twitter:KNACnl twitterde op woensdag 10-04-2013 om 16:55:01Vandaag nog geen plannen over de wijziging van de #MRBvrijstelling Maandag gaat overleg met Weekers verder. reageer retweet
Idd...quote:Op woensdag 10 april 2013 17:12 schreef Bart-Willem het volgende:
Wat een prul-land is het toch ook. Heel oldtimer-Nederland keek naar vandaag uit, krijg je dit.
Ja godver, ik hoop zaterdag te gaan kijken bij een 'nieuwe'.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:58 schreef AchJa het volgende:
twitter:KNACnl twitterde op woensdag 10-04-2013 om 16:55:01Vandaag nog geen plannen over de wijziging van de #MRBvrijstelling Maandag gaat overleg met Weekers verder. reageer retweet
maar ze zijn allemaal NIET dagelijks.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:30 schreef Bart-Willem het volgende:
Maar met alle 12 rij je niet dagelijks.Je kan ervan uitgaan dat een dagelijkse gewoon belasting gaat betalen en niet-dagelijkse niet.
En ze mogen wel eens op de proppen komen met dat voorstel.Of heeft de Fehac ons weer gefopt?
Ik word er een beetje moe van eerlijk gezegd.. Ik ga het gewoon op me af laten komen en een beetje van het ergste uitgaan. We zien het wel *zucht*quote:Op woensdag 10 april 2013 22:25 schreef Bart-Willem het volgende:
De niet-daily drivers zullen naar verwachting belastingvrij blijven (al dan niet met dagenkaart of iets dergelijks), dus je zit nog goed.
Ik vrees alleen dat het erger wordt dan verwacht: men had verwacht dat vandaag iets bekend zou worden, maar de betrokken partijen zijn er niet over uit. Wat dus zou kunnen inhouden dat bijv. de Fehac, Knac en Bovag zich (totaal) niet kunnen vinden in het plan dat Weekers bedacht had. Volgens BNR lijkt het daar ook op.
Ze moeten toch ergens een gaatje vinden om de garage belastingvrij te houden.quote:Op woensdag 10 april 2013 23:28 schreef Bart-Willem het volgende:
Het duurt gewoon te lang vind ik. Stelletje zeur-gepensioneerden die de boel vertragen met hun hobbyclubs en elk detail 100x moeten overleggen en uitmeten.![]()
maar wie betaald dat?quote:Op woensdag 10 april 2013 22:25 schreef Bart-Willem het volgende:
De niet-daily drivers zullen naar verwachting belastingvrij blijven (al dan niet met dagenkaart of iets dergelijks), dus je zit nog goed.
als men nu slim is doet men niets aan de oldtimer regeling, schaft men de wegenbelasting af en haalt alle opbrengsten uit de brandstofaccijns. Er kan makkelijk een euro per liter bij. Dan straf je niet bezit, maar beperk je gebruik.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:26 schreef Bart-Willem het volgende:
Gezien het feit dat die 150 miljoen opbrengsten hoe dan ook gehaald moeten worden: de oldtimerbezitter of ze verhogen de wegenbelasting voor alle automobilisten.
En worden alle producten duurder vanwegen de transportkosten.....quote:Op donderdag 11 april 2013 14:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
als men nu slim is doet men niets aan de oldtimer regeling, schaft men de wegenbelasting af en haalt alle opbrengsten uit de brandstofaccijns. Er kan makkelijk een euro per liter bij. Dan straf je niet bezit, maar beperk je gebruik.
Jep dat zou een goede zijn.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
als men nu slim is doet men niets aan de oldtimer regeling, schaft men de wegenbelasting af en haalt alle opbrengsten uit de brandstofaccijns. Er kan makkelijk een euro per liter bij. Dan straf je niet bezit, maar beperk je gebruik.
Ennog mensen gaat vaker de grens over om bijtanken of extra brandstof opslaan.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
De producten in supermarkt in Duitsland zijn juist veel goedkoper dan hier.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:26 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Jep dat zou een goede zijn.
@ hierboven: producten in NL zijn al relatief goedkoop, kijk maar eens wat de prijzen in supermarkten in landen om ons heen zijn. Toegegeven: het loon ligt in andere landen ook wel een beetje hoger.
Misschien dat je dat zelf even kan gaan doen en dan tot andere inzichten komt?quote:Op donderdag 11 april 2013 18:45 schreef Bart-Willem het volgende:
Absoluut niet, ga maar eens verse groenten etc kopen in Duitsland.
Zal wel weer niks bekend worden..quote:
Bij diesel en lpg pas vanaf 40 jaar en ouder... Goh, het is ze ook echt niet om de centen te doen he.quote:Op maandag 15 april 2013 17:07 schreef Scrutinizer het volgende:
25% van de MRB. Dat is nog te doen voor een daily driver.
exact. wat ik me wel afvraag of het met 'terugwerkende kracht' wordt gedaan, of vanaf komend jaar pas. Kortom: moet ik voor m'n 86'er weer gaan betalen, of alleen voor toekomstige wagens?quote:Op maandag 15 april 2013 17:13 schreef Dingest het volgende:
Met die 25% aan MRB kan ik nog leven, als dat er bovenop zou moeten. Het slaat dan helemaal nergens meer op en Weekers geeft gewoon toe dat het puur om inkomsten gaat nu, maar voor 80e in het jaar extra ga ik m'n 96 nog niet weg doen, hoe weinig ik er ook mee rijd.
quote:Na maanden onderhandelen met het ministerie van Financiën is de alliantie op woensdag 10 april op audiëntie geweest bij staatssecretaris Weekers. Hier kreeg men te horen dat de vrijstelling voor motorfietsen en vrachtwagens op de huidige manier gehandhaafd blijft (m.a.w. vrijgesteld) . Voor de personenauto’s gaat de vrijstelling vervallen. Personenauto’s op benzine tot 30 jaar en op diesel of LPG tot 40 jaar moeten de volledige MRB betalen, net als jongere voertuigen. Voor per sonenwagens ouder dan de genoemde leeftijden zou een MRB tarief van ¼ tarief worden ingevoerd. Dit tarief is
zonder brandstoftoeslag of provinciale opcenten.
Volgens de toelichting van de FEHAC wel:quote:Op maandag 15 april 2013 17:16 schreef powerflux het volgende:
[..]
exact. wat ik me wel afvraag of het met 'terugwerkende kracht' wordt gedaan, of vanaf komend jaar pas. Kortom: moet ik voor m'n 86'er weer gaan betalen, of alleen voor toekomstige wagens?
quote:Of dat voor een originele Nederlandse auto, waarvoor al 25 jaar
MRB is betaald en die nu al 10 jaar belastingvrij is, weer de volle MRB betaald moet worden enkel en
alleen omdat er een dieselmotor in zit.
Ja, daar heb ik dus niks aan want dat spreekt eerder geschreven zaken tegen. Ik heb echt een FEHAC-tolk nodig.quote:Op maandag 15 april 2013 17:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens de toelichting van de FEHAC wel:
[..]
Zit ik dan met mijn 36 jaar oude diesel... De brand erin.quote:Op maandag 15 april 2013 17:23 schreef powerflux het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik dus niks aan want dat spreekt eerder geschreven zaken tegen. Ik heb echt een FEHAC-tolk nodig.
*aait zijn 34-jarige 924 nog eens. die is ineens wél wat waard.
wrom? had jij hem alleen voor het cheape rijden dan?quote:Op maandag 15 april 2013 17:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zit ik dan met mijn 36 jaar oude diesel... De brand erin.
Ik ga natuurlijk niet de volle mep wegenbelasting betalen naast mijn andere auto, bekijk het maar mooi.quote:Op maandag 15 april 2013 17:25 schreef powerflux het volgende:
[..]
wrom? had jij hem alleen voor het cheape rijden dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |