Waarin een groot land klein kan zijn: mijn zus woont ook in Zweden, zo'n 80 kilometer bij jou vandaan. Mooi land, zij en haar gezin hebben ook een groot huis met een grote tuin. Nadeel vind ik wel de hoeveelheid daglicht in de winter.quote:Op donderdag 19 september 2013 23:38 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Degerfors, örebro/värmlands län
Uppsala en Stockholm is idd een andere prijs klasse.
Alhoewel vrienden van ons net buiten Uppsala een groot nieuw huis hebben gekocht onder 1 miljoen kronen. Ook niet verkeerd...
Daar tegenover staat wel zeer lang licht in de zomer, en het word steeds interesanter om te emigreren naar mijn idee .quote:Op zaterdag 21 september 2013 23:31 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Waarin een groot land klein kan zijn: mijn zus woont ook in Zweden, zo'n 80 kilometer bij jou vandaan. Mooi land, zij en haar gezin hebben ook een groot huis met een grote tuin. Nadeel vind ik wel de hoeveelheid daglicht in de winter.
Ze zijn nogal lamballen ja.quote:Op zaterdag 21 september 2013 10:29 schreef junkiexp het volgende:
Gaaf hoor, wij wonen hier hartje Rotterdam in een appartement van 100m met een dakterras van 30m2 en hierop hebben we een hypotheek van ¤ 268.500![]()
Jij woont daar lekker vrijstaand met eigen ruimte wat bij mij heel de straat voor het geld wat je met een tijdje sparen zo cash af kan tikken.
Wat een verschil
Maar het zijn wel een stelletje lamballen daar qua dienstverlening of niet?
Ik dacht dat dit meer in Spanje e.d. was, had ik van een land als Zweden niet verwacht eigenlijk.
Het is idd een groot verschil we wonen in een dorp met alle voorzieningen. we hebben treinstation waar iedere, ook internationale, treinen stoppen. Ik ga met de trein naar men werk en zelfs bij -25 reden ze perfect op tijd. Ook wonen we vlakbij een klein stadje van 30.000 inw.quote:Op zaterdag 21 september 2013 10:29 schreef junkiexp het volgende:
Gaaf hoor, wij wonen hier hartje Rotterdam in een appartement van 100m met een dakterras van 30m2 en hierop hebben we een hypotheek van ¤ 268.500![]()
Jij woont daar lekker vrijstaand met eigen ruimte wat bij mij heel de straat voor het geld wat je met een tijdje sparen zo cash af kan tikken.
Wat een verschil
Maar het zijn wel een stelletje lamballen daar qua dienstverlening of niet?
Ik dacht dat dit meer in Spanje e.d. was, had ik van een land als Zweden niet verwacht eigenlijk.
Elektriciens in Zweden die woonhuis installaties willen doen, hebben het smoordruk en zijn wel gewend om flink door te trekken. Voor sommige beroepen is er een overschot aan mensen, wat ELektro betreft is er een tekort. Mijn Schoonfamilie (vrouw is Zweeds) woont in Tradet (Tussen Ulricehamn en Falköping) En voor spoed komen ze gelijk, voor gewone aanpassingen is er daar zo een paar maand wachttijd. Weet niet hoe het in jouw regio zit, maar scheelt vast niet zoveel.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:16 schreef Virus3000 het volgende:
Electricien is uiteindelijk 3 avondjes gekomen, en heeft alle buizen, dozen, kabels tot aan de zekeringskast getrokken. Nog nooit iemand zo snel zien werken. Echt vreemd (Voor Zweden).
Maar dat viel dus goed mee, in totaal ongeveer 8uurtjes werk tegen ongeveer 20euro per uur. Dat
Teer verwijder je met echte boter. (werkt echt)quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:39 schreef Virus3000 het volgende:
Waarom heel mooi?
Zo geweldig ziet het er op dit moment niet uit
Als de drainage gedaan is gaat het er weer wat beter uit zien.
Vanavond hoop ik laatste stuk teer/asfalt van de keldermuur eraf te slijpen. Wat een ongelooflijk k*twerk. Je ziet letterlijk helemaal zwart nadien en het gaat er met douchen niet eens helemaal goed af...
De källare isolation is gemaakt van piepschuim bolletjes denk ik. Maar dan wel speciaal soort etc...quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Waar is die kælderwandisölatie van gemaakt?
Ahja, via de site van Pordrän kreeg ik deze pdf voorgeschoteld: http://www.pordran.se/wp-content/uploads/english.pdf (mijn Zweeds gaat niet veel verder dan Heyheyquote:Op maandag 14 oktober 2013 16:42 schreef Virus3000 het volgende:
De källare isolation is gemaakt van piepschuim bolletjes denk ik. Maar dan wel speciaal soort etc...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |