Behoud ik dan m'n spiermassa maximaal tijdens m'n cut? Ook daarom train ik ook zo vaak, omdat ik bang ben wat kwijt te raken tijdens de cut.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:24 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat zou ik niet doen, drie dagen split bedoel ik.
Kan me vergissen, maar dat lijkt me eerder contraproductief.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:25 schreef Kerol het volgende:
[..]
Behoud ik dan iig m'n spiermassa tijdens m'n cut? Ook daarom train ik ook zo vaak, omdat ik bang ben wat kwijt te raken tijdens de cut.
Als je 3x per week zwaar gaat met een FB kan dat ook behoorlijk uitputtend zijn.quote:
Je raakt niet zomaar spiermassa kwijt. Vaak raak je juist spiermassa kwijt door langdurig te vaak en te zwaar te trainen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:25 schreef Kerol het volgende:
[..]
Behoud ik dan m'n spiermassa maximaal tijdens m'n cut? Ook daarom train ik ook zo vaak, omdat ik bang ben wat kwijt te raken tijdens de cut.
Volgens mij heb je voor de spiergroepen na fail een hersteltijd van ongeveer 6 dagen. Maargoed erg persoonlijk. Weet niet wat je precies doet. 8 oefeningen in een split schema lijkt mij ook wat veel. Stap eens over op 3x per week kracht en kijk of je je beter gaat voelen. Ik heb soms ook rustweken, even twee weken geen training. Werkt voor mij goed. Sommigen doen nog veel langer.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:23 schreef Kerol het volgende:
[..]
Will do
[..]
3 day schema als in: 3x full body?
[..]
Minstens acht uur slaap, let ik altijd op. Voeding is prima, min.180g eiwit per dag en min.90g vet. KT ga ik inderdaad tot fail en als ik de 3x12 reps aantik pak ik hem de volgende keer zwaarder. Alleen bij BP, DL, OHP en SQ doe ik 5 reps. Gemiddeld per training doe ik zes tot acht oefeningen. Binnen 't uur ben ik weg mits ik geen cardio ga doen.
Intensiteit omhoog, volume omlaag.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als je 3x per week zwaar gaat met een FB kan dat ook behoorlijk uitputtend zijn.
[..]
Je raakt niet zomaar spiermassa kwijt. Vaak raak je juist spiermassa kwijt door langdurig te vaak en te zwaar te trainen.
F4F in A'dam heeft ook dit soort verschillen. De ene vestiging heeft alles van een squatrek tot 44kg dumbbells, waar de volgende maar tot 30 kg gaat en maar 1 barbell heeft in de hele vestiging..quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:58 schreef Asgard het volgende:
[..]
Denk dat je mij bedoelt, ik heb nooit gezegd dat het net een hardcoregym was, maar ik ken verder niemand in dit topic die bij F4F R'dam zit. Wel dat we hier (F4F R'dam Centraal) gewoon alles hebben wat je nodig hebt, squatrek, olympische barbells, incline/decline/flat bench, dumbells tot 48kg. En een flink aantal huge mofos.
Het is wel anders bij de overige F4F vestigingen in R'dam, die zou ik overigens wel als een standaard show off gym bestempelen met de bijbehorende clichés.
Maar goed, ik ben hier niet om reclame te maken (het is al druk genoeg), vond je opmerking alleen een beetje persoonlijk worden. Je hoeft me verder niet te geloven maar mag natuurlijk altijd langskomen.
Ok! Weer wat geleerd.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:29 schreef Snakey het volgende:
Je raakt niet zomaar spiermassa kwijt. Vaak raak je juist spiermassa kwijt door langdurig te vaak en te zwaar te trainen.
Hersteltijd van 6 dagen?quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:29 schreef ssebass het volgende:
[..]
Volgens mij heb je voor de spiergroepen na fail een hersteltijd van ongeveer 6 dagen. Maargoed erg persoonlijk. Weet niet wat je precies doet. 8 oefeningen in een split schema lijkt mij ook wat veel. Stap eens over op 3x per week kracht en kijk of je je beter gaat voelen. Ik heb soms ook rustweken, even twee weken geen training. Werkt voor mij goed. Sommigen doen nog veel langer.
Ja, komt denk ik gewoon doordat ze met een standaard riedeltje beginnen en daarna uitbouwen adh publiek (de 2e F4F hier in R'dam is na 2 jaar nog steeds een lachertje, maar daar komen dan ook vnl vrouwen en curlboys). De F4F waar ik train was de eerste in R'dam en in het begin hadden ze ook niet alles, squatrek is er pas sinds 3 jaar. Er trainen hier best grote gasten en er werd vaak gevraagd naar dat soort materiaal en dat is er dus ook gekomen. Scheelt ook dat de vaste instructeurs hier (al zijn het douchebags) ook serieuze BB'ers zijn en ook squatten/deadliften.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:35 schreef moonhammer het volgende:
[..]
F4F in A'dam heeft ook dit soort verschillen. De ene vestiging heeft alles van een squatrek tot 44kg dumbbells, waar de volgende maar tot 30 kg gaat en maar 1 barbell heeft in de hele vestiging..
Heb je geen vocht in je knie zitten? Dat kan echt funest zijn....quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:10 schreef 16meter het volgende:
Heb trouwens sinds een week of 2 pijn aan de binnenkant van m'n linker knie.
Doet alleen een beetje pijn als ik mijn been volledig strek. Niet als ik sta ofzo, maar wanneer er echt een beetje druk op komt, bijv. als ik mijn quadriceps aanspan. (leg extensions)
Train 2x per week benen en doe ook 4x per week 12 minuutjes cardio.
In principe kan ik er gewoon mee trainen, maar ik merk tot nu toe geen verbetering. Leg presses en leg extensions sla ik al over. Iemand ervaring met zoiets?
Niet helemaal hetzelfde maar ik heb last van chondropathie . Echt irritant want ik kan hierdoor al bijna een jaar niet meer serieus squatten, alleen nog maar zeer lichtjes.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:10 schreef 16meter het volgende:
Doet alleen een beetje pijn als ik mijn been volledig strek. Niet als ik sta ofzo, maar wanneer er echt een beetje druk op komt, bijv. als ik mijn quadriceps aanspan. (leg extensions)
In principe kan ik er gewoon mee trainen, maar ik merk tot nu toe geen verbetering. Leg presses en leg extensions sla ik al over. Iemand ervaring met zoiets?
Leuk middelbare school experimentjequote:Op woensdag 20 maart 2013 14:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hebben jullie dit ooit gelezen: http://www.reddit.com/r/F(...)measurement_results/
Kan zelf ook geen leg extensions doen. Heb vroeger altijd zwakke knieën gehad, zelfs een paar keer dat hij uit de kom ging en daarna weer terugging met een rare knakquote:Op woensdag 20 maart 2013 14:10 schreef 16meter het volgende:
Geen vocht, ook niet dik. En het is een zeurend pijntje dat ik voel bij het strekken, geen ziek stekende pijn. Als ik goed opgewarmd ben lijkt het ook iets minder te zijn.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:15 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Heb je geen vocht in je knie zitten? Dat kan echt funest zijn....
Dat heeft hij er past later bijgezet.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:51 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Leuk middelbare school experimentje
Fijn dat hij dat zo gedaan heeft, maar alle mensen zijn zo geschokt omdat ze de methodes en resultaten niet in context kunnen interpreteren. De uitvoerder plaatste sowieso al waarschuwingen dat er grote margins of error zouden zijn etc.
Dit was een paar maanden geleden hier langsgekomen, leuk dat er nog steeds over gepraat wordt.
Mrs Dash spices, gepost door Yuri_Balkan.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:29 schreef ZetaOS het volgende:
Iemand had een paar topic geleden 2 potjes kruiden getoond, welke waren dat?
Kon het niet meer vinden
Dankjewel!quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:30 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Mrs Dash spices, gepost door Yuri_Balkan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |