Ik bedoel dat je niet meer kan bouwen met normale wegen als je de guide lines volgt:quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp ik je gewoon niet zo goed hoor. De avenues en wegen hebben geen slechtere of betere manier voor het maken van de meest efficiënte blokken als je in een gelijkwaardig blok bijvoorbeeld 2*2 hoogbouw gebouwen wil hebben. Het blijft aankloten denk ik. Ga er vanavond in ieder geval mee prutsen.
Dat is niet wat elders werd gezegdquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:20 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Tuurlijk wel... Jouw trucks exporteren jouw <insert handelsgoederen> naar de GM, en komen terug met cash. Je krijgt je geld pas op het moment dat je truck terug komt van de GM en daadwerkelijk dockt in een van je tradingdepots..
Herkenbaar. Alles werkt prima, tot het op te grote schaal komt. Dan stagneert de export. Zelfde met toeristen. Draait leuk, tot je teveel casino's bouwt, dan lijkt alles opeens in elkaar te flikkeren. Tenzij je je gokhallen etc direct bij de ingang plaatst, maar dat slaat nergens op. Dan ben je je stad aan het aanpassen aan bugs in de GlassBox engine, terwijl je in feite gewoon een mooie en efficiente stad wilt bouwen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:16 schreef DeeCruise het volgende:
Ik word compleet gestoord van die kansloze pathfinding "AI". Al mijn trade trucks rijden rondjes om elkaar van spullen te voorzien die mijn tradingcenters niet aannemen. Situatieschets:
- 1 groot tradingdepot (12 trucks)
- 2 kleine tradingdepots (8 trucks)
- 2 kolenmijnen (max capaciteit met 8 trucks totaal)
- 2 oremijnen (max capaciteit met 8 trucks totaal)
- 2 smeltingfabrieken (max capaciteit met 8 trucks totaal)
- chipsetfabriek met 4 attachements en max trucks
De trucks van de fabrieken zorgen ervoor dat alle lokaal gebruikte materiaal bij de fabrieken terechtkomen OF (indien fabrieken voorzien) bij het grote tradingdepot. Technisch gezien heb ik dus 20 trucks over.
En vervolgens faalt de AI compleet. Van de 20 trucks rijden er 18 rond binnen mijn stad met spullen die ze niet afleveren, om weer terug te keren bij het grote depot. Effectief rijden er maar 2 naar de global market om chips te verkopen met als resultaat dat ik:
a) door mijn storage heen ben qua chipsets en mijn fabriek dus stil ligt om de halve klap
b) ik niet genoeg omzet draai qua handel, en mijn trade HQ niet kan uitbreiden waardoor ik geen chipset lots kan bouwen op het grote tradingsdepot waardoor ik bergen met chips via de trein kon vervoeren.
Eindresultaat: Stad draait helemaal de tering in, 8 uur werk voor niks. Vlieg maar in de fik EA, voorlopig geen SimCity meer voor mij...
Kan best, als je zelf kijkt zie je het gebeuren. Tip: selecteer de trade specialty, dan is het wat makkelijker te volgen aangezien al je trucks dan gemerkt worden..quote:
Gifjes en filmpjes die aantonen wat voor zooitje het is geworden kunnen niet vaak genoeg worden geplaatst.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:27 schreef kensei het volgende:
[..]
Pas de 8e keer dat die gepost wordt, net zoals dat EA plaatje
Het is inderdaad gewoon TE kansloos. Ik ben nu de 4e in een groep van 7 man die de game hebben die ermee kapt voor voorlopig, het spel zit vol gamebreaking bugs. Blij dat ik er i.i.g. niks voor neergelegd heb.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:29 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Herkenbaar. Alles werkt prima, tot het op te grote schaal komt. Dan stagneert de export. Zelfde met toeristen. Draait leuk, tot je teveel casino's bouwt, dan lijkt alles opeens in elkaar te flikkeren. Tenzij je je gokhallen etc direct bij de ingang plaatst, maar dat slaat nergens op. Dan ben je je stad aan het aanpassen aan bugs in de GlassBox engine, terwijl je in feite gewoon een mooie en efficiente stad wilt bouwen.
Dit product is of niet goed getest, of het ging teveel moeite kosten om het op te lossen. Ik vrees voor het laatste (want dit zijn ze ECHT wel tegen gekomen toen ze het zelf speelden/testten), en dan houdt gelijk in dat dit voorlopig nog niet opgelost is. Wellicht pas bij SC6.
Ik 41 euro, hopelijk kan ik voor datzelfde geld een andere game uitzoeken binnenkortquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:31 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Het is inderdaad gewoon TE kansloos. Ik ben nu de 4e in een groep van 7 man die de game hebben die ermee kapt voor voorlopig, het spel zit vol gamebreaking bugs. Blij dat ik er i.i.g. niks voor neergelegd heb.
dat kan prima hoor..quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:48 schreef kensei het volgende:
[..]
Kan wel maar je kan normale wegen niet uitlijnen op die maximale grootte, dus dan moet je met natte vinger werkt die wegen ongeveer goed gaan leggen waardoor je ook niet efficient bent
Het blijft EA, dus reken maar op een 15 a 20 euro game van minimaal 1 jaar oud...quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:33 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik 41 euro, hopelijk kan ik voor datzelfde geld een andere game uitzoeken binnenkort
perfecte plek voor een lang parkje, zonder in te boeten aan ruimte..quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:24 schreef kensei het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je niet meer kan bouwen met normale wegen als je de guide lines volgt:
[ afbeelding ]
Je blijft dan tussen die blokken gebouwen (vakken zijn max density) ruimte overhouden
kwestie van 2x over een road heen gaan en je guides staan goed..quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:35 schreef kensei het volgende:
[..]
Ik heb het over guidelines, zie afbeelding
Nee, ze hebben bij EA een totaal verkeerd beeld van hoe SimCity wordt gespeeld.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:29 schreef Me_Wesley het volgende:
Dit product is of niet goed getest, of het ging teveel moeite kosten om het op te lossen. Ik vrees voor het laatste (want dit zijn ze ECHT wel tegen gekomen toen ze het zelf speelden/testten), en dan houdt gelijk in dat dit voorlopig nog niet opgelost is. Wellicht pas bij SC6.
Guidelines hebben een vaste breedte tochquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:36 schreef mschol het volgende:
[..]
perfecte plek voor een lang parkje, zonder in te boeten aan ruimte..
[..]
kwestie van 2x over een road heen gaan en je guides staan goed..
het schijnt voldoende te zijn om je depot in te stellen op lokale leveringenquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:37 schreef Thieske het volgende:
Ik wil legeringen leveren aan de bouw van het space center.
Moet ik daarvoor m'n handelsdepot nog speciaal instellen of maakt dat niet uit? Er gebeurt nog weinig helaas.
Alleen plaatselijk, niet exporterenquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:37 schreef Thieske het volgende:
Ik wil legeringen leveren aan de bouw van het space center.
Moet ik daarvoor m'n handelsdepot nog speciaal instellen of maakt dat niet uit? Er gebeurt nog weinig helaas.
In ieder geval één legeringendepot op 'lokaal' zetten. Die wordt dan gebruikt voor je space center.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:37 schreef Thieske het volgende:
Ik wil legeringen leveren aan de bouw van het space center.
Moet ik daarvoor m'n handelsdepot nog speciaal instellen of maakt dat niet uit? Er gebeurt nog weinig helaas.
Zou kunnen, maar dan nog. Dit moeten ze geweten hebben. Ik denk dan ook niet dat je op korte termijn een fix kan verwachten..quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:36 schreef FredvZ het volgende:
Nee, ze hebben bij EA een totaal verkeerd beeld van hoe SimCity wordt gespeeld.
Volgensmij rekenen ze op ongeveer een uur gamen per keer en dan een paar keer per week.
En dan duurt het heel lang voordat je stad echt groot is en je tegen dit soort problemen aan loopt.
Waarschijnlijk gingen ze er vanuit dat je tegen tijd wel een andere game bent gaan spelen.
Het kan haast niet anders dan dat er iemand met enorme oogkleppen rond loopt bij EA die in zijn eigen droomwereld leeft. Want als je ziet hoeveel tijd spelers in SC4 stoppen, dan kan je wel verwachten dat ze dat ook bij SC5 gaan doen.
Zal me niks verbazen dat ze pas over een maanden realiseren bij EA dat het kapitalen kost om de servers in de lucht te houden, terwijl er geen nieuwe inkomsten tegenover staan.
nope... guidelines worden neergezet op basis van de laatste 2 wegen waar je met je muis overheen bent gegaan.. (en met die guidlines wordt rekening gehouden met de max density...)quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:42 schreef kensei het volgende:
[..]
Guidelines hebben een vaste breedte toch
Wat? Die scheef doorgetrokken weg?quote:
dat is nu minor issue:quote:
En dit dus...quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:49 schreef Vinno het volgende:
Ik deed tot nu toe steeds electronics en dan importeerde in al mijn materialen.
Nu wil ik in mijn (privé) regio een stad gaan maken met mijnen en dan zelf legeringen gaan maken.
Stuur ik deze dan via mijn trade depot naar mijn andere stad? Of moet je dit doen met gifts? En dan kan ik dus niet aan de andere (ook mijn eigen) stad geld vragen?
Waarom niet een stad beginnen met erts en kolen?? Dan kan je het gewoon in je eigen stad maken.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:49 schreef Vinno het volgende:
Ik deed tot nu toe steeds electronics en dan importeerde in al mijn materialen.
Nu wil ik in mijn (privé) regio een stad gaan maken met mijnen en dan zelf legeringen gaan maken.
Stuur ik deze dan via mijn trade depot naar mijn andere stad? Of moet je dit doen met gifts? En dan kan ik dus niet aan de andere (ook mijn eigen) stad geld vragen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |