ik weet eerlijk gezegd niet hoe je traint, maar was jij niet degene die gelijk zwaar met alles begon en overal last van kreeg? Er is een reden dat je een blessure hebt, en er is ook een reden dat het pijn doet en je niet verder kan trainen. Je lichaam werd (waarschijnlijk) constant overbelast en op een gegeven moment kan die het niet meer aan. Pijn is een goede indicatie voor aankomende blessures, maar als je dat negeert gaat het dus een keertje fout.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:46 schreef Zaran het volgende:
Welke oefeningen kan je doen met een schouderblessure?
Enige oefening waar ik op kom zijn bicep curls
heb ik wel eens in mijn boks periode gedaan. Soms at ik dus 1700kcal op een dag, en ging dan boksen wat zo'n 800~1000kcal was. Had wel een goed vetoverschot om het eningszins op te vangen maar ik raad het niet aan om in de cut nog cardio te doen zonder het tekort weer aan te vullen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:38 schreef Stereotomy het volgende:
Ik zou idd 'the gap' niet krankjorum groot maken door er teveel cardio bij te doen zonder meer energie te eten.
Prima.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:13 schreef Hiatus het volgende:
[ afbeelding ]
Kijkshop, goedkoper vind je denk niet. Kwaliteit zal wel goed zijn denk?
Ik heb een pull up stang van de Kijkshop, die kun je los en vast draaien tussen de deurpost, maar het draaisysteem is kapot en hij zit nu dus voor altijd vast.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:13 schreef Hiatus het volgende:
[ afbeelding ]
Thnx, was daar al naar op zoek, scheelt me weer 5 euroquote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:13 schreef Hiatus het volgende:
[ afbeelding ]
wel goed qua prijs / kwaliteit verhouding, vaak zijn de klemmen wel kut maar daar kun je wel wat aan veranderen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:13 schreef Hiatus het volgende:
[ afbeelding ]
Welke klemmen?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:33 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
wel goed qua prijs / kwaliteit verhouding, vaak zijn de klemmen wel kut maar daar kun je wel wat aan veranderen.
Nee dat was ikquote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:01 schreef Drinky het volgende:
maar was jij niet degene die gelijk zwaar met alles begon en overal last van kreeg?
Feliquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:
M'n APT is onderhand gecorrigeerd, alleen heb ik nu last van mijn hip flexors. Erg vervelend.
Thanks. Ja, dat zeker!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:30 schreef Levolution het volgende:
[..]
FeliZiet er waarschijnlijk een stuk beter uit. Hip flexors komen vast wel weer goed.
Ik kan het maar niet opbrengen om die oefeningen te doen.
Om APT te fiksen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Thanks. Ja, dat zeker!
Welke oefeningen?
Waarom kun je het niet opbrengen? Ik vond ze ook ontzettend kut en doe ze nu ook nog maar één keer per week nu m'n APT gefixt is, maar burn die shit in je hersenen man. Weet waar je het voor doet.quote:
True true, maar dat zijn echt van die dingen waarvan ik denk: gaat dit wel helpen? Dan breng ik het moeilijk op. Trainen doe ik zonder tegenzin omdat ik weet/zie dat het werkt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Waarom kun je het niet opbrengen? Ik vond ze ook ontzettend kut en doe ze nu ook nog maar één keer per week nu m'n APT gefixt is, maar burn die shit in je hersenen man. Weet waar je het voor doet.
Beetje raar dat je dat denkt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:00 schreef Levolution het volgende:
[..]
True true, maar dat zijn echt van die dingen waarvan ik denk: gaat dit wel helpen? Dan breng ik het moeilijk op. Trainen doe ik zonder tegenzin omdat ik weet/zie dat het werkt.
Maar jij bewijst dat het helpt dus ik moet het maar eens opbrengen.
Welke oefeningen heb je gedaan om APT te fixen?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Waarom kun je het niet opbrengen? Ik vond ze ook ontzettend kut en doe ze nu ook nog maar één keer per week nu m'n APT gefixt is, maar burn die shit in je hersenen man. Weet waar je het voor doet.
Ik begon niet te zwaar, werd alleen te arrogant en deed er te veel assisted exercises bij. Vind het alleen erg moeilijk om rust te houden, dan raak ik in een soort depressie.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:01 schreef Drinky het volgende:
[..]
ik weet eerlijk gezegd niet hoe je traint, maar was jij niet degene die gelijk zwaar met alles begon en overal last van kreeg? Er is een reden dat je een blessure hebt, en er is ook een reden dat het pijn doet en je niet verder kan trainen. Je lichaam werd (waarschijnlijk) constant overbelast en op een gegeven moment kan die het niet meer aan. Pijn is een goede indicatie voor aankomende blessures, maar als je dat negeert gaat het dus een keertje fout.
Geef nu je lichaam gewoon rust, laat je schouder herstellen en ga dan weer aan de slag maar dan lichter en met goede form. Doortrainen verneukt je schouder en kracht alleen maar meer.
http://www.gebruikershand(...)html?page=0008#bovenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:14 schreef Pastapipos het volgende:
Wie had laatst al die tijden en standen etc van die grill gepost?
Doe je Yoga alleen en thuis? Of ga je naar zo'n class?quote:Op zondag 17 maart 2013 09:38 schreef star_gazer het volgende:
1 keer per week yoga; al je stretch en postuur problemen zijn opgelost
Overigens doe ik wel regelmatig hip flexor stretches (squat dag), doorway stretches (bench dag) en wat foam rolls op m'n rug (deadlift dag)
Zou wel gewoon die lessen nemen dan, krijg je ook je form enzo direct goed onder de knie..quote:Op zondag 17 maart 2013 10:54 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Doe je Yoga alleen en thuis? Of ga je naar zo'n class?
Ik denk dat ik vierkant uitgelachen ga worden als ik naar zo'n class ga![]()
Maar er moet nu toch echt iets gaan gebeuren aan m'n bewegelijkheid in het algemeen.
Toen ik begon met bb-en kon ik mezelf een hand geven op m'n rug. Dus ene hand over je schouder gooien, en andere onder je oksel door en dan handje geven. Een volle hand zonder problemen of pijn.
Nu zit er een hand aan ruimte tussen om uberhaupt alleen m'n vinger toppen te laten raken![]()
![]()
Kan m'n schouder niet meer met m'n hand aanraken, m'n tenen neit meer aanraken als ik voorover buig, m'n sokken en schoenen moeielijker aankrijgen dat soort shit. Zelfs m'n autogordel pakken is al kut![]()
![]()
Het geeft je op een gegeven moment echt het gevoel dat je jezelf in de weg zit soms.![]()
Enough wining, ik ga Yoga doen. Liefst thuis, want nog een keer ergens heen elke keer zie ik niet zo zitten...
Of is er iemand die een ander soort programma voor meer flexibiliteit weet?
Volgens mij heeft m'n gym ook yoga classes waar je gratis heen kunt...
mja dat is wel het meest wijze idd.quote:Op zondag 17 maart 2013 11:04 schreef Boydie12 het volgende:
[..]
Zou wel gewoon die lessen nemen dan, krijg je ook je form enzo direct goed onder de knie..
haha, ik moest ff zoeken wat MILF ook alweer precies betekende,quote:Op zondag 17 maart 2013 11:10 schreef seto het volgende:
Misschien kan je nog wel een MILFje scoren daar, denk dat die vrouwen het wel grappig vinden als zo'n beer ineens mee komt doen met yoga.
Onder welke hunebed heb jij geleefdquote:Op zondag 17 maart 2013 11:12 schreef RaymondK het volgende:
[..]
haha, ik moest ff zoeken wat MILF ook alweer precies betekende,nahaha ja zou zomaar kunnen.
![]()
Soms zijn ze best wel knap en goed getrained sommige milven in de gym.
ja nee, ik wist wel dat het zoiets betekende lol, maar ff niet meer de exacte afkorting. Maar hij blijft leukquote:
Ik doe een groepsles in de gym. Knetterveel strakke dames. Beetje achterin hangen om niet op te vallen en naar de billen te glurenquote:Op zondag 17 maart 2013 10:54 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Doe je Yoga alleen en thuis? Of ga je naar zo'n class?
Ik denk dat ik vierkant uitgelachen ga worden als ik naar zo'n class ga![]()
Maar er moet nu toch echt iets gaan gebeuren aan m'n bewegelijkheid in het algemeen.
Toen ik begon met bb-en kon ik mezelf een hand geven op m'n rug. Dus ene hand over je schouder gooien, en andere onder je oksel door en dan handje geven. Een volle hand zonder problemen of pijn.
Nu zit er een hand aan ruimte tussen om uberhaupt alleen m'n vinger toppen te laten raken![]()
![]()
Kan m'n schouder niet meer met m'n hand aanraken, m'n tenen neit meer aanraken als ik voorover buig, m'n sokken en schoenen moeielijker aankrijgen dat soort shit. Zelfs m'n autogordel pakken is al kut![]()
![]()
Het geeft je op een gegeven moment echt het gevoel dat je jezelf in de weg zit soms.![]()
Enough wining, ik ga Yoga doen. Liefst thuis, want nog een keer ergens heen elke keer zie ik niet zo zitten...
Of is er iemand die een ander soort programma voor meer flexibiliteit weet?
Volgens mij heeft m'n gym ook yoga classes waar je gratis heen kunt...
ja, dat ga ik dus ook denken. Dat ik nog bij oefening 1 ben en lig te kreunen en te steunen als een bejaardequote:Op zondag 17 maart 2013 12:06 schreef Zaran het volgende:
Ik deed een keer mee met zo'n groepsles dat vooral op vrouwen was gericht. Stond daar alleen voor lul omdat het tempo zo hoog was en ik het niet bij kon houden
Zoek ff ergens op P90X, die doen ook een yoga les. Dvdtje downloaden en je kan gewoon meedoen, is een les van ongeveer een uur. De eerste keer dat ik die deed was ik na een half uurtje helemaal kapot, het is echt zwaarder dan je denkt.quote:Op zondag 17 maart 2013 12:09 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ja, dat ga ik dus ook denken. Dat ik nog bij oefening 1 ben en lig te kreunen en te steunen als een bejaarde
Maak of laat een foto maken van de zijkant en vergelijk het dan met een APT op internet of post hem hier. Nee, je hebt niet per se ergens last van.quote:Op zondag 17 maart 2013 02:20 schreef Hiatus het volgende:
Constateer je die pat zelf of fysio? Heb je echt ergens last van dan?
Hip Flexor Stretch + Glute Kick Back/Glute Ham-Raisequote:Op zondag 17 maart 2013 09:35 schreef FootieB het volgende:
[..]
Welke oefeningen heb je gedaan om APT te fixen?
Dankjequote:Op zondag 17 maart 2013 10:25 schreef Zaran het volgende:
[..]
http://www.gebruikershand(...)html?page=0008#boven
Kipfilet zou ik zelf trouwens 15 minuten doen dan is hij perfectquote:
Heb gisteren ongeveer 10m gedaan geloof ik. Weet t niet precies meer, maar ik weet wel dat ik de bieflappen nét te lang had, ze waren net iets te taai. Minuutje of 2 korter en ze zouden perfect geweest zijnquote:Op zondag 17 maart 2013 14:52 schreef Zaran het volgende:
[..]
Kipfilet zou ik zelf trouwens 15 minuten doen dan is hij perfect
Bij 30 minuut is de kipfilet zo hard en droog dat je het als wapen kan gebruiken
All Pros beginner routinequote:Op zondag 17 maart 2013 15:13 schreef Atemno het volgende:
Na ongeveer 6 maanden lang fullbody te hebben gedaan, ben ik wel benieuwd naar een splitschema.
Ik zou het liefst 2 schema's willen, A en B. Zodat ik het volgende krijg:
Maandag A
Woensdag B
Vrijdag A
Zondag B.
Heeft iemand suggesties hoe ik dit het beste kan doen? Ik heb aardig wat gegoogled maar niks gevonden. En maak ik hiermee meer gains dan continue full body te doen?
Alvast bedankt.
Dat doe je nu zelf ook. 'Ik heb op het internet van alles gelezen...' zonder dat je linkjes of bronnen noemt.quote:Op zondag 17 maart 2013 15:49 schreef no1uknow het volgende:
Als jullie squatten, hoever zakken jullie naar beneden, maw wat is jullie ROM. Je leest her en der dat squats tot je horizontaal bent je max moet zijn, elders lees je weer dat je juist verder moet zakken. Is hier iemand die kan onderbouwen wat het beste is? Het lijkt af en toe op internet wel alsof de meeste maar gewoon roepen wat ze van iemand hebben gehoord en daar bij zweren.
En precies daarom trek ik zelf geen conclusies en stel ik ook hier de vraagquote:Op zondag 17 maart 2013 15:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat doe je nu zelf ook. 'Ik heb op het internet van alles gelezen...' zonder dat je linkjes of bronnen noemt.
Rippetoe zegt dat net onder parallel genoeg is voor maximale activatie. Lees zijn boek of kijk hier:
http://startingstrength.wikia.com/wiki/Starting_Strength_Wiki
Dat ligt aan de blessure lijkt me. Ik gebruik het wel eens omdat ik ontstekingen oploop door overbelasting van m´n been. Daar helpt het prima bij. Maar ik denk dat het bij een (bv) gescheurd spiertje geen enkele zin heeft.quote:Op zondag 17 maart 2013 15:55 schreef Zaran het volgende:
Versnelt Ibuprofen nou daadwerkelijk het genezingsproces van een blessure?
Hoe wijd is je grip bij de bench press? Het kan helpen deze iets minder wijd te maken. Dan ontlast je je schouders iets. Je hebt wel meer kracht in je triceps nodig.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:29 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ik heb even jullie kennis nodig..
Ik heb mij gister kapot getraind, waardoor ik vandaag ook maar niet ben wezen zwemmen..
Ik heb alleen meer last van mijn schouders, dan van mijn borst.
Iemand die mij kan vertellen hoe dat komt? Ik heb gister borst en triceps gedaan, en over het algemeen heb ik er wel eens last van maar vrij weinig, alleen nu is het toch wel gruwelijk uit de hand aan het lopen (waarschijnlijk omdat ik steeds zwaarder train)
Anyone met tips?
In de smith machine, en dan eigenlijk met de buitenkant van mijn handen tegen de reling aan.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:33 schreef Snakey het volgende:
[..]
Hoe wijd is je grip bij de bench press? Het kan helpen deze iets minder wijd te maken. Dan ontlast je je schouders iets. Je hebt wel meer kracht in je triceps nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |