Welk vak, ik moet er nog een paar samenvatten voor p&fquote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:43 schreef Giku het volgende:
Zo vervelend als hoogleraren niet even de relevante overwegingen van arresten noemen. Nu moet ik ze zelf opzoeken.
Het is toch watquote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:43 schreef Giku het volgende:
Zo vervelend als hoogleraren niet even de relevante overwegingen van arresten noemen. Nu moet ik ze zelf opzoeken.
Huurrecht, heb P&F al gedaan, was niet zo veel.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:43 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Welk vak, ik moet er nog een paar samenvatten voor p&f
quote:
Kloptquote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:48 schreef Ties02 het volgende:
Bij p&f volgt echt bijna alles gewoon uit de wedleuk vak
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:50 schreef Giku het volgende:
En godsamme, heb ik netjes de jurisprudentiebundel gekocht, staat er geen nette samenvatting/essentie in, alleen wat steekwoorden(Tags). Bah.
Wát ben jij luiquote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:43 schreef Giku het volgende:
Ik weet het, maar het gaat wel om 93 arresten voor dit vak, het zou allemaal e.e.a. schelen natuurlijk.quote:
Welk vak is dat?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:53 schreef Giku het volgende:
[..]
Ik weet het, maar het gaat wel om 93 arresten voor dit vak, het zou allemaal e.e.a. schelen natuurlijk.
Is het dan ook zo dat het overgrote deel pure opvulling is met voorbeelden van de theorie, en maar een paar arresten echt essentieel en/of baanbrekend zijn?quote:
Ik denk 50-50, als ik het boek mag geloven (dateert uit 2011 gelukkig).quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is het dan ook zo dat het overgrote deel pure opvulling is met voorbeelden van de theorie, en maar een paar arresten echt essentieel en/of baanbrekend zijn?
Nee, en dat is vrij normaal hoorquote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mag jij je jurisprudentie niet meenemen?
Op de UvA mag altijd ieder arrest mee. En dat geldt voor de meeste universiteiten. Ik vind het ook onzinnig om het studenten te laten leren trouwens, dat doe je met de wet toch ook niet?quote:
Ja, gelukkig mag ik dus een bundeltje meenemen en los alle arresten v.a. 2010 die relevant zijn.quote:
Dat is ook niet bij elk vak zo hoor.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Op de UvA mag altijd ieder arrest mee. En dat geldt voor de meeste universiteiten. Ik vind het ook onzinnig om het studenten te laten leren trouwens, dat doe je met de wet toch ook niet?
Welke vakken niet?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:00 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dat is ook niet bij elk vak zo hoor.
Over die fiscale vakken weet ik het niet, maar wat betreft burgerlijk procesrecht mag gewoon je jurisprudentiebundel mee hoor.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:01 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Bij burgerlijk procesrecht niet bijvoorbeeld. En bij een aantal fiscale vakken ook niet.
Ik heb anders maandag een tentamen waarvoor ik geen arresten mag meenemen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Op de UvA mag altijd ieder arrest mee. En dat geldt voor de meeste universiteiten. Ik vind het ook onzinnig om het studenten te laten leren trouwens, dat doe je met de wet toch ook niet?
NIBPR mocht dit jaar wel, maar bij de fiscale vakken inderdaad meestal niet.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:01 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Bij burgerlijk procesrecht niet bijvoorbeeld. En bij een aantal fiscale vakken ook niet.
Welk vakquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:02 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik heb anders maandag een tentamen waarvoor ik geen arresten mag meenemen.
Dan is dat veranderd.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Over die fiscale vakken weet ik het niet, maar wat betreft burgerlijk procesrecht mag gewoon je jurisprudentiebundel mee hoor.
Er schijnt vanuit de praktijk een redelijke vraag te zijn naar studenten/afgestudeerden met een fatsoenlijke arresten-basis.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Socialezekerheidsrechtquote:
Daar komt het wel op neer ja.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:03 schreef Yreal het volgende:
Sowieso, kansloos riedeltjes uit je hoofd moeten leren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |