Dank! M'n zoontje verhuist ook mee hoor, dat had ik nog niet vermeld.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:30 schreef Beelzebufo het volgende:
Vorige deel niet gelezen, maar ik gun je dat je een huis kan vinden waarin zowel vrouw als dochter goed kunnen wonen!
Thanx!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:55 schreef goed_volk het volgende:
Mmm, dat is toch niet zo'n toffe reden om nieuwe bouwplannen te maken... Sterkte iig thuis en ik volg je topic.
Inderdaad, rij er bijna dagelijks door/langs. Gaan ook regelmatig wandelen op de Itterbecke Heide, dus we kennen het gebied aardig goed.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 11:01 schreef machtpen het volgende:
Itterbeck lekker dichtbij nederland en een mooie omgeving.
Ons huis is in 7 maanden verkocht, zonder makelaar. Voor de rest zie ik wel vrij veel woningen lang te koop staan. De rente ligt hier wel lekker laag, dus dat is wel interessant.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:07 schreef DroogDok het volgende:
Hoe is de huizenmarkt in Duitsland eigenlijk? Is er nog een beetje van bestaande bouw af te komen of bouwt men liever zelf?
Heb Vonk al even een dm gestuurd met het verzoek hem te reeksen.quote:
Mooi okay, maar je zit nogal oostelijk van wat in NL al een uithoek is. Je zal in Twente of Drente willen werken als je daar zit.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 11:01 schreef machtpen het volgende:
Itterbeck lekker dichtbij nederland en een mooie omgeving.
Wat lul je nou weer dom zoals altijd. Wat is er mis met het oosten ?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mooi okay, maar je zit nogal oostelijk van wat in NL al een uithoek is. Je zal in Twente of Drente willen werken als je daar zit.
ik vindt het heerlijk hier!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mooi okay, maar je zit nogal oostelijk van wat in NL al een uithoek is. Je zal in Twente of Drente willen werken als je daar zit.
Super!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:23 schreef Vonkenboer het volgende:
ik heb de topic even gereekst
Topicreeks: Ons droomhuis in Duitsland, waar we een nieuwe droom achterna gaan
Niets, ik kom zelf uit het oosten en weet daarom dat als je daar niet werkt het erg ver is van het westen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:56 schreef machtpen het volgende:
[..]
Wat lul je nou weer dom zoals altijd. Wat is er mis met het oosten ?
Heerlijk.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:32 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
ik vindt het heerlijk hier!
En ik kan op m'n fiets naar het werk, dwars door de natuur. Wat wil je nog meer?
Technisch gezien zitten wij ook in het westenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niets, ik kom zelf uit het oosten en weet daarom dat als je daar niet werkt het erg ver is van het westen.
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:02 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Technisch gezien zitten wij ook in het westen
Dank, dank!!! Ik heb ook steeds meer vertrouwen erin dat het goed gaat komen.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:08 schreef knoblaucha6 het volgende:
UD, het gaat je lukken je tweede maar dan echt voor jullie omstandigheden perfecte droomhuis te vinden dan wel te bouwen![]()
Ik gun jullie zó erg een zorgeloos huis! En dat dat goed gaat komen is een hele grote![]()
Ik vond het eerst ook wel bijzonder, maar als je bedenkt dat die van Wielen bijvoorbeeld gewoon varkensboer is...quote:Op maandag 18 maart 2013 13:42 schreef Coelho het volgende:
Bijzonder dat je met de burgemeesters op pad gaat. Dat zie ik hier nog niet gebeuren.
Danke! Houden we in gedachten, extra hulpkrachten zijn altijd welkomquote:Op maandag 18 maart 2013 17:03 schreef klotezooi het volgende:
Mocht het in toekomst nodig zijn dat je verhuiskrachten zoekt laat maar weten.
Ik blijf je topic iig volgen.
Biss spater
bezichtiging is prima verlopen, alleen het huis is veel te hokkerig. Op zich zit er wel ruimte in, maar de gangen zijn te smal, enorm veel deuren en kamertjes. Dat in combinatie met de prijs valt hij af.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:17 schreef knoblaucha6 het volgende:
En ik ben helemaal niet nieuwsgierig hoe het vanmiddag gegaan is hoor, heulemaal niet![]()
* duimen draait*
Tegen het bos aan wonen is altijd fijn natuurlijk, maar is het niet snel te donker?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:50 schreef ueberduitser het volgende:
Kijken of we een hoek-grondstuk kunnen scoren tegen het bos aan.
's winters heb ik daar geen probleem mee, alleen in de zomer zie ik graag wel wat zon.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:17 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Tegen het bos aan wonen is altijd fijn natuurlijk, maar is het niet snel te donker?
Hier in de buurt staan ook huizen aan de bosrand, maar daar ligt het bos ten zuiden van de huizen, wat vooral 's winters tot veel schaduw leidt.
Heb je dat gemist dan?quote:Op maandag 25 maart 2013 12:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe is het met het verkopen van je huidige huis?
gaaf, ik ga weer non-stop-duimen..quote:Op maandag 25 maart 2013 12:33 schreef ueberduitser het volgende:
Wonder boven wonder is het droomhuis, deze:
[ afbeelding ]
nog steeds in de race. Dit was de woning waarbij we zo enorm onder druk stonden vanwege andere kopers.![]()
Yay! Ik ben benieuwd.quote:Op maandag 25 maart 2013 12:33 schreef ueberduitser het volgende:
Wonder boven wonder is het droomhuis, deze:
[ afbeelding ]
nog steeds in de race. Dit was de woning waarbij we zo enorm onder druk stonden vanwege andere kopers.![]()
Die kopers zijn afgevallen, de verkoper heeft zijn betalingstermijn verruimd en nu ben ik dus druk bezig de financiering/overbrugging van deze woning te regelen.
Ik hoop zo dat we bovenstaande woning kunnen kopen, die woning is super geschikt voor ons.
Parallel daaraan ben ik bezig met nieuwbouw, mocht bovenstaande onverhoopt tóch niet doorgaan.
Thanx!!!!quote:
Net bij Maria in de Kapel vier kaarsjes aangestoken. Een voor je dochter, je zoon en jullie twee natuurlijk. Gaat goed komen dit.......... Er is namelijk meer tussen hemel en aarde.quote:Op maandag 25 maart 2013 13:31 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Thanx!!!!
Ik had hem al afgeschreven en we moesten afgelopen woensdag voor 18:00 uur een eindbod inleveren(wat ik dus niet van plan was gezien het hele verhaal), maar de makelaar belde 's middags dat de tegenpartij zich terug had getrokken en er voor ons dus weer volop kansen zijn.
Zaterdag dus even met hem en financieel adviseur om tafel gezeten en alles wordt nu in het werk gesteld om de woning te krijgen!
Gaaf man! Zoals ik al eerder meldde: dat huis heeft uitstraling: rode dakpannen, ruimte er omheen en sfeer! Mijn vrouw heeft ook een waxinelichtje voor Maria neergepoot.quote:Op maandag 25 maart 2013 18:35 schreef ueberduitser het volgende:
danke danke!![]()
echt, ik heb wel het gevoel dat dit goed gaat komen. We zetten echt alles op alles om dit te laten slagen.
Ook de makelaar gaat zijn uiterste best doen, ik heb zojuist de financieel adviseur overspoeld met onze gegevens. Als alles compleet was kon het binnen een paar dagen bekend zijn. Hopen dat we dus voor Karfreitag bericht hebben, gaan we een leuke Ostern tegemoet!
quote:Op maandag 25 maart 2013 18:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Gaaf man! Zoals ik al eerder meldde: dat huis heeft uitstraling: rode dakpannen, ruimte er omheen en sfeer! Mijn vrouw heeft ook een waxinelichtje voor Maria neergepoot.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:40 schreef klotezooi het volgende:
Ook aan deze kanten wordt er geduimd voor jullie.
Dank!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:43 schreef jdel het volgende:
Binnenkant vindt ik niet alles, maar dat is toch aan te passen, en wil je zelf toch al op de schop gooien. Ik neem aan meteen wat muurtjes verzetten e.d
Buitenkant vindt ik echt een prachtige uitstraling hebben!
En de mooie ruimte en bomen eromheen maken het echt af.
Succes!
In plaats van muren verplaatsen mag een grotere doorgang maken tussen keuken/kamer natuurlijk ookquote:
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:21 schreef jdel het volgende:
[..]
In plaats van muren verplaatsen mag een grotere doorgang maken tussen keuken/kamer natuurlijk ookMijn bedoeling daarmee was ook voornamelijk om te zorgen dat je een mooie open ruimte krijgt en betere indeling van de ruimtes.
Als ik je verhaal zo lees moet dat goedkomen als alles door kan gaan
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:12 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Ik steek gewoon thuis een kaarsje voor je aan UD.
Nou inderdaad, hebben we wel nodig!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:25 schreef knoblaucha6 het volgende:
Het wordt gewoon ook eens tijd dat jullie (relatieve) rust krijgen en qua wonen met het oog op de huidige situatie en de toekomst iig géén zorgen meer hebben.
(zit ook met ontvelde duimen)
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:26 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Zullen we de handcrème dan maar doorgeven?
Nope, de bank heeft tijd nodig en het is nu Karfreitag, dus echt alles is dicht hier.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:00 schreef knoblaucha6 het volgende:
UD, nog geen uitsluitsel?
Heb mijn duimen zelf weer hard nodig om die eieren overmorgen te pellen![]()
Mooi, dinsdag zijn de duimen vast geheeldquote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:07 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Nope, de bank heeft tijd nodig en het is nu Karfreitag, dus echt alles is dicht hier.
Duimen kun je even mee stoppen, na Ostern weer met frisse hoop verder!
quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:11 schreef Rewimo het volgende:
O getver, dat is toch te zot voor woorden dat je je dochter nu mee moet nemen naar de bank zodat zij inzien wat je nodig hebt?
Ik duim mee, wat een idiote situatie zeg.
Dank!quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:56 schreef Inbox4me het volgende:
Sterkte man, hopelijk komt het allemaal goed!
Praat me er niet van...quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:39 schreef Rewimo het volgende:
Logisch, zoiets legt een enorme druk op jullie en het heeft al zo enorm tegengezeten de laatste tijd
Geen afspraak vanmiddag, alles ligt nu bij de R+V voor goedkeuring. Bezoekje met vrouw en kind haalt dan ook niets uit en ik heb mijn(ons) standpunt en hele situatie nu heel goed duidelijk gemaakt over de telefoon. Ze doen hun best maar eens voor ons in plaats van ons te dwarsbomen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:04 schreef Gwywen het volgende:
Echt belachelijk dat de bank zo moeilijk doet als jullie nota bene goedkoper willen gaan wonen! Goed van je dat je vrouw + dochtertje mee gaat nemen, misschien zien ze er dan inderdaad de ernst wat meer van in.
Ik duim voor je!
Hier in DE is Vorfälligheitsentschädigung inderdaad standaard. Verkoop van je woning betekend niet dat je af mag lossen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:30 schreef _VoiD_ het volgende:
dat soort hypotheekconstructies hebben ze bij ons ook, boete bij verkoop. Dat voor een korting op de hypotheekrente. Heb je toevallig ook zo'n constructie? Het lijkt me stug dat dat standaard praktijk is namelijk.
Wel klote, ik hoop dat je een oplossing vind.
[edit]aaah, wat nagelezen. Heeft ook te maken met de huidige rente ten opzichte van de rente bij aangaan van de hypotheek. Als die lager is verliest de bank dus geld omdat jij dat aflost en ze het dan tegen een lagere rente in de markt moeten zetten (en dus geld mislopen). Dat hebben ze bij ons ook, alleen geldt dat niet bij verkoop, enkel bij extra aflossen boven je toelaatbare percentage per jaar.
Fijn dat er weer eens wat positiefs te melden is, UD! Ik blijf duimen, al begin ik wel RSI-verschijnselen in mijn duim te krijgen.quote:
Groot gelijk, dat brengt weer een beetje rust in het gezin. Wij willen eind mei ook een paar dagen er tussenuit.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:39 schreef ueberduitser het volgende:
![]()
Als dit allemaal goed afloopt, gaan we fijn er even tussenuit hebben we net besloten.
Uiteraard, met die duimende Rotterdamers weet je het maar nooit.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:48 schreef knoblaucha6 het volgende:
Oeh, lange vingers![]()
Dank Dr. H. maar is er een bepaalde reden dat je mij dit plaatje toebedeeld waarvan uitgerekend een stuk vd middelvinger ontbreekt?![]()
ja hoor, dat wordt hier zelfs extra gewaardeerd.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:42 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik hoop het echt voor jullie, die hele zenuwboel kunnen jullie niet gebruiken maar het moet en gaat goed komen, rust in je bol is dringend gewenst.
(geldt duimen met de duimen in het verband ook?![]()
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |