done that en jah het ombouwen is te doen maar raad niet zomaar aanquote:Op woensdag 3 april 2013 21:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, daar zijn pakketten voor, maar 'even' een moderne diesel in een oude auto hangen is borrelpraat; kan allemaal wel; alles kan, maar geloof maar niet dat je dat 'eventjes' doet; er past namelijk geen kont meer; motorsteunen, bak inclusief steunen, aandrijfassen, remmen, ophanging redt nieuwerwetse dieselpower vaak niet, kabelboompje aanpassen op je ouwe bak, sensoren, computers, tank, pompen.. En dan hebben we het nog niet over RDW keuren als je teveel vermogenstoename hebt.
Maargoed, is een beetje offtopic aan het worden
Idd, je doet het niet even zomaar voor.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, daar zijn pakketten voor, maar 'even' een moderne diesel in een oude auto hangen is borrelpraat; kan allemaal wel; alles kan, maar geloof maar niet dat je dat 'eventjes' doet; er past namelijk geen kont meer; motorsteunen, bak inclusief steunen, aandrijfassen, remmen, ophanging redt nieuwerwetse dieselpower vaak niet, kabelboompje aanpassen op je ouwe bak, sensoren, computers, tank, pompen.. En dan hebben we het nog niet over RDW keuren als je teveel vermogenstoename hebt.
Maargoed, is een beetje offtopic aan het worden
Hmm, dan ben je met je ouwe yank nog steeds aardig de zak. Ben benieuwd wat het gaat worden.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:41 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik was al bezig met het openen van een nieuw deel, maar die was al geopend. Dit had ik als startpost getikt, maar dat kan net zo goed hier nu.
Deze week zou er (als het goed is) een brief van Weekers komen met daarin diverse opties. Er zijn geruchten dat 1 van die opties vooral de import-oldtimers gaat raken. Maar dat is natuurlijk niet zeker.
Volgens de KNAC komt er deze week of volgende week duidelijkheid: wellicht deze week de brief en volgende week het debat met daarbij als uitkomst: de nieuwe oldtimerregeling. Zie http://www.knac.nl/2013/0(...)-oldtimer-bezitters/
Wat betreft de bedrijven die beweren dat ze failliet gaan: dit zou niet perse door de onduidelijkheid komen rondom oldtimers, maar eerder wegens de economische crisis. Het eerste waar mensen op bezuinigen in economisch slechtere tijden zijn hobbies en andere "minder belangrijke" uitgaven. Je ziet ook sportclubs massaal leegstromen als gevolg van de crisis. Leuk is anders, maar grote kans dat men momenteel minder uit wil geven aan een auto omdat het natuurlijk een wat duurdere hobby is.
zoals ik ze nu soms zie rijden... dan zijn mijn rats in nieuw staatquote:Op woensdag 3 april 2013 21:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik denk juist dat de handelaren in belastingvrije Benzen gouden tijden hebben beleefd tijdens de crisis. Autorijden is iets waar je op kan besparen met zo'n auto in combinatie met het verzaken van onderhoud (op korte termijn uiteraard, op lange termijn is het alsnog een dure hobby).
Tot eind vorig jaar deed ik alleen in oldtimers en dat liep goed ja, ik had er zo'n 50 staan en geen meuk van 2000 euro maar echte wagens voor de liefhebber.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik denk juist dat de handelaren in belastingvrije Benzen gouden tijden hebben beleefd tijdens de crisis. Autorijden is iets waar je op kan besparen met zo'n auto in combinatie met het verzaken van onderhoud (op korte termijn uiteraard, op lange termijn is het alsnog een dure hobby).
wat een kut oplossing blijf jij maar uit de buurt van de tweede kamer gastquote:Op donderdag 4 april 2013 09:21 schreef T42 het volgende:
Auto importeren en is die jonger dan 35 of 40 jaar. Gewoon belasting betalen tot hij 35/40 is. Nl auto,s gewoon vanaf 25jaar belastings vrij. Vanaf 2014 invoeren
Dat zie ik wel zitten. Want dan kun je nog altijd een oldtimer importeren alleen moet die dan wat ouder zijn.
Dan lost benz probleem zich na paar jaar op door slecht onderhoud
bullshit. Enige wat jij gedaan hebt is het meest simpele 1.9D motor swappen.. Dat is geen moderne dieselmotor, ik wil wel eens een tdi motor in een van je wagens zien. En laat staan pompverstuiver of commonrail maar gewoon het 'allermakkelijkste' een 1z of afn blok waarbij alles naar behoren werkt incl een elektronisch gaspedaal en obd stekker.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:36 schreef T42 het volgende:
[..]
done that en jah het ombouwen is te doen maar raad niet zomaar aan
probleem opgelost toch?quote:Op donderdag 4 april 2013 11:14 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik zie mijn golf dus geen 35 a 40 worden met ca 300 per kwartaal
Ik vind het wel een elegante tussenoplossing. Elke oplossing heeft nadelen en dit is misschien nog wel een niet zo heel erg pijnlijke. Als je hem op 35 zou zetten zit je alsnog op '79 in 2014 en gaat het al heel snel richting de jaren-80 auto's die ze buiten de regeling willen houden.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
40 is net iets teveel van het goeie.
Jaren 80 auto's mogen niet de status klassiek krijgen of zo?quote:Op donderdag 4 april 2013 12:06 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik vind het wel een elegante tussenoplossing. Elke oplossing heeft nadelen en dit is misschien nog wel een niet zo heel erg pijnlijke. Als je hem op 35 zou zetten zit je alsnog op '79 in 2014 en gaat het al heel snel richting de jaren-80 auto's die ze buiten de regeling willen houden.
Van mij mag alles, maar het standpunt van de overheid is dat het vooral onmogelijk gemaakt moet worden dat mensen belastingvrij in jaren-80 auto's rond blijven rijden. Dit voorstel sluit daar het beste bij aan. Als er weer belasting betaald moet worden zal in dat segment ook nog een aardige kaalslag plaatsvinden zodat er domweg minder over zijn als ze wel bij de 40 aangekomen zijn.quote:Op donderdag 4 april 2013 12:54 schreef virl3 het volgende:
[..]
Jaren 80 auto's mogen niet de status klassiek krijgen of zo?
Ja, en wat als je nu liefhebber bent van T3 busjes? Dan ben je, zoals ik al zei, domweg de lul, en datzelfde geldt voor BMW's. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Als je goed leest gaat het idee van T42 trouwens expliciet over importauto's dus originele NL auto's vallen erbuiten.quote:Op donderdag 4 april 2013 13:09 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
En wat als ik een liefhebber ben van BMW's uit begin jaren 80?
Naar mijn mening zijn er in de jaren rond 1980 de mooiste auto's gemaakt. Daarbij betalen die modellen (mits origineel NL) al 30 jaar wegenbelasting, lang zat lijkt me.
hmm, die vind ik helemaal niet gekquote:Op donderdag 4 april 2013 14:21 schreef silenthill het volgende:
Laat ik nu de BMW 635CSI en de eerste 7 serie de mooiste BMW's vinden.
Ik ben sinds 1 jaar gestopt na lang oldtimer rijden. 100 procent wegenbelasting zou voor mij misschien 15 euro per maand inhouden.
Suzuki GX 100's wegen 660 kg.
Is stel voor om voor alle oldtimers van 25 jaar, helft wegenbelasting betalen. 30 jaar 1/3 wegenbelasting. 35 jaar en ouder wegenbelasting vrij.
Dit bij onbeperkte kilometers.
Zo zijn de oude Amerikanen ook nog te betalen. Staat krijgt wat centjes binnen.
terwijl jezelf niet de hoofdprijs betaald aan wegenbelasting.
Importauto's na 1995, volle wegenbelasting.
die is toch al in nl? bedoelde auto's die per 2014 worden ingevoerd.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:14 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
wat een kut oplossing blijf jij maar uit de buurt van de tweede kamer gast
Ik zie mijn golf dus geen 35 a 40 worden met ca 300 per kwartaal
jahwel als ze 40 jaar worden en vanaf 20 jaar kun je ze oldtimer verzekerenquote:Op donderdag 4 april 2013 12:54 schreef virl3 het volgende:
[..]
Jaren 80 auto's mogen niet de status klassiek krijgen of zo?
1982 naar 1996 is toch stuk moderner... oude diesel kon ook maar deze heeft al een kat.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:23 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
bullshit. Enige wat jij gedaan hebt is het meest simpele 1.9D motor swappen.. Dat is geen moderne dieselmotor, ik wil wel eens een tdi motor in een van je wagens zien. En laat staan pompverstuiver of commonrail maar gewoon het 'allermakkelijkste' een 1z of afn blok waarbij alles naar behoren werkt incl een elektronisch gaspedaal en obd stekker.
Een 1.9D een moderne Dieselpower motor noemen
klopt al is de 60dagen kaart voor mij te weinig.. je hebt al 52 weekenden = 104 dagenquote:Op donderdag 4 april 2013 13:18 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ja, en wat als je nu liefhebber bent van T3 busjes? Dan ben je, zoals ik al zei, domweg de lul, en datzelfde geldt voor BMW's. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Als je goed leest gaat het idee van T42 trouwens expliciet over importauto's dus originele NL auto's vallen erbuiten.
Als er naar alternatieven gezocht moet worden omdat de huidige regeling op de schop gaat tot mijn spijt overigens, en ik heb zelf trouwens ook een geimporteerde youngtimer dan zul je naar realistische alternatieven moeten kijken. Elke aanpassing doet pijn, maar de grens voor import op 40 lijkt me nog een van de betere opties. Samen met de suggestie voor een 60 dagenkaart met aanmelding via Digid.
Als je die 40 weer gaat afzwakken naar bijvoorbeeld 35 zet het nog geen zoden aan de dijk.
geen probleem, maar in dat geval is het meer dan incidenteel gebruik en betaal je wat mij betreft gewoon wegenbelasting voor het ding. Het blijft toch nog veel goedkoper dan een moderne auto omdat de verzekering stukken goedkoper is.quote:Op donderdag 4 april 2013 15:26 schreef T42 het volgende:
[..]
klopt al is de 60dagen kaart voor mij te weinig.. je hebt al 52 weekenden = 104 dagen
grijs kenteken koste mij een t3 busquote:Op donderdag 4 april 2013 15:54 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
geen probleem, maar in dat geval is het meer dan incidenteel gebruik en betaal je wat mij betreft gewoon wegenbelasting voor het ding. Het blijft toch nog veel goedkoper dan een moderne auto omdat de verzekering stukken goedkoper is.
Wat een ander belangrijk aspect van die 60 dagen kaart is, ook al mogen die 60 dagen voor sommige mensen wat weinig zijn, is dat het een uitweg is waardoor auto's niet onverkoopbaar worden. Een grote amerikaan of T3 dieselbus raak je zonder een dergelijke constructie aan de straatstenen niet meer kwijt en dan ben je dubbel gestraft.
Dat was ook een naar mijn mening slecht punt van de afschaffing van het grijs kenteken een aantal jaar geleden; mensen werden dubbel genaaid.
ze hebben geld gebrek en willen liever niet zo lang wachten. problem?quote:Op donderdag 4 april 2013 18:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Ze maken echt een probleem van iets dat helemaal geen probleem is. Gewoon alles van voor 1987 is oldtimer en de rest niet meer. Uiteindelijk worden het steeds minder auto's en na een tijdje is alles weggerot en blijven alleen de echte wagens nog over. Jaren 90 auto's gingen toch nooit 30 jaar halen want dat was allemaal troep. Jaren 80 auto's zijn gewoon mooi en degelijk. KWALITEIT. Tegenwoordig is dat het doel niet eens meer.... een Golf TSI die over 30 jaar nog rijdt? Right....
Ja, ze kunnen beter JSF afschaffen en geduldig blijven..quote:Op donderdag 4 april 2013 19:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ze hebben geld gebrek en willen liever niet zo lang wachten. problem?
met niets hou je iedereen tevreden, trust mequote:Op donderdag 4 april 2013 20:18 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Ja, ze kunnen beter JSF afschaffen en geduldig blijven..
En of Wiet legaliseren.
Daar mee hou je iedereen tevreden aan.
Blijkbaar mogen mensen tegenwoordig niets genieten vooral aan de kant van VVD..quote:Op donderdag 4 april 2013 20:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
met niets hou je iedereen tevreden, trust me
vvd is meer voor de hele grote bedrijven en graai ambtenaren. sorry man ik voel jequote:Op donderdag 4 april 2013 20:24 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Blijkbaar mogen mensen tegenwoordig niets genieten vooral aan de kant van VVD..
Niet alleen VVD hoor.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:24 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Blijkbaar mogen mensen tegenwoordig niets genieten vooral aan de kant van VVD..
Liever de 25 jaar en ouder belastingvrij houden, maar overall is dit een goed ideequote:Op donderdag 4 april 2013 14:21 schreef silenthill het volgende:
Laat ik nu de BMW 635CSI en de eerste 7 serie de mooiste BMW's vinden.
Ik ben sinds 1 jaar gestopt na lang oldtimer rijden. 100 procent wegenbelasting zou voor mij misschien 15 euro per maand inhouden.
Suzuki GX 100's wegen 660 kg.
Is stel voor om voor alle oldtimers van 25 jaar, helft wegenbelasting betalen. 30 jaar 1/3 wegenbelasting. 35 jaar en ouder wegenbelasting vrij.
Dit bij onbeperkte kilometers.
Zo zijn de oude Amerikanen ook nog te betalen. Staat krijgt wat centjes binnen.
terwijl jezelf niet de hoofdprijs betaald aan wegenbelasting.
Importauto's na 1995, volle wegenbelasting.
Welnee, gewoon verplichten om een roetfilter te monteren, case closed, en nou bek houwe daar in het pluche; trek die 153 Miljoen maar uit de ontwikkelingshulp of een ander 'over de balk-project' >insert dikke vinger smilie<quote:Op vrijdag 5 april 2013 19:26 schreef Bart-Willem het volgende:
Allicht niet, het gaat puur om de centen. Maar in deze tijd is het très hip om het op het milieu te gooien. Alhoewel ik wel denk dat het terecht is dat die oude diesels geweerd moeten worden als daily driver.
Ik heb een W123 200D van bouwjaar '77, ik rij er niet dagelijks mee slechts twee keer per week, maar dat is wel goed voor dik 500 km per week.quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:19 schreef Elvander het volgende:
Zoals ik zelf als zeg, ook ik vind dagelijks rijden in je belastingvrije auto verkeerd profiteren van het systeem.
En ja ik voel de bui hangen dat ik mijn leuke hobby aan de wilgen moet hangen omdat het door die profiteurs straks niet meer te betalen is.
En jij denkt dat er niet mee gefraudeerd gaat worden?quote:Op vrijdag 5 april 2013 19:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Welnee, gewoon verplichten om een roetfilter te monteren, case closed, en nou bek houwe daar in het pluche; trek die 153 Miljoen maar uit de ontwikkelingshulp of een ander 'over de balk-project' >insert dikke vinger smilie<
Ja, zo kun je nog wel 20 uitvluchten bedenkenquote:Op vrijdag 5 april 2013 20:01 schreef Bart-Willem het volgende:
En jij denkt dat die "100 Euro altijd goed" APK-stations er niet mee zullen frauderen?
Regels overtreden en frauderen is ten alle tijden... Dat ga je toch houden. Dat staat los vind ik van wat er in het wetboek staat. APK is ook wettelijk geregeld en bovenstaande 100 euro altijd goed APK station gaat wellicht "per ongeluk" wel meer over het hoofd zien ..quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:01 schreef Bart-Willem het volgende:
En jij denkt dat die "100 Euro altijd goed" APK-stations er niet mee zullen frauderen?
Jep, je zaagt een stuk tussen je pijp uit, monteert dat filter, trapt hem door de APK, en daarna las je snel dat stuk pijp er weer tussen, want dat heeft echt heel veel nutquote:Op vrijdag 5 april 2013 20:13 schreef Bart-Willem het volgende:
Tja, zo'n retrofit-filter monteer je snel en schroef je heel snel er onderuit, zorg dat elke 190D en 200D bij je langs komt en je hebt een gouden melkkoe om makkelijk geld te verdienen. Er zijn meer van die "100 Euro altijd goed" APK-stations dan je denkt.
weet je hoeveel problemen er zijn met roetfilters? en dan vooral de achteraf ingebouwde die geen regeneratie schoonbrand-cyclus in hun motor management hebben zittenquote:Op vrijdag 5 april 2013 19:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Welnee, gewoon verplichten om een roetfilter te monteren, case closed, en nou bek houwe daar in het pluche; trek die 153 Miljoen maar uit de ontwikkelingshulp of een ander 'over de balk-project' >insert dikke vinger smilie<
Geen idee; nog nooit iets over gehoord. Wat je nu zegt is helemaal nieuw voor mijquote:Op vrijdag 5 april 2013 21:21 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
weet je hoeveel problemen er zijn met roetfilters? en dan vooral de achteraf ingebouwde die geen regeneratie schoonbrand-cyclus in hun motor management hebben zitten
er gaan al geluiden op om de verplichting op nieuwe auto's op te heffen omdat het meer problemen (en daarmee vervuiling) genereert dan dat het oplost
een roetfilter vangt roet op en raakt dus langzaam verstoptquote:Op vrijdag 5 april 2013 21:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Geen idee; nog nooit iets over gehoord. Wat je nu zegt is helemaal nieuw voor mij
Klinkt logischquote:Op vrijdag 5 april 2013 21:34 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
een roetfilter vangt roet op en raakt dus langzaam verstopt
nieuwe auto's met af-fabriek roetfilter hebben hiervoor sensoren voor en na het roetfilter welke de mate van verstopping meten. wordt de verstopping te groot dan gaat het motormanagement extra diesel inspuiten op zo'n moment dat deze diesel pas later, in het roetfilter zelf verbrand (dat kreng wordt dan dus ook gloeiend heet om al het roet verder weg te branden)
resultaat is een gigantische rookwolk achter je auto als dat gebeurd (lekker voor het milieu en je schaamt je voor je walmbak )
after-market roetfilters hebben dit mechanisme niet en raken dus verstopt: steeds maar weer vervangen is dan het enige wat helpt en dat is een kostbare grap
ter indicatie: mijn auto regenereert zo ongeveer 1x per 1000km
mijn diesel rijdt 100% groen op illegale brandstof wat schoner is (neutraal dan) dan wat uit de pomp komt maar daar kunnen de geen belasting over innen dus illegaal..quote:Op vrijdag 5 april 2013 19:26 schreef Bart-Willem het volgende:
Allicht niet, het gaat puur om de centen. Maar in deze tijd is het très hip om het op het milieu te gooien. Alhoewel ik wel denk dat het terecht is dat die oude diesels geweerd moeten worden als daily driver.
Men neme een standaard Mercedes 190D, neemt de einddemper los (hoef je niet te zagen), zet er een standaard retrofit-ding dat je eenmalig op maat maakt erop, keurt hem goed en indien geen steekproef hang je de originele einddemper er weer onder. Bij elkaar nog geen half uur werk. En vervolgens meld je aan de eigenaar dat 'ie al zijn vriendjes uit zijn land ook laat komen en je kan makkelijk extra centen verdienen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jep, je zaagt een stuk tussen je pijp uit, monteert dat filter, trapt hem door de APK, en daarna las je snel dat stuk pijp er weer tussen, want dat heeft echt heel veel nut
Kost je éénmalig een paar honderd eur om dat ding ertussen te hangen, en daarna kun je weer naar hartelust en met een zuiver geweten kilometers maken... waar zie jij nou in hemelsnaam die winst van het er weer onderuit halen en jaarlijks effe terug hangen? Als ze je snaaien krijg je dan ws gewoon met terugwerkende kracht de MRB voor 5 jaar of vanaf aanschaf aan je panty; zou jij dat er voor over hebben?
Jah, en dan verzint de regering gewoon dat er een zegel op moet, wat indien verbroken, goed is voor 5 jaar MRB met terugwerkende kracht.quote:Op zaterdag 6 april 2013 00:29 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Men neme een standaard Mercedes 190D, neemt de einddemper los (hoef je niet te zagen), zet er een standaard retrofit-ding dat je eenmalig op maat maakt erop, keurt hem goed en indien geen steekproef hang je de originele einddemper er weer onder. Bij elkaar nog geen half uur werk. En vervolgens meld je aan de eigenaar dat 'ie al zijn vriendjes uit zijn land ook laat komen en je kan makkelijk extra centen verdienen.
Zeg niet dat dit niet gebeurt want op een groot industrieterrein ergens in dit land zit het bomvol met dit soort bedrijfjes die ongetwijfeld dit ook gaan doen.
Voor een oude diesel is dat wel een oplossing, LPG ligt wat lastiger, die zijn namelijk schoner dan wanneer ze op benzine zouden rijden.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:31 schreef Bart-Willem het volgende:
Tja de oplossing is simpel: brandstoftoeslag voor LPG en diesel. De echte veelrijders zullen dan berekenen of het interessant blijft om een oldtimer te rijden en zo ja: dan blijft de staat er toch geld voor vangen en met die opbrengsten kunnen ze de milieu-schade dekken.
ook genoeg voertuigen die eigelijk alleen als diesel bestaan..quote:Op zaterdag 6 april 2013 23:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
Feit is dat er eigenlijk geen reden is om een diesel personenauto als klassieker te zien, genoeg benzine varianten ervan die veel zeldzamer zijn.
Ja, vrachtwagens.quote:Op zondag 7 april 2013 01:00 schreef T42 het volgende:
[..]
ook genoeg voertuigen die eigelijk alleen als diesel bestaan..
nope ken zelfs orginele VEEL gemaakte personen auto's waar een normaal persoon niet van aan de orginele diesel uitvoering kan komen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat laatste klopt dus niet (zeker niet als het een oldtimer is met injectiemotor): LPG is alleen schoner als er een geregelde installatie in zit, en dat doen knakenrijders in NL nooit. Zeker bij injectiemodellen (zoals K-Jetronic, D-Jetronic en LH-Jetronic wat in veel jaren 70- en 80-modellen gebruikt is) is het een flinke stap achteruit qua uitstoot als je daar LPG in gaat gebruiken in plaats van benzine. Qua uitstoot is LPG in dat geval echt heel veel schadelijker dan wanneer ze het normale injectiesysteem op benzine zouden gebruiken. Bij carburateurmotoren is het verschil veel minder groot, maar ga niet beweren dat LPG met een ongeregelde installatie schoner is want dat is het gewoon niet. De CO-uitstoot is welliswaar lager, maar dat geldt niet voor CO2 en andere schadelijke stoffen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 22:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Voor een oude diesel is dat wel een oplossing, LPG ligt wat lastiger, die zijn namelijk schoner dan wanneer ze op benzine zouden rijden.
precies, maar ik ben niet eens 18 en zit nog op school.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:42 schreef powerflux het volgende:
gewoon kopen die klassieker! het is nog steeds die ene auto die je wil.
Volgens mij nietquote:Op woensdag 10 april 2013 14:02 schreef laucas het volgende:
Ik liep ook met de gedachten om een oldtimer aan te schaffen. Even afwachten dus.
Er is ook geen algemeen oldtimer topic op Fok?
doe eens x12quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:44 schreef Bart-Willem het volgende:
En daarbij: wat zijn die paar tientjes nou op de overige kosten die je maakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |