abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 maart 2013 @ 12:31:15 #51
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_124520087
Tof huis ^O^ Ik duim heel hard mee!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_124520444
Binnenkant vindt ik niet alles, maar dat is toch aan te passen, en wil je zelf toch al op de schop gooien. Ik neem aan meteen wat muurtjes verzetten e.d

Buitenkant vindt ik echt een prachtige uitstraling hebben!
En de mooie ruimte en bomen eromheen maken het echt af.

Succes!
  dinsdag 26 maart 2013 @ 13:28:39 #53
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124522113
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:43 schreef jdel het volgende:
Binnenkant vindt ik niet alles, maar dat is toch aan te passen, en wil je zelf toch al op de schop gooien. Ik neem aan meteen wat muurtjes verzetten e.d

Buitenkant vindt ik echt een prachtige uitstraling hebben!
En de mooie ruimte en bomen eromheen maken het echt af.

Succes!
Dank!
Binnenkant is eigenlijk "alleen" een cosmetisch verhaal, op wat functiewijzigingen van ruimtes na.

Muurtjes verzetten gaat trouwens echt niet lukken hoor, alles is namelijk dragend. :9

Plannen zijn concreet:
(schilderwerk etc. niet meegenomen, dat is logisch)

-hoofdkeuken eruit
-nieuwe keuken erin
-deuropening woonkamer-keuken vergroten, ruime doorbraak maken.
-deur keuken/hal dichtzetten.
-dichtgezette doorgang naar Einliegewohnung herstellen
-alle vloerbedekkingen begane grond eruit, nivelleren en pvc erop.
-allemaal nieuwe binnenkozijnen+deuren
-keuken Einliegewohnung ombouwen naar aangepaste badkamer
-woonkamer en slaapkamer Einliegewohnung worden twee slaapkamers
-badkamertje Einliegewohnung ombouwen naar berging
-bestaande badkamer in hoofdwoning begane grond renoveren naar enorm gastentoilet of gastenbadkamer
-plafonds aanpakken. hoe en wat nog geen idee.
-slaapkamers boven laten we de vloer eerst liggen waarschijnlijk, worden alleen de wanden gedaan.

geld over??
-haard/kachel aanschaffen+inbouwen
-nieuwe dakpannen
-tuinhuis
-toch de vloer op de verdieping helemaal eruit en nieuwe erin.

[ Bericht 34% gewijzigd door ueberduitser op 26-03-2013 13:44:36 ]
  dinsdag 26 maart 2013 @ 13:54:30 #54
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_124523219
Supergaaf! Echt een mooi huis ^O^ Ik duim met jullie mee!
pi_124525744
Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben dat het huis van jullie is UD!

Ziet er zeker uit alsof het genoeg ruimte heeft voor je gezin :)
pi_124528645
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 13:28 schreef ueberduitser het volgende:

Planning...
In plaats van muren verplaatsen mag een grotere doorgang maken tussen keuken/kamer natuurlijk ook ;) Mijn bedoeling daarmee was ook voornamelijk om te zorgen dat je een mooie open ruimte krijgt en betere indeling van de ruimtes.

Als ik je verhaal zo lees moet dat goedkomen als alles door kan gaan :)
  dinsdag 26 maart 2013 @ 16:48:35 #57
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124529761
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:21 schreef jdel het volgende:

[..]

In plaats van muren verplaatsen mag een grotere doorgang maken tussen keuken/kamer natuurlijk ook ;) Mijn bedoeling daarmee was ook voornamelijk om te zorgen dat je een mooie open ruimte krijgt en betere indeling van de ruimtes.

Als ik je verhaal zo lees moet dat goedkomen als alles door kan gaan :)
^O^ We gaan ons best doen!
heb al even een plattegrondje getekend en ik kom op de begane grond op zo'n 130m2. BVO
pi_124530850
Ik steek gewoon thuis een kaarsje voor je aan UD.
pi_124531372
Het wordt gewoon ook eens tijd dat jullie (relatieve) rust krijgen en qua wonen met het oog op de huidige situatie en de toekomst iig géén zorgen meer hebben.
(zit ook met ontvelde duimen :P )
Waar het stinkt is het warm.
pi_124531390
Zullen we de handcrème dan maar doorgeven?
pi_124531858
_O-
  dinsdag 26 maart 2013 @ 20:33:56 #62
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124539921
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:12 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Ik steek gewoon thuis een kaarsje voor je aan UD.
^O^ ^O^ ^O^
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:25 schreef knoblaucha6 het volgende:
Het wordt gewoon ook eens tijd dat jullie (relatieve) rust krijgen en qua wonen met het oog op de huidige situatie en de toekomst iig géén zorgen meer hebben.
(zit ook met ontvelde duimen :P )
Nou inderdaad, hebben we wel nodig!

quote:
10s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:26 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Zullen we de handcrème dan maar doorgeven?
_O-
pi_124640223
UD, nog geen uitsluitsel?
Heb mijn duimen zelf weer hard nodig om die eieren overmorgen te pellen :P
  vrijdag 29 maart 2013 @ 13:07:48 #64
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124642396
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 12:00 schreef knoblaucha6 het volgende:
UD, nog geen uitsluitsel?
Heb mijn duimen zelf weer hard nodig om die eieren overmorgen te pellen :P
Nope, de bank heeft tijd nodig en het is nu Karfreitag, dus echt alles is dicht hier.
Duimen kun je even mee stoppen ;) , na Ostern weer met frisse hoop verder!
pi_124648540
Spannend!
pi_124653643
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 13:07 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Nope, de bank heeft tijd nodig en het is nu Karfreitag, dus echt alles is dicht hier.
Duimen kun je even mee stoppen ;) , na Ostern weer met frisse hoop verder!
Mooi, dinsdag zijn de duimen vast geheeld ^O^

*note voor Dr. Hilfiger: verse tube smeuïge handcreme aanwezig :+ *

En, inkoppertje maar hij blijft geweldig !

[ Bericht 2% gewijzigd door knoblaucha6 op 29-03-2013 17:59:22 ]
  vrijdag 29 maart 2013 @ 18:10:42 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_124654292
* Pietverdriet duimt mee
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 2 april 2013 @ 09:48:02 #68
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124784250
Zo, Ostern overleefd. Zondag met m'n zoontje naar de Oval Races in ter Apel geweest. Zoals altijd daar een leuke dag gehad, al was het wel enorm koud.

Het huis is nu een week gereserveerd voor ons. Vanmiddag willen we naar de bank om er eens even over te spreken. We moeten nu eens beslissen, nou ja, de bank moet beslissen. De bank werkt zo niet mee met ons, maar waarom??? Probleem hier in Duitsland is het aflossen bij verkoop. Dan betaal je dus een boete. Hoeveel, dat bepaald de bank voor je :( In ons geval lossen we een gedeelte van de hypotheek af en nemen een gedeelte mee. We betalen dan ¤16.000 boete, hebben een stuk lagere hypotheek en nog pak en beet ¤23.000 euro over om te verbouwen. Bank doet dus nou moeilijk over dat inlossen, de boete en het huis als onderpand voor de lopende hypotheken die we meenemen. Echt zo belachelijk waarom ze zo moeilijk doen. Het liefst zien zij namelijk dat wij nieuw gaan bouwen en deze dure hypotheek mee nemen en al onze winst in nieuwbouw steken. Voor hun zekerder, maar voor ons niet echt bepaald fijn. We hebben dan niet het plekje wat we willen, niet de lagere maandlasten die we echt nodig hebben, en eigenlijk niet het huis wat we willen. Nieuwbouw blijft dan weer concessies doen, omdat er een budget aan hangt die niet echt superruim is. Ook moeten we dan een jaar huren, 2x verhuizen. Die stress kunnen we ook niet gebruiken.

Vanmiddag gaat moeders en ons meisje dan ook mee en de makelaar van de verkoper, want volgens mij ziet de bank helemaal de ernst van onze situatie in. We gaan ze nu precies vertellen waar het op staat, we zijn het zo enorm zat dit geleuter. Er wordt gewoon nog steeds 0,0 aan onze situatie gedacht, terwijl wij de afgelopen jaren al zoveel gedonder en ellende hebben gehad. Mogen wij dan nu eens een keertje een beetje geluk hebben? Echt, ik wordt al weer woest nu ik dit type... :(
  dinsdag 2 april 2013 @ 09:56:16 #69
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_124784394
-O- Sterkte man, hopelijk komt het allemaal goed!
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 april 2013 @ 10:11:50 #70
13151 crew  Rewimo
pi_124784695
O getver, dat is toch te zot voor woorden dat je je dochter nu mee moet nemen naar de bank zodat zij inzien wat je nodig hebt? :(

Ik duim mee, wat een idiote situatie zeg.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 2 april 2013 @ 10:18:50 #71
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124784831
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 10:11 schreef Rewimo het volgende:
O getver, dat is toch te zot voor woorden dat je je dochter nu mee moet nemen naar de bank zodat zij inzien wat je nodig hebt? :(

Ik duim mee, wat een idiote situatie zeg.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 09:56 schreef Inbox4me het volgende:
-O- Sterkte man, hopelijk komt het allemaal goed!
Dank!
Alles ligt nu bij de R+V (Rauber und Verbrecher zijn het vanaf nu!), afspraak vanmiddag heeft geen zin. Heb net over de telefoon m'n hart wel gelucht, ik voel me zo enorm belazerd en bestraft...bah.
Ik heb het even helemaal gehad met Duitsers, en vooral met banken...
Echt, moeten we ons droomhuisje verkopen omdat ze een uitbouw niet willen financieren en nu worden we zo enorm gedwarsboomd als we wat willen aflossen en iets goedkoper willen zitten.
Het loopt zelfs nu zo dat onze relatie ook flink te verduren heeft. Als dit allemaal spaak loopt met het huis en we verplicht worden nieuw te gaan bouwen weet ik niet wat er gebeurt... :{
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 april 2013 @ 10:39:22 #72
13151 crew  Rewimo
pi_124785219
Logisch, zoiets legt een enorme druk op jullie en het heeft al zo enorm tegengezeten de laatste tijd :{
  dinsdag 2 april 2013 @ 11:04:29 #73
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_124785697
Echt belachelijk dat de bank zo moeilijk doet als jullie nota bene goedkoper willen gaan wonen! Goed van je dat je vrouw + dochtertje mee gaat nemen, misschien zien ze er dan inderdaad de ernst wat meer van in.
Ik duim voor je!
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:23:00 #74
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124791743
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 10:39 schreef Rewimo het volgende:
Logisch, zoiets legt een enorme druk op jullie en het heeft al zo enorm tegengezeten de laatste tijd :{
Praat me er niet van... :{
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:04 schreef Gwywen het volgende:
Echt belachelijk dat de bank zo moeilijk doet als jullie nota bene goedkoper willen gaan wonen! Goed van je dat je vrouw + dochtertje mee gaat nemen, misschien zien ze er dan inderdaad de ernst wat meer van in.
Ik duim voor je!
Geen afspraak vanmiddag, alles ligt nu bij de R+V voor goedkeuring. Bezoekje met vrouw en kind haalt dan ook niets uit en ik heb mijn(ons) standpunt en hele situatie nu heel goed duidelijk gemaakt over de telefoon. Ze doen hun best maar eens voor ons in plaats van ons te dwarsbomen. :(
pi_124794129
Heel veel sterkte en succes gewenst! Hopelijk komt er nu snel duidelijkheid.
pi_124802560
Damm dat zuigt behoorlijk.
Veel sterkte en wijsheid toegewenst.
Only the dead have seen the end of the war - Plato
pi_124808071
Kút UD, en dan zeggen ze dat NL zo'n stompzinnig achterlijk regeltjesland is....
Echt, zelfs ik als vreemde zit me gloeiend kwaad te maken, goffer, het is toch duidelijk hoe en wat, waarom en zo? Moet je je kind een soort van tentoonstellen of zo, dikke doei, te gek voor woorden.
Idioten :X
  Moderator dinsdag 2 april 2013 @ 22:18:02 #78
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_124814115
dat soort hypotheekconstructies hebben ze bij ons ook, boete bij verkoop. Dat voor een korting op de hypotheekrente. Heb je toevallig ook zo'n constructie? Het lijkt me stug dat dat standaard praktijk is namelijk.

Wel klote, ik hoop dat je een oplossing vind.

[edit]aaah, wat nagelezen. Heeft ook te maken met de huidige rente ten opzichte van de rente bij aangaan van de hypotheek. Als die lager is verliest de bank dus geld omdat jij dat aflost en ze het dan tegen een lagere rente in de markt moeten zetten (en dus geld mislopen). Dat hebben ze bij ons ook, alleen geldt dat niet bij verkoop, enkel bij extra aflossen boven je toelaatbare percentage per jaar.
  dinsdag 2 april 2013 @ 22:40:50 #80
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124815006
Dank mensen...
Dit is echt een staaltje duitse bureaucratie, precies zoals vonk het zegt. Enige menselijkheid is ver te zoeken hier, terwijl wij dat zo kunnen gebruiken.
Het is allemaal al moeilijk genoeg, alles kost veel energie en dit soort toestanden vreet gewoon extra aan ons. Ik hoop dan ook echt dat dit snel achter de rug is met een positief einde.
Nou eerst maar eens een paar uurtjes slaap proberen te pakken, als dat lukt.
  dinsdag 2 april 2013 @ 22:47:52 #81
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124815528
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 22:30 schreef _VoiD_ het volgende:
dat soort hypotheekconstructies hebben ze bij ons ook, boete bij verkoop. Dat voor een korting op de hypotheekrente. Heb je toevallig ook zo'n constructie? Het lijkt me stug dat dat standaard praktijk is namelijk.

Wel klote, ik hoop dat je een oplossing vind.

[edit]aaah, wat nagelezen. Heeft ook te maken met de huidige rente ten opzichte van de rente bij aangaan van de hypotheek. Als die lager is verliest de bank dus geld omdat jij dat aflost en ze het dan tegen een lagere rente in de markt moeten zetten (en dus geld mislopen). Dat hebben ze bij ons ook, alleen geldt dat niet bij verkoop, enkel bij extra aflossen boven je toelaatbare percentage per jaar.
Hier in DE is Vorfälligheitsentschädigung inderdaad standaard. Verkoop van je woning betekend niet dat je af mag lossen.
Dat is het grootste belachelijke punt in DE. Daarbij hanteren de duitse banken ook nog eens de hoogste boetes in heel DE.
Als wij alles aflossen zeg maar, zijn wij zo'n 60-65K aan boete kwijt. Blijven we dus met een restschuld zitten.
In het ergste geval wil de bank nu gewoon zijn geld, kunnen we de hypotheken niet meenemen en moeten de boete betalen.
Mag je raden wat er dan gebeurt... einde verhaal voor UD. Leuk he? bahhhh.
  woensdag 3 april 2013 @ 14:31:02 #82
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124834344
Voorzichtige positieve ontwikkelingen :) De verkopende makelaar heeft met de financierder gesproken en alles loopt nu. Normaal gesproken zou het goed moeten komen. De makelaar pleegt nog overleg met de verkopende partij of er op 01.08 betaald kan worden, dan hoeven wij niets te overbruggen.
Ik heb hem daarop te kennen gegeven dat wij ook wel 01.07 willen verhuizen en huur betalen, dan heeft de verkopende partij in ieder geval wat.
We gaan in ieder geval een voorlopig koopcontract op laten stellen.

De verkopende makelaar krijgt na (een goede) afloop een grote fles beerenburg, die man doet op het moment écht z'n best voor ons. ^O^

Blijf duimen mensen!!!
pi_124834696
Dat zijn goede vooruitzichten! Sterkte!
pi_124835243
Heel veel sterkte! Ik duim nog steeds.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 3 april 2013 @ 14:57:01 #85
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_124835269
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 14:31 schreef ueberduitser het volgende:
Blijf duimen mensen!!!
Fijn dat er weer eens wat positiefs te melden is, UD! Ik blijf duimen, al begin ik wel RSI-verschijnselen in mijn duim te krijgen.
  woensdag 3 april 2013 @ 15:39:06 #86
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124836903
^O^
Als dit allemaal goed afloopt, gaan we fijn er even tussenuit hebben we net besloten.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 3 april 2013 @ 16:29:29 #87
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_124838794
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 15:39 schreef ueberduitser het volgende:
^O^
Als dit allemaal goed afloopt, gaan we fijn er even tussenuit hebben we net besloten.
Groot gelijk, dat brengt weer een beetje rust in het gezin. Wij willen eind mei ook een paar dagen er tussenuit.
pi_124839445
Ik hoop het echt voor jullie, die hele zenuwboel kunnen jullie niet gebruiken maar het moet en gaat goed komen, rust in je bol is dringend gewenst.
(geldt duimen met de duimen in het verband ook? ;) :P )
pi_124840461
Speciaal voor knoflookje:

Klinkt wel positief UD, hopen, bidden en lange vingers eten dat het een stijgende lijn blijft :)
pi_124842338
Oeh, lange vingers :9~
Dank Dr. H. maar is er een bepaalde reden dat je mij dit plaatje toebedeeld waarvan uitgerekend een stuk vd middelvinger ontbreekt? :+ O-)
pi_124842684
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:48 schreef knoblaucha6 het volgende:
Oeh, lange vingers :9~
Dank Dr. H. maar is er een bepaalde reden dat je mij dit plaatje toebedeeld waarvan uitgerekend een stuk vd middelvinger ontbreekt? :+ O-)
Uiteraard, met die duimende Rotterdamers weet je het maar nooit.
pi_124842795
...en duimende Limburgse Rotterdammers zijn nóg veul erger :Y
  woensdag 3 april 2013 @ 18:32:11 #93
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124844082
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:42 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik hoop het echt voor jullie, die hele zenuwboel kunnen jullie niet gebruiken maar het moet en gaat goed komen, rust in je bol is dringend gewenst.
(geldt duimen met de duimen in het verband ook? ;) :P )
ja hoor, dat wordt hier zelfs extra gewaardeerd. ;)

Ons verkoopbord bij m'n zwager in de tuin werpt z'n vruchten ook al af, heeft zich een geinteresseerde gemeld. :)
pi_124881602
We blijven ook hier doorgaan met duimen.
Only the dead have seen the end of the war - Plato
pi_124920305
Heel veel sterkte!
  vrijdag 5 april 2013 @ 21:51:21 #96
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124932662
mensen, het duimen lijkt te werken! De verkopende makelaar heeft vandaag de verkoper gesproken en die wil wel wachten tot 01.08 op zijn geld. Wachten is nu op de bank, maar dat zou goed moeten komen.
Ben zo blij nu, het is nog niet definitief, maar het begint er echt op te lijken dat het goed komt... :)
Woning wordt wel van de markt gehaald, de makelaar gaat er namelijk van uit dat het goed komt, die heeft met de financieel adviseur besproken.
In principe kunnen we er dan vanaf 01.07 in, betalen we een maand huur.
Zo, en nu ga ik me bezatten. :) :)
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 5 april 2013 @ 21:56:57 #97
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_124932975
Wauw, gaaaaaf! Ik ben blij dat het goed komt nu.
  vrijdag 5 april 2013 @ 22:16:00 #98
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124934054
ja, als het nou nog stuk loopt weet ik het ook niet meer. Heb vandaag enorm in spanning gezeten omdat ik wist dat er een bespreking was, maar alles viel van me af toen ik vanavond dat gesprek met de makelaar had....
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 april 2013 @ 22:19:00 #99
13151 crew  Rewimo
pi_124934223
Goed nieuws, we duimen voor de zekerheid nog effe door ^O^
pi_124934499
Jaaaaa! Eindelijk! Ik hoop voor jullie dat de bank nu snel zekerheid geeft! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')