done that en jah het ombouwen is te doen maar raad niet zomaar aanquote:Op woensdag 3 april 2013 21:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, daar zijn pakketten voor, maar 'even' een moderne diesel in een oude auto hangen is borrelpraat; kan allemaal wel; alles kan, maar geloof maar niet dat je dat 'eventjes' doet; er past namelijk geen kont meer; motorsteunen, bak inclusief steunen, aandrijfassen, remmen, ophanging redt nieuwerwetse dieselpower vaak niet, kabelboompje aanpassen op je ouwe bak, sensoren, computers, tank, pompen.. En dan hebben we het nog niet over RDW keuren als je teveel vermogenstoename hebt.
Maargoed, is een beetje offtopic aan het worden
Idd, je doet het niet even zomaar voor.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, daar zijn pakketten voor, maar 'even' een moderne diesel in een oude auto hangen is borrelpraat; kan allemaal wel; alles kan, maar geloof maar niet dat je dat 'eventjes' doet; er past namelijk geen kont meer; motorsteunen, bak inclusief steunen, aandrijfassen, remmen, ophanging redt nieuwerwetse dieselpower vaak niet, kabelboompje aanpassen op je ouwe bak, sensoren, computers, tank, pompen.. En dan hebben we het nog niet over RDW keuren als je teveel vermogenstoename hebt.
Maargoed, is een beetje offtopic aan het worden
Hmm, dan ben je met je ouwe yank nog steeds aardig de zak. Ben benieuwd wat het gaat worden.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:41 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik was al bezig met het openen van een nieuw deel, maar die was al geopend. Dit had ik als startpost getikt, maar dat kan net zo goed hier nu.
Deze week zou er (als het goed is) een brief van Weekers komen met daarin diverse opties. Er zijn geruchten dat 1 van die opties vooral de import-oldtimers gaat raken. Maar dat is natuurlijk niet zeker.
Volgens de KNAC komt er deze week of volgende week duidelijkheid: wellicht deze week de brief en volgende week het debat met daarbij als uitkomst: de nieuwe oldtimerregeling. Zie http://www.knac.nl/2013/0(...)-oldtimer-bezitters/
Wat betreft de bedrijven die beweren dat ze failliet gaan: dit zou niet perse door de onduidelijkheid komen rondom oldtimers, maar eerder wegens de economische crisis. Het eerste waar mensen op bezuinigen in economisch slechtere tijden zijn hobbies en andere "minder belangrijke" uitgaven. Je ziet ook sportclubs massaal leegstromen als gevolg van de crisis. Leuk is anders, maar grote kans dat men momenteel minder uit wil geven aan een auto omdat het natuurlijk een wat duurdere hobby is.
zoals ik ze nu soms zie rijden... dan zijn mijn rats in nieuw staatquote:Op woensdag 3 april 2013 21:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik denk juist dat de handelaren in belastingvrije Benzen gouden tijden hebben beleefd tijdens de crisis. Autorijden is iets waar je op kan besparen met zo'n auto in combinatie met het verzaken van onderhoud (op korte termijn uiteraard, op lange termijn is het alsnog een dure hobby).
Tot eind vorig jaar deed ik alleen in oldtimers en dat liep goed ja, ik had er zo'n 50 staan en geen meuk van 2000 euro maar echte wagens voor de liefhebber.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik denk juist dat de handelaren in belastingvrije Benzen gouden tijden hebben beleefd tijdens de crisis. Autorijden is iets waar je op kan besparen met zo'n auto in combinatie met het verzaken van onderhoud (op korte termijn uiteraard, op lange termijn is het alsnog een dure hobby).
wat een kut oplossing blijf jij maar uit de buurt van de tweede kamer gastquote:Op donderdag 4 april 2013 09:21 schreef T42 het volgende:
Auto importeren en is die jonger dan 35 of 40 jaar. Gewoon belasting betalen tot hij 35/40 is. Nl auto,s gewoon vanaf 25jaar belastings vrij. Vanaf 2014 invoeren
Dat zie ik wel zitten. Want dan kun je nog altijd een oldtimer importeren alleen moet die dan wat ouder zijn.
Dan lost benz probleem zich na paar jaar op door slecht onderhoud
bullshit. Enige wat jij gedaan hebt is het meest simpele 1.9D motor swappen.. Dat is geen moderne dieselmotor, ik wil wel eens een tdi motor in een van je wagens zien. En laat staan pompverstuiver of commonrail maar gewoon het 'allermakkelijkste' een 1z of afn blok waarbij alles naar behoren werkt incl een elektronisch gaspedaal en obd stekker.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:36 schreef T42 het volgende:
[..]
done that en jah het ombouwen is te doen maar raad niet zomaar aan
probleem opgelost toch?quote:Op donderdag 4 april 2013 11:14 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik zie mijn golf dus geen 35 a 40 worden met ca 300 per kwartaal
Ik vind het wel een elegante tussenoplossing. Elke oplossing heeft nadelen en dit is misschien nog wel een niet zo heel erg pijnlijke. Als je hem op 35 zou zetten zit je alsnog op '79 in 2014 en gaat het al heel snel richting de jaren-80 auto's die ze buiten de regeling willen houden.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
40 is net iets teveel van het goeie.
Jaren 80 auto's mogen niet de status klassiek krijgen of zo?quote:Op donderdag 4 april 2013 12:06 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik vind het wel een elegante tussenoplossing. Elke oplossing heeft nadelen en dit is misschien nog wel een niet zo heel erg pijnlijke. Als je hem op 35 zou zetten zit je alsnog op '79 in 2014 en gaat het al heel snel richting de jaren-80 auto's die ze buiten de regeling willen houden.
Van mij mag alles, maar het standpunt van de overheid is dat het vooral onmogelijk gemaakt moet worden dat mensen belastingvrij in jaren-80 auto's rond blijven rijden. Dit voorstel sluit daar het beste bij aan. Als er weer belasting betaald moet worden zal in dat segment ook nog een aardige kaalslag plaatsvinden zodat er domweg minder over zijn als ze wel bij de 40 aangekomen zijn.quote:Op donderdag 4 april 2013 12:54 schreef virl3 het volgende:
[..]
Jaren 80 auto's mogen niet de status klassiek krijgen of zo?
Ja, en wat als je nu liefhebber bent van T3 busjes? Dan ben je, zoals ik al zei, domweg de lul, en datzelfde geldt voor BMW's. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Als je goed leest gaat het idee van T42 trouwens expliciet over importauto's dus originele NL auto's vallen erbuiten.quote:Op donderdag 4 april 2013 13:09 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
En wat als ik een liefhebber ben van BMW's uit begin jaren 80?
Naar mijn mening zijn er in de jaren rond 1980 de mooiste auto's gemaakt. Daarbij betalen die modellen (mits origineel NL) al 30 jaar wegenbelasting, lang zat lijkt me.
hmm, die vind ik helemaal niet gekquote:Op donderdag 4 april 2013 14:21 schreef silenthill het volgende:
Laat ik nu de BMW 635CSI en de eerste 7 serie de mooiste BMW's vinden.
Ik ben sinds 1 jaar gestopt na lang oldtimer rijden. 100 procent wegenbelasting zou voor mij misschien 15 euro per maand inhouden.
Suzuki GX 100's wegen 660 kg.
Is stel voor om voor alle oldtimers van 25 jaar, helft wegenbelasting betalen. 30 jaar 1/3 wegenbelasting. 35 jaar en ouder wegenbelasting vrij.
Dit bij onbeperkte kilometers.
Zo zijn de oude Amerikanen ook nog te betalen. Staat krijgt wat centjes binnen.
terwijl jezelf niet de hoofdprijs betaald aan wegenbelasting.
Importauto's na 1995, volle wegenbelasting.
die is toch al in nl? bedoelde auto's die per 2014 worden ingevoerd.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:14 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
wat een kut oplossing blijf jij maar uit de buurt van de tweede kamer gast
Ik zie mijn golf dus geen 35 a 40 worden met ca 300 per kwartaal
jahwel als ze 40 jaar worden en vanaf 20 jaar kun je ze oldtimer verzekerenquote:Op donderdag 4 april 2013 12:54 schreef virl3 het volgende:
[..]
Jaren 80 auto's mogen niet de status klassiek krijgen of zo?
1982 naar 1996 is toch stuk moderner... oude diesel kon ook maar deze heeft al een kat.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:23 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
bullshit. Enige wat jij gedaan hebt is het meest simpele 1.9D motor swappen.. Dat is geen moderne dieselmotor, ik wil wel eens een tdi motor in een van je wagens zien. En laat staan pompverstuiver of commonrail maar gewoon het 'allermakkelijkste' een 1z of afn blok waarbij alles naar behoren werkt incl een elektronisch gaspedaal en obd stekker.
Een 1.9D een moderne Dieselpower motor noemen
klopt al is de 60dagen kaart voor mij te weinig.. je hebt al 52 weekenden = 104 dagenquote:Op donderdag 4 april 2013 13:18 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ja, en wat als je nu liefhebber bent van T3 busjes? Dan ben je, zoals ik al zei, domweg de lul, en datzelfde geldt voor BMW's. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Als je goed leest gaat het idee van T42 trouwens expliciet over importauto's dus originele NL auto's vallen erbuiten.
Als er naar alternatieven gezocht moet worden omdat de huidige regeling op de schop gaat tot mijn spijt overigens, en ik heb zelf trouwens ook een geimporteerde youngtimer dan zul je naar realistische alternatieven moeten kijken. Elke aanpassing doet pijn, maar de grens voor import op 40 lijkt me nog een van de betere opties. Samen met de suggestie voor een 60 dagenkaart met aanmelding via Digid.
Als je die 40 weer gaat afzwakken naar bijvoorbeeld 35 zet het nog geen zoden aan de dijk.
geen probleem, maar in dat geval is het meer dan incidenteel gebruik en betaal je wat mij betreft gewoon wegenbelasting voor het ding. Het blijft toch nog veel goedkoper dan een moderne auto omdat de verzekering stukken goedkoper is.quote:Op donderdag 4 april 2013 15:26 schreef T42 het volgende:
[..]
klopt al is de 60dagen kaart voor mij te weinig.. je hebt al 52 weekenden = 104 dagen
grijs kenteken koste mij een t3 busquote:Op donderdag 4 april 2013 15:54 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
geen probleem, maar in dat geval is het meer dan incidenteel gebruik en betaal je wat mij betreft gewoon wegenbelasting voor het ding. Het blijft toch nog veel goedkoper dan een moderne auto omdat de verzekering stukken goedkoper is.
Wat een ander belangrijk aspect van die 60 dagen kaart is, ook al mogen die 60 dagen voor sommige mensen wat weinig zijn, is dat het een uitweg is waardoor auto's niet onverkoopbaar worden. Een grote amerikaan of T3 dieselbus raak je zonder een dergelijke constructie aan de straatstenen niet meer kwijt en dan ben je dubbel gestraft.
Dat was ook een naar mijn mening slecht punt van de afschaffing van het grijs kenteken een aantal jaar geleden; mensen werden dubbel genaaid.
ze hebben geld gebrek en willen liever niet zo lang wachten. problem?quote:Op donderdag 4 april 2013 18:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Ze maken echt een probleem van iets dat helemaal geen probleem is. Gewoon alles van voor 1987 is oldtimer en de rest niet meer. Uiteindelijk worden het steeds minder auto's en na een tijdje is alles weggerot en blijven alleen de echte wagens nog over. Jaren 90 auto's gingen toch nooit 30 jaar halen want dat was allemaal troep. Jaren 80 auto's zijn gewoon mooi en degelijk. KWALITEIT. Tegenwoordig is dat het doel niet eens meer.... een Golf TSI die over 30 jaar nog rijdt? Right....
Ja, ze kunnen beter JSF afschaffen en geduldig blijven..quote:Op donderdag 4 april 2013 19:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ze hebben geld gebrek en willen liever niet zo lang wachten. problem?
met niets hou je iedereen tevreden, trust mequote:Op donderdag 4 april 2013 20:18 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Ja, ze kunnen beter JSF afschaffen en geduldig blijven..
En of Wiet legaliseren.
Daar mee hou je iedereen tevreden aan.
Blijkbaar mogen mensen tegenwoordig niets genieten vooral aan de kant van VVD..quote:Op donderdag 4 april 2013 20:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
met niets hou je iedereen tevreden, trust me
vvd is meer voor de hele grote bedrijven en graai ambtenaren. sorry man ik voel jequote:Op donderdag 4 april 2013 20:24 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Blijkbaar mogen mensen tegenwoordig niets genieten vooral aan de kant van VVD..
Niet alleen VVD hoor.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:24 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Blijkbaar mogen mensen tegenwoordig niets genieten vooral aan de kant van VVD..
Liever de 25 jaar en ouder belastingvrij houden, maar overall is dit een goed ideequote:Op donderdag 4 april 2013 14:21 schreef silenthill het volgende:
Laat ik nu de BMW 635CSI en de eerste 7 serie de mooiste BMW's vinden.
Ik ben sinds 1 jaar gestopt na lang oldtimer rijden. 100 procent wegenbelasting zou voor mij misschien 15 euro per maand inhouden.
Suzuki GX 100's wegen 660 kg.
Is stel voor om voor alle oldtimers van 25 jaar, helft wegenbelasting betalen. 30 jaar 1/3 wegenbelasting. 35 jaar en ouder wegenbelasting vrij.
Dit bij onbeperkte kilometers.
Zo zijn de oude Amerikanen ook nog te betalen. Staat krijgt wat centjes binnen.
terwijl jezelf niet de hoofdprijs betaald aan wegenbelasting.
Importauto's na 1995, volle wegenbelasting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |