Volgens mij begrijp ik je gewoon niet zo goed hoorquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:03 schreef kensei het volgende:
[..]
Het probleem is dat je normale wegen niet efficiënter kan uitlijnen dan avenues, omdat ze dan ruimte overhouden voor een extra baan in het midden. Het kan alleen als je de wegen gaat trekken zonder de guiding lines te volgen, en zonder guiding lines precies de goede ruimte overhouden is niet te doen.
Je moet je aanmelden bij Originquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:08 schreef Disana het volgende:
Ik heb het spel zojuist binnen en begrijp niet wat ik in moet vullen bij
E-mail of Origin ID
en bij Wachtwoord.
In het doosje vind ik alleen een heel lang serienummer.
Erh. Heb je überhaupt een origin account? Zo niet dan moet je eerst dat registreren en daarna de code invoeren tijdens de installatie.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:08 schreef Disana het volgende:
Ik heb het spel zojuist binnen en begrijp niet wat ik in moet vullen bij
E-mail of Origin ID
en bij Wachtwoord.
In het doosje vind ik alleen een heel lang serienummer.
quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:08 schreef Disana het volgende:
Ik heb het spel zojuist binnen en begrijp niet wat ik in moet vullen bij
E-mail of Origin ID
en bij Wachtwoord.
In het doosje vind ik alleen een heel lang serienummer.
Ja ik had de optie 'account aanmaken' gemist. Dank.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:09 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
Je moet je aanmelden bij Origin
Lang leve altijd online!
Alles is vertraagd in dit spelquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:56 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
[..]
Dan heb ik niks gezegd. Aanvraag is inmiddels akkoord. Wel vreemd dat mn duur geïmporteerde computers er bij mijn voorraad wel af gaan, maar bij de constructie er niet bijkomen. Zal ook wel vertraagd zijn.
Ik ben eruit. Heb er zin inquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Erh. Heb je überhaupt een origin account? Zo niet dan moet je eerst dat registreren en daarna de code invoeren tijdens de installatie.
Tuurlijk wel... Jouw trucks exporteren jouw <insert handelsgoederen> naar de GM, en komen terug met cash. Je krijgt je geld pas op het moment dat je truck terug komt van de GM en daadwerkelijk dockt in een van je tradingdepots..quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:18 schreef Troel het volgende:
Maar verkoop naar de GM komt niet vanuit de vrachtwagens van jezelf toch?
Ik bedoel dat je niet meer kan bouwen met normale wegen als je de guide lines volgt:quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp ik je gewoon niet zo goed hoor. De avenues en wegen hebben geen slechtere of betere manier voor het maken van de meest efficiënte blokken als je in een gelijkwaardig blok bijvoorbeeld 2*2 hoogbouw gebouwen wil hebben. Het blijft aankloten denk ik. Ga er vanavond in ieder geval mee prutsen.
Dat is niet wat elders werd gezegdquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:20 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Tuurlijk wel... Jouw trucks exporteren jouw <insert handelsgoederen> naar de GM, en komen terug met cash. Je krijgt je geld pas op het moment dat je truck terug komt van de GM en daadwerkelijk dockt in een van je tradingdepots..
Herkenbaar. Alles werkt prima, tot het op te grote schaal komt. Dan stagneert de export. Zelfde met toeristen. Draait leuk, tot je teveel casino's bouwt, dan lijkt alles opeens in elkaar te flikkeren. Tenzij je je gokhallen etc direct bij de ingang plaatst, maar dat slaat nergens op. Dan ben je je stad aan het aanpassen aan bugs in de GlassBox engine, terwijl je in feite gewoon een mooie en efficiente stad wilt bouwen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:16 schreef DeeCruise het volgende:
Ik word compleet gestoord van die kansloze pathfinding "AI". Al mijn trade trucks rijden rondjes om elkaar van spullen te voorzien die mijn tradingcenters niet aannemen. Situatieschets:
- 1 groot tradingdepot (12 trucks)
- 2 kleine tradingdepots (8 trucks)
- 2 kolenmijnen (max capaciteit met 8 trucks totaal)
- 2 oremijnen (max capaciteit met 8 trucks totaal)
- 2 smeltingfabrieken (max capaciteit met 8 trucks totaal)
- chipsetfabriek met 4 attachements en max trucks
De trucks van de fabrieken zorgen ervoor dat alle lokaal gebruikte materiaal bij de fabrieken terechtkomen OF (indien fabrieken voorzien) bij het grote tradingdepot. Technisch gezien heb ik dus 20 trucks over.
En vervolgens faalt de AI compleet. Van de 20 trucks rijden er 18 rond binnen mijn stad met spullen die ze niet afleveren, om weer terug te keren bij het grote depot. Effectief rijden er maar 2 naar de global market om chips te verkopen met als resultaat dat ik:
a) door mijn storage heen ben qua chipsets en mijn fabriek dus stil ligt om de halve klap
b) ik niet genoeg omzet draai qua handel, en mijn trade HQ niet kan uitbreiden waardoor ik geen chipset lots kan bouwen op het grote tradingsdepot waardoor ik bergen met chips via de trein kon vervoeren.
Eindresultaat: Stad draait helemaal de tering in, 8 uur werk voor niks. Vlieg maar in de fik EA, voorlopig geen SimCity meer voor mij...
Kan best, als je zelf kijkt zie je het gebeuren. Tip: selecteer de trade specialty, dan is het wat makkelijker te volgen aangezien al je trucks dan gemerkt worden..quote:
Gifjes en filmpjes die aantonen wat voor zooitje het is geworden kunnen niet vaak genoeg worden geplaatst.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:27 schreef kensei het volgende:
[..]
Pas de 8e keer dat die gepost wordt, net zoals dat EA plaatje
Het is inderdaad gewoon TE kansloos. Ik ben nu de 4e in een groep van 7 man die de game hebben die ermee kapt voor voorlopig, het spel zit vol gamebreaking bugs. Blij dat ik er i.i.g. niks voor neergelegd heb.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:29 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Herkenbaar. Alles werkt prima, tot het op te grote schaal komt. Dan stagneert de export. Zelfde met toeristen. Draait leuk, tot je teveel casino's bouwt, dan lijkt alles opeens in elkaar te flikkeren. Tenzij je je gokhallen etc direct bij de ingang plaatst, maar dat slaat nergens op. Dan ben je je stad aan het aanpassen aan bugs in de GlassBox engine, terwijl je in feite gewoon een mooie en efficiente stad wilt bouwen.
Dit product is of niet goed getest, of het ging teveel moeite kosten om het op te lossen. Ik vrees voor het laatste (want dit zijn ze ECHT wel tegen gekomen toen ze het zelf speelden/testten), en dan houdt gelijk in dat dit voorlopig nog niet opgelost is. Wellicht pas bij SC6.
Ik 41 euro, hopelijk kan ik voor datzelfde geld een andere game uitzoeken binnenkortquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:31 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Het is inderdaad gewoon TE kansloos. Ik ben nu de 4e in een groep van 7 man die de game hebben die ermee kapt voor voorlopig, het spel zit vol gamebreaking bugs. Blij dat ik er i.i.g. niks voor neergelegd heb.
dat kan prima hoor..quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:48 schreef kensei het volgende:
[..]
Kan wel maar je kan normale wegen niet uitlijnen op die maximale grootte, dus dan moet je met natte vinger werkt die wegen ongeveer goed gaan leggen waardoor je ook niet efficient bent
Het blijft EA, dus reken maar op een 15 a 20 euro game van minimaal 1 jaar oud...quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:33 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik 41 euro, hopelijk kan ik voor datzelfde geld een andere game uitzoeken binnenkort
perfecte plek voor een lang parkje, zonder in te boeten aan ruimte..quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:24 schreef kensei het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je niet meer kan bouwen met normale wegen als je de guide lines volgt:
[ afbeelding ]
Je blijft dan tussen die blokken gebouwen (vakken zijn max density) ruimte overhouden
kwestie van 2x over een road heen gaan en je guides staan goed..quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:35 schreef kensei het volgende:
[..]
Ik heb het over guidelines, zie afbeelding
Nee, ze hebben bij EA een totaal verkeerd beeld van hoe SimCity wordt gespeeld.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:29 schreef Me_Wesley het volgende:
Dit product is of niet goed getest, of het ging teveel moeite kosten om het op te lossen. Ik vrees voor het laatste (want dit zijn ze ECHT wel tegen gekomen toen ze het zelf speelden/testten), en dan houdt gelijk in dat dit voorlopig nog niet opgelost is. Wellicht pas bij SC6.
Guidelines hebben een vaste breedte tochquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:36 schreef mschol het volgende:
[..]
perfecte plek voor een lang parkje, zonder in te boeten aan ruimte..
[..]
kwestie van 2x over een road heen gaan en je guides staan goed..
het schijnt voldoende te zijn om je depot in te stellen op lokale leveringenquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:37 schreef Thieske het volgende:
Ik wil legeringen leveren aan de bouw van het space center.
Moet ik daarvoor m'n handelsdepot nog speciaal instellen of maakt dat niet uit? Er gebeurt nog weinig helaas.
Alleen plaatselijk, niet exporterenquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:37 schreef Thieske het volgende:
Ik wil legeringen leveren aan de bouw van het space center.
Moet ik daarvoor m'n handelsdepot nog speciaal instellen of maakt dat niet uit? Er gebeurt nog weinig helaas.
In ieder geval één legeringendepot op 'lokaal' zetten. Die wordt dan gebruikt voor je space center.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:37 schreef Thieske het volgende:
Ik wil legeringen leveren aan de bouw van het space center.
Moet ik daarvoor m'n handelsdepot nog speciaal instellen of maakt dat niet uit? Er gebeurt nog weinig helaas.
Zou kunnen, maar dan nog. Dit moeten ze geweten hebben. Ik denk dan ook niet dat je op korte termijn een fix kan verwachten..quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:36 schreef FredvZ het volgende:
Nee, ze hebben bij EA een totaal verkeerd beeld van hoe SimCity wordt gespeeld.
Volgensmij rekenen ze op ongeveer een uur gamen per keer en dan een paar keer per week.
En dan duurt het heel lang voordat je stad echt groot is en je tegen dit soort problemen aan loopt.
Waarschijnlijk gingen ze er vanuit dat je tegen tijd wel een andere game bent gaan spelen.
Het kan haast niet anders dan dat er iemand met enorme oogkleppen rond loopt bij EA die in zijn eigen droomwereld leeft. Want als je ziet hoeveel tijd spelers in SC4 stoppen, dan kan je wel verwachten dat ze dat ook bij SC5 gaan doen.
Zal me niks verbazen dat ze pas over een maanden realiseren bij EA dat het kapitalen kost om de servers in de lucht te houden, terwijl er geen nieuwe inkomsten tegenover staan.
nope... guidelines worden neergezet op basis van de laatste 2 wegen waar je met je muis overheen bent gegaan.. (en met die guidlines wordt rekening gehouden met de max density...)quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:42 schreef kensei het volgende:
[..]
Guidelines hebben een vaste breedte toch
Wat? Die scheef doorgetrokken weg?quote:
dat is nu minor issue:quote:
En dit dus...quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:49 schreef Vinno het volgende:
Ik deed tot nu toe steeds electronics en dan importeerde in al mijn materialen.
Nu wil ik in mijn (privé) regio een stad gaan maken met mijnen en dan zelf legeringen gaan maken.
Stuur ik deze dan via mijn trade depot naar mijn andere stad? Of moet je dit doen met gifts? En dan kan ik dus niet aan de andere (ook mijn eigen) stad geld vragen?
Waarom niet een stad beginnen met erts en kolen?? Dan kan je het gewoon in je eigen stad maken.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:49 schreef Vinno het volgende:
Ik deed tot nu toe steeds electronics en dan importeerde in al mijn materialen.
Nu wil ik in mijn (privé) regio een stad gaan maken met mijnen en dan zelf legeringen gaan maken.
Stuur ik deze dan via mijn trade depot naar mijn andere stad? Of moet je dit doen met gifts? En dan kan ik dus niet aan de andere (ook mijn eigen) stad geld vragen?
quote:As a software tester, there is no way they did not spotted the dissapearing cargo-truck bug if they did any proper testing.
http://www.reddit.com/r/S(...)y_not_profiting_see/
What happens is:
- Some building asks for resources
- multiple trucks set out to ensure the resources are delivered.
- only two loads will fit.
- the others turn around and enter the cargobay of a random trade depot.
- the goods they had on board are lost forever
This is actually worse then the Double-Price bug.
Dat werkt dus alleen bij avenues en niet bij normale wegen, bij normale wegen paktie niet de max density van 2 maximale gebouwen naast elkaar.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:43 schreef mschol het volgende:
[..]
nope... guidelines worden neergezet op basis van de laatste 2 wegen waar je met je muis overheen bent gegaan.. (en met die guidlines wordt rekening gehouden met de max density...)
Ja dat bedoel ik ook juistquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Waarom niet een stad beginnen met erts en kolen?? Dan kan je het gewoon in je eigen stad maken.
Is niet altijd mogelijk. Ik zit nu in een private regio met 7 verbonden steden en de steden met grondstoffen hebben er elke keer maar één. Ik loop nu tegen hetzelfde aan als Vinno en _NZT_.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Waarom niet een stad beginnen met erts en kolen?? Dan kan je het gewoon in je eigen stad maken.
Dat heb ik gisteravond dus gedaan. Hele stad op die manier aangelegd. Bleek telkens dat ik het donkergroene streepje verwarde met het lichtgroene streepje... Zat ik uiteindelijk opgescheept met een complete stad met een hoge dichtheid en landwaarde, maar nèt niet genoeg uitbreidingsruimte om een wolkenkrabber / flat te worden...quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:52 schreef jogy het volgende:
[..]
ook niet waar.
[ afbeelding ]
Lichtgroene streepje is maximaal upgradebaar. Het enige echte voordeel is extra capaciteit en een keer trambanen in het midden. (ook grote voordelen). Het blijft belangrijk en het is inderdaad hinderlijk om een halve stad later te moeten slopen voor het aanleggen van een avenue naderhand.
Ghe, ik wil het in ieder geval zodanig regelen dat het er zo direct ongeveer zo uit ziet.quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:00 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Dat heb ik gisteravond dus gedaan. Hele stad op die manier aangelegd. Bleek telkens dat ik het donkergroene streepje verwarde met het lichtgroene streepje... Zat ik uiteindelijk opgescheept met een complete stad met een hoge dichtheid en landwaarde, maar nèt niet genoeg uitbreidingsruimte om een wolkenkrabber / flat te worden...
Dacht dat het een rood streepje zou worden ofzo.
Dat kan dus niet met normale wegen omdat je het niet zo kan uitlijnen met de guidelinesquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:02 schreef jogy het volgende:
[..]
Ghe, ik wil het in ieder geval zodanig regelen dat het er zo direct ongeveer zo uit ziet. [ afbeelding ]
Lees dan vooral dit topic door!quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:00 schreef TigerXtrm het volgende:
Mijn drang om SC4 te spelen is nu groter dan om de nieuwe te spelen. Echt niet te geloven.
Mais heeft er tien jaar aan gewerkt, eerst aan Glassbox. Ik dnek dat je je vergist. Die mensen die eraan gewerkt hebben zijn superenthousiast en weten hoeveel de mensen dit spel spelen. Geloof me, ik heb ze gesproken en dat zijn geen PR-mensen, eerder gamers die toevallig ook nog C++ kunnenquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:36 schreef FredvZ het volgende:
Lijkt er steeds meer op dat ze bij EA half werk hebben geleverd.
Ze hebben wel bedacht dat SIM's van A naar B gaan, maar ze hebben verzuimd om fatsoenlijke routeringsprincipes te maken.
Dat gedoe met die agents levert natuurlijk wel een realistische simulatie op, maar ze zijn de failsafe vergeten: een timeout die de agents overruled als overduidelijk goederen van A naar B moeten en dat niet gebeurd.
[..]
Nee, ze hebben bij EA een totaal verkeerd beeld van hoe SimCity wordt gespeeld.
Volgensmij rekenen ze op ongeveer een uur gamen per keer en dan een paar keer per week.
En dan duurt het heel lang voordat je stad echt groot is en je tegen dit soort problemen aan loopt.
Waarschijnlijk gingen ze er vanuit dat je tegen tijd wel een andere game bent gaan spelen.
Het kan haast niet anders dan dat er iemand met enorme oogkleppen rond loopt bij EA die in zijn eigen droomwereld leeft. Want als je ziet hoeveel tijd spelers in SC4 stoppen, dan kan je wel verwachten dat ze dat ook bij SC5 gaan doen.
Zal me niks verbazen dat ze pas over een maanden realiseren bij EA dat het kapitalen kost om de servers in de lucht te houden, terwijl er geen nieuwe inkomsten tegenover staan.
Ik weet niet precies wat je voor tvs nodig hebt? Maar voor die Chips heb je legeringen en plastic nodig.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:58 schreef Vinno het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik ook juist
Maar kan ik het dus dan naar een andere stad sturen waar er materialen van worden gemaakt voor TV's?
Chill, veel zaken komen wel goed. En ik denk ook nog eens op de korte/middellange termijn. Eerst servers helemaal in orde, dan de gamebreakers en daarna de irritaties. Maar ik heb iig nog steeds veel lol in het spelen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:00 schreef TigerXtrm het volgende:
Des te meer ik lees over de bugs en de blijkbaar simpele engine die hier onder zit des te meer ik me gewoon WEER keihard genaaid voel door EA. En niet alleen door EA dit keer, maar ook door Maxis met hun beloftes voor een super diepe simulatie en enorme details. Ik krijg hier echt een vuile smaak van in mijn bek, dat je je loyale fans zulke leugens kan voorhouden. Maxis stond ooit hoog in mijn lijstje van geweldige developers maar door deze stunts beginnen ze echt in rap tempo te zakken.
Ik weet nu wat er allemaal mis is met dit spel en hoe het allemaal werkt. Mijn drang om SC4 te spelen is nu groter dan om de nieuwe te spelen. Echt niet te geloven.
Moet jij eens opletten, gaat me lukkenquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:03 schreef kensei het volgende:
[..]
Dat kan dus niet met normale wegen omdat je het niet zo kan uitlijnen met de guidelines
Zie mijn post ernaquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:05 schreef jogy het volgende:
[..]
Moet jij eens opletten, gaat me lukken.
quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:42 schreef kensei het volgende:
[..]
Werkt dat ook met 100/150k inwoners?
Engine is nog steeds redelijk geavanceerd, echter het hoog van de toren blazen door Maxis is zeer misplaatst, daarnaast snap ik de keuze voor kleine regio's steeds minder naarmate ik erachter kom dat de diepe simulatie toch niet zo diep is. Had het al in m'n achterhoofd, maar is nu toch echt wel bevestigd, dat de kleine maps ervoor zorgen dat DLC straks extra aantrekkelijk is. Ik kots van het business model van EA en al helemaal dat een developer als Maxis hierin meegaat, en z'n hele fanbase toch echt wel een dikke vinger geeft.quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:00 schreef TigerXtrm het volgende:
Des te meer ik lees over de bugs en de blijkbaar simpele engine die hier onder zit des te meer ik me gewoon WEER keihard genaaid voel door EA. En niet alleen door EA dit keer, maar ook door Maxis met hun beloftes voor een super diepe simulatie en enorme details. Ik krijg hier echt een vuile smaak van in mijn bek, dat je je loyale fans zulke leugens kan voorhouden. Maxis stond ooit hoog in mijn lijstje van geweldige developers maar door deze stunts beginnen ze echt in rap tempo te zakken.
Ik weet nu wat er allemaal mis is met dit spel en hoe het allemaal werkt. Mijn drang om SC4 te spelen is nu groter dan om de nieuwe te spelen. Echt niet te geloven.
Guidelines kan je uitzetten hequote:Op woensdag 13 maart 2013 15:04 schreef kensei het volgende:
De onderste situatie zou dus ideaal zijn qua dekking maar het is gewoon niet netjes te doen omdat de guidlines dat tegenwerken.
[ afbeelding ]
Of gewoon glas(sbox)hard negerenquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Guidelines kan je uitzetten he
Dan is het helemaal onmogelijk omdat normale wegen niet de maximale capaciteit aangeven met dat groene balkjequote:Op woensdag 13 maart 2013 15:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Guidelines kan je uitzetten he
Ik geloof ook wel dat de engine zoals ze hem ontworpen hebben tot veeeeel meer in staat is en echt een fundering is waar ze nog tientallen jaren games mee kunnen bouwen. Maar het spel zoals het er nu bij staat werkt gewoon niet, ze hebben al die geavanceerde shit die het spel juist zo aantrekkelijk maakte uitgezet.quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:07 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Engine is nog steeds redelijk geavanceerd, echter het hoog van de toren blazen door Maxis is zeer misplaatst, daarnaast snap ik de keuze voor kleine regio's steeds minder naarmate ik erachter kom dat de diepe simulatie toch niet zo diep is. Had het al in m'n achterhoofd, maar is nu toch echt wel bevestigd, dat de kleine maps ervoor zorgen dat DLC straks extra aantrekkelijk is. Ik kots van het business model van EA en al helemaal dat een developer als Maxis hierin meegaat, en z'n hele fanbase toch echt wel een dikke vinger geeft.
Waar haal je die 'info' vandaan?quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:10 schreef kensei het volgende:
[..]
Dan is het helemaal onmogelijk omdat normale wegen niet de maximale capaciteit aangeven met dat groene balkje
40 uur gameplay misschien?quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:14 schreef jogy het volgende:
[..]
Waar haal je die 'info' vandaan?. Dat groene balkje is er altijd, de enig mogelijke uitdaging die ik zie is het verdubbelen van die afstand zodat twee grote gebouwen strak naast elkaar kunnen staan zonder weggetje ertussen.
Nevermind zat nog met wegen en guidelines in mn hoofd, je hebt gelijk jaquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:14 schreef jogy het volgende:
[..]
Waar haal je die 'info' vandaan?. Dat groene balkje is er altijd, de enig mogelijke uitdaging die ik zie is het verdubbelen van die afstand zodat twee grote gebouwen strak naast elkaar kunnen staan zonder weggetje ertussen.
auwquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:19 schreef kensei het volgende:
[..]
Nevermind zat nog met wegen en guidelines in mn hooft, je hebt gelijk ja
Minder gamen met de ogen dicht dan maarquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:16 schreef kensei het volgende:
[..]
40 uur gameplay misschien?
Bij normale wegen geeft de zoning niet de maximale ruimt aan
Probleem is dat engine net nieuw is, alles is nu nog zeer beperkt. Naarmate men verder in de tijd komt kunnen ze meer uit de engine halen. Kijk naar GTA. San Andreas was zeer uitgebreid en qua gameplay erg nice. GTA IV kwam uit en zag er veel beter uit, toch viel die game wat tegen vergeleken met San Andreas. GTA V borduurt verder op de engine en zal dus veel meer performance halen uit die engine, omdat er ook gewoon meer tijd is. Daarom stoor ik me ook niet echt dat Maxis nog niet gebruik heeft gemaakt van volle potentie van Glassbox. Daar was gewoon niet genoeg tijd voor. Wel ben ik pissed dat ze ons lekker maken met verhalen die dus gedeeltelijk niet waar zijn..quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:12 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik geloof ook wel dat de engine zoals ze hem ontworpen hebben tot veeeeel meer in staat is en echt een fundering is waar ze nog tientallen jaren games mee kunnen bouwen. Maar het spel zoals het er nu bij staat werkt gewoon niet, ze hebben al die geavanceerde shit die het spel juist zo aantrekkelijk maakte uitgezet.
In SimCity 4 moest je tijdens het bouwen altijd rekening houden met de engine omdat daar bepaalde grenzen aan zaten en daar bepaalde workarounds voor waren. In deze SimCity hoopte ik daar eigenlijk vanaf te zijn en gewoon eens een enigsinds realistische stad bouwen waarbij alles ook werkt. Maar dat kan gewoon, 10 jaar later, nog steeds niet.
Beter je topic updatenquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:20 schreef Pheno het volgende:
[..]
Minder gamen met de ogen dicht dan maar
Allang gelezen, toch minder met de ogen dicht spelenquote:
In regioview op het cadeautje klikkenquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Hoe kan je eigenlijk geld geven andere steden?
ESC: view manual. Echt, alles staat er inquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Hoe kan je eigenlijk geld geven andere steden?
Wist ik.quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:22 schreef kensei het volgende:
[..]
In regioview op het cadeautje klikken
je bedoelt dat je maar aan 1 kant kan zonen?, dus:quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:55 schreef kensei het volgende:
[..]
Dat werkt dus alleen bij avenues en niet bij normale wegen, bij normale wegen paktie niet de max density van 2 maximale gebouwen naast elkaar.
Klikken op bewerken en dan met je bulldozertje kan je je geplaatste unlocks weghalen zonder je HQ te slope. Als je bijvoorbeeld klaslokaal te veel hebt bij gradeschool kan je op deze manier ook een lokaal weghalenquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:34 schreef flyguy het volgende:
Irritant ook dat je niet upgrades van gebouwen weer kan weghalen of unlocks veranderen. Had bij mijn Tech de upgrade naar commercie gedaan om bij mijn grote handelsgeval die processor depots te kunnen plempen, werden die niet unlockedNu moet ik nog die laatste Tech upgrade unlocken om consumentenzooi te maken...
Ik kan aan een road toch ook aan twee zijden zonen als ik zou willen. Of bedoel je dat de huizen 2x zo groot zijn bij avenues?quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:33 schreef mschol het volgende:
[..]
je bedoelt dat je maar aan 1 kant kan zonen?, dus:
R = road, B = bouwgrond, A = avenue:
R BBBB R BBBB R
terwijl avenue dit doet:
A BBBBBBBB A BBBBBBBB A
ik bedoel dat de guidelines bij roads uitgaan van weg-huis-wegquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:40 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik kan aan een road toch ook aan twee zijden zonen als ik zou willen. Of bedoel je dat de huizen 2x zo groot zijn bij avenues?
Ja dat dus, heel irritantquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:41 schreef mschol het volgende:
[..]
ik bedoel dat de guidelines bij roads uitgaan van weg-huis-weg
en bij avenues: avenue - huis - huis - avenue
mwha, sinds ik dat door heb sla ik gewoon 1 guideline over als ik roads plaats en ik het ook zo wil indelenquote:
Op die manier verspil je dan toch weer de ruimte die je wint bij het gebruiken van wegen ipv avenues?quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:43 schreef mschol het volgende:
[..]
mwha, sinds ik dat door heb sla ik gewoon 1 guideline over als ik roads plaats en ik het ook zo wil indelen
Dank uquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:36 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Klikken op bewerken en dan met je bulldozertje kan je je geplaatste unlocks weghalen zonder je HQ te slope. Als je bijvoorbeeld klaslokaal te veel hebt bij gradeschool kan je op deze manier ook een lokaal weghalen
nee want de gebouw diepte blijft hetzelfde..quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:45 schreef kensei het volgende:
[..]
Op die manier verspil je dan toch weer de ruimte die je wint bij het gebruiken van wegen ipv avenues?
Maar met loze ruimte ertussen tochquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:46 schreef mschol het volgende:
[..]
nee want de gebouw diepte blijft hetzelfde..
dat eerdere plaatje wat jij liet zien was roads aanleggen op de guides van avenues.. ja, dan verlies je ruimte omdat avenues ietsjes breder zijn
dat zou inderdaad fijn zijn als je het hele vlak zou blijven zien, maar daar komen je guides weer van pasquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:47 schreef _NZT_ het volgende:
Wat ik ook irritant vind is dat bij zonen dat groene streepje voor de density niet blijft na het zonen
Maar die guides zijn vaak fucked up + ik heb geen zin om alle wegen evenredig aan elkaar te leggen, de een recht, de ander met ee bocht enz..quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:47 schreef mschol het volgende:
[..]
dat zou inderdaad fijn zijn als je het hele vlak zou blijven zien, maar daar komen je guides weer van pas
Als je over paar uur terug komt zit het er opeens wel in.quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:40 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Snap er niks van. Zie de wereld aan vrachtwagens met legeringen en brandstof naar de space center rijden om te leveren en ze rijden vrolijk weer terug zonder te leveren. Heb in mn depots plaatselijk aangevinkt staan.. gewoon bug? Of doe ik iets niet goed.
niet als je alleen roads aanlegt..quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |