SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Al uitgekomen:quote:
Atoms For Peace - Amok
David Bowie - The Next Day
Eels - Wonderful, Glourious
My Bloody Valentine - mbv
Nosaj Thing - Home
Komende maand:
Peace - In Love
James Blake - Overgrown
Vondelpark - Seabed
Depeche Mode - Delta Machine
Later dit jaar:
Arcade Fire -
Editors -
Queens of the Stone Age -
Arctic Monkeys -
De Staat -
Black Keys -
The Prodigy -
Daft Punk -
En dan heb ik me alleen gehouden aan albums die vrijwel zeker zijn, en niet allerlei onbekende elektronische rommel meegenomen. Plus dat ik waarschijnlijk een hoop vergeet uit m'n hoofd![]()
![]()
Fijn om te weten dat ik Giku ben.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:02 schreef Ties02 het volgende:
Waarom sta jij opeens bovenaan bij de RuG![]()
Oh, sorryquote:
jullie hebben beiden zo'n malle username
Etsu, Ansu, Giku, ik weet het ook niet meer hoor![]()
Japanse namen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:05 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Oh, sorry
![]()
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:08 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Nooit van gehoord. Valt er wat te luisteren (online)?![]()
Britse jongens, ze maken hele fijne melancholische elektro-pop. Twee EP's al en 1 april dus Seabed, hun debuutalbum. Dit is de laatste single daarvan:quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:08 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Nooit van gehoord. Valt er wat te luisteren (online)?
![]()
Dit is echt vet.quote:
Goede video ook.![]()
Live ook echt een aanrader. Heb ze vorig jaar in België gezien toen net hun EP uit was, toen al vetquote:Ook al bestond hun repertoire uit 8 nummers of zo.
![]()
![]()
Nope. Werd er maar zulke muziek gemaakt in Nederlandquote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:14 schreef Ties02 het volgende:
Ik dacht altijd dat ze Nederlands waren
aangezien ze vondelpark heten![]()
Buitengewone rechtsmiddelen (herroeping) hebben geen schorsende werking zei mijn docent maar in 388 Rv staat van wel![]()
zijquote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:18 schreef Ties02 het volgende:
Buitengewone rechtsmiddelen (herroeping) hebben geen schorsende werking zij mijn docent maar in 388 Rv staat van wel![]()
Zit het hem in de heropening van het geding, dat dan pas de schorsende werking tov de tenuitvoerlegging gaat werken?![]()
Negeer wat je docent zegt en kijk in je boek/standaard antwoorden van oude tentamens.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:20 schreef Ties02 het volgende:
Ik wacht wel op Tchock die mij inhoudelijk vast wel wil helpen![]()
Jep.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:24 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Heb jij dat vak eigenlijk al gehad?
burgerlijk procesrecht![]()
Moet wel 'snachts he als ik overdag in bed ligquote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:24 schreef Etsu het volgende:
Best respect, Ties, dat je 's nachts nog kan studeren. Mij niet gezien![]()
Wordt wat als je volgende week tentamens hebtquote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:24 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Moet wel 'snachts he als ik overdag in bed lig
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2013 00:25:10 ]![]()
Ja sorry maar ik kan grotendeels op naam al wegstrepen. Maar ik waardeer Vondelparkquote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:30 schreef Tchock het volgende:
Hey Speedy ik typ helemaal een lijst voor je uit en jij reageert er niet eens op![]()
![]()
Ik begin aan m'n derde online HC voor vandaag, recordjeAh oke, dat bevestigt wat ik al dacht, het verzoek op zich schorst niet (zoals bij hoger beroep en andere gewone rechtsmiddelen wel) maar als het wordt toegewezen en het geding wordt heropend wel.quote:![]()
Hoezo wegstrepen?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:31 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ja sorry maar ik kan grotendeels op naam al wegstrepen. Maar ik waardeer VondelparkDat je het sowieso niets vindt? Want ik heb toch expres erg uiteenlopende dingen genoemd
![]()
![]()
Makes sense. Als je bedenkt dat hoger beroep in de regel niet toegewezen hoeft te worden.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:32 schreef Ties02 het volgende:
Ik begin aan m'n derde online HC voor vandaag, recordje
[..]
Ah oke, dat bevestigt wat ik al dacht, het verzoek op zich schorst niet (zoals bij hoger beroep en andere gewone rechtsmiddelen wel) maar als het wordt toegewezen en het geding wordt heropend wel.![]()
Ik heb vandaag 4 colleges teruggekekenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:32 schreef Ties02 het volgende:
Ik begin aan m'n derde online HC voor vandaag, recordje
[..]
Ah oke, dat bevestigt wat ik al dacht, het verzoek op zich schorst niet (zoals bij hoger beroep en andere gewone rechtsmiddelen wel) maar als het wordt toegewezen en het geding wordt heropend wel.![]()
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:35 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik heb vandaag 4 colleges teruggekeken![]()
Nee, dat niet. Maar het duurt bij mij sowieso altijd even voordat ik - voor mij - compleet nieuwe muziek kan waarderen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoezo wegstrepen?Dat je het sowieso niets vindt? Want ik heb toch expres erg uiteenlopende dingen genoemd
Zal het zeker nog wel een kans geven.![]()
Maar er staat toch een hoop bij dat je kent, mag ik hopen?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:37 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Maar het duurt bij mij sowieso altijd even voordat ik - voor mij - compleet nieuwe muziek kan waarderen.
Zal het zeker nog wel een kans geven.![]()
![]()
De artiesten ken ik grotendeels - de albums zeggen mij nagenoeg niks.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar er staat toch een hoop bij dat je kent, mag ik hopen?
De afgelopen jaren heb ik eigenlijk niks anders dan techno/house geluisterd.![]()
Wat vind je de beste techno?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:39 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
De artiesten ken ik grotendeels - de albums zeggen mij nagenoeg niks.
De afgelopen jaren heb ik eigenlijk niks anders dan techno/house geluisterd.![]()
![]()
Uhm wat?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:41 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zoiets doms
werkt alleen maar averechts, docent praat al snel zat
Ik doe inderdaad liever 1u45m over iets wat makkellijkek in 1 uur kan.![]()
Kan makkelijkek.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:42 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Uhm wat?
Ik doe inderdaad liever 1u45m over iets wat makkelijkek in 1 uur kan.
Hahaha editte je het nou naar makklijkek?Nu is het makkellijkek!
![]()
![]()
Ik wil alles even op me laten inwerken, zo'n chipmunk die HC geeft heb je ook niet veel aan
maarja ieder zijn ding, zo makkellijkek is het![]()
Verschilt heel erg.quote:
Ik ben ooit heel erg fan geweest van de hardere shit ā la Speedy J en Ostgut Ton label (berlijnse shit als Marcel Dettmann, Ben Klock etc.), maar dat luister ik thuis nooit meer eigenlijk.
Vooral de diepere Roemeense sound(A:rpia:r) is vooral mijn favoriet. Maar die shit wordt maar weinig gewaardeerd in Nederland (helaas). Waardoor mijn liefde voor elektronische muziek ook wel een beetje bekoeld is. De boekingen in Nederland ( en dan met name in Amsterdam) vind ik simpelweg niet interessant genoeg.
Met als één van mijn favoriete setjes: https://soundcloud.com/r_(...)club-cluj-10-04-2009![]()
Ken geen enkele naamquote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:50 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Verschilt heel erg.
Ik ben ooit heel erg fan geweest van de hardere shit ā la Speedy J en Ostgut Ton label (berlijnse shit als Marcel Dettmann, Ben Klock etc.), maar dat luister ik thuis nooit meer eigenlijk.
Vooral de diepere Roemeense sound(A:rpia:r. is vooral mijn favoriet. Maar die shit wordt maar weinig gewaardeerd in Nederland (helaas). Waardoor mijn liefde voor elektronische muziek ook wel een beetje bekoeld is. De boekingen in Nederland ( en dan met name in Amsterdam) vind ik simpelweg niet interessant genoeg.
Met als één van mijn favoriete setjes: https://soundcloud.com/r_(...)club-cluj-10-04-2009Ik luister ook wel redelijk wat techno maar ik doe het overduidelijk verkeerd want als ik met een echte technoliefhebber praat noemen ze nooit de artiesten die ik vet vind en vice versa.
![]()
Ken je Vakula?quote:
ik schaar het onder deep house, maar is ook ukrains of oost europees, heerlijk
Anton Zap, is een Rus, maar ook van die bijzondere platen![]()
Nope. Do tell.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:54 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Heb je dat gelezen over die SendGrid chickis wel relevant bij dit plaatje
![]()
http://www.reddit.com/r/p(...)list_adria_richards/
http://pastebin.com/JaNh0w5F
Zo'n vrouw die een licht seksueel getinte grap overhoorde van twee tech geeks bij dat bedrijf over een dongle (zo'n internet kabel ofzo) heeft ervoor gezorgd dat ze ontslagen werden daarvooren toen uiteindelijk werd ze zelf de laan uit gestuurd
![]()
![]()
De algemene opvatting van 'techno' is ook te breed bij de gemiddelde muziekliefhebber.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ken geen enkele naamIk luister ook wel redelijk wat techno maar ik doe het overduidelijk verkeerd want als ik met een echte technoliefhebber praat noemen ze nooit de artiesten die ik vet vind en vice versa.
Want als je serieus nog nooit van Speedy J hebt gehoord vraag ik me echt af wat jij typisch techno vindt.![]()
![]()
Ik ken niet bepaald veel, hoor. Ik luister veel naar muziek van labels Monkeytown en 50weapons, allebei Berlijns, met dingen als Modeselektor, Anstam, Shed, Apparat, 2562, Phon.o.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:57 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
De algemene opvatting van 'techno' is ook te breed bij de gemiddelde muziekliefhebber.
Want als je serieus nog nooit van Speedy J hebt gehoord vraag ik me echt af wat jij typisch techno vindt.![]()
Storm+glas water. Wat een dramaqueens.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:56 schreef Ties02 het volgende:
http://www.reddit.com/r/p(...)list_adria_richards/
http://pastebin.com/JaNh0w5F
Zo'n vrouw die een licht seksueel getinte grap overhoorde van twee tech geeks bij dat bedrijf over een dongle (zo'n internet kabel ofzo) heeft ervoor gezorgd dat ze ontslagen werden daarvooren toen uiteindelijk werd ze zelf de laan uit gestuurd
![]()
![]()
Valt inderdaad eerder in het spectrum van deephouse. Ben er niet echt fan vanquote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:51 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ken je Vakula?
ik schaar het onder deep house, maar is ook ukrains of oost europees, heerlijk
Anton Zap, is een Rus, maar ook van die bijzondere platen.
![]()
Sorryquote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:05 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Oh, sorry
![]()
Hate to burst your bubble, maar dit heeft niet veel met techno te maken.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:03 schreef Tchock het volgende:
Dit is mijn favoriete techno-nummer. Nederlands, nota bene.
Als ik het over (berlijne) techno heb, dan lijkt het meer op dit
![]()
Ik heb verder geen idee wat het exacte onderscheid is. Dus vertel, waarom is dat geen techno? Wat je laat horen klinkt meer in de richting (van dingen die ik ken bedoel ik) van Cosmin TRG:quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:06 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Hate to burst your bubble, maar dit heeft niet veel met techno te maken.
Als ik het over (berlijne) techno heb, dan lijkt het meer op dit
Is dít dan techno?Wat is wat, hoe is hoe?
edit: Die twee van jou zijn trouwens allebei vrij hard. Hoeft van mij niet.![]()
![]()
Dat is dan wel weer meer techno, 2562 heeft wel elementen maar is veel expirementaler
uiteindelijk is het allemaal electronische muziek en is dit een beetje genre whoring![]()
Maar waarom heeft dit 'niets met techno te maken' en wat is het dan wel?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:09 schreef Ties02 het volgende:
Dat is dan wel weer meer techno, 2562 heeft wel elementen maar is veel expirementaler
uiteindelijk is het allemaal electronische muziek en is dit een beetje genre whoringSnap daar geen fuck van.
![]()
Dat is inderdaad een (zeldzame) technoplaat van cosmig TRG. Hoewel die over algemeen vooral hardtrance produceren.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb verder geen idee wat het exacte onderscheid is. Dus vertel, waarom is dat geen techno? Wat je laat horen klinkt meer in de richting (van dingen die ik ken bedoel ik) van Cosmin TRG:
Is dít dan techno?Wat is wat, hoe is hoe?
edit: Die twee van jou zijn trouwens allebei vrij hard. Hoeft van mij niet.![]()
Timing, geen doorlopende (harde) kickquote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar waarom heeft dit 'niets met techno te maken' en wat is het dan wel?Snap daar geen fuck van.
dit is meer een soort dub plaat die je postte![]()
Ik ken Cosmin TRG verder helemaal niet, alleen laatst deze single op vinyl gekocht omdat Objekt op de A-kant stondquote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:10 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een (zeldzame) technoplaat van cosmig TRG. Hoewel die over algemeen vooral hardtrance produceren.Maar trance, hardtrance, techno, deephouse, house, één groot doolhof.
![]()
Techno is vooral repetitief, en in veel gevallen ook hard.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ken Cosmin TRG verder helemaal niet, alleen laatst deze single op vinyl gekocht omdat Objekt op de A-kant stondMaar trance, hardtrance, techno, deephouse, house, één groot doolhof.
Dit is vaak wel een goede graadmeter voor mensen die twijfelen of ze techno vet vinden of niet.
![]()
Die is heel erg vet.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:14 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Techno is vooral repetitief, en in veel gevallen ook hard.
Dit is vaak wel een goede graadmeter voor mensen die twijfelen of ze techno vet vinden of niet.Die lage synth, doet me aan Burial denken (en nee, ik weet dat dat geen techno is)
![]()
Ik merk wel dat - hoewel ik dus zelf het onderscheid vaak ook niet kan maken - wat de gemiddelde Amsterdamse hipster-xtc-student techno noemt iets héél anders is.![]()
![]()
Dat verschilt ook weer heel erg hoor. Bij speedy J in Trouw is het net zo druk als bij één of andere deephouse flikker die weer in Club Air staat.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:17 schreef Tchock het volgende:
Ik merk wel dat - hoewel ik dus zelf het onderscheid vaak ook niet kan maken - wat de gemiddelde Amsterdamse hipster-xtc-student techno noemt iets héél anders is.![]()
Daarom zeg ik ook gemiddeldequote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:18 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dat verschilt ook weer heel erg hoor. Bij speedy J in Trouw is het net zo druk als bij één of andere deephouse flikker die weer in Club Air staat.![]()
![]()
Wat de gemiddelde Amsterdamse technoliefber/student/ofwatdanookiedereendoetdrugs/ vindt van techno is toch wel ditquote:![]()
Eerder dit soort dingenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:23 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Wat de gemiddelde Amsterdamse technoliefber/student/ofwatdanookiedereendoetdrugs/ vindt van techno is toch wel dit![]()
![]()
Maar Ties heeft net wel gelijk, het is allemaal elektronisch. Als het tof is is het tof, anders niet. Al die onherkenbare genres"Nee, dit is geen drumstep, want het heeft geen off-tel elke negentiende maat!"
![]()
Uhh wat?quote:
Heb je hier überhaupt naar geluisterd of niet?
Technofeestjes zijn in Amsterdam echt overspoeld met Amsterdamse studenten.![]()
Ja. Het is bagger. En toch is het wat ik veel te vaak doorgestuurd krijg. Misschien ligt het aan mijn vrienden, dat kan ookquote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:27 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Uhh wat?
Heb je hier überhaupt naar geluisterd of niet?
Technofeestjes zijn in Amsterdam echt overspoeld met Amsterdamse studenten.![]()
![]()
Dit is gewoon een goede trackquote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:28 schreef Tchock het volgende: Op zaterdag 23 maart 2013 01:31 schreef Tchock het volgende:
Wat vind je hiervan, Speedy?![]()
Nooit geweest. In Berlijn (afgezien van niet-noemenswaardige tenten) enkel Tresor aangedaan. Wat trouwens de tofste club is waar ik ooit van mijn leven geweest ben.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:34 schreef Speedy_T het volgende:
Maar alsnog iets te soft om gedraaid te kunnen worden de Berghain bijvoorbeeld.![]()
Als je zoiets als dit opzet weet je al snel genoeg wat daar de norm isquote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nooit geweest. In Berlijn (afgezien van niet-noemenswaardige tenten) enkel Tresor aangedaan. Wat trouwens de tofste club is waar ik ooit van mijn leven geweest ben.![]()
Dat is dan weer niet iets wat ik aan zou zetten tijdens het studeren, maar ik kan hier met vlagen enorm van genieten.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:38 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Als je zoiets als dit opzet weet je al snel genoeg wat daar de norm isWat zijn de beste Amsterdamse plekken volgens jou? Studio 80 is vet
![]()
![]()
Verschilt ook heel erg. Studio 80 is wel oké, maar te snel heel druk waardoor je bijna geen bewegingsruimte hebt.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is dan weer niet iets wat ik aan zou zetten tijdens het studeren, maar ik kan hier met vlagen enorm van genieten.Wat zijn de beste Amsterdamse plekken volgens jou? Studio 80 is vet
Trouw is inderdaad heel vet. Naast dat ik op kruipruimte woon, is het daar regelmatig gezellig tot in de late uurtjes. Wel is er vaak een te 'hippe' line-up daar en zijn de echte techno-avonden beperkt tot 1 of 2 keer per maand.
De 'echte' technofeestjes zijn vaak in loodsen of andere locaties die alleen voor gelegenheden open zijn als de Gashouder () of de Westerunie.
![]()
De Gashouderquote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:44 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Verschilt ook heel erg. Studio 80 is wel oké, maar te snel heel druk waardoor je bijna geen bewegingsruimte hebt.
Trouw is inderdaad heel vet. Naast dat ik op kruipruimte woon, is het daar regelmatig gezellig tot in de late uurtjes. Wel is er vaak een te 'hippe' line-up daar en zijn de echte techno-avonden beperkt tot 1 of 2 keer per maand.
De 'echte' technofeestjes zijn vaak in loodsen of andere locaties die alleen voor gelegenheden op zijn als de Gashouder () of de Westerunie.
Ben er helaas maar één keer geweest en toen was 'ie praktisch leeg maar tering wat een vette zaal is dat.
![]()
![]()
Ja ook dat wel ja. Hoe was de verjaardag?quote:
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2013 01:47:25 ]![]()
Gezellig.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:47 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ja ook dat wel ja. Hoe was de verjaardag?![]()
En waarom staat dit topic in je Myat?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:52 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Stalken.
Nee, dit is het enige topic in mn MyAt dat nog leeft.![]()
![]()
Omdat je me ooit hierheen had geroepen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
En waarom staat dit topic in je Myat?
Nou, nog meer vragen?Baby darling doll face honey![]()
Je weet het niet hč.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:58 schreef Ties02 het volgende:
Als ze in hetzelfde huis zitten en op fok! met elkaar gaan praten![]()
Ik ken een verhaal van een FOK!er die klaar was met de liefde bedrijven met FOK!ster, toen ging die persoon naar de WC en hadden ze beide wat gepost op FOK!.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:58 schreef Ties02 het volgende:
Als ze in hetzelfde huis zitten en op fok! met elkaar gaan praten
Einde bericht.![]()
Feyenoord vanavond nog gezien? Janmaat en Schaken waren goeeed.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:59 schreef Ties02 het volgende:
he gatver feyenoorders, ik ben weer hc kijken![]()
Nope. Tchock moet leren voor tentamens tochquote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:57 schreef Speedy_T het volgende:
Hoop niet dat jullie nu in hetzelfde huis zitten en ik je avond verpest, Tchock..
Baby darling doll face honey![]()
Crack hebben tchock en je ex nog gevochten?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 02:02 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Nope. Tchock moet leren voor tentamens toch.
![]()
Nee, natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 02:04 schreef Typisch het volgende:
[..]
Crack hebben tchock en je ex nog gevochten?Baby darling doll face honey![]()
Geen sex voor de wedstrijd ehh tentamens dus?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 02:02 schreef Crack_ het volgende:
[..]
![]()
Gelukkig wel.. we hebben namelijk nu bijna 1,5 jaar dus dat zou triest zijn.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 02:06 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Geen sex voor de wedstrijd ehh tentamens dus?Baby darling doll face honey![]()
Alsof die zit te wachten op dat juridische gezanik van onsquote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:54 schreef Speedy_T het volgende:
Wut?
Je vriendin op Fok! hebben, en niet eens hier uitnodigen....Hahah naast elkaar gaan zitten FOK!kenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:57 schreef Speedy_T het volgende:
Hoop niet dat jullie nu in hetzelfde huis zitten en ik je avond verpest, Tchock.![]()
![]()
![]()
Neequote:Op zaterdag 23 maart 2013 02:08 schreef Ties02 het volgende:
Roept Tchock wel eens wetsartikelen tijdens de daad?.
Maar wel gewoon als ik wat aan het vertellen ben dat hij dan hele wetten die er achter zitten en blablabla gaat uitleggen.
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 02:07 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Gelukkig wel.. we hebben namelijk nu bijna 1,5 jaar dus dat zou triest zijn.Dan snap ik deze opmerking niet helemaal?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 02:02 schreef Crack_ het volgende:
[..]
![]()
Ik snapte jouw post over de wedstrijd ook al niet eigenlijkquote:Op zaterdag 23 maart 2013 02:10 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
[..]
Dan snap ik deze opmerking niet helemaal?![]()
geen neukseks voor de tentamens, zodat je je goed kunt voorbereidenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 02:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snapte jouw post over de wedstrijd ook al niet eigenlijk
dat is wat er bedoeld werd![]()
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 02:10 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
[..]
Dan snap ik deze opmerking niet helemaal?. Ja maar dan laat maar, uitleggen van grapjes is stom.
Dank je Typ.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 02:11 schreef Typisch het volgende:
[..]
geen neukseks voor de tentamens, zodat je je goed kunt voorbereiden
Kijk de voetballert snapt hetquote:Op zaterdag 23 maart 2013 02:11 schreef Typisch het volgende:
[..]
Oh wtf, dan snapte ik m ook nietquote:Op zaterdag 23 maart 2013 02:11 schreef Typisch het volgende:
[..]
dat is wat er bedoeld werd
Topic dood, goed gedaan Typo.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 02:13 schreef Typisch het volgende:
[..]
Zijn niet allemaal compleet debiel hoor, kijk naar mij ik ben best geniaal.![]()
Dankje.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 02:13 schreef Ties02 het volgende:
![]()
![]()
Ik snapte het wel speedy, ligt niet aan jou![]()
hahaha faalhaas, even ctrl+shift drukkenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 02:18 schreef Speedy_T het volgende:
Ik ga nu echt slapen trouwens, truste.
Makkelleijk. ą´'
Edit: de smiley lukt niet eens
truste![]()
![]()
Goedemorgen.
Straks weer naar het Bushuis. Lijkt inmiddels mijn tweede huis te zijn geworden
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie![]()
Ben je in ieder geval productief bezig.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 07:55 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Goedemorgen.
Straks weer naar het Bushuis. Lijkt inmiddels mijn tweede huis te zijn geworden![]()
Ik ken een jongen die al ren half jaar geleden is afgestudeerd maar nog regelmatig op REC komt. Tijdens het afstuderen heeft hij daar zoveel tijd doorgebracht dat het voor hem vertrouwder voelt dan thuis.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 07:55 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Goedemorgen.
Straks weer naar het Bushuis. Lijkt inmiddels mijn tweede huis te zijn gewordenFor every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon![]()
Dat is toch ook niet helemaal wenselijkquote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik ken een jongen die al ren half jaar geleden is afgestudeerd maar nog regelmatig op REC komt. Tijdens het afstuderen heeft hij daar zoveel tijd doorgebracht dat het voor hem vertrouwder voelt dan thuis.![]()
![]()
Hihi, dat heb ik een paar posts geleden aangepast, aangezien de volgorde nu ook op tofheid van student isquote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:02 schreef Ties02 het volgende:
Waarom sta jij opeens bovenaan bij de RuGDank! Nu aan het luisterenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:50 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Verschilt heel erg.
Vooral de diepere Roemeense sound(A:rpia:r) is vooral mijn favoriet. Maar die shit wordt maar weinig gewaardeerd in Nederland (helaas). Waardoor mijn liefde voor elektronische muziek ook wel een beetje bekoeld is. De boekingen in Nederland ( en dan met name in Amsterdam) vind ik simpelweg niet interessant genoeg.
Met als één van mijn favoriete setjes: https://soundcloud.com/r_(...)club-cluj-10-04-2009!
Ik luister verder niet gek veel techno, heb er ook niet gek veel verstand van (in tegenstelling tot hardstyle/hardcore, al gaat het eerste echt achteruit de laatste 3-4 jaar en staat het tweede al 5-10 jaar stil).
Heb dus ook niet een idee wanneer iets techno is en wanneer tech deep house
Enige wat ik tot nu toe heb geluisterd is: Remy Unger(onbekend, maar draait wel relaxt), Joris Voorn(dat is meer tech-house toch? Dat vind ik namelijk wel vet).
Maar ik heb zelf ook meer dat als iets lekker klinkt dat het me verder niet uit maakt. Ik luister laatste tijd veel 'JaBig', onbekende gast uit Canada die volgens mij zelf ook niet produceert, maar die maakt perfecte lounge mixjes waar je alles mee kan doen behalve party'en (werk, studie, schoonmaken, barzitten, tuinzitten alles al dan niet in combinatie met bier).
Zo. Nu verder aan de studie, mijn god wat zijn die computers in de UB traag, eerste 20 minuten staat ie nog van alles aan het opstarten wat ik nooit allemaal nodig kan hebben volgens mij
graag verwijderen![]()
Volgens mij is de die-hard techno mij ook wat te eentonig op feestjes, heb het wel eens geprobeerd maar mag van mij meestal wel iets meer gebeuren (nogmaals geen echte verstand van), vandaar dat ik Voorn meestal wel tof vind, gebeurt misschien wat meer in?
Die arpiar klinkt wel oke tot nu toe, luister hem vandaag wel even af in de bieb.
graag verwijderen![]()
De JB is dicht vandaagquote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:34 schreef Paxcon het volgende:
He Giku, die hokjes in de JB. Kun je daar zomaar in ofzo?. Maar die moet je even reserveren/regelen aan de balie.
graag verwijderen![]()
Ah zoquote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:00 schreef Giku het volgende:
[..]
De JB is dicht vandaag. Maar die moet je even reserveren/regelen aan de balie.
![]()
![]()
Uiteraard, 08:30-00:00 in tentamenperiodesquote:Daarbuiten van 10-18 ofzo dacht ik.
graag verwijderen![]()
Ik ben thuis veel te afgeleid en ben nog niet begonnenMaar wil ook niet in deze extreme winteromstandigheden naar de UB lopen.
![]()
Fietsen danquote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:16 schreef Etsu het volgende:
Ik ben thuis veel te afgeleid en ben nog niet begonnenMaar wil ook niet in deze extreme winteromstandigheden naar de UB lopen.
![]()
Bushuis wordt ontruimd. Lekker dan
Ja joh, 2 brandweerwagens er bij
Herstel, 3
Herstel 4
Zat er weer een student te roken op de wc?quote:For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon![]()
Zal wel, er was rookontwikkelingquote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:45 schreef Ryon het volgende:
[..]
Zat er weer een student te roken op de wc?
Zijn er al mensen verbrand?For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Zolang m'n boeken maar veilig zijn. De rest boeit me niet.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Fijn, mag alleeb terug om spullen te pakken. Een lucht dat hier hangt, niet normaal
Zo, ik heb een lesje judo gehad. Ik ben echt helemaal K.O. en afgemat.
[ Bericht 0% gewijzigd door GeneraalAdmiraal op 23-03-2013 14:29:14 ]Generaal?? Pardon??![]()
Daar gaat je dagje studeren.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 13:18 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Fijn, mag alleeb terug om spullen te pakken. Een lucht dat hier hangt, niet normaal![]()
Ben maar naar een vriend gegaan om daar maar wat te studeren. De UB is nu afbeladen, dus het heeft sowieso geen zin om daar naar toe te gaan.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
UvA? Hoor net dat de kelder open is. Zullen ze wel open hebben gegooid, omdat het Bushuis dicht is.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 14:06 schreef omelette het volgende:
Kom net terug van de UB. Geen plekje gevonden.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
BG is nu als het goed is ook open. Maar dat weten slechts weinig mensen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 14:16 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
UvA? Hoor net dat de kelder open is. Zullen ze wel open hebben gegooid, omdat het Bushuis dicht is.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
RUG. Ach m'n huisgenoten zijn toch weg dus hier is het ook wel te doenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 14:16 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
UvA? Hoor net dat de kelder open is. Zullen ze wel open hebben gegooid, omdat het Bushuis dicht is.![]()
![]()
opgelost!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 14:19 schreef omelette het volgende:
[..]
RUG. Ach m'n huisgenoten zijn toch weg dus hier is het ook wel te doenGeneraal?? Pardon??![]()
Jullie moeten lid worden van de facebookpagina:
"Slapende Aziaten in Universiteits-bibliotheken".
Generaal?? Pardon??![]()
Omdat jij het zegt zekerquote:Op zaterdag 23 maart 2013 14:37 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
Jullie moeten lid worden van de facebookpagina:
"Slapende Aziaten in Universiteits-bibliotheken".![]()
Ik ben er net weg, kut computers daar. Ik heb 3.5 uur gedaan over 25 arresten. Normaal maximaal 5 minuten. Heb de helft van de tijd lopen laden daarquote:Op zaterdag 23 maart 2013 14:19 schreef omelette het volgende:
[..]
RUG. Ach m'n huisgenoten zijn toch weg dus hier is het ook wel te doenDus nu thuis weer verder, moet er namelijk nog stuk of 100 voor het andere vak
graag verwijderen![]()
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 14:53 schreef Tchock het volgende:
Weet iemand van de UvA ook hoe ons boek voor internationaal recht er uit ziet?![]()
![]()
Zo vervelend als hoogleraren niet even de relevante overwegingen van arresten noemen. Nu moet ik ze zelf opzoeken.graag verwijderen![]()
Welk vak, ik moet er nog een paar samenvatten voor p&fquote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:43 schreef Giku het volgende:
Zo vervelend als hoogleraren niet even de relevante overwegingen van arresten noemen. Nu moet ik ze zelf opzoeken.![]()
Het is toch watquote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:43 schreef Giku het volgende:
Zo vervelend als hoogleraren niet even de relevante overwegingen van arresten noemen. Nu moet ik ze zelf opzoeken.![]()
Huurrecht, heb P&F al gedaan, was niet zo veel.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:43 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Welk vak, ik moet er nog een paar samenvatten voor p&fquote:
Ah, ze hebben wel deeplinks naar de ontbrekende arresten geplaatst, dat scheelt
graag verwijderen![]()
En godsamme, heb ik netjes de jurisprudentiebundel gekocht, staat er geen nette samenvatting/essentie in, alleen wat steekwoorden(Tags). Bah.Kloptquote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:48 schreef Ties02 het volgende:
Bij p&f volgt echt bijna alles gewoon uit de wedleuk vak
Wel goed opletten dat je niet steeds binnen de titels blijft, vaak staan er relevante bepalingen in Titels 17, 6-8 en nog wel anderen.
graag verwijderen![]()
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:50 schreef Giku het volgende:
En godsamme, heb ik netjes de jurisprudentiebundel gekocht, staat er geen nette samenvatting/essentie in, alleen wat steekwoorden(Tags). Bah.Wát ben jij luiquote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:43 schreef Giku het volgende:
![]()
Ik weet het, maar het gaat wel om 93 arresten voor dit vak, het zou allemaal e.e.a. schelen natuurlijk.quote:graag verwijderen![]()
Welk vak is dat?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:53 schreef Giku het volgende:
[..]
Ik weet het, maar het gaat wel om 93 arresten voor dit vak, het zou allemaal e.e.a. schelen natuurlijk.![]()
Is het dan ook zo dat het overgrote deel pure opvulling is met voorbeelden van de theorie, en maar een paar arresten echt essentieel en/of baanbrekend zijn?quote:![]()
Ik weet trouwens oprecht niet hoe ik dit op ga lossen, alles in die bundel markeren? Ontbrekende arresten allemaal uitprinten? Dat zijn er ook ruim 30, mag ze wel meenemen natuurlijk maar om daar met een stapel papier te zitten is ook niet alles natuurlijk.
Vind het altijd zoveel moeite terwijl het effectief weinig oplevert (behalve dat je het op je tentamen dus snel kan opzoeken).Ik denk 50-50, als ik het boek mag geloven (dateert uit 2011 gelukkig).quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is het dan ook zo dat het overgrote deel pure opvulling is met voorbeelden van de theorie, en maar een paar arresten echt essentieel en/of baanbrekend zijn?
Ik heb wel gelukkig tijdens het samenvatten alle belangrijke/genoemde arresten meegenomen in de samenvatting, dus ik denk dat ik die maar ga doen plus alle arresten genoemd op de hoorcolleges.graag verwijderen![]()
Nee, en dat is vrij normaal hoorquote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mag jij je jurisprudentie niet meenemen?![]()
Op de UvA mag altijd ieder arrest mee. En dat geldt voor de meeste universiteiten. Ik vind het ook onzinnig om het studenten te laten leren trouwens, dat doe je met de wet toch ook niet?quote:![]()
![]()
Ja, gelukkig mag ik dus een bundeltje meenemen en los alle arresten v.a. 2010 die relevant zijn.quote:
Ben nu bezig te noteren wat ik wel en wat niet ga onthouden.graag verwijderen![]()
Dat is ook niet bij elk vak zo hoor.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Op de UvA mag altijd ieder arrest mee. En dat geldt voor de meeste universiteiten. Ik vind het ook onzinnig om het studenten te laten leren trouwens, dat doe je met de wet toch ook niet?![]()
Welke vakken niet?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:00 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dat is ook niet bij elk vak zo hoor.![]()
Over die fiscale vakken weet ik het niet, maar wat betreft burgerlijk procesrecht mag gewoon je jurisprudentiebundel mee hoor.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:01 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Bij burgerlijk procesrecht niet bijvoorbeeld. En bij een aantal fiscale vakken ook niet.![]()
Ik heb anders maandag een tentamen waarvoor ik geen arresten mag meenemen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Op de UvA mag altijd ieder arrest mee. En dat geldt voor de meeste universiteiten. Ik vind het ook onzinnig om het studenten te laten leren trouwens, dat doe je met de wet toch ook niet?Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
NIBPR mocht dit jaar wel, maar bij de fiscale vakken inderdaad meestal niet.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:01 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Bij burgerlijk procesrecht niet bijvoorbeeld. En bij een aantal fiscale vakken ook niet.![]()
Welk vakquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:02 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik heb anders maandag een tentamen waarvoor ik geen arresten mag meenemen.![]()
![]()
Dan is dat veranderd.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Over die fiscale vakken weet ik het niet, maar wat betreft burgerlijk procesrecht mag gewoon je jurisprudentiebundel mee hoor.![]()
Er schijnt vanuit de praktijk een redelijke vraag te zijn naar studenten/afgestudeerden met een fatsoenlijke arresten-basis.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Op de UvA mag altijd ieder arrest mee. En dat geldt voor de meeste universiteiten. Ik vind het ook onzinnig om het studenten te laten leren trouwens, dat doe je met de wet toch ook niet?
Maar ik snap ook niet waarom er bij Burgerlijk gemiddeld 50-60 arresten worden gevraagd, niemand die ze alle 50 onthoud voor langere termijn. Ik zou dat dan minstens door de helft gooien met alleen de écht essentiële arresten, dit slaat nergens op natuurlijk.graag verwijderen![]()
Socialezekerheidsrechtquote:Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ik snap ook niet waarom je arresten moet leren terwijl je de wettenbundels gewoon mag meenemen/gebruiken, kan met arresten toch ook?![]()
Daar komt het wel op neer ja.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:03 schreef Yreal het volgende:
Sowieso, kansloos riedeltjes uit je hoofd moeten lerengraag verwijderen![]()
Ik heb wel eens gehoord van iemand die een tijdje in Parijs studeerde dat je daar niet eens wettenbundel erbij mocht hebben.![]()
Ik vind het echt onnodig. Als advocaat heb je ook gewoon de arresten tot je beschikking, en om te slagen moet je voor de meeste vakken toch wel de globale inhoud kennen. Wat is dan het praktisch nut van mensen de exacte bewoordingen uit hun hoofd te laten lerenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:02 schreef Giku het volgende:
[..]
Er schijnt vanuit de praktijk een redelijke vraag te zijn naar studenten/afgestudeerden met een fatsoenlijke arresten-basis.
Maar ik snap ook niet waarom er bij Burgerlijk gemiddeld 50-60 arresten worden gevraagd, niemand die ze alle 50 onthoud voor langere termijn. Ik zou dat dan minstens door de helft gooien met alleen de écht essentiële arresten, dit slaat nergens op natuurlijk.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
NIBPR mocht dit jaar wel, maar bij de fiscale vakken inderdaad meestal niet.quote:Nouja okay, niet bij alle vakken. Alle vakken die ik tot nu toe gehad heb danquote:![]()
![]()
Ja, ik snap dat je arresten tot je beschikking hebt, maar als je een zaak bij aanvang niet eens fatsoenlijk kan inschatten ga je uren maken voor niets. De scherpe kantjes zoek je altijd wel op(alles wel hopelijk), maar voor een eerste indruk van een zaak moet je toch wel een redelijke jurisprudentie-kennis hebben lijkt me (In beginsel, ene vakgebied meer dan andere uiteraard).quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het echt onnodig. Als advocaat heb je ook gewoon de arresten tot je beschikking, en om te slagen moet je voor de meeste vakken toch wel de globale inhoud kennen. Wat is dan het praktisch nut van mensen de exacte bewoordingen uit hun hoofd te laten leren
50 Arresten is te veel natuurlijk, daar niet van.graag verwijderen![]()
Say what. Wat is de gedachte daarachter?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:04 schreef Speedy_T het volgende:
Ik heb wel eens gehoord van iemand die een tijdje in Parijs studeerde dat je daar niet eens wettenbundel erbij mocht hebben.![]()
Dat heb ik ook gehoord jaquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:04 schreef Speedy_T het volgende:
Welke vraag?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zum kotsen.
Had je mijn vraag nog gezien?Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ja, maar geen 93 arresten voor 1 tentamen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:06 schreef Speedy_T het volgende:
Ik vind belangrijke jurisprudentie uit je hoofd leren helemaal niet zo gek hoor![]()
Nou was het bij vpb ook redelijk overbodig om de arresten mee te nemen omdat alles essentieel was " dat is een onttrekking" of "dat mag niet"![]()
Daarom zeg ik ook dat je de arresten toch wel moet leren. Het is niet zo dat je met een jurisprudentiebundel naast je alle arresten goed kan toepassen. Maar wat is het nut van uit je hoofd leren? Je onthoudt het toch nietquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:05 schreef Giku het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat je arresten tot je beschikking hebt, maar als je een zaak bij aanvang niet eens fatsoenlijk kan inschatten ga je uren maken voor niets. De scherpe kantjes zoek je altijd wel op(alles wel hopelijk), maar voor een eerste indruk van een zaak moet je toch wel een redelijke jurisprudentie-kennis hebben lijkt me (In beginsel, ene vakgebied meer dan andere uiteraard).
50 Arresten is te veel natuurlijk, daar niet van.![]()
![]()
Dat is bij bestuursrecht ook zo. We hebben zo'n 30 arresten en daarvan is het overgrote deel complete onzin en totaal niet toepas- of herbruikbaarquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:07 schreef Yreal het volgende:
Nou was het bij vpb ook redelijk overbodig om de arresten mee te nemen omdat alles essentieel was " dat is een onttrekking" of "dat mag niet"![]()
![]()
quote:Onder dit lid wil ik wajong onder brengen. Het is immers loon-aanvulling en dus opbrengst uit verrichte arbeid. Alternatief is het ook wel verdedigbaar als loon doorbetaling vanwege ziekte.quote:b: op het met toepassing van onderdeel a berekende bedrag worden in mindering gebracht:
1°. 15% van de redelijkerwijs te verwachten netto-opbrengst van in het lopende kalenderjaar verrichte arbeid, van een loon- of salarisdoorbetaling wegens ziekte of van een uitkering ingevolge de Ziektewet;
Wat denk je? Op kantoor durfde niemand zich eraan te wagen.![]()
Als het de bedoeling is dat je álle arresten onthoudt moeten het er in aantal een stuk minder zijn, anders is het niet mogelijk. Dus moet je snoeien in de hoeveelheid jurisprudentie of ze niet perfect kennen.quote:![]()
![]()
Er zijn arresten bij bestuursrecht?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is bij bestuursrecht ook zo. We hebben zo'n 30 arresten en daarvan is het overgrote deel complete onzin en totaal niet toepas- of herbruikbaar![]()
Inderdaadquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als het de bedoeling is dat je álle arresten onthoudt moeten het er in aantal een stuk minder zijn, anders is het niet mogelijk. Dus moet je snoeien in de hoeveelheid jurisprudentie of ze niet perfect kennen.Net burgerlijk 2 gehad he? Schwarz/Gnjatovic uit je hoofd?quote:graag verwijderen![]()
Duurovereenkomsten, zoals huur is een kleine tekortkoming (slecht onderhoud) genoeg om te ontbindenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:10 schreef Giku het volgende:
[..]
Net burgerlijk 2 gehad he? Schwarz/Gnjatovic uit je hoofd?
ofzo, nakoming niet meer mogelijk![]()
Ik zou het niet weten. Wajong is geen onderdeel van het vak SZR. Staat ongetwijfeld wel in mijn boek, maar daar wil ik mij nu even niet mee bezig houden, gezien het geen tentamenstof is. Wil er later deze week best naar kijken.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Onder dit lid wil ik wajong onder brengen. Het is immers loon-aanvulling en dus opbrengst uit verrichte arbeid. Alternatief is het ook wel verdedigbaar als loon doorbetaling vanwege ziekte.
Wat denk je? Op kantoor durfde niemand zich eraan te wagen.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Die ga ik dan ook niet makenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Christus. En je moet dat tentamen maken dinsdag?. Dat schijf ik door naar tentamenperiode 6. Kan ik mij dan even focussen op dat vak, anders wordt het mij nu echt te gortig.
![]()
Doorschuiven naar periode 6? Volgens mij kan dat niet. Herkansing moet meteen na blok 5 gemaakt wordenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Die ga ik dan ook niet maken. Dat schijf ik door naar tentamenperiode 6. Kan ik mij dan even focussen op dat vak, anders wordt het mij nu echt te gortig.
![]()
![]()
Als je dat uit je hoofd doet best knapquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:11 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Duurovereenkomsten, zoals huur is een kleine tekortkoming (slecht onderhoud) genoeg om te ontbinden
ofzo, nakoming niet meer mogelijk
graag verwijderen![]()
*pakt popcorn erbij*quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Doorschuiven naar periode 6? Volgens mij kan dat niet. Herkansing moet meteen na blok 5 gemaakt worden![]()
Graag, alle input is welkom. Het kan voor de client heel wat schelen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:11 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Wajong is geen onderdeel van het vak SZR. Staat ongetwijfeld wel in mijn boek, maar daar wil ik mij nu even niet mee bezig houden, gezien het geen tentamenstof is. Wil er later deze week best naar kijken.![]()
Dankje, maar volgens mij is dat gewoon normaal en zoveel arresten hadden we niet voor Bur2quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:12 schreef Giku het volgende:
[..]
Als je dat uit je hoofd doet best knap![]()
Herkansing van bestuursrecht 2 is in dezelfde tentamenperiode als pfe. Die bedoel ik.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Doorschuiven naar periode 6? Volgens mij kan dat niet. Herkansing moet meteen na blok 5 gemaakt worden![]()
Wij hadden er veertig.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:13 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dankje, maar volgens mij is dat gewoon normaal en zoveel arresten hadden we niet voor Bur2![]()
55 volgens mij?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:13 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dankje, maar volgens mij is dat gewoon normaal en zoveel arresten hadden we niet voor Bur2
Overigens weet ik al wat ik ga doen; mijn samenvatting lezen. Die arrestenbundel heeft alles lekker op wetsartikel gesorteerd, dus daar moet het maar mee te doen zijn. Dan ga ik nu die nieuwe arresten nog even doornemen.graag verwijderen![]()
Voor de herkansing welquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij kende alle 55 arresten uit je hoofd?Nu ken ik alleen de leuken nog
![]()
Wat schuift het?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Graag, alle input is welkom. Het kan voor de client heel wat schelen.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Dat zeg ik, je onthoudt het toch nietquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:15 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Voor de herkansing welNu ken ik alleen de leuken nog
![]()
![]()
Ik vond ze allemaal leuk, dus ik ken ze nog allemaalquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zeg ik, je onthoudt het toch niet
Niet jouw gebrek op mij afschuiven![]()
Kelderluik enzo weet je toch ook nog wel? Of Kwantum/Geldnet![]()
Kelderluik is te algemeen natuurlijk voor zo'n spelletje.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:17 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik vond ze allemaal leuk, dus ik ken ze nog allemaal
Kelderluik enzo weet je toch ook nog wel? Of Kwantum/Geldnet
Twickler?graag verwijderen![]()
Ja, natuurlijk ken ik Kelderluik. Dat is mijn hele punt; na een bepaalde tijd kennen we allebei de essentiële arresten toch wel. 55 arresten je hoofd in stampen is tijd- en energieverspilling, je kunt die tijd beter besteden aan het begrijpen van de stof of verdiepen in onderdelen die niet in de tentamenstof zitten.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:17 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Kelderluik enzo weet je toch ook nog wel?![]()
Kwantum/Geldnet ken ikquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:17 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Kelderluik enzo weet je toch ook nog wel? Of Kwantum/GeldnetGehad bij JVA.
![]()
Ja daar zit ook wat inquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk ken ik Kelderluik. Dat is mijn hele punt; na een bepaalde tijd kennen we allebei de essentiële arresten toch wel. 55 arresten je hoofd in stampen is tijd- en energieverspilling, je kunt die tijd beter besteden aan het begrijpen van de stof of verdiepen in onderdelen die niet in de tentamenstof zitten.![]()
Dat biertje wat we zouden gaan drinken. Maar dit is voor mijn stage. Ik was binnen 3 weken specialist op dit gebiedquote:![]()
![]()
Ja twickler was zo dom, was gewoon letterlijk die wettelijke bepaling opnieuwquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:19 schreef Giku het volgende:
[..]
Kelderluik is te algemeen natuurlijk voor zo'n spelletje.
Twickler?
iedere tekortkoming is reden voor ontbinding![]()
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:20 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja twickler was zo dom, was gewoon letterlijk die wettelijke bepaling opnieuw
iedere tekortkoming is reden voor ontbinding
graag verwijderen![]()
Ik dacht dat ik een samenvatting had gemaakt van Internationaal Recht voor de eerste kans maar dat is niet zo. Jammer weer.![]()
Bij lange na niet. Maar wel meer dan voor veel andere vakkenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:22 schreef Ties02 het volgende:
Tchock jij weet toch elk strafrecht arrest uit je hoofd![]()
![]()
Oude tentamens stampen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:23 schreef Tchock het volgende:
Ik dacht dat ik een samenvatting had gemaakt van Internationaal Recht voor de eerste kans maar dat is niet zo. Jammer weer.![]()
Ik denk dat ik beter eerst gewoon kan leren want ik had zwaar onvoldoende voor zowel de tussentoets als het eindtentamen in de eerste kans.quote:![]()
ik ga dit maar eens proberen. Ik kan die 9 punten wel gebruiken. Als ik nu alles haal loop ik gewoon nominaalquote:![]()
![]()
Bestuurs?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik ga dit maar eens proberen. Ik kan die 9 punten wel gebruiken. Als ik nu alles haal loop ik gewoon nominaal![]()
![]()
Bestuurs geeft nu geen puntenquote:op studeersnel staat trouwens een samenvatting van internationaal
![]()
Ik hoef niet iemand anders' samenvatting, dat werkt toch nietquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bestuurs geeft nu geen puntenop studeersnel staat trouwens een samenvatting van internationaal
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |