abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 maart 2013 @ 19:18:58 #1
399849 Niccy
"Ik heb geen leraar"
pi_124494384
Ik weet van mezelf dat ik een nieuwetijdskind ben, heb veel symptomen van nieuwetijdskinderen en kan het ook heel erg merken aan de dingen waar ik in het dagelijks leven mee bezig ben. Ik was vroeger echt heel onhandelbaar, maar heb alle slechte dingen in mijn leven achter me gelaten en ben opzoek gegaan naar waarom was ik onhandelbaar en waarom reageer ik soms op een bepaalde manier op mensen, als ze onredelijk zijn, of als er onmacht bestaat in de situatie waarin ik zit. Ik wil graag de wereld beter maken en iedereen laten geloven dat er meer is dan alleen wat je kan zien. Er is namelijk meer. Ook weet ik dat er veel dingen gebeuren met een reden. Het is belangrijk om te beseffen dat er meer dingen zijn dan dingen die je kan zien, of kunt vaststempelen met bijvoorbeeld een stempel "adhd" "pddnos" of "autisme" of "add"
Als er meer nieuwetijdskinderen hier zijn. please reageer dan even.
pi_124494422
Nieuwetijdskinderen.. dat is gewoon een naampje om maar niet je eigen verantwoordelijkheden te nemen :')
  maandag 25 maart 2013 @ 19:22:10 #3
399849 Niccy
"Ik heb geen leraar"
pi_124494493
Nou dat denk ik niet, heb nu toch ook de verantwoordelijkheid genomen om naar mezelf te kijken en te realiseren waarom ik iets op een bepaalde manier doe? En ik snap dat niet iedereen daar open voor staat voor nieuwetijdskinderen maar dat ligt meer bij die persoon, dan aan de benaming ;)
  maandag 25 maart 2013 @ 19:23:41 #4
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_124494547
- weg -

[ Bericht 80% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 25-03-2013 19:38:30 ]
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_124494621
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:20 schreef Pvoesss het volgende:
Nieuwetijdskinderen.. dat is gewoon een naampje om maar niet je eigen verantwoordelijkheden te nemen :')
Dit.
-XOXO-
  maandag 25 maart 2013 @ 19:26:36 #6
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_124494656
Sterrenkinderen. Indigokinderen. Rot toch op met die bullshit.
Ok stelletje hokboeren
pi_124494701
- reactie op edit -

[ Bericht 97% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 25-03-2013 19:38:51 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 25 maart 2013 @ 19:30:22 #8
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_124494854
wat is dit
pi_124495005
quote:
Nieuwetijdskinderen zijn overgevoelige, hoog sensitieve kinderen. Zij voelen emoties en verdriet van anderen heel sterk. Vaak hebben deze kinderen een vorm van paranormale begaafdheid. Ook ADHD kinderen, met de vormen ADD en PDD-NOS, en Autistische kinderen vallen onder de Nieuwetijdskinderen, dit omdat hun problematiek in de meeste gevallen dezelfde achtergrond heeft: overgevoeligheid.
:')

quote:
Het grote aantal overgevoelige kinderen heeft te maken met allerlei invloeden van deze tijd, zoals stralingen van computers, Gsm’s, tv’s, tl-buizen, de stressmaatschappij, de eetgewoontes die we hebben, alle toevoegingen in ons voedsel waar deze kinderen overgevoelig voor zijn en daar een allergie of intolerantie voor ontwikkelen. Kinderen met een suikerintolerantie kunnen door het eten van suiker ADHD-gedrag vertonen. Kinderen kunnen ontregeld zijn door inentingen. Er zijn tal van aanwijsbare redenen mogelijk, maar helaas ook redenen die niet direct aanwijsbaar zijn.
Ah kom op, dit is toch niet serieus te nemen.. Bron. Zijn dus gewoon kutkinderen die opgroeien en daarna volwassen worden, maar dat moet een naampje krijgen en zie daar, nieuwetijdskinderen
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_124495111
quote:
In het algemeen kun je van nieuwetijdskinderen zeggen:

Ze bekijken de wereld op een andere manier.
Ze hebben een uitgesproken rechtvaardigheidsgevoel en een sensor voor leugens
leven volgens een eigen innerlijke waarheid.

Ze geven andere oplossingen, ze zien vaak hoe dingen beter kunnen worden
gedaan, waardoor ze “systeembestrijders” lijken.

Ze worden gefrustreerd door systemen die ritueel zijn en die geen creatief
denken vereisen.

Ze voelen jouw angst, onzekerheid, boosheid, en reageren daarop (ook al heb je
het daar niet over gehad).

Ze weten dat er meer is tussen hemel en aarde.
Ze kunnen vaak communiceren met ” gidsen”, engelen, natuurelementen, dieren,
planten en bomen.

Ze kunnen als geen ander over je grenzen heengaan.
Ze willen weten, kennis opdoen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_124495127
Volgens mij gewoon HSP
Het leven is soms als een berg , maar als je eenmaal op de top zit kan je lekker naar beneden roetsjen.
pi_124495438
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:22 schreef Niccy het volgende:
Nou dat denk ik niet, heb nu toch ook de verantwoordelijkheid genomen om naar mezelf te kijken en te realiseren waarom ik iets op een bepaalde manier doe?
Wie zegt hier iets over nu?
quote:
En ik snap dat niet iedereen daar open voor staat voor nieuwetijdskinderen maar dat ligt meer bij die persoon, dan aan de benaming ;)
Lul toch niet zo slap, man.
Who motivates the motivator?
pi_124495993
quote:
14s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:39 schreef Spouwerranger het volgende:

[..]

Wie zegt hier iets over nu?

[..]

Lul toch niet zo slap, man.
Zou het op een andere toon en met een argument kunnen, misschien?
pi_124497005
Ik heb moeite om mijzelf als zoiets neer te zetten maar ik zou zeggen dat ik aan een hoop kenmerken voldoe.

Altijd al dat onbestemde gevoel gehad..
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_124504453
Mensen geven overal een naampje aan en andere mensen vinden 't vanwege dat gekozen naampje weer grote onzin en gaan totaal voorbij aan wat er nou eigenlijk bedoelt wordt. Of het interesseert ze überhaupt niet, maar ze moeten even komen roepen. Zegt behoorlijk wat over deze mensen trouwens. De één kijkt naar het innerlijk, de ander naar het uiterlijk en nog een ander vind de naam blijkbaar het belangrijkst.. afijn, aan iemand die zich alleen maar bezig houdt met de naam heeft het niet zo veel zin om over het innerlijk te praten.

Anyway, de punten die littledrummergirl aanhaalt in haar quote is zo ongeveer zo'n beetje waar het over gaat naar mijn inzien.
  maandag 25 maart 2013 @ 22:36:05 #16
267651 Klaploper
pi_124506257
Waarom doe je alsof sociale vaardigheden zo speciaal zijn? Is het niet zo dat 'normale' mensen dit gewoon onder de knie hebben en er niet over nadenken? 'Jullie' snappen niet waarom dit zo vanzelfsprekend is en hechten er daarom zoveel waarde aan. Normale mensen kunnen wel zo rationeel met emoties omgaan, maar nemen er enkel de moeite voor als ze stoned zijn.
pi_124506648
Het label nieuwetijdskind zou mij ook niet misstaan, maar het is wederom een concept met zijn eigen beperkingen.

Nergens voor nodig.
pi_124508827
Ik schijn ook een nieuwetijdkind te zijn.
Maar dat vind ik onzin eerlijk gezegd..
pi_124510371
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:36 schreef Klaploper het volgende:
Waarom doe je alsof sociale vaardigheden zo speciaal zijn? Is het niet zo dat 'normale' mensen dit gewoon onder de knie hebben en er niet over nadenken? 'Jullie' snappen niet waarom dit zo vanzelfsprekend is en hechten er daarom zoveel waarde aan. Normale mensen kunnen wel zo rationeel met emoties omgaan, maar nemen er enkel de moeite voor als ze stoned zijn.
Je gaat al de fout in met je eerste zin, heeft niks met sociale vaardigheden te maken.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 00:25:52 #20
267651 Klaploper
pi_124510841
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 00:09 schreef Trippii het volgende:

[..]

Je gaat al de fout in met je eerste zin, heeft niks met sociale vaardigheden te maken.
Ik reageerde dan vooral op de post van littledrummergirl, waarvan ik de strekking zelf ook herkende als omschrijving van dolfijnenkinderen. Of welke naam je ze ook geven wil.

Die quote gaat m.i. toch vooral over sociale vaardigheden.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 00:48:37 #21
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_124511326
waarom vallen mensen over een benaming ? waarom accepteert iedereen wel; de benaming zwerver , dom , hoer , adhD , gek enz :? Dat is toch precies hetzelfde ? iemand verzint een naam met bepaalde kenmerken waar mensen zichzelf in kunnen herkennen of die passen bij een bepaalde tijd zoals hippies in de flower power tijd . En in deze tijd word er gesproken over nieuwe tijdskinderen .

Ik herken mezelf eigenlijk ook wel in de kenmerken van een nieuwetijdskind . Los daarvan breekt er volgens mij ook een nieuwe tijd aan omdat een groeiende groep wereldwijd verandering wilt en vrijheid en niet wat er nu is , mensen worden zich ervan bewust dat de macht bij zichzelf ligt en niet bij iets buiten zichzelf zoals bij autoriteiten . De keizer heeft gewoon geen kleren aan .

http://www.nieuwetijdskind.com/kenmerken-nieuwetijdskinderen/
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_124511917
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 00:25 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Ik reageerde dan vooral op de post van littledrummergirl, waarvan ik de strekking zelf ook herkende als omschrijving van dolfijnenkinderen. Of welke naam je ze ook geven wil.

Die quote gaat m.i. toch vooral over sociale vaardigheden.
Dolfijnkinderen! :D

Ik snap je punt ook wel met betrekking tot sociale vaardigheden, ik wou alleen aangeven dat het onderwerp huppeldepup-mensen (waarom alleen kinderen he?) niet met sociale vaardigheden te maken heeft. Als je de post bedoelt waarin wat punten gequote worden, dan vind ik dat een redelijk goede omschrijving van bepaalde eigenschappen. Je kan de punten alleen op meerdere manieren bekijken, aangezien het een soort van benamingen zijn van bepaalde eigenschappen en het niets zegt over het verschil in hoe sterk iets ervaren wordt.

Een belangrijk verschil is denk ik dat sommige mensen zich 24/7 bewust zijn van bepaalde dingen en andere misschien af en toe bij bepaalde dingen stilstaan. Het is waar je je op focused en waar je aan werkt wat groter en sterker wordt. Net zoals je je niet voor kan stellen/voelen/weten wat het is om een vader of moeder te zijn, als je bijvoorbeeld 1x in de maand op een kleine moet passen. Als jij bijvoorbeeld die quote leest van littledrummergirl, dan neem ik aan de hand van je post aan dat jij een aantal punten als sociale vaardigheden ziet. Vanuit het perspectief van iemand die gevoelig is voor bepaalde zaken en hier 24/7 bewust mee leeft is iets wat wellicht hetzelfde wordt genoemd een wereld van verschil. Net zoals je je niet voor kan stellen hoe het is om een vader of moeder te zijn als je af en toe oppast, kan jij je het misschien ook niet voorstellen wat het verschil daadwerkelijk is.

Ik gebruik jij en je trouwens alleen maar om voorbeelden te geven ;).
pi_124511959
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:18 schreef Niccy het volgende:
Ik wil graag de wereld beter maken en iedereen laten geloven dat er meer is dan alleen wat je kan zien. Er is namelijk meer.
Bewijs.. JETZT!!
  dinsdag 26 maart 2013 @ 02:38:15 #24
351155 Katinka78
Kleine katootje
pi_124512700
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:04 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik heb moeite om mijzelf als zoiets neer te zetten maar ik zou zeggen dat ik aan een hoop kenmerken voldoe.

Wie niet?...

Indigogelul.
pi_124512943
Waarom roept het begrip 'nieuwetijdskinderen' zoveel agressie op?
  dinsdag 26 maart 2013 @ 04:01:14 #26
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_124513047
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 03:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
goed punt....
Nieuwetijdskinderen verenig...make peace, not war.....!!
;(
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 26 maart 2013 @ 09:05:55 #27
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_124514668
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:34 schreef MrTommygun het volgende:
Volgens mij gewoon HSP
Da's al net zo'n vervelend label.
(Un)masking for the greater good.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 09:13:22 #28
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_124514817
quote:
Omdat het labeltje in tegenstelling tot allerlei andere 'afwijkingen' het kind juist op een voetstuk plaatst, dat het kind zich bijzonderder dan andere kinderen gaat voelen. Ik vind niet dat je dat onderscheid moet maken en zeker niet op die leeftijd.
Bovendien is het allemaal door volwassenen bedacht en op kinderen geprojecteerd. Ik kan er slecht tegen als kinderen op die manier gebruikt worden.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 09:14:45 #29
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_124514839
quote:
Ik stel ik me voor dat in de huidige tijdsgeest, waarin het denken in hokjes en labels de nieuwe hype lijkt te zijn, iedereen er 'ineens' een heeft.
Veel kinderen lijken tegenwoordig op z'n minst in het autistisch spectrum te hangen, anders hebben ze wel ADHD, mogen ze geen gluten of zijn ze allergisch voor melk. Als er niets lichamelijks is, dan zijn ze hoogbegaafd of hoogsensitief of iets anders waar een lijntje van 'zo bijzonder/speciaal' aan hangt.

En 't is juist het laatste waar men over valt: want kennelijk heb je een label nodig om bijzonder/speciaal te zijn. En hoewel de mensen die daadwerkelijk erg gevoelig of intelligent (om even bij het voorbeeld te blijven) zijn, ervaren het vaak juist als een nadeel, iets wat ze tegenhoudt. Dat hele 'speciale' wat eraan toebedeeld wordt wordt vooral in de wereld geholpen door de beschrijving a la 'nieuwetijdskinderen' die hierboven ergens staat. En da's meteen waar de weerstand vandaan komt.

Ze zijn gewoon wat gevoelig, artistieker of slimmer. So what?
Om daar nu meteen een label aan te hangen. Grote onzin.
pi_124515066
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 09:14 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik stel ik me voor dat in de huidige tijdsgeest, waarin het denken in hokjes en labels de nieuwe hype lijkt te zijn, iedereen er 'ineens' een heeft.
Veel kinderen lijken tegenwoordig op z'n minst in het autistisch spectrum te hangen, anders hebben ze wel ADHD, mogen ze geen gluten of zijn ze allergisch voor melk. Als er niets lichamelijks is, dan zijn ze hoogbegaafd of hoogsensitief of iets anders waar een lijntje van 'zo bijzonder/speciaal' aan hangt.

En 't is juist het laatste waar men over valt: want kennelijk heb je een label nodig om bijzonder/speciaal te zijn. En hoewel de mensen die daadwerkelijk erg gevoelig of intelligent (om even bij het voorbeeld te blijven) zijn, ervaren het vaak juist als een nadeel, iets wat ze tegenhoudt. Dat hele 'speciale' wat eraan toebedeeld wordt wordt vooral in de wereld geholpen door de beschrijving a la 'nieuwetijdskinderen' die hierboven ergens staat. En da's meteen waar de weerstand vandaan komt.

Ze zijn gewoon wat gevoelig, artistieker of slimmer. So what?
Om daar nu meteen een label aan te hangen. Grote onzin.
Ik heb ooit eens in de jarern 80 ofzo een interview met een astrologie gelezen, die had het toen over de komst van het nieuwe tijdperk en een nieuw soort kinderen dat geboren zou worden.
Het begrip bestaat dus al langer. Het is opvallend dat er in deze tijd wel veel kinderen een allergie of een stoornis schijnen te hebben.. Waarom dat zo is weet ik ook niet, maar het lijkt erop dat sommige ouders wat cognitieve dissonantie reductie zoeken voor hun kindje dat niet normaal doet.
Of nieuwetijdskinderen daadwerkelijk bestaan is een andere vraag.
pi_124515099
Ik was vroeger gewoon een slecht opgevoed en lastig kind
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 26 maart 2013 @ 09:32:57 #32
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_124515150
Steeds minder mensen hangen een geloof (in God) aan, en een gevolg zou kunnen zijn dat men het gaat zoeken in de New Age (alternatieve) hoek. Men zoekt toch ergens een verklaring voor wat er gaande is. En daar heb je de astrologie, de nieuwetijds etc etc.

Je 'onderscheiden van de massa' leeft ook al veel langer. Alleen bij de jongeren zie je 't het beste.
pi_124515253
wat je dan zou kunnen doen is de wereldbeelden en verwachtingen of doelen van deze volwassen inmiddels in kaart te brengen om te kijken of er verschillen in beleving of intentie zit.

Zomaar wat kenmerken en specialitiet toedichten aan voor de rest normale mensen die wellicht niet eens afwijken wat betreft hun doelen of perceptie lijkt mij ook nergens opslaan.

Dat ik bijvoorbeeld een hele andere kijk op de wereld heb en hoe die er uit zou kunnen/moeten zien geeft een verschil, een verschil die ik overigens weinig tot niet bij andere mensen terughoor.

Dus dat ik anders ben is voor mij duidelijk. Hoe ziet de rest dat?
pi_124515732
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 09:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens in de jarern 80 ofzo een interview met een astrologie gelezen, die had het toen over de komst van het nieuwe tijdperk en een nieuw soort kinderen dat geboren zou worden.
Het begrip bestaat dus al langer. Het is opvallend dat er in deze tijd wel veel kinderen een allergie of een stoornis schijnen te hebben.. Waarom dat zo is weet ik ook niet, maar het lijkt erop dat sommige ouders wat cognitieve dissonantie reductie zoeken voor hun kindje dat niet normaal doet.
Of nieuwetijdskinderen daadwerkelijk bestaan is een andere vraag.
Imho zijn die allergieën en stoornissen een logisch gevolg van het verziekte systeem waar we in leven. Ze drinken en eten rommel zoals energydrink en frikandelbroodjes, ze kopen rommel zoals de nieuwste iphone en uggs, ze leren rommel op school, ze gebruiken rommel zoals ritalin, en ze moeten zich maar conformeren aan de maatschappij die dit van ze verwacht.

Mensen zijn van minder gek geworden.

Ik denk dat we deze kinderen nu eens géén labeltje op zouden moeten plakken. Zij zouden de maatschappij nog wel eens kunnen gaan hervormen, zolang we ze niet van jongs af aan laten geloven dat ze anders zijn dan de vermaledijde 'norm'. Dus ouders zouden ze óók niet bij elke scheet wijs moeten maken dat ze zo ontzettend bijzonder zijn, zelfs al waren ze dat. Grote ego's creëer je daarmee, die denken overal recht op te hebben, dit zie je al vaak gebeuren. Ze moeten wel leren dat ze er iets voor moeten doen, dat ze uitdagingen aan moeten grijpen, hun best moeten doen, en dat ze dáárvoor beloond zullen worden.
pi_124516020
Dat kinderen uberhaubt de maatschappij kunnen hervormen is duidelijk. Het is nu juist het hele systeem dat dit wil voorkomen door je te conformeren naar de wensen van het systeem. Dat klinkt natuurlijk vaag, maar zo is het wel.

De maatschappij functioneerd op een bepaalde manier en daarvoor heb je mensen nodig die die manier van functioneren voortzetten.

Om kinderen anders te laten denken/voelen/handelen heb je ook een andere opvoeding en uitgangspunt nodig om kinderen de kans te geven zich ook op een andere manier te kunnen ontplooien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gertje-Plongers op 26-03-2013 10:16:39 ]
  dinsdag 26 maart 2013 @ 10:37:41 #36
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_124516679
TS is volwassenen geworden.

Nieuwetijdskinderen :')
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_124517500
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 10:11 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat kinderen uberhaubt de maatschappij kunnen hervormen is duidelijk. Het is nu juist het hele systeem dat dit wil voorkomen door je te conformeren naar de wensen van het systeem. Dat klinkt natuurlijk vaag, maar zo is het wel.

De maatschappij functioneerd op een bepaalde manier en daarvoor heb je mensen nodig die die manier van functioneren voortzetten.

Om kinderen anders te laten denken/voelen/handelen heb je ook een andere opvoeding en uitgangspunt nodig om kinderen de kans te geven zich ook op een andere manier te kunnen ontplooien.
Dat laatste is niet per se waar, denk ik. Om het systeem te kunnen hervormen, moet je weten hoe het precies werkt, en er dus ook in mee kunnen draaien. Doe je dat niet, en ga je door middel van bijvoorbeeld vrije scholen e.d. deze kinderen op een eilandje plaatsen, creëer je onrealistische zwevers. Dat is op zichzelf geen probleem, want idealisme is noodzakelijk, maar op die zwevers wordt gereageerd zoals men hierboven de term 'nieuwetijdskinderen' ontvangt, met hoon, irritatie en afkeer.

Wat ik denk dat nuttig zou zijn, is binnen het normale onderwijs extra uitdaging bieden aan begaafde kinderen. Dat kan de school doen, maar juist ook de ouders en de directe omgeving van een kind.

Voorbeeldje uit eigen hoed: Ik ben opgegroeid op een kleine boerderij. Kalfjes en lammetjes met hun moeder in de wei, mijn eigen pony om te vertroetelen en rijden, dat werk. Op mijn elfde kwam ik erachter dat niet elk dier zo'n mooi leven had want er bestond zoiets gruwelijks als de bio-industrie bedankt, peta. Die dag ben ik gestopt met vlees eten. Mijn moeder dacht dat het wel over zou waaien maar maakte welwillend een groenteburger of eitje voor me klaar. Mijn vader maakte vooral grapjes en dat doet ie nu eigenlijk nog :'). Mijn ouders/leraren hadden hier een mooie kans gehad om mij boven mezelf uit te laten stijgen door te zorgen dat ik me niet blindstaarde op de bio-industrie, maar door me te laten onderzoeken hoe ik onze dieren op een biologische manier gezond groot kon brengen.

Hier heb je wel slimme en ruimdenkende ouders en leraren voor nodig trouwens.

Gevoelige kinderen raken al gauw overprikkeld en gedeprimeerd door de maatschappij. Het is dan dus de kunst om ze niet uit die maatschappij te halen, maar ze handvatten aan te geven om verandering te onderzoeken binnen dat systeem. Het kind geeft zelf wel aan waar zijn hart ligt, de ouder of omgeving heeft de taak het kind een duwtje in de goeie richting te geven.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 11:42:29 #38
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_124518501
quote:
Het gaat niet om de benaming, het gaat om de idioterie die erbij hoort.
Ok stelletje hokboeren
pi_124518675
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 11:42 schreef padlarf het volgende:

[..]

Het gaat niet om de benaming, het gaat om de idioterie die erbij hoort.
Ik heb het dan ook over het begrip.
En ja, het lijkt sterk op idioterie van vooral de ouders..
  dinsdag 26 maart 2013 @ 11:51:59 #40
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_124518788
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 11:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook over het begrip.
En ja, het lijkt sterk op idioterie van vooral de ouders..
Ah, excuus, verkeerd gelezen inderdaad.
Ok stelletje hokboeren
pi_124530916
Laten we ze in plaats van nieuwetijdskinderen noemen en daarnaar behandelen, gewoon een benaderen als kinderen. :)
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:41:25 #42
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_124532022
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 09:59 schreef cerebella het volgende:

Ik denk dat we deze kinderen nu eens géén labeltje op zouden moeten plakken. Zij zouden de maatschappij nog wel eens kunnen gaan hervormen, zolang we ze niet van jongs af aan laten geloven dat ze anders zijn dan de vermaledijde 'norm'. Dus ouders zouden ze óók niet bij elke scheet wijs moeten maken dat ze zo ontzettend bijzonder zijn, zelfs al waren ze dat.
Wat is normaal? Wat is gewoon? Inderdaad, denk ik dat men zich nogal vasthoudt aan wat 'normaal' geacht wordt. Er lijkt niet altijd plaats te zijn voor mensen die ergens anders over denken, of dingen anders aanpakken. Uit angst om 'anders' gevonden te worden, gaan ze weer terug naar wat wel geaccepteerd wordt, en zijn vervolgens ongelukkig. Dit even in tegenstelling tot het 'naast de schoenen lopen' waar zogenaamde bijzondere kinderen van beticht worden. Niet álle kinderen zien dit zo.

Kinderen moeten de kans krijgen om zichzelf te zijn, of dat nu volgens de norm is of niet. En ouders zouden hun kinderen niet op moeten hemelen, maar stimuleren om zichzelf te zijn, en daar trots op te zijn, wat dat 'zichzelf' dan ook is.
pi_124532125
Abnormaal is normaal.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:44:02 #44
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_124532128
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 11:10 schreef cerebella het volgende:

Gevoelige kinderen raken al gauw overprikkeld en gedeprimeerd door de maatschappij. Het is dan dus de kunst om ze niet uit die maatschappij te halen, maar ze handvatten aan te geven om verandering te onderzoeken binnen dat systeem. Het kind geeft zelf wel aan waar zijn hart ligt, de ouder of omgeving heeft de taak het kind een duwtje in de goeie richting te geven.
Of ze handvatten te geven om zich binnen deze maatschappij te kunnen ontplooien, waardoor ze toch hun plekje vinden :)
Al denk ik dat je dat ook bedoelt.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:44:34 #45
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_124532149
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:43 schreef Gray het volgende:
Abnormaal is normaal.
Very true.
Al ziet niet iedereen dat zo :)
pi_124532183
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:44 schreef Natalie het volgende:

[..]

Very true.
Al ziet niet iedereen dat zo :)
Gelukkig maar, want dat zou abnormaal zijn. ;)
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:50:36 #47
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_124532342
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:45 schreef Gray het volgende:

[..]

Gelukkig maar, want dat zou abnormaal zijn. ;)
:D!
pi_124533324
Ben ik toch normaal, gelukkig maar. :)
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:43 schreef Gray het volgende:
Abnormaal is normaal.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 18:24:09 #49
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_124533563
quote:

[..]

Dat laatste is niet per se waar, denk ik. Om het systeem te kunnen hervormen, moet je weten hoe het precies werkt, en er dus ook in mee kunnen draaien. Doe je dat niet, en ga je door middel van bijvoorbeeld vrije scholen e.d. deze kinderen op een eilandje plaatsen, creëer je onrealistische zwevers. Dat is op zichzelf geen probleem, want idealisme is noodzakelijk, maar op die zwevers wordt gereageerd zoals men hierboven de term 'nieuwetijdskinderen' ontvangt, met hoon, irritatie en afkeer.

Hoon irritatie en afkeer heb je zowiezo als je afwijkt van " de norm " , dat zie ik al mijn hele leven , als ik daar rekening mee zou moeten houden zou ik mezelf niet kunnen zijn en mezelf niet kunnen uiten . Dat is echt geen optie . Hoon irritatie en afkeer zijn persoonlijke zaken die voortkomen uit hoe iemand persoonlijk de wereld waarneemt en geen handleiding voor hoe de ander zich zou moeten gedragen om dat te voorkomen .
pi_124534100
Geen bloem is gelijk.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 20:50:42 #51
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_124540846
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:24 schreef Summers het volgende:
Hoon irritatie en afkeer heb je zowiezo als je afwijkt van " de norm " , dat zie ik al mijn hele leven , als ik daar rekening mee zou moeten houden zou ik mezelf niet kunnen zijn en mezelf niet kunnen uiten . Dat is echt geen optie . Hoon irritatie en afkeer zijn persoonlijke zaken die voortkomen uit hoe iemand persoonlijk de wereld waarneemt en geen handleiding voor hoe de ander zich zou moeten gedragen om dat te voorkomen .
Ja & Nee.

Ergernissen komen in de basis uit het denken van de persoon en zijn daarmee een 'zelf gecreerd probleem', MAAR daar staat 'ergerlijk gedrag' tegenover, waarbij je opzettelijk of niet, andere mensen hindert waardoor die zich daar aan kunnen ergeren. Ook al is dat afhankelijk van die anderen zelf, relaxed of opgefokt b.v., toch is het jou dan 'aan te rekenen' & wel degelijk een signaal "voor hoe men zich zou moeten gedragen om dat te voorkomen." - in het verkeer komt iedereen het tegen, in vele vormen. Onbeschoft gedrag op straat, in het uitgaansleven enz, enz.

Mensen die zich hier op het forum continue aan elkaar ergeren ...
het ligt allemaal niet zo zwart/wit ;)
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:37 schreef Gray het volgende:
Geen bloem is gelijk.
Dan nog. Één vult de maag niet :P
... dus "laat duizend bloemen bloeien".
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_124542615
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 20:50 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Dan nog. Één vult de maag niet :P
... dus "laat duizend bloemen bloeien". [ afbeelding ]
Bloemkolenhumor. :T
  dinsdag 26 maart 2013 @ 23:19:57 #53
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_124550669
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 20:50 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ja & Nee.

Ergernissen komen in de basis uit het denken van de persoon en zijn daarmee een 'zelf gecreerd probleem', MAAR daar staat 'ergerlijk gedrag' tegenover, waarbij je opzettelijk of niet, andere mensen hindert waardoor die zich daar aan kunnen ergeren. Ook al is dat afhankelijk van die anderen zelf, relaxed of opgefokt b.v., toch is het jou dan 'aan te rekenen' & wel degelijk een signaal "voor hoe men zich zou moeten gedragen om dat te voorkomen." - in het verkeer komt iedereen het tegen, in vele vormen. Onbeschoft gedrag op straat, in het uitgaansleven enz, enz.

Hoe men zich ook zou " moeten " gedragen , je herkent jezelf wel of niet in een beschrijving en er kan alleen een nieuwe tijd aanbreken als genoeg mensen zich juist niet gaan gedragen volgens de huidige norm .
pi_124555403
quote:

[..]

Wat ik denk dat nuttig zou zijn, is binnen het normale onderwijs extra uitdaging bieden aan begaafde kinderen. Dat kan de school doen, maar juist ook de ouders en de directe omgeving van een kind.

Voorbeeldje uit eigen hoed: Ik ben opgegroeid op een kleine boerderij. Kalfjes en lammetjes met hun moeder in de wei, mijn eigen pony om te vertroetelen en rijden, dat werk. Op mijn elfde kwam ik erachter dat niet elk dier zo'n mooi leven had want er bestond zoiets gruwelijks als de bio-industrie bedankt, peta. Die dag ben ik gestopt met vlees eten. Mijn moeder dacht dat het wel over zou waaien maar maakte welwillend een groenteburger of eitje voor me klaar. Mijn vader maakte vooral grapjes en dat doet ie nu eigenlijk nog :'). Mijn ouders/leraren hadden hier een mooie kans gehad om mij boven mezelf uit te laten stijgen door te zorgen dat ik me niet blindstaarde op de bio-industrie, maar door me te laten onderzoeken hoe ik onze dieren op een biologische manier gezond groot kon brengen.

Hier heb je wel slimme en ruimdenkende ouders en leraren voor nodig trouwens.

Ik denk dat je misschien een beetje een roze bril op hebt voor wat betreft dat kinderen allemaal weten wat ze willen en hier slechts een duwtje voor nodig hebben.

Je geeft zelf al aan wat ik aangaf in mijn reactie, om kinderen anders te laten zijn heb je een omgeving nodig die daar voor open staat en hierin ook actief meewerkt, dus eigenlijk om het even in nieuwetijdsbegrippen te houden heb je nieuwetijdsouders nodig om hierin te kunnen voorzien.

Ik vind jou verhaal over begaafde kinderen en hen meer ruimte geven om te ontwikkelen een verhaal over hoogbegaafde kinderen, en dat zijn in mijn ogen niet perse de nieuwetijdskinderen. Voor deze kinderen zijn er al plusklassen en bv het Leonardo college, maar dan heb je inderdaad het principe van op een eilandje zetten en afzonderen...

Deze kinderen hebben altijd al het voortouw genomen omdat de vooruitgang bijna altijd zonder uitzondering gedaan zal zijn door een begaafd en gemotiveerd volwassen. Dus uit die hoek verwacht ik geen grote veranderingen.

Het zou in mijn ogen juist moeten gaan om een verandering van instelling en een verandering van waarden en waardetoekenning aan zaken die nu vaak een ondergeschoven aspect van de samenleving zijn.

Dat om iets in gang te zetten, of langzaam een andere koers op te geven, je mensen nodig hebt die binnen het huidige actief zijn is evident natuurlijk, met z,n allen in een tentje aan de waterpijp gaat hem ook niet worden nee....

Een verandering begint in het hart en in de gedachten en gevoelens, als die vrij zijn om te gaan en staan waar zij willen dan ben je als mens vrijer en zul je automatisch keuzes gaan maken die daar beter op aansluiten. Des te meer je binnen een systeem van rigide en gecontroleerde protocolen en systemen blijft hangen des te meer je jezelf daarnaar gaat gedragen.

Leer je kinderen discipline en ijver dan krijg je een kind wat minder flexibel en creatief zal zijn. Leer je een kind vrij en creatief zijn dan krijg je verfrissende en nieuwe ideeën. Het zijn allemaal keuzes die zorgen voor een bepaald resultaat. Als je de nadruk ergens op legt zal het dus een bepaalde kant op gaan.

Met dat in gedachten kun je richting geven.
  woensdag 27 maart 2013 @ 07:57:01 #55
396554 Spinosaurus
Spinosaurus aegyptiacus
pi_124555815
quote:
Omdat als je je zo'n kind noemt het net lijkt alsof je meer bijzonder bent dan anderen en aandacht wilt of vraagt voor datgene.
Learn how to eat in the jungle full of hyenas
  woensdag 27 maart 2013 @ 08:01:32 #56
396554 Spinosaurus
Spinosaurus aegyptiacus
pi_124555881
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:18 schreef Niccy het volgende:
Ik weet van mezelf dat ik een nieuwetijdskind ben, heb veel symptomen van nieuwetijdskinderen en kan het ook heel erg merken aan de dingen waar ik in het dagelijks leven mee bezig ben. Ik was vroeger echt heel onhandelbaar, maar heb alle slechte dingen in mijn leven achter me gelaten en ben opzoek gegaan naar waarom was ik onhandelbaar en waarom reageer ik soms op een bepaalde manier op mensen, als ze onredelijk zijn, of als er onmacht bestaat in de situatie waarin ik zit. Ik wil graag de wereld beter maken en iedereen laten geloven dat er meer is dan alleen wat je kan zien. Er is namelijk meer. Ook weet ik dat er veel dingen gebeuren met een reden. Het is belangrijk om te beseffen dat er meer dingen zijn dan dingen die je kan zien, of kunt vaststempelen met bijvoorbeeld een stempel "adhd" "pddnos" of "autisme" of "add"
Als er meer nieuwetijdskinderen hier zijn. please reageer dan even.
Ik vind het een mooi gebaar van je dat je de wereld beter wilt maken. Toch is de mens gewoon slecht. Je zal zien dat er altijd burgeroorlogen blijven etc etc. Het schijnt allemaal menselijk te zijn aangezien het al eeuwen gebeurt. Je kan wel op kleine schaal, op lokaal gebied, de mensen om je heen wat meebrengen over jouw gevoelens en gedachtes.

Succes ;-)
pi_124555955
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 08:01 schreef Spinosaurus het volgende:

[..]

Ik vind het een mooi gebaar van je dat je de wereld beter wilt maken. Toch is de mens gewoon slecht. Je zal zien dat er altijd burgeroorlogen blijven etc etc. Het schijnt allemaal menselijk te zijn aangezien het al eeuwen gebeurt. Je kan wel op kleine schaal, op lokaal gebied, de mensen om je heen wat meebrengen over jouw gevoelens en gedachtes.

Succes ;-)
Mooi gezegd, want meer is het ook niet!

Maar hoe meer mensen er andere ideeën en zienswijze op na houden des te beter het kan worden.

En de mens is trouwens niet slecht in de basis, maar de omstandigheden waarin mensen verkeren vaak wel. En daar ligt grotendeels het probleem en dus ook de eventuele oplossing.
pi_124560521
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 07:57 schreef Spinosaurus het volgende:

[..]

Omdat als je je zo'n kind noemt het net lijkt alsof je meer bijzonder bent dan anderen en aandacht wilt of vraagt voor datgene.
Dat klinkt zeer plausibel! :)
  woensdag 27 maart 2013 @ 12:46:10 #59
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_124562408
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 07:57 schreef Spinosaurus het volgende:

[..]

Maar wat gebeurd er als er geen benaming is met bepaalde kenmerken waar men rekening mee kan houden ? Dan vallen ze toch in een gat want ze komen niet mee met de huidige norm en is er iets mis met ze . Die gelijkwaardige behandeling of rekening houdend met hoe ze zijn en de wereld waarnemen is er niet zonder de benaming . Ze worden niet bijzonder door de benaming maar gelijkwaardig aan andere kinderen die met hun zijn en manier van de wereld waarnemen wel al rekening mee word gehouden .
pi_124562444
Ik ben benieuwd of dit gedoe door de ouders van TS haar is aangepraat.
  woensdag 27 maart 2013 @ 12:57:44 #61
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_124562749
quote:
7s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:47 schreef Scorpie het volgende:
Ik ben benieuwd of dit gedoe door de ouders van TS haar is aangepraat.
Die term bestond vroeger niet , ik wed dat de meeste volwassenen van nu die zeggen het te erkennen zichzelf herkennen in de beschrijving en het ze niet is aangepraat door iemand .
pi_124562829
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:46 schreef Summers het volgende:

[..]

Maar wat gebeurd er als er geen benaming is met bepaalde kenmerken waar men rekening mee kan houden ? Dan vallen ze toch in een gat want ze komen niet mee met de huidige norm en is er iets mis met ze . Die gelijkwaardige behandeling of rekening houdend met hoe ze zijn en de wereld waarnemen is er niet zonder de benaming . Ze worden niet bijzonder door de benaming maar gelijkwaardig aan andere kinderen die met hun zijn en manier van de wereld waarnemen wel al rekening mee word gehouden .
Je kunt natuurlijk wel rekening houden met iemands eigenaardigheden zonder het kind op een voetstuk te zetten,
Ik heb weleens de indruk dat dat gebeurt door vooral de ouders als compensatie voor allerlei eigenaardigheden. Dat dat door anderen aanstelleritis wordt gevonden, is natuurlijk niet onbegrijpelijk.
  woensdag 27 maart 2013 @ 13:48:20 #63
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_124564368
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:57 schreef Summers het volgende:
Die term bestond vroeger niet , ik wed dat de meeste volwassenen van nu die zeggen het te erkennen zichzelf herkennen in de beschrijving en het ze niet is aangepraat door iemand .
Jij kent TS persoonlijk ?
Er wordt immers geen leeftijd vermeld & de term bestaat toch al weer even.

& volwassenen van nu hebben gewoon pech. Je bent pas indigo- of nieuwetijds-kind vanaf een bepaald jaartal ... anders was ik het ook & met mij velen. De term slaat dus nergens op.

Men heeft het in de verklaringen bovendien over onhandelbare kids die alleen maar zo zijn omdat ze zo gezegd al 'getuned' zijn op de "nieuwe tijd" die 21-12-2012 zou beginnen ...

Daarmee worden ze juist NIET als gelijkwaardig aan al die kinderen gesteld die ze voorgingen. Die waren immers "gewoon" onhandelbaar (en/of ander "afwijkend gedrag"). Onzin dus.
pi_124565418
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:57 schreef Summers het volgende:

[..]

Dat de term vroeger niet bestond heeft toch niets te maken met een verschijnsel dat vandaag de dag speelt?
Oh wacht, je bedoelt dat sommige jongvolwassenen zichzelf zo zijn gaan noemen? Dat kan, hoewel ik niet weet wanneer de term 'nieuwetijdskinderen' precies is gelanceerd, geloof ik dat deze al bestond in de jaren 90, toen new age echt een hype was.
Daarvoor, ergens begin jaren 80 heb ik al eens een artikeltje gelezen waarin een astrologe de komst van een nieuw soort kinderen, samen met het nieuwe tijdperk voorspelde. Dus de gedachte bestaat al langer, ook al bestond de term nog niet.
  woensdag 27 maart 2013 @ 16:36:03 #65
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_124570846
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 14:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat de term vroeger niet bestond heeft toch niets te maken met een verschijnsel dat vandaag de dag speelt?
Oh wacht, je bedoelt dat sommige jongvolwassenen zichzelf zo zijn gaan noemen? Dat kan, hoewel ik niet weet wanneer de term 'nieuwetijdskinderen' precies is gelanceerd, geloof ik dat deze al bestond in de jaren 90, toen new age echt een hype was.
Daarvoor, ergens begin jaren 80 heb ik al eens een artikeltje gelezen waarin een astrologe de komst van een nieuw soort kinderen, samen met het nieuwe tijdperk voorspelde
. Dus de gedachte bestaat al langer, ook al bestond de term nog niet.
1 Self fullfilling prophecy ;)

Zonder die astrologe zaten we nu niet met die term.
pi_124571307
De term bestond al ergens in de jaren 60 meen ik gelezen te hebben, dus nieuw is het zeker niet.
  † In Memoriam † woensdag 27 maart 2013 @ 17:15:58 #67
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_124572369
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:20 schreef Pvoesss het volgende:
Dit.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_124572951
Dat denk ik ook. :P
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:36 schreef R0N1N het volgende:

[..]

1 Self fullfilling prophecy ;)

Zonder die astrologe zaten we nu niet met die term.
  woensdag 27 maart 2013 @ 18:03:28 #69
396554 Spinosaurus
Spinosaurus aegyptiacus
pi_124574041
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:46 schreef Summers het volgende:

[..]

Inderdaad, daarom zeg ik ook dat het zo ''lijkt'' wat voor veel mensen geldt denk ik. In ieder geval vind ik nieuwetijdskinderen en dit soort onderwerpen best interessant en sta ik er open voor.
pi_124574371
Ja, ik voel me ook bijzonder ^O^
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
  woensdag 27 maart 2013 @ 19:08:09 #71
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_124576496
quote:
14s.gif Op woensdag 27 maart 2013 18:14 schreef ChungLingSoo het volgende:
Ja, ik voel me ook bijzonder ^O^
Wie niet ?
... maar wie is het ook (?) ;)
pi_124576949
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:08 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Wie niet ?
... maar wie is het ook (?) ;)
Meten is weten, he! ^O^

Maar ik denk dat ik weer eens naar het verkeerde subforum ben afgedwaald :D
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
  woensdag 27 maart 2013 @ 20:35:07 #73
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_124580771
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk wel rekening houden met iemands eigenaardigheden zonder het kind op een voetstuk te zetten,
Ik heb weleens de indruk dat dat gebeurt door vooral de ouders als compensatie voor allerlei eigenaardigheden. Dat dat door anderen aanstelleritis wordt gevonden, is natuurlijk niet onbegrijpelijk.
De term nieuwetijdskind zie ik niet als voetstuk maar als een erkenning van bepaalde ervaringen en belevingswereld .
Als je de ouders de schuld geeft ontken je dus dat een kind bepaalde ervaringen heeft en dus ook volwassenen waar die tegenaan loopt . Stel je kind is zo empatisch dat die pijn van andere mensen overneemt , dat kan je iemand niet aanpraten dat komt vanuit de persoon . Dan kan je wel zeggen doe gewoon met de groep mee maar de groep heeft daar geen last van . Als je je als ouder daarvan bewust bent kan je je kind onnodig lijden besparen en die beschermen of er zijn mensen die bepaalde handvaten aan kunnen reiken voor het kind om daarmee om te gaan .

We leven nou eenmaal in een wereld die imo vreselijk achterloopt met dit soort zaken en het geen algemene kennis is als mensen ook de onzichtbare energiewereld ervaren of gevoeliger zijn . Laat mensen maar ruimte maken voor dit soort zaken en dat doen ze steeds meer .

We leven niet meer in de middeleeuwen , alles zou bespreekbaar moeten zijn ongeacht de ervaring en als wereld is het ook onze verantwoordelijkheid om met datgene om te gaan wat ons pad kruist . Als niemand een term had verzonnen kan je er ook niet mee vooruit , je onmoet geen soortgenoten en je kan er niks over leren laat staan rekening mee houden . Het hoort niet bij de algemene kennis van huisartsen ofzo . Er zijn zoveel termen verzonnen maar je kan wel ergens terecht en je word ergens serieus genomen . Dat is uiteindelijk het enige wat telt .
pi_124581008
Dit topic geeft in ieder geval wel vrij duidelijk aan waarom het voor TS prettig zou kunnen zijn om met lotgenoten te spreken.
pi_124581764
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 20:35 schreef Summers het volgende:

[..]

De term nieuwetijdskind zie ik niet als voetstuk maar als een erkenning van bepaalde ervaringen en belevingswereld .
Als je de ouders de schuld geeft ontken je dus dat een kind bepaalde ervaringen heeft en dus ook volwassenen waar die tegenaan loopt . Stel je kind is zo empatisch dat die pijn van andere mensen overneemt , dat kan je iemand niet aanpraten dat komt vanuit de persoon . Dan kan je wel zeggen doe gewoon met de groep mee maar de groep heeft daar geen last van . Als je je als ouder daarvan bewust bent kan je je kind onnodig lijden besparen en die beschermen of er zijn mensen die bepaalde handvaten aan kunnen reiken voor het kind om daarmee om te gaan .

We leven nou eenmaal in een wereld die imo vreselijk achterloopt met dit soort zaken en het geen algemene kennis is als mensen ook de onzichtbare energiewereld ervaren of gevoeliger zijn . Laat mensen maar ruimte maken voor dit soort zaken en dat doen ze steeds meer .

We leven niet meer in de middeleeuwen , alles zou bespreekbaar moeten zijn ongeacht de ervaring en als wereld is het ook onze verantwoordelijkheid om met datgene om te gaan wat ons pad kruist . Als niemand een term had verzonnen kan je er ook niet mee vooruit , je onmoet geen soortgenoten en je kan er niks over leren laat staan rekening mee houden . Het hoort niet bij de algemene kennis van huisartsen ofzo . Er zijn zoveel termen verzonnen maar je kan wel ergens terecht en je word ergens serieus genomen . Dat is uiteindelijk het enige wat telt .
Ik denk dat er om te beginnen verschillende dingen door elkaar gehaald worden. Er zijn ongetwijfeld ouders met kinderen die compensatie zoeken voor het feit dat het een één of andere stoornis of gedragprobleem heeft.
Daarnaast heb je de vraag of nieuwetijdskinderen idd. bestaan. Jij lijkt ervan uit te gaan dat dat idd. zo is. Ik weet dan niet of je dat etiket als erkenning nodig hebt of moet willen. Naar mijn idee kun je beter een dergelijk kind goed met zijn empathische vermogen leren om te gaan, zodat het daarmee later zijn voordeel kan doen dan om het voor de buitenwereld lastige gedrag zo te benoemen. Op veel begrip hoef je dan niet te rekenen. Stel je voor: een kind doet raar en het moet nog bijzonder zijn ook.. Of we er maar even rekening mee willen houden. Mensen zullen echt vinden dat dat een voetstuk is
Zelf ben ik niet zo'n voorstander van etikettenplakkerij, behalve als het om een aandoening gaat, dan heeft het een functie en kun je gericht helpen.
Een bijzonder kind zal zich toch wel onderscheiden als het een bijzondere gave heeft, daar hoef je helemaal niet bang voor te zijn.
  woensdag 27 maart 2013 @ 21:08:10 #76
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_124582750
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 20:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik denk dat er om te beginnen verschillende dingen door elkaar gehaald worden. Er zijn ongetwijfeld ouders met kinderen die compensatie zoeken voor het feit dat het een één of andere stoornis of gedragprobleem heeft.
Daarnaast heb je de vraag of nieuwetijdskinderen idd. bestaan. Jij lijkt ervan uit te gaan dat dat idd. zo is. Ik weet dan niet of je dat etiket als erkenning nodig hebt of moet willen. Naar mijn idee kun je beter een dergelijk kind goed met zijn empathische vermogen leren om te gaan, zodat het daarmee later zijn voordeel kan doen dan om het voor de buitenwereld lastige gedrag zo te benoemen. Op veel begrip hoef je dan niet te rekenen. Stel je voor: een kind doet raar en het moet nog bijzonder zijn ook.. Of we er maar even rekening mee willen houden. Mensen zullen echt vinden dat dat een voetstuk is
Zelf ben ik niet zo'n voorstander van etikettenplakkerij, behalve als het om een aandoening gaat, dan heeft het een functie en kun je gericht helpen.
Voetstuk of niet, Summers gaat nu voorbij aan wat ze zelf zegt.

Erkenning van de afzonderlijke eigenschappen, zoals die empathie (& toevallig ben ik dus zelf zo iemand, maar te oud voor de term :P ) valt te prefereren boven iedere 'verzamelterm' (VER daar boven). Nieuwetijdskind is niets meer dan dat. Een verzamelterm waarvan je dan dus een paar (niet nader benoemde ! ) eigenschappen bezit.

Volstrekt waardeloos als het gaat om "er mee om leren gaan", erkenning en zelfs "lotgenoten".

Je laatste zin is een absolute misvatting overigens.
quote:
Een bijzonder kind zal zich toch wel onderscheiden als het een bijzondere gave heeft, daar hoef je helemaal niet bang voor te zijn.
Dat is precies hoe men tot ~25-30 jaar geleden dacht over hoogbegaafde kinderen. Daar kwam vaak genoeg weinig van terecht, juist door die houding. (Ik weet er persoonlijk alles van :P )

Zonder juiste stimulans zal zo'n kind die "gave" het liefst in de hoek gooien.
pi_124583133
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:08 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Voetstuk of niet, Summers gaat nu voorbij aan wat ze zelf zegt.

Erkenning van de afzonderlijke eigenschappen, zoals die empathie (& toevallig ben ik dus zelf zo iemand, maar te oud voor de term :P ) valt te prefereren boven iedere 'verzamelterm' (VER daar boven). Nieuwetijdskind is niets meer dan dat. Een verzamelterm waarvan je dan dus een paar (niet nader benoemde ! ) eigenschappen bezit.

Volstrekt waardeloos als het gaat om "er mee om leren gaan", erkenning en zelfs "lotgenoten".

Je laatste zin is een absolute misvatting overigens.

[..]

Dat is precies hoe men tot ~25-30 jaar geleden dacht over hoogbegaafde kinderen. Daar kwam vaak genoeg weinig van terecht, juist door die houding. (Ik weet er persoonlijk alles van :P )

Zonder juiste stimulans zal zo'n kind die "gave" het liefst in de hoek gooien.
Ik zeg ook niet dat die kinderen niet de juiste stimulans moeten hebben, dat staat ook in mijn vorige post.
Ik vind juist dat kinderen met een speciale begaafdheid die wel moeten hebben, maar zonder dat etiket. Nadat je geleerd hebt je voordeel te doen met je talenten, onderscheid je je wel.
Feitelijk zijn we het eens, dus.
  woensdag 27 maart 2013 @ 21:26:19 #78
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_124583802
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik zeg ook niet dat die kinderen niet de juiste stimulans moeten hebben, dat staat ook in mijn vorige post.
Ik vind juist dat kinderen met een speciale begaafdheid die wel moeten hebben, maar zonder dat etiket. Nadat je geleerd hebt je voordeel te doen met je talenten, onderscheid je je wel.
Feitelijk zijn we het eens, dus.
Ok. Zo klinkt het al beter ja :P
& dan hebben we het inderdaad over specifieke eigenschappen / talenten (of tekortkomingen) met liefst een specifiek etiket (maakt het praten er over (en dus ook het omgaan met ...) een stuk éénvoudiger). Geen generalisatie van een berg totaal verschillende eigenschappen in een zweverig jasje, waar je verder niets mee kunt.
pi_124591224
quote:
Echter, wanneer dat niet zo is, doordat de situaties zich niet voordoen of omdat de mogelijkheden daartoe beperkt zijn, kan zo'n mens zeer ontmoedigd raken. Het marginaliserende schoolbeleid van de afgelopen jaren werkt de ontwikkeling van dit soort mensen juist tegen, gezien zij verder van de marge staan. Het onderscheiden krijgt zodoende een negatieve ondertoon.
  woensdag 27 maart 2013 @ 23:37:25 #80
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_124591784
quote:
7s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:26 schreef Gray het volgende:
Echter, wanneer dat niet zo is, doordat de situaties zich niet voordoen of omdat de mogelijkheden daartoe beperkt zijn, kan zo'n mens zeer ontmoedigd raken. Het marginaliserende schoolbeleid van de afgelopen jaren werkt de ontwikkeling van dit soort mensen juist tegen, gezien zij verder van de marge staan. Het onderscheiden krijgt zodoende een negatieve ondertoon.
30 jaar terug in de tijd dus.
...maar dan met mega grote "klaarstoom-voor-het-arbeidsleven-fabrieken". :{
pi_124592801
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:37 schreef R0N1N het volgende:

[..]

30 jaar terug in de tijd dus.
...maar dan met mega grote "klaarstoom-voor-het-arbeidsleven-fabrieken". :{
In feite is er weinig veranderd. Nu is het de mega grote "klaarstoom-voor-de-specialisatie-maatschappij". Gelukkig kan men de gedachten verzetten door te staren naar het leven van andere mensen op televisie, het kopen van nieuwe luxeproducten die je eigenlijk niet nodig hebt, en de grote verscheidenheid aan vet- en suikerrijk voedsel en toegestane drogerende middelen als alcohol, drugs en medicatie. Boffen wij even.

Maar vrees niet dat je leven leeg is en niemand om je geeft! Mis eens een aantal betalingen en zie hoe vlug mensen je opzoeken om te laten zien wat jouw leven hun waard is! Bof jij even.

So like, what the frack ever, man. 8-)
  donderdag 28 maart 2013 @ 00:04:02 #82
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_124592970
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:04 schreef Gertje-Plongers het volgende:

:') iedereen voldoet wel aan een paar kenmerken
pi_124593335
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 00:04 schreef tochweerhenk het volgende:

[..]

Iedereen is gelijk, maar sommigen meer dan anderen.
  donderdag 28 maart 2013 @ 01:07:08 #84
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_124594676
quote:
6s.gif Op donderdag 28 maart 2013 00:12 schreef Gray het volgende:
Iedereen is gelijk, maar sommigen meer dan anderen.
...en eerlijk zullen we alles delen, wat van jou is. ;)
pi_124594712
quote:
6s.gif Op donderdag 28 maart 2013 01:07 schreef R0N1N het volgende:

[..]

...en eerlijk zullen we alles delen, wat van jou is. ;)
Blijf van mijn spullen af, anders ga ik met je vechten!

:T
pi_124595982
Jij Nieuwetijdskind! :T
pi_124596003
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 09:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het is opvallend dat er in deze tijd wel veel kinderen een allergie of een stoornis schijnen te hebben..
Omdat borstvoeding te veel werk is geworden en ouders geen tijd meer hebben hun eigen kinderen op te voeden en daarbij af en toe ook eens iets te ontzeggen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_124596133
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 00:04 schreef tochweerhenk het volgende:

[..]

Het zou inderdaad het Forer-effect kunnen zijn. Maar met de self fulfilling prophecy een mooie combinatie met mogelijk een gewenst effect in de toekomst.

:T
pi_124597517
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 06:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Omdat borstvoeding te veel werk is geworden en ouders geen tijd meer hebben hun eigen kinderen op te voeden en daarbij af en toe ook eens iets te ontzeggen.
Kinderen krijgen meer weerstand door borstvoeding en ze aandacht geven en opvoeden speelt zeker een rol in hun gedrag, maar om nou alles daarop af te schuiven. Het lijkt me sterk dat je daar een voedselallergie door krijgt, of een enzymdeficientie of een of andere stoornis in het autistische spectrum..
  donderdag 28 maart 2013 @ 12:19:08 #90
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_124602853
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 20:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

quote:
" mensen zullen vinden " zegt me weinig tot niks , dan is er echt heel veel waar je " rekening " mee zou moeten houden en meestal hebben mensen de neiging " wat de boer niet kent lust ie niet " met het daarbij behorende begrip voor een ander . Als iedereen dat zou volgen zou er geen verandering komen . Laat mensen gewoon zichzelf zijn wat dat ook is , dat is veel belangrijker . Ik ben ook geen voorstander van etiketjes maar in de huidige norm worden we doodgegooid met etiketjes dus die paar zweverige kunnen er ook nog wel bij .
ik kan me zo voorstellen dat de huidige etiketjes niet voldoen want heel veel zaken worden niet erkent of meegenomen onder de huidige etiketjes en mensen misschien het idee krijgen dat hun kind ook maar op een berg word gegooid onder een verzamelnaam waarbij ze legaal worden gedrogeerd en zelf verder gaan zoeken .
pi_124603142
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 12:19 schreef Summers het volgende:

[..]

[..]

" mensen zullen vinden " zegt me weinig tot niks , dan is er echt heel veel waar je " rekening " mee zou moeten houden en meestal hebben mensen de neiging " wat de boer niet kent lust ie niet " met het daarbij behorende begrip voor een ander . Als iedereen dat zou volgen zou er geen verandering komen . Laat mensen gewoon zichzelf zijn wat dat ook is , dat is veel belangrijker . Ik ben ook geen voorstander van etiketjes maar in de huidige norm worden we doodgegooid met etiketjes dus die paar zweverige kunnen er ook nog wel bij .
ik kan me zo voorstellen dat de huidige etiketjes niet voldoen want heel veel zaken worden niet erkent of meegenomen onder de huidige etiketjes en mensen misschien het idee krijgen dat hun kind ook maar op een berg word gegooid onder een verzamelnaam waarbij ze legaal worden gedrogeerd en zelf verder gaan zoeken .
Dus je wilt een etiket als erkenning maar wat mensen zullen vinden zegt je niks.
Je bent geen voorstander van etiketjes maar deze kunnen er ook nog wel bij. En omdat mensen mss. (?) het gevoel krijgen op een berg gegooid te worden onder een verzamelnaam moeten we maar een verzamelnaam als erkenning invoeren?
Het klinkt erg tegenstrijdig allemaal.
  donderdag 28 maart 2013 @ 12:53:51 #92
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_124603911
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 12:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dus je wilt een etiket als erkenning maar wat mensen zullen vinden zegt je niks.
Je bent geen voorstander van etiketjes maar deze kunnen er ook nog wel bij. En omdat mensen mss. (?) het gevoel krijgen op een berg gegooid te worden onder een verzamelnaam moeten we maar een verzamelnaam als erkenning invoeren?
Het klinkt erg tegenstrijdig allemaal.
Ik heb niks tegen het etiket nieuwetijdskind en ik heb er niks op tegen als mensen dat etiket gebruiken of zichzelf in dat etiket herkennen . We leven in een wereld waarbij niet alles wat mensen ervaren bij de huidige norm is meegenomen zoals bv paranormale ervaringen , je kan alleen terecht buiten de norm . Dan kan men wel zeggen dat mensen graag bijzonder zijn doordat ze het buiten de norm zoeken maar eigenlijk is dat het systeem die faalt omdat die geen ruimte of kennis heeft voor alles wat een mens kan ervaren op dit moment en mensen vanzelf in de zweverige hoek belanden . het etiket bestaat al en herkenning is erkenning .
pi_124605672
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 12:53 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik heb niks tegen het etiket nieuwetijdskind en ik heb er niks op tegen als mensen dat etiket gebruiken of zichzelf in dat etiket herkennen . We leven in een wereld waarbij niet alles wat mensen ervaren bij de huidige norm is meegenomen zoals bv paranormale ervaringen , je kan alleen terecht buiten de norm . Dan kan men wel zeggen dat mensen graag bijzonder zijn doordat ze het buiten de norm zoeken maar eigenlijk is dat het systeem die faalt omdat die geen ruimte of kennis heeft voor alles wat een mens kan ervaren op dit moment en mensen vanzelf in de zweverige hoek belanden . het etiket bestaat al en herkenning is erkenning .
Dus... je plaatst jezelf buiten de maatschappij en het is de schuld van de bekrompenheid van de maatschappij?
pi_124606477
Wtf is een nieuwetijds kind dan? :')
Pogo dancing!
pi_124606677
quote:
14s.gif Op donderdag 28 maart 2013 14:09 schreef Crocodi1e het volgende:
Wtf is een nieuwetijds kind dan? :')
Een kind dat o.a. sterk vanuit het gevoel leeft en veel moeite heeft met oude (gedrags)patronen, waarden en normen.
Het schijnt toch echt ergens over te gaan, want je kunt er zelfs coaching in krijgen. De meningen zijn erg verdeeld, hier :P

http://www.bewustlevensta(...)er-coach-sterrenkind
pi_124606778
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 14:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Een kind dat o.a. sterk vanuit het gevoel leeft en veel moeite heeft met oude (gedrags)patronen, waarden en normen.
Het schijnt toch echt ergens over te gaan, want je kunt er zelfs coaching in krijgen. De meningen zijn erg verdeeld, hier :P

http://www.bewustlevensta(...)er-coach-sterrenkind
Dat soort kinderen waren er in de 'oude tijd' toch ook al? :')
Pogo dancing!
  donderdag 28 maart 2013 @ 14:20:31 #97
399963 fokmensje_
Ajacied in hart en nieren.
pi_124606884
- weg -

[ Bericht 96% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 28-03-2013 14:34:39 ]
All I do is eat and sleep. Eat and sleep. Eat and sleep. There must be more to a cat’s life than that. But I hope not. - Garfield
pi_124607277
quote:
14s.gif Op donderdag 28 maart 2013 14:17 schreef Crocodi1e het volgende:

[..]

Dat soort kinderen waren er in de 'oude tijd' toch ook al? :')
Welke tijd heb je het over?
pi_124607286
- reactie op edit -
  donderdag 28 maart 2013 @ 14:32:35 #100
399963 fokmensje_
Ajacied in hart en nieren.
pi_124607312
- weg -

[ Bericht 98% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 28-03-2013 14:34:06 ]
All I do is eat and sleep. Eat and sleep. Eat and sleep. There must be more to a cat’s life than that. But I hope not. - Garfield
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')