abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 april 2013 @ 19:30:29 #51
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124925652
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 19:26 schreef Bart-Willem het volgende:
Allicht niet, het gaat puur om de centen. Maar in deze tijd is het très hip om het op het milieu te gooien. Alhoewel ik wel denk dat het terecht is dat die oude diesels geweerd moeten worden als daily driver. :P
Welnee, gewoon verplichten om een roetfilter te monteren, case closed, en nou bek houwe daar in het pluche; trek die 153 Miljoen maar uit de ontwikkelingshulp of een ander 'over de balk-project' >insert dikke vinger smilie<
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 5 april 2013 @ 19:35:52 #52
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_124925842
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 18:19 schreef Elvander het volgende:
Zoals ik zelf als zeg, ook ik vind dagelijks rijden in je belastingvrije auto verkeerd profiteren van het systeem.
En ja ik voel de bui hangen dat ik mijn leuke hobby aan de wilgen moet hangen omdat het door die profiteurs straks niet meer te betalen is.
Ik heb een W123 200D van bouwjaar '77, ik rij er niet dagelijks mee slechts twee keer per week, maar dat is wel goed voor dik 500 km per week.
pi_124926648
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 19:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Welnee, gewoon verplichten om een roetfilter te monteren, case closed, en nou bek houwe daar in het pluche; trek die 153 Miljoen maar uit de ontwikkelingshulp of een ander 'over de balk-project' >insert dikke vinger smilie<
En jij denkt dat er niet mee gefraudeerd gaat worden? :P
  vrijdag 5 april 2013 @ 20:00:58 #54
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124926789
Nee, niet als ze het aantekenen op het kenteken, en checken met de APK.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_124926814
En jij denkt dat die "100 Euro altijd goed" APK-stations er niet mee zullen frauderen? :+
  vrijdag 5 april 2013 @ 20:04:10 #56
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_124926918
Met elke regel kun je frauderen als je wilt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 5 april 2013 @ 20:06:05 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124926991
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 20:01 schreef Bart-Willem het volgende:
En jij denkt dat die "100 Euro altijd goed" APK-stations er niet mee zullen frauderen? :+
Ja, zo kun je nog wel 20 uitvluchten bedenken :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_124927039
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 20:01 schreef Bart-Willem het volgende:
En jij denkt dat die "100 Euro altijd goed" APK-stations er niet mee zullen frauderen? :+
Regels overtreden en frauderen is ten alle tijden... Dat ga je toch houden. Dat staat los vind ik van wat er in het wetboek staat. APK is ook wettelijk geregeld en bovenstaande 100 euro altijd goed APK station gaat wellicht "per ongeluk" wel meer over het hoofd zien ..
Dit is een Signature....
pi_124927274
Tja, zo'n retrofit-filter monteer je snel en schroef je heel snel er onderuit, zorg dat elke 190D en 200D bij je langs komt en je hebt een gouden melkkoe om makkelijk geld te verdienen. :P Er zijn meer van die "100 Euro altijd goed" APK-stations dan je denkt. :P
  vrijdag 5 april 2013 @ 20:20:10 #60
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124927652
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 20:13 schreef Bart-Willem het volgende:
Tja, zo'n retrofit-filter monteer je snel en schroef je heel snel er onderuit, zorg dat elke 190D en 200D bij je langs komt en je hebt een gouden melkkoe om makkelijk geld te verdienen. :P Er zijn meer van die "100 Euro altijd goed" APK-stations dan je denkt. :P
Jep, je zaagt een stuk tussen je pijp uit, monteert dat filter, trapt hem door de APK, en daarna las je snel dat stuk pijp er weer tussen, want dat heeft echt heel veel nut :')

Kost je éénmalig een paar honderd eur om dat ding ertussen te hangen, en daarna kun je weer naar hartelust en met een zuiver geweten kilometers maken... waar zie jij nou in hemelsnaam die winst van het er weer onderuit halen en jaarlijks effe terug hangen? Als ze je snaaien krijg je dan ws gewoon met terugwerkende kracht de MRB voor 5 jaar of vanaf aanschaf aan je panty; zou jij dat er voor over hebben? 8)7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_124931000
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 19:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Welnee, gewoon verplichten om een roetfilter te monteren, case closed, en nou bek houwe daar in het pluche; trek die 153 Miljoen maar uit de ontwikkelingshulp of een ander 'over de balk-project' >insert dikke vinger smilie<
weet je hoeveel problemen er zijn met roetfilters? :') en dan vooral de achteraf ingebouwde die geen regeneratie schoonbrand-cyclus in hun motor management hebben zitten

er gaan al geluiden op om de verplichting op nieuwe auto's op te heffen omdat het meer problemen (en daarmee vervuiling) genereert dan dat het oplost
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 5 april 2013 @ 21:27:20 #62
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124931291
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:21 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

weet je hoeveel problemen er zijn met roetfilters? :') en dan vooral de achteraf ingebouwde die geen regeneratie schoonbrand-cyclus in hun motor management hebben zitten

er gaan al geluiden op om de verplichting op nieuwe auto's op te heffen omdat het meer problemen (en daarmee vervuiling) genereert dan dat het oplost
Geen idee; nog nooit iets over gehoord. Wat je nu zegt is helemaal nieuw voor mij :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_124931696
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Geen idee; nog nooit iets over gehoord. Wat je nu zegt is helemaal nieuw voor mij :)
een roetfilter vangt roet op en raakt dus langzaam verstopt
nieuwe auto's met af-fabriek roetfilter hebben hiervoor sensoren voor en na het roetfilter welke de mate van verstopping meten. wordt de verstopping te groot dan gaat het motormanagement extra diesel inspuiten op zo'n moment dat deze diesel pas later, in het roetfilter zelf verbrand (dat kreng wordt dan dus ook gloeiend heet om al het roet verder weg te branden)

resultaat is een gigantische rookwolk achter je auto als dat gebeurd (lekker voor het milieu :') en je schaamt je voor je walmbak :P )

after-market roetfilters hebben dit mechanisme niet en raken dus verstopt: steeds maar weer vervangen is dan het enige wat helpt en dat is een kostbare grap

ter indicatie: mijn auto regenereert zo ongeveer 1x per 1000km :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 5 april 2013 @ 22:23:27 #64
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124934396
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:34 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

een roetfilter vangt roet op en raakt dus langzaam verstopt
nieuwe auto's met af-fabriek roetfilter hebben hiervoor sensoren voor en na het roetfilter welke de mate van verstopping meten. wordt de verstopping te groot dan gaat het motormanagement extra diesel inspuiten op zo'n moment dat deze diesel pas later, in het roetfilter zelf verbrand (dat kreng wordt dan dus ook gloeiend heet om al het roet verder weg te branden)

resultaat is een gigantische rookwolk achter je auto als dat gebeurd (lekker voor het milieu :') en je schaamt je voor je walmbak :P )

after-market roetfilters hebben dit mechanisme niet en raken dus verstopt: steeds maar weer vervangen is dan het enige wat helpt en dat is een kostbare grap

ter indicatie: mijn auto regenereert zo ongeveer 1x per 1000km :')
Klinkt logisch :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 5 april 2013 @ 23:22:24 #65
53151 T42
Pinball Wizard
pi_124937058
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 19:26 schreef Bart-Willem het volgende:
Allicht niet, het gaat puur om de centen. Maar in deze tijd is het très hip om het op het milieu te gooien. Alhoewel ik wel denk dat het terecht is dat die oude diesels geweerd moeten worden als daily driver. :P
mijn diesel rijdt 100% groen ;) op illegale brandstof wat schoner is (neutraal dan) dan wat uit de pomp komt maar daar kunnen de geen belasting over innen dus illegaal..
pi_124940140
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 april 2013 20:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jep, je zaagt een stuk tussen je pijp uit, monteert dat filter, trapt hem door de APK, en daarna las je snel dat stuk pijp er weer tussen, want dat heeft echt heel veel nut :')

Kost je éénmalig een paar honderd eur om dat ding ertussen te hangen, en daarna kun je weer naar hartelust en met een zuiver geweten kilometers maken... waar zie jij nou in hemelsnaam die winst van het er weer onderuit halen en jaarlijks effe terug hangen? Als ze je snaaien krijg je dan ws gewoon met terugwerkende kracht de MRB voor 5 jaar of vanaf aanschaf aan je panty; zou jij dat er voor over hebben? 8)7
Men neme een standaard Mercedes 190D, neemt de einddemper los (hoef je niet te zagen), zet er een standaard retrofit-ding dat je eenmalig op maat maakt erop, keurt hem goed en indien geen steekproef hang je de originele einddemper er weer onder. Bij elkaar nog geen half uur werk. En vervolgens meld je aan de eigenaar dat 'ie al zijn vriendjes uit zijn land ook laat komen en je kan makkelijk extra centen verdienen. :')

Zeg niet dat dit niet gebeurt want op een groot industrieterrein ergens in dit land zit het bomvol met dit soort bedrijfjes die ongetwijfeld dit ook gaan doen. :X
  zaterdag 6 april 2013 @ 11:24:48 #67
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124946170
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 00:29 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Men neme een standaard Mercedes 190D, neemt de einddemper los (hoef je niet te zagen), zet er een standaard retrofit-ding dat je eenmalig op maat maakt erop, keurt hem goed en indien geen steekproef hang je de originele einddemper er weer onder. Bij elkaar nog geen half uur werk. En vervolgens meld je aan de eigenaar dat 'ie al zijn vriendjes uit zijn land ook laat komen en je kan makkelijk extra centen verdienen. :')

Zeg niet dat dit niet gebeurt want op een groot industrieterrein ergens in dit land zit het bomvol met dit soort bedrijfjes die ongetwijfeld dit ook gaan doen. :X
Jah, en dan verzint de regering gewoon dat er een zegel op moet, wat indien verbroken, goed is voor 5 jaar MRB met terugwerkende kracht.

Maar het gaat niet over het wel- of niet fraudegevoelig zijn, het gaat over mogelijke oplossingen voor het 'probleem' dat oldtimers gebruikt worden om veel km's mee te maken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_124952062
Tja de oplossing is simpel: brandstoftoeslag voor LPG en diesel. :) De echte veelrijders zullen dan berekenen of het interessant blijft om een oldtimer te rijden en zo ja: dan blijft de staat er toch geld voor vangen en met die opbrengsten kunnen ze de milieu-schade dekken. :+
pi_124952839
was hier al een discussie geweest over al die smerige poolse auto's die hier in nederland rondrijden als bedrijfswagen waar geen cent wegenbelasting voor betaald wordt? :P
pi_124969560
Dat wil men ook gaan aanpakken. :P
pi_124969732
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:31 schreef Bart-Willem het volgende:
Tja de oplossing is simpel: brandstoftoeslag voor LPG en diesel. :) De echte veelrijders zullen dan berekenen of het interessant blijft om een oldtimer te rijden en zo ja: dan blijft de staat er toch geld voor vangen en met die opbrengsten kunnen ze de milieu-schade dekken. :+
Voor een oude diesel is dat wel een oplossing, LPG ligt wat lastiger, die zijn namelijk schoner dan wanneer ze op benzine zouden rijden.
pi_124971385
Ik heb ooit lpg in een Suzuki GX 100 laten inbouwen. Bij de Apk meteen had ie een lagere waarde dan de meeste moderne benzine/diesel auto's.

Ze hebben een keer bij wheeler deals lpg in een hele oude Land Rover ingebouwd en die uitstoot was ook behoorlijk schoon.

Volgens mij is op dit moment lpg nog steeds de schoonste brandstof. Dus zwaarder belasten voor milieu is onzin....
pi_124971538
Klopt helemaal, vooral voor oudere benzine auto's zonder katalysator is LPG een flinke verbetering qua uitstoot.
pi_124972281
Als de regering dus echt wat aan het milieu wilden doen, dan moet lpg juist gestimuleerd worden. En helemaal niet extra veel belasten.
Die oude import 'olieboten', die helemaal niet door een liefhebber worden gereden. Die moet je aanpakken. Nu heb je wel een paar echte diesel oldtimers, zoals de toyota crown, Nissan laurel, enz. Maar die import MB en golf 2 diesels. Tsja....
pi_124972473
Het ei van Columbus, diesels zijn geen oldtimers.
pi_124972547
Feit is dat het milieuverhaal gewoon bullshit is. Anders moet je de uitstootnormen bijstellen voor de APK.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_124973371
Feit is dat er eigenlijk geen reden is om een diesel personenauto als klassieker te zien, genoeg benzine varianten ervan die veel zeldzamer zijn.
  zondag 7 april 2013 @ 01:00:02 #78
53151 T42
Pinball Wizard
pi_124975706
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 april 2013 23:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
Feit is dat er eigenlijk geen reden is om een diesel personenauto als klassieker te zien, genoeg benzine varianten ervan die veel zeldzamer zijn.
ook genoeg voertuigen die eigelijk alleen als diesel bestaan..
pi_124975729
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 01:00 schreef T42 het volgende:

[..]

ook genoeg voertuigen die eigelijk alleen als diesel bestaan..
Ja, vrachtwagens.
  zondag 7 april 2013 @ 01:03:23 #80
53151 T42
Pinball Wizard
pi_124975842
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2013 01:00 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ja, vrachtwagens.
nope ken zelfs orginele VEEL gemaakte personen auto's waar een normaal persoon niet van aan de orginele diesel uitvoering kan komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_124976790
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:41 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Voor een oude diesel is dat wel een oplossing, LPG ligt wat lastiger, die zijn namelijk schoner dan wanneer ze op benzine zouden rijden.
Dat laatste klopt dus niet (zeker niet als het een oldtimer is met injectiemotor): LPG is alleen schoner als er een geregelde installatie in zit, en dat doen knakenrijders in NL nooit. Zeker bij injectiemodellen (zoals K-Jetronic, D-Jetronic en LH-Jetronic wat in veel jaren 70- en 80-modellen gebruikt is) is het een flinke stap achteruit qua uitstoot als je daar LPG in gaat gebruiken in plaats van benzine. Qua uitstoot is LPG in dat geval echt heel veel schadelijker dan wanneer ze het normale injectiesysteem op benzine zouden gebruiken. ;) Bij carburateurmotoren is het verschil veel minder groot, maar ga niet beweren dat LPG met een ongeregelde installatie schoner is want dat is het gewoon niet. ;) De CO-uitstoot is welliswaar lager, maar dat geldt niet voor CO2 en andere schadelijke stoffen.
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:16:35 #82
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_125079639
Dus morgen zal er meer bekend worden?
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:51:51 #83
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_125081364
Ik vrees ervoor.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:58:37 #84
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_125081708
Ik betaal gewoon.
Of ik exporteer 'm, en zet 'm op buitenlands kenteken weer in de garage.
Ben ik net een Pool :D
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_125083447
ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren, want dit kon wel eens doorslaggevend zijn of ik op korte termijn een oldtimer ga kopen of niet.
pi_125083601
Het zal ook doorslaggevend zijn of ik mijn oldtimer ooit nog verkocht krijg. Ga het echt niet voor een schijntje weg doen, dan schors ik hem wel en hopen dat ie over 15 jaar meer waard geworden is ;(
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:51:09 #87
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_125084499
Precies, daar ben ik ook bang voor. Ik heb er eentje te koop staan en de prijs is al niet hoog (als dit hele gezeik er niet was geweest was ie allang weg) maar slecht nieuws kan betekenen dat ik 'm nooit kwijtraak.

Ja, misschien in het buitenland ofzo.

Voor de andere auto's wil ik best betalen hoor, dat maakt me niet uit.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_125087873
Ik denk wel dat het morgen meteen de definitieve regeling gaat worden: men is natuurlijk al teruggefloten en doorgaans duurt het een half jaar voordat een wet aangenomen is. :+

Dat dagelijks gebruik van oldtimers einde oefening is mag wel duidelijk zijn, de vraag is alleen of je met hobbybakken nog voldoende kan rijden. :)
pi_125088025
gewoon kopen die klassieker! het is nog steeds die ene auto die je wil.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_125088181
En daarbij: wat zijn die paar tientjes nou op de overige kosten die je maakt? :+
pi_125088457
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:42 schreef powerflux het volgende:
gewoon kopen die klassieker! het is nog steeds die ene auto die je wil.
precies, maar ik ben niet eens 18 en zit nog op school.
als ik een oldtimer ga kopen ga ik er echt alleen op zondag mee rijden. (en dan mag er absoluut geen pekel liggen)
geld heb ik er voorlopig nog niet voor als er ook nog belasting betaald moet worden.
pi_125090845
Als een oldtimer afhangt van die paar tientjes wegenbelasting (neem aan dat je niet op LPG of diesel gaat rijden als je maar zo weinig rijdt) dan is het sowieso de verkeerde hobby. :+
pi_125098693
Wanneer komt dit slome kut kabinet eens met een definitief besluit over de regeling dan? Ik heb al maanden mijn droomauto op het oog, maar ik wil wel weten waar ik aan toe ben! Dit halfgebakken gedoe is toch ook funest voor de oldtimer branche?
Leest een hoop, post een beetje.
pi_125102690
Ik ben nu wel benieuwd, zal wel flink moeten dokken voor mijn 190D, maar weg gaat hij zeker niet. Zullen wel veel van die dingen op de markt komen, ben je meteen alle "goedkoop" rijders kwijt en houd je de liefhebbers over. Met als bijkomend voordeel veel onderdelen. Enige nadeel mijn auto schrijft in een jaar 3 a 4000 euro af verwacht ik.
pi_125111124
Ik liep ook met de gedachten om een oldtimer aan te schaffen. Even afwachten dus.

Er is ook geen algemeen oldtimer topic op Fok? :P
  woensdag 10 april 2013 @ 14:20:20 #96
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_125111695
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 14:02 schreef laucas het volgende:
Ik liep ook met de gedachten om een oldtimer aan te schaffen. Even afwachten dus.

Er is ook geen algemeen oldtimer topic op Fok? :P
Volgens mij niet :N
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_125114600
Ze houden ons wel in spanning. :+ Maar de dag is nog lang en het is niet de eerste keer dat iets 's avonds pas bekend wordt. :P
  Vis een optie? woensdag 10 april 2013 @ 15:57:17 #98
70532 loveli
N
pi_125114790
Geldt het ook voor oldtimer motoren?
crap in = crap out
pi_125114825
Ik denk alles dat "motorvoertuig" heet. :P
  woensdag 10 april 2013 @ 16:23:24 #100
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125115765
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:44 schreef Bart-Willem het volgende:
En daarbij: wat zijn die paar tientjes nou op de overige kosten die je maakt? :+
doe eens x12 :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')