Dank je wel voor je reply. Ik ben idd ook huiverig voor die oude toestellen, maar het scheelt gewoon honderden euro's.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 10:40 schreef falling_away het volgende:
[..]
Normaal gesproken hoef je niets extra te betalen.. ik heb dit meerdere keren gedaan in het verleden in de USA. Zolang de tickets binnen een boeking vallen van de transcontinentale vlucht hoef je niet apart te betalen voor je bagage als je een langere layover hebt (van meerdere dagen)
Ik vlieg binnenkort overigens ook BRU - PHL - LAS - DEN - PHL - BRU met US en blijf een paar dagen in Las Vegas en Denver dus ik zit met hetzelfde. Zie wel een beetje op tegen de transatlantische vlucht in een afgetrapte 767 zonder personal entertainment systeem. Maar goed, de vlucht was wel goedkoop.
Inderdaad, 9 van de 10 keer gaat het ook goed, als ik zie wat voor hutkoffers mensen soms mee mogen slepen als handbagage. Maar je kan er gewoon niet 100% op vertrouwen dat het goed gaat. Ik vloog een keer van San Francisco naar New York. Bij de security check stond er voor mij een Amerikaan van een jaar of 50. Hij wilde ook een grote koffer meenemen als handbagage en bij de check-in hadden ze er blijkbaar geen problemen van gemaakt. Echter, de bij de security werd de man verteld dat hij alsnog terug moest naar de check-in om zijn koffer (die te groot was) alsnog in te gaan checken. De man protesteerde hier heftig tegen omdat hij (en ik ook) al laat waren en terug naar de check-in zou zeker resulteren in het misschien van het vliegtuig. Na een tijdje was de security medewerker het zat en dreigde de man van het vliegveld te verwijderen als hij nu niet als de sodemieter zijn koffer zou gaan inchecken. Toen is die man maar afgedropen. Ondertussen stond ik mij daarachter weer te ergeren omdat de hele security check door die man werd opgehouden. Gelukkig nog wel net mijn vlucht gehaald.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 08:13 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Wat jaco zegt. Er is geen pijl op te trekken of je er mee weg komt of niet. Het kan goed 9 keer toegestaan worden en de 10e keer gaan ze moeilijk doen en moet het het ruim in
Ik heb ENKEL een tas, dus enkel HANDbagage. Nu is mijn tas, 28cm breed ipv 25cm. Maar kan ingedeukt worden, want hij is niet kapot vol gevuld. Dus je kan hem "indeuken" Hoe in godsnaam weet ik nou of dat kreng in de bag gauge gaat passen? Hij mag 45 cm hoog zijn, red ik niet want hij is 30 ofzo. 56cm lang is hij idd precies, misschien een cm langer. Maar die 25 cm breed gemeten vanaf de kont op kop van de tas, is dus 28 ofzo.quote:You are allowed one piece of hand baggage plus a laptop or handbag.
A 23kg (51lbs) maximum bag weight applies and you must be able to lift the bag unaided into the overhead lockers in the aircraft cabin.
[b]Your main piece of hand baggage is up to the dimensions 56cm x 45cm x 25cm (22in x 18in x 10in), including the handle, pockets and wheels.
Your bag must fit into the bag gauge, available at the check-in area.
En zachte tas pas altijd wel, zeker als het maar om 3 cm gaat. Maak je dus geen zorgen, komt allemaal goed. BA is sowieso best chill.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:04 schreef Qwea het volgende:
Ik zal wel weer een kneus zijn, maar ik ga naar London. Op british airway staat dit :
[..]
Ik heb ENKEL een tas, dus enkel HANDbagage. Nu is mijn tas, 28cm breed ipv 25cm. Maar kan ingedeukt worden, want hij is niet kapot vol gevuld. Dus je kan hem "indeuken" Hoe in godsnaam weet ik nou of dat kreng in de bag gauge gaat passen? Hij mag 45 cm hoog zijn, red ik niet want hij is 30 ofzo. 56cm lang is hij idd precies, misschien een cm langer. Maar die 25 cm breed gemeten vanaf de kont op kop van de tas, is dus 28 ofzo.
Gelden die maten nou ook voor de bag gauge, of zijn die maten enkel voor de koffers. En indien laatste, hoe weet ik dan of mijn tas gaat passen?
Oke. En ik zat al te denken, stel nou het past niet, kunnen we toch altijd nog zeggen "flikker dan maar in het ruim hoor!" ? We hebben immers geen andere baggage meequote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:08 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
En zachte tas pas altijd wel, zeker als het maar om 3 cm gaat. Maak je dus geen zorgen, komt allemaal goed. BA is sowieso best chill.
Dat kost je dan wel 40 euro per enkele reis Ik zit met hetzelfde 'probleem' volgende week. Mijn backpack is ook zacht dus kan ik nog wat kleiner maken mocht het nodig zijn.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oke. En ik zat al te denken, stel nou het past niet, kunnen we toch altijd nog zeggen "flikker dan maar in het ruim hoor!" ? We hebben immers geen andere baggage mee
Als het niet past, houdt BA het gewoon apart en gooien ze het voor je het ruim in. Geen centje pijn.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oke. En ik zat al te denken, stel nou het past niet, kunnen we toch altijd nog zeggen "flikker dan maar in het ruim hoor!" ? We hebben immers geen andere baggage mee
denk maar zo, als het je lukt op Fok het goede topic te vinden om een dergelijke vraag in te posten, dan moet het gebruik van zo'n automaat al helemaal geen problemen opleverenquote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:05 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Bagage-automaten zijn heel simpel dus, dank je
Waarom kost mij dat 40 euro?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat kost je dan wel 40 euro per enkele reis Ik zit met hetzelfde 'probleem' volgende week. Mijn backpack is ook zacht dus kan ik nog wat kleiner maken mocht het nodig zijn.
Omdat handbagage die niet past aangerekend wordt als ruimbagage, kosten kunnen zelfs nog hoger zijn volgens mij.quote:
Ik mag gewoon ruimbagage meenemen bij britisch airway geloof ik...quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat handbagage die niet past aangerekend wordt als ruimbagage, kosten kunnen zelfs nog hoger zijn volgens mij.
Das waar ook, sorry. Houdt wel rekening mee dat je dan eventueel weer helemaal terug moet om je tas alsnog in te checken.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik mag gewoon ruimbagage meenemen bij britisch airway geloof ik...
En dit is ook precies de reden dat handbagage bij British Airways op zich niet zo streng gecontroleerd wordt als bijvoorbeeld bij Easyjet of Ryanair.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik mag gewoon ruimbagage meenemen bij britisch airway geloof ik...
Ja nou ja, dat is dan pech Maar ik ga er maar gewoon vanuit dat het past. Ik ga fucking 4 dagen, ik heb een extra broek, extra shirt, extra hempje, extra sokken, en ondergoed nodig. En mijn camera.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Das waar ook, sorry. Houdt wel rekening mee dat je dan eventueel weer helemaal terug moet om je tas alsnog in te checken.
Ja wachten op je bagage is voor mij juist dé reden om het enkel als handbagage mee te nemen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:17 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
En dit is ook precies de reden dat handbagage bij British Airways op zich niet zo streng gecontroleerd wordt als bijvoorbeeld bij Easyjet of Ryanair.
Doordat er gratis ruimbagage kan worden meegenomen, ook op Europese vluchten, zal de hoeveelheid handbagage over het algemeen meevallen en daarom niet zo streng worden gecontroleerd.
Uiteraard zijn er maximale afmetingen, maar wanneer je rond die afmetingen zit zal je bij een reguliere airliner geen problemen hebben.
Een Easyjet, Ryanair, Wizz Air hebben geen vrij toegestane ruimbagage waardoor over het algemeen de bagagebakken wat voller zitten en men wat strenger toeziet op de afmetingen.
Alhoewel Easyjet tegenwoordig de laatste mensen die bij de boarding gate zijn standaard (kosteloos) de rolkoffer inchecken zodat er geen vertraging ontstaat.
Altijd fijn de niet zo vaak reizende mensen afscheid te zien nemen van hun koffer terwijl ik nog later met mijn rugtas altijd vrolijk kan doorlopen omdat men deze niet in zal checken, exact de reden dat ik een rugtas heb en geen rolkoffer, want inchecken is dan wel kosteloos, op de plaats van bestemming kost mij dat 30 minuten extra voordat de bagage weer verschijnt.
Nee, dat hoeft nooit op Schiphol met BA. Vaak genoeg mensen met teveel bagage gezien, maar levert ze nooit problemen op.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Das waar ook, sorry. Houdt wel rekening mee dat je dan eventueel weer helemaal terug moet om je tas alsnog in te checken.
En je vraag is?quote:
Business class mag als eerste eruit, daarna de voorste rijen van economy. Sommige grote vliegtuigen hebben twee uitgangen, dus dan kan ook vrij ver naar achter (maar dichtbij uitgang 2) nuttig zijn. Kijk op seatguru.com daarvoor.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:56 schreef Essiejj het volgende:
Ik bedacht me net nog iets, ik heb in juli heel weinig tijd voor een overstap Minneapolis-Phoenix. Is het dan misschien handig om stoelen zo veel mogelijk vooraan te boeken? Want mogen die niet als eerste het vliegtuig uit? Want als dat zo is dan zou dat betekenen dat ik niet veel tijd bij immigrations hoef door te brengen (als ze me niet willen houden natuurlijk) met soms van die langwachtrijen.
Dat van vooraan zitten klopt over het algemeen. Of je veel tijd kwijt bent ligt vooral aan het aantal internationale vluchten dat op dat tijdstip aankomt, maar je bent in ieder geval sneller dan de mensen achteraan in het toestel jaquote:Op dinsdag 2 april 2013 10:56 schreef Essiejj het volgende:
Ik bedacht me net nog iets, ik heb in juli heel weinig tijd voor een overstap Minneapolis-Phoenix. Is het dan misschien handig om stoelen zo veel mogelijk vooraan te boeken? Want mogen die niet als eerste het vliegtuig uit? Want als dat zo is dan zou dat betekenen dat ik niet veel tijd bij immigrations hoef door te brengen (als ze me niet willen houden natuurlijk) met soms van die langwachtrijen.
Top! En ja van dat omboeken hoop ik wel dat ze dat doen. Ook omdat ik het vermoeden heb dat ze me wat langer willen houden bij TSA omdat ze denken dat ik werk zoek net zoals vorig jaar. Maar toen had ik gelukkig een overstap van 6 uur, nu is dat 2 uur.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:01 schreef Fogel het volgende:
[..]
Business class mag als eerste eruit, daarna de voorste rijen van economy. Sommige grote vliegtuigen hebben twee uitgangen, dus dan kan ook vrij ver naar achter (maar dichtbij uitgang 2) nuttig zijn. Kijk op seatguru.com daarvoor.
Hoe dan ook: als je het ticket als 1 geheel geboekt hebt, is het de verantwoording van de airline. Als je de connectie niet haalt, wordt je omgeboekt naar de eerstvolgende beschikbare vlucht. Maar dan nog is het beter om de aansluiting gewoon te halen en eerder het vliegtuig uit scheelt al snel een aantal minuten in de rij staan bij immigration
Ahja natuurlijk. Is er een manier omdat op te zoeken? Of is dat vrijwel onmogelijk?quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:01 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat van vooraan zitten klopt over het algemeen. Of je veel tijd kwijt bent ligt vooral aan het aantal internationale vluchten dat op dat tijdstip aankomt, maar je bent in ieder geval sneller dan de mensen achteraan in het toestel ja
Wanneer vlieg je naar Phoenix? Ik Vrijdag (via Londen met overstap van 3 uur)quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:56 schreef Essiejj het volgende:
Ik bedacht me net nog iets, ik heb in juli heel weinig tijd voor een overstap Minneapolis-Phoenix. Is het dan misschien handig om stoelen zo veel mogelijk vooraan te boeken? Want mogen die niet als eerste het vliegtuig uit? Want als dat zo is dan zou dat betekenen dat ik niet veel tijd bij immigrations hoef door te brengen (als ze me niet willen houden natuurlijk) met soms van die langwachtrijen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |