abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124679649
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 11:59 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Meh, dat heet ontwikkeling. Het westerse volk staat daar open voor. Dat is de basis voor verandering.
In het Midden Oosten willen/kunnen ze dat helemaal niet. Je ziet er geen greintje ontwikkeling of stijging in de sociale ladder.
Er is geen greintje ontwikkeling of stijging in de sociale ladder omdat Europa en het Westen corrupte regimes steunt die dat niet toelaten. Geen wonder dat die mensen zich niet kunnen ontwikkeling.
JaJammerdan heeft gewoon gelijk en daar past jou mening ook bij. Het Europa is pas de laatste 60 jaar stabiel en vooral het westen van Europa. Waarom? Omdat Amerika een stabiele West Europa wilde dat een sterke fort kon zijn tegen de Sovjet Unie. Marshallplan heeft hier veel aan bijgedragen.

Het is grappig dat sommige users(eigenlijk eentje) hier nu pas inzien dat Jabnut Al Nusra zwaardere wapens krijgt. Terwijl andere users dit keer op keer hebben verteld, gewoon omdat deze users meer connecties kunnen leggen en weten wat er in het verleden is gebeurd. Maar nee hoor als het niet op brown-moses staat dan is het niet waar :')

Hollande wil nu ook niet meer de oppositie bewapenen, maar ik denk dat ze dat wel gaan doen via een of andere wapenhandelaar zoals de CIA dat nu ook doet.
pi_124679658
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:16 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het juiste woord voor dat gebied met haar bevolking. Ze schieten geen meter op, wel dagelijks op elkaar.
Jij past er zo tussen met jouw manier van denken.
  † In Memoriam † zaterdag 30 maart 2013 @ 12:18:14 #128
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_124679671
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:17 schreef Djibril het volgende:

[..]

Er is geen greintje ontwikkeling of stijging in de sociale ladder omdat Europa en het Westen corrupte regimes steunt die dat niet toelaten.
Oja, hand in eigen boezem is ze ook vreemd.
Dank voor de reminder.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_124680658
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 11:59 schreef 3-voud het volgende:
Meh, dat heet ontwikkeling. Het westerse volk staat daar open voor. Dat is de basis voor verandering.
In het Midden Oosten willen/kunnen ze dat helemaal niet. Je ziet er geen greintje ontwikkeling of stijging in de sociale ladder.
Hangt er maar net vanaf waar je kijkt. En wat je benoemd als 'sociale ladder'. Interessante beeldspraak, omdat die suggereert dat je er op kunt klimmen. Maar je kunt ook langs een ladder afdalen. En wat is dan 'hoog', en wat 'laag'?
Deels is dát ook exact het probleem in die regio, omdat 'wij' menen dat te weten. In universeel geldige termen. En als ware zendelingen die 'maakbare samenleving' aan anderen op willen dringen. Terwijl die 'perfectie' in ons deel van de wereld bijna met de dag meer scheuren en gaten gaat vertonen.
Dus voorzover je zegt: 'Laat ze met rust', kan ik daar redelijk ver in meegaan. Waar je zegt dat wij het zo fantastisch doen, al klimmend op onze sociale ladder, zou ik willen zeggen: Kijk eens om je heen....
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
  Moderator zaterdag 30 maart 2013 @ 13:00:19 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124680745
kunnen we het in deze reeks ff bij Syrie houden aub

dank u
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_124680988
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:00 schreef sp3c het volgende:
kunnen we het in deze reeks ff bij Syrie houden aub

dank u
Wie de hand van Westerse mogendheden ziet in wat er in Syrië gebeurt, en die oorlog daar wil beëindigen, zal de motivatie van 'het Westen' om die strijd daar aan te wakkeren toch moeten benoemen, lijkt mij. Of moet dat dan in een ander topic?
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_124681563
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 20:03 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Eigenlijk ben ik er wel klaar mee, Frikandel. De 'bron' staat je niet aan.
Jij beschouwt roddelbladen en holocaustontkenners dus als betrouwbare bronnen? Kan ik hieruit concluderen dat je de holocaust ontkennen acceptabel vind?

quote:
Je leest niet 'Salafist'.
En?

quote:
zo'n honderd namen uit de duim zuigen kan ik ook. Waar zijn de pica's en de indentiteitsbewijzen? En volgensmij zijn dit geen special forces, dit vroeg ik dus ook niet. En weer die site...

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:17 schreef Djibril het volgende:Het is grappig dat sommige users(eigenlijk eentje) hier nu pas inzien dat Jabnut Al Nusra zwaardere wapens krijgt. Terwijl andere users dit keer op keer hebben verteld, gewoon omdat deze users meer connecties kunnen leggen en weten wat er in het verleden is gebeurd. Maar nee hoor als het niet op brown-moses staat dan is het niet waar :')
Nounou wat een agressie. Gezien er twee mensen zijn die brown-moses gebruiken hier, zul je vast doelen op mij. Kan je me even de post aanreiken waarin ik ontken dat Al-Nusra zware wapens krijgt?
Incelfrikandel
pi_124681867
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:
zo'n honderd namen uit de duim zuigen kan ik ook. Waar zijn de pica's en de indentiteitsbewijzen? En volgensmij zijn dit geen special forces, dit vroeg ik dus ook niet. En weer die site...
Van de VN;
http://www.un.org/ga/sear(...)/symbol.shtml&Lang=E

Ik vind het wel een beetje raar dat je nu om identiteitsbewijzen vraagt. Misschien hebben ze er kopieën van aan de VN overhandigt, misschien zijn ze er helemaal niet, maar ik denk sowieso niet dat wij die te zien krijgen. Dit is ook 1 lijst van velen. Om overal vragen bij te zetten is een beetje overdreven.

Zo heb ik nog geen enkele id kaart of lichaam van een Hezbollah strijder of van Iraanse revolutionaire guarde gezien. Kunnen we nu concluderen dat zij ook niet in Syrië zitten?
pi_124682130
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:39 schreef Peunage het volgende:

[..]

Van de VN;
http://www.un.org/ga/sear(...)/symbol.shtml&Lang=E

Ik vind het wel een beetje raar dat je nu om identiteitsbewijzen vraagt. Misschien hebben ze er kopieën van aan de VN overhandigt, misschien zijn ze er helemaal niet, maar ik denk sowieso niet dat wij die te zien krijgen. Dit is ook 1 lijst van velen. Om overal vragen bij te zetten is een beetje overdreven.
Ah kijk misschien heb je wel gelijk. Maar ik vond het gewoon vreemd dat hij met zo'n lijst aan kwam. Ik vroeg hem naar bewijs(en een id is maar een voorbeeld natuurlijk) dat de Syrische regering duizenden special forces van Engeland, Portugal, Frankrijk etc vasthoud en hij komt opeens met een Al-Qaida lijst aanzetten. Een verband van 0,0. En dan wil hij nog persé zijn gelijk halen terwijl het overduidelijk is dat hij en Sana onzin uitkramen.

quote:
Zo heb ik nog geen enkele id kaart of lichaam van een Hezbollah strijder of van Iraanse revolutionaire guarde gezien. Kunnen we nu concluderen dat zij ook niet in Syrië zitten?
Eigenlijk heb ik die wel gezien :P Maar daar valt ook mee te rommelen natuurlijk. Maar dat was dus mijn hele punt niet.
Incelfrikandel
pi_124682533
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:48 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ah kijk misschien heb je wel gelijk. Maar ik vond het gewoon vreemd dat hij met zo'n lijst aan kwam. Ik vroeg hem naar bewijs(en een id is maar een voorbeeld natuurlijk) dat de Syrische regering duizenden special forces van Engeland, Portugal, Frankrijk etc vasthoud en hij komt opeens met een Al-Qaida lijst aanzetten. Een verband van 0,0
Die lijst heeft inderdaad helemaal niks te maken met special forces. Er zijn wel wat vage berichten over SAS leden die opgepakt zijn(schijnt niet zo heel moeilijk te zijn), en Fransen. Maar echt overduidelijk bewijs heb ik nog niet gezien.
[..]
quote:
Eigenlijk heb ik die wel gezien :P Maar daar valt ook mee te rommelen natuurlijk. Maar dat was dus mijn hele punt niet.
Id kaarten of lijken? Het lijkt mij namelijk wel heel dom om als Iraniër je revolutionaire guarde ledenkaart bij je te hebben in Syrië _O-
pi_124682571
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 14:04 schreef Peunage het volgende:

[..]

Die lijst heeft inderdaad helemaal niks te maken met special forces. Er zijn wel wat vage berichten over SAS leden die opgepakt zijn(schijnt niet zo heel moeilijk te zijn), en Fransen. Maar echt overduidelijk bewijs heb ik nog niet gezien.
Ja precies. Dat was mijn hele punt.

quote:
Id kaarten of lijken? Het lijkt mij namelijk wel heel dom om als Iraniër je revolutionaire guarde ledenkaart bij je te hebben in Syrië _O-
Lijken natuurlijk :P
Incelfrikandel
pi_124683391
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Jij beschouwt roddelbladen en holocaustontkenners dus als betrouwbare bronnen? Kan ik hieruit concluderen dat je de holocaust ontkennen acceptabel vind?
Nee, dat kan je niet. Welke 'holocaustontkenner' doel je op, overigens? En ben je je ervan bewust dat vele, vele 'strijders' waar jij hier een lans voor breekt in die categorie vallen? Mag ik daaruit concluderen dat jij de Holocaust ontkent?
pi_124684423
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 14:37 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Nee, dat kan je niet.
Waarom blijf je je eigen onzin dan verdedigen? Je geeft nog steeds geen antwoord op de vraag, of jij een holocaustontkenner als een betrouwbare bron ziet.

quote:
Welke 'holocaustontkenner' doel je op, overigens?
Ik heb dat duidelijk in post 100 aangegeven waar ik het over heb. Je van de domme houden gaat je niet helpen, vooral niet gezien je constante kritiek op media.

quote:
En ben je je ervan bewust dat vele, vele 'strijders' waar jij hier een lans voor breekt in die categorie vallen? Mag ik daaruit concluderen dat jij de Holocaust ontkent?
Bewijs het maar, ook dat ik dergelijke strijders verdedig.
Incelfrikandel
pi_124687349
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:16 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Waarom blijf je je eigen onzin dan verdedigen? Je geeft nog steeds geen antwoord op de vraag, of jij een holocaustontkenner als een betrouwbare bron ziet.
Ja, een holocaustontkenner kan een betrouwbare bron zijn, als ik hem of haar de weg naar het station vraag. Maar ik haalde geen holocaustontkenner aan, dus hou maar op met je gefröbel, want het wordt er niet geloofwaardiger op zo.
pi_124688254
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 17:05 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Ja, een holocaustontkenner kan een betrouwbare bron zijn, als ik hem of haar de weg naar het station vraag.
Een holocaustontkenner is iemand die een genocide ontkent. Gezien het feit dat we het hier hebben over een andere massamoord in Syrië slaat je vergelijking als een tang op een varken en is bijzonder ongepast. En het andere feit, namelijk dat je aangewezen bent op dit soort websites om je belachelijke hersenspinsels hier te propaganderen is veelzeggend.

quote:
Maar ik haalde geen holocaustontkenner aan, dus hou maar op met je gefröbel, want het wordt er niet geloofwaardiger op zo.
Dat is dus al de derde post waarin je weigert je te distantiëren van holocaustontkenners. Gezien jij hier constant de onbekwaamheid van de westerse media bekritiseerd ben je gewoon hypocriet bezig.
Incelfrikandel
  zaterdag 30 maart 2013 @ 17:46:11 #141
391259 CodeRood
Hoor ik een RAVE?
pi_124688631
Dacht in dit topic wat leuke nieuwsfeiten te lezen over de ontwikkelingen in Syrië.
Maar hier is meer een 'persoonlijke oorlog' gaande zo te lezen.

*gaapt, dan maar weer terug naar LiveLeak.
pi_124691971
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 17:46 schreef CodeRood het volgende:
Dacht in dit topic wat leuke nieuwsfeiten te lezen over de ontwikkelingen in Syrië.
Maar hier is meer een 'persoonlijke oorlog' gaande zo te lezen.

*gaapt, dan maar weer terug naar LiveLeak.
Ja, daar ziet het wel naar uit. En als ik er zelfs maar vat op kon krijgen wat mij nou precies werd aangewreven...............?

Tijd voor de 'negeer'-mode, vrees ik.
pi_124700356
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 19:23 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Ja, daar ziet het wel naar uit. En als ik er zelfs maar vat op kon krijgen wat mij nou precies werd aangewreven...............?
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 17:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:Dat is dus al de derde post waarin je weigert je te distantiëren van holocaustontkenners. Gezien jij hier constant de onbekwaamheid van de westerse media bekritiseerd ben je gewoon hypocriet bezig.
quote:
Tijd voor de 'negeer'-mode, vrees ik.
Zoals gebruikelijk wanneer je geen tegenargument hebt.

Maargoed dan doe ik maar eens een voorzichtige poging weer ontopic te gaan.

quote:
Syrian rebels enter strategic Aleppo neighborhood

BEIRUT (AP) — Syrian rebels pushed into a strategic neighborhood in the northern city of Aleppo after days of heavy clashes, seizing control of at least part of the hilltop district and killing a pro-government cleric captured in the fighting, activists and state media said Saturday.

There were conflicting reports about the scale of the advance into the Sheikh Maqsoud neighborhood by rebel forces battling to topple Syrian President Bashar Assad. But the gains marked the biggest shift in the front lines in the embattled city in months.

Aleppo, Syria's largest city and a former commercial hub, has been a key battleground in the country's civil war since rebels launched an offensive there in July, seizing several districts before the fighting largely settled into a bloody stalemate.

The Aleppo Media Center opposition group and Aleppo-based activist Mohammed Saeed said rebels seized full control of Sheikh Maqsoud late Friday.

The Britain-based Syrian Observatory for Human Rights, however, said rebels took only the eastern part of the neighborhood, and reported heavy fighting there Saturday.

Syria's state news agency SANA said government troops "eliminated scores of terrorists" in other parts of Aleppo mainly in the neighborhoods of Sheikh Said, Masaken Hanano and Bustan al-Bacha. SANA did not mention the fighting in Sheikh Maqsoud.

Sheikh Maqsoud, which is predominantly inhabited by minority Kurds, is located on a hill on the northern edge of the city. The neighborhood used to be known as "Our Lady's Mountain" and is considered one of the most strategic locations in the city because it overlooks much of Aleppo.

Activists predicted that regime forces would launch counterattacks to try to retake the area because if rebels keep holding Sheikh Maqsoud it will be easy for them to target regime-held areas with mortar shells.

The media center and the Observatory both reported that residents were fleeing the neighborhood to safer areas. The media center said regime tanks around the neighborhood were shelling the area.

An amateur video showed about two dozen gunmen standing in front of a building owned by the Syrian government. In the video, one of the gunmen claims that rebels and their "Kurdish brothers liberated Sheikh Maqsoud of Assad's criminal gangs and shabiha" or pro-government militiamen.

The video appeared genuine and corresponded to other reporting that The Associated Press did on events depicted in the footage.

Saeed, the Aleppo-based activist, said several rebel groups, including Kurdish gunmen, took control of the neighborhood after launching an attack, titled "Kurdish Fraternity," on Thursday. He said that on Saturday fighting intensified on the eastern edge of the area around an army post known as Awamid.

The Observatory said rebels captured a pro-government Sunni Muslim cleric in the fighting, killed him and then paraded his body through the neighborhood.

State-run Al-Ikhbariya TV identified the cleric as Hassan Seifeddine. It said he was beheaded and his head was placed on the minaret of Al-Hassan Mosque where he used to lead the prayers.

The SANA state news said Seifeddine's body was "mutilated" after the "assassination."

The reports of the mutilation of the cleric's body could not be independently confirmed.

The killing of Seifeddine comes nearly 10 days after a suicide bomber blew himself up inside a mosque in the heart of the Syrian capital, Damascus, killing top Sunni preacher Sheik Mohammad Said Ramadan al-Buti as he was giving a sermon. The March 21 blast killed 48 others and wounded dozens.

Al-Buti, like Seifeddine, was a strong supporter of the Assad regime, which is dominated by members of the president's minority Alawite sect, an off-shoot of Shiite Islam. The opposition is made up of mostly Sunnis, who are the majority among Syrians.

Extremists have been playing a larger role among the rebel groups. They include the Islamic Jabhat al-Nusra, a powerful offshoot of al-Qaida in Iraq, which has claimed responsibility for most of the deadliest suicide bombings against regime and military facilities and, as a result, has gained popularity among some rebels.

A photograph recently posted online by activists showed Seifeddine, who was in his late 50s and had a white beard. A banner posted over the picture said: "A wanted agent." Another referred to him as wanted by the rebels and read: "An agent of Syria's ruling gang and wanted by the Free Syrian Army."

Aleppo-based Sunni cleric Abdul-Qadir Shehabi told state-run TV that Seifeddine's son was kidnapped months ago. Shehabi also lashed out at the rebels, saying they "mutilated" Seifeddine's body.

"Is this the freedom that they talk about? This is the freedom of Satan," Shehabi said, referring to rebels who say they are fighting Assad's regime because it is authoritarian.

Rami Abdul-Rahman, who heads the Observatory, said Seifeddine's name had been put on an opposition "death list."

"He was the imam of a mosque. He was not armed when he was killed," Abdul-Rahman said. "We cannot close our eyes when the opposition violates human rights."

Abdul-Rahman said that although Sheikh Maqsoud is predominantly Kurdish, the eastern areas where much of the fighting occurred are inhabited by pro-regime Sunni Muslims known as the "Mardilis." Many of them came to Aleppo decades ago from Turkey's southeastern province of Mardin. He said Seifeddine was one of them.

Elsewhere in Syria, activists reported violence in areas of the southern province of Daraa, the suburbs of Damascus and the northern regions of Idlib and Raqqa. The Observatory said the heaviest clashes were in Raqqa and Sheikh Maqsoud.

Abdul-Rahman said the fighting in Sheikh Maqsoud killed 14 pro-government gunmen, seven rebels, 10 civilians and Seifeddine.

The Observatory said rebels were fighting a fierce battle around an army post known as the Camp in the oil-rich eastern province of Deir el-Zour, which borders Iraq.

In Damascus, residents said power was cut on Saturday in some neighborhoods. Al-Ikhbariya TV quoted Minister of Electricity Imad Khamis as saying the network suffered a technical problem that would be fixed in 24 hours. Damascus has witnessed repeated cuts in recent months.

Also on Saturday, SWR, a regional broadcaster for Germany's ARD public television network, said that one of its reporters was shot on Friday in Aleppo. SWR said the reporter, Joerg Armbruster, 65, had emergency surgery in a Syrian hospital and then was taken to the Turkish border in an ambulance on Saturday. He was to be flown to Germany for further treatment when his condition improves.
Incelfrikandel
pi_124701223
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 22:09 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Maargoed dan doe ik maar eens een voorzichtige poging weer ontopic te gaan.

Je bron is Ugarit News. Overgenomen door AP.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 23:34:17 #145
365082 IPA35
Patriarch
pi_124704713
Dat hele Syrische Observatorium voor Mensenrechten is één oppositiefiguur die opereert vanuit een landhuis in Coventry, UK.

De Westerse media neemt zijn zeer sterk gekleurde verhalen één op één over en presenteert het als feiten. Zeer gevaarlijk wat men hier doet.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_124704758
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 22:26 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

k zal eens
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 22:26 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

k zal eens ff kijken of ik een roddelblad kan vinden wat je goed genoeg vind.
wel interessant verhaal trouwens.
Incelfrikandel
  zaterdag 30 maart 2013 @ 23:45:53 #147
365082 IPA35
Patriarch
pi_124705179
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 31 maart 2013 @ 01:24:31 #148
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_124708385
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  zondag 31 maart 2013 @ 01:28:15 #149
365082 IPA35
Patriarch
pi_124708495
Het gaat er om dat er dingen verzonnen worden.
Defecterende vliegtuigen, leven begraven van gevangenen et cetera. Niet dat er oorlogsdingen gebeuren in oorlogstijd.

Darayya zit overigens tjokvol Salafisten en de burgers hebben die stad verlaten waardoor het leger daar vrij spel heeft.
http://rt.com/op-edge/syria-darayya-soldiers-war-942/
pi_124712727
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 23:35 schreef Frikandelbroodje het volgende:
k zal eens ff kijken of ik een roddelblad kan vinden wat je goed genoeg vind.
wel interessant verhaal trouwens.
Concentreer je op de essentie. Ik heb geen bronnen die ik blind vertrouw. Zo werkt dat niet bij mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')