Dat kan dus niet met normale wegen omdat je het niet zo kan uitlijnen met de guidelinesquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:02 schreef jogy het volgende:
[..]
Ghe, ik wil het in ieder geval zodanig regelen dat het er zo direct ongeveer zo uit ziet. [ afbeelding ]
Lees dan vooral dit topic door!quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:00 schreef TigerXtrm het volgende:
Mijn drang om SC4 te spelen is nu groter dan om de nieuwe te spelen. Echt niet te geloven.
Mais heeft er tien jaar aan gewerkt, eerst aan Glassbox. Ik dnek dat je je vergist. Die mensen die eraan gewerkt hebben zijn superenthousiast en weten hoeveel de mensen dit spel spelen. Geloof me, ik heb ze gesproken en dat zijn geen PR-mensen, eerder gamers die toevallig ook nog C++ kunnenquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:36 schreef FredvZ het volgende:
Lijkt er steeds meer op dat ze bij EA half werk hebben geleverd.
Ze hebben wel bedacht dat SIM's van A naar B gaan, maar ze hebben verzuimd om fatsoenlijke routeringsprincipes te maken.
Dat gedoe met die agents levert natuurlijk wel een realistische simulatie op, maar ze zijn de failsafe vergeten: een timeout die de agents overruled als overduidelijk goederen van A naar B moeten en dat niet gebeurd.
[..]
Nee, ze hebben bij EA een totaal verkeerd beeld van hoe SimCity wordt gespeeld.
Volgensmij rekenen ze op ongeveer een uur gamen per keer en dan een paar keer per week.
En dan duurt het heel lang voordat je stad echt groot is en je tegen dit soort problemen aan loopt.
Waarschijnlijk gingen ze er vanuit dat je tegen tijd wel een andere game bent gaan spelen.
Het kan haast niet anders dan dat er iemand met enorme oogkleppen rond loopt bij EA die in zijn eigen droomwereld leeft. Want als je ziet hoeveel tijd spelers in SC4 stoppen, dan kan je wel verwachten dat ze dat ook bij SC5 gaan doen.
Zal me niks verbazen dat ze pas over een maanden realiseren bij EA dat het kapitalen kost om de servers in de lucht te houden, terwijl er geen nieuwe inkomsten tegenover staan.
Ik weet niet precies wat je voor tvs nodig hebt? Maar voor die Chips heb je legeringen en plastic nodig.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:58 schreef Vinno het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik ook juist
Maar kan ik het dus dan naar een andere stad sturen waar er materialen van worden gemaakt voor TV's?
Chill, veel zaken komen wel goed. En ik denk ook nog eens op de korte/middellange termijn. Eerst servers helemaal in orde, dan de gamebreakers en daarna de irritaties. Maar ik heb iig nog steeds veel lol in het spelen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:00 schreef TigerXtrm het volgende:
Des te meer ik lees over de bugs en de blijkbaar simpele engine die hier onder zit des te meer ik me gewoon WEER keihard genaaid voel door EA. En niet alleen door EA dit keer, maar ook door Maxis met hun beloftes voor een super diepe simulatie en enorme details. Ik krijg hier echt een vuile smaak van in mijn bek, dat je je loyale fans zulke leugens kan voorhouden. Maxis stond ooit hoog in mijn lijstje van geweldige developers maar door deze stunts beginnen ze echt in rap tempo te zakken.
Ik weet nu wat er allemaal mis is met dit spel en hoe het allemaal werkt. Mijn drang om SC4 te spelen is nu groter dan om de nieuwe te spelen. Echt niet te geloven.
Moet jij eens opletten, gaat me lukkenquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:03 schreef kensei het volgende:
[..]
Dat kan dus niet met normale wegen omdat je het niet zo kan uitlijnen met de guidelines
Zie mijn post ernaquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:05 schreef jogy het volgende:
[..]
Moet jij eens opletten, gaat me lukken.
quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:42 schreef kensei het volgende:
[..]
Werkt dat ook met 100/150k inwoners?
Engine is nog steeds redelijk geavanceerd, echter het hoog van de toren blazen door Maxis is zeer misplaatst, daarnaast snap ik de keuze voor kleine regio's steeds minder naarmate ik erachter kom dat de diepe simulatie toch niet zo diep is. Had het al in m'n achterhoofd, maar is nu toch echt wel bevestigd, dat de kleine maps ervoor zorgen dat DLC straks extra aantrekkelijk is. Ik kots van het business model van EA en al helemaal dat een developer als Maxis hierin meegaat, en z'n hele fanbase toch echt wel een dikke vinger geeft.quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:00 schreef TigerXtrm het volgende:
Des te meer ik lees over de bugs en de blijkbaar simpele engine die hier onder zit des te meer ik me gewoon WEER keihard genaaid voel door EA. En niet alleen door EA dit keer, maar ook door Maxis met hun beloftes voor een super diepe simulatie en enorme details. Ik krijg hier echt een vuile smaak van in mijn bek, dat je je loyale fans zulke leugens kan voorhouden. Maxis stond ooit hoog in mijn lijstje van geweldige developers maar door deze stunts beginnen ze echt in rap tempo te zakken.
Ik weet nu wat er allemaal mis is met dit spel en hoe het allemaal werkt. Mijn drang om SC4 te spelen is nu groter dan om de nieuwe te spelen. Echt niet te geloven.
Guidelines kan je uitzetten hequote:Op woensdag 13 maart 2013 15:04 schreef kensei het volgende:
De onderste situatie zou dus ideaal zijn qua dekking maar het is gewoon niet netjes te doen omdat de guidlines dat tegenwerken.
[ afbeelding ]
Of gewoon glas(sbox)hard negerenquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Guidelines kan je uitzetten he
Dan is het helemaal onmogelijk omdat normale wegen niet de maximale capaciteit aangeven met dat groene balkjequote:Op woensdag 13 maart 2013 15:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Guidelines kan je uitzetten he
Ik geloof ook wel dat de engine zoals ze hem ontworpen hebben tot veeeeel meer in staat is en echt een fundering is waar ze nog tientallen jaren games mee kunnen bouwen. Maar het spel zoals het er nu bij staat werkt gewoon niet, ze hebben al die geavanceerde shit die het spel juist zo aantrekkelijk maakte uitgezet.quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:07 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Engine is nog steeds redelijk geavanceerd, echter het hoog van de toren blazen door Maxis is zeer misplaatst, daarnaast snap ik de keuze voor kleine regio's steeds minder naarmate ik erachter kom dat de diepe simulatie toch niet zo diep is. Had het al in m'n achterhoofd, maar is nu toch echt wel bevestigd, dat de kleine maps ervoor zorgen dat DLC straks extra aantrekkelijk is. Ik kots van het business model van EA en al helemaal dat een developer als Maxis hierin meegaat, en z'n hele fanbase toch echt wel een dikke vinger geeft.
Waar haal je die 'info' vandaan?quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:10 schreef kensei het volgende:
[..]
Dan is het helemaal onmogelijk omdat normale wegen niet de maximale capaciteit aangeven met dat groene balkje
40 uur gameplay misschien?quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:14 schreef jogy het volgende:
[..]
Waar haal je die 'info' vandaan?. Dat groene balkje is er altijd, de enig mogelijke uitdaging die ik zie is het verdubbelen van die afstand zodat twee grote gebouwen strak naast elkaar kunnen staan zonder weggetje ertussen.
Nevermind zat nog met wegen en guidelines in mn hoofd, je hebt gelijk jaquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:14 schreef jogy het volgende:
[..]
Waar haal je die 'info' vandaan?. Dat groene balkje is er altijd, de enig mogelijke uitdaging die ik zie is het verdubbelen van die afstand zodat twee grote gebouwen strak naast elkaar kunnen staan zonder weggetje ertussen.
auwquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:19 schreef kensei het volgende:
[..]
Nevermind zat nog met wegen en guidelines in mn hooft, je hebt gelijk ja
Minder gamen met de ogen dicht dan maarquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:16 schreef kensei het volgende:
[..]
40 uur gameplay misschien?
Bij normale wegen geeft de zoning niet de maximale ruimt aan
Probleem is dat engine net nieuw is, alles is nu nog zeer beperkt. Naarmate men verder in de tijd komt kunnen ze meer uit de engine halen. Kijk naar GTA. San Andreas was zeer uitgebreid en qua gameplay erg nice. GTA IV kwam uit en zag er veel beter uit, toch viel die game wat tegen vergeleken met San Andreas. GTA V borduurt verder op de engine en zal dus veel meer performance halen uit die engine, omdat er ook gewoon meer tijd is. Daarom stoor ik me ook niet echt dat Maxis nog niet gebruik heeft gemaakt van volle potentie van Glassbox. Daar was gewoon niet genoeg tijd voor. Wel ben ik pissed dat ze ons lekker maken met verhalen die dus gedeeltelijk niet waar zijn..quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:12 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik geloof ook wel dat de engine zoals ze hem ontworpen hebben tot veeeeel meer in staat is en echt een fundering is waar ze nog tientallen jaren games mee kunnen bouwen. Maar het spel zoals het er nu bij staat werkt gewoon niet, ze hebben al die geavanceerde shit die het spel juist zo aantrekkelijk maakte uitgezet.
In SimCity 4 moest je tijdens het bouwen altijd rekening houden met de engine omdat daar bepaalde grenzen aan zaten en daar bepaalde workarounds voor waren. In deze SimCity hoopte ik daar eigenlijk vanaf te zijn en gewoon eens een enigsinds realistische stad bouwen waarbij alles ook werkt. Maar dat kan gewoon, 10 jaar later, nog steeds niet.
Beter je topic updatenquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:20 schreef Pheno het volgende:
[..]
Minder gamen met de ogen dicht dan maar
Allang gelezen, toch minder met de ogen dicht spelenquote:
In regioview op het cadeautje klikkenquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Hoe kan je eigenlijk geld geven andere steden?
ESC: view manual. Echt, alles staat er inquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Hoe kan je eigenlijk geld geven andere steden?
Wist ik.quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:22 schreef kensei het volgende:
[..]
In regioview op het cadeautje klikken
je bedoelt dat je maar aan 1 kant kan zonen?, dus:quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:55 schreef kensei het volgende:
[..]
Dat werkt dus alleen bij avenues en niet bij normale wegen, bij normale wegen paktie niet de max density van 2 maximale gebouwen naast elkaar.
Klikken op bewerken en dan met je bulldozertje kan je je geplaatste unlocks weghalen zonder je HQ te slope. Als je bijvoorbeeld klaslokaal te veel hebt bij gradeschool kan je op deze manier ook een lokaal weghalenquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:34 schreef flyguy het volgende:
Irritant ook dat je niet upgrades van gebouwen weer kan weghalen of unlocks veranderen. Had bij mijn Tech de upgrade naar commercie gedaan om bij mijn grote handelsgeval die processor depots te kunnen plempen, werden die niet unlockedNu moet ik nog die laatste Tech upgrade unlocken om consumentenzooi te maken...
Ik kan aan een road toch ook aan twee zijden zonen als ik zou willen. Of bedoel je dat de huizen 2x zo groot zijn bij avenues?quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:33 schreef mschol het volgende:
[..]
je bedoelt dat je maar aan 1 kant kan zonen?, dus:
R = road, B = bouwgrond, A = avenue:
R BBBB R BBBB R
terwijl avenue dit doet:
A BBBBBBBB A BBBBBBBB A
ik bedoel dat de guidelines bij roads uitgaan van weg-huis-wegquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:40 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik kan aan een road toch ook aan twee zijden zonen als ik zou willen. Of bedoel je dat de huizen 2x zo groot zijn bij avenues?
Ja dat dus, heel irritantquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:41 schreef mschol het volgende:
[..]
ik bedoel dat de guidelines bij roads uitgaan van weg-huis-weg
en bij avenues: avenue - huis - huis - avenue
mwha, sinds ik dat door heb sla ik gewoon 1 guideline over als ik roads plaats en ik het ook zo wil indelenquote:
Op die manier verspil je dan toch weer de ruimte die je wint bij het gebruiken van wegen ipv avenues?quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:43 schreef mschol het volgende:
[..]
mwha, sinds ik dat door heb sla ik gewoon 1 guideline over als ik roads plaats en ik het ook zo wil indelen
Dank uquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:36 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Klikken op bewerken en dan met je bulldozertje kan je je geplaatste unlocks weghalen zonder je HQ te slope. Als je bijvoorbeeld klaslokaal te veel hebt bij gradeschool kan je op deze manier ook een lokaal weghalen
nee want de gebouw diepte blijft hetzelfde..quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:45 schreef kensei het volgende:
[..]
Op die manier verspil je dan toch weer de ruimte die je wint bij het gebruiken van wegen ipv avenues?
Maar met loze ruimte ertussen tochquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:46 schreef mschol het volgende:
[..]
nee want de gebouw diepte blijft hetzelfde..
dat eerdere plaatje wat jij liet zien was roads aanleggen op de guides van avenues.. ja, dan verlies je ruimte omdat avenues ietsjes breder zijn
dat zou inderdaad fijn zijn als je het hele vlak zou blijven zien, maar daar komen je guides weer van pasquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:47 schreef _NZT_ het volgende:
Wat ik ook irritant vind is dat bij zonen dat groene streepje voor de density niet blijft na het zonen
Maar die guides zijn vaak fucked up + ik heb geen zin om alle wegen evenredig aan elkaar te leggen, de een recht, de ander met ee bocht enz..quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:47 schreef mschol het volgende:
[..]
dat zou inderdaad fijn zijn als je het hele vlak zou blijven zien, maar daar komen je guides weer van pas
Als je over paar uur terug komt zit het er opeens wel in.quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:40 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Snap er niks van. Zie de wereld aan vrachtwagens met legeringen en brandstof naar de space center rijden om te leveren en ze rijden vrolijk weer terug zonder te leveren. Heb in mn depots plaatselijk aangevinkt staan.. gewoon bug? Of doe ik iets niet goed.
niet als je alleen roads aanlegt..quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |