn die blauwe ogen witte baarden mannen op halfdode paarden?
Idd.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:53 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
dat klopt toch niet? vooropgesteld dat Robert wettig was, is joffrey nog steeds onwettig want het is niet zijn zoon, maar die van the kingslayer en sexy cercei
Ja, wights zijn doden die tot leven worden gewekt, WW's zijn die je op de paarden zag.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:52 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik snap het verschil tussen WW en W's nog niet echt, zo'n Wights is wat jon snow in brand stak, en WW zijn die blauwe ogen witte baarden mannen op halfdode paarden?
Precies. Wights zijn levende doden, zombies. WW zijn gewoon intimiderende maar wel levende wezens volgens mij.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:52 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Die smid is een onechtelijk kind en dus voor de wet waarschijnlijk niet Robert's zoon en erfgenaam.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:38 schreef wc-eend het volgende:
[..]
Joffrey is niet de wettige heerser, tis niet eens de zoon van RobertAls Robert wettig zou zijn, zou die smit wel de wettige heerser zijn denk ik...
Maar ik ben voor Daenerys..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Kill the Braavosi, bring the girl!"
unholy alliance op een gegeven moment misschien?quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:50 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
tyrion die met een paar potten wildfire komt, kan dat ook doen toch? en what about melisandre met d'r firegod of whatever
quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:02 schreef Khaleesi het volgende:
Ik ben net achter iets verrassends gekomen wat ik tussen spoilers zal zetten terwijl het eigenlijk geen spoiler is omdat het niet rullevant is voor het verhaal:Verrassend? Daar staan de Targaryens om bekend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Robert heeft toch feitelijk op zijn sterfbed Eddard Stark aangewezen als zijn opvolger?quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:59 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Die smid is een onechtelijk kind en dus voor de wet waarschijnlijk niet Robert's zoon en erfgenaam.
Ik denk niet dat het gebrek aan verwantschap voor de wet veel uitmaakt omdat Robert Joffrey heeft aangewezen als zijn opvolger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |