Maakte niet zoveel verschil bij mij, ik had op een bepaald moment 3 bus terminals en 2 streetcar depots met het maximaal aantal voertuigen/haltes + veel park & rides en het was nog steeds 1 grote traffic jam in mn stadquote:Op woensdag 13 maart 2013 12:59 schreef over_hedge het volgende:
Veel park en rides lijkt wel ene klein beetje te helpen trouwens.
Screenshotquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:07 schreef Pheno het volgende:
Ik heb een kleine cirkel in het midden met daar de services als polite enzo. Die cirkel heeft vier uitvalswegen naar buiten, zeg maar een kruis als ik ze door naar het middelpunt zou trekken. Tussen die hoofdwegen steeds grotere cirkels (met 1 zoning-kant). Ik heb nu 200K bewoners en het valt mee. Op wat vreemde trafficbugs na, zoals auto's die vast in de weg komen zitten
Belangrijk zijn ook de park en rides, ik heb er een stuk of vier bij de binnenkomende snelweg. Dat scheelt toch weer auto's die verder de stad in rijden.
You've got my interest!quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:07 schreef Pheno het volgende:
Ik heb een kleine cirkel in het midden met daar de services als polite enzo. Die cirkel heeft vier uitvalswegen naar buiten, zeg maar een kruis als ik ze door naar het middelpunt zou trekken. Tussen die hoofdwegen steeds grotere cirkels (met 1 zoning-kant). Ik heb nu 200K bewoners en het valt mee. Op wat vreemde trafficbugs na, zoals auto's die vast in de weg komen zitten
Belangrijk zijn ook de park en rides, ik heb er een stuk of vier bij de binnenkomende snelweg. Dat scheelt toch weer auto's die verder de stad in rijden.
Op mijn werk wordt het lastig, ik ben vanavond thuisquote:
Hoe heb je die aangesloten op je binnenkomende weg?quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:07 schreef Pheno het volgende:
Ik heb een kleine cirkel in het midden met daar de services als polite enzo. Die cirkel heeft vier uitvalswegen naar buiten, zeg maar een kruis als ik ze door naar het middelpunt zou trekken. Tussen die hoofdwegen steeds grotere cirkels (met 1 zoning-kant). Ik heb nu 200K bewoners en het valt mee. Op wat vreemde trafficbugs na, zoals auto's die vast in de weg komen zitten
Belangrijk zijn ook de park en rides, ik heb er een stuk of vier bij de binnenkomende snelweg. Dat scheelt toch weer auto's die verder de stad in rijden.
True that.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:16 schreef Troel het volgende:
Rondjes ziet er mooier uit, maar is niet efficiënt.
Ik wilde zelf eens kijken of ik de cirkels tussen de hoofdwegen naar rechthoeken kan toveren om te kijken hoeveel dat scheelt. Qua file, een aantal inwoners onder anderequote:Op woensdag 13 maart 2013 13:16 schreef Troel het volgende:
Rondjes ziet er mooier uit, maar is niet efficiënt.
Als ik miljoenen heb verdiend ga ik dit model ook aanhangen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:07 schreef Pheno het volgende:
Ik heb een kleine cirkel in het midden met daar de services als polite enzo. Die cirkel heeft vier uitvalswegen naar buiten, zeg maar een kruis als ik ze door naar het middelpunt zou trekken. Tussen die hoofdwegen steeds grotere cirkels (met 1 zoning-kant). Ik heb nu 200K bewoners en het valt mee. Op wat vreemde trafficbugs na, zoals auto's die vast in de weg komen zitten
Belangrijk zijn ook de park en rides, ik heb er een stuk of vier bij de binnenkomende snelweg. Dat scheelt toch weer auto's die verder de stad in rijden.
een van die wegen is aangelsoten op de hoofdweg. En bij die verbinding dus meteen p+r, een hele zooi. Mijn expo staat ook aan die kant, dus die toeristen komen van de snelweg meteen naar de expo, ipv eerst door mijn halve stad te rijdenquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hoe heb je die aangesloten op je binnenkomende weg?
Ik heb maar twee avenue-straten. De rest is high density maar normale straten. Dat maakt niet uit, de torens komen vanzelfquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:19 schreef kensei het volgende:
Je wilt toch uiteindelijk gewoon overal avenues? Ik bouw nieteens meer die smalle wegen aan het begin..
Dus met alleen maar avenues zou je verkeer nog beter lopenquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:20 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik heb maar twee avenue-straten. De rest is high density maar normale straten. Dat maakt niet uit, de torens komen vanzelf
Doe ik nu ook wel ja, kost wel een bom duiten en dus kan je in het begin niet veel uithalen maar op de langere termijn is het wel ok. Ze zouden toch nog even een goedkopere avenue variant er tussen moeten proppen vind ik.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:19 schreef kensei het volgende:
Je wilt toch uiteindelijk gewoon overal avenues? Ik bouw nieteens meer die smalle wegen aan het begin..
Niet per se. Het belangrijkste is dat je ze zodanig verstuurd dat ze geen keuzes hoeven te maken (quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:21 schreef kensei het volgende:
[..]
Dus met alleen maar avenues zou je verkeer nog beter lopen
Maar dan heb ik minder ruimte om te bouwen, avenues zijn breder dan de straten.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:21 schreef kensei het volgende:
[..]
Dus met alleen maar avenues zou je verkeer nog beter lopen
vier tot acht volgens mij? (not sure)quote:
ja, high density straat is 4 High density avenue is 6. Maar ik moet nog stereetcars gaan inzetten, nu is het vooral busladingen vol mensenquote:
Oh wacht, high denstraat is 6, high den av is 8. Toch? kan nu niet kijken, alles is geblokt op het werk qua gamessitesquote:
quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:26 schreef Pheno het volgende:
[..]
Oh wacht, high denstraat is 6, high den av is 8. Toch? kan nu niet kijken, alles is geblokt op het werk qua gamessites
Ja, ik moet nog eens de hoofdstraat uitrusten met street cars, maar ik vind het depot nogal achterlijk veel ruimte vreten. Dus het wordt passen en meten.quote:
Maar zonder avenues kan je de hoogste density niet halen, dus je hebt wel meer ruimte voor zoning maar minder effectief.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:23 schreef Pheno het volgende:
[..]
Maar dan heb ik minder ruimte om te bouwen, avenues zijn breder dan de straten.
de hoogste density kan je ook met reguliere wegen halen...quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:37 schreef kensei het volgende:
[..]
Maar zonder avenues kan je de hoogste density niet halen, dus je hebt wel meer ruimte voor zoning maar minder effectief.
Volgens mij maakt dat niet uit en zijn high den straten even goed als high den avenues. maar ik kan het vanavond even bekijken wat er gebeurt als ik een van de buitencirkels ombouw tot avenuequote:Op woensdag 13 maart 2013 13:37 schreef kensei het volgende:
[..]
Maar zonder avenues kan je de hoogste density niet halen, dus je hebt wel meer ruimte voor zoning maar minder effectief.
Ik heb ook nog een stad waar ik in het begin aardig efficiënterig te werk ging (behalve dan dat ik ff geen rekening had gehouden met maximale uitbreidbaarheid) en je ziet wanneer ik het zat begon te worden aan de random door getrokken ad-hoc wegenquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:34 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ja, ik moet nog eens de hoofdstraat uitrusten met street cars, maar ik vind het depot nogal achterlijk veel ruimte vreten. Dus het wordt passen en meten.
Ga er maar wel van uit.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:44 schreef over_hedge het volgende:
Zijn die grote casino's nog steeds ge bugt??
Nee, voor de hoogste dichtheid van gebouwen kan je ook drukke (normale) wegen gebruiken.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:37 schreef kensei het volgende:
[..]
Maar zonder avenues kan je de hoogste density niet halen, dus je hebt wel meer ruimte voor zoning maar minder effectief.
Kan wel maar je kan normale wegen niet uitlijnen op die maximale grootte, dus dan moet je met natte vinger werkt die wegen ongeveer goed gaan leggen waardoor je ook niet efficient bentquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:38 schreef mschol het volgende:
[..]
de hoogste density kan je ook met reguliere wegen halen...
Bureaucratie. de agents zijn het geld aan het natellen en onderzoek aan het plegen voor je aanvraag.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:47 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Half uur geleden 1M gift gestuurd, nog niet binnenAanvraag voor spacestation half uur geleden gedaan, nog niet goedgekeurd
Jammer. Ik wil eens een stad met veel casino`s maken. Ziet er wel tof uit. Maar als ze allemaal 20k verlies draaiden werkt het ook nietquote:
Half uur? Ik heb het gister avond aangevraagd en is er nu nog steeds niet.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:47 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Half uur geleden 1M gift gestuurd, nog niet binnenAanvraag voor spacestation half uur geleden gedaan, nog niet goedgekeurd
4 baans wegen zijn het minimum waarop je dat kan uitlijnen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:48 schreef kensei het volgende:
[..]
Kan wel maar je kan normale wegen niet uitlijnen op die maximale grootte, dus dan moet je met natte vinger werkt die wegen ongeveer goed gaan leggen waardoor je ook niet efficient bent
ook niet waarquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:48 schreef kensei het volgende:
[..]
Kan wel maar je kan normale wegen niet uitlijnen op die maximale grootte, dus dan moet je met natte vinger werkt die wegen ongeveer goed gaan leggen waardoor je ook niet efficient bent
Dan kan je net zo goed 2 avenues neergooien ipv 3 normale wegenquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:52 schreef jogy het volgende:
[..]
ook niet waar.
[ afbeelding ]
Lichtgroene streepje is maximaal upgradebaar. Het enige echte voordeel is extra capaciteit en een keer trambanen in het midden. (ook grote voordelen)
Dan heb ik niks gezegd. Aanvraag is inmiddels akkoord. Wel vreemd dat mn duur geïmporteerde computers er bij mijn voorraad wel af gaan, maar bij de constructie er niet bijkomen. Zal ook wel vertraagd zijn.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Half uur? Ik heb het gister avond aangevraagd en is er nu nog steeds niet.
Die avenue is twee keer zo dik dus zou je daar uiteindelijk minder ruimte door overhouden. De wegen zijn nu een stuk soepeler te plaatsen maar elke centimeter extra blijft een centimeter die je niet meer kan bebouwen. Dus ik hou het bij een avenue voor de buitenrand en eventueel midden en drukke wegen voor de rest, dan heb je nog steeds geen maximalisatie-nadelen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:55 schreef kensei het volgende:
Je kan met normale wegen niet meer dekking krijgen dan met avenues:
[ afbeelding ]
Het probleem is dat je normale wegen niet efficiënter kan uitlijnen dan avenues, omdat ze dan ruimte overhouden voor een extra baan in het midden. Het kan alleen als je de wegen gaat trekken zonder de guiding lines te volgen, en zonder guiding lines precies de goede ruimte overhouden is niet te doen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:59 schreef jogy het volgende:
[..]
Die avenue is twee keer zo dik dus zou je daar uiteindelijk minder ruimte door overhouden. De wegen zijn nu een stuk soepeler te plaatsen maar elke centimeter extra blijft een centimeter die je niet meer kan bebouwen. Dus ik hou het bij een avenue voor de buitenrand en eventueel midden en drukke wegen voor de rest, dan heb je nog steeds geen maximalisatie-nadelen.
Heb idd op dit moment genoeg plezier nog haha!quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:44 schreef kensei het volgende:
[..]
Hangt van je speelstijl af, speel gewoon lekker op je eigen tempo.
Iedereen kan in een uur 100k steden uit de grond stampen, na een paar steden ervaring. Maar of je dan ook echt plezier hebt..
Land waarden zijn $ en $$.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:44 schreef mschol het volgende:
[..]
en hoe leg jij je steden aan? hoe is de land waarde enzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |