Als je mening niet meer tegen de huidige normen en waarden of rechtsprincipes mag ingaan dan hebben we niks meer aan die vrijheid van eens zijn met de huidige heersende mening. Onze huidige rechtsstaat en politieke bestel was een kleine 200 jaar nog volledig tegen de rechtsprincipes en normen en waarden in. Al denk ik niet dat stichting Martijn staat voor vooruitgang maar wie ben ik om andermans mening te verbieden?quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk onder het motto 'als je het verbiedt, dan bestaat het niet meer.'
Vrijheid van vereniging is een groot goed; ik ben het daarin eens met de rechter. De leden die illegale dingen doen kunnen gewoon worden aangepakt; daar doet deze uitspraak uiteraard niets aan af.
Ze streven ernaar om een wet te veranderen, net zoals de PvdA naar nivellering streeft. Beide doelen zijn walgelijk en mogen wat mij betreft verboden worden. Ik zie het verschil niet.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Ze moedigen het aan met deze stichting. Dat is heel wat anders dan een individu veroordelen voor een mogelijke innerlijke gedachte.
Nu komt er een vaag verhaal dat je reddeloos verloren bent omdat je hetgeen hij zelf niet onder woorden zal weten te brengen niet snapt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:39 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Heb je harde bewijzen dat ze aanzetten tot strafbaar gedrag?
Of het ijzersterke "Nee, die feiten heb ik niet, maar jij weet zelf ook wel dat dat het eigenlijke doel van die vereniging is"-argument.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:41 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Nu komt er een vaag verhaal dat je reddeloos verloren bent omdat je hetgeen hij zelf niet onder woorden zal weten te brengen niet snapt.
Je haalt me de woorden uit de mond. Feit van algemene bekendheid. Zelfs de voorzitter is veroordeeld.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:43 schreef Kansenjongere het volgende:
Of het ijzersterke "Nee, die feiten heb ik niet, maar jij weet zelf ook wel dat dat het eigenlijke doel van die vereniging is"-argument.
Pedofilie verdwijnt niet als je een streep zet door zo'n club.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Gezond en helderdenkend Nederland. Dus niet de types die het spoor bijster zijn en alles wat fout is verdedigen met slap gelul over de rechtsstaat en vrijheid van meningsuiting.
Pedofilie is fout. Een ziekte.
Vrijheid van meningsuiting, vrijheid van vereniging en advocaten moeten gewoon worden afgeschaft!quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je haalt me de woorden uit de mond. Feit van algemene bekendheid. Zelfs de voorzitter is veroordeeld.
Ik weiger te redeneren als een smeerlap van een strafadvocaat.
Het is algemeen bekend dat de SP de overheidsfinanciën naar de klote helpt. Het lijkt me hoog tijd deze idiote partij te verbieden voordat we met zijn allen ten onder gaan.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je haalt me de woorden uit de mond. Feit van algemene bekendheid. Zelfs de voorzitter is veroordeeld.
Nee, maar een rechter zou best wat meer met menselijke emotie recht mogen spreken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:46 schreef Brum_brum het volgende:
Vrijheid van meningsuiting, vrijheid van vereniging en advocaten moeten gewoon worden afgeschaft!
Moet AC Milan ook worden verboden als Berlusconi wordt veroordeeld?quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een rechter moet dus subjectief zijn?quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nee, maar een rechter zou best wat meer met menselijke emotie recht mogen spreken.
Ja precies. Voor zoiets stemmen via SBS6 zou nog beter zijn!quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nee, maar een rechter zou best wat meer met menselijke emotie recht mogen spreken.
Zodat lelijke mensen, mannen en buitenlanders een zwaardere straf krijgen dan hun tegenhangers?quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
En mensen kan veroordelen op wat ze denken, uiteraard.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:50 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Zodat lelijke mensen, mannen en buitenlanders een zwaardere straf krijgen dan hun tegenhangers?
Doen waar een meerderheid van de bevolking achter staat.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een rechter moet dus subjectief zijn?
Er wordt dus geen enkele rekening gehouden met de belangen van kinderen maar wel met zoiets vaags en ongrijpbaars als de 'maatschappij' . Dat artikel kan beter de prullenbak in.quote:- De vraag of de werkzaamheid van de vereniging de samenleving ontwricht of kan ontwrichten
4.20. Naar het oordeel van het hof miskent het openbaar ministerie echter dat artikel 2:20 BW, waar het verzoek op is gebaseerd, niet het hiervoor besproken belang van het kind beoogt te beschermen, maar dat van de samenleving. De wettelijke bepalingen die wel de integriteit van het kind beogen te beschermen, zijn in deze zaak niet aan de orde. Die constatering is bij de beoordeling van het verzoek doorslaggevend. Wat voor kinderen geldt, geldt immers niet voor de maatschappij waar zij onderdeel van uitmaken. Die samenleving zelf is weerbaar, en is in staat zich teweer te stellen tegen ongewenste uitingen en gedragingen die zij wel als verwerpelijk, maar niet als strafwaardig aanmerkt. Ze heeft in beginsel ook opvattingen voor lief te nemen die in brede kring worden verafschuwd.
Ik trek me terug uit dit topic. Hier is niet tegenaan te argumenteren.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:51 schreef Confetti het volgende:
Doen waar een meerderheid van de bevolking achter staat.
Verschil is dat een rechter daarnaast ook zijn verstand gebruikt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
Godverdomme, gewoon eens met Koosje.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Pedofilie verdwijnt niet als je een streep zet door zo'n club.
Voordeel van het bestaan van Martijn, is dat je peso's misschien nog een beetje kunt monitoren, indien nodig.
Lachwekkend gewoonquote:Evenmin is aangevoerd dat de vereniging zich ooit schuldig heeft gemaakt aan ‘tips and tricks’ met betrekking tot strafbaar gestelde gedragingen of dat enig materiaal op de website anderszins aanzet tot seksuele handelingen met kinderen.
Misschien wel een leuk idee ja, als iemand veroordeeld wordt houden we gewoon een stemming onder de bevolking.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Doen waar een meerderheid van de bevolking achter staat.
Juryrechtspraak.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:55 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Misschien wel een leuk idee ja, als iemand veroordeeld wordt houden we gewoon een stemming onder de bevolking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |