quote:Midas Dekkers vindt het heel terecht dat er een loonkloof tussen mannen en vrouwen bestaat. Vrouwen zijn drie van de vier weken ongesteld, terwijl mannen er vier van de vier ‘gesteld’ zijn, redeneert Dekkers. Hij vindt het dus logisch dat vrouwen een kwart minder verdienen.
Dat zei Dekkers onlangs in het Vlaamse televisieprogramma Reyers Laat. In het programma kwam de Belgische minister Freya van den Bossche van Sociale Economie een pleidooi houden voor gelijk loon voor gelijk werk.
Vrouwen één van de vier weken ‘niet helemaal jofel’
Bioloog Midas Dekkers, die toevallig ook te gast was in het Vlaamse programma, had ook wel iets te zeggen over Van den Bossches onderwerp: “Mannen en vrouwen zijn nu eenmaal niet gelijk”, zei hij. “Je moet verdienen naar het werk dat je hebt geleverd, en er zijn nogal wat vakken waarin vrouwen minder goed werk leveren dan mannen – dat mag ik natuurlijk niet zeggen, maar het is wel zo.”
Die verschillen worden volgens Dekkers veroorzaakt door hormonen. “We zijn het er altijd over eens dat mannen haantjesgedrag vertonen door hun testosteron, en daar mogen we grapjes over maken – terecht. Maar als je gaat zeggen dat mannen wél vier weken op vier gesteld zijn, terwijl vrouwen maar drie van de vier weken gesteld zijn – en dat vrouwen dus eigenlijk maar driekwart van het loon zouden moeten verdienen – dan krijg je de wind van voren. Dus dat zeg ik niet.”
“Als ik met een meeting zit met vier vrouwen, weet ik statistisch zeker dat er één niet helemaal jofel is.”
Gratis werken
De minister was verbijsterd. “Ik werk vier weken op de vier en tracht daar toch het beste van te maken”, zei ze. De minister was uitgenodigd ter gelegenheid van de Belgische Equal Pay Day op woensdag 20 maart. Vrouwen verdienen in België gemiddeld 22 procent minder dan mannen, dat betekent dat ze – in vergelijking met mannen – tot de 20e maart ‘gratis’ gewerkt hebben.
‘Kinderen zijn vrijetijdsbesteding’
Wanneer Van den Bossche over zwangerschapsverlof begint, zegt Dekkers ook nog dat hij nooit heeft begrepen waarom de samenleving moet opdraaien voor de kinderen van anderen. Tot de pil werd uitgevonden was het volgens hem misschien onvermijdelijk, maar sinds de pil kan iedere vrouw zelf besluiten of ze aan kinderen wil beginnen. “Sindsdien is het hebben van kinderen een vorm van vrijetijdsbesteding – een heel goede ook, want je houdt geen tijd meer over, vandaar dat ze een zwangerschapsverlof willen. Maar bijvoorbeeld: als ik een boot wil kopen, maar ik heb er geen tijd of geld voor, dan koop ik hem niet. Als je als vrouw een kind wil, en je hebt er geen tijd en geld voor…” Zelf heeft Dekkers’ geen kinderen, antwoordt hij desgevraagd.
Ik werk met alleen maar vrouwen en we zijn helemaal niet een keer in de vier weken ziek, of gek aan het doen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:41 schreef Kluts het volgende:
En al die mannen dan, die bij een verkoudheidje al thuis blijven zitten omdat het mietjes met een lage pijngrens zijn?
Als jullie gewoon in de keuken blijven is dat al een weelde waar geen maat op staat!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
Leveren we dan ook meteen alle luxe in die we nu hebben?
Enige argument om dit in stand te houden is continuïteit van bevolking en dus inkomsten van premies. Verder 100% logische gedachtegang imo..quote:Wanneer Van den Bossche over zwangerschapsverlof begint, zegt Dekkers ook nog dat hij nooit heeft begrepen waarom de samenleving moet opdraaien voor de kinderen van anderen. Tot de pil werd uitgevonden was het volgens hem misschien onvermijdelijk, maar sinds de pil kan iedere vrouw zelf besluiten of ze aan kinderen wil beginnen. Sindsdien is het hebben van kinderen een vorm van vrijetijdsbesteding een heel goede ook, want je houdt geen tijd meer over, vandaar dat ze een zwangerschapsverlof willen. Maar bijvoorbeeld: als ik een boot wil kopen, maar ik heb er geen tijd of geld voor, dan koop ik hem niet. Als je als vrouw een kind wil, en je hebt er geen tijd en geld voor
Daarvoor is de ziektewet uitgevonden. Omdat de vrouwen dan thuis achter het fornuis een lekker kopje thee met honing voor manlief moeten maken.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:41 schreef Kluts het volgende:
En al die mannen dan, die bij een verkoudheidje al thuis blijven zitten omdat het mietjes met een lage pijngrens zijn?
Uiteraard.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:45 schreef LompeHork het volgende:
Verschilt natuurlijk gewoon per vrouw. Beetje een onzin-artikel als je het mij vraagt.
Dat gedeelte wel inderdaad, hoewel ik me afvraag in hoeverre meneer Dekkers zich in kan leven in een ander persoon.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:46 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Uiteraard.
Het verhaal over zwangerschapsverlof zit echt wel een kern van waarheid in vind ik
Die ken ik echt niet, das zo'n door vrouwen verzonnen argumentquote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:41 schreef Kluts het volgende:
Hij is een kinderboekenschrijverquote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:46 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dat gedeelte wel inderdaad, hoewel ik me afvraag in hoeverre meneer Dekkers zich in kan leven in een ander persoon.
Volgens mij heeft Midas vooral iets met dieren.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:46 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dat gedeelte wel inderdaad, hoewel ik me afvraag in hoeverre meneer Dekkers zich in kan leven in een ander persoon.
Tenzij Fok! een gedeelte van je werk is natuurlijk..quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:48 schreef Karina het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Midas vooral iets met dieren.
Verder stel ik voor dat iedereen die tijdens het werk zit te FOK!ken ook minder salaris moet krijgen
Dat is zo, maar als bioloog zijnde moet hij natuurlijk ook een kijk vormen over mensen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:48 schreef Karina het volgende:
[..]
Verder stel ik voor dat iedereen die tijdens het werk zit te FOK!ken ook minder salaris moet krijgen
Zal ik alvast wat oud brood opsturen voor je?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:48 schreef Karina het volgende:
[..]
Uiteraard.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:48 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Tenzij Fok! een gedeelte van je werk is natuurlijk..
Tuurlijk. Maar hij strijkt wel alle vrouwen (en mannen eigenlijk dus ook) over 1 kam.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:49 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dat is zo, maar als bioloog zijnde moet hij natuurlijk ook een kijk vormen over mensen.
Hoezo oud? Liever vers.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:49 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Zal ik alvast wat oud brood opsturen voor je?
Typische (overtrokken) vrouwenreactie.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik werk met alleen maar vrouwen en we zijn helemaal niet een keer in de vier weken ziek, of gek aan het doen.
En als het allemaal zo erg is gaan we maar weer terug naar 60 jaar geleden, vrouw thuis en man aan het werk. Leveren we dan ook meteen alle luxe in die we nu hebben?
Dat is zo, ik vind hem dan ook veel te kort door de bocht. Daarnaast is het natuurlijk onzin dat vrouwen minder presteren als ze ongesteld zijn, er zijn er meer dan zat die helemaal niet minder presteren.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:50 schreef Karina het volgende:
Tuurlijk. Maar hij strijkt wel alle vrouwen (en mannen eigenlijk dus ook) over 1 kam.
En ik kan nu wel beginnen over mezelf dat ik nooit ziek ben, maar goed het gaat niet over mij.
Want dat moet over 1 kam? Als ik mijn micro pauze nou gewoon even een minuut of 2-3 maak en daarin op Fok wat lees ipv zoals collega's met hun platte bureaustoelreet bij het koffiezetapparaat 15 minuten lang geouweteringhoer over hun nageslacht moeten ventileren ben ik wel productiever denk ik..quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:48 schreef Karina het volgende:
Mannen hebben een hogere pijngrens dan vrouwen. Dat fabeltje is helaas al ontkracht.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:41 schreef Kluts het volgende:
Ja hap effe manquote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:51 schreef Deshain het volgende:
[..]
Want dat moet over 1 kam? Als ik mijn micro pauze nou gewoon even een minuut of 2-3 maak en daarin op Fok wat lees ipv zoals collega's met hun platte bureaustoelreet bij het koffiezetapparaat 15 minuten lang geouweteringhoer over hun nageslacht moeten ventileren ben ik wel productiever denk ik..
En dat heb jij onderzocht?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:51 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dat is zo, ik vind hem dan ook veel te kort door de bocht. Daarnaast is het natuurlijk onzin dat vrouwen minder presteren als ze ongesteld zijn, er zijn er meer dan zat die helemaal niet minder presteren.
Welke luxe is dat precies? De luxe van 2 auto's op zware afbetaling voor de deur? Van dat huis dat je met die 2 salarissen eigenlijk nog net niet kunt betalen? De luxe van je kinderen op een opvang stoppen en ze 's avonds van 5 tot 8 zien?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik werk met alleen maar vrouwen en we zijn helemaal niet een keer in de vier weken ziek, of gek aan het doen.
En als het allemaal zo erg is gaan we maar weer terug naar 60 jaar geleden, vrouw thuis en man aan het werk. Leveren we dan ook meteen alle luxe in die we nu hebben?
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:49 schreef bert_van_dirkjan het volgende:
Ik denk dat een werkgever meer zekerheid heeft met een man. Mannen werken vaker fulltime en als jij een vrouw van rond de 25-30 aanneemt, die nog geen kinderen heeft is de kans best groot dat je per gekregen kind 2 maanden je werknemer kwijt bent en ze daarna niet meer fulltime wilt werken. Bij mijn oude werkgever kregen vrouwen 9 weken zwangerschapsverlof, als een man vader werd, mocht ie 2 daagies extra vrij hebben.
Ik zou als ik werkgever was liever mannen dan vrouwen als personeel hebben.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:49 schreef bert_van_dirkjan het volgende:
Ik denk dat een werkgever meer zekerheid heeft met een man. Mannen werken vaker fulltime en als jij een vrouw van rond de 25-30 aanneemt, die nog geen kinderen heeft is de kans best groot dat je per gekregen kind 2 maanden je werknemer kwijt bent en ze daarna niet meer fulltime wilt werken. Bij mijn oude werkgever kregen vrouwen 9 weken zwangerschapsverlof, als een man vader werd, mocht ie 2 daagies extra vrij hebben.
Hij zei ook over mensen die in het bos joggen: 'het woord zegt het al: sukkeldraf'quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:47 schreef ACT-F het volgende:
MidasZoals hij jaren geleden zei:
Als je écht iets aan het milieu wilt doen, dan moet je geen kinderen nemen. Dan kun je gerust een paar emmers verf in de sloot flikkeren; dat is altijd nog minder vervuilend dan iemand die vervuilt gedurende zijn leven.
Dekkers is gewoon aan het prikken, vindt ie leuk. Hij rammelt vanuit de biologie aan dogma's en taboes en doet daarbij graag alsof de biologie allesbepalend is. Genuanceerd is anders.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
Volgens mij is gebleken dat het lagere salaris van vrouwen vooral komt door inderdaad minder werken na het krijgen van kinderen maar ook door het minder onderhandelen over het salaris, waar mannen beter in zijn.
En verder is Middas Dekkers zelf niet helemaal jofel. Begint de dementie toe te slaan?
Wat heeft verkoudheid te maken met een pijngrens?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:51 schreef NomanIW het volgende:
Mannen hebben een hogere pijngrens dan vrouwen. Dat fabeltje is helaas al ontkracht.
Oh?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:51 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Mannen hebben een hogere pijngrens dan vrouwen. Dat fabeltje is helaas al ontkracht.
Ja joh, gisteren ook met die Roma's die wat te blazen hadden. Echt, een gek zoekt een kratje, gaat er op staan en roept wat en er staan gelijk 6 microfoons en 3 dagbladen omheen om het verhaal tot epische proporties op te blazen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:49 schreef JeMoeder het volgende:
Wat blijkt, het nieuwsbericht is veel te serieus. Midas doet gewoon een luchtig epistel oplezen zoals hij dat altijd doet.
En wanneer je naar het geheel kijkt, zoals Midas doet. Dan kan je niet anders constateren dat vrouwen ziekteverzuim kunnen hebben door de maandelijkse periode. Ook kan je vaststellen dat er bij vrouwen een aanzienlijke grotere kans is dat ze gebruik gaan maken van zwangerschapsverlof regelingen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:50 schreef Karina het volgende:
Tuurlijk. Maar hij strijkt wel alle vrouwen (en mannen eigenlijk dus ook) over 1 kam.
En ik kan nu wel beginnen over mezelf dat ik nooit ziek ben, maar goed het gaat niet over mij.
Jaja en mannen kunnen vaker geblesseerd raken of in de problemen komen door hun aggressieve basishouding, hun drinkgedrag, etc.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:53 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
En wanneer je naar het geheel kijkt, zoals Midas doet. Dan kan je niet anders constateren dat vrouwen ziekteverzuim kunnen hebben door de maandelijkse periode. Ook kan je vaststellen dat er bij vrouwen een aanzienlijke grotere kans is dat ze gebruik gaan maken van zwangerschapsverlof regelingen.
Deze dingen dragen natuurlijk niet mee aan de productiviteit van werknemers, logisch dus dat mannen beter betaald worden.
Je vergeet een belangrijk element, en dat is dat het testosterongedrag is waar geen risico tegenover staat.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dekkers is gewoon aan het prikken, vindt ie leuk. Hij rammelt vanuit de biologie aan dogma's en taboes en doet daarbij graag alsof de biologie allesbepalend is. Genuanceerd is anders.
Hij noemt ook testosteron en dat is zeker relevant, alleen vergeet hij dat die testosteron deze economie heeft vormgegeven. Onze economie is door mannen gemaakt en wordt door mannen bepaald, en beloont dus testosterongedrag als competitiviteit en agressie. Dan is het niet raar dat vrouwen procentueel daar minder goed in scoren. Free fighten is ook door mannen en voor mannen bedacht, dan moet je ook niet raar opkijken dat vrouwen daarin niet op hetzelfde niveau meekunnen. Dat geldt eigenlijk voor elke sport.
Klopt, maar er is dan ook een voorkeur voor rustige, zachte mannen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:55 schreef Luigi het volgende:
[..]
Jaja en mannen kunnen vaker geblesseerd raken of in de problemen komen door hun aggressieve basishouding, hun drinkgedrag, etc.
Weet je het zeker? Het is er 1 uit de VARA stal he dus het kan ook nog een verfoeibaar linkschmensch zijn die d00d moet. Of ben je altijd zo selectief?quote:
Zouden ze ook bij vrouwen moeten doen. Een voorkeur voor lelijke vrouwen, in het verwachtingspatroon dat deze minder snel zwanger zullen rakenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:56 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Klopt, maar er is dan ook een voorkeur voor rustige, zachte mannen.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:54 schreef Deshain het volgende:
[..]
Typisch vrouwengedrag... was een grapjuh hoor, hihi... goed gehapt...
Dat is maar net welke pijnsoort je het over hebt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:51 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Een of andere pijnschaal waarbij is berekend dat een trap in de ballen vele malen pijnlijker is dan bevallenquote:
Mis ik iets?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:57 schreef Luigi het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Het is er 1 uit de VARA stal he dus het kan ook nog een verfoeibaar linkschmensch zijn die d00d moet. Of ben je altijd zo selectief?
Die trap in je ballen duurt ook uren. Heel vergelijkbaar idd!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Een of andere pijnschaal waarbij is berekend dat een trap in de ballen vele malen pijnlijker is dan bevallen.
Ligt aan je relatiequote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:59 schreef Kluts het volgende:
[..]
Die trap in je ballen duurt ook uren. Heel vergelijkbaar idd!
Hadden jullie je maar aan moeten passen!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:59 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg om het zwakkere geslacht te zijn hoor.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:02 schreef Deshain het volgende:
[..]
Hadden jullie je maar aan moeten passen!
Wij pompen er miljoenen, wat zeg ik, miljarden zaadcellen uit in een behapbaar formaat. Aangezien vrouwen sowieso maar voor 75% gesteld zijn dus de aangewezen broedmachine. Hadden jullie maar beter je best moeten doen..
Dat geld stiekem voor heel veel vrouwen denk ik.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:02 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg om het zwakkere geslacht te zijn hoor.
Jij kent geen werkende vrouwen? Of ken jij alleen maar vrouwen die lopen te miepen dan? Over één kam scheren is natuurlijk wel erg simpel.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:52 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En dat heb jij onderzocht?
Is er uberhaupt eens goed onderzoek naar gedaan?
Ik werk met veel vrouwen. Dat betekent niet dat ik emperisch iets van kan stellen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:08 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Jij kent geen werkende vrouwen? Of ken jij alleen maar vrouwen die lopen te miepen dan? Over één kam scheren is natuurlijk wel erg simpel.
Dat vind ik wel apart dan, ik kan juist aan de ene vrouw wel iets ondervinden en aan de andere merk ik helemaal niets, puur afgaand op het verzette werk dan natuurlijk. Daarom vind ik de conclusie van Midas wel erg kort door de bocht, een gedegen onderzoek lijkt mij wel interessant.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:10 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik werk met veel vrouwen. Dat betekent niet dat ik emperisch iets van kan stellen.
Veel vrouwen denken tegenwoordig dat ze halve mannen moeten zijn.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:05 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat geld stiekem voor heel veel vrouwen denk ik.
Andersom ook, mannen worden softer. Zag gisteren nog een mooie post van een collega op FB, hele grote stoere neger:quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:17 schreef Kluts het volgende:
[..]
Veel vrouwen denken tegenwoordig dat ze halve mannen moeten zijn.
Waardoor mannen niet meer hoffelijk durven te doen uit angst een feministe te treffen die uit haar plaat gaat.
Mannen en vrouwen zijn gewoon niet hetzelfde.
quote:Zo, tijden veranderen!!!!
Vroeger in de herenkleedkamer waren er bijna alleen maar gesprekken als: "Zo, zag je die meid!!!" Bla bla dit, opscheppen dat. Ik kom vandaag na trainen weer de kleedkamer binnen en hoor: "Deze grijze trui zal me echt gruwelijk staan met een SKINNY!"
Kan iemand me even vertellen wat er gebeurd!?!?
Oh, ik kan ook wel dingen ondervinden ja. Maar dat zegt nog niet dat het klopt. Misschien vallen dingen me op vanwege mijn eigen vooroordelen, of omdat ik een kutbui heb of...of...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:16 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dat vind ik wel apart dan, ik kan juist aan de ene vrouw wel iets ondervinden en aan de andere merk ik helemaal niets, puur afgaand op het verzette werk dan natuurlijk. Daarom vind ik de conclusie van Midas wel erg kort door de bocht, een gedegen onderzoek lijkt mij wel interessant.
Gelijkheidsdenken. Allemaal zoveel compromissen sluiten op basis van bedachte gelijkheid zodat we straks allemaal unisex zijn en kleden en doen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Andersom ook, mannen worden softer. Zag gisteren nog een mooie post van een collega op FB, hele grote stoere neger:
[..]
Kutvergelijking ja!!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:59 schreef Kluts het volgende:
[..]
En daar kies je zelf voorquote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:30 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Kutvergelijking ja!!
1x in de 9 maanden pijn kan elk wijf...
Vrouwen bevallen niet iedere negen maanden weer opnieuw toch, of heb ik iets gemist?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:30 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Kutvergelijking ja!!
1x in de 9 maanden pijn kan elk wijf...
Ik heb nooit gezegd dat het geen keuze is.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En daar kies je zelf voor. Moet je maar niet zwanger worden.
En jullie vergeten het daarna weer omdat er anders nooit iemand 2 keer zwanger zou worden.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:42 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat het geen keuze is.
Dus suggereer jij dat die onmenselijke pijn die vrouwen schijnen te moeten verdragen slechts een miniem aantal keren voorkomt in een vrouwenleven?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:42 schreef Kluts het volgende:
[..]
Vrouwen bevallen niet iedere negen maanden weer opnieuw toch, of heb ik iets gemist?
Alleen daarom al ben ik blij dat ik een vrouw ben.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En jullie vergeten het daarna weer omdat er anders nooit iemand 2 keer zwanger zou worden.
Dat is NET iets anders dan bij een trap in je ballen.
Wij ook kluts, wij ookquote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:44 schreef Kluts het volgende:
[..]
Alleen daarom al ben ik blij dat ik een vrouw ben.
Tenzij je in Staphorst woont wel toch?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:44 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dus suggereer jij dat die onmenselijke pijn die vrouwen schijnen te moeten verdragen slechts een miniem aantal keren voorkomt in een vrouwenleven?
En daarom valt het wel mee met jullie gezeik.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:45 schreef Kluts het volgende:
[..]
Tenzij je in Staphorst woont wel toch?
Eh, de Nederlandse vrouw is zowat de enige vrouw in Westerse landen die niet standaard met ruggenprik bevalt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:47 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
En daarom valt het wel mee met jullie gezeik.
Plus dat een aanzienlijk deel nog zo'n lafaard is ook met hun ruggeprik...
We zijn hier niet in de VS.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:47 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
En daarom valt het wel mee met jullie gezeik.
Plus dat een aanzienlijk deel nog zo'n lafaard is ook met hun ruggeprik...
dit in combinatie met het (on)gestelde in de OP, vind ik wat obscuur...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:12 schreef Nembrionic het volgende:
Voor de 13e heb ik overigens iets interessants te proeven
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:50 schreef Re het volgende:
[..]
dit in combinatie met het (on)gestelde in de OP, vind ik wat obscuur...
Wanneer ben je uitgerekend eigenlijk?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:49 schreef Kluts het volgende:
[..]
Eh, de Nederlandse vrouw is zowat de enige vrouw in Westerse landen die niet standaard met ruggenprik bevalt.
Wel op de hoogte blijven he!
Ja lekker je 'recht' om te klagen behouden uit principe. Zal dus wel meevallen met de pijn...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:49 schreef Kluts het volgende:
[..]
Eh, de Nederlandse vrouw is zowat de enige vrouw in Westerse landen die niet standaard met ruggenprik bevalt.
Wel op de hoogte blijven he!
Daar heeft het niks mee te maken. Een ruggenprik is niet zonder risico's namelijk, daarom doen ze het hier liever niet.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:57 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ja lekker je 'recht' om te klagen behouden uit principe. Zal dus wel meevallen met de pijn...
Hey, ik ben een van de weinige niet zwangeren zeg.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wanneer ben je uitgerekend eigenlijk?.
Eh.. Nee.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:57 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ja lekker je 'recht' om te klagen behouden uit principe. Zal dus wel meevallen met de pijn...
Verkeerde topiquequote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:50 schreef Re het volgende:
[..]
dit in combinatie met het (on)gestelde in de OP, vind ik wat obscuur...
Sorry dat ik jullie verworven recht misbruik...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:02 schreef Kluts het volgende:
Eh.. Nee.
Voor een vent zeik je hier wel over door als een wijf.
Mij maakt het allemaal niet uit hoor.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:33 schreef Deshain het volgende:
[..]
Sorry dat ik jullie verworven recht misbruik...
Fundamentalistisch calvinismequote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:57 schreef Deshain het volgende:
[..]
Tijd om een cursus Nederlands te gaan volgenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:20 schreef ietjefietje het volgende:
Ik wordt niet meer ongesteld....en nu?
Oh jeeh....niemand begrijpt waar ik het over heb...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tijd om een cursus Nederlands te gaan volgen.
Jawel hoor, maar niemand neemt je mening serieus als je niet eens fatsoenlijk kan schrijven.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:21 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Oh jeeh....niemand begrijpt waar ik het over heb...
Sorry, ik heeft er veel spijt van, maar vrouwen die door de menopauze zijn worden toch nergens serieus genomen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jawel hoor, maar niemand neemt je mening serieus als je niet eens fatsoenlijk kan schrijven..
De menopauze is de overgang sufferd.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:26 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Sorry, ik heeft er veel spijt van, maar vrouwen die door de menopauze zijn worden toch nergens serieus genomen.
niet? Ok, niet allemaal, maar een collega waar je niet eens goeiemorgen tegen kan zeggen zonder huilbui of krijsbui is niet echt heel handigquote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:14 schreef Boldface het volgende:
Dekkers draaft door, zoals wel vaker. Als een vrouw ongesteld is, betekent dat niet dat ze 0 procent productief is.
Wat natuurlijk niet per se iets over productiviteit zegt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
niet? Ok, niet allemaal, maar een collega waar je niet eens goeiemorgen tegen kan zeggen zonder huilbui of krijsbui is niet echt heel handig.
Wil jij even.. NEE GA WEG, LAAT ME MET RUST!!!!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:25 schreef Luigi het volgende:
[..]
Wat natuurlijk niet per se iets over productiviteit zegt.
Nee ik FOK! gewoon door hoor.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:14 schreef Boldface het volgende:
Dekkers draaft door, zoals wel vaker. Als een vrouw ongesteld is, betekent dat niet dat ze 0 procent productief is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |