ik mis het punt niet, ik vind het punt onzin, de rebellen staan hier volledig in hun (oorlogs)recht door dat toestal af te knallen ongeacht wat jij of ik van ze vindquote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:36 schreef Duizend-Bommen het volgende:
sp3c. Je mist nog steeds het punt. Het gaat erom dat die terroristen daar op civiele toestellen schieten. En wat wij daarvan vinden.
Toen er bij Lockerbie een Jumbojet omlaag kwam zeilen, had ik daar ook een mening over. En die was niet: Logisch! Amerikaans toestel. En die terroristen hebben het niet zo op Amerikanen.....
Dan moet je ook geen hulpactie starten, want bij dat tuig komen de goederen uiteindelijk toch terecht.quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:31 schreef t-8one het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat die hulpactie bedoelt is om die Jihadisten en Al Qaida te steunen.
Eigenlijk ben ik er wel klaar mee, Frikandel. De 'bron' staat je niet aan. Je leest niet 'Salafist'. En je volgt het nieuws niet.quote:
Tuurlijk heeft het wel alles te maken met Lockerbie. Wie ben jij om te bepalen welk gebied mag worden geaccepteerd als 'oorlogsgebied'?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:44 schreef sp3c het volgende:
ik mis het punt niet, ik vind het punt onzin, de rebellen staan hier volledig in hun (oorlogs)recht door dat toestal af te knallen ongeacht wat jij of ik van ze vind
met lockerbie heeft het geen bal te maken
dude ...quote:Op vrijdag 29 maart 2013 20:05 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft het wel alles te maken met Lockerbie. Wie ben jij om te bepalen welk gebied mag worden geaccepteerd als 'oorlogsgebied'?
Ja. 'Really'. Mijn definitie, die verband houdt met het gegeven dat het 'oorlogsrecht' is geschreven voor een conflict tussen elkaar bevechtende landen, verwerp je. Dan kom je uit bij een 'free for all' uitleg, waarin degene die strijd zelf de grenzen bepaalt. En volgens mij kun je dat hele oorlogsrecht dan meteen maar beter in de kachel donderen. Wat hoe dan ook raadzaam is, in dit tijdsgewricht. Want de VS, als belangrijkste partij, vegen er hoe dan ook hun derrière mee af.quote:
Als oorlogsrecht alleen geldt voor conflicten tussen landen, is die dus niet van toepassing op revoluties, rebellen en terroristen en mogen die dus doen wat ze willen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 20:24 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Ja. 'Really'. Mijn definitie, die verband houdt met het gegeven dat het 'oorlogsrecht' is geschreven voor een conflict tussen elkaar bevechtende landen, verwerp je. Dan kom je uit bij een 'free for all' uitleg, waarin degene die strijd zelf de grenzen bepaalt.
Het is idd niet verboden voor de Zon om licht op een vliegtuig te laten reflecteren,.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 20:40 schreef sp3c het volgende:
volgens de gangbare regels is wat hier gebeurt met dat vliegtuig niet illegaal iig
Van jou mogen ze dat. En dat is in dit conflict, en alle andere conflicten waar 'het Westen' in verwikkeld is, steeds de crux. Anderen dan wijzelf binden we de handen op de rug met hypocriete normen en wetten, waarna we alle leven eruit slaan. Of ze een mes in hun hol steken. Eigen schuld! Hadden ze maar op moeten krassen toen we ze vertelden dat hun tijd erop zat!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als oorlogsrecht alleen geldt voor conflicten tussen landen, is die dus niet van toepassing op revoluties, rebellen en terroristen en mogen die dus doen wat ze willen.![]()
Dus Assad mag geen burgerdoelen aanvallen en de FSA wel.
En vliegtuigen van de Iraanse luchtmacht zijn nog steeds legitieme doelwitten,.
Ik heb er moeite mee om als Westerse mogendheid zaken te doen met een dictator en vervolgens de bevolking die in opstand komt lastig te vallen met oorlogsrecht.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 10:05 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Van jou mogen ze dat. En dat is in dit conflict, en alle andere conflicten waar 'het Westen' in verwikkeld is, steeds de crux. Anderen dan wijzelf binden we de handen op de rug met hypocriete normen en wetten, waarna we alle leven eruit slaan. Of ze een mes in hun hol steken. Eigen schuld! Hadden ze maar op moeten krassen toen we ze vertelden dat hun tijd erop zat!
Dat is de populaire 'narrative'. Het kostte in Irak tot nu toe 120.000 BURGERS het leven. Maar de 'dictator' is weg. Lang leve de 'bevrijdingsbewegingen', zoals Al Qaida in Irak......quote:Op zaterdag 30 maart 2013 10:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb er moeite mee om als Westerse mogendheid zaken te doen met een dictator en vervolgens de bevolking die in opstand komt lastig te vallen met oorlogsrecht.
Irak had geen volksopstand. Is niet te vergelijken met de revoluties die nu plaatsvinden.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 10:31 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Dat is de populaire 'narrative'. Het kostte in Irak
De 'volksopstanden' in Libië en Syrië zijn in de VS gepland, met de vooropgezette bedoeling Al Qaida aan de macht te helpen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 10:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Irak had geen volksopstand. Is niet te vergelijken met de revoluties die nu plaatsvinden.
Bewijs dat maar.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 10:52 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
De 'volksopstanden' in Libië en Syrië zijn in de VS gepland, met de vooropgezette bedoeling Al Qaida aan de macht te helpen.
Niet WEER hè? Ik heb in een reactie op Frikandelbroodje al een waslijst met referenties gegeven. Ik blijf niet aan de gang!quote:
De eerste Arabische revolutie vond eigenlijk plaats in Irak in 1991. Heel grof genegeerd door het westen zoals nu met Bahrein.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 10:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Irak had geen volksopstand. Is niet te vergelijken met de revoluties die nu plaatsvinden.
Nee want in Europa was het de afgelopen 200/500/1000 jaar zo vredigquote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:21 schreef 3-voud het volgende:
Snap die ellendig eeuwige discussies hierover niet. Dat volk in het Midden Oosten heeft een agressief instincje waardoor ze altijd al overhoop liggen met elkaar, en ook blijven doen. Vrede is daar een utopie.
Geef het op en laat ze elkaar de kop inhakken. Deden ze al voor je overgrootopa geboren was. Veranderen ze heus niet om wat wijsneuzen op Fok.
Meh, dat heet ontwikkeling. Het westerse volk staat daar open voor. Dat is de basis voor verandering.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:57 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Nee want in Europa was het de afgelopen 200/500/1000 jaar zo vredig![]()
![]()
Het is pas de laatste 50 jaar dat we binnen Europa een beetje vredig met elkaar omgaan, en zelfs hier hebben we nog veel te doen. Maar nu is Europa de oorlog buiten Europa gaan zoeken. Irak, Afghanistan, Libië, Iran, dus eigenlijk wil Europa nog altijd oorlogje spelen, maar niet meer zozeer binnen Europa.
Westerse machten hebben een groot aandeel bij wat er in het Midden-Oosten allemaal misgaat, omdat het Westen profijt heeft van een instabiel Midden-Oosten. Ze willen niet dat daar vrede is, net zoals in Afrika, omdat ze die landen dan niet meer zo uit kunnen buiten. Eigenlijk is Europa dus minstens net zo triest als als die oorlogvoerende landen in Europa en het Midden Oosten, alleen zijn de mensen hier zo gehersenspoeld dat het AMERICA NUMBER ONE! EUROPE NUMBER ONE!!! is.
Lekker simplistischquote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Meh, dat heet ontwikkeling. Het westerse volk staat daar open voor. Dat is de basis voor verandering.
In het Midden Oosten willen/kunnen ze dat helemaal niet. Je ziet er geen greintje ontwikkeling of stijging in de sociale ladder.
Dat is inderdaad het juiste woord voor dat gebied met haar bevolking. Ze schieten geen meter op, wel dagelijks op elkaar.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |