abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 13 maart 2013 @ 14:08:25 #201
137949 Disana
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:08:37 #202
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124004230
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:03 schreef kensei het volgende:

[..]

Het probleem is dat je normale wegen niet efficiënter kan uitlijnen dan avenues, omdat ze dan ruimte overhouden voor een extra baan in het midden. Het kan alleen als je de wegen gaat trekken zonder de guiding lines te volgen, en zonder guiding lines precies de goede ruimte overhouden is niet te doen.
Volgens mij begrijp ik je gewoon niet zo goed hoor :P. De avenues en wegen hebben geen slechtere of betere manier voor het maken van de meest efficiënte blokken als je in een gelijkwaardig blok bijvoorbeeld 2*2 hoogbouw gebouwen wil hebben. Het blijft aankloten denk ik. Ga er vanavond in ieder geval mee prutsen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_124004246
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:08 schreef Disana het volgende:
Ik heb het spel zojuist binnen en begrijp niet wat ik in moet vullen bij

E-mail of Origin ID

en bij Wachtwoord.

In het doosje vind ik alleen een heel lang serienummer.
Je moet je aanmelden bij Origin

Lang leve altijd online! *O*
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:09:57 #204
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124004273
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:08 schreef Disana het volgende:
Ik heb het spel zojuist binnen en begrijp niet wat ik in moet vullen bij

E-mail of Origin ID

en bij Wachtwoord.

In het doosje vind ik alleen een heel lang serienummer.
Erh. Heb je überhaupt een origin account? Zo niet dan moet je eerst dat registreren en daarna de code invoeren tijdens de installatie.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  † In Memoriam † woensdag 13 maart 2013 @ 14:10:06 #205
137949 Disana
pi_124004275
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:08 schreef Disana het volgende:
Ik heb het spel zojuist binnen en begrijp niet wat ik in moet vullen bij

E-mail of Origin ID

en bij Wachtwoord.

In het doosje vind ik alleen een heel lang serienummer.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:09 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

Je moet je aanmelden bij Origin

Lang leve altijd online! *O*
Ja ik had de optie 'account aanmaken' gemist. Dank.
  FOK!fotograaf woensdag 13 maart 2013 @ 14:13:41 #206
364681 over_hedge
pi_124004403
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 13:56 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:

[..]

Dan heb ik niks gezegd. Aanvraag is inmiddels akkoord. Wel vreemd dat mn duur geïmporteerde computers er bij mijn voorraad wel af gaan, maar bij de constructie er niet bijkomen. Zal ook wel vertraagd zijn.
Alles is vertraagd in dit spel :( Beetje jammer :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  † In Memoriam † woensdag 13 maart 2013 @ 14:15:47 #207
137949 Disana
pi_124004471
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:09 schreef jogy het volgende:

[..]

Erh. Heb je überhaupt een origin account? Zo niet dan moet je eerst dat registreren en daarna de code invoeren tijdens de installatie.
Ik ben eruit. Heb er zin in *O*
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:16:46 #208
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_124004508
Ik word compleet gestoord van die kansloze pathfinding "AI". Al mijn trade trucks rijden rondjes om elkaar van spullen te voorzien die mijn tradingcenters niet aannemen. Situatieschets:

- 1 groot tradingdepot (12 trucks)
- 2 kleine tradingdepots (8 trucks)
- 2 kolenmijnen (max capaciteit met 8 trucks totaal)
- 2 oremijnen (max capaciteit met 8 trucks totaal)
- 2 smeltingfabrieken (max capaciteit met 8 trucks totaal)
- chipsetfabriek met 4 attachements en max trucks

De trucks van de fabrieken zorgen ervoor dat alle lokaal gebruikte materiaal bij de fabrieken terechtkomen OF (indien fabrieken voorzien) bij het grote tradingdepot. Technisch gezien heb ik dus 20 trucks over.

En vervolgens faalt de AI compleet. Van de 20 trucks rijden er 18 rond binnen mijn stad met spullen die ze niet afleveren, om weer terug te keren bij het grote depot. Effectief rijden er maar 2 naar de global market om chips te verkopen met als resultaat dat ik:

a) door mijn storage heen ben qua chipsets en mijn fabriek dus stil ligt om de halve klap
b) ik niet genoeg omzet draai qua handel, en mijn trade HQ niet kan uitbreiden waardoor ik geen chipset lots kan bouwen op het grote tradingsdepot waardoor ik bergen met chips via de trein kon vervoeren.

Eindresultaat: Stad draait helemaal de tering in, 8 uur werk voor niks. Vlieg maar in de fik EA, voorlopig geen SimCity meer voor mij...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:18:03 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_124004561
Maar verkoop naar de GM komt niet vanuit de vrachtwagens van jezelf toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:20:47 #210
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_124004654
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:18 schreef Troel het volgende:
Maar verkoop naar de GM komt niet vanuit de vrachtwagens van jezelf toch?
Tuurlijk wel... Jouw trucks exporteren jouw <insert handelsgoederen> naar de GM, en komen terug met cash. Je krijgt je geld pas op het moment dat je truck terug komt van de GM en daadwerkelijk dockt in een van je tradingdepots..
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_124004807
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:08 schreef jogy het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp ik je gewoon niet zo goed hoor :P. De avenues en wegen hebben geen slechtere of betere manier voor het maken van de meest efficiënte blokken als je in een gelijkwaardig blok bijvoorbeeld 2*2 hoogbouw gebouwen wil hebben. Het blijft aankloten denk ik. Ga er vanavond in ieder geval mee prutsen.
Ik bedoel dat je niet meer kan bouwen met normale wegen als je de guide lines volgt:



Je blijft dan tussen die blokken gebouwen (vakken zijn max density) ruimte overhouden
pi_124004867
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:27:24 #213
35189 Troel
scherp en bot
pi_124004953
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:20 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Tuurlijk wel... Jouw trucks exporteren jouw <insert handelsgoederen> naar de GM, en komen terug met cash. Je krijgt je geld pas op het moment dat je truck terug komt van de GM en daadwerkelijk dockt in een van je tradingdepots..
Dat is niet wat elders werd gezegd :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_124004954
quote:
Pas de 8e keer dat die gepost wordt, net zoals dat EA plaatje :P
pi_124005036
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:16 schreef DeeCruise het volgende:
Ik word compleet gestoord van die kansloze pathfinding "AI". Al mijn trade trucks rijden rondjes om elkaar van spullen te voorzien die mijn tradingcenters niet aannemen. Situatieschets:

- 1 groot tradingdepot (12 trucks)
- 2 kleine tradingdepots (8 trucks)
- 2 kolenmijnen (max capaciteit met 8 trucks totaal)
- 2 oremijnen (max capaciteit met 8 trucks totaal)
- 2 smeltingfabrieken (max capaciteit met 8 trucks totaal)
- chipsetfabriek met 4 attachements en max trucks

De trucks van de fabrieken zorgen ervoor dat alle lokaal gebruikte materiaal bij de fabrieken terechtkomen OF (indien fabrieken voorzien) bij het grote tradingdepot. Technisch gezien heb ik dus 20 trucks over.

En vervolgens faalt de AI compleet. Van de 20 trucks rijden er 18 rond binnen mijn stad met spullen die ze niet afleveren, om weer terug te keren bij het grote depot. Effectief rijden er maar 2 naar de global market om chips te verkopen met als resultaat dat ik:

a) door mijn storage heen ben qua chipsets en mijn fabriek dus stil ligt om de halve klap
b) ik niet genoeg omzet draai qua handel, en mijn trade HQ niet kan uitbreiden waardoor ik geen chipset lots kan bouwen op het grote tradingsdepot waardoor ik bergen met chips via de trein kon vervoeren.

Eindresultaat: Stad draait helemaal de tering in, 8 uur werk voor niks. Vlieg maar in de fik EA, voorlopig geen SimCity meer voor mij...
Herkenbaar. Alles werkt prima, tot het op te grote schaal komt. Dan stagneert de export. Zelfde met toeristen. Draait leuk, tot je teveel casino's bouwt, dan lijkt alles opeens in elkaar te flikkeren. Tenzij je je gokhallen etc direct bij de ingang plaatst, maar dat slaat nergens op. Dan ben je je stad aan het aanpassen aan bugs in de GlassBox engine, terwijl je in feite gewoon een mooie en efficiente stad wilt bouwen.

Dit product is of niet goed getest, of het ging teveel moeite kosten om het op te lossen. Ik vrees voor het laatste (want dit zijn ze ECHT wel tegen gekomen toen ze het zelf speelden/testten), en dan houdt gelijk in dat dit voorlopig nog niet opgelost is. Wellicht pas bij SC6.

:(
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:29:30 #216
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_124005052
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:27 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat is niet wat elders werd gezegd :)
Kan best, als je zelf kijkt zie je het gebeuren. Tip: selecteer de trade specialty, dan is het wat makkelijker te volgen aangezien al je trucks dan gemerkt worden..
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_124005053
quote:
12s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:27 schreef kensei het volgende:

[..]

Pas de 8e keer dat die gepost wordt, net zoals dat EA plaatje :P
Gifjes en filmpjes die aantonen wat voor zooitje het is geworden kunnen niet vaak genoeg worden geplaatst. :P
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:31:41 #218
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_124005142
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:29 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Herkenbaar. Alles werkt prima, tot het op te grote schaal komt. Dan stagneert de export. Zelfde met toeristen. Draait leuk, tot je teveel casino's bouwt, dan lijkt alles opeens in elkaar te flikkeren. Tenzij je je gokhallen etc direct bij de ingang plaatst, maar dat slaat nergens op. Dan ben je je stad aan het aanpassen aan bugs in de GlassBox engine, terwijl je in feite gewoon een mooie en efficiente stad wilt bouwen.

Dit product is of niet goed getest, of het ging teveel moeite kosten om het op te lossen. Ik vrees voor het laatste (want dit zijn ze ECHT wel tegen gekomen toen ze het zelf speelden/testten), en dan houdt gelijk in dat dit voorlopig nog niet opgelost is. Wellicht pas bij SC6.

:(
Het is inderdaad gewoon TE kansloos. Ik ben nu de 4e in een groep van 7 man die de game hebben die ermee kapt voor voorlopig, het spel zit vol gamebreaking bugs. Blij dat ik er i.i.g. niks voor neergelegd heb.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_124005232
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:31 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Het is inderdaad gewoon TE kansloos. Ik ben nu de 4e in een groep van 7 man die de game hebben die ermee kapt voor voorlopig, het spel zit vol gamebreaking bugs. Blij dat ik er i.i.g. niks voor neergelegd heb.
Ik 41 euro, hopelijk kan ik voor datzelfde geld een andere game uitzoeken binnenkort :{
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_124005249
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 13:48 schreef kensei het volgende:

[..]

Kan wel maar je kan normale wegen niet uitlijnen op die maximale grootte, dus dan moet je met natte vinger werkt die wegen ongeveer goed gaan leggen waardoor je ook niet efficient bent
dat kan prima hoor..
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:34:23 #221
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_124005253
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:33 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ik 41 euro, hopelijk kan ik voor datzelfde geld een andere game uitzoeken binnenkort :{
Het blijft EA, dus reken maar op een 15 a 20 euro game van minimaal 1 jaar oud...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_124005260
Ik heb ook niet veel zin meer om te spelen tot die bugs eruit zijn ;(
pi_124005283
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:34 schreef mschol het volgende:

[..]

dat kan prima hoor..
Ik heb het over guidelines, zie afbeelding
pi_124005328
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:24 schreef kensei het volgende:

[..]

Ik bedoel dat je niet meer kan bouwen met normale wegen als je de guide lines volgt:

[ afbeelding ]

Je blijft dan tussen die blokken gebouwen (vakken zijn max density) ruimte overhouden
perfecte plek voor een lang parkje, zonder in te boeten aan ruimte..

quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:35 schreef kensei het volgende:

[..]

Ik heb het over guidelines, zie afbeelding
kwestie van 2x over een road heen gaan en je guides staan goed..
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:36:24 #225
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_124005342
Lijkt er steeds meer op dat ze bij EA half werk hebben geleverd.

Ze hebben wel bedacht dat SIM's van A naar B gaan, maar ze hebben verzuimd om fatsoenlijke routeringsprincipes te maken.

Dat gedoe met die agents levert natuurlijk wel een realistische simulatie op, maar ze zijn de failsafe vergeten: een timeout die de agents overruled als overduidelijk goederen van A naar B moeten en dat niet gebeurd.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:29 schreef Me_Wesley het volgende:
Dit product is of niet goed getest, of het ging teveel moeite kosten om het op te lossen. Ik vrees voor het laatste (want dit zijn ze ECHT wel tegen gekomen toen ze het zelf speelden/testten), en dan houdt gelijk in dat dit voorlopig nog niet opgelost is. Wellicht pas bij SC6.
Nee, ze hebben bij EA een totaal verkeerd beeld van hoe SimCity wordt gespeeld.
Volgensmij rekenen ze op ongeveer een uur gamen per keer en dan een paar keer per week.
En dan duurt het heel lang voordat je stad echt groot is en je tegen dit soort problemen aan loopt.
Waarschijnlijk gingen ze er vanuit dat je tegen tijd wel een andere game bent gaan spelen.

Het kan haast niet anders dan dat er iemand met enorme oogkleppen rond loopt bij EA die in zijn eigen droomwereld leeft. Want als je ziet hoeveel tijd spelers in SC4 stoppen, dan kan je wel verwachten dat ze dat ook bij SC5 gaan doen.

Zal me niks verbazen dat ze pas over een maanden realiseren bij EA dat het kapitalen kost om de servers in de lucht te houden, terwijl er geen nieuwe inkomsten tegenover staan. :')
So we just called him Fred
pi_124005373
euhmm... oeps?
pi_124005382
Ik wil legeringen leveren aan de bouw van het space center.
Moet ik daarvoor m'n handelsdepot nog speciaal instellen of maakt dat niet uit? Er gebeurt nog weinig helaas.
pi_124005598
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:36 schreef mschol het volgende:

[..]

perfecte plek voor een lang parkje, zonder in te boeten aan ruimte..

[..]

kwestie van 2x over een road heen gaan en je guides staan goed..
Guidelines hebben een vaste breedte toch
pi_124005607
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:37 schreef Thieske het volgende:
Ik wil legeringen leveren aan de bouw van het space center.
Moet ik daarvoor m'n handelsdepot nog speciaal instellen of maakt dat niet uit? Er gebeurt nog weinig helaas.
het schijnt voldoende te zijn om je depot in te stellen op lokale leveringen
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:42:47 #230
35189 Troel
scherp en bot
pi_124005610
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:37 schreef Thieske het volgende:
Ik wil legeringen leveren aan de bouw van het space center.
Moet ik daarvoor m'n handelsdepot nog speciaal instellen of maakt dat niet uit? Er gebeurt nog weinig helaas.
Alleen plaatselijk, niet exporteren :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:42:53 #231
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124005614
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:37 schreef Thieske het volgende:
Ik wil legeringen leveren aan de bouw van het space center.
Moet ik daarvoor m'n handelsdepot nog speciaal instellen of maakt dat niet uit? Er gebeurt nog weinig helaas.
In ieder geval één legeringendepot op 'lokaal' zetten. Die wordt dan gebruikt voor je space center.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_124005630
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:36 schreef FredvZ het volgende:

Nee, ze hebben bij EA een totaal verkeerd beeld van hoe SimCity wordt gespeeld.
Volgensmij rekenen ze op ongeveer een uur gamen per keer en dan een paar keer per week.
En dan duurt het heel lang voordat je stad echt groot is en je tegen dit soort problemen aan loopt.
Waarschijnlijk gingen ze er vanuit dat je tegen tijd wel een andere game bent gaan spelen.

Het kan haast niet anders dan dat er iemand met enorme oogkleppen rond loopt bij EA die in zijn eigen droomwereld leeft. Want als je ziet hoeveel tijd spelers in SC4 stoppen, dan kan je wel verwachten dat ze dat ook bij SC5 gaan doen.

Zal me niks verbazen dat ze pas over een maanden realiseren bij EA dat het kapitalen kost om de servers in de lucht te houden, terwijl er geen nieuwe inkomsten tegenover staan. :')
Zou kunnen, maar dan nog. Dit moeten ze geweten hebben. Ik denk dan ook niet dat je op korte termijn een fix kan verwachten..

En over die servers, tja. Er zal wel DLC gaan komen om alles te bekostigen. Een spel dat volledig afhankelijk is van servers kan niet zonder vaste maandinkomsten. Dàt, of ze geven over een paar maanden een volledig singleplayer versie vrij (als zeg maar de grootste inkomsten al binnen zijn en piraterij minder schade berokkend).
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_124005637
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:42 schreef kensei het volgende:

[..]

Guidelines hebben een vaste breedte toch
nope... guidelines worden neergezet op basis van de laatste 2 wegen waar je met je muis overheen bent gegaan.. (en met die guidlines wordt rekening gehouden met de max density...)
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:44:27 #234
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124005697
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:37 schreef mschol het volgende:
[ afbeelding ] euhmm... oeps?
Wat? Die scheef doorgetrokken weg? :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_124005740
quote:
10s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:44 schreef jogy het volgende:

[..]

Wat? Die scheef doorgetrokken weg? :P.
dat is nu minor issue:
ik was weggegaan, aan laten staan en werkelijk ELKE weg stond zo'n beetje vast :')

en de nuclaire powerplant had een moderate safety :X (m.a.w. ze waren niet zo slim meer...)
pi_124005746
Bedankt mensen, eens kijken of m'n legeringen zo aankomen. :)
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:49:08 #237
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_124005869
Ik deed tot nu toe steeds electronics en dan importeerde in al mijn materialen.

Nu wil ik in mijn (privé) regio een stad gaan maken met mijnen en dan zelf legeringen gaan maken.

Stuur ik deze dan via mijn trade depot naar mijn andere stad? Of moet je dit doen met gifts? En dan kan ik dus niet aan de andere (ook mijn eigen) stad geld vragen?
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:49:22 #238
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_124005877
Weer naar huis, kan niet wachten om straks thuis mn olie industrie op te starten... Is trouwens processoren exporteren winstgevend als je alloy moet importeren???
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:50:10 #239
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_124005912
quote:
5s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:49 schreef Vinno het volgende:
Ik deed tot nu toe steeds electronics en dan importeerde in al mijn materialen.

Nu wil ik in mijn (privé) regio een stad gaan maken met mijnen en dan zelf legeringen gaan maken.

Stuur ik deze dan via mijn trade depot naar mijn andere stad? Of moet je dit doen met gifts? En dan kan ik dus niet aan de andere (ook mijn eigen) stad geld vragen?
En dit dus...
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
  FOK!fotograaf woensdag 13 maart 2013 @ 14:52:51 #240
364681 over_hedge
pi_124006017
quote:
5s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:49 schreef Vinno het volgende:
Ik deed tot nu toe steeds electronics en dan importeerde in al mijn materialen.

Nu wil ik in mijn (privé) regio een stad gaan maken met mijnen en dan zelf legeringen gaan maken.

Stuur ik deze dan via mijn trade depot naar mijn andere stad? Of moet je dit doen met gifts? En dan kan ik dus niet aan de andere (ook mijn eigen) stad geld vragen?
Waarom niet een stad beginnen met erts en kolen?? Dan kan je het gewoon in je eigen stad maken.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_124006022
Van een ander forum:
quote:
As a software tester, there is no way they did not spotted the dissapearing cargo-truck bug if they did any proper testing.
http://www.reddit.com/r/S(...)y_not_profiting_see/

What happens is:
- Some building asks for resources
- multiple trucks set out to ensure the resources are delivered.
- only two loads will fit.
- the others turn around and enter the cargobay of a random trade depot.
- the goods they had on board are lost forever


This is actually worse then the Double-Price bug.
:{
pi_124006092
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:43 schreef mschol het volgende:

[..]

nope... guidelines worden neergezet op basis van de laatste 2 wegen waar je met je muis overheen bent gegaan.. (en met die guidlines wordt rekening gehouden met de max density...)
Dat werkt dus alleen bij avenues en niet bij normale wegen, bij normale wegen paktie niet de max density van 2 maximale gebouwen naast elkaar.
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:58:58 #243
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_124006219
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:52 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Waarom niet een stad beginnen met erts en kolen?? Dan kan je het gewoon in je eigen stad maken.
Ja dat bedoel ik ook juist :)

Maar kan ik het dus dan naar een andere stad sturen waar er materialen van worden gemaakt voor TV's?
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:59:46 #244
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124006247
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:52 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Waarom niet een stad beginnen met erts en kolen?? Dan kan je het gewoon in je eigen stad maken.
Is niet altijd mogelijk. Ik zit nu in een private regio met 7 verbonden steden en de steden met grondstoffen hebben er elke keer maar één. Ik loop nu tegen hetzelfde aan als Vinno en _NZT_.

Er moet een soort van buurt-deal systeem gemaakt worden waar je een vaste prijs per 10 ton af kan spreken per buurman en dan een depot neerzetten en afstellen op lokaal of regionaal die daarvoor gebruikt kan worden. Vergelijkbaar met great work zeg maar. Nu moet het via gifts en dat is te veel gezeur voor een doorlopend iets. Gewoon afstellen dat coal voor 2000 per 10 ton (de helft van de prijs van global bijvoorbeeld) naar een bepaalde stad gaat waardoor ervoor gezorgd dat zijn coaldepot gevuld blijft en de rest word geexporteerd naar GM voor de volle pond. en zo kan je best geile regionale handel opzetten lijkt me.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:59:49 #245
10646 killermj
Jah Man Jah ©By KillerMJ
pi_124006250
Zojuist SimCity gekocht en wordt nu geinstalleerd

Origin: KillerMJ

Bij wie kan deze noob in de regio ;-)
pi_124006267
Des te meer ik lees over de bugs en de blijkbaar simpele engine die hier onder zit des te meer ik me gewoon WEER keihard genaaid voel door EA. En niet alleen door EA dit keer, maar ook door Maxis met hun beloftes voor een super diepe simulatie en enorme details. Ik krijg hier echt een vuile smaak van in mijn bek, dat je je loyale fans zulke leugens kan voorhouden. Maxis stond ooit hoog in mijn lijstje van geweldige developers maar door deze stunts beginnen ze echt in rap tempo te zakken.

Ik weet nu wat er allemaal mis is met dit spel en hoe het allemaal werkt. Mijn drang om SC4 te spelen is nu groter dan om de nieuwe te spelen. Echt niet te geloven. :r
No amount of money ever bought a second of time.
pi_124006275
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 13:52 schreef jogy het volgende:

[..]

ook niet waar :P.

[ afbeelding ]

Lichtgroene streepje is maximaal upgradebaar. Het enige echte voordeel is extra capaciteit en een keer trambanen in het midden. (ook grote voordelen). Het blijft belangrijk en het is inderdaad hinderlijk om een halve stad later te moeten slopen voor het aanleggen van een avenue naderhand.
Dat heb ik gisteravond dus gedaan. Hele stad op die manier aangelegd. Bleek telkens dat ik het donkergroene streepje verwarde met het lichtgroene streepje... Zat ik uiteindelijk opgescheept met een complete stad met een hoge dichtheid en landwaarde, maar nèt niet genoeg uitbreidingsruimte om een wolkenkrabber / flat te worden...

Dacht dat het een rood streepje zou worden ofzo. :P
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:01:28 #248
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_124006316
Geen internet in m'n studentenhuis dus geen SC. ;( Kut providers ook.
Flesje bier
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:02:18 #249
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_124006346
Handig die hoogbouw met verticale wegen. :')





Edit: oh 2 keer zelfde..
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:02:22 #250
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124006350
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:00 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:

[..]

Dat heb ik gisteravond dus gedaan. Hele stad op die manier aangelegd. Bleek telkens dat ik het donkergroene streepje verwarde met het lichtgroene streepje... Zat ik uiteindelijk opgescheept met een complete stad met een hoge dichtheid en landwaarde, maar nèt niet genoeg uitbreidingsruimte om een wolkenkrabber / flat te worden...

Dacht dat het een rood streepje zou worden ofzo. :P
Ghe, ik wil het in ieder geval zodanig regelen dat het er zo direct ongeveer zo uit ziet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:02:49 #251
397972 Aleoni
vs Ymntle
pi_124006369
Ik zie dat er nogal wat verlaten steden zijn in de f.nl six regio. Ik zou er graag eentje overnemen! Mijn username is Ymntle-Aleoni
pi_124006384
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:02 schreef jogy het volgende:

[..]

Ghe, ik wil het in ieder geval zodanig regelen dat het er zo direct ongeveer zo uit ziet. [ afbeelding ]
Dat kan dus niet met normale wegen omdat je het niet zo kan uitlijnen met de guidelines
pi_124006399
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:00 schreef TigerXtrm het volgende:
Mijn drang om SC4 te spelen is nu groter dan om de nieuwe te spelen. Echt niet te geloven. :r
Lees dan vooral dit topic door!

Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_124006424
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:36 schreef FredvZ het volgende:
Lijkt er steeds meer op dat ze bij EA half werk hebben geleverd.

Ze hebben wel bedacht dat SIM's van A naar B gaan, maar ze hebben verzuimd om fatsoenlijke routeringsprincipes te maken.

Dat gedoe met die agents levert natuurlijk wel een realistische simulatie op, maar ze zijn de failsafe vergeten: een timeout die de agents overruled als overduidelijk goederen van A naar B moeten en dat niet gebeurd.

[..]

Nee, ze hebben bij EA een totaal verkeerd beeld van hoe SimCity wordt gespeeld.
Volgensmij rekenen ze op ongeveer een uur gamen per keer en dan een paar keer per week.
En dan duurt het heel lang voordat je stad echt groot is en je tegen dit soort problemen aan loopt.
Waarschijnlijk gingen ze er vanuit dat je tegen tijd wel een andere game bent gaan spelen.

Het kan haast niet anders dan dat er iemand met enorme oogkleppen rond loopt bij EA die in zijn eigen droomwereld leeft. Want als je ziet hoeveel tijd spelers in SC4 stoppen, dan kan je wel verwachten dat ze dat ook bij SC5 gaan doen.

Zal me niks verbazen dat ze pas over een maanden realiseren bij EA dat het kapitalen kost om de servers in de lucht te houden, terwijl er geen nieuwe inkomsten tegenover staan. :')
Mais heeft er tien jaar aan gewerkt, eerst aan Glassbox. Ik dnek dat je je vergist. Die mensen die eraan gewerkt hebben zijn superenthousiast en weten hoeveel de mensen dit spel spelen. Geloof me, ik heb ze gesproken en dat zijn geen PR-mensen, eerder gamers die toevallig ook nog C++ kunnen :+ . Het gedoe bij PR-mensen druipt er namelijk vaak wel heel snel vanaf en anders na tien minuten :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  FOK!fotograaf woensdag 13 maart 2013 @ 15:04:16 #255
364681 over_hedge
pi_124006425
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:58 schreef Vinno het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik ook juist :)

Maar kan ik het dus dan naar een andere stad sturen waar er materialen van worden gemaakt voor TV's?
Ik weet niet precies wat je voor tvs nodig hebt? Maar voor die Chips heb je legeringen en plastic nodig.

Legeringen maak je uit kolen + erts.
Plastic kan je winnen door te recyclen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_124006431
De onderste situatie zou dus ideaal zijn qua dekking maar het is gewoon niet netjes te doen omdat de guidlines dat tegenwerken.

  woensdag 13 maart 2013 @ 15:04:37 #257
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124006439
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:00 schreef TigerXtrm het volgende:
Des te meer ik lees over de bugs en de blijkbaar simpele engine die hier onder zit des te meer ik me gewoon WEER keihard genaaid voel door EA. En niet alleen door EA dit keer, maar ook door Maxis met hun beloftes voor een super diepe simulatie en enorme details. Ik krijg hier echt een vuile smaak van in mijn bek, dat je je loyale fans zulke leugens kan voorhouden. Maxis stond ooit hoog in mijn lijstje van geweldige developers maar door deze stunts beginnen ze echt in rap tempo te zakken.

Ik weet nu wat er allemaal mis is met dit spel en hoe het allemaal werkt. Mijn drang om SC4 te spelen is nu groter dan om de nieuwe te spelen. Echt niet te geloven. :r
Chill, veel zaken komen wel goed. En ik denk ook nog eens op de korte/middellange termijn. Eerst servers helemaal in orde, dan de gamebreakers en daarna de irritaties. Maar ik heb iig nog steeds veel lol in het spelen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:05:29 #258
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124006470
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:03 schreef kensei het volgende:

[..]

Dat kan dus niet met normale wegen omdat je het niet zo kan uitlijnen met de guidelines
Moet jij eens opletten, gaat me lukken :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_124006479
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:05 schreef jogy het volgende:

[..]

Moet jij eens opletten, gaat me lukken :).
Zie mijn post erna :P
pi_124006491
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 12:42 schreef kensei het volgende:

[..]

Werkt dat ook met 100/150k inwoners?
pi_124006518
quote:
10s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:06 schreef Plantagehouder het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Baas _O_

Ik ga het ook proberen
pi_124006532
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:07 schreef kensei het volgende:

[..]

Baas _O_

Ik ga het ook proberen
Let vooral op je politie/brandweer/ambulance. :D
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:07:47 #263
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_124006541
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:00 schreef TigerXtrm het volgende:
Des te meer ik lees over de bugs en de blijkbaar simpele engine die hier onder zit des te meer ik me gewoon WEER keihard genaaid voel door EA. En niet alleen door EA dit keer, maar ook door Maxis met hun beloftes voor een super diepe simulatie en enorme details. Ik krijg hier echt een vuile smaak van in mijn bek, dat je je loyale fans zulke leugens kan voorhouden. Maxis stond ooit hoog in mijn lijstje van geweldige developers maar door deze stunts beginnen ze echt in rap tempo te zakken.

Ik weet nu wat er allemaal mis is met dit spel en hoe het allemaal werkt. Mijn drang om SC4 te spelen is nu groter dan om de nieuwe te spelen. Echt niet te geloven. :r
Engine is nog steeds redelijk geavanceerd, echter het hoog van de toren blazen door Maxis is zeer misplaatst, daarnaast snap ik de keuze voor kleine regio's steeds minder naarmate ik erachter kom dat de diepe simulatie toch niet zo diep is. Had het al in m'n achterhoofd, maar is nu toch echt wel bevestigd, dat de kleine maps ervoor zorgen dat DLC straks extra aantrekkelijk is. Ik kots van het business model van EA en al helemaal dat een developer als Maxis hierin meegaat, en z'n hele fanbase toch echt wel een dikke vinger geeft.
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:09:44 #264
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_124006624
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:04 schreef kensei het volgende:
De onderste situatie zou dus ideaal zijn qua dekking maar het is gewoon niet netjes te doen omdat de guidlines dat tegenwerken.

[ afbeelding ]
Guidelines kan je uitzetten he
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:10:21 #265
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124006649
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Guidelines kan je uitzetten he
Of gewoon glas(sbox)hard negeren B-).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_124006667
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Guidelines kan je uitzetten he
Dan is het helemaal onmogelijk omdat normale wegen niet de maximale capaciteit aangeven met dat groene balkje
pi_124006729
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:07 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Engine is nog steeds redelijk geavanceerd, echter het hoog van de toren blazen door Maxis is zeer misplaatst, daarnaast snap ik de keuze voor kleine regio's steeds minder naarmate ik erachter kom dat de diepe simulatie toch niet zo diep is. Had het al in m'n achterhoofd, maar is nu toch echt wel bevestigd, dat de kleine maps ervoor zorgen dat DLC straks extra aantrekkelijk is. Ik kots van het business model van EA en al helemaal dat een developer als Maxis hierin meegaat, en z'n hele fanbase toch echt wel een dikke vinger geeft.
Ik geloof ook wel dat de engine zoals ze hem ontworpen hebben tot veeeeel meer in staat is en echt een fundering is waar ze nog tientallen jaren games mee kunnen bouwen. Maar het spel zoals het er nu bij staat werkt gewoon niet, ze hebben al die geavanceerde shit die het spel juist zo aantrekkelijk maakte uitgezet.

In SimCity 4 moest je tijdens het bouwen altijd rekening houden met de engine omdat daar bepaalde grenzen aan zaten en daar bepaalde workarounds voor waren. In deze SimCity hoopte ik daar eigenlijk vanaf te zijn en gewoon eens een enigsinds realistische stad bouwen waarbij alles ook werkt. Maar dat kan gewoon, 10 jaar later, nog steeds niet.
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:14:01 #268
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124006786
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:10 schreef kensei het volgende:

[..]

Dan is het helemaal onmogelijk omdat normale wegen niet de maximale capaciteit aangeven met dat groene balkje
Waar haal je die 'info' vandaan? :'). Dat groene balkje is er altijd, de enig mogelijke uitdaging die ik zie is het verdubbelen van die afstand zodat twee grote gebouwen strak naast elkaar kunnen staan zonder weggetje ertussen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_124006868
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:14 schreef jogy het volgende:

[..]

Waar haal je die 'info' vandaan? :'). Dat groene balkje is er altijd, de enig mogelijke uitdaging die ik zie is het verdubbelen van die afstand zodat twee grote gebouwen strak naast elkaar kunnen staan zonder weggetje ertussen.
40 uur gameplay misschien? :')

Bij normale wegen geeft de zoning niet de maximale ruimt aan
pi_124006954
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:14 schreef jogy het volgende:

[..]

Waar haal je die 'info' vandaan? :'). Dat groene balkje is er altijd, de enig mogelijke uitdaging die ik zie is het verdubbelen van die afstand zodat twee grote gebouwen strak naast elkaar kunnen staan zonder weggetje ertussen.
Nevermind zat nog met wegen en guidelines in mn hoofd, je hebt gelijk ja :P

Dat is ook het punt wat ik de hele tijd probeer te maken, je moet daar zelf mee gaan klooien terwijl het gewoon met een guideline beschikbaar zou moeten zijn.
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:19:51 #271
35189 Troel
scherp en bot
pi_124006975
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:19 schreef kensei het volgende:

[..]

Nevermind zat nog met wegen en guidelines in mn hooft, je hebt gelijk ja :P
auw :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_124006999
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:16 schreef kensei het volgende:

[..]

40 uur gameplay misschien? :')

Bij normale wegen geeft de zoning niet de maximale ruimt aan
Minder gamen met de ogen dicht dan maar :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:21:00 #273
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_124007016
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:12 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ik geloof ook wel dat de engine zoals ze hem ontworpen hebben tot veeeeel meer in staat is en echt een fundering is waar ze nog tientallen jaren games mee kunnen bouwen. Maar het spel zoals het er nu bij staat werkt gewoon niet, ze hebben al die geavanceerde shit die het spel juist zo aantrekkelijk maakte uitgezet.

In SimCity 4 moest je tijdens het bouwen altijd rekening houden met de engine omdat daar bepaalde grenzen aan zaten en daar bepaalde workarounds voor waren. In deze SimCity hoopte ik daar eigenlijk vanaf te zijn en gewoon eens een enigsinds realistische stad bouwen waarbij alles ook werkt. Maar dat kan gewoon, 10 jaar later, nog steeds niet.
Probleem is dat engine net nieuw is, alles is nu nog zeer beperkt. Naarmate men verder in de tijd komt kunnen ze meer uit de engine halen. Kijk naar GTA. San Andreas was zeer uitgebreid en qua gameplay erg nice. GTA IV kwam uit en zag er veel beter uit, toch viel die game wat tegen vergeleken met San Andreas. GTA V borduurt verder op de engine en zal dus veel meer performance halen uit die engine, omdat er ook gewoon meer tijd is. Daarom stoor ik me ook niet echt dat Maxis nog niet gebruik heeft gemaakt van volle potentie van Glassbox. Daar was gewoon niet genoeg tijd voor. Wel ben ik pissed dat ze ons lekker maken met verhalen die dus gedeeltelijk niet waar zijn..
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_124007046
quote:
10s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:20 schreef Pheno het volgende:

[..]

Minder gamen met de ogen dicht dan maar :P
Beter je topic updaten :'(
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:21:54 #275
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_124007053
Hoe kan je eigenlijk geld geven andere steden?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_124007085
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:21 schreef kensei het volgende:

[..]

Beter je topic updaten :'(
Allang gelezen, toch minder met de ogen dicht spelen :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_124007101
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Hoe kan je eigenlijk geld geven andere steden?
In regioview op het cadeautje klikken :+
pi_124007107
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Hoe kan je eigenlijk geld geven andere steden?
ESC: view manual. Echt, alles staat er in :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:23:29 #279
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_124007128
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:22 schreef kensei het volgende:

[..]

In regioview op het cadeautje klikken :+
Wist ik. :7
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_124007153
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Wist ik. :7
Waarom vraag je het dan :P
pi_124007335
iemand al een nieuwe english patch?
"Now fuck off, I need to meditate, or masturbate, or both... "
pi_124007531
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:55 schreef kensei het volgende:

[..]

Dat werkt dus alleen bij avenues en niet bij normale wegen, bij normale wegen paktie niet de max density van 2 maximale gebouwen naast elkaar.
je bedoelt dat je maar aan 1 kant kan zonen?, dus:

R = road, B = bouwgrond, A = avenue:

R BBBB R BBBB R

terwijl avenue dit doet:
A BBBBBBBB A BBBBBBBB A
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:34:10 #283
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_124007564
Irritant ook dat je niet upgrades van gebouwen weer kan weghalen of unlocks veranderen. Had bij mijn Tech de upgrade naar commercie gedaan om bij mijn grote handelsgeval die processor depots te kunnen plempen, werden die niet unlocked :( Nu moet ik nog die laatste Tech upgrade unlocken om consumentenzooi te maken...
The more debt, the better
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:36:58 #284
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_124007651
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:34 schreef flyguy het volgende:
Irritant ook dat je niet upgrades van gebouwen weer kan weghalen of unlocks veranderen. Had bij mijn Tech de upgrade naar commercie gedaan om bij mijn grote handelsgeval die processor depots te kunnen plempen, werden die niet unlocked :( Nu moet ik nog die laatste Tech upgrade unlocken om consumentenzooi te maken...
Klikken op bewerken en dan met je bulldozertje kan je je geplaatste unlocks weghalen zonder je HQ te slope. Als je bijvoorbeeld klaslokaal te veel hebt bij gradeschool kan je op deze manier ook een lokaal weghalen
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:40:21 #285
384187 DeGemaskerdeMuchacho
Blinde paniek zij met ons.
pi_124007758
Snap er niks van. Zie de wereld aan vrachtwagens met legeringen en brandstof naar de space center rijden om te leveren en ze rijden vrolijk weer terug zonder te leveren. Heb in mn depots plaatselijk aangevinkt staan.. gewoon bug? Of doe ik iets niet goed.
pi_124007770
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:33 schreef mschol het volgende:

[..]

je bedoelt dat je maar aan 1 kant kan zonen?, dus:

R = road, B = bouwgrond, A = avenue:

R BBBB R BBBB R

terwijl avenue dit doet:
A BBBBBBBB A BBBBBBBB A
Ik kan aan een road toch ook aan twee zijden zonen als ik zou willen. Of bedoel je dat de huizen 2x zo groot zijn bij avenues?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_124007774
je kan trouwens ook het bewerken icoontje op parken gebruiken om rond de parken zelf een stel snappoints te krijgen..
pi_124007801
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:40 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik kan aan een road toch ook aan twee zijden zonen als ik zou willen. Of bedoel je dat de huizen 2x zo groot zijn bij avenues?
ik bedoel dat de guidelines bij roads uitgaan van weg-huis-weg
en bij avenues: avenue - huis - huis - avenue
pi_124007833
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:41 schreef mschol het volgende:

[..]

ik bedoel dat de guidelines bij roads uitgaan van weg-huis-weg
en bij avenues: avenue - huis - huis - avenue
Ja dat dus, heel irritant
pi_124007900
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:42 schreef kensei het volgende:

[..]

Ja dat dus, heel irritant
mwha, sinds ik dat door heb sla ik gewoon 1 guideline over als ik roads plaats en ik het ook zo wil indelen
pi_124007958
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:43 schreef mschol het volgende:

[..]

mwha, sinds ik dat door heb sla ik gewoon 1 guideline over als ik roads plaats en ik het ook zo wil indelen
Op die manier verspil je dan toch weer de ruimte die je wint bij het gebruiken van wegen ipv avenues? :P
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:46:16 #292
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_124007992
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:36 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Klikken op bewerken en dan met je bulldozertje kan je je geplaatste unlocks weghalen zonder je HQ te slope. Als je bijvoorbeeld klaslokaal te veel hebt bij gradeschool kan je op deze manier ook een lokaal weghalen
Dank u
The more debt, the better
pi_124008003
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:45 schreef kensei het volgende:

[..]

Op die manier verspil je dan toch weer de ruimte die je wint bij het gebruiken van wegen ipv avenues? :P
nee want de gebouw diepte blijft hetzelfde..

dat eerdere plaatje wat jij liet zien was roads aanleggen op de guides van avenues.. ja, dan verlies je ruimte omdat avenues ietsjes breder zijn
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:47:13 #294
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_124008033
Wat ik ook irritant vind is dat bij zonen dat groene streepje voor de density niet blijft na het zonen
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_124008059
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:46 schreef mschol het volgende:

[..]

nee want de gebouw diepte blijft hetzelfde..

dat eerdere plaatje wat jij liet zien was roads aanleggen op de guides van avenues.. ja, dan verlies je ruimte omdat avenues ietsjes breder zijn
Maar met loze ruimte ertussen toch
pi_124008061
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:47 schreef _NZT_ het volgende:
Wat ik ook irritant vind is dat bij zonen dat groene streepje voor de density niet blijft na het zonen
dat zou inderdaad fijn zijn als je het hele vlak zou blijven zien, maar daar komen je guides weer van pas :D
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:49:35 #297
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_124008116
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:47 schreef mschol het volgende:

[..]

dat zou inderdaad fijn zijn als je het hele vlak zou blijven zien, maar daar komen je guides weer van pas :D
Maar die guides zijn vaak fucked up + ik heb geen zin om alle wegen evenredig aan elkaar te leggen, de een recht, de ander met ee bocht enz..
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
  FOK!fotograaf woensdag 13 maart 2013 @ 15:50:53 #298
364681 over_hedge
pi_124008180
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:40 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Snap er niks van. Zie de wereld aan vrachtwagens met legeringen en brandstof naar de space center rijden om te leveren en ze rijden vrolijk weer terug zonder te leveren. Heb in mn depots plaatselijk aangevinkt staan.. gewoon bug? Of doe ik iets niet goed.
Als je over paar uur terug komt zit het er opeens wel in.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_124008197
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:47 schreef kensei het volgende:

[..]

Maar met loze ruimte ertussen toch
niet als je alleen roads aanlegt..

als je op de guidelines van avenue's roads legt => ruimte verlies (avenue's zijn breder)
als je op guidelines van roads roads legt => 100% dekking
als je op guidelines van roads avenue's legt => er kan geen wolkenkrabber (even uitgaande dat dat de diepste variant is) gebouwd worden omdat avenue's breder zijn en er dus minder ruimte overblijft
pi_124008228
RIP dit topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')