Uhmm.. Je bent ingehaakt op 5 topics vol, met en over dit onderwerp ..quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:02 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Link? Kan daar niets over vinden.
Daar gaat; vast niet veel aan verloren.quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:48 schreef Prowl het volgende:
Vandaag gehoord dat iemand hier uit de omgeving al zn belastingvrije "opknappers" aan het demonteren is en de chassis als ijzer weg brengt omdat ie het afgelopen jaar maar 2 auto's heeft verkocht tegenover 80 in 2010
Hij gaat nu een camper stalling van zn hobby loods maken want dat verdient meer
Tja. Ik kan er geen medelijden mee hebben. Niet dat dat handelen een probleem is, maar als je als een kip zonder kop ouwe wagens koopt en het liefst zo veel mogelijk ben je gewoon dom bezig.quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:26 schreef Prowl het volgende:
Gewoon iemand die het zwart doet als hobby, hij haalde ze echt overal en nergens vandaan
Hij had wel eens wat duurdere nette wagens op marktplaats staan maar de meeste waren ouwe barrels die nog net door de apk kwamen
Ja, diesels na 1987 gaan toeslag betalen maar je kan je klok erop gelijk zetten dat men oldtimer-diesels gaat wegjagen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:15 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het onzinnig om 'n diesel te kopen, en kan ik beter 'n benzinebak kopen?
Dat schept veel duidelijkheid ja.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
http://www.groen7.nl/na-p(...)ting-voor-oldtimers/
das geen hobbyistquote:Op donderdag 14 februari 2013 19:48 schreef Prowl het volgende:
Vandaag gehoord dat iemand hier uit de omgeving al zn belastingvrije "opknappers" aan het demonteren is en de chassis als ijzer weg brengt omdat ie het afgelopen jaar maar 2 auto's heeft verkocht tegenover 80 in 2010
Hij gaat nu een camper stalling van zn hobby loods maken want dat verdient meer
jup heb ruimte gebrek anders had ik hem gehouden.quote:Op maandag 4 maart 2013 22:03 schreef powerflux het volgende:
je bedoelt dat stuk roest wat uit de grond kwam?
Eens, de eerste bron die ik heb gezien is die van Groen7.quote:Op zondag 24 maart 2013 23:39 schreef T42 het volgende:
zie op facebook steeds berichten van dat oldtimers mogen blijven maar kan nergens een bron vinden
http://www.knac.nl/2013/02/14/na-pasen-duidelijkheid-oldtimers/
Ben benieuwd.quote:Op maandag 25 maart 2013 12:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb een gerucht gehoord over importauto's.
okquote:Op maandag 25 maart 2013 12:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb een gerucht gehoord over importauto's.
en dat is?quote:Op maandag 25 maart 2013 12:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb een gerucht gehoord over importauto's.
ohjajoh?quote:Op maandag 25 maart 2013 12:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb een gerucht gehoord over importauto's.
Maarja of iets schattig is, is ook maar relatief. Een Fiat 500 zal snel als schattig gezien worden maar een Volvo 145 of een Opel Manta (om maar wat grepen te nemen uit oldtimerland) niet. Terwijl die voertuigen niet minder oldtimer zijn dan de "schattige" autootjes.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:06 schreef virl3 het volgende:
Ik denk dat er een commissie komt die moet oordelen hoeveel belasting d'r moet worden betaald per auto op basis van toonbaarheid tijdens jaarlijkse toertochtjes, het nivo van opleuking van de jaarlijkse braderie en fotogeniekheid tijden koning(inne)dag. Bij het predikaat "ah die is schattig!!" van het minst autotechnisch onderlegde persoon (blond) van deze commissie géén belasting. Indien het een slaolie verslindend ganz grundlich automobiel betreft met eigenaar met snor en naam met een van de letters į, ğ, ı, ö, ș of ü extra heffing dmv van blauwe brief..
Enfin, 't is bijna pasen za'k maar zeggen.. Ben benieuwd.
Correct!! En dat is een auto met een 479 cc motortje, héél zuinig en dus weinig uitstoot.. Hebben ze de milieu maatregelen ook gelijk gehaald...quote:Op maandag 25 maart 2013 21:51 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Maarja of iets schattig is, is ook maar relatief. Een Fiat 500 zal snel als schattig gezien worden maar een Volvo 145 of een Opel Manta (om maar wat grepen te nemen uit oldtimerland) niet. Terwijl die voertuigen niet minder oldtimer zijn dan de "schattige" autootjes.
En dan duurt 't wellicht nog tot prinsjedag tot 't definitieve plan op papier staat en bekend wordt gemaakt.. Hebben ze tot bijna een jaar gehad om met deze miskleum geld te verliezen dmv faillissement diverse bedrijven in de autobranche.quote:Op woensdag 3 april 2013 02:14 schreef Bart-Willem het volgende:
Helaas lijkt het erop dat die brief een week uitgesteld is.Hier heeft men het over de tweede week na pasen: http://www.knac.nl/2013/0(...)-oldtimer-bezitters/
er zullen er nog veel volgen.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Las laatst een bericht over een W126-boer die de tent heeft gesloten.
Ongetwijfeld. Ik hoor ook van veel handelaren dat ze het lastig hebben. En dat zijn geen bedrijven die het puur doen voor belastingvrije importhokken. Gelukkig kunnen dat soort bedrijven zich enigszins redden met onderhoud en restauraties.quote:
Daarbij zijn dieselauto's tegenwoordig stukken zuiniger dan benzineauto's en is de uitstoot de laatste jaren flink verminderd.quote:Op woensdag 3 april 2013 20:17 schreef 2cv het volgende:
Ik vind het wel raar dat er gediscrimineerd wordt op brandstof, volgens de huidige regels. Ik ben dieselfan. Het rijdt lekker vind ik. Moet ik daarom meer belasting betalen ? Maar ik geef wel toe dat mijn belastingvrije Saab op benzine rijdt dus ik ontloop de regels (nog).
De meeste oldtimer diesels, waar het hier nog steeds over gaat, zijn niet bepaald schoon hoorquote:Op woensdag 3 april 2013 20:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Daarbij zijn dieselauto's tegenwoordig stukken zuiniger dan benzineauto's en is de uitstoot de laatste jaren flink verminderd.
Volgens mij is er geen enkele reden meer om het onderscheid tussen diesel en benzine in MRB te laten bestaan.
Als ik het mis heb hoor ik het graag.
De accijns op diesel is lager dan die op benzine.quote:Op woensdag 3 april 2013 20:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Daarbij zijn dieselauto's tegenwoordig stukken zuiniger dan benzineauto's en is de uitstoot de laatste jaren flink verminderd.
Volgens mij is er geen enkele reden meer om het onderscheid tussen diesel en benzine in MRB te laten bestaan.
Als ik het mis heb hoor ik het graag.
Ja, als je zin hebt in een complete verbouwing van je auto inclusief bijkomende kosten. Alles kan, als je maar bereid bent om geld af te staanquote:Op woensdag 3 april 2013 20:32 schreef Captain_Ghost het volgende:
je kan ook oldtimer met oude diesel blok vervangen door moderne.
Maar dan is zeker zin geen origineel meer.
Hangt ook af welke auto is. Met sommige auto is makkelijk te doen.quote:Op woensdag 3 april 2013 20:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, als je zin hebt in een complete verbouwing van je auto inclusief bijkomende kosten. Alles kan, als je maar bereid bent om geld af te staan
Ja, daar zijn pakketten voor, maar 'even' een moderne diesel in een oude auto hangen is borrelpraat; kan allemaal wel; alles kan, maar geloof maar niet dat je dat 'eventjes' doet; er past namelijk geen kont meer; motorsteunen, bak inclusief steunen, aandrijfassen, remmen, ophanging redt nieuwerwetse dieselpower vaak niet, kabelboompje aanpassen op je ouwe bak, sensoren, computers, tank, pompen.. En dan hebben we het nog niet over RDW keuren als je teveel vermogenstoename hebt.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:05 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Hangt ook af welke auto is. Met sommige auto is makkelijk te doen.
Vaak moet je idd daar en der lassen en verbouwen.
Zo heeft iemand al oldtimer landrover 109 elektrische aandrijving erin gebouwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |