abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124972547
Feit is dat het milieuverhaal gewoon bullshit is. Anders moet je de uitstootnormen bijstellen voor de APK.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_124973371
Feit is dat er eigenlijk geen reden is om een diesel personenauto als klassieker te zien, genoeg benzine varianten ervan die veel zeldzamer zijn.
  zondag 7 april 2013 @ 01:00:02 #78
53151 T42
Pinball Wizard
pi_124975706
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 april 2013 23:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
Feit is dat er eigenlijk geen reden is om een diesel personenauto als klassieker te zien, genoeg benzine varianten ervan die veel zeldzamer zijn.
ook genoeg voertuigen die eigelijk alleen als diesel bestaan..
pi_124975729
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 01:00 schreef T42 het volgende:

[..]

ook genoeg voertuigen die eigelijk alleen als diesel bestaan..
Ja, vrachtwagens.
  zondag 7 april 2013 @ 01:03:23 #80
53151 T42
Pinball Wizard
pi_124975842
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2013 01:00 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ja, vrachtwagens.
nope ken zelfs orginele VEEL gemaakte personen auto's waar een normaal persoon niet van aan de orginele diesel uitvoering kan komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_124976790
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:41 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Voor een oude diesel is dat wel een oplossing, LPG ligt wat lastiger, die zijn namelijk schoner dan wanneer ze op benzine zouden rijden.
Dat laatste klopt dus niet (zeker niet als het een oldtimer is met injectiemotor): LPG is alleen schoner als er een geregelde installatie in zit, en dat doen knakenrijders in NL nooit. Zeker bij injectiemodellen (zoals K-Jetronic, D-Jetronic en LH-Jetronic wat in veel jaren 70- en 80-modellen gebruikt is) is het een flinke stap achteruit qua uitstoot als je daar LPG in gaat gebruiken in plaats van benzine. Qua uitstoot is LPG in dat geval echt heel veel schadelijker dan wanneer ze het normale injectiesysteem op benzine zouden gebruiken. ;) Bij carburateurmotoren is het verschil veel minder groot, maar ga niet beweren dat LPG met een ongeregelde installatie schoner is want dat is het gewoon niet. ;) De CO-uitstoot is welliswaar lager, maar dat geldt niet voor CO2 en andere schadelijke stoffen.
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:16:35 #82
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_125079639
Dus morgen zal er meer bekend worden?
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:51:51 #83
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_125081364
Ik vrees ervoor.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:58:37 #84
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_125081708
Ik betaal gewoon.
Of ik exporteer 'm, en zet 'm op buitenlands kenteken weer in de garage.
Ben ik net een Pool :D
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_125083447
ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren, want dit kon wel eens doorslaggevend zijn of ik op korte termijn een oldtimer ga kopen of niet.
pi_125083601
Het zal ook doorslaggevend zijn of ik mijn oldtimer ooit nog verkocht krijg. Ga het echt niet voor een schijntje weg doen, dan schors ik hem wel en hopen dat ie over 15 jaar meer waard geworden is ;(
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:51:09 #87
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_125084499
Precies, daar ben ik ook bang voor. Ik heb er eentje te koop staan en de prijs is al niet hoog (als dit hele gezeik er niet was geweest was ie allang weg) maar slecht nieuws kan betekenen dat ik 'm nooit kwijtraak.

Ja, misschien in het buitenland ofzo.

Voor de andere auto's wil ik best betalen hoor, dat maakt me niet uit.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_125087873
Ik denk wel dat het morgen meteen de definitieve regeling gaat worden: men is natuurlijk al teruggefloten en doorgaans duurt het een half jaar voordat een wet aangenomen is. :+

Dat dagelijks gebruik van oldtimers einde oefening is mag wel duidelijk zijn, de vraag is alleen of je met hobbybakken nog voldoende kan rijden. :)
pi_125088025
gewoon kopen die klassieker! het is nog steeds die ene auto die je wil.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_125088181
En daarbij: wat zijn die paar tientjes nou op de overige kosten die je maakt? :+
pi_125088457
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:42 schreef powerflux het volgende:
gewoon kopen die klassieker! het is nog steeds die ene auto die je wil.
precies, maar ik ben niet eens 18 en zit nog op school.
als ik een oldtimer ga kopen ga ik er echt alleen op zondag mee rijden. (en dan mag er absoluut geen pekel liggen)
geld heb ik er voorlopig nog niet voor als er ook nog belasting betaald moet worden.
pi_125090845
Als een oldtimer afhangt van die paar tientjes wegenbelasting (neem aan dat je niet op LPG of diesel gaat rijden als je maar zo weinig rijdt) dan is het sowieso de verkeerde hobby. :+
pi_125098693
Wanneer komt dit slome kut kabinet eens met een definitief besluit over de regeling dan? Ik heb al maanden mijn droomauto op het oog, maar ik wil wel weten waar ik aan toe ben! Dit halfgebakken gedoe is toch ook funest voor de oldtimer branche?
Leest een hoop, post een beetje.
pi_125102690
Ik ben nu wel benieuwd, zal wel flink moeten dokken voor mijn 190D, maar weg gaat hij zeker niet. Zullen wel veel van die dingen op de markt komen, ben je meteen alle "goedkoop" rijders kwijt en houd je de liefhebbers over. Met als bijkomend voordeel veel onderdelen. Enige nadeel mijn auto schrijft in een jaar 3 a 4000 euro af verwacht ik.
pi_125111124
Ik liep ook met de gedachten om een oldtimer aan te schaffen. Even afwachten dus.

Er is ook geen algemeen oldtimer topic op Fok? :P
  woensdag 10 april 2013 @ 14:20:20 #96
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_125111695
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 14:02 schreef laucas het volgende:
Ik liep ook met de gedachten om een oldtimer aan te schaffen. Even afwachten dus.

Er is ook geen algemeen oldtimer topic op Fok? :P
Volgens mij niet :N
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_125114600
Ze houden ons wel in spanning. :+ Maar de dag is nog lang en het is niet de eerste keer dat iets 's avonds pas bekend wordt. :P
  Vis een optie? woensdag 10 april 2013 @ 15:57:17 #98
70532 loveli
N
pi_125114790
Geldt het ook voor oldtimer motoren?
crap in = crap out
pi_125114825
Ik denk alles dat "motorvoertuig" heet. :P
  woensdag 10 april 2013 @ 16:23:24 #100
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125115765
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:44 schreef Bart-Willem het volgende:
En daarbij: wat zijn die paar tientjes nou op de overige kosten die je maakt? :+
doe eens x12 :')
pi_125116071
Maar met alle 12 rij je niet dagelijks. :+ Je kan ervan uitgaan dat een dagelijkse gewoon belasting gaat betalen en niet-dagelijkse niet. :P

En ze mogen wel eens op de proppen komen met dat voorstel. :X Of heeft de Fehac ons weer gefopt? :')
  woensdag 10 april 2013 @ 16:58:47 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125117817
Wat een prul-land is het toch ook. Heel oldtimer-Nederland keek naar vandaag uit, krijg je dit. :')
  woensdag 10 april 2013 @ 17:21:56 #104
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125118523
En ook raar dat ze nog steeds aan het overleggen zijn. Praten die mensen nou echt zo langs elkaar heen? :X Miljardenbezuinigingen in de zorg is in een zucht en een kreun er doorheen geflansd maar dit niet. :')
pi_125119062
m'n zenuwen, wat doen jullie :'(
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_125119633
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 16:58 schreef AchJa het volgende:
KNACnl twitterde op woensdag 10-04-2013 om 16:55:01 Vandaag nog geen plannen over de wijziging van de #MRBvrijstelling Maandag gaat overleg met Weekers verder. reageer retweet
Ja godver, ik hoop zaterdag te gaan kijken bij een 'nieuwe'.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_125120525
...zondag...
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  woensdag 10 april 2013 @ 19:45:38 #109
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_125123403
Wat is dit dan..

Stelletje kneuzen :')
Hoe langer ze moeten nadenken/praten hoe slechter de uitkomst :z
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  woensdag 10 april 2013 @ 20:21:35 #110
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125125290
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 16:30 schreef Bart-Willem het volgende:
Maar met alle 12 rij je niet dagelijks. :+ Je kan ervan uitgaan dat een dagelijkse gewoon belasting gaat betalen en niet-dagelijkse niet. :P

En ze mogen wel eens op de proppen komen met dat voorstel. :X Of heeft de Fehac ons weer gefopt? :')
maar ze zijn allemaal NIET dagelijks.
en als je 1 auto voor dagelijks dan moet hebben word dat een ding van 300kg ;) wat niet rijdt heeft toch geen apk plicht
pi_125133507
De niet-daily drivers zullen naar verwachting belastingvrij blijven (al dan niet met dagenkaart of iets dergelijks), dus je zit nog goed. :P

Ik vrees alleen dat het erger wordt dan verwacht: men had verwacht dat vandaag iets bekend zou worden, maar de betrokken partijen zijn er niet over uit. Wat dus zou kunnen inhouden dat bijv. de Fehac, Knac en Bovag zich (totaal) niet kunnen vinden in het plan dat Weekers bedacht had. Volgens BNR lijkt het daar ook op. :{
  woensdag 10 april 2013 @ 22:48:28 #112
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_125135301
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 18:26 schreef powerflux het volgende:
...zondag...
PSV - Ajax *O* :@
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  woensdag 10 april 2013 @ 22:49:33 #113
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_125135391
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:25 schreef Bart-Willem het volgende:
De niet-daily drivers zullen naar verwachting belastingvrij blijven (al dan niet met dagenkaart of iets dergelijks), dus je zit nog goed. :P

Ik vrees alleen dat het erger wordt dan verwacht: men had verwacht dat vandaag iets bekend zou worden, maar de betrokken partijen zijn er niet over uit. Wat dus zou kunnen inhouden dat bijv. de Fehac, Knac en Bovag zich (totaal) niet kunnen vinden in het plan dat Weekers bedacht had. Volgens BNR lijkt het daar ook op. :{
Ik word er een beetje moe van eerlijk gezegd.. Ik ga het gewoon op me af laten komen en een beetje van het ergste uitgaan. We zien het wel *zucht* :O
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_125137739
Het duurt gewoon te lang vind ik. Stelletje zeur-gepensioneerden die de boel vertragen met hun hobbyclubs en elk detail 100x moeten overleggen en uitmeten. :') :P
pi_125142976
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:28 schreef Bart-Willem het volgende:
Het duurt gewoon te lang vind ik. Stelletje zeur-gepensioneerden die de boel vertragen met hun hobbyclubs en elk detail 100x moeten overleggen en uitmeten. :') :P
Ze moeten toch ergens een gaatje vinden om de garage belastingvrij te houden.
  donderdag 11 april 2013 @ 08:45:00 #116
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125143734
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:25 schreef Bart-Willem het volgende:
De niet-daily drivers zullen naar verwachting belastingvrij blijven (al dan niet met dagenkaart of iets dergelijks), dus je zit nog goed. :P

maar wie betaald dat?
pi_125145712
Gezien het feit dat die 150 miljoen opbrengsten hoe dan ook gehaald moeten worden: de oldtimerbezitter of ze verhogen de wegenbelasting voor alle automobilisten. :X
  donderdag 11 april 2013 @ 14:06:41 #118
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125153043
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:26 schreef Bart-Willem het volgende:
Gezien het feit dat die 150 miljoen opbrengsten hoe dan ook gehaald moeten worden: de oldtimerbezitter of ze verhogen de wegenbelasting voor alle automobilisten. :X
als men nu slim is doet men niets aan de oldtimer regeling, schaft men de wegenbelasting af en haalt alle opbrengsten uit de brandstofaccijns. Er kan makkelijk een euro per liter bij. Dan straf je niet bezit, maar beperk je gebruik.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_125153578
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

als men nu slim is doet men niets aan de oldtimer regeling, schaft men de wegenbelasting af en haalt alle opbrengsten uit de brandstofaccijns. Er kan makkelijk een euro per liter bij. Dan straf je niet bezit, maar beperk je gebruik.
En worden alle producten duurder vanwegen de transportkosten.....
pi_125153902
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

als men nu slim is doet men niets aan de oldtimer regeling, schaft men de wegenbelasting af en haalt alle opbrengsten uit de brandstofaccijns. Er kan makkelijk een euro per liter bij. Dan straf je niet bezit, maar beperk je gebruik.
Jep dat zou een goede zijn. :P

@ hierboven: producten in NL zijn al relatief goedkoop, kijk maar eens wat de prijzen in supermarkten in landen om ons heen zijn. Toegegeven: het loon ligt in andere landen ook wel een beetje hoger. :P
pi_125157329
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

als men nu slim is doet men niets aan de oldtimer regeling, schaft men de wegenbelasting af en haalt alle opbrengsten uit de brandstofaccijns. Er kan makkelijk een euro per liter bij. Dan straf je niet bezit, maar beperk je gebruik.
Ennog mensen gaat vaker de grens over om bijtanken of extra brandstof opslaan.
want daar is tenslotte eurootje goedkoper dan hier..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_125163026
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:26 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Jep dat zou een goede zijn. :P

@ hierboven: producten in NL zijn al relatief goedkoop, kijk maar eens wat de prijzen in supermarkten in landen om ons heen zijn. Toegegeven: het loon ligt in andere landen ook wel een beetje hoger. :P
De producten in supermarkt in Duitsland zijn juist veel goedkoper dan hier. :{
pi_125163991
Absoluut niet, ga maar eens verse groenten etc kopen in Duitsland. Een vriend van me woont in Duitsland en een andere vriend van me heeft een Duitse vriendin: allen klagen over de hogere prijzen in Duitsland. Sterker nog: die vriend van me die in Duitsland werkt is daar expat en ontvangt van zijn (Nederlandse) werkgever gewoon een Nederlands loon wat gecorrigeerd is met 20% wegens de hogere levensstandaard daar. :P Het verschil zit 'm vooral in boodschappen en verzekeringen. Stuff als auto's en electronica is wel (fors) goedkoper. :)
pi_125164362
Vreemd, mijn zwager in glanerbrug gaat juist altijd in Duitsland boodschappen doen omdat het daar veel voordeliger is. Maar hoe dan ook. Jullie gaan maar gewoon een beetje wegenbelasting betalen ipv ik meer voor brandstof. :{w :P
pi_125164468
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 18:45 schreef Bart-Willem het volgende:
Absoluut niet, ga maar eens verse groenten etc kopen in Duitsland.
Misschien dat je dat zelf even kan gaan doen en dan tot andere inzichten komt? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mercer op 11-04-2013 19:05:09 ]
pi_125165821
Verse stuff is gewoon duurder in Duitsland. :P En ik kom regelmatig in Duitsland. ;) Wat ook meespeelt is dat men aanbiedingen zoals hier ook niet echt kent. :P
pi_125172036
Geen aanbiedingen kennen?
Ik haal in Duitsland bier, juist vanwege de aanbiedingen.
pi_125174894
Ken je deze reeks?

CUL / Duitse supermarkt #3

Vlees en vis is wel iets duurder, maar wel stukken beter. Voor de rest is het fors goedkoper, en dat geldt ook voor verse groente.

De zeldzame keren dat ik in nederland boodschappen doe schrik ik hier juist van de prijzen. En van de kwaliteit, maar dat is weer een ander verhaal :P
pi_125177026
De TrinkGut is wel mega-cheap. Die bij Straelen (net bij Venlo over de grens) is groot en het parkeerterrein staat vol met Nederlandse auto's die tot de nok worden volgeladen. :+

Volgens die vriend van me is 'ie bij de plaatselijke Akzenta fors duurder uit dan bij de AH met vergelijkbare boodschappen. :P Vlees schijnt inderdaad super te zijn (wel echt een stuk duurder, maar meteen keurslager-kwaliteit), zaken zoals sla, bloemkool etc zijn ook duurder (komt vaak gewoon uit NL en door transportkosten etc is de prijs wat hoger). Wat me wel opvalt is dat een drogisterij veel goedkoper is dan in NL: ik gebruik 8x4 deo en die is bij de DM de helft goedkoper dan hier bij de Etos. :X

[/offtopic]

Nu weer even ontopic: een hoop bezuinigingen zijn uitgesteld. Nu hopen dat dat ook voor de oldtimerregeling gaat gelden. :+
  maandag 15 april 2013 @ 09:54:53 #130
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125301645
idem. ik heb m'n 300's nog maar eens extra goed gepoetst afgelopen weekend.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  maandag 15 april 2013 @ 10:49:03 #132
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_125302766
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 09:54 schreef AchJa het volgende:
Vandaag verder, ben benieuwd.
Zal wel weer niks bekend worden..
En als we wel wat te horen krijgen zal het zoiets zijn van "misschien dit, misschien dat".

Sowieso wordt er pas 19 November gestemd, tot die tijd is er niks definitief :(
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_125305027
Dat denk ik dus ook, maar hoezo 19 november pas? :P
  maandag 15 april 2013 @ 16:54:39 #134
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_125315563
Het overleg is mislukt volgens KNAC. Financiën wil toch belasting heffen op oldtimers pfff
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  maandag 15 april 2013 @ 16:57:03 #135
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_125315644
Het voorstel om benzine te verleggen naar 30 jaar en diesel naar 40 jaar was niet voldoende voor Weekers. Aldus KNAC.

Nu kunnen we het wel vergeten *zucht* :'(
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_125315830
http://fehac.nl/actueel/6(...)vrijstelling-mislukt

kwarttarief liever dan een dagenkaart. mag ik tenminste nog weten wanneer ik rij en waarvoor.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  maandag 15 april 2013 @ 17:05:49 #137
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125315956
25% van de MRB. Dat is nog te doen voor een daily driver.
pi_125316183
Met die 25% aan MRB kan ik nog leven, als dat er bovenop zou moeten. Het slaat dan helemaal nergens meer op en Weekers geeft gewoon toe dat het puur om inkomsten gaat nu, maar voor 80e in het jaar extra ga ik m'n 96 nog niet weg doen, hoe weinig ik er ook mee rijd.
  maandag 15 april 2013 @ 17:14:32 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125316211
quote:
14s.gif Op maandag 15 april 2013 17:07 schreef Scrutinizer het volgende:
25% van de MRB. Dat is nog te doen voor een daily driver.
Bij diesel en lpg pas vanaf 40 jaar en ouder... Goh, het is ze ook echt niet om de centen te doen he.
pi_125316265
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 17:13 schreef Dingest het volgende:
Met die 25% aan MRB kan ik nog leven, als dat er bovenop zou moeten. Het slaat dan helemaal nergens meer op en Weekers geeft gewoon toe dat het puur om inkomsten gaat nu, maar voor 80e in het jaar extra ga ik m'n 96 nog niet weg doen, hoe weinig ik er ook mee rijd.
exact. wat ik me wel afvraag of het met 'terugwerkende kracht' wordt gedaan, of vanaf komend jaar pas. Kortom: moet ik voor m'n 86'er weer gaan betalen, of alleen voor toekomstige wagens?

---- ho , wacht, dit is weer een knap staaltje FEHAC-informatie. uit het begeleidend document:

quote:
Na maanden onderhandelen met het ministerie van Financiën is de alliantie op woensdag 10 april op audiëntie geweest bij staatssecretaris Weekers. Hier kreeg men te horen dat de vrijstelling voor motorfietsen en vrachtwagens op de huidige manier gehandhaafd blijft (m.a.w. vrijgesteld) . Voor de personenauto’s gaat de vrijstelling vervallen. Personenauto’s op benzine tot 30 jaar en op diesel of LPG tot 40 jaar moeten de volledige MRB betalen, net als jongere voertuigen. Voor per sonenwagens ouder dan de genoemde leeftijden zou een MRB tarief van ¼ tarief worden ingevoerd. Dit tarief is
zonder brandstoftoeslag of provinciale opcenten.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  maandag 15 april 2013 @ 17:19:03 #142
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125316350
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 17:16 schreef powerflux het volgende:

[..]

exact. wat ik me wel afvraag of het met 'terugwerkende kracht' wordt gedaan, of vanaf komend jaar pas. Kortom: moet ik voor m'n 86'er weer gaan betalen, of alleen voor toekomstige wagens?
Volgens de toelichting van de FEHAC wel:

quote:
Of dat voor een originele Nederlandse auto, waarvoor al 25 jaar
MRB is betaald en die nu al 10 jaar belastingvrij is, weer de volle MRB betaald moet worden enkel en
alleen omdat er een dieselmotor in zit.
pi_125316401
Wat is dit nu weer voor shit?
30 jaar? Dus nu tot 1983 en 1973 een lager belastingtarief?
Op zich beter dan de volle mep. Maar hier gaat op korte termijn geen auto meer komen... Jammer.
  maandag 15 april 2013 @ 17:21:58 #144
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125316446
Ennuh schorsen is ook niet mogelijk bij kwarttarief, stel je voor dat de oldtimers alleen de zomermaanden betalen... :')

Keiharde pecunia die anders misgelopen worden...
pi_125316476
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 17:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Volgens de toelichting van de FEHAC wel:

[..]

Ja, daar heb ik dus niks aan want dat spreekt eerder geschreven zaken tegen. Ik heb echt een FEHAC-tolk nodig.

*aait zijn 34-jarige 924 nog eens. die is ineens wél wat waard.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_125316528
Ik snap ook niet helemaal wat voor invloed dit heeft op auto's van voor 1960. Die dingen hebben geen APK-plicht, maar moeten dan wel MRB gaan betalen? Dus wel lappen, maar veiligheid is niet zo van belang? :P
  maandag 15 april 2013 @ 17:24:59 #147
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125316534
quote:
8s.gif Op maandag 15 april 2013 17:23 schreef powerflux het volgende:

[..]

Ja, daar heb ik dus niks aan want dat spreekt eerder geschreven zaken tegen. Ik heb echt een FEHAC-tolk nodig.

*aait zijn 34-jarige 924 nog eens. die is ineens wél wat waard.
Zit ik dan met mijn 36 jaar oude diesel... De brand erin. :{
pi_125316552
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 17:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zit ik dan met mijn 36 jaar oude diesel... De brand erin. :{
wrom? had jij hem alleen voor het cheape rijden dan?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  maandag 15 april 2013 @ 17:28:34 #149
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125316631
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 17:25 schreef powerflux het volgende:

[..]

wrom? had jij hem alleen voor het cheape rijden dan?
Ik ga natuurlijk niet de volle mep wegenbelasting betalen naast mijn andere auto, bekijk het maar mooi.
pi_125317310
Dus, als een een klassieker voor d'r bij wil hebben is 't meest voordelige eentje op benzine, van 30 jaar oud die niet al te zwaar is want ik moet een kwart van de MRB betalen ivm een jongere auto. Heb ik 't goed begrepen? oftewel als ik er eentje neem van zeg 1000 kilo dan zo'n 100 euro per jaar?
Dit is een Signature....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')