abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 3 april 2013 @ 21:19:21 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124852824
Verder met deeltje 6.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 3 april 2013 @ 21:21:05 #2
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_124852933
Ik mis een fatsoenlijke OP.
Kapitein Høken was een monster kearl
  woensdag 3 april 2013 @ 21:31:41 #3
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_124853612
HUH?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 3 april 2013 @ 21:36:08 #4
53151 T42
Pinball Wizard
pi_124853861
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, daar zijn pakketten voor, maar 'even' een moderne diesel in een oude auto hangen is borrelpraat; kan allemaal wel; alles kan, maar geloof maar niet dat je dat 'eventjes' doet; er past namelijk geen kont meer; motorsteunen, bak inclusief steunen, aandrijfassen, remmen, ophanging redt nieuwerwetse dieselpower vaak niet, kabelboompje aanpassen op je ouwe bak, sensoren, computers, tank, pompen.. En dan hebben we het nog niet over RDW keuren als je teveel vermogenstoename hebt.

Maargoed, is een beetje offtopic aan het worden :+
done that ;) en jah het ombouwen is te doen maar raad niet zomaar aan ;)
pi_124854052
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, daar zijn pakketten voor, maar 'even' een moderne diesel in een oude auto hangen is borrelpraat; kan allemaal wel; alles kan, maar geloof maar niet dat je dat 'eventjes' doet; er past namelijk geen kont meer; motorsteunen, bak inclusief steunen, aandrijfassen, remmen, ophanging redt nieuwerwetse dieselpower vaak niet, kabelboompje aanpassen op je ouwe bak, sensoren, computers, tank, pompen.. En dan hebben we het nog niet over RDW keuren als je teveel vermogenstoename hebt.

Maargoed, is een beetje offtopic aan het worden :+
Idd, je doet het niet even zomaar voor.
Daar heb je tijd en geld voor nodig.
Maar het is wel leuke ervaring om zoiets keer te doen.
Sommige mensen doet er wel paar jaren over om auto geheel restaureren.

Andere kant als de oldtimer regeling wegvalt en auto moeten voor de volle bak betalen.
zijn elektrische aandrijving mooie optie.
want daar betaal je geen enkele belastingen voor.

Echter hoop ik dat huidige oldtimer regeling blijven bestaan.
Nieuwe auto is zo gemaakt dat niet langer dan 15 tot 20 jaar mee kan. soort een wegwerp auto.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_124854231
Ik was al bezig met het openen van een nieuw deel, maar die was al geopend. Dit had ik als startpost getikt, maar dat kan net zo goed hier nu. :P

Deze week zou er (als het goed is) een brief van Weekers komen met daarin diverse opties. Er zijn geruchten dat 1 van die opties vooral de import-oldtimers gaat raken. Maar dat is natuurlijk niet zeker. :)

Volgens de KNAC komt er deze week of volgende week duidelijkheid: wellicht deze week de brief en volgende week het debat met daarbij als uitkomst: de nieuwe oldtimerregeling. Zie http://www.knac.nl/2013/0(...)-oldtimer-bezitters/

Wat betreft de bedrijven die beweren dat ze failliet gaan: dit zou niet perse door de onduidelijkheid komen rondom oldtimers, maar eerder wegens de economische crisis. Het eerste waar mensen op bezuinigen in economisch slechtere tijden zijn hobbies en andere "minder belangrijke" uitgaven. Je ziet ook sportclubs massaal leegstromen als gevolg van de crisis. Leuk is anders, maar grote kans dat men momenteel minder uit wil geven aan een auto omdat het natuurlijk een wat duurdere hobby is.
pi_124854339
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:41 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik was al bezig met het openen van een nieuw deel, maar die was al geopend. Dit had ik als startpost getikt, maar dat kan net zo goed hier nu. :P

Deze week zou er (als het goed is) een brief van Weekers komen met daarin diverse opties. Er zijn geruchten dat 1 van die opties vooral de import-oldtimers gaat raken. Maar dat is natuurlijk niet zeker. :)

Volgens de KNAC komt er deze week of volgende week duidelijkheid: wellicht deze week de brief en volgende week het debat met daarbij als uitkomst: de nieuwe oldtimerregeling. Zie http://www.knac.nl/2013/0(...)-oldtimer-bezitters/

Wat betreft de bedrijven die beweren dat ze failliet gaan: dit zou niet perse door de onduidelijkheid komen rondom oldtimers, maar eerder wegens de economische crisis. Het eerste waar mensen op bezuinigen in economisch slechtere tijden zijn hobbies en andere "minder belangrijke" uitgaven. Je ziet ook sportclubs massaal leegstromen als gevolg van de crisis. Leuk is anders, maar grote kans dat men momenteel minder uit wil geven aan een auto omdat het natuurlijk een wat duurdere hobby is.
Hmm, dan ben je met je ouwe yank nog steeds aardig de zak. Ben benieuwd wat het gaat worden.
pi_124855093
Ik denk juist dat de handelaren in belastingvrije Benzen gouden tijden hebben beleefd tijdens de crisis. Autorijden is iets waar je op kan besparen met zo'n auto in combinatie met het verzaken van onderhoud (op korte termijn uiteraard, op lange termijn is het alsnog een dure hobby).
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 3 april 2013 @ 23:37:43 #9
53151 T42
Pinball Wizard
pi_124861156
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik denk juist dat de handelaren in belastingvrije Benzen gouden tijden hebben beleefd tijdens de crisis. Autorijden is iets waar je op kan besparen met zo'n auto in combinatie met het verzaken van onderhoud (op korte termijn uiteraard, op lange termijn is het alsnog een dure hobby).
zoals ik ze nu soms zie rijden... dan zijn mijn rats in nieuw staat
  donderdag 4 april 2013 @ 01:12:03 #10
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_124863497
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik denk juist dat de handelaren in belastingvrije Benzen gouden tijden hebben beleefd tijdens de crisis. Autorijden is iets waar je op kan besparen met zo'n auto in combinatie met het verzaken van onderhoud (op korte termijn uiteraard, op lange termijn is het alsnog een dure hobby).
Tot eind vorig jaar deed ik alleen in oldtimers en dat liep goed ja, ik had er zo'n 50 staan en geen meuk van 2000 euro maar echte wagens voor de liefhebber.
Maar als het dan door 1 zo'n regeltje in het regeerakkoord compleet stil komt te liggen dan krijg je als bedrijf zijnde een behoorlijke klap, ik heb het gelukkig optijd om kunnen gooien naar jonge auto's waar altijd handel in is maar dat zijn natuurlijk andere marges..
Ik heb nu nog zo'n 15 oldtimers staan die ik op den duur wel kwijtraak maar ik hoop natuurlijk dat er binnenkort positief nieuws komt uit Den Haag en dat de oldtimerwereld weer tot leven komt.

Wat je zegt over die belastingvrije Mercedesen ben ik deels met je eens, de eerste jaren zaten er flinke klappers tussen, een 300D in Duitsland kopen (waar deze wordt gezien als oud barrel) voor 1250e en hem dezelfde week in NL verkopen voor 4000,- was niks apparts maar het laatste anderhalf jaar was er bijna niks meer van dat soort auto's te krijgen en als er al 1 te koop stond dan vochten er 200 honden om 1 been waardoor de auto al 2000 meer kostte eer dat hij over de NLse grens kwam. Deze handel heeft de oldtimerregeling kapot gemaakt |:(
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  donderdag 4 april 2013 @ 09:21:07 #11
53151 T42
Pinball Wizard
pi_124866105
Auto importeren en is die jonger dan 35 of 40 jaar. Gewoon belasting betalen tot hij 35/40 is. Nl auto,s gewoon vanaf 25jaar belastings vrij. Vanaf 2014 invoeren
Dat zie ik wel zitten. Want dan kun je nog altijd een oldtimer importeren alleen moet die dan wat ouder zijn.

Dan lost benz probleem zich na paar jaar op door slecht onderhoud
pi_124868950
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 09:21 schreef T42 het volgende:
Auto importeren en is die jonger dan 35 of 40 jaar. Gewoon belasting betalen tot hij 35/40 is. Nl auto,s gewoon vanaf 25jaar belastings vrij. Vanaf 2014 invoeren
Dat zie ik wel zitten. Want dan kun je nog altijd een oldtimer importeren alleen moet die dan wat ouder zijn.

Dan lost benz probleem zich na paar jaar op door slecht onderhoud
wat een kut oplossing :') blijf jij maar uit de buurt van de tweede kamer gast :D

Ik zie mijn golf dus geen 35 a 40 worden met ca 300 per kwartaal :r
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_124869249
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:36 schreef T42 het volgende:

[..]

done that ;) en jah het ombouwen is te doen maar raad niet zomaar aan ;)
bullshit. Enige wat jij gedaan hebt is het meest simpele 1.9D motor swappen.. Dat is geen moderne dieselmotor, ik wil wel eens een tdi motor in een van je wagens zien. En laat staan pompverstuiver of commonrail maar gewoon het 'allermakkelijkste' een 1z of afn blok waarbij alles naar behoren werkt incl een elektronisch gaspedaal en obd stekker.

Een 1.9D een moderne Dieselpower motor noemen :') :D
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_124869567
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:14 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik zie mijn golf dus geen 35 a 40 worden met ca 300 per kwartaal :r
probleem opgelost toch? ~O>
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_124869885
40 is net iets teveel van het goeie.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_124870667
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
40 is net iets teveel van het goeie.
Ik vind het wel een elegante tussenoplossing. Elke oplossing heeft nadelen en dit is misschien nog wel een niet zo heel erg pijnlijke. Als je hem op 35 zou zetten zit je alsnog op '79 in 2014 en gaat het al heel snel richting de jaren-80 auto's die ze buiten de regeling willen houden.

[ Bericht 11% gewijzigd door CafeRoker op 04-04-2013 12:21:20 ]
pi_124872296
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 12:06 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik vind het wel een elegante tussenoplossing. Elke oplossing heeft nadelen en dit is misschien nog wel een niet zo heel erg pijnlijke. Als je hem op 35 zou zetten zit je alsnog op '79 in 2014 en gaat het al heel snel richting de jaren-80 auto's die ze buiten de regeling willen houden.
Jaren 80 auto's mogen niet de status klassiek krijgen of zo? :?
Dit is een Signature....
pi_124872676
Wou net zeggen, wat is er nou mis met jaren 80 auto's?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_124872679
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 12:54 schreef virl3 het volgende:

[..]

Jaren 80 auto's mogen niet de status klassiek krijgen of zo? :?
Van mij mag alles, maar het standpunt van de overheid is dat het vooral onmogelijk gemaakt moet worden dat mensen belastingvrij in jaren-80 auto's rond blijven rijden. Dit voorstel sluit daar het beste bij aan. Als er weer belasting betaald moet worden zal in dat segment ook nog een aardige kaalslag plaatsvinden zodat er domweg minder over zijn als ze wel bij de 40 aangekomen zijn.

Daarnaast hou je met deze leeftijdsgrens de belangrijkste slachtoffers van het volledig afschaffen buiten schot; de oude amerikanen, want loeizwaar. Benz diesels worden evengoed getroffen maar dat is nu eenmaal precies de bedoeling en VW T3's op diesel.. tja, doet pijn maar iets van bijeffecten zijn toch moeilijk te voorkomen.

En andere semi-klassiekers zoals bijvoorbeeld golf 1's zijn redelijk betaalbaar in wegenbelasting dus daarvoor is de ramp ook wel te overzien.
pi_124872734
En wat als ik een liefhebber ben van BMW's uit begin jaren 80?

Naar mijn mening zijn er in de jaren rond 1980 de mooiste auto's gemaakt. Daarbij betalen die modellen (mits origineel NL) al 30 jaar wegenbelasting, lang zat lijkt me.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_124873027
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 13:09 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
En wat als ik een liefhebber ben van BMW's uit begin jaren 80?

Naar mijn mening zijn er in de jaren rond 1980 de mooiste auto's gemaakt. Daarbij betalen die modellen (mits origineel NL) al 30 jaar wegenbelasting, lang zat lijkt me.
Ja, en wat als je nu liefhebber bent van T3 busjes? Dan ben je, zoals ik al zei, domweg de lul, en datzelfde geldt voor BMW's. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Als je goed leest gaat het idee van T42 trouwens expliciet over importauto's dus originele NL auto's vallen erbuiten.

Als er naar alternatieven gezocht moet worden omdat de huidige regeling op de schop gaat tot mijn spijt overigens, en ik heb zelf trouwens ook een geimporteerde youngtimer dan zul je naar realistische alternatieven moeten kijken. Elke aanpassing doet pijn, maar de grens voor import op 40 lijkt me nog een van de betere opties. Samen met de suggestie voor een 60 dagenkaart met aanmelding via Digid.

Als je die 40 weer gaat afzwakken naar bijvoorbeeld 35 zet het nog geen zoden aan de dijk.
pi_124875327
Laat ik nu de BMW 635CSI en de eerste 7 serie de mooiste BMW's vinden. :P

Ik ben sinds 1 jaar gestopt na lang oldtimer rijden. 100 procent wegenbelasting zou voor mij misschien 15 euro per maand inhouden.

Suzuki GX 100's wegen 660 kg.

Is stel voor om voor alle oldtimers van 25 jaar, helft wegenbelasting betalen. 30 jaar 1/3 wegenbelasting. 35 jaar en ouder wegenbelasting vrij.

Dit bij onbeperkte kilometers.

Zo zijn de oude Amerikanen ook nog te betalen. Staat krijgt wat centjes binnen.
terwijl jezelf niet de hoofdprijs betaald aan wegenbelasting.

Importauto's na 1995, volle wegenbelasting.
pi_124876333
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 14:21 schreef silenthill het volgende:
Laat ik nu de BMW 635CSI en de eerste 7 serie de mooiste BMW's vinden. :P

Ik ben sinds 1 jaar gestopt na lang oldtimer rijden. 100 procent wegenbelasting zou voor mij misschien 15 euro per maand inhouden.

Suzuki GX 100's wegen 660 kg.

Is stel voor om voor alle oldtimers van 25 jaar, helft wegenbelasting betalen. 30 jaar 1/3 wegenbelasting. 35 jaar en ouder wegenbelasting vrij.

Dit bij onbeperkte kilometers.

Zo zijn de oude Amerikanen ook nog te betalen. Staat krijgt wat centjes binnen.
terwijl jezelf niet de hoofdprijs betaald aan wegenbelasting.

Importauto's na 1995, volle wegenbelasting.
hmm, die vind ik helemaal niet gek :)
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_124876656
Zo even uit de duim bedacht. :P

Zo kun je zelfs nog van je zware mooie Amerikaan van 1980 en ouder genieten.
Of een mooie Toyota Supra MK1 ook bepaald niet licht.
Zelf de 635 CSI, of de eerste 7 serie of de 3000

1\3 wegenbelasting is zelf voor die klasse wel op te brengen.

Ik ben gestopt met oldtimer rijden, vanwege dat ik niet veel zelf kan sleutellen.
Ook omdat ik geen garage of eigen terrein heb. Aan de openbare weg klein onderhoudt doen mag immers niet. ;(
  donderdag 4 april 2013 @ 15:17:04 #25
53151 T42
Pinball Wizard
pi_124877483
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:14 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

wat een kut oplossing :') blijf jij maar uit de buurt van de tweede kamer gast :D

Ik zie mijn golf dus geen 35 a 40 worden met ca 300 per kwartaal :r
die is toch al in nl? bedoelde auto's die per 2014 worden ingevoerd.
maar als ze doen wat ze nu willen moet je ook 300 perkwartaal dokken..
  donderdag 4 april 2013 @ 15:17:57 #26
53151 T42
Pinball Wizard
pi_124877524
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 12:54 schreef virl3 het volgende:

[..]

Jaren 80 auto's mogen niet de status klassiek krijgen of zo? :?
jahwel als ze 40 jaar worden en vanaf 20 jaar kun je ze oldtimer verzekeren
maar die al in nl zijn vallen buiten mijn regel ;)

quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:23 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

bullshit. Enige wat jij gedaan hebt is het meest simpele 1.9D motor swappen.. Dat is geen moderne dieselmotor, ik wil wel eens een tdi motor in een van je wagens zien. En laat staan pompverstuiver of commonrail maar gewoon het 'allermakkelijkste' een 1z of afn blok waarbij alles naar behoren werkt incl een elektronisch gaspedaal en obd stekker.

Een 1.9D een moderne Dieselpower motor noemen :') :D
1982 naar 1996 is toch stuk moderner... oude diesel kon ook maar deze heeft al een kat.
en nogmaals ik wou GEEN turbo. ik heb een trekker nodig geen sport diesel. zoals jij.
90/100kmh is voor mij hard zat met 1:22 op biodiesel en 1:18 als de aanhanger er aan hangt.

[ Bericht 26% gewijzigd door T42 op 04-04-2013 15:24:04 ]
  donderdag 4 april 2013 @ 15:26:10 #27
53151 T42
Pinball Wizard
pi_124877838
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 13:18 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ja, en wat als je nu liefhebber bent van T3 busjes? Dan ben je, zoals ik al zei, domweg de lul, en datzelfde geldt voor BMW's. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Als je goed leest gaat het idee van T42 trouwens expliciet over importauto's dus originele NL auto's vallen erbuiten.

Als er naar alternatieven gezocht moet worden omdat de huidige regeling op de schop gaat tot mijn spijt overigens, en ik heb zelf trouwens ook een geimporteerde youngtimer dan zul je naar realistische alternatieven moeten kijken. Elke aanpassing doet pijn, maar de grens voor import op 40 lijkt me nog een van de betere opties. Samen met de suggestie voor een 60 dagenkaart met aanmelding via Digid.

Als je die 40 weer gaat afzwakken naar bijvoorbeeld 35 zet het nog geen zoden aan de dijk.
klopt al is de 60dagen kaart voor mij te weinig.. je hebt al 52 weekenden = 104 dagen
pi_124877947
Maar jongens, het gaat toch om het milieu zogenaamd?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_124878915
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:26 schreef T42 het volgende:

[..]

klopt al is de 60dagen kaart voor mij te weinig.. je hebt al 52 weekenden = 104 dagen
geen probleem, maar in dat geval is het meer dan incidenteel gebruik en betaal je wat mij betreft gewoon wegenbelasting voor het ding. Het blijft toch nog veel goedkoper dan een moderne auto omdat de verzekering stukken goedkoper is.

Wat een ander belangrijk aspect van die 60 dagen kaart is, ook al mogen die 60 dagen voor sommige mensen wat weinig zijn, is dat het een uitweg is waardoor auto's niet onverkoopbaar worden. Een grote amerikaan of T3 dieselbus raak je zonder een dergelijke constructie aan de straatstenen niet meer kwijt en dan ben je dubbel gestraft.

Dat was ook een naar mijn mening slecht punt van de afschaffing van het grijs kenteken een aantal jaar geleden; mensen werden dubbel genaaid.
  donderdag 4 april 2013 @ 17:04:32 #30
53151 T42
Pinball Wizard
pi_124881731
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:54 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

geen probleem, maar in dat geval is het meer dan incidenteel gebruik en betaal je wat mij betreft gewoon wegenbelasting voor het ding. Het blijft toch nog veel goedkoper dan een moderne auto omdat de verzekering stukken goedkoper is.

Wat een ander belangrijk aspect van die 60 dagen kaart is, ook al mogen die 60 dagen voor sommige mensen wat weinig zijn, is dat het een uitweg is waardoor auto's niet onverkoopbaar worden. Een grote amerikaan of T3 dieselbus raak je zonder een dergelijke constructie aan de straatstenen niet meer kwijt en dan ben je dubbel gestraft.

Dat was ook een naar mijn mening slecht punt van de afschaffing van het grijs kenteken een aantal jaar geleden; mensen werden dubbel genaaid.
grijs kenteken koste mij een t3 bus ;)
maar dan heb ik meerdere auto's gelukkig dat ik wel hele jaar kan rijden
pi_124883905
Ze maken echt een probleem van iets dat helemaal geen probleem is. Gewoon alles van voor 1987 is oldtimer en de rest niet meer. Uiteindelijk worden het steeds minder auto's en na een tijdje is alles weggerot en blijven alleen de echte wagens nog over. Jaren 90 auto's gingen toch nooit 30 jaar halen want dat was allemaal troep. Jaren 80 auto's zijn gewoon mooi en degelijk. KWALITEIT. Tegenwoordig is dat het doel niet eens meer.... een Golf TSI die over 30 jaar nog rijdt? Right....
Facts don't care about your feelings
pi_124885973
Zit je nog steeds met de shitload aan Benz-diesels. :P
pi_124888282
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 18:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Ze maken echt een probleem van iets dat helemaal geen probleem is. Gewoon alles van voor 1987 is oldtimer en de rest niet meer. Uiteindelijk worden het steeds minder auto's en na een tijdje is alles weggerot en blijven alleen de echte wagens nog over. Jaren 90 auto's gingen toch nooit 30 jaar halen want dat was allemaal troep. Jaren 80 auto's zijn gewoon mooi en degelijk. KWALITEIT. Tegenwoordig is dat het doel niet eens meer.... een Golf TSI die over 30 jaar nog rijdt? Right....
ze hebben geld gebrek en willen liever niet zo lang wachten. problem? :P
pi_124889234
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 19:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ze hebben geld gebrek en willen liever niet zo lang wachten. problem? :P
Ja, ze kunnen beter JSF afschaffen en geduldig blijven..
En of Wiet legaliseren.
Daar mee hou je iedereen tevreden aan.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_124889277
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:18 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Ja, ze kunnen beter JSF afschaffen en geduldig blijven..
En of Wiet legaliseren.
Daar mee hou je iedereen tevreden aan.
met niets hou je iedereen tevreden, trust me :P
pi_124889547
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

met niets hou je iedereen tevreden, trust me :P
Blijkbaar mogen mensen tegenwoordig niets genieten vooral aan de kant van VVD..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_124889676
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:24 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Blijkbaar mogen mensen tegenwoordig niets genieten vooral aan de kant van VVD..
vvd is meer voor de hele grote bedrijven en graai ambtenaren. sorry man ik voel je ;(
  vrijdag 5 april 2013 @ 08:40:47 #38
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_124905210
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:24 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Blijkbaar mogen mensen tegenwoordig niets genieten vooral aan de kant van VVD..
Niet alleen VVD hoor.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_124912426
Ben benieuwd of er vandaag nog wat bekend wordt. "De week na Pasen" is immers bijna voorbij. :+
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:22:40 #40
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_124912495
Jij hebt wel heel veel geloof in de overheid.
Die hebben het veel te druk met domme vragen te bedenken over die ING storing, of andere dingen die ze eigenlijk niet begrijpen. Willen noch kunnen. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_124912571
Straks is er anders wel wat over oldtimers in de BNR Autoshow (is rond 14.30 geloof ik). Wie weet komt er toch nog wat nieuws dus. :+
pi_124917934
Zojuist was er @ BNR nieuwsradio bij de Nationale Autoshow een heel stuk over oldtimers, men verwachtte vrijwel zeker duidelijkheid want 1 van de lobbyisten was te gast: Bert Pronk van de Fehac. Dus de verwachtingen waren hoog. :P

Nou, meneer Pronk had eigenlijk weinig te melden. :+ Behalve dat hij het nog steeds oneens is met de kilometrage van oldtimers wat in dat CPL-rapport stond. Ze hadden zelf ook een onderzoek gedaan (die op Fehac.eu stond) maar hij gooide zelf zijn betoog al omver door te zeggen dat het wellicht rooskleurig ingevuld is en de groep die dagelijks ermee rijdt niet behoren tot de Fehac-doelgroep en dus die enquete niet ingevuld hebben. :P Verder opperde hij nog om de leeftijdsgrens naar 30 jaar voor benzine/LPG te verhogen en 35 jaar voor diesels. Ik reageerde via Twitter op BNR Nieuwsradio en ze stelden meteen de vraag aan Pronk (en werd m'n naam mooi genoemd :P). Hij was van mening dat 35-jarige diesels een stuk minder geschikt zijn en het zal dus geen issue worden (ter vergelijking: ik heb een 244 diesel gehad uit 1979 die in 2014 35 jaar is en daar kan je net zo goed dagelijks mee rijden als een 244 diesel uit 1985). Verder had hij nog geen idee wat er in het definitieve voorstel van Weekers komt te staan, ondanks dat hij heeft deelgenomen aan de gesprekken.

Ook sprak Pronk over de oldtimerhandel en eventuele faillissementen van garagebedrijven. Wel gaf hij aan dat onder die paar faillisementen die er waren vooral bedrijven zaten die in Mercedes-diesels deden. Meer faillissementen sluit hij niet uit (maar kan natuurlijk ook los staan van de oldtimerdiscussie en gewoon door de economische crisis komen).


Ik heb even een kleine samenvatting gemaakt: http://www.volvotips.com/(...)ions-next-wednesday/ (en ook meteen uitgelegd voor de buitenlanders hoe het probleem rond de oldtimers hier in elkaar steekt).

De brief naar de Tweede Kamer is uitgesteld en het voorstel voor de nieuwe regeling wordt komende woensdag bekend gemaakt. Eigenlijk hadden ze alleen dit kunnen meedelen. :)

Ik denk dat de BNR Autoshow straks hier terug te luisteren is: http://www.bnr.nl/radio/bnr-nationale-autoshow/ (even naar onderen scrollen).

En even een update: de Fiva (internationale oldtimerorganisatie) heeft een brief gestuurd naar Weekers die maandag op de mat zal vallen. :P Ze geven daarin de gevaren van de eventuele afschaffing aan: http://www.bnr.nl/radio/b(...)ing-mrb-vrijstelling

Als je de brief leest ziet de Fiva de nieuwe oldtimerregeling liefst als volgt:
- minstens 30 jaar oud
- moet in originele staat zijn (wat dus betekent: geen LPG of andere modificaties)
- niet bedoeld voor dagelijks gebruik.

Beetje zoals in Duitsland en België dus. :) Enige wat tegen het zere been schopt is dat bijvoorbeeld die Mercedes-diesels vaak origineel zijn, dus met wieldop en al. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Bart-Willem op 05-04-2013 17:51:17 ]
pi_124922332
Dat gezeur over die Mercedes diesels moet eens ophouden.
Een dagelijkse Mercedes diesel is niet wenselijk, vind ik ook niet. Maar dat geldt net zo goed voor Volvo's die ook zo degelijk zijn.

Echter een Mercedes diesel die net als een andere oldtimer gereden wordt is niets mis mee.
Dan is het aantal km beperkt, is de uitstoot geen probleem en het houdt de pure hobbyist lekker bezig.

Mijn Mercedes diesel rijdt 1:12,8 en is daarmee verdorie zuiniger dan de Citroen Xsara diesel van een vriend van me en die bak is bijna 20 jaar jonger.
Daarbij rijd een liefhebber een heel stuk minder km dan de forens.
In mijn geval 6000km tov 30000km, wie is er dan vervuilender?

Het zijn gewoon kwaliteitswagens en mits normaal onderhouden is de uitstoot binnen alle grenzen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2013 18:03:23 ]
pi_124922686
zuiniger is anders dan uitstoot door vervuiling. natuurlijk zit er een sterk verband tussen, maar niet lineair. je kunt net zo goed 1:12 rijden met een G label als met een C label. wel ben ik het eens met je dat de vervuilende eigenschappen van de meeste oldtimers schromelijk overdreven zijn.

Maar.. dat gezeur over de benz diesels is terecht. in mijn dagelijkse rit kom ik
dan wel een hele berg volvo stations tegen, maar misschien is er 1, hoogstens 2, van belastingvrij en dan vaak ook nog op benzine.

Daartegenover staan letterlijk meer dan 20 belastingvrije MB diesels. op sommige dagen tel ik er wel 30! het gaat natuurlijk om het einddoel en niet het merk, maar het is wel typerend voor de oorzaak van het probleem.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_124922691
Zo'n PSA-diesel is wellicht onzuiniger, maar de uitstoot is er een stuk minder van (zeker als het een turbodiesel is). En het geldt niet alleen voor Mercedes-diesels maar ook voor LPG-auto's die met ongeregelde lpg-installaties rijden. Stel dat je bijvoorbeeld een Volvo 240 met injectie-blok hebt (K-Jetronic, zoals je dat in veel Porsches en Mercedessen etc aantreft), op benzine is zo'n ding best schoon maar als je er ongeregelde LPG-meuk in legt (en in NL moet het altijd zo goedkoop mogelijk) dan blaast het ding echt veel meer schadelijke stoffen de lucht in dan 'ie eigenlijk op benzine zou doen. :P
pi_124922911
Zoals ik zelf als zeg, ook ik vind dagelijks rijden in je belastingvrije auto verkeerd profiteren van het systeem.
En ja ik voel de bui hangen dat ik mijn leuke hobby aan de wilgen moet hangen omdat het door die profiteurs straks niet meer te betalen is.

Helaas heb ik volgens vele de slechte smaak dat ik die oude Benzen nu eenmaal mooie auto's vind.
Daarbij zijn ze fijn om aan te sleutelen vanwege het gemak.

De uitstoot van co2 is trouwens vrijwel evenredig met het verbruik.
Uitstoot van onverbrande zooi en nox is een ander verhaal, maar doorgaans wordt in het milieuverhaal alleen naar co2 gekeken.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2013 18:21:14 ]
pi_124923586
En je weet dat die Nox-meuk en andere onverbrande stuff erger is dan die CO2? :P

Wat je kan doen als diesels toch flink belast worden: gewoon een benzine-variant ervan kopen. ;)
pi_124923683
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 14:21 schreef silenthill het volgende:
Laat ik nu de BMW 635CSI en de eerste 7 serie de mooiste BMW's vinden. :P

Ik ben sinds 1 jaar gestopt na lang oldtimer rijden. 100 procent wegenbelasting zou voor mij misschien 15 euro per maand inhouden.

Suzuki GX 100's wegen 660 kg.

Is stel voor om voor alle oldtimers van 25 jaar, helft wegenbelasting betalen. 30 jaar 1/3 wegenbelasting. 35 jaar en ouder wegenbelasting vrij.

Dit bij onbeperkte kilometers.

Zo zijn de oude Amerikanen ook nog te betalen. Staat krijgt wat centjes binnen.
terwijl jezelf niet de hoofdprijs betaald aan wegenbelasting.

Importauto's na 1995, volle wegenbelasting.
:Y Liever de 25 jaar en ouder belastingvrij houden, maar overall is dit een goed idee
Dit is een Signature....
  vrijdag 5 april 2013 @ 19:01:19 #49
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_124925491
Allicht niet, het gaat puur om de centen. Maar in deze tijd is het très hip om het op het milieu te gooien. Alhoewel ik wel denk dat het terecht is dat die oude diesels geweerd moeten worden als daily driver. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')