Denk dat je geen vrienden maakt onder de Mexicanen als je hun peso's wil gaan monitoren.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Pedofilie verdwijnt niet als je een streep zet door zo'n club.
Voordeel van het bestaan van Martijn, is dat je peso's misschien nog een beetje kunt monitoren, indien nodig.
Gerard Joling doet de presentatie.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:56 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Misschien kunnen we er een SBS-programma van maken met SMS en second-screen.
Prachtig idee inderdaad. Geen wereldvreemde rechters meer die met de gekste uitspraken komen maar een groepje normale, gezonde mensen die een oordeel vellen.quote:
De man van de straat steekt zijn mening tenminste niet onder stoelen of banken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Prachtig idee inderdaad. Geen wereldvreemde rechters meer die met de gekste uitspraken komen maar een groepje normale, gezonde mensen die een oordeel vellen.
Je weet dat in de VS de verdediging jury leden mag wegsturen? Wereldvreemde idioten zoals jij zouden met iedere niet incompetente advocaat dus nooit een vereniging als deze kunnen verbieden zonder rare dingen zoals ''bewijs''.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Prachtig idee inderdaad. Geen wereldvreemde rechters meer die met de gekste uitspraken komen maar een groepje normale, gezonde mensen die een oordeel vellen.
Blijf jij lekker in je eigen cognitieve uitwerpselen rollen zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk omdat hier alleen maar d66 mensen en pedofielen rondlopen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:12 schreef Nielsch het volgende:
Toch wel zielig voor TS dat hij hier niet zo serieus genomen wordt als op het forum van nu.nl of de Telegraaf.
Ook dat nog, en CDA'ers.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:14 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk omdat hier alleen maar d66 mensen en pedofielen rondlopen.
En dat is dus precies waarom dit een zeer verstandig besluit is van die rechter.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:09 schreef Jellereppe het volgende:
Zie het van de positieve kant. Hoe meer van die mensen in een clubje gaan, hoe makkelijker het OM ze in de gaten kan houden.
Inderdaad. Van mij mag het clubje gerust groter worden. Ze worden al stevig in de gaten gehouden. Beter 10 eventuele risicogevallen in een club, dan verspreid over het land.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:21 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
En dat is dus precies waarom dit een zeer verstandig besluit is van die rechter.
Als dit clubje "verboten" zou worden, dan gaan de leden ondergronds, en heb je als OM al helemaal geen weet meer van wat ze uitspoken.
Bovendien gaat pedofilie niet weg door het te verbieden. Of geloven mensen echt dat bijvoorbeeld homofilie niet bestaat in Afrika, omdat het daar verboden is?
Ach ja, probeer maar eens een fatsoenlijke discussie te houden met al die overbeschermende huismoeders die compleet ziek in hun hoofd zijn, getuige de ziekelijke verwensingen aan elke pedo z'n/haar adres.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:24 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Inderdaad. Van mij mag het clubje gerust groter worden. Ze worden al stevig in de gaten gehouden. Beter 10 eventuele risicogevallen in een club, dan verspreid over het land.
Het ligt inderdaad gevoelig.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ach ja, probeer maar eens een fatsoenlijke discussie te houden met al die overbeschermende huismoeders die compleet ziek in hun hoofd zijn, getuige de ziekelijke verwensingen aan elke pedo z'n/haar adres.
We moeten Henk Bres bombarderen tot rechter.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:59 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Je weet dat in de VS de verdediging jury leden mag wegsturen? Wereldvreemde idioten zoals jij zouden met iedere niet incompetente advocaat dus nooit een vereniging als deze kunnen verbieden zonder rare dingen zoals ''bewijs''.
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)aar-te-stellen.dhtmlquote:CDA maakt initiatiefwet om Martijn alsnog strafbaar te stellen
Het CDA gaat een initiatiefwet maken om pedofielenvereniging Martijn alsnog strafbaar te kunnen stellen. CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg heeft dat dinsdag aangekondigd in reactie op een uitspraak van het gerechtshof in Leeuwarden, dat bepaalde dat Martijn niet verboden kan worden omdat er geen sprake is van dreigende maatschappelijke ontwrichting.
Het CDA was anderhalf jaar geleden samen met de ChristenUnie al bezig met een initiatiefwet. ChristenUnie-leider Arie Slob zegt dat hij de uitspraak van het hof in Leeuwarden gaat bestuderen, maar dat de kans groot is dat hij samen met het CDA verder gaat met het oude initiatief.
Ons belang? Wiens belang? Van de staat? Minderheden hebben ook rechten, zelfs pedofielen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er is helemaal niets mis met het beperken van de vrijheid van meningsuiting indien het in ons belang is. Inb4 appels met peren vergelijkingen..
Dit.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:29 schreef deadprez het volgende:
[..]
en wat wordt dan het volgende waar "gezond en helderdenkend nederland" van vindt dat het fout is en verboden moet worden?
niet dat ik er verder problemen mee heb als ze martijn verbieden, maar dit soort uitspraken zijn toch wel een beetje gevaarlijk.
klote minderheden. Rechten zijn alleen voor de meerderheid.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ons belang? Wiens belang? Van de staat? Minderheden hebben ook rechten, zelfs pedofielen.
Ik denk dat je met een verbod ook helemaal niks zou opschieten. Ergens is het juist wel fijn dat die lui zichtbaar een vereniging aanhangen met zulke ideeen. Dan kan je het makkelijker in de gaten houden.
En dit is zo belangrijk. Mensen denken blijkbaar dat de huidige normen 'af' zijn en dat niemand daar teveel van af mag wijken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:39 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Als je mening niet meer tegen de huidige normen en waarden of rechtsprincipes mag ingaan dan hebben we niks meer aan die vrijheid van eens zijn met de huidige heersende mening. Onze huidige rechtsstaat en politieke bestel was een kleine 200 jaar nog volledig tegen de rechtsprincipes en normen en waarden in. Al denk ik niet dat stichting Martijn staat voor vooruitgang maar wie ben ik om andermans mening te verbieden?
quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:57 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
klote minderheden. Rechten zijn alleen voor de meerderheid.
Laat ik vooropstellen dat ik mij ervan bewust ben dat het volgende geenszins als hard bewijs te kenmerken valt gezien het een niet te controleren persoonlijke ervaring is, maar het is toch iets om mee te nemen:quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:39 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Heb je harde bewijzen dat ze aanzetten tot strafbaar gedrag?
Oproepen tot het wijzigen van de wet is niet strafbaar, aanzetten tot het overtreden ervan wel.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:16 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Laat ik vooropstellen dat ik mij ervan bewust ben dat het volgende geenszins als hard bewijs te kenmerken valt gezien het een niet te controleren persoonlijke ervaring is, maar het is toch iets om mee te nemen:
Toen de website van Martijn nog volledig intact was heb ik er eens een kijkje genomen. Naast de verhalen, artikelen, etc. over dat seks met kinderen eigenlijk heel goed voor ze is was er dus het forum. Wat vond ik daar? Met name een heleboel verhalen over dat die ene driejarige meid ongetwijfeld doelbewust haar rokje liet zakken toen ze aan het klimrek hing om de poster op te winden. Ze zijn er namelijk 100% van overtuigd dat (ook zeer jonge) kinderen niet alleen seks met volwassenen willen, maar dat deze zogenaamde natuurlijke drang zo sterk zou zijn dat ze (de kinderen) deze zelfs ondanks de maatschappelijke tegenwerking dus nog dusdanig zouden voelen dat ze doelbewust seksueel contact met volwassenen zouden uitlokken.
Wat valt er meer onder uitlokking van strafbaar gedrag dan de ander wijsmaken dat het gedrag NIET uitvoeren juist fout is? Dat het slachtoffer het juist wil? Dat deze er zelfs om vraagt?
Maar pedofiel kan wel gestimuleerd worden een pedoseksueel te worden als hij zich begeeft in groepen die dat rechtpraten of zelfs verheerlijken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:35 schreef ems. het volgende:
[..]
Precies. Je ziet wat er gebeurt in landen waar homofilie "verboden" is.
Een pedofiel wordt echt niet minder pedofiel omdat mensen dat stout vinden of omdat de politiek zegt dat het niet moet kunnen. Op het moment dat je dit soort groeperingen verboden maakt verandert er niets behalve dat je de vinger in hun pap kwijtraakt.
Het werd natuurlijk nooit letterlijk zo gezegd, ze zijn niet compleet achterlijk, maar het vond zeker plaats. Zo getuigd ook mijn vorige post, maar jij staart je blind op het letterlijk aansporen dat je natuurlijk niet zult vinden. Een ander voorbeeld dan, neem tips over hoe om te gaan met de weerstand van de ouders van het kind waar je een relatie mee wilt. Waarom zouden die tips in vredesnaam worden gegeven als de consensus op die website was geweest je aan de wet te houden? Of hoe noem jij het benoemden van het hebben van een vriend(inne)tje? Natuurlijk werd er nooit letterlijk gezegd dat er ook seksueel contact plaatsvond met het kind in kwestie, maar kom op!quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:21 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Oproepen tot het wijzigen van de wet is niet strafbaar, aanzetten tot het overtreden ervan wel.
Een vereniging die seks met kinderen legaal wil maken is weliswaar moreel verwerpelijk, maar is juridisch niet in overtreding. Daarvan is natuurlijk wel sprake als de vereniging haar leden oproept de wet te negeren en toch vooral seks te hebben met kinderen. Ik maak uit jouw reactie echter niet op dat dit aan de orde zou zijn.
Ik vind dat de rechterlijke macht zich inderdaad puur moet baseren op de feiten en niet op wat volgens hun intuïtie of Fingerspitzengefühl de daadwerkelijke intentie van iemand zou zijn. Met dat laatste begeef je je mijns inziens namelijk op een heel eng vlak.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:35 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Het werd natuurlijk nooit letterlijk zo gezegd, ze zijn niet compleet achterlijk, maar het vond zeker plaats. Zo getuigd ook mijn vorige post, maar jij staart je blind op het letterlijk aansporen dat je natuurlijk niet zult vinden. Een ander voorbeeld dan, neem tips over hoe om te gaan met de weerstand van de ouders van het kind waar je een relatie mee wilt. Waarom zouden die tips in vredesnaam worden gegeven als de consensus op die website was geweest je aan de wet te houden? Of hoe noem jij het benoemden van het hebben van een vriend(inne)tje? Natuurlijk werd er nooit letterlijk gezegd dat er ook seksueel contact plaatsvond met het kind in kwestie, maar kom op!
Mee eens, maar dat voorkom je niet door het verbieden van een vereniging. Bovendien valt het moeilijk te bewijzen dat de vereniging echt aanzet tot daden. In dat geval zou een verbod wel op zijn plaats zijn, omdat ze zich dan niet aan de wet houden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar pedofiel kan wel gestimuleerd worden een pedoseksueel te worden als hij zich begeeft in groepen die dat rechtpraten of zelfs verheerlijken.
Het zijn feiten, alleen niet zoals jij ze wilt zien. Er staat 1 en 1 waaruit simpelweg 2 volgt, jij wilt concreet 2 zien. Tsja, zo kan je alles wel wegwuiven. Je hebt overigens een wel erg idealistisch en onrealistisch beeld van de rechtspraak als jij denkt dat afgaan op pure, concrete, letterlijke feiten is hoe het werkt en er nooit gebruik gemaakt moet worden van logica en interpretatie.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:42 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik vind dat de rechterlijke macht zich inderdaad puur moet baseren op de feiten en niet op wat volgens hun intuïtie of Fingerspitzengefühl de daadwerkelijke intentie van iemand zou zijn. Met dat laatste begeef je je mijns inziens namelijk op een heel eng vlak.
Ook al zou er concreet staan dat een lid seks heeft gehad met een kind, dan nog is het lid de schuldige, niet de vereniging (zolang de vereniging die seks niet heeft gefaciliteerd).quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:49 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Het zijn feiten, alleen niet zoals jij ze wilt zien. Er staat 1 en 1 waaruit simpelweg 2 volgt, jij wilt concreet 2 zien. Tsja, zo kan je alles wel wegwuiven. Je hebt overigens een wel erg idealistisch en onrealistisch beeld van de rechtspraak als jij denkt dat afgaan op pure, concrete, letterlijke feiten is hoe het werkt en er nooit gebruik gemaakt moet worden van logica en interpretatie.
Tsja, de vraag is in hoeverre ze dat voor zichzelf al niet recht praten. En daarnaast: die groepen zullen blijven bestaan. Martijn heeft men nu in ieder geval in het vizier, op het moment dat je die groep afblaast ontstaan er nieuwe groepen die -exact- hetzelfde doen maar dan minder open. Dus of dat het probleem zou oplossen of verminderen betwijfel ik.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar pedofiel kan wel gestimuleerd worden een pedoseksueel te worden als hij zich begeeft in groepen die dat rechtpraten of zelfs verheerlijken.
Maar dat is dus het ding; als je martijn afschaft zijn er genoeg andere verenigingen/groeperingen/websites/weetikveelwat waar je de potentionele pedoseksuelen des te makkelijker in kwijtraakt. Juist als zo'n groep publiekelijk kan verschijnen wéét je ongeveer wat er aan de hand is. Op het moment dat je het verbiedt wordt dat een stuk lastiger.quote:Ik denk dat een vereniging als martijn pedofielen eerder over laat gaan tot pedoseksualiteit. Die vereniging verbieden is wat anders dan net doen alsof het niet bestaat, gedegen hulp lijkt me een veel beter plan, met als insteek nooit pedoseksueel te worden.
De vereniging draagt geen directe schuld voor dergelijke gevallen, maar als dergelijke uitlatingen een trend vormen onder de leden van de vereniging en de vereniging bewust een platform biedt voor deze uitlatingen dan is de vereniging zeker niet onschuldig in het algemeen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ook al zou er concreet staan dat een lid seks heeft gehad met een kind, dan nog is het lid de schuldige, niet de vereniging (zolang de vereniging die seks niet heeft gefaciliteerd).
De vereniging is niet schuldig als ze leden heeft die vaker dan gemiddeld bepaalde wetten overtreden. Zolang de vereniging zelf het overtreden van de wet niet faciliteert is de vereniging gewoon onschuldig (tot het tegendeel is bewezen).quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:00 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
De vereniging draagt geen directe schuld voor dergelijke gevallen, maar als dergelijke uitlatingen een trend vormen onder de leden van de vereniging en de vereniging bewust een platform biedt voor deze uitlatingen dan is de vereniging zeker niet onschuldig in het algemeen.
Over dooddoeners gesproken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De vereniging is niet schuldig als ze leden heeft die vaker dan gemiddeld bepaalde wetten overtreden. Zolang de vereniging het overtreden van de wet niet faciliteert is de vereniging gewoon onschuldig (tot het tegendeel is bewezen).
Op maroc.nl zullen ook vast vaker dan gemiddeld wetovertreders zitten (vooroordeeltje van mij), dat betekent niet dat maroc.nl daardoor strafbaar is.
Een vereniging verbieden omdat bepaalde leden (los van die vereniging) de wet overtreden is zeker geen dooddoenerquote:
quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:06 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Een vereniging verbieden omdat bepaalde leden (los van die vereniging) de wet overtreden is zeker geen dooddoener
Je weet dat het systeem waar jij het over hebt de meest wereldvreemde uitspraken worden gedaan toch?quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Heel even dacht ik dat je sarcastisch was. Of hoopte ik.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Volledig mee eens.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:41 schreef Froop het volgende:
Pedofilie is in principe een geaardheid zoals homofilie dat ook is. Zoiets kan je niet laten verdwijnen. Het demoniseren (en dat leidt niet tot accepteren) ervan is alleen maar slecht. Of het moreel verwerpelijk is, is een principekwestie die je in je eigen bekrompen geest kan vinden.
http://nos.nl/artikel/491(...)rafbaar-stellen.htmlquote:Kamer: pedoclubs strafbaar stellen
Het CDA en de ChristenUnie gaan verder met hun wetsvoorstel om de pedofielenvereniging Martijn en eventuele andere toekomstige pedoclubs strafbaar te stellen.
CDA-Kamerlid Omtzigt en CU-Kamerlid Slob zeggen dat in reactie op een uitspraak van het gerechtshof in Leeuwarden. Dat oordeelde vandaag dat Martijn niet verboden kan worden.
Het CDA en de CU waren anderhalf jaar geleden al bezig met een initiatiefwet, maar zette die in de ijskast omdat de rechter Martijn verbood.
Therapieclub
"Martijn is geen therapieclub, maar een vereniging die actief propageert dat je met zeer jonge kinderen seks kunt hebben, met baby's en peuters. Het is niet onschuldig wat daar speelt", aldus Omtzigt.
De PVV en D66 zeggen ook moeite te hebben met de uitspraak van het gerechtshof. De VVD wil inhoudelijk niet reageren, maar zegt er op te rekenen dat het Openbaar Ministerie gaat bekijken of er gronden zijn voor cassatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |