Guus Meeuwis
Maar deze lijkt me niet zo interresant meer :-)
[Dit bericht is gewijzigd door TheFrankey op 09-09-2002 18:49]
quote:ik vindt van niet
Op maandag 09 september 2002 18:24 schreef TheFrankey het volgende:
Heeft iemand zijn nieuwe CD al gekocht? volgens mij ligt hij deze week in de winkel. Hij was vorige week de hele week bij Edwin Evers en ik vondt dat hij best leuke nummers had gemaakt.
Guus Meeuwis
Maar deze lijkt me niet zo interresant meer :-)
iig wel weer 'n leuke Nederlandstalige CD...
quote:ach man....
Op maandag 09 september 2002 18:36 schreef Jordy-B het volgende:
ik vindt en vondt?iig wel weer 'n leuke Nederlandstalige CD...
de wind steekt op
en slaakt een diepe zucht
een vogel schreeuwt
er hangt iets in de lucht
Uit: Bondgenoot
soms heb ik je zomaar een jaar niet gesproken
dan gaan onze wegen een tijdje apart
maar als ik je zie is het ijs weer gebroken
Uit: Brabant
Een muts op mijn hoofd
Mijn kraag staat omhoog
Het is hier ijskoud
Maar gelukkig wel droog
Uit: Voor Haar
zo alleen maar wil ik verder leven
schuilend bij elkaar
en als ik oud moet worden
dan alleen met haar
Daar kan Frans Bauer een puntje aan zuigen.
Ik hield niet van de liefde, voor mij was er geen vrouw,
Totdat ik jou zag, en ik hield zomaar ineens van jou!
quote:Ja die ja.
Op maandag 09 september 2002 18:54 schreef Troel het volgende:
Ja, dat was Toen ik je zag
quote:Ach ja
Op vrijdag 20 september 2002 01:02 schreef BrianMay het volgende:
Hij maakt best goede muziek. Als je het vergelijkt met andere nederlandstalige nummers. Ik vind zijn teksten alleen 'n beetje minder. Van die simpele teksten die volgensmij in een paar minuten geschreven zijn. Maar toch 'n goeie artiest
Niet zijn complete reportaire vind ik mooi, maar hij heeft een paar hele mooie nummers.
oa "Haven in Zicht" vind ik een heel mooi gevoelig nummer.
Maar zijn nieuwe CD is een van de grootste muzikale verrassingen van dit jaar! Wat een mooie nummers weer! Hier kunnen vele Nederlandse zangers een puntje aan zuigen.
Hoogtepunt: Brabant en Eerste Lief
Dieptepunt: Ik Wil Je (klassieker van de Kreuners) en Voor Haar (Klassieker van Frans Halsema)... en van klassiekers moet je gewoon met je tengeltjes afblijven!
Guus Meeuwis roeleert!
Luister ook 'es naar zijn eigen versie van het door hem voor Hero geschreven Toen Ik Je Zeg. Erg fraai.
quote:En omhoog met deze tobber!
Op zaterdag 5 oktober 2002 20:16 schreef Arcee het volgende:
En omhoog met deze topper!
quote:t gaat toch niet altijd om de teksten, maar om het gevoel wat je er bij hebt?
Op maandag 9 september 2002 18:51 schreef Mugger het volgende:
Uit: Vannachtde wind steekt op
en slaakt een diepe zucht
een vogel schreeuwt
er hangt iets in de luchtUit: Bondgenoot
soms heb ik je zomaar een jaar niet gesproken
dan gaan onze wegen een tijdje apart
maar als ik je zie is het ijs weer gebrokenUit: Brabant
Een muts op mijn hoofd
Mijn kraag staat omhoog
Het is hier ijskoud
Maar gelukkig wel droogUit: Voor Haar
zo alleen maar wil ik verder leven
schuilend bij elkaar
en als ik oud moet worden
dan alleen met haarDaar kan Frans Bauer een puntje aan zuigen.
quote:Ik zal het tegen buurman Guus zeggen als ik hem weer eens tegenkom met z'n zoontje.
Op zondag 22 september 2002 12:54 schreef Arcee het volgende:
Goeie teksten, mooie muziek, dito stem.Guus Meeuwis roeleert!
Luister ook 'es naar zijn eigen versie van het door hem voor Hero geschreven Toen Ik Je Zeg. Erg fraai.
Zijn teksten zijn ook goed. Hij schrijft ook veel teksten voor anderen dacht ik.
Ga zeker ff in de cd-zaak kijken!
Heb zijn laatste cd aan mijn vriendinnetje cadeau gedaan met kerst
Blijkbaar is dit het centrale Guus-topic, dus haske on-topic.quote:
quote:Geef mij je angst heeft inmiddels 772 punten verzameld en staat daarmee op #22 in de lijst met grootste hits allertijden in de Top 40.
Het is inmiddels de meest succesvolle single sinds Que si, que no van Jody Bernal, dat in de zomer van 2000 maar liefst 971 punten wist te halen en op #6 in de allertijdenlijst staat.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:02 schreef TheGrandWazoo het volgende:
zo bevestigd hij op wel hee domme wijze zijn balletjes imago.
Markquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:12 schreef TheGrandWazoo het volgende:
(Hoewel ik dat gehandicapte broertje die hij bij steevast bij zich heeft nog steeds niet kan uitstaan)
Weet ik veel, maar hij doet altijd het dansje bij 'zo ver weg'quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:14 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ja, wat heeft ie voor problemen bij de geboorte gehad? Navelstreng te hoog afgeknipt?
Dat heet gewoon dichterlijke vrijheid. Dat mag in songteksten.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:16 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Zeg Arcee, als we dan toch op taal gaan pakken
Uit: Het is een nacht..
" Een lege fles wijn"
Das taalkundig onzin. Het is een lege wijnfles.
" En kledingstukken die van haar of mij kunnen zijn"
Hijst Guus zich graag in corset?
Ik neem aan dat je de specifieke aflevering met Guus bedoeld.quote:
quote:De meest opvallende plaat in de Top 40 van dit moment is toch wel Geef mij je angst van Guus Meeuwis.
De single blijft maar punten sprokkelen en breekt record op record.
Deze week staat Geef mij je angst voor de 24e week genoteerd en zakt van #16 naar #20.
Het puntentotaal is opgelopen naar 818 punten, wat goed is voor een 15e plaats in de allertijdenlijst van de Top 40. Vorige week stond de single nog op #20 in die lijst.
Guus schrijft deze week weer eens hitgeschiedenis, want hij is de enige artiest die met meerdere platen de grens van 800 punten is gepasseerd.
Als je een allertijdenlijst zou maken met de grootste hits ooit, is Guus Meeuwis hierdoor de eerste artiest waar je 2 platen van tegenkomt. Guus scoorde immers met Het is een nacht.. (Levensecht) 835 punten.
Tot vorige week waren the Rolling Stones nog recordhouder, want die scoorden 819 punten met Paint it, black en 799 punten met (I can't get no) Satisfaction.
En de concerten zijn volgens mij ook allemaal uitverkocht. Wat wil je als artiest nog meer!quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Late reactie, maar ik was erbij, en ik vond het in 1 woord geweldig!quote:Op zondag 28 augustus 2005 12:17 schreef Annemiek78 het volgende:
Wie heeft Guus gisteravond in de Efteling gezien?
Hee, heb je niet gezien!quote:Op zondag 4 september 2005 18:19 schreef hakkie-takkie het volgende:
[..]
Late reactie, maar ik was erbij, en ik vond het in 1 woord geweldig!
Guus zag er goed uit, lekker muziekje, love that voice, heerlijk sfeertje, behalve dan die brabantse boeren naast ons (ja, ik ben ook brabants, nee, niet iedereen hier is boer).
Was mijn 2e keer Guus live, en ben hem alleen maar meer gaan waarderen.
Enige dat ik jammer vind is dat het wel een tamme is op het podium, publiek gaat uit zijn dak en het wildste dat je Guus ziet doen is in zijn handen klappen, maar verder... nice!![]()
" En kledingstukken die van jou of mij kunnen zijn"quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:16 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Zeg Arcee, als we dan toch op taal gaan pakken
Uit: Het is een nacht..
[quote]
" En kledingstukken die van haar of mij kunnen zijn"
Hijst Guus zich graag in corset?
Nou, ik stond dus naast die boerenquote:
ik ga ook morgenquote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:18 schreef Annemiek78 het volgende:
Niet te veel verklappen, Wij gaan morgen...
Heb er echt zin in!!
Neeheequote:Op zaterdag 10 juni 2006 13:44 schreef bladibladibla het volgende:
[quote]voorprogramma begon om 20:00 (mag ik al zeggen wie dat zijn?)
Daar heb ik nu juist helemaal geen zin inquote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:06 schreef bladibladibla het volgende:
Dan doe ik dat lekker niet
Achteraf had het me ook heel erg leuk geleken om morgen naar het concert te gaan met Nederland-Servie & Montenegro als voorprogramma. Het sfeertje in het stadion was namelijk al erg goed voor het concert.
Ik eerst ook niet, maar hoe dichterbij het komt, des te meer krijg ik ook daar zin in. Lekker in het zonnetje, biertje erbij. Gaat goed komen!quote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:14 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Daar heb ik nu juist helemaal geen zin in
Juist, that's the spirit!quote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:17 schreef kollie het volgende:
[..]
Ik eerst ook niet, maar hoe dichterbij het komt, des te meer krijg ik ook daar zin in. Lekker in het zonnetje, biertje erbij. Gaat goed komen! [afbeelding]
De toegift was gewoon het beste, het was echt een geweldig concertquote:Op zaterdag 10 juni 2006 13:44 schreef bladibladibla het volgende:
Stadion ging open om 19:00 (veld was eerder open geloof, maar ik zat op de tribune), voorprogramma begon om 20:00 (mag ik al zeggen wie dat zijn?) en Guus zou beginnen om 20:30, maar volgens mij liep alles een kwartiertje uit, dus het begon ongeveer rond 20:45. Het was rond 23:00 afgelopen.
Heel veel mesnen waren om 22:50 al weggegaan, niet wetende dat er nog een toegift kwam. Domme mensen!
Ik zou sowieso tot het einde blijven zitten. Je ziet vanzelf waarom
Is best leuk, zo cryptisch doen
Kedeng Kedeng!!!! (leuk filmpje bij dat nummerquote:Op zaterdag 10 juni 2006 17:29 schreef Olmo het volgende:
Ik vetrek zometeen 'per spoor' richting Guus! Heb er zin in, ook al kom ik niet uit Brabant
Ik ga er vanavond ook heen.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 17:29 schreef Olmo het volgende:
Ik vetrek zometeen 'per spoor' richting Guus! Heb er zin in, ook al kom ik niet uit Brabant
Ik zal er eens wat (van vrijdag) op internet gooien, komen eraanquote:Op zondag 11 juni 2006 11:35 schreef splendor het volgende:
Was echt super!!maar ik heb geen foto's gemaakt, heeft iemand wat leuke foto's van het concert? Of een website waar ik die kan vinden? De site van guus zelf staat nog niets op en het formaat van de andere foto's is laag.
Leuke foto's!quote:Op zondag 11 juni 2006 12:01 schreef timbastiaansen het volgende:
Hier zijn de foto's:
http://www.timbastiaansen-tk.nl02.members.pcextreme.nl/gm
Dankje, ik stond ook helemaal vooraan recht voor de catwalk, en dat rowwen hèze meedeed had ik niet verwacht maar wel erg goedquote:Op zondag 11 juni 2006 13:14 schreef DanseMacabre het volgende:
Supermooie foto's!Het concert was ook echt supergaaf en tof dat rowwen hèze meedeed. Die accordeonist is zo ontzettend goed.
![]()
Ik wist het al want m'n zus was de vrijdag al geweest, maar rowwen hèze is altijd goed voor de sfeer.quote:Op zondag 11 juni 2006 13:36 schreef timbastiaansen het volgende:
[..]
Dankje, ik stond ook helemaal vooraan recht voor de catwalk, en dat rowwen hèze meedeed had ik niet verwacht maar wel erg goed![]()
Wat was jullie voorprogramma?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 13:44 schreef bladibladibla het volgende:
Stadion ging open om 19:00 (veld was eerder open geloof, maar ik zat op de tribune), voorprogramma begon om 20:00 (mag ik al zeggen wie dat zijn?) en Guus zou beginnen om 20:30, maar volgens mij liep alles een kwartiertje uit, dus het begon ongeveer rond 20:45. Het was rond 23:00 afgelopen.
wij stonden op het veld, en de sfeer zat er echt super in!! Meerdere kippenvelmomenten, en vooral tijdens Brabantquote:Op zondag 11 juni 2006 22:52 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Overigens was het concert heel leukEn het kwam pas echt los met Rowwen Heze
![]()
Maar de volgende keer ga ik voor veldplaatsen, vond de tribune maar niets. Naar mijn idee minder sfeervol en bovendien viezer. Volgens mij hebben ze de stoelen en vloer sinds vrijdag niet meer schoongemaakt
Idd ga de volgende keer ook voor veld plaatsen wat de tribune was echt ranzig alles plakte enzoquote:Op zondag 11 juni 2006 22:52 schreef ChrisJX het volgende:
Overigens was het concert heel leukEn het kwam pas echt los met Rowwen Heze
![]()
Maar de volgende keer ga ik voor veldplaatsen, vond de tribune maar niets. Naar mijn idee minder sfeervol en bovendien viezer. Volgens mij hebben ze de stoelen en vloer sinds vrijdag niet meer schoongemaakt
Wij hebben maar een flesje water over de vloer gegooid, dat scheelde iets. Maar op het eind moest ik regelmatig mijn gympjes met kracht van de vloer trekken...quote:Op zondag 11 juni 2006 22:56 schreef Martijn_77 het volgende:
Idd ga de volgende keer ook voor veld plaatsen wat de tribune was echt ranzig alles plakte enzo
Vanaf de tribune was het zicht op het veld trouwens erg mooi, zeker als alle armen van links naar rechts gingenquote:Op zondag 11 juni 2006 22:56 schreef kollie het volgende:
wij stonden op het veld, en de sfeer zat er echt super in!! Meerdere kippenvelmomenten, en vooral tijdens Brabant(ondanks dat ik geen brabander ben)
Dat tijdens Brabant was erg mooi en bezorgde mij als ras Brabo zeker kippenvel. De Vendeldraaiers en de complete fanfare uit Lieshoutquote:Op zondag 11 juni 2006 22:56 schreef kollie het volgende:
wij stonden op het veld, en de sfeer zat er echt super in!! Meerdere kippenvelmomenten, en vooral tijdens Brabant(ondanks dat ik geen brabander ben)
We hebben ook met servetjes de stoelen af moeten doen en nog zaten er zwarte vlekken op mijn kleding.quote:Op zondag 11 juni 2006 23:04 schreef ChrisJX het volgende:
Wij hebben maar een flesje water over de vloer gegooid, dat scheelde iets. Maar op het eind moest ik regelmatig mijn gympjes met kracht van de vloer trekken...
Iddquote:Op zondag 11 juni 2006 23:04 schreef ChrisJX het volgende:
Vanaf de tribune was het zicht op het veld trouwens erg mooi, zeker als alle armen van links naar rechts gingen
dat had ik ook wel willen zienquote:Op zondag 11 juni 2006 23:04 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Vanaf de tribune was het zicht op het veld trouwens erg mooi, zeker als alle armen van links naar rechts gingen
He, je hebt schuin naast ons gezet dan als ik je foto's zo bekijkquote:
best raar eigenlijk, ik kom uit twente maar het lied brabant vind ik echt fenomenaal. Misschien komt het doordat ik voor psv ben. Vond het vanmiddag iig prachtig.quote:Op zondag 11 juni 2006 23:10 schreef Martijn_77 het volgende:
Dat tijdens Brabant was erg mooi en bezorgde mij als ras Brabo zeker kippenvel. De Vendeldraaiers en de complete fanfare uit Lieshout![]()
Ik ookquote:Op zondag 11 juni 2006 23:14 schreef Aurelium het volgende:
Vond het ook geweldig, maar wat was dan die toegift waar iemand het nog over had hier? Ik speciaal nog iets langer blijven zitten...
als guus het weer gaat doen ben ik er ook weerquote:
Guus ging van het ppdium af, maar toen kwam hij nog terug om nog een keer zijn nieuwe single en Het dondert en het bliksemt te doen. Veel mensen waren toen al weg.quote:Op zondag 11 juni 2006 23:14 schreef Aurelium het volgende:
Vond het ook geweldig, maar wat was dan die toegift waar iemand het nog over had hier? Ik speciaal nog iets langer blijven zitten...
Bij ons was iedereen er nog toen hij het toegift deed. En de wave was tijdens de wedstrijd ook al gedaanquote:Op maandag 12 juni 2006 11:04 schreef bladibladibla het volgende:
Vrijdag stond IOS in het voorprogramma, lijkt me toch leuker dan Willeke Alberti...
[..]
Guus ging van het ppdium af, maar toen kwam hij nog terug om nog een keer zijn nieuwe single en Het dondert en het bliksemt te doen. Veel mensen waren toen al weg.
En daarna lieten ze nog beelden zien van toen ze die voorfilmpjes aan het maken waren.
Guus als Gene Simmons, politie-agent, Ali B en Dolly Dot![]()
Vooral het feit dat ie dan I was made for loving you begon te zingen in plaats van de Kedeng Kedeng was heel komisch.
De wave die hij het publiek vrijdag liet doen zag er heel indrukwekkend uit vanaf de tribune.
De tribune's waren vrijdag nog brandschoon, maar drie dagen met veel bier brengt daar natuurlijk al snel verandering in
grappig hé? Dat was vrijdag ook zo... maar Guus zette de sfeer wel mooi door!quote:Op maandag 12 juni 2006 11:29 schreef Nolius het volgende:
Overigens viel het me op dat het publiek pas echt loskwam bij 'limburg'
Vrijdag sloot het publiek af met Houdoe en bedankt hoorquote:Op maandag 12 juni 2006 11:30 schreef Ingridh007 het volgende:
Overigens, afsluiten met Houdoe en Bedankt was ook een goeie geweest.
Het concert van Guus zelf op vrijdag duurde van half 9 tot 11 uur, dus het was maar 2,5 uur hoorquote:Op maandag 12 juni 2006 11:35 schreef Ingridh007 het volgende:
Vrijdag kreeg het publiek ook een concert van 3 uur
het derde nummer zong Jack toch samen met Guus? Dat nummer heet 'De neus umhoeg'quote:Op maandag 12 juni 2006 19:13 schreef Repeat het volgende:
Ik was er ook
Op het veld, echt geweldigEerst met zn allen helemaal losgaan met dat voetbal en daarna dat concert.
Opvallend was wel dat het hoogtepunt van de avond duidelijk Rowwen Heze was, qua feest, qua sfeer, dan zie je pas echt het verschil tussen mannen die echt kunnen feesten.
ze deden 3 nummers toch? Limburg, Bestel Mar, en .... ? Welke was die 3e?
Ik vond het trouwens ook best kort, en wat Meeuwis zelf deed van de Stones was ook goed
Daar schijnen ze dingen als sopjes en zwabbers voor uitgevonden te hebbenquote:Op maandag 12 juni 2006 11:04 schreef bladibladibla het volgende:
Vrijdag stond IOS in het voorprogramma, lijkt me toch leuker dan Willeke Alberti...
De tribune's waren vrijdag nog brandschoon, maar drie dagen met veel bier brengt daar natuurlijk al snel verandering in
Ik vond die filmpjes niet zo geslaagd. Maar dat kwam mss ook omdat ik al drie uur in het stadion zat en nu gewoon een optreden wildequote:En daarna lieten ze nog beelden zien van toen ze die voorfilmpjes aan het maken waren.
Wij sloten af met Guusje bedanktquote:Op maandag 12 juni 2006 11:33 schreef bladibladibla het volgende:
Vrijdag sloot het publiek af met Houdoe en bedankt hoor
owja die was het, geweldig.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:15 schreef Carnaval het volgende:
[..]
het derde nummer zong Jack toch samen met Guus? Dat nummer heet 'De neus umhoeg'
Die had je vanaf 20.00 uur kunnen inleveren bij ingang 29.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:21 schreef Carnaval het volgende:
wat ik minder vond was dat de bars meteen dicht waren na het concert.
nu heb ik nog 3 munten over.
ow kon je die nog inleveren.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
Die had je vanaf 20.00 uur kunnen inleveren bij ingang 29.
Maar daar stonden nog 300 anderen.
Dus net zo kut als de catering en het feit dat de bars dichtwaren en net zo kut als de wc's.
ja dat viel me echt enorm tegen.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:17 schreef Repeat het volgende:
[..]
owja die was het, geweldig.
Ik ben nu wel van mening dat ik liever naar een ultiem feest van Rowwen Heze ga dan naar een concert van Guus Meeuwis, alleen jammer van al dat bier in mn nek
En hij maakte zich er wel erg makkelijk van af door zo snel te stoppen, zeker als het voorgaande dagen langer was....
Wij goan allemoal....quote:Op maandag 12 juni 2006 19:13 schreef Repeat het volgende:
Ik was er ook
Op het veld, echt geweldigEerst met zn allen helemaal losgaan met dat voetbal en daarna dat concert.
Opvallend was wel dat het hoogtepunt van de avond duidelijk Rowwen Heze was, qua feest, qua sfeer, dan zie je pas echt het verschil tussen mannen die echt kunnen feesten.
Ik vond het trouwens ook best kort, en wat Meeuwis zelf deed van de Stones was ook goed
Wel leuk maar hij had wat mij betreft wat meer eigen nummers mogen zingen. BEKENDE NUMMERS MET TEMPO.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:13 schreef Repeat het volgende:
Ik was er ook
Wij dachten dat het een geintje was, dus wij naar ingang 29. En het was waar.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:24 schreef Carnaval het volgende:
[..]
ow kon je die nog inleveren.
dat wist ik niet.
Mss moeten we ff de playlist nalopenquote:Op maandag 12 juni 2006 18:27 schreef timbastiaansen het volgende:
Het concert van Guus zelf op vrijdag duurde van half 9 tot 11 uur, dus het was maar 2,5 uur hoor![]()
Ik dacht echt dat ik flauw zou vallen.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:28 schreef Repeat het volgende:
Die wc's waren trouwens prima, wat minder prima was, was dat er maar 1 fucking eettentje op de hele vloer was
Sta daar gvd wel een uur in de brandende zon te wachten ofzo
Tja, wij dachten slim te zijn door 1 persoon in die rij te laten staan met al onze munten.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:28 schreef Repeat het volgende:
Die wc's waren trouwens prima, wat minder prima was, was dat er maar 1 fucking eettentje op de hele vloer was
Maar ik ga echt niet voor die paar euro's nog tijden in de rij staan om die muntjes in te leveren hoorDan gooi ik ze liever in de sloot
Jij bent een kerel zeker?quote:Op maandag 12 juni 2006 19:28 schreef Repeat het volgende:
Maar ik ga echt niet voor die paar euro's nog tijden in de rij staan om die muntjes in te leveren hoorDan gooi ik ze liever in de sloot
Klopt. Als het nou een paar liedjes waren geweest was het een vervroegd voorprogramma geweest. Maar dit was wel erg zuunigjes.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:28 schreef amaranta het volgende:
En willeke alberti was niet het voorprogramma, want er was geen voorprogramma.
Willeke heeft in de pauze van het voetballen 1 liedje gezongen.
ik kon lekker in die staanpilaren iddquote:Op maandag 12 juni 2006 19:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jij bent een kerel zeker?
JIj wast je handen zeker niet na het plassen? Wat dus niet ging omdat de kranen het niet deden. En doorspielen in die klikko's ging ook al niet.
Dus jíj was dat? Ik dacht al: wat een mallootquote:Op maandag 12 juni 2006 19:30 schreef Repeat het volgende:
Hebben jullie me nog gezien trouwens? Ik had een oranje shirt aan.
Toen ik dus ging plassen was er geen water.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:31 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik kon lekker in die staanpilaren idd
En dat handen wassen ging prima, heb daar die hele dag zeker wel 20 glazen water getapt
Ik had oranje hot-pants aanquote:Op maandag 12 juni 2006 19:30 schreef Repeat het volgende:
Hebben jullie me nog gezien trouwens? Ik had een oranje shirt aan.
Laat ik m'n best ook ff doenquote:Op maandag 12 juni 2006 19:33 schreef amaranta het volgende:
Goed plan. Ik weet het niet meer precies maar ongeveer deze nummers
Oke bij begon met
1. holland juicht ofzoiets
2. blaat weet ik niet meer
3. het is een nacht
4. jouw hand
5. toen ik je zag
6. waar is guus nu?
HE KEI VET ROWEN HEZE DAK ERAF
GAT
7. kendeng kedeng
Je weet wel, dat lied dat niemand kendequote:Op maandag 12 juni 2006 19:38 schreef amaranta het volgende:
jimmy?
ik heb mn playlist aangepast. ga het ook even in willekeurige volgorde doen..
Ik ben in totaal vijf keer bij een optreden van Guus Meeuwis geweest en dat nummer kan niet missen. Zodra hij Marc (z'n broer) naar voren schuift is het raak. Kan ook niet anders, want voor de rest doet z'n broer niet veel geloof ik. Vond de plaatjes van Meeuwisair trouwens wel humorquote:Op maandag 12 juni 2006 19:39 schreef amaranta het volgende:
owja, zo ver weg van mij heeft hij gisteren ook gezongen
ik kom niet meer...of er moet heel veel veranderenquote:Op zondag 11 juni 2006 23:23 schreef kollie het volgende:
[..]
als guus het weer gaat doen ben ik er ook weer![]()
ow dat nummer...maar dat heet toch niet jimmy?quote:Op maandag 12 juni 2006 19:41 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik ben in totaal vijf keer bij een optreden van Guus Meeuwis geweest en dat nummer kan niet missen. Zodra hij Marc (z'n broer) naar voren schuift is het raak. Kan ook niet anders, want voor de rest doet z'n broer niet veel geloof ik. Vond de plaatjes van Meeuwisair trouwens wel humor
Met die gebaren is Zo ver weg van mij.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:42 schreef amaranta het volgende:
ow dat nummer...maar dat heet toch niet jimmy?
Dat heet toch anders?
Dat is toch met die gebaren?
dat heb je er pas later bij geschreven,quote:Op maandag 12 juni 2006 19:43 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Met die gebaren is Zo ver weg van mij.
Jimmy is van Boudewijn de Groot, maar brengt Guus om een of andere reden elk concert (iig de laatste) drie ten gehore. Maar vrij weinig mensen kennen het, dus het is een beetje jammer.
Je moet m'n posts iets nauwkeuriger lezen
het refrein dan..quote:Op maandag 12 juni 2006 19:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
dat heb je er pas later bij geschreven,
En het was de 1e keer dat ik hem dat hoorde doen.
Stom kutlied. Wat ik overigens wel helemaal mee kan zingen.
De eerste was dat. Het moet een nieuw liedje zijn, want hij staat op geen enkel album.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:51 schreef amaranta het volgende:
maar 1 van de eerste liedjes die hij zong, ik weet echt niet welk nummer dat was. Superlangzaam en echt niemand zong mee.
Overigens was zn dochter gisteren jarig.
Daarom moest ie natuurlijk zo vroeg wegquote:Op maandag 12 juni 2006 19:51 schreef amaranta het volgende:
maar 1 van de eerste liedjes die hij zong, ik weet echt niet welk nummer dat was. Superlangzaam en echt niemand zong mee.
Overigens was zn dochter gisteren jarig.
Ja ik vond het nog een lelijk nummer ook....quote:Op maandag 12 juni 2006 19:54 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
De eerste was dat. Het moet een nieuw liedje zijn, want hij staat op geen enkel album.
Verliefd zijn zong hij trouwens ook nogMaar niet Ik ben blij dat ik je niet vergeten ben. Dat was juist leuk geweest voor het oudere publiek
Precies, met een feestnummer openen heeft een veel beter effectquote:Op maandag 12 juni 2006 19:58 schreef amaranta het volgende:
Ja ik vond het nog een lelijk nummer ook....
Misschien dat ik het vaker moet horen. Hij had dat nummer niet in de openingsfase moeten zingen maar gelijk knallen met een ander nummer.
Je zou toch denken dat hij iets had geleerd van 2 concerten....een ezel stoot...
Het effect wat RH wel wist te bereiken.quote:Op maandag 12 juni 2006 20:01 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Precies, met een feestnummer openen heeft een veel beter effect
Ik heb em in m'n hoofd zitten maar kom niet op de titelquote:Op maandag 12 juni 2006 20:04 schreef Muchacha20 het volgende:
Hoe heet dat nummer waarbij iedereen op en neer moest wiebelen en klappen als een gospelkoor?
Vrij weinig mensen kennen dat? Dat is dus echt niet waar: heel het stadion zong mee...quote:Jimmy is van Boudewijn de Groot, maar brengt Guus om een of andere reden elk concert (iig de laatste) drie ten gehore. Maar vrij weinig mensen kennen het, dus het is een beetje jammer.
Dat is Mooier dan ik dacht, over de geboorte van zijn dochter. Mooi nummer, maar niet zo geschikt voor zo'n groot concert denk ik.quote:maar 1 van de eerste liedjes die hij zong, ik weet echt niet welk nummer dat was. Superlangzaam en echt niemand zong mee.
Volgens Google heet dat nummer Wees maar niet bang. Was dat dat nummer van de Bart Foundation?quote:Ik heb em in m'n hoofd zitten maar kom niet op de titel
Nu heb je angst
Overwin dat gevoel
't Komt niet vanzelf
Ik weet precies wat je bedoelt
Dat was een lied wat hij ook opgenomen heeft met PSV voor KWF. Volgens mij Wees maar niet bang...quote:Op maandag 12 juni 2006 20:17 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik heb em in m'n hoofd zitten maar kom niet op de titel
Nu heb je angst
Overwin dat gevoel
't Komt niet vanzelf
Ik weet precies wat je bedoelt
die 2 nummers ontbraken zondag toch echt. Heb me echt super vermaakt en de sfeer zat er gewoon goed in en het klopt inderdaad dat het na de pauze pas echt los ging en hij beter had kunnen beginnen met iets als Blij dat ik je niet vergeten ben. Vind ik echt een leuk lied en dan zit de sfeer er meteen in. Wel het gevoel dat we een verkort concert hebben gehad, maar begrijpelijk aangezien volgens mij bij iedereen het (B) ook wel begon in te slaan na de hele middag in de zon te staanquote:Op maandag 12 juni 2006 20:30 schreef bladibladibla het volgende:
Vrijdag zong hij zijn versie van Streets of London (Op straat) wel hoor...
<knip>
Volgens Google heet dat nummer Wees maar niet bang. Was dat dat nummer van de Bart Foundation?
Ik miste trouwens wel Bondgenoot. Dat vind ik echt een leuk nummer.
Op de DVD draagt hij het nummer "Hé zon!" aan de Bart Foundation op, geloof ook dat dat het eigenlijk nummer is dat hij normaal daaraan opdraagt.quote:Op maandag 12 juni 2006 20:30 schreef bladibladibla het volgende:
Volgens Google heet dat nummer Wees maar niet bang. Was dat dat nummer van de Bart Foundation?
He zon is idd opgedragen aan de Bart Foundation dat deed hij tijdens zijn theater tour ook alquote:Op woensdag 14 juni 2006 13:48 schreef CrazyByte het volgende:
Op de DVD draagt hij het nummer "Hé zon!" aan de Bart Foundation op, geloof ook dat dat het eigenlijk nummer is dat hij normaal daaraan opdraagt.
Als je op de website van hem kijkt zie je bij videos de clip van "Hé zon!" staan en dan zul je ook zien dat daar beelden van Bart de Graaf inzitten.
als dat zo is dan wordt mijn klachtenbrief (die ik toch al ga sturen) nog een stuk langer..quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:48 schreef CrazyByte het volgende:
Ik ben zondag geweest, was echt super, stonden helemaal vooraan. Was overigens niet mijn keuze, had best tijdens die wedstrijd onder die parasollen willen staan. Echter die 2 meiden hadden het voor het zeggen en die wilde vooraan staan. Wat een hitte...
We hebben de setlist gekregen van Antoine Trommelen, zal hem posten als ik hem heb gekregen van die meiden. Antoine zei trouwens gelijk al dat ze een stuk of 5 ~ 7 nummers niet gedaan hadden. Zover ik het meekreeg waren dat allemaal wat rustigere nummers en hadden ze daar gewoon geen zin meer in ofzo.
[..]
Op de DVD draagt hij het nummer "Hé zon!" aan de Bart Foundation op, geloof ook dat dat het eigenlijk nummer is dat hij normaal daaraan opdraagt.
Als je op de website van hem kijkt zie je bij videos de clip van "Hé zon!" staan en dan zul je ook zien dat daar beelden van Bart de Graaf inzitten.
Waar ga je dan nog meer over klagen?quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:40 schreef amaranta het volgende:
[..]
als dat zo is dan wordt mijn klachtenbrief (die ik toch al ga sturen) nog een stuk langer..
Belacheljk dat hij 3 concerten geeft en dat hij bij 1 concert 6 nummers minder zingt.
over allesquote:Op woensdag 14 juni 2006 19:42 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Waar ga je dan nog meer over klagen?
Dat het allemaal kut geregeld was.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:49 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat zijn je concrete klachten dan?
Ik ga een klachtenbrief schrijven naar de organisatie. Niet naar Fok.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:53 schreef Martijn_77 het volgende:
Open dan ook een KLB topic zou ik zeggen
WTF, echt waar?quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:48 schreef CrazyByte het volgende:
We hebben de setlist gekregen van Antoine Trommelen, zal hem posten als ik hem heb gekregen van die meiden. Antoine zei trouwens gelijk al dat ze een stuk of 5 ~ 7 nummers niet gedaan hadden. Zover ik het meekreeg waren dat allemaal wat rustigere nummers en hadden ze daar gewoon geen zin meer in ofzo.
Dat je ze niet meer kon inwisselen na het concertquote:Op woensdag 14 juni 2006 19:48 schreef Annemiek78 het volgende:
Wat was er mis met de munten??
WC ben ik niet geweest... Kan ik niet over oordelen.
De tribunes waren wel ranzig idd.
NOu ja de eerste 3 a 4 nummers waren redelijk rustig op zondag.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:55 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
WTF, echt waar?
In de Telegraaf scheen al gestaan te hebben dat de eerste helft meer een luisterhelft was, met rustige nummers. Ik vond daar al zo verrekte weinig van kloppen.
Maar daarna werd het al een stuk ruigerquote:Op woensdag 14 juni 2006 19:56 schreef amaranta het volgende:
NOu ja de eerste 3 a 4 nummers waren redelijk rustig op zondag.
toen was het al bijna pauzequote:Op woensdag 14 juni 2006 19:56 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Maar daarna werd het al een stuk ruigerEn dat leek mij niet bij rustig passen.
Ik ben het wel met amaranta eens.quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:03 schreef Annemiek78 het volgende:
Jeetje amaranta.. Waarom ga je uberhaupt naar Guus zijn concert als je de helft van de nummers niet kent, qua tekst en alles toch alleen maar af loopt te kraken. idd. -> KLB zou ik zeggen.
Guus heeft een mooi concert gegeven, wat aan de korte kant, maar dat lijkt me logisch omdat iedereen al vanaf 's middags in het stadion hing. Wordt wel een erg lange zit anders he. Nee er zijn heus wel tips en verbeterpunten te verziinnen, maar om nou ZO negatief te doen is wel wat overdreven.
Wie zegt dat ik de teksten niet ken?quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:03 schreef Annemiek78 het volgende:
Jeetje amaranta.. Waarom ga je uberhaupt naar Guus zijn concert als je de helft van de nummers niet kent, qua tekst en alles toch alleen maar af loopt te kraken. idd. -> KLB zou ik zeggen.
Guus heeft een mooi concert gegeven, wat aan de korte kant, maar dat lijkt me logisch omdat iedereen al vanaf 's middags in het stadion hing. Wordt wel een erg lange zit anders he. Nee er zijn heus wel tips en verbeterpunten te verziinnen, maar om nou ZO negatief te doen is wel wat overdreven.
Overigens, het al dan niet kennen van teksten doet er niet toe.quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:03 schreef Annemiek78 het volgende:
Dat eerst nummer was zijn oranje hit. Ken je dat niet?quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:10 schreef amaranta het volgende:
Maar niet de tekst van de eerst 2 nummers die hij zondag zong.
Alleen het refreintje, en dan eigenlijk alleen de regel, ik wil dat ons land juicht..van de sbs6reclames.quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:13 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat eerst nummer was zijn oranje hit. Ken je dat niet?
De hele wedstrijd hoorde gewoon bij het voorprogramma en ik begrijp best dat hij wat minder nummers speelde aangezien mensen echt klotezat worden in die zon.......quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik de teksten niet ken?
Ik ken toevallig bijna al zijn teksten. Maar niet de tekst van de eerst 2 nummers die hij zondag zong.
En ik ging voor GUUS naar het psv stadion niet voor de wedstrijd.
Misschien was ik er pas om 17,.00...dat weet jij niet.
En ik vind niet netjes dat hij de ene dag 20 liedjes zingt en de andere dag maar 13.
En de organisatie was gewoon kut. Ik hoef daar geen KLB voor te openen. Dat zijn namelijk heel veel mensen met me eens.
De organisatie mag best gewezen worden op punten die slecht liepen zodat ze een volgende keer beter doen.
Ik kende het ook niet hoor. Ik wist niet eens dat hij een een WK-nummer hadquote:Op woensdag 14 juni 2006 20:13 schreef Martijn_77 het volgende:
Dat eerst nummer was zijn oranje hit. Ken je dat niet?
Die wedstrijd was geen voorprogramma. Dat was Willekequote:Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Manu82 het volgende:
De hele wedstrijd hoorde gewoon bij het voorprogramma en ik begrijp best dat hij wat minder nummers speelde aangezien mensen echt klotezat worden in die zon.......
quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:49 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik kende het ook niet hoor. Ik wist niet eens dat hij een een WK-nummer had
Je weet dat als je een kaartje koopt voor zondag dat die wedstrijd erbij hoort en er niet los van staat.......quote:Op woensdag 14 juni 2006 21:05 schreef amaranta het volgende:
Die voetbalwedstrijd was toevallig op dezelfde dag. Staat los van het concert.
Alledrie de concerten moeten gewoon gelijk zijn. Qua inhoud en tijd. Belachelijk gewoon dat ze bij 1 concert 1/3 minder nummers doen.
Als je zijn nieuwste cd hebt moet je dat langzame nummer (Mooier dan ik dacht) toch echt wel kennen lijkt me, zeker als je andere nummers als Mag ik dansen wel kent...quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:16 schreef amaranta het volgende:
En daarna zong hij een of ander langzaam nummer waarvan ik de tekst ook niet kende. Een vrij nieuw nummer.
Nou ja, dat krijg je dus als je muziek van internet haalt....quote:Op woensdag 14 juni 2006 21:26 schreef bladibladibla het volgende:
Kaarten gingen in december al in de verkoop en toen was echt nog niet bekend dat op 11 juni de wedstrijd Nederland - Servië zou plaatsvinden hoor...
Ik vond het prima georganiseerd, maar ik was er dan ook op vrijdag. Wij hadden ook nog twee munten over, maar ik kan echt niet moeilijk gaan doen over die ¤4. Ik had gepland om nog een biertje te gaan halen, maar ik was te druk met dansen.
Ik zou echter wel balen als ik zondag gegaan was en er waren minder nummers gezongen. Aan de nadere kant, het gaat om de kwaliteit, niet om de kwantiteit
[..]
Als je zijn nieuwste cd hebt moet je dat langzame nummer (Mooier dan ik dacht) toch echt wel kennen lijkt me, zeker als je andere nummers als Mag ik dansen wel kent...
quote:Op woensdag 14 juni 2006 21:26 schreef bladibladibla het volgende:
Kaarten gingen in december al in de verkoop en toen was echt nog niet bekend dat op 11 juni de wedstrijd Nederland - Servië zou plaatsvinden hoor...
Echt niet.quote:Op woensdag 14 juni 2006 21:59 schreef Manu82 het volgende:
[..]
volgens mij was dat alleen voor het eerste concert
Er zijn later pas twee concerten bij gekomen en het derde concert was ook vanwege het voetbal...........
heb zojuist al mijn klachten gemaild. heb er ook in gezet dat ik het bespottelijk vind dat het concert korter heeft geduurd en dat ik daarvoor een vergoeding wil.quote:Op woensdag 14 juni 2006 23:15 schreef Repeat het volgende:
Dat hij minder speelde omdat mensen het zat werden door het lange programma (incl voetbal) en de warmte is natuurlijk ook geen argument. Als jij het zat bent ga je weg, of hij nou klaar is of niet.
Maar als hij echt 6 a 7 nummers minder gespeeld heeft bij mij op zondag vind ik dat ik ook wel een 3e van de prijs terug mag krijgen hoor...
Kunnen we dat stuk ergens online lezen?quote:Op zondag 18 juni 2006 22:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
Overigens stond er gisteren een artikel in de krant waarin stond dat de organisatie heeeeeeeel veeel klachten heeft gehad
je laat het ons hier vast wel weten als je een reactie krijgt hequote:Op zondag 18 juni 2006 22:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
heb zojuist al mijn klachten gemaild. heb er ook in gezet dat ik het bespottelijk vind dat het concert korter heeft geduurd en dat ik daarvoor een vergoeding wil.
Overigens stond er gisteren een artikel in de krant waarin stond dat de organisatie heeeeeeeel veeel klachten heeft gehad
quote:Op maandag 19 juni 2006 00:40 schreef Aurelium het volgende:
Alleen zuurpruimen gaan achteraf weer lopen klagen
Als het je niet beviel ga je toch nooit meer naar zn concert? Klaar
Je mag het een organisatie (of een winkel of een wat dan ook) best laten weten als je het ergens niet mee eens bent. Daar kan lering uit getrokken worden voor de volgende keer.quote:Op maandag 19 juni 2006 00:40 schreef Aurelium het volgende:
Alleen zuurpruimen gaan achteraf weer lopen klagen
Als het je niet beviel ga je toch nooit meer naar zn concert? Klaar
Echt wel. 11 juni was een extra concert. En Guus wilde graag iets met het voetballen doen.quote:
http://www.omroepbrabant.nl/news.aspx?id=63827quote:EINDHOVEN - Meer dan dertigduizend fans van Guus Meeuwis hebben zondag het eerste duel van het Nederlands elftal op het WK voetbal gevolgd. Ze deden dat op zes grote schermen in het Philips Stadion in Eindhoven.
Na afloop van de wedstrijd begon de zanger aan een uitverkocht concert zoals hij ook vrijdag en zaterdag deed. Guus Meeuwis wilde een van zijn optredens in het PSV-stadion dolgraag combineren met een wedstrijd van Oranje.
De zanger is een groot voetbalfan en het concert wordt in een stadion met uitstekende videofaciliteiten gehouden. Vrijwel direct na het laatste fluitsignaal begon de show.
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op woensdag 28 juni 2006 18:14 schreef Ingridh007 het volgende:
Wat! Wat!
We schreeuwen en joelenquote:Een muts op mijn hoofd
Mijn kraag staat omhoog
Het is hier ijskoud
Maar gelukkig wel droog
quote:Op maandag 3 juli 2006 20:46 schreef nweenink het volgende:
[..]
We schreeuwen en joelen
En maken plezier
In de businessseats van 't stadion
met Heineken bier.![]()
Tjonge jonge, wat een vaderlandsdichter, die Meeuwvis!![]()
Ik ook niet, anders gaat er ook een klacht van mij heen, heb nog wel belang bij wat dingen, waaronder geldquote:Op maandag 3 juli 2006 21:37 schreef mark_03 het volgende:
Kan me niet voorstellen dat je daarvoor iets ter compensatie krijgt.
stond er ook waarom het korter was?quote:Op woensdag 28 juni 2006 18:10 schreef amaranta het volgende:
Anyway, heb vandaag antwoord gehad op mijn klacht.
Ik heb gelijk, het concert duurde korter. Is op het laatste moment besloten.
Ik krijg ook iets van ze ter compensatie.
quote:heeft goed opgemerkt dat dit concert korter was dan aanvankelijk aangegeven. Wij hebben op het laatste moment de beslissing moeten nemen het concert in te korten, dit uit veiligheidsoverwegingen. Omdat 95% van de bezoekers al vanaf 14.00 uur in het stadion aanwezig was en de temperatuur op 11 juni zo hoog lag wilden we voorkomen dat er bezoekers aan de hitte zouden bezwijken. Die kans was hoog door de combinatie tijdsduur, blootsteling aan zon en hoge temperaturen en alcoholgebruik. Dit is nadelig geweest voor de 5% van de bezoekers die alleen voor het concert kwamen en niet het totaalevenement WK wedstrijd/concert hebben ervaren.
En wat is die compensatie dan?? Staat niet echt in het antwoord volgens mijquote:Op woensdag 28 juni 2006 18:10 schreef amaranta het volgende:
Anyway, heb vandaag antwoord gehad op mijn klacht.
Ik heb gelijk, het concert duurde korter. Is op het laatste moment besloten.
Ik krijg ook iets van ze ter compensatie.
een gevalletje van eigen schuld dikke bult lijkt me.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:12 schreef Ingetje79 het volgende:
Laat ze dan zorgen dat er voldoende parkeerruimte is!![]()
Idd, valt me nog mee dat d'r auto niet op het speelveld stondquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:32 schreef kollie het volgende:
[..]
een gevalletje van eigen schuld dikke bult lijkt me.
Het concert van 10 juni hebben ze gebruikt voor de DVD en laat ik daar nou net toevallig zijn geweest toen!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:48 schreef Nolius het volgende:
Concertregistratie Guus Meeuwis bij SBS 6
Een registratie van de drie concerten die Guus Meeuwis in juni in het Philips Stadion in Eindhoven gaf, is op zaterdag 26 augustus te zien bij SBS 6. Voor Guus Meeuwis ging met deze optredens in het thuishonk van ‘zijn’ voetbalclub PSV een jongensdroom in vervulling. Het enthousiaste publiek maakte er samen met de Brabantse zanger een geweldig feest van. Guus Meeuwis Live in het Philips Stadion is op zaterdag 26 augustus van 20.00 tot 21.30 uur te zien.
Nu!quote:Op zondag 30 juli 2006 12:06 schreef Martijn_77 het volgende:
Is het eigenlijk al bekend wanneer de DVD uitkomt?
toch niet als compensatie omdat je geklaagd had he?quote:Op vrijdag 1 september 2006 17:27 schreef amaranta het volgende:
Ik verwacht de dvd een dezer dagen in mijn brievenbus![]()
vast welquote:Op vrijdag 1 september 2006 17:33 schreef Repeat het volgende:
[..]
toch niet als compensatie omdat je geklaagd had he?
Ik heb hem niet via bol punt com nee..quote:Op vrijdag 1 september 2006 17:33 schreef Repeat het volgende:
[..]
toch niet als compensatie omdat je geklaagd had he?
slecht dat dat gezeur beloont wordtquote:Op vrijdag 1 september 2006 18:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb hem niet via bol punt com nee..
In Verliefd zijn ontbrak een heel coupletquote:Op zondag 3 september 2006 12:04 schreef Annemiek78 het volgende:
Heb gisteravond de Registratie gezien van het concert op SBS6. Echt goed!!
Jammer dat er wel behoorlijk in geknipt is.
Er is geen oud Brabants volkslied, dus als nieuw lied kantie niet genomineerd zijnquote:Bovendien is zijn nummer "Brabant" genomineerd als HET nieuwe brabantse volkslied!! Echt goed!
Naar mijn idee gaat dat nummer juist over hoe vanzelfsprekend je alles in Brabant vindt, totdat je ergens anders bent.quote:Op zondag 3 september 2006 12:16 schreef ChrisJX het volgende:
Het nummer gaat de helft van de tijd over hoe niet leuk het ergens anders is en niet over hoe tof Brabant is.
nogal logisch dat ze dat eruit knippen, het was het pauzenummer.quote:Op zondag 3 september 2006 13:02 schreef Repeat het volgende:
Jammer dat ze alles van Rowwen Heze eruit geknipt hebben, imo het hoogtepunt van de avond
Oh god ja, dat was echt geweldig. Ik zat finaal onder het bier! Leek wel een Normaal-concert!!!quote:Op zondag 3 september 2006 13:02 schreef Repeat het volgende:
Jammer dat ze alles van Rowwen Heze eruit geknipt hebben, imo het hoogtepunt van de avond
het staat toch ook op de dvdquote:Op zondag 3 september 2006 13:10 schreef kollie het volgende:
[..]
nogal logisch dat ze dat eruit knippen, het was het pauzenummer.
dat het op de dvd staat wil niet zeggen dat je het ook uit moet zenden. Logisch lijkt me, anders is het onzin om de dvd aan te schaffen. Dat heeft dan geen enkele meerwaarde.quote:
RH heeft, zoals gister ook op SBS te zien was, 1 lied met Guus gezongen.quote:Op zondag 3 september 2006 13:49 schreef bladibladibla het volgende:
Ik vond Rowwen Heze geen pauzenummer. Guus heeft zelf toch ook nog één of twee nummers met ze gezongen?
ik ben ook naar het concert geweest, en RH zong 1 liedje met Guus. dat jij het onzin vindt, dat moet je zelf weten. Maar zoals ik al zei worden pauzenummers nooit uitgezonden bij tv-verslagen van een concert. Ook niet als de sfeer na zo'n pauze-optreden omsloeg.quote:Op zondag 3 september 2006 14:00 schreef bladibladibla het volgende:
Ik heb de registratie gisteren niet gezien, maar ben wel naar het eerste concert geweest. RH eruit knippen vind ik echt onzin, zeker omdat de sfeer in het stadion helemaal omsloeg na dat optreden. Guus begon met langzamere nummers, toen kwam RH en daarna kwamen de snellere nummers en ging het spreekwoordelijke dak er pas echt af.
Dennis?quote:Op maandag 4 september 2006 18:50 schreef Manu82 het volgende:
heeft die Dennis trouwens een site?
Idd, ik vond het een echt onderdeel van de hele show had niet echt het idee dat het een pauze was.quote:Op zondag 3 september 2006 14:00 schreef bladibladibla het volgende:
Ik heb de registratie gisteren niet gezien, maar ben wel naar het eerste concert geweest. RH eruit knippen vind ik echt onzin, zeker omdat de sfeer in het stadion helemaal omsloeg na dat optreden. Guus begon met langzamere nummers, toen kwam RH en daarna kwamen de snellere nummers en ging het spreekwoordelijke dak er pas echt af.
Dat is die achtergrond/voorgrond zangeres die links op het podium staat/stond en op de dvd ook een duet met hem zingtquote:
Een zangeres met een jongensnaamquote:Op donderdag 7 september 2006 13:34 schreef Manu82 het volgende:
Dat is die achtergrond/voorgrond zangeres die links op het podium staat/stond en op de dvd ook een duet met hem zingt
Het is wel een schatjequote:Op donderdag 7 september 2006 13:44 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Een zangeres met een jongensnaam
Maar goed, ik vind niets aan dat hele mens.
Er staan ook wel wat mindere nummers op maar ze zijn wel allemaal de moeite waar om naar te luisteren.quote:Op vrijdag 21 september 2007 19:21 schreef Annemiek78 het volgende:
Kick, Wat vinden jullie van zijn nieuwe album...
Heb hem al helemaal grijs gedraaid....
Wadden al gebeld en gemaild enzo... Niets op gehoord!quote:Op vrijdag 13 juni 2008 09:46 schreef Ingetje79 het volgende:
Kun je de situatie niet uitleggen aan de organisatie?
Mss dat zij nog wat voor jullie kunnen doen.
Bronquote:Guus Meeuwis blijft verbazen
Dertien jaar na zijn doorbraak lijkt de populariteit van Guus Meeuwis (36) geen grenzen te kennen.
Van het laatste album Hemel nr. 7 zijn 80.000 exemplaren verkocht, zijn theatertour trok vijftig uitverkochte zalen en met het concert 'Groots met een zachte G 2008' kreeg hij binnen no time viermaal het Philips-Stadion in Eindhoven vol. Samen met mensen die zijn (carrière)pad kruisten, blikt Guus Meeuwis terug én vooruit.
WILLEM VAN SCHIJNDEL
Helft van de Deurzakkers, ontdekker en voormalig manager van Guus Meeuwis & Vagant: "Toen ik voor het eerst de demo hoorde van 'Het is een nacht' viel ik echt van mijn stoel. Het was alsof ik een signaal van boven kreeg: dit is het. Zoiets komt zelden voor. Ik had zijn bijzondere gave snel in de gaten, maar Guus was er zich totaal niet van bewust."
GUUS MEEUWIS: "Klopt als een bus. Ik had gewoon een liedje geschreven en voor de lol deden we mee aan het studentensongfestival. Toen Willem van Schijndel ons belde en een contract aanbood, moesten we hard lachen. We vonden het een goede grap en dachten 'laten we het maar proberen'. Maar we voelden ons echt geen muzikanten. Vervolgens vielen we van de ene verbazing in de andere. Het is een nacht stond driekwart jaar in de Top 40 en voor we het wisten, was onze agenda voor anderhalf jaar volgepland. Toen drong langzaam door: dit succes kan niet binnen een jaar zijn afgelopen. Voor die tijd dachten we zelf het hardst dat we een eendagsvlieg waren."
RUUD VAN NISTELROOIJ
Op basis van een tekst van de voetballer waarin zijn gedrevenheid en passie naar voren komt, schrijft Meeuwis in 2006 het WK-nummer 'Ik wil dat ons land juicht': 'Want dit is waar ik alles voor laat, m'n leven in teken staat. Ik ben gebrand inderdaad. Dat moet wel als ik wil heersen. Ik wil heersen'.
GUUS MEEUWIS: "Die gedrevenheid het goed te doen en die duidelijke wil om er iets van te maken, herken ik wel. Maar voor sporters is wel een heel andere discipline vereist dan voor artiesten. Wij kunnen nog wel eens blijven hangen in de kroeg. Vooral in onze beginjaren hadden we niet veel discipline, nee. Nu moet er af en toe behoorlijk aan getrokken worden. Is ook helemaal niet erg. Soms heb je geluk, soms moet je er hard voor werken. Het allerbelangrijkste is dat je voor ogen houdt welke weg je precies wilt bewandelen. Dat vind ik fascinerend aan Van Nistelrooij, die weet ontzettend goed wat-ie wil. De weg die wij enkele jaren geleden insloegen, ligt het dichtst bij wat we kunnen en wie we zijn. We hebben een goede mix gevonden van vrolijke en rustigere nummers. Dat is onbewust zo gegroeid. Eigenlijk heb ik nu pas, na dertien jaar, het gevoel van: ja, de inhoud van het hele pakket ligt me wel."
WIM VAN KAATHOVEN
Afkomstig uit Lieshout, voormalig muziekdocent (bariton) van Guus Meeuwis: " Ik was blij verrast toen ik Guus jaren geleden op de radio hoorde. Want de ambitie topartiest te worden, had hij vroeger niet."
GUUS MEEUWIS: "Daar heeft hij helemaal gelijk in. Voetbal en tennis stonden in mijn jeugd op de eerste plaats. Daarna kwam muziek. Nadat ik tijdens blokfluitles al noten had geleerd, heeft Van Kaathoven me ingewijd in de geheimen van de bariton. Ik ben altijd een liefhebber geweest, en nog steeds eigenlijk, van de muziek van Bruce Springsteen, De Dijk, Boudewijn de Groot, Elvis Presley, Paul Simon en The Rolling Stones. Later in mijn studententijd kwam daar André Hazes bij. Als je goed naar zijn teksten luistert, ontdek je de ware kwaliteit van het leven."
ANDRÉ HAZES
Toen de volkszanger 25 jaar in het vak zat, nam Guus Meeuwis het nummer 'Geef mij je angst' op. Na Hazes' overlijden in 2004 vroeg weduwe Rachel of Meeuwis de cover wilde zingen tijdens de herdenkingsplechtigheid in de Arena. Vervolgens scoorde hij er een nummer 1-hit mee. Sindsdien lijkt alles wat Meeuwis aanraakt te veranderen in goud.
GUUS MEEUWIS: "Het gíng al goed met me in die periode. De single Brabant werd een hit, ik was bezig met een theatertour en het album Levensecht verscheen. Toen kwam Geef mij je angst daar overheen. Dat was de laatste push die alles op zijn plek liet vallen. André Hazes heeft zeker een bijdrage geleverd aan mijn succes. Nee, helaas heb ik nooit gehoord wat hij van mijn uitvoering vond. André was een aangename man. Ik kan niet zeggen dat hij een vriend was, zoals velen na zijn dood beweerden. Maar we hadden wel een klik. Hij kwam vaak bij ons in de kleedkamer zitten. Dan zaten we een beetje te ouwehoeren en moppen te tappen. André was altijd ontzettend zenuwachtig voor een optreden, terwijl bij ons in de band iedereen heel relaxed is. André vond ons daarom denk ik wel aangenaam gezelschap. Hij gedijde er prima bij. Bovendien vond hij het leuk dat er een nieuwe generatie aankwam."
MARC MEEUWIS
Zanger, percussionist, tekstschrijver en vooral broer van. Het is februari 2008 als Marc tijdens een optreden opeens wegloopt. Hij komt terug met een platina award voor de verkoop van 60.000 cd's van 'Hemel nr. 7' en een gouden award voor de verkoop van 30.000 exemplaren van de dvd 'Groots met een zachte G 2007'. "Ik ben trots op je", zegt Marc bij de overhandiging.
GUUS MEEUWIS: "Marc onderbrak botweg de show. Ik was echt verbaasd. Ik vond het heel bijzonder die awards uit handen van mijn broer te krijgen. Marc is niet alleen mijn broer, ik zie hem ook als mijn beste vriend. We zitten met bijna alles op één lijn. In het showbizzwereldje heb ik niet veel vrienden. Wel veel goede contacten. Zanger/tekstschrijver JW Roy en acteur Frank Lammers zijn wel echte vrienden. Het is in ons vak heel moeilijk vriendschappen te onderhouden. Je bent allemaal druk bezig met je eigen programma. Ik heb nog veel vrienden uit mijn jeugd en studententijd. Ik vind het gezellig samen wat te gaan drinken of eten. Gewoon lekker relaxed. Ik kan me sowieso wel goed ontspannen. Als ik thuis ben, ben ik gewoon papa. Ik heb eigenlijk nooit last van stress. Ik ben niet zo'n zenuwlijder."
CORRY KONINGS
Goede collega: "Ik ben heel vereerd dat Guus Meeuwis een nummer schreef voor mijn album 'Met gevoel'."
GUUS MEEUWIS: "Corry is een ontzettend open, lieve en leuke vrouw. Ik kwam haar tegen op vakantie op Curaçao en toen vroeg ze of ik een nummer voor haar kon schrijven. Ik ben er niet goed in, schrijven voor een ander. Ik vind het heel moeilijk het juiste gevoel over te brengen. Het nummer dat Corry gebruikte, schreven we voor onszelf en was op de plank blijven liggen. Toen ik het liet horen, vond ze het goed bij haar passen. Het is niet de bedoeling dat ik vaker voor anderen schrijf. De teksten die we zelf maken, komen altijd wel een keer van pas. Schrijven is heel leuk, maar je hebt er wel rust voor nodig. Ik kom vaak in tijdnood. Na de zomer vertrekken we weer naar een hutje op de hei om nummers te schrijven. Volgend jaar moet namelijk ons nieuwe album uitkomen."
WIM THUIS
Voorzitter CDA-Statenfractie en in die functie tegenstander van het nummer 'Brabant' als volkslied voor de provincie. "Het is een prachtig lied, maar geen volkslied. Daarvoor is het te beperkt."
GUUS MEEUWIS : "Waarom is het te beperkt? Omdat het alleen over de Peel, de Kempen en de Meierij gaat en niet over West-Brabant? Onzin. Ik schreef het nummer zo omdat ik het zo voel. Ik zal het nooit aanpassen. Het gevoel moet overheersen, niet de inhoud. Daar stappen politici te gemakkelijk overheen. Als je ziet hoe Brabant wordt opgevoerd met de schutterij en de harmonie.... Dan zijn er weinigen die niet begrijpen om welk gevoel het gaat. Het is een gemiste kans voor politici. Zij konden met dit lichte onderwerp laten zien dat ze dicht bij de mensen staan. Het is nu een geuzenlied en gaat door het leven als officieus Brabants volkslied. Dat heeft misschien nog wel meer charme. Ik ben en blijf een Brabander, ben hier geboren, opgegroeid en woon er nog. Ook mijn kinderen zijn er geboren. Brabanders hebben een goede mentaliteit; eerst presteren, dan vieren. De onbevangen sfeer spreekt me aan. Het gaat er niet zo vinnig aan toe. Word ik gezien als model-Brabander? Nou, er zijn echt wel betere model-Brabanders hoor."
zal wel weer zo rond september zijnquote:Op maandag 16 juni 2008 11:06 schreef thatsme het volgende:
Ik heb ook genooooten donderdag! Gelukkig 3 uur droog gehouden(nou ja op het bier na dan
)
Ik lees hier dat er ook een DVD van uitkomt? Wanneer kunnen we deze verwachten dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |