website Nationaal Saluutquote:Het saluut dat je samen brengt
Als Defensie staan we klaar voor Nederland. Altijd en overal. Dat laten we op 30 april zien, met een bijzonder eerbetoon: Het Nationaal Saluut. Samen brengen we zo een eervolle afscheidsgroet voor Hare Majesteit de Koningin en een passende welkomstgroet voor Zijne Majesteit de Koning.
We vragen u te salueren, een foto van uzelf te (laten) maken. Deze kunt u hier uploaden. U kunt ook een foto maken met uw webcam en deze gebruiken. Alle foto’s worden verzameld op deze website en een selectie van 450 foto’s wordt geplaatst in een advertentie in de Telegraaf.
Voeg uw foto toe
Namens de Commandant der Strijdkrachten, bedankt voor uw medewerking.
Werkt dus bij het KCT.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:07 schreef hoogvlieger het volgende:
[ afbeelding ]
Het KCT embleem op een rode baret? Nog niet eerder gezien.
Hier ook niet, je had vroeger toch ook Marinier Commando's? En dan bedoel ik geen MARSOF maar gasten die ook de ECO hadden gedaan, die hadden toch ook een andere baret, of wapen?quote:Op zondag 24 maart 2013 12:07 schreef hoogvlieger het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk eerder aan een luchtmobieler die een ondersteunende functie bij KCT draait maar geen operator is. Correct me if I'm wrong.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:23 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Hier ook niet, je had vroeger toch ook Marinier Commando's? En dan bedoel ik geen MARSOF maar gasten die ook de ECO hadden gedaan, die hadden toch ook een andere baret, of wapen?
Denk dat je gelijk hebt. Je hebt namelijk ook normale landmachtbaretten met KCT embleem, voor bijvoorbeeld logistieke lui op de kazerne.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:03 schreef Vortix het volgende:
[..]
Ik denk eerder aan een luchtmobieler die een ondersteunende functie bij KCT draait maar geen operator is. Correct me if I'm wrong.
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 18:53 schreef Cobra4 het volgende:
Zal mij benieuwen welke communicatieflapdrol dit heeft bedacht. DIt is wel erg, euhm... apart.
Puma? Heb jij ons toevallig iets te vertellen?![]()
Oud KCT'er.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:07 schreef hoogvlieger het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, Vortix heeft het goed.quote:Op maandag 25 maart 2013 10:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Oud KCT'er.
Nu werkzaam bij LMB.
Dan behouden ze hun baretembleem maar verruilen hun groene baret voor de rode.
Onze instructeurs van toen hadden dat ook zo. Zal wel niet veranderd zijn.
Nope, als je bij lumbl zit kom je bij 1 v/d regimenten (grenadiers/jagers, v Heutsz, Stoottroepen) in het geval van infanterist.quote:
En toch zaten er bij ons rode baretten met KCT baretembleem.quote:Op maandag 25 maart 2013 12:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nope, als je bij lumbl zit kom je bij 1 v/d regimenten (grenadiers/jagers, v Heutsz, Stoottroepen) in het geval van infanterist.
Waren volgens mij KCT'ers die als gastinstructeur ingehuurd waren. Dat was nog de periode dat het de bedoeling was dat er baretachtergrondjes op de baret zelf kwamen te zitten... Kortom lang geleden.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En toch zaten er bij ons rode baretten met KCT baretembleem.
Kan zijn dat dat inmiddels is veranderd.
(let wel mensen, ik heb het over de eerste lichting, 09/92)
Klopt idd, toen ik in 2004 in de AMOL zat hadden we een adjudant met rode baret en kct embleem en die was toch echt al lang luchtmobieler.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En toch zaten er bij ons rode baretten met KCT baretembleem.
Kan zijn dat dat inmiddels is veranderd.
(let wel mensen, ik heb het over de eerste lichting, 09/92)
Staat naast die van jou op die site.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:39 schreef paintmeester het volgende:
Heb jij je foto al verstuurd Cobra?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |