Guus Meeuwis
Maar deze lijkt me niet zo interresant meer :-)
[Dit bericht is gewijzigd door TheFrankey op 09-09-2002 18:49]
quote:ik vindt van niet
Op maandag 09 september 2002 18:24 schreef TheFrankey het volgende:
Heeft iemand zijn nieuwe CD al gekocht? volgens mij ligt hij deze week in de winkel. Hij was vorige week de hele week bij Edwin Evers en ik vondt dat hij best leuke nummers had gemaakt.
Guus Meeuwis
Maar deze lijkt me niet zo interresant meer :-)
iig wel weer 'n leuke Nederlandstalige CD...
quote:ach man....
Op maandag 09 september 2002 18:36 schreef Jordy-B het volgende:
ik vindt en vondt?iig wel weer 'n leuke Nederlandstalige CD...
de wind steekt op
en slaakt een diepe zucht
een vogel schreeuwt
er hangt iets in de lucht
Uit: Bondgenoot
soms heb ik je zomaar een jaar niet gesproken
dan gaan onze wegen een tijdje apart
maar als ik je zie is het ijs weer gebroken
Uit: Brabant
Een muts op mijn hoofd
Mijn kraag staat omhoog
Het is hier ijskoud
Maar gelukkig wel droog
Uit: Voor Haar
zo alleen maar wil ik verder leven
schuilend bij elkaar
en als ik oud moet worden
dan alleen met haar
Daar kan Frans Bauer een puntje aan zuigen.
Ik hield niet van de liefde, voor mij was er geen vrouw,
Totdat ik jou zag, en ik hield zomaar ineens van jou!
quote:Ja die ja.
Op maandag 09 september 2002 18:54 schreef Troel het volgende:
Ja, dat was Toen ik je zag
quote:Ach ja
Op vrijdag 20 september 2002 01:02 schreef BrianMay het volgende:
Hij maakt best goede muziek. Als je het vergelijkt met andere nederlandstalige nummers. Ik vind zijn teksten alleen 'n beetje minder. Van die simpele teksten die volgensmij in een paar minuten geschreven zijn. Maar toch 'n goeie artiest
Niet zijn complete reportaire vind ik mooi, maar hij heeft een paar hele mooie nummers.
oa "Haven in Zicht" vind ik een heel mooi gevoelig nummer.
Maar zijn nieuwe CD is een van de grootste muzikale verrassingen van dit jaar! Wat een mooie nummers weer! Hier kunnen vele Nederlandse zangers een puntje aan zuigen.
Hoogtepunt: Brabant en Eerste Lief
Dieptepunt: Ik Wil Je (klassieker van de Kreuners) en Voor Haar (Klassieker van Frans Halsema)... en van klassiekers moet je gewoon met je tengeltjes afblijven!
Guus Meeuwis roeleert!
Luister ook 'es naar zijn eigen versie van het door hem voor Hero geschreven Toen Ik Je Zeg. Erg fraai.
quote:En omhoog met deze tobber!
Op zaterdag 5 oktober 2002 20:16 schreef Arcee het volgende:
En omhoog met deze topper!
quote:t gaat toch niet altijd om de teksten, maar om het gevoel wat je er bij hebt?
Op maandag 9 september 2002 18:51 schreef Mugger het volgende:
Uit: Vannachtde wind steekt op
en slaakt een diepe zucht
een vogel schreeuwt
er hangt iets in de luchtUit: Bondgenoot
soms heb ik je zomaar een jaar niet gesproken
dan gaan onze wegen een tijdje apart
maar als ik je zie is het ijs weer gebrokenUit: Brabant
Een muts op mijn hoofd
Mijn kraag staat omhoog
Het is hier ijskoud
Maar gelukkig wel droogUit: Voor Haar
zo alleen maar wil ik verder leven
schuilend bij elkaar
en als ik oud moet worden
dan alleen met haarDaar kan Frans Bauer een puntje aan zuigen.
quote:Ik zal het tegen buurman Guus zeggen als ik hem weer eens tegenkom met z'n zoontje.
Op zondag 22 september 2002 12:54 schreef Arcee het volgende:
Goeie teksten, mooie muziek, dito stem.Guus Meeuwis roeleert!
Luister ook 'es naar zijn eigen versie van het door hem voor Hero geschreven Toen Ik Je Zeg. Erg fraai.
Zijn teksten zijn ook goed. Hij schrijft ook veel teksten voor anderen dacht ik.
Ga zeker ff in de cd-zaak kijken!
Heb zijn laatste cd aan mijn vriendinnetje cadeau gedaan met kerst
Blijkbaar is dit het centrale Guus-topic, dus haske on-topic.quote:
quote:Geef mij je angst heeft inmiddels 772 punten verzameld en staat daarmee op #22 in de lijst met grootste hits allertijden in de Top 40.
Het is inmiddels de meest succesvolle single sinds Que si, que no van Jody Bernal, dat in de zomer van 2000 maar liefst 971 punten wist te halen en op #6 in de allertijdenlijst staat.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:02 schreef TheGrandWazoo het volgende:
zo bevestigd hij op wel hee domme wijze zijn balletjes imago.
Markquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:12 schreef TheGrandWazoo het volgende:
(Hoewel ik dat gehandicapte broertje die hij bij steevast bij zich heeft nog steeds niet kan uitstaan)
Weet ik veel, maar hij doet altijd het dansje bij 'zo ver weg'quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:14 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ja, wat heeft ie voor problemen bij de geboorte gehad? Navelstreng te hoog afgeknipt?
Dat heet gewoon dichterlijke vrijheid. Dat mag in songteksten.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:16 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Zeg Arcee, als we dan toch op taal gaan pakken
Uit: Het is een nacht..
" Een lege fles wijn"
Das taalkundig onzin. Het is een lege wijnfles.
" En kledingstukken die van haar of mij kunnen zijn"
Hijst Guus zich graag in corset?
Ik neem aan dat je de specifieke aflevering met Guus bedoeld.quote:
quote:De meest opvallende plaat in de Top 40 van dit moment is toch wel Geef mij je angst van Guus Meeuwis.
De single blijft maar punten sprokkelen en breekt record op record.
Deze week staat Geef mij je angst voor de 24e week genoteerd en zakt van #16 naar #20.
Het puntentotaal is opgelopen naar 818 punten, wat goed is voor een 15e plaats in de allertijdenlijst van de Top 40. Vorige week stond de single nog op #20 in die lijst.
Guus schrijft deze week weer eens hitgeschiedenis, want hij is de enige artiest die met meerdere platen de grens van 800 punten is gepasseerd.
Als je een allertijdenlijst zou maken met de grootste hits ooit, is Guus Meeuwis hierdoor de eerste artiest waar je 2 platen van tegenkomt. Guus scoorde immers met Het is een nacht.. (Levensecht) 835 punten.
Tot vorige week waren the Rolling Stones nog recordhouder, want die scoorden 819 punten met Paint it, black en 799 punten met (I can't get no) Satisfaction.
En de concerten zijn volgens mij ook allemaal uitverkocht. Wat wil je als artiest nog meer!quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Late reactie, maar ik was erbij, en ik vond het in 1 woord geweldig!quote:Op zondag 28 augustus 2005 12:17 schreef Annemiek78 het volgende:
Wie heeft Guus gisteravond in de Efteling gezien?
Hee, heb je niet gezien!quote:Op zondag 4 september 2005 18:19 schreef hakkie-takkie het volgende:
[..]
Late reactie, maar ik was erbij, en ik vond het in 1 woord geweldig!
Guus zag er goed uit, lekker muziekje, love that voice, heerlijk sfeertje, behalve dan die brabantse boeren naast ons (ja, ik ben ook brabants, nee, niet iedereen hier is boer).
Was mijn 2e keer Guus live, en ben hem alleen maar meer gaan waarderen.
Enige dat ik jammer vind is dat het wel een tamme is op het podium, publiek gaat uit zijn dak en het wildste dat je Guus ziet doen is in zijn handen klappen, maar verder... nice!![]()
" En kledingstukken die van jou of mij kunnen zijn"quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:16 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Zeg Arcee, als we dan toch op taal gaan pakken
Uit: Het is een nacht..
[quote]
" En kledingstukken die van haar of mij kunnen zijn"
Hijst Guus zich graag in corset?
Nou, ik stond dus naast die boerenquote:
ik ga ook morgenquote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:18 schreef Annemiek78 het volgende:
Niet te veel verklappen, Wij gaan morgen...
Heb er echt zin in!!
Neeheequote:Op zaterdag 10 juni 2006 13:44 schreef bladibladibla het volgende:
[quote]voorprogramma begon om 20:00 (mag ik al zeggen wie dat zijn?)
Daar heb ik nu juist helemaal geen zin inquote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:06 schreef bladibladibla het volgende:
Dan doe ik dat lekker niet
Achteraf had het me ook heel erg leuk geleken om morgen naar het concert te gaan met Nederland-Servie & Montenegro als voorprogramma. Het sfeertje in het stadion was namelijk al erg goed voor het concert.
Ik eerst ook niet, maar hoe dichterbij het komt, des te meer krijg ik ook daar zin in. Lekker in het zonnetje, biertje erbij. Gaat goed komen!quote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:14 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Daar heb ik nu juist helemaal geen zin in
Juist, that's the spirit!quote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:17 schreef kollie het volgende:
[..]
Ik eerst ook niet, maar hoe dichterbij het komt, des te meer krijg ik ook daar zin in. Lekker in het zonnetje, biertje erbij. Gaat goed komen! [afbeelding]
De toegift was gewoon het beste, het was echt een geweldig concertquote:Op zaterdag 10 juni 2006 13:44 schreef bladibladibla het volgende:
Stadion ging open om 19:00 (veld was eerder open geloof, maar ik zat op de tribune), voorprogramma begon om 20:00 (mag ik al zeggen wie dat zijn?) en Guus zou beginnen om 20:30, maar volgens mij liep alles een kwartiertje uit, dus het begon ongeveer rond 20:45. Het was rond 23:00 afgelopen.
Heel veel mesnen waren om 22:50 al weggegaan, niet wetende dat er nog een toegift kwam. Domme mensen!
Ik zou sowieso tot het einde blijven zitten. Je ziet vanzelf waarom
Is best leuk, zo cryptisch doen
Kedeng Kedeng!!!! (leuk filmpje bij dat nummerquote:Op zaterdag 10 juni 2006 17:29 schreef Olmo het volgende:
Ik vetrek zometeen 'per spoor' richting Guus! Heb er zin in, ook al kom ik niet uit Brabant
Ik ga er vanavond ook heen.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 17:29 schreef Olmo het volgende:
Ik vetrek zometeen 'per spoor' richting Guus! Heb er zin in, ook al kom ik niet uit Brabant
Ik zal er eens wat (van vrijdag) op internet gooien, komen eraanquote:Op zondag 11 juni 2006 11:35 schreef splendor het volgende:
Was echt super!!maar ik heb geen foto's gemaakt, heeft iemand wat leuke foto's van het concert? Of een website waar ik die kan vinden? De site van guus zelf staat nog niets op en het formaat van de andere foto's is laag.
Leuke foto's!quote:Op zondag 11 juni 2006 12:01 schreef timbastiaansen het volgende:
Hier zijn de foto's:
http://www.timbastiaansen-tk.nl02.members.pcextreme.nl/gm
Dankje, ik stond ook helemaal vooraan recht voor de catwalk, en dat rowwen hèze meedeed had ik niet verwacht maar wel erg goedquote:Op zondag 11 juni 2006 13:14 schreef DanseMacabre het volgende:
Supermooie foto's!Het concert was ook echt supergaaf en tof dat rowwen hèze meedeed. Die accordeonist is zo ontzettend goed.
![]()
Ik wist het al want m'n zus was de vrijdag al geweest, maar rowwen hèze is altijd goed voor de sfeer.quote:Op zondag 11 juni 2006 13:36 schreef timbastiaansen het volgende:
[..]
Dankje, ik stond ook helemaal vooraan recht voor de catwalk, en dat rowwen hèze meedeed had ik niet verwacht maar wel erg goed![]()
Wat was jullie voorprogramma?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 13:44 schreef bladibladibla het volgende:
Stadion ging open om 19:00 (veld was eerder open geloof, maar ik zat op de tribune), voorprogramma begon om 20:00 (mag ik al zeggen wie dat zijn?) en Guus zou beginnen om 20:30, maar volgens mij liep alles een kwartiertje uit, dus het begon ongeveer rond 20:45. Het was rond 23:00 afgelopen.
wij stonden op het veld, en de sfeer zat er echt super in!! Meerdere kippenvelmomenten, en vooral tijdens Brabantquote:Op zondag 11 juni 2006 22:52 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Overigens was het concert heel leukEn het kwam pas echt los met Rowwen Heze
![]()
Maar de volgende keer ga ik voor veldplaatsen, vond de tribune maar niets. Naar mijn idee minder sfeervol en bovendien viezer. Volgens mij hebben ze de stoelen en vloer sinds vrijdag niet meer schoongemaakt
Idd ga de volgende keer ook voor veld plaatsen wat de tribune was echt ranzig alles plakte enzoquote:Op zondag 11 juni 2006 22:52 schreef ChrisJX het volgende:
Overigens was het concert heel leukEn het kwam pas echt los met Rowwen Heze
![]()
Maar de volgende keer ga ik voor veldplaatsen, vond de tribune maar niets. Naar mijn idee minder sfeervol en bovendien viezer. Volgens mij hebben ze de stoelen en vloer sinds vrijdag niet meer schoongemaakt
Wij hebben maar een flesje water over de vloer gegooid, dat scheelde iets. Maar op het eind moest ik regelmatig mijn gympjes met kracht van de vloer trekken...quote:Op zondag 11 juni 2006 22:56 schreef Martijn_77 het volgende:
Idd ga de volgende keer ook voor veld plaatsen wat de tribune was echt ranzig alles plakte enzo
Vanaf de tribune was het zicht op het veld trouwens erg mooi, zeker als alle armen van links naar rechts gingenquote:Op zondag 11 juni 2006 22:56 schreef kollie het volgende:
wij stonden op het veld, en de sfeer zat er echt super in!! Meerdere kippenvelmomenten, en vooral tijdens Brabant(ondanks dat ik geen brabander ben)
Dat tijdens Brabant was erg mooi en bezorgde mij als ras Brabo zeker kippenvel. De Vendeldraaiers en de complete fanfare uit Lieshoutquote:Op zondag 11 juni 2006 22:56 schreef kollie het volgende:
wij stonden op het veld, en de sfeer zat er echt super in!! Meerdere kippenvelmomenten, en vooral tijdens Brabant(ondanks dat ik geen brabander ben)
We hebben ook met servetjes de stoelen af moeten doen en nog zaten er zwarte vlekken op mijn kleding.quote:Op zondag 11 juni 2006 23:04 schreef ChrisJX het volgende:
Wij hebben maar een flesje water over de vloer gegooid, dat scheelde iets. Maar op het eind moest ik regelmatig mijn gympjes met kracht van de vloer trekken...
Iddquote:Op zondag 11 juni 2006 23:04 schreef ChrisJX het volgende:
Vanaf de tribune was het zicht op het veld trouwens erg mooi, zeker als alle armen van links naar rechts gingen
dat had ik ook wel willen zienquote:Op zondag 11 juni 2006 23:04 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Vanaf de tribune was het zicht op het veld trouwens erg mooi, zeker als alle armen van links naar rechts gingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |