Laat dat nou net het enigste zijn wat me tegehoud op het moment, om niet hetzelfde te doen !quote:Op maandag 16 september 2013 11:26 schreef loecje het volgende:
vanuit nederland laten overkomen? al is dat met een stuk of 14 misschien wat te veel om mee te laten nemen door familie/bezoek
Een vrachtbedrijf is waarschijnlijk een betere optie. Maar hoe dan ook moet ik eerst uitzoeken hoeveel het extra kost qua importheffingen (Noorwegen is geen EU).quote:Op maandag 16 september 2013 11:26 schreef loecje het volgende:
vanuit nederland laten overkomen? al is dat met een stuk of 14 misschien wat te veel om mee te laten nemen door familie/bezoek
Je emigreert niet naar Zweden omdat er in Noorwegen geen tweedehandsmarkt is voor radiatoren? Logisch...quote:Op maandag 16 september 2013 11:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
Laat dat nou net het enigste zijn wat me tegehoud op het moment, om niet hetzelfde te doen !
Ik heb hier echt heel hard om moeten lachenquote:Op maandag 16 september 2013 11:43 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je emigreert niet naar Zweden omdat er in Noorwegen geen tweedehandsmarkt is voor radiatoren? Logisch...
Www.billigaelement.sequote:Op maandag 16 september 2013 11:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
Er is hier niet nog zo'n markt voor tweedehands helaas. Electrische verwarming is hier heel lang de norm geweest en pas sinds kort gaan steeds meer mensen over op radiatoren op water. Hier is het dus nog steeds een soort van nichemarkt, waardoor de prijzen idioot hoog zijn tov van bv Nederland waar het al sinds jaar en dag de norm is om je huis zo te verwarmen.
Maargoed, ik heb er een stuk of 14 nodig in verschillende formaten, dus dat gaat tweedehands waarschijnlijk toch nooit lukken.
Thanksquote:Op maandag 16 september 2013 13:18 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Www.billigaelement.se
Die zijn goedkoper.
Verzenden in zweden was ongeveer 1.000sek per pallet.
Ga wss hier ook kopen voor beneden verdieping later. Scheelt snel 2.000 euro dus is wel de moeite
Graag gedaan. Waar woon je in noorwegen en wat voor werk doe je als ik vragen mag?quote:Op maandag 16 september 2013 13:24 schreef Fogel het volgende:
[..]
Thanks![]()
De meeste van de 14 zullen 60hx100b zijn, en die zijn maar 1100SEK tegen rond de 2500NOK hier (en de Zweedse en Noorse kroon zijn tegenwoordig bijna hetzelfde waard). Dat scheelt echt enorm.
Met deze informatie kun je beter door Zweden gaan reizen dan door Noorwegen en Denemarken. ;-)quote:Op maandag 16 september 2013 15:11 schreef Fripsel het volgende:
Ook goed om te lezen dat het qua boodschappen best meevalt in Zweden, ik ben van plan om met mijn vriend, een studiegenoot en zijn vriendin komende zomer 3 weken door Noorwegen en Denemarken te gaan reizen, dus zulke informatie tussen de regels door vinden is altijd handig!
Haha, ik was Zweden bij mijn lijstje vergetenquote:Op maandag 16 september 2013 19:37 schreef bronnen het volgende:
[..]
Met deze informatie kun je beter door Zweden gaan reizen dan door Noorwegen en Denemarken. ;-)
Leuk topic, volg het met veel interesse.
Dankjewel voor de reacties allemaal!quote:Op woensdag 18 september 2013 21:16 schreef broccolitaart het volgende:
Nog een volger hier, prachtig project!! Ik hoop op veel updates de komende tijd
Doe er bacon bij, dan smaakt het beterquote:Op woensdag 18 september 2013 21:30 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Dankjewel voor de reacties allemaal!
Btw, broccolitaart, smaakt dat?
ALLES smaakt beter met bacon!quote:Op woensdag 18 september 2013 21:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Doe er bacon bij, dan smaakt het beter
Dat zijn precies onze gedachten. Er zijn alleen zoveel redenen om niet te emigreren...quote:Op woensdag 18 september 2013 22:09 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Dit soort topics roepen toch een hardnekkig idee op om ooit in het buitenland te gaan wonen![]()
Heel leuk om te volgen! En als ik die foto's zie van het tuinbankje dan ziet het er zo simpel uit... Dat is een compliment
Zoals? Voor ons waren er eigenlijk helemaal niet zoveel...quote:Op woensdag 18 september 2013 22:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat zijn precies onze gedachten. Er zijn alleen zoveel redenen om niet te emigreren...
Maar wat een waanzinnig project zeg!
Nou ja, de geijkte redenen zoals familie en vrienden natuurlijk. Dat overleven we allemaal wel. Maar wij hebben een bedrijf en dat laat zich helaas niet zomaar even verhuizen naar een ander land. Daarnaast is mijn gezondheid niet geweldig, en het is maar afwachten of de gezondheidszorg elders toereikend is.quote:Op donderdag 19 september 2013 09:47 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Zoals? Voor ons waren er eigenlijk helemaal niet zoveel...
Maar als je heel erg close bent met je familie en vrienden is het wel moeilijker natuurlijk
Degerfors, örebro/värmlands länquote:Op donderdag 19 september 2013 17:52 schreef Jagärtrut het volgende:
Heb ik gemist waar in Zweden dit huisje staat, Virus? Ziet er goed uit.
Al moet ik zeggen dat de koopprijzen in de stad anders liggen. Hier in Uppsala gaan appartementen van 20m2 voor een miljoen kronen weg. En dan heb je ook nog een enorm hoge avgift....
Waarin een groot land klein kan zijn: mijn zus woont ook in Zweden, zo'n 80 kilometer bij jou vandaan. Mooi land, zij en haar gezin hebben ook een groot huis met een grote tuin. Nadeel vind ik wel de hoeveelheid daglicht in de winter.quote:Op donderdag 19 september 2013 23:38 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Degerfors, örebro/värmlands län
Uppsala en Stockholm is idd een andere prijs klasse.
Alhoewel vrienden van ons net buiten Uppsala een groot nieuw huis hebben gekocht onder 1 miljoen kronen. Ook niet verkeerd...
Daar tegenover staat wel zeer lang licht in de zomer, en het word steeds interesanter om te emigreren naar mijn idee .quote:Op zaterdag 21 september 2013 23:31 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Waarin een groot land klein kan zijn: mijn zus woont ook in Zweden, zo'n 80 kilometer bij jou vandaan. Mooi land, zij en haar gezin hebben ook een groot huis met een grote tuin. Nadeel vind ik wel de hoeveelheid daglicht in de winter.
Ze zijn nogal lamballen ja.quote:Op zaterdag 21 september 2013 10:29 schreef junkiexp het volgende:
Gaaf hoor, wij wonen hier hartje Rotterdam in een appartement van 100m met een dakterras van 30m2 en hierop hebben we een hypotheek van ¤ 268.500![]()
Jij woont daar lekker vrijstaand met eigen ruimte wat bij mij heel de straat voor het geld wat je met een tijdje sparen zo cash af kan tikken.
Wat een verschil
Maar het zijn wel een stelletje lamballen daar qua dienstverlening of niet?
Ik dacht dat dit meer in Spanje e.d. was, had ik van een land als Zweden niet verwacht eigenlijk.
Het is idd een groot verschil we wonen in een dorp met alle voorzieningen. we hebben treinstation waar iedere, ook internationale, treinen stoppen. Ik ga met de trein naar men werk en zelfs bij -25 reden ze perfect op tijd. Ook wonen we vlakbij een klein stadje van 30.000 inw.quote:Op zaterdag 21 september 2013 10:29 schreef junkiexp het volgende:
Gaaf hoor, wij wonen hier hartje Rotterdam in een appartement van 100m met een dakterras van 30m2 en hierop hebben we een hypotheek van ¤ 268.500![]()
Jij woont daar lekker vrijstaand met eigen ruimte wat bij mij heel de straat voor het geld wat je met een tijdje sparen zo cash af kan tikken.
Wat een verschil
Maar het zijn wel een stelletje lamballen daar qua dienstverlening of niet?
Ik dacht dat dit meer in Spanje e.d. was, had ik van een land als Zweden niet verwacht eigenlijk.
Elektriciens in Zweden die woonhuis installaties willen doen, hebben het smoordruk en zijn wel gewend om flink door te trekken. Voor sommige beroepen is er een overschot aan mensen, wat ELektro betreft is er een tekort. Mijn Schoonfamilie (vrouw is Zweeds) woont in Tradet (Tussen Ulricehamn en Falköping) En voor spoed komen ze gelijk, voor gewone aanpassingen is er daar zo een paar maand wachttijd. Weet niet hoe het in jouw regio zit, maar scheelt vast niet zoveel.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:16 schreef Virus3000 het volgende:
Electricien is uiteindelijk 3 avondjes gekomen, en heeft alle buizen, dozen, kabels tot aan de zekeringskast getrokken. Nog nooit iemand zo snel zien werken. Echt vreemd (Voor Zweden).
Maar dat viel dus goed mee, in totaal ongeveer 8uurtjes werk tegen ongeveer 20euro per uur. Dat
Teer verwijder je met echte boter. (werkt echt)quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:39 schreef Virus3000 het volgende:
Waarom heel mooi?
Zo geweldig ziet het er op dit moment niet uit
Als de drainage gedaan is gaat het er weer wat beter uit zien.
Vanavond hoop ik laatste stuk teer/asfalt van de keldermuur eraf te slijpen. Wat een ongelooflijk k*twerk. Je ziet letterlijk helemaal zwart nadien en het gaat er met douchen niet eens helemaal goed af...
De källare isolation is gemaakt van piepschuim bolletjes denk ik. Maar dan wel speciaal soort etc...quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Waar is die kælderwandisölatie van gemaakt?
Ahja, via de site van Pordrän kreeg ik deze pdf voorgeschoteld: http://www.pordran.se/wp-content/uploads/english.pdf (mijn Zweeds gaat niet veel verder dan Heyheyquote:Op maandag 14 oktober 2013 16:42 schreef Virus3000 het volgende:
De källare isolation is gemaakt van piepschuim bolletjes denk ik. Maar dan wel speciaal soort etc...
Dank je. Nog genoeg te doen ;-).quote:Op maandag 24 maart 2014 14:34 schreef Atmoz het volgende:
Wow, klinkt goed zeg!! En erg leuk topic..
Hoe "makkelijk" die bouwaanvraag ook he?!![]()
Heel leuk allemaal!! Veel succes in ieder geval
Ja, het bevalt ons hier heel goed maar dat wisten we van te voren al :-).quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:22 schreef Hallon het volgende:
Mooi Project hoor! En het lijkt jullie goed te bevallen in Zweden?
Ik woon in een van de grotere steden in Zweden, maar hier vind je geen woning voor 200.000 SEK. Zelfs de kolonistugor zijn duurderMaarre, kost zo'n verbouwing geen klauwen met geld? Of valt t mee?
Wat lekker als je daar gewoon de plek voor hebt! De kosten zijn inderdaad het probleem niet, ik zou zaterdag nog beginnen met bouwen als dat hier zou kunnen...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:02 schreef Virus3000 het volgende:
Mijn ruwe schatting voor de garage (50m2) komt op ongeveer 3.500 euro, incl isolatie, dak, garagedeuren met motor/afstandsbediening, verf, ramen.
Inderdaad, maar dat is ook super hier natuurlijk. Ruimte...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat lekker als je daar gewoon de plek voor hebt! De kosten zijn inderdaad het probleem niet, ik zou zaterdag nog beginnen met bouwen als dat hier zou kunnen...
Voorproefje van grote update:quote:Op maandag 16 juni 2014 21:17 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe is het eigenlijk in Zweden met deze verbouwing en alle prachtige plannen gesteld !?
Volgens mij niet zo lastig vakgebied om werk in te vindenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 03:31 schreef LompeWorst het volgende:
* LompeWorst twijfelt of er in Zweden werk te vinden is in de werktuigbouwkunde
Wauw ! Ben benieuwd ! Je maakt ons wel nieuwsgierig !quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:29 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Voorproefje van grote update:
[ afbeelding ]
Zoiets ja. Maar we gaan ongeveer dit aanbouwen:quote:Op dinsdag 24 juni 2014 02:41 schreef LompeWorst het volgende:
Als hout daar zo goedkoop is zou je bijna vanuit de grond af aan beginnen te bouwen.
En wat zou dat aan hout kosten?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:18 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Zoiets ja. Maar we gaan ongeveer dit aanbouwen:
Deel van keuken en sauna: 30m2
Woonkamer: 40 m2
Dubbele garage: 50 m2
Totaal dus 120 m2 bijbouwen op een huis van 63 m2 grondoppervlakte.
Huidig huis is 63 m2 over 3 verdiepingen.
Zo een idee had ik ook en dan zoiets erop die plaats zetten, wel onderste meter of 1,5 van steen en compleet onderkelderd.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 02:41 schreef LompeWorst het volgende:
Als hout daar zo goedkoop is zou je bijna vanuit de grond af aan beginnen te bouwen.
quote:Op zondag 29 juni 2014 00:21 schreef Virus3000 het volgende:
Ik werk in avonden en weekenden aan het huis. Maar niet iedere avond ofzo. Ook wat ontspanning tussendoor.
Cederhout is leuk maar duur...
Hier is goede verf en in het klimaat hier moet je je huis om de 15-20 jaar schilderen.
Dat is dus niet zo vaak als bv in Nederland. En het is gewoon vuren hout dat tegen het huis gespijkerd zit. Dat kost ongeveer 7 euro per m2...
Dank je. Er zitten aardig wat avond en weekend uurtjes in ja. Soms tot 12 u snachts bezig geweest...quote:
Hehe.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:21 schreef JaqenHghar het volgende:
Wauw![]()
Ik denk dat ik later maar in Zweden ga wonen
De huisprijsquote:
Inderdaad. Het huis Is 9m breed en de aanbouw ook ongeveer.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:20 schreef Tinos85 het volgende:
Wow wat een uitbouw als je dat zo naast het huis ziet! Goed bezig en blijf ons op de hoogte houden!
Wat een mooi land ook
Dank je!quote:Op dinsdag 9 september 2014 21:47 schreef Red_85 het volgende:
Niks schaamteloos en laf op knopje tvp drukken. Gewoon een 'tvp' posten uit respect.
15.000 voor zo'n uitbreiding.. In NL heb je daar net aan een dakkapelletje voor...
Thanks!quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:52 schreef Molo het volgende:
Holy shit! Helden! Wat een klus! Gaaf hoor!
Dan nog.. Zo'n giga uitbreiding, geen geld.quote:Op woensdag 10 september 2014 09:31 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Dank je!
15.000 wordt wss 18.000 inclusief alle ramen en inclusief de dubbele garage die We volgend jaar gaan neer zetten aan de andere kant van het huis.
We hebben ook geen lening ofzo dus het geld wat We over houden iedere maand kopen we materiaal van. Helaas studeert vriendin nog dus Is dat niet gigantisch veel (1 salaris) maar genoeg om op ons tempo Door te kunnen blijven gaan.
We wonen in Örebro län. Iets onder Karlskoga. Vlakbij de bossen en vele merenquote:Op woensdag 10 september 2014 10:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan nog.. Zo'n giga uitbreiding, geen geld.
Welke provincie/Lan staat het eigenlijk?
Nette prijs. Het is dan ook normaal dat normale mensen een normaal huis kunnen betalen. Alleen Nederland wijkt daarin flink af...quote:Op woensdag 10 september 2014 10:56 schreef Fladderaar666 het volgende:
Prachtig huis hebben jullie daar! Vriendin van me woont in Östra Ringstad, dat is ook vlakbij Karlstad en zij zijn daar nu een nieuw huis aan het bouwen. Volgens mij kostte dit in totaal nog geen 50.000 euro omgerekend
Niet verkeerd. Lekker rustig.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:45 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
We wonen in Örebro län. Iets onder Karlskoga. Vlakbij de bossen en vele meren
Die palen, ronde, heb je die moeten laten heide?quote:Op woensdag 10 september 2014 10:45 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
We wonen in Örebro län. Iets onder Karlskoga. Vlakbij de bossen en vele meren
Klopt. Huizen gaan hier voor 40.000 euro en als je dat niet kunt "betalen" kun je nog altijd een appartement kopen.quote:Op woensdag 10 september 2014 11:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nette prijs. Het is dan ook normaal dat normale mensen een normaal huis kunnen betalen. Alleen Nederland wijkt daarin flink af...
Nee, dat noemen ze hier Plintar.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die palen, ronde, heb je die moeten laten heide?
Inderdaad. Hebben rust, ruimte en natuur.quote:
O, dan zullen de meeste huizen daar dan wel onderkelderd zijn denk ik me?quote:Op woensdag 10 september 2014 14:40 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Nee, dat noemen ze hier Plintar.
Gewoon een diep genoeg gat in de grond (vorstgrens ligt hier op ongeveer 1.6m diep). Daar dan beetje isolatie, steentjes (grus) in gooien en dan kartonnen gietvorm vullen met beton.
Zo zijn er hier vroeger heel veel huizen gebouwd en worden regelmatig huis uitbreidingen zo gemaakt.
Onze zitten zo'n 2m onder de grond.
Klopt. Vrij veel huizen hebben een volledige kelder, net zoals ons huis.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
O, dan zullen de meeste huizen daar dan wel onderkelderd zijn denk ik me?
Zoveel is dat dan niet meer als die 1,6 mtr !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |