Je had gelijk, eerste serie van 15 kon ik niet afmaken, maar daarna de series van 10 was bijna te licht, dus die 15 haal ik binnenkort wel.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:18 schreef seto het volgende:
[..]
Preacher curls zijn juist zwaarder dus je kan minder curlen, maar wel betere isolatie indd.
squat je ook?quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:10 schreef MarMar het volgende:
[..]
Je had gelijk, eerste serie van 15 kon ik niet afmaken, maar daarna de series van 10 was bijna te licht, dus die 15 haal ik binnenkort wel.
Vandaag dit gedaan:
1e keer deze rug+biceps sessie van mijn nieuwe schema
Lower back 4x12 x 35 kg
Wide grip lat pull 3x12 x 35 kg
Cable row: 4x10 x 20 kilo ging me tot de laatste serie te makkelijk, volgende keer minstens 25 kg
halter curl scott bank 1x8 x 15 kg, naadje, daarna 3 x 10 x 10 kg en dat ging lekker.
Incline (liggend op schuine bank) biceps dumbbells 3x10 x 6 kg per hand
Dan nog ff 15 minuten loopband, gemiddelde helling 11.5 % en dat was het voor vandaag.
Je m. vastus medialis van de quadriceps zorgt voor de slot extensie van je knie. De ligamenten in je knie komen bij de eindgrenzen(bijv. Extensie of flexie) op spanning en kunnen pijn veroorzaken.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:56 schreef 16meter het volgende:
[..]
Geen vocht, ook niet dik. En het is een zeurend pijntje dat ik voel bij het strekken, geen ziek stekende pijn. Als ik goed opgewarmd ben lijkt het ook iets minder te zijn.
Kijk het wel even aan..
In mijn sessie van gister ja, (deze week met 4daysplit begonnen)quote:
Upper-cross syndrome kan je op zoeken. Staat aangegeven wat je kan trainen ( mm. trapezius, rhomboideus) en strechten van (mm.pectoralis major en minor)quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hier zijn ook stretches voor, naast oefeningen. Verbosity kan je er vast wel wat geven.
Ik snap de zin niet zo goed. Ik had een inpingement en daar had je vele soorten van en ik had een scapula dyskinesie en een GIRD. Ik heb als oefening meegekregen de sleeper stretch die ik 2x per dag moet uitvoeren. Snap niet wat je precies bedoelt met "jij had GIRD toch met de sleeper stretch".quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:26 schreef Verbosity het volgende:
Blijft klote advies geven met mobiel. Kan eventueel thuis nog wat boeken erbij pakken als je meer info wil.
P.s. Yuri jij had GIRD toch met de sleeper stretch? Bij jou zijn de achterste spieren/ligamenten dan verkort en moet je die rekken. Maar die doe je nu al.
Hoe lang had je SS gedaan dan?quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:56 schreef Panzermaus het volgende:
Signed. Absoluut, ga for the love of God die Babylover's variant doen, want ideaal is dit niet. En dan te bedenken dat de originele SS niet eens barbell rows of pullups heeft.
Oké bedankt. Ik snapte de zin eerder niet omdat je zegt "Jij had GIRD toch met de sleeper stretch". Beetje vage zin.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:15 schreef Verbosity het volgende:
Sleeper stretch had je mee gekregen als oefening. Deze worden gebruikt om GIRD, wat vaak gepaard gaat met impingement, op te lossen. Neem aan dat je m.supraspinatus de oorzaak is bij de impingement vandaar daar je schouderblad eerder omhoog gaat dan de andere kant om hem te ontlasten. De supraspinatus gebruik je namelijk ook voor de eerste ~30 graden abductie. Maar de voornamelijke functie is exorotatie (naar binnen toe draaien van de schouder).
Kan niet echt zeggen wanneer het ontstaan is. Paar weken geleden merkte ik het op.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:15 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Je m. vastus medialis van de quadriceps zorgt voor de slot exten,sie van je knie. De ligamenten in je knie komen bij de eindgrenzen(bijv. Extensie of flexie) op spanning en kunnen pijn veroorzaken.
Als het je vastus zou zijn dan doet het bij isometrisch aanspannen waarschijnlijk pijn? Anders kan de mediale band beschadigd/ geirriteerd zijn.
Maar hoe is het ontstaan? Wat gebeurde er voor beweging/activiteit.
Het zou misschien ook wel eens je meniscus kunnen zijn, aangezien je aangeeft dat het pijn doet als je druk geeft. Probeer je voet eens naar buiten te draaien terwijl je onderbeen een hoek van 90 graden maakt met je bovenbeen, of beter nog: ga liggen en laat iemand anders je onderbeen naar buiten draaien. Als dat pijn doet is de kans dik aanwezig dat je een gescheurde meniscus hebt.quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:07 schreef 16meter het volgende:
[..]
Kan niet echt zeggen wanneer het ontstaan is. Paar weken geleden merkte ik het op.
Alleen volledige extensie is pijnlijk.
Exorotatie is het naar buiten draaien van de arm.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:15 schreef Verbosity het volgende:
Sleeper stretch had je mee gekregen als oefening. Deze worden gebruikt om GIRD, wat vaak gepaard gaat met impingement, op te lossen. Neem aan dat je m.supraspinatus de oorzaak is bij de impingement vandaar daar je schouderblad eerder omhoog gaat dan de andere kant om hem te ontlasten. De supraspinatus gebruik je namelijk ook voor de eerste ~30 graden abductie. Maar de voornamelijke functie is exorotatie (naar binnen toe draaien van de schouder).
Je kan een Valgus test proberen. Dan wordt de mediale collaterale band op spanning gebracht.quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:07 schreef 16meter het volgende:
[..]
Kan niet echt zeggen wanneer het ontstaan is. Paar weken geleden merkte ik het op.
Alleen volledige extensie is pijnlijk.
-edit: ik moet echt eens beter op gaan letten op de uniquote:Op woensdag 20 maart 2013 18:39 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Exorotatie is het naar buiten draaien van de arm.
Exorotatie is je bovenarm die naar buiten draait. Endorotatie naar binnen (bijvoorbeeld arm op je rug).quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:01 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Nope, als je je arm naar binnen draait draai je je schouder dus naar buiten en andersom. Zo geldt het iig voor de heup en volgens mij ook voor de schouder.
De laterale colateralle band en de iliotibiale band die over het bot gaan. Oftewel de buitenste band van je knie en de peesplaat. Heb het zelf ook af en toe. Zolang je er geen last van hebt negeren. Naast de knieschijf bij de gewrichts spleet kan je het voelen verplaatsen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:14 schreef no1uknow het volgende:
Meneer de fysio, mijn linkerknie kraakt als ik er doorheen buig, altijd. Ook als ik dus bijvoorbeeld de trap op loop. Het is een niet al te harde en lange kraak, alsof je met je hand door kiezelsteentjes heen gaat, zoiets. Het volume is wel zodanig dat ik het zelfs op kan nemen met m'n iPhone, wat kan dit zijn?
Heeft weer/temperatuur hier ook nog invloed op? Ik lijk dat vaker te hebben in slechter weer dan zomers weer en ik heb het al 100 jaar dus ik negeer het inderdaad ook gewoon als ik er geen last van heb.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:22 schreef Verbosity het volgende:
[..]
De laterale colateralle band en de iliotibiale band die over het bot gaan. Oftewel de buitenste band van je knie en de peesplaat. Heb het zelf ook af en toe. Zolang je er geen last van hebt negeren. Naast de knieschijf bij de gewrichts spleet kan je het voelen verplaatsen.
Sorry dat ik een fout maakquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:19 schreef Diabox het volgende:
Dorsiflexie ditdat. Endo- en exorotatie doorelkaar halen
Je weet best dat BMI alleen geldt bij gemiddeld en dat vetpercentage veel meer zegt.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:34 schreef MrGuma het volgende:
Haha. Net voor de gein gekeken of ik te zwaar was op de site van het voedingscentrum.
Man, 21 jaar, 190cm, 98kg. Zou een bmi van 27,1 hebben. Wat dus feitelijk op de grens zit van overgewicht. Terwijl mijn buikomtrek op 95cm zit.
Nu voel ik me dik.
Crap, busted!quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:45 schreef MarMar het volgende:
[..]
Je weet best dat BMI alleen geldt bij gemiddeld en dat vetpercentage veel meer zegt.
Cool story bro.quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:12 schreef ZetaOS het volgende:
Vandaag benen getraind...Altijd weer een bijzondere ervaring
Squats zonder Squat rek. Gewoon de barbell van de grond tillen en in je nek leggen.
Een vent die alleen bankdrukt als ie komt stond te kijken met een uitdrukking van Zooow, dats zwaar.
Daarna Deadlifts, lekker veel reps met een medium gewicht,...kennen ze niet bij Fit 4 Free.
Alsof een bosneger die voor het eerst in de westerse wereld komt en ziet dat er 10.000 bananen in een container passen.
Daarna Lunges door de hele sportschool met elke hand 22 kilo dumbbell, Als je Fit4Free A,veen kent is dat een behoorlijk stuk door het gewone volk heen.
Irritant is dat de Hele Gym je aan zit te staren van "ziek!"
In de rust beetje wezen bankdrukken...voor de lol om even bij te komen.
Op naar de Hindi pushups, gevolgd door one arm pushups, ja dan kijken de losers weer.
Ondertussen stonden 30 vrouwen met grote ogen te kijken terwijl ze te wachten voor de Yoga/Zumba/ les of zo.
Een jongen kreeg ruzie met zijn vriendin om dat ze wat aan mij vroeg (over pushups)..
" #%$KK! Ga je toch lekker met hem sporten!!" of iets in die strekking riep hij haar na![]()
Tijd om naar huis te gaan en de beta`s met vriendin & Captain upperbody achter te laten.
Had je een stijfje toen je dit typte? >>Onzquote:Op woensdag 20 maart 2013 21:12 schreef ZetaOS het volgende:
Squats zonder Squat rek. Gewoon de barbell van de grond tillen en in je nek leggen.
Een vent die alleen bankdrukt als ie komt stond te kijken met een uitdrukking van Zooow, dats zwaar.
Daarna Deadlifts, lekker veel reps met een medium gewicht,...kennen ze niet bij Fit 4 Free.
Alsof een bosneger die voor het eerst in de westerse wereld komt en ziet dat er 10.000 bananen in een container passen.
Daarna Lunges door de hele sportschool met elke hand 22 kilo dumbbell, Als je Fit4Free A,veen kent is dat een behoorlijk stuk door het gewone volk heen.
Irritant is dat de Hele Gym je aan zit te staren van "ziek!"
In de rust beetje wezen bankdrukken...voor de lol om even bij te komen.
Op naar de Hindi pushups, gevolgd door one arm pushups, ja dan kijken de losers weer.
Ondertussen stonden 30 vrouwen met grote ogen te kijken terwijl ze te wachten voor de Yoga/Zumba/ les of zo.
Een jongen kreeg ruzie met zijn vriendin om dat ze wat aan mij vroeg (over pushups)..
" #%$KK! Ga je toch lekker met hem sporten!!" of iets in die strekking riep hij haar na![]()
Tijd om naar huis te gaan en de beta`s met vriendin & Captain upperbody achter te laten.
w0w jy bent egtt kk vetquote:Op woensdag 20 maart 2013 21:12 schreef ZetaOS het volgende:
Fit4Free Rotterdam had wel veel alleen jammer dat ik altijd een nummertje moest trekken om aan de beurt te komen..:').quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:58 schreef Asgard het volgende:
[..]
Denk dat je mij bedoelt, ik heb nooit gezegd dat het net een hardcoregym was, maar ik ken verder niemand in dit topic die bij F4F R'dam zit. Wel dat we hier (F4F R'dam Centraal) gewoon alles hebben wat je nodig hebt, squatrek, olympische barbells, incline/decline/flat bench, dumbells tot 48kg. En een flink aantal huge mofos.
Het is wel anders bij de overige F4F vestigingen in R'dam, die zou ik overigens wel als een standaard show off gym bestempelen met de bijbehorende clichés.
Maar goed, ik ben hier niet om reclame te maken (het is al druk genoeg), vond je opmerking alleen een beetje persoonlijk worden. Je hoeft me verder niet te geloven maar mag natuurlijk altijd langskomen.
keke dexter kill shirtquote:Op woensdag 20 maart 2013 21:22 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Had je een stijfje toen je dit typte? >>Onz
Ah vandaar dat ze ruim een half jaar geleden bij me wegliep. Nu valt alles op z'n plaats, thanksquote:Op woensdag 20 maart 2013 21:29 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Sorry voor die ruzie met je vriendin, kan er ook niks aan doen.
Ze kickt gewoon op me,..sorry!
Nee dat is het vervelendequote:Op woensdag 20 maart 2013 21:30 schreef meneer_valk het volgende:
yhow, ik mag hopen dat je verhaaltje lichtelijk overdreven
Tja, je kunt ook veel beter gaan voetballen dan squats of lunges doen, dan heb je die vervelende vragen niet..quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:35 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Nee dat is het vervelende, ik wordt 10x per training gestoord met vragen.
En mijn trainingen vallen op omdat niemand deadlift, Squat, dipt, pushups, pullups en zo doet.
Cut periode staat voor de deur, vorig jaar zie zo droog als 2010 en 2011 geworden.
Dit jaar goede voorbereiding
Ik zie het regelmatig gebeuren, gewoon een toffere sportschool zoekenquote:Op woensdag 20 maart 2013 21:35 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Nee dat is het vervelende, ik wordt 10x per training gestoord met vragen.
En mijn trainingen vallen op omdat niemand deadlift, Squat, dipt, pushups, pullups en zo doet.
Cut periode staat voor de deur, vorig jaar zie zo droog als 2010 en 2011 geworden.
Dit jaar goede voorbereiding
Als ik de verzendkosten betaal kun je hem dan naar mij opsturen ? Wil het wel eens proberen namelijk..quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:45 schreef CarbonC het volgende:
Ik heb trouwens nog steeds die vrijwel volle pot NO Xplode 1.0 exp 03/2013.
Gratis dus.
Indien vandaag geen reactie gaat ie in de kliko.
iemand was je voor...quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:38 schreef Boydie12 het volgende:
[..]
Als ik de verzendkosten betaal kun je hem dan naar mij opsturen ? Wil het wel eens proberen namelijk..
Bleekselderij etenquote:Op woensdag 20 maart 2013 21:54 schreef Fanta-stick het volgende:
Wat kan je doen aan teveel vocht vasthouden?
Ik let altijd al op zout inname, slik momenteel geen pil, drink wel veel water 2-3 liter op een dag. En haal mijn eiwitten uit ei, vis, kip enz. ipv eiwitshakes (dacht dat verschil zou maken). Ik drink geen koffie alleen thee.
gedestilleerd water drinkenquote:Op woensdag 20 maart 2013 21:54 schreef Fanta-stick het volgende:
Wat kan je doen aan teveel vocht vasthouden?
Ik let altijd al op zout inname, slik momenteel geen pil, drink wel veel water 2-3 liter op een dag. En haal mijn eiwitten uit ei, vis, kip enz. ipv eiwitshakes (dacht dat verschil zou maken). Ik drink geen koffie alleen thee.
Ow..dat is iets wat ik echt niet lust ,kijk ik hou ook niet zo een paar eiwitten naar binnen werken maar bleekselderij echt niet..Ik heb wel een juicer maar die smaak is zo aanwezig.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |