Maakte niet zoveel verschil bij mij, ik had op een bepaald moment 3 bus terminals en 2 streetcar depots met het maximaal aantal voertuigen/haltes + veel park & rides en het was nog steeds 1 grote traffic jam in mn stadquote:Op woensdag 13 maart 2013 12:59 schreef over_hedge het volgende:
Veel park en rides lijkt wel ene klein beetje te helpen trouwens.
Screenshotquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:07 schreef Pheno het volgende:
Ik heb een kleine cirkel in het midden met daar de services als polite enzo. Die cirkel heeft vier uitvalswegen naar buiten, zeg maar een kruis als ik ze door naar het middelpunt zou trekken. Tussen die hoofdwegen steeds grotere cirkels (met 1 zoning-kant). Ik heb nu 200K bewoners en het valt mee. Op wat vreemde trafficbugs na, zoals auto's die vast in de weg komen zitten
Belangrijk zijn ook de park en rides, ik heb er een stuk of vier bij de binnenkomende snelweg. Dat scheelt toch weer auto's die verder de stad in rijden.
You've got my interest!quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:07 schreef Pheno het volgende:
Ik heb een kleine cirkel in het midden met daar de services als polite enzo. Die cirkel heeft vier uitvalswegen naar buiten, zeg maar een kruis als ik ze door naar het middelpunt zou trekken. Tussen die hoofdwegen steeds grotere cirkels (met 1 zoning-kant). Ik heb nu 200K bewoners en het valt mee. Op wat vreemde trafficbugs na, zoals auto's die vast in de weg komen zitten
Belangrijk zijn ook de park en rides, ik heb er een stuk of vier bij de binnenkomende snelweg. Dat scheelt toch weer auto's die verder de stad in rijden.
Op mijn werk wordt het lastig, ik ben vanavond thuisquote:
Hoe heb je die aangesloten op je binnenkomende weg?quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:07 schreef Pheno het volgende:
True that.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:16 schreef Troel het volgende:
Rondjes ziet er mooier uit, maar is niet efficiënt.
Ik wilde zelf eens kijken of ik de cirkels tussen de hoofdwegen naar rechthoeken kan toveren om te kijken hoeveel dat scheelt. Qua file, een aantal inwoners onder anderequote:Op woensdag 13 maart 2013 13:16 schreef Troel het volgende:
Rondjes ziet er mooier uit, maar is niet efficiënt.
Als ik miljoenen heb verdiend ga ik dit model ook aanhangen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:07 schreef Pheno het volgende:
een van die wegen is aangelsoten op de hoofdweg. En bij die verbinding dus meteen p+r, een hele zooi. Mijn expo staat ook aan die kant, dus die toeristen komen van de snelweg meteen naar de expo, ipv eerst door mijn halve stad te rijdenquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hoe heb je die aangesloten op je binnenkomende weg?
Ik heb maar twee avenue-straten. De rest is high density maar normale straten. Dat maakt niet uit, de torens komen vanzelfquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:19 schreef kensei het volgende:
Je wilt toch uiteindelijk gewoon overal avenues? Ik bouw nieteens meer die smalle wegen aan het begin..
Dus met alleen maar avenues zou je verkeer nog beter lopenquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:20 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik heb maar twee avenue-straten. De rest is high density maar normale straten. Dat maakt niet uit, de torens komen vanzelf
Doe ik nu ook wel ja, kost wel een bom duiten en dus kan je in het begin niet veel uithalen maar op de langere termijn is het wel ok. Ze zouden toch nog even een goedkopere avenue variant er tussen moeten proppen vind ik.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:19 schreef kensei het volgende:
Je wilt toch uiteindelijk gewoon overal avenues? Ik bouw nieteens meer die smalle wegen aan het begin..
Niet per se. Het belangrijkste is dat je ze zodanig verstuurd dat ze geen keuzes hoeven te maken (quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:21 schreef kensei het volgende:
[..]
Dus met alleen maar avenues zou je verkeer nog beter lopen
Maar dan heb ik minder ruimte om te bouwen, avenues zijn breder dan de straten.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:21 schreef kensei het volgende:
[..]
Dus met alleen maar avenues zou je verkeer nog beter lopen
vier tot acht volgens mij? (not sure)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |