Jij ondermijnt mijquote:
Klopt. Ach, Paxcon is de zwakkere partij in deze, dus mijns inziens kon het geen kwaad. Het is aan Paxcon of hij alsnog schikt of niet. Ik wacht nog even een ondubbelzinnige reactie af.quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Jij ondermijnt mijNee just kiddin' ik gaf een subtiele herinnering aan je objectieve taak. Je bent geen notaris hè? Dus je hoeft niet feitelijk overwicht en juridische onkunde te compenseren bij partijen.
Dankquote:
Ik wacht op een deugdelijke uitspraak met betrekking tot door beide partijen ingebrachte standpunten.quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:23 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Klopt. Ach, Paxcon is de zwakkere partij in deze, dus mijns inziens kon het geen kwaad. Het is aan Paxcon of hij alsnog schikt of niet. Ik wacht nog even een ondubbelzinnige reactie af.
Primaquote:Op donderdag 21 maart 2013 20:25 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik wacht op een deugdelijke uitspraak met betrekking tot door beide partijen ingebrachte standpunten.
quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:23 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Klopt. Ach, Paxcon is de zwakkere partij in deze, dus mijns inziens kon het geen kwaad. Het is aan Paxcon of hij alsnog schikt of niet. Ik wacht nog even een ondubbelzinnige reactie af.
Alea iacta est.quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:25 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik wacht op een deugdelijke uitspraak met betrekking tot door beide partijen ingebrachte standpunten.
Niet te vroeg juichen...quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:26 schreef Etsu het volgende:
Wijn erbij om m'n overwinning op burgerlijk recht bonustoets te vieren en vanavond stappen
Kan haast niet fout gaanquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.![]()
Nee dan word je niet ontvankelijk verklaard omdat onze rechtsmacht niet zo ver reikt.quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:35 schreef Etsu het volgende:
Kan ik ook een procedure tegen moblo beginnen?![]()
Sowieso lay low for a while Etsu. Je hebt al genoeg geprocedeerd voor even. Denk aan je ambities.quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:35 schreef Etsu het volgende:
Kan ik ook een procedure tegen moblo beginnen?![]()
broodjes shoarma maken (ja zelf, Etsu).
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2013 20:52:41 ]![]()
Lekkerquote:Op donderdag 21 maart 2013 20:52 schreef Paxcon het volgende:
broodjes shoarma maken (ja zelf, Etsu).![]()
Broodje!!![]()
Vertel!quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:56 schreef Yreal het volgende:
Zo, dat was blok 4. En ik heb een scriptieonderwerp
Lekker vroeg trouwensof voor je bachelorthesis?
![]()
Wat wordt jouw subject?quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:56 schreef Yreal het volgende:
Zo, dat was blok 4. En ik heb een scriptieonderwerpGeneraal?? Pardon??![]()
Sorry!quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:57 schreef Paxcon het volgende:
Onze smileyman heeft deel 314 overgeslagen
Ik betaal straks wel dwangsomGeneraal?? Pardon??![]()
Als je noviet was had je een procedure aan je broek gehad.quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:04 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Sorry!
Ik betaal straks wel dwangsom![]()
aandelen zonder winstrecht in verhouding tot 4:6 van de ib.quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Vertel!
Lekker vroeg trouwensof voor je bachelorthesis?
of een van de andere varianten in fiscale wetten waar wordt verwezen naar aandelen en rechten.![]()
Beslissing in de zaak Giku tegen Paxcon.
Giku voert aan dat Paxcon hem willens en wetens heeft genegeerd ten aanzien van het begroeten jegens hem. Derhalve vordert Giku primair een dwangsom van ¤1,- (zegge: één euro) per overtreding in het geval Paxcon verzuimt hem, dan wel een voor Paxcon bekend persoon te begroeten. Subsidiair vordert Giku rectificatie. Overwegende echter hetgeen Paxcon heeft aangevoerd, te weten naarstig op zoek te zijn naar een vrije studieplek kan niet worden gezegd dat Paxcon onbetamelijk heeft gehandeld, daar, zeker ten tijde van een tentamenperiode, een studieplek in een studieruimte zeer schaars is en men zodoende vluchtig, zonder anderen in ogenschouw te nemen, een studieruimte "scant' om een vrije plek te kunnen bemachtigen. Hetgeen Giku heeft aangewend faalt dan ook.
Partijen kunnen eventueel beroep aantekenen bij Actaeon.
Dixi.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie![]()
Is dit voor je master of bachelorthesis?quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
aandelen zonder winstrecht in verhouding tot 4:6 van de ib.
of een van de andere varianten in fiscale wetten waar wordt verwezen naar aandelen en rechten.
Wat zou dan precies je onderzoeksrichting/vraag worden?En wat boeit je in het onderwerp? Ben gewoon benieuwd, niet negatief opvatten ofzo
De IB noteert artikelen met een enkele punt. Dus 4.6 IB.![]()
![]()
Daar kan je veel over schrijven. Je zou ook de de veranderingen in het bv recht kunnen meenemen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
aandelen zonder winstrecht in verhouding tot 4:6 van de ib.
of een van de andere varianten in fiscale wetten waar wordt verwezen naar aandelen en rechten.Generaal?? Pardon??![]()
Vergeet niet de partijen op eventuele rechtsmiddelen te wijzen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:09 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Giku voert aan dat Paxcon hem willens en wetens heeft genegeerd ten aanzien van het begroeten jegens hem. Derhalve vordert Giku primair een dwangsom van ¤1,- (zegge: één euro) per overtreding in het geval Paxcon verzuimt hem, dan wel een voor Paxcon bekend persoon te begroeten. Subsidiair vordert Giku rectificatie. Overwegende echter hetgeen Paxcon heeft aangevoerd, te weten naarstig op zoek te zijn naar een vrije studieplek kan niet worden gezegd dat Paxcon onbetamelijk heeft gehandeld, daar, zeker ten tijde van een tentamenperiode, een studieplek in een studieruimte zeer schaars is en men zodoende vluchtig, zonder anderen in ogenschouw te nemen, een studieruimte "scant' om een vrije plek te kunnen bemachtigen. Hetgeen Giku heeft aangewend faalt dan ook.
Dixi.
Ik denk dat Paxcon wel blij is deze keer trouwens![]()
![]()
Ik had ook shoarma opquote:Op donderdag 21 maart 2013 20:52 schreef Paxcon het volgende:
broodjes shoarma maken (ja zelf, Etsu).![]()
![]()
Ik kan uiteraard niet en plein public mijn mening over de uitspraak geven. Voor het geval Giku of Paxcon in beroep gaan.![]()
Done.quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:12 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Vergeet niet de partijen op eventuele rechtsmiddelen te wijzen.
Ik denk dat Paxcon wel blij is deze keer trouwensOp woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
iets in de trend van kwalificeer je nog als aandeelhouder in het kapitaal wanneer je geen recht hebt op,winst. Maar dat mag nog even uit kristalliseren.quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Is dit voor je master of bachelorthesis?
Wat zou dan precies je onderzoeksrichting/vraag worden?En wat boeit je in het onderwerp? Ben gewoon benieuwd, niet negatief opvatten ofzo
De IB noteert artikelen met een enkele punt. Dus 4.6 IB.![]()
vanmiddag wat,zit lezen over de potentie van stem of winstrechtloze aandelen.. Je kan ze eindeloos uitgeven om bepaalde % criteria te ontlopen, hoe zitten die verschillende soorten in zeggenschap, ect ect.
ik heb een lijst met alle "vragen". Erg interessant. Dit zijn de dingen waarom ik rechten zo prachtig vind:)![]()
logisch. Aandelen zonder winstrecht zijn immers een voortvloeiende uit de nieuwe bv wetgevingquote:Op donderdag 21 maart 2013 21:11 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Daar kan je veel over schrijven. Je zou ook de de veranderingen in het bv recht kunnen meenemen.![]()
Sinds de Flex BV kun je inderdaad een hoop dingen doen ja. Dus je bent wel van mening dat een AH zonder winstrecht maar met stemrecht eigenlijk fiscaal gezien geen AH is?quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
iets in de trend van kwalificeer je nog als aandeelhouder in het kapitaal wanneer je geen recht hebt op,winst. Maar dat mag nog even uit kristalliseren.
vanmiddag wat,zit lezen over de potentie van stem of winstrechtloze aandelen.. Je kan ze eindeloos uitgeven om bepaalde % criteria te ontlopen, hoe zitten die verschillende soorten in zeggenschap, ect ect.
ik heb een lijst met alle "vragen". Erg interessant. Dit zijn de dingen waarom ik rechten zo prachtig vind:)
Winstrechtloze aandelen moeten per definitie wel stemrecht hebben trouwens. En vice versa. Een leuke vraag is dan ook hoe 'echt' het winstrecht moet zijn bij stemrechtloze aandelen voordat je het hele begrip aandeelhouder eigenlijk hol maakt.
Really?Dus dit is jouw passie zegmaar
cool.
![]()
Euh hoe moest je onder het oude recht winstloze aandelen maken dan?quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:11 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Daar kan je veel over schrijven. Je zou ook de de veranderingen in het bv recht kunnen meenemen.![]()
eigenlijk wel. Je hebt immers geen belang in het kapitaal van de vennootschap. Maar ook wel.. Niet in de traditionele zin van 4.6, gelet op wat er gelijk wordt gesteld met een ab.quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:19 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Sinds de Flex BV kun je inderdaad een hoop dingen doen ja. Dus je bent wel van mening dat een AH zonder winstrecht maar met stemrecht eigenlijk fiscaal gezien geen AH is?
cool.
en dit ja, lettende op fiscale aspecten.
oh en het hele natrekking/ vermeninging/zaaksvorming gedoe in goederenrecht.prachtig vind ik dat.![]()
Het is helaas wel een soort AB, wat wel nadelig is. Gebruikeloonregelingen en tbs situaties.quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
logisch. Aandelen zonder winstrecht zijn immers een voortvloeiende uit de nieuwe bv wetgeving
Edit: is al gezegd. Ik forum even via mijn ipadGeneraal?? Pardon??![]()
niks verbiedt stem en winstrechtloze aandelen. Wat je er aan hebt is een ander verhaal.quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:19 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Sinds de Flex BV kun je inderdaad een hoop dingen doen ja. Dus je bent wel van mening dat een AH zonder winstrecht maar met stemrecht eigenlijk fiscaal gezien geen AH is?
Winstrechtloze aandelen moeten per definitie wel stemrecht hebben trouwens. En vice versa. Een leuke vraag is dan ook hoe 'echt' het winstrecht moet zijn bij stemrechtloze aandelen voordat je het hele begrip aandeelhouder eigenlijk hol maakt.
cool.
![]()
Hmm okequote:Op donderdag 21 maart 2013 21:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
eigenlijk wel. Je hebt immers geen belang in het kapitaal van de vennootschap. Maar ook wel.. Niet in de traditionele zin van 4.6, gelet op wat er gelijk wordt gesteld met een ab.
en dit ja, lettende op fiscale aspecten.
oh en het hele natrekking/ vermeninging/zaaksvorming gedoe in goederenrecht.prachtig vind ik dat.Maar is dit voor je bachelor of master?
Okegoederenrecht is ook leuk ja. Vooral zekerheden e.d. en dogmatische vraagstukken over eigendom/natrekking/zaaksvorming etc.
Ik heb er nog een edit bijgeschreven trouwens ^^![]()
![]()
maar ab slaat voornamelijk op winstrecht. Dus is er nog ab zonder winstrecht.quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:24 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Het is helaas wel een soort AB, wat wel nadelig is. Gebruikeloonregelingen en tbs situaties.
Edit: is al gezegd. Ik forum even via mijn ipad![]()
ik doe gewoon waar ik zin in hebquote:Op donderdag 21 maart 2013 21:27 schreef Etsu het volgende:
Y, ik snap het niet.
Je doet UvA 1ste jaar (?) en HBO laatste jaar (?)?![]()
2:228 lid 5 staat dat uitdrukkelijk in de weg. Als je geen stemrecht hebt kan niet je recht op winst ook worden ontnomen. Dat is ook logisch, anders ben je geen aandeelhouder meer. Dan is het begrip inhoudsloos.quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
niks verbiedt stem en winstrechtloze aandelen. Wat je er aan hebt is een ander verhaal.![]()
Uitstekende uitspraakquote:Op donderdag 21 maart 2013 21:09 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Dixi.![]()
![]()
koop eens een nieuw bw. Bij mij is 225 oproep van de avaquote:Op donderdag 21 maart 2013 21:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
2:228 lid 5 staat dat uitdrukkelijk in de weg. Als je geen stemrecht hebt kan niet je recht op winst ook worden ontnomen. Dat is ook logisch, anders ben je geen aandeelhouder meer. Dan is het begrip inhoudsloos.![]()
![]()
Etsu ik zei toch: lay low for a while.quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:35 schreef Etsu het volgende:
Giku, ik zou in beroep gaan als ik jou was, ik steun je wel als advocaat![]()
Ja, dat is sowieso een punt. Ik had wel ergens gelezen dat ab zonder winstrecht ook als 'soort ab' werd gezien.(4.7) omdat je toch kon bepalen hoe kapitaal werd verdeeld ect..quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
maar ab slaat voornamelijk op winstrecht. Dus is er nog ab zonder winstrecht.Generaal?? Pardon??![]()
Er staat ook 228.quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
koop eens een nieuw bw. Bij mij is 225 oproep van de ava225 gaat over de oproep inderdaad. Dus kijk eens goed voor je mijn kennis als oud bestempelt.
![]()
![]()
valt dus genoeg over te zeggenquote:Op donderdag 21 maart 2013 21:37 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Ja, dat is sowieso een punt. Ik had wel ergens gelezen dat ab zonder winstrecht ook als 'soort ab' werd gezien.(4.7) omdat je toch kon bepalen hoe kapitaal werd verdeeld ect..![]()
![]()
Maar ik probeer iedereen hier een beetje te helpen zodat ik punten scoor bij jou en/of Bobbiequote:Op donderdag 21 maart 2013 21:37 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Etsu ik zei toch: lay low for a while.![]()
![]()
Ik houd me totaal niet bezig met mn scriptie of de vakken volgend jaar of wat dan ook. Ik zie 't allemaal welquote:![]()
![]()
Ah dat is wel nobel Ets.quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:39 schreef Etsu het volgende:
[..]
Maar ik probeer iedereen hier een beetje te helpen zodat ik punten scoor bij jou en/of Bobbie![]()
dat wist ik nietquote:Op donderdag 21 maart 2013 21:37 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Er staat ook 228.225 gaat over de oproep inderdaad. Dus kijk eens goed voor je mijn kennis als oud bestempelt.
sorry acta
![]()
![]()
ik zit dan ook al op 5 jaar studeren nu..quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:39 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik houd me totaal niet bezig met mn scriptie of de vakken volgend jaar of wat dan ook. Ik zie 't allemaal wel
mag allemaal wel een beetje klaar zijn. Ik wil door naar de master fase en geld gaan verdienen.![]()
Jezus, dan ben je wel vroeg begonnenquote:Op donderdag 21 maart 2013 21:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik zit dan ook al op 5 jaar studeren nu..
mag allemaal wel een beetje klaar zijn. Ik wil door naar de master fase en geld gaan verdienen.![]()
![]()
Geeft nietquote:maar ben je er dus van bewust dat ogv 2:228 vijfde lid je dus niet winst èn stemrechtloze aandelen kunt maken.
![]()
Prima, ik ga in beroep.quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:09 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Dixi.quote:Geachte heer Actaeon,
Het door de tegenpartij aangevoerde is helaas feitelijk onjuist. De tegenpartij, Paxcon, liep namelijk langs verzoeker, thans appellant, in het gangenstelsel van het Harmoniegebouw (van de RuG, te Groningen). De eerste keer stond appellant te praten met een jongedame, zeker niet verkeerd, en keek hij verweerder, Paxcon, strak in de ogen aan in de verwachting gegroet te worden. Hierbij ging appellant er van uit dat hij gegroet zou worden door onze baardloze noviet, ten onrechte toen bleek.
De tweede keer kwam appellant uit de retirade en liep verweerder wederom langs, zonder te groeten. Nu ik alleen was, zonder spannende vrouw, had er ten minste gegroet kunnen worden.
Uit het verweer van verweerder blijkt te meer dat deze na een eerste ontmoeting weinig onthoudt, onacceptabel! Na een ontmoeting moet men toch weten hoe de ander er uit ziet, zeker als het slechts enkele dagen geleden is, laat staan als de ander een ervaren user (lees: niet noviet) is. Een beetje respect lijkt op zijn plaats.
Vandaar dat ik de vordering in beroep aanpas naar het volgende:
het immer groeten van alle ervaren users (dat wil zeggen: niet novieten), voor zover hij, Paxcon, weet of behoort te weten wie dat zijn; en
deze veroordeling niet slechts online geldig te laten zijn maar ook daarbuiten; en
op deze veroordeling een dwangsom van ¤2,- (zegge: twee euro) per overtreding, dan wel een rectificatie in dit topic.
Hoogachtend,
Giku.graag verwijderen![]()
De werkdruk komt zo wel behoorlijk hoog te liggen
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Moet ik 't van je overnemen?quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:50 schreef Sideshowbobbie het volgende:
De werkdruk komt zo wel behoorlijk hoog te liggen![]()
Nice tryquote:
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ik heb me al sinds zaterdag of zondag niet geschoren! En jij had al geen baard, dus beide verweren kunnen niet.quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:50 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Wat is dezeIk heb je echt niet gezien! Misschien herken ik je niet meer zonder baard
graag verwijderen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |