abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124004807
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:08 schreef jogy het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp ik je gewoon niet zo goed hoor :P. De avenues en wegen hebben geen slechtere of betere manier voor het maken van de meest efficiënte blokken als je in een gelijkwaardig blok bijvoorbeeld 2*2 hoogbouw gebouwen wil hebben. Het blijft aankloten denk ik. Ga er vanavond in ieder geval mee prutsen.
Ik bedoel dat je niet meer kan bouwen met normale wegen als je de guide lines volgt:



Je blijft dan tussen die blokken gebouwen (vakken zijn max density) ruimte overhouden
pi_124004867
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:27:24 #213
35189 Troel
scherp en bot
pi_124004953
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:20 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Tuurlijk wel... Jouw trucks exporteren jouw <insert handelsgoederen> naar de GM, en komen terug met cash. Je krijgt je geld pas op het moment dat je truck terug komt van de GM en daadwerkelijk dockt in een van je tradingdepots..
Dat is niet wat elders werd gezegd :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_124004954
quote:
Pas de 8e keer dat die gepost wordt, net zoals dat EA plaatje :P
pi_124005036
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:16 schreef DeeCruise het volgende:
Ik word compleet gestoord van die kansloze pathfinding "AI". Al mijn trade trucks rijden rondjes om elkaar van spullen te voorzien die mijn tradingcenters niet aannemen. Situatieschets:

- 1 groot tradingdepot (12 trucks)
- 2 kleine tradingdepots (8 trucks)
- 2 kolenmijnen (max capaciteit met 8 trucks totaal)
- 2 oremijnen (max capaciteit met 8 trucks totaal)
- 2 smeltingfabrieken (max capaciteit met 8 trucks totaal)
- chipsetfabriek met 4 attachements en max trucks

De trucks van de fabrieken zorgen ervoor dat alle lokaal gebruikte materiaal bij de fabrieken terechtkomen OF (indien fabrieken voorzien) bij het grote tradingdepot. Technisch gezien heb ik dus 20 trucks over.

En vervolgens faalt de AI compleet. Van de 20 trucks rijden er 18 rond binnen mijn stad met spullen die ze niet afleveren, om weer terug te keren bij het grote depot. Effectief rijden er maar 2 naar de global market om chips te verkopen met als resultaat dat ik:

a) door mijn storage heen ben qua chipsets en mijn fabriek dus stil ligt om de halve klap
b) ik niet genoeg omzet draai qua handel, en mijn trade HQ niet kan uitbreiden waardoor ik geen chipset lots kan bouwen op het grote tradingsdepot waardoor ik bergen met chips via de trein kon vervoeren.

Eindresultaat: Stad draait helemaal de tering in, 8 uur werk voor niks. Vlieg maar in de fik EA, voorlopig geen SimCity meer voor mij...
Herkenbaar. Alles werkt prima, tot het op te grote schaal komt. Dan stagneert de export. Zelfde met toeristen. Draait leuk, tot je teveel casino's bouwt, dan lijkt alles opeens in elkaar te flikkeren. Tenzij je je gokhallen etc direct bij de ingang plaatst, maar dat slaat nergens op. Dan ben je je stad aan het aanpassen aan bugs in de GlassBox engine, terwijl je in feite gewoon een mooie en efficiente stad wilt bouwen.

Dit product is of niet goed getest, of het ging teveel moeite kosten om het op te lossen. Ik vrees voor het laatste (want dit zijn ze ECHT wel tegen gekomen toen ze het zelf speelden/testten), en dan houdt gelijk in dat dit voorlopig nog niet opgelost is. Wellicht pas bij SC6.

:(
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:29:30 #216
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_124005052
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:27 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat is niet wat elders werd gezegd :)
Kan best, als je zelf kijkt zie je het gebeuren. Tip: selecteer de trade specialty, dan is het wat makkelijker te volgen aangezien al je trucks dan gemerkt worden..
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_124005053
quote:
12s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:27 schreef kensei het volgende:

[..]

Pas de 8e keer dat die gepost wordt, net zoals dat EA plaatje :P
Gifjes en filmpjes die aantonen wat voor zooitje het is geworden kunnen niet vaak genoeg worden geplaatst. :P
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:31:41 #218
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_124005142
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:29 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Herkenbaar. Alles werkt prima, tot het op te grote schaal komt. Dan stagneert de export. Zelfde met toeristen. Draait leuk, tot je teveel casino's bouwt, dan lijkt alles opeens in elkaar te flikkeren. Tenzij je je gokhallen etc direct bij de ingang plaatst, maar dat slaat nergens op. Dan ben je je stad aan het aanpassen aan bugs in de GlassBox engine, terwijl je in feite gewoon een mooie en efficiente stad wilt bouwen.

Dit product is of niet goed getest, of het ging teveel moeite kosten om het op te lossen. Ik vrees voor het laatste (want dit zijn ze ECHT wel tegen gekomen toen ze het zelf speelden/testten), en dan houdt gelijk in dat dit voorlopig nog niet opgelost is. Wellicht pas bij SC6.

:(
Het is inderdaad gewoon TE kansloos. Ik ben nu de 4e in een groep van 7 man die de game hebben die ermee kapt voor voorlopig, het spel zit vol gamebreaking bugs. Blij dat ik er i.i.g. niks voor neergelegd heb.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_124005232
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:31 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Het is inderdaad gewoon TE kansloos. Ik ben nu de 4e in een groep van 7 man die de game hebben die ermee kapt voor voorlopig, het spel zit vol gamebreaking bugs. Blij dat ik er i.i.g. niks voor neergelegd heb.
Ik 41 euro, hopelijk kan ik voor datzelfde geld een andere game uitzoeken binnenkort :{
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_124005249
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 13:48 schreef kensei het volgende:

[..]

Kan wel maar je kan normale wegen niet uitlijnen op die maximale grootte, dus dan moet je met natte vinger werkt die wegen ongeveer goed gaan leggen waardoor je ook niet efficient bent
dat kan prima hoor..
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:34:23 #221
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_124005253
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:33 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ik 41 euro, hopelijk kan ik voor datzelfde geld een andere game uitzoeken binnenkort :{
Het blijft EA, dus reken maar op een 15 a 20 euro game van minimaal 1 jaar oud...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_124005260
Ik heb ook niet veel zin meer om te spelen tot die bugs eruit zijn ;(
pi_124005283
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:34 schreef mschol het volgende:

[..]

dat kan prima hoor..
Ik heb het over guidelines, zie afbeelding
pi_124005328
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:24 schreef kensei het volgende:

[..]

Ik bedoel dat je niet meer kan bouwen met normale wegen als je de guide lines volgt:

[ afbeelding ]

Je blijft dan tussen die blokken gebouwen (vakken zijn max density) ruimte overhouden
perfecte plek voor een lang parkje, zonder in te boeten aan ruimte..

quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:35 schreef kensei het volgende:

[..]

Ik heb het over guidelines, zie afbeelding
kwestie van 2x over een road heen gaan en je guides staan goed..
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:36:24 #225
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_124005342
Lijkt er steeds meer op dat ze bij EA half werk hebben geleverd.

Ze hebben wel bedacht dat SIM's van A naar B gaan, maar ze hebben verzuimd om fatsoenlijke routeringsprincipes te maken.

Dat gedoe met die agents levert natuurlijk wel een realistische simulatie op, maar ze zijn de failsafe vergeten: een timeout die de agents overruled als overduidelijk goederen van A naar B moeten en dat niet gebeurd.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:29 schreef Me_Wesley het volgende:
Dit product is of niet goed getest, of het ging teveel moeite kosten om het op te lossen. Ik vrees voor het laatste (want dit zijn ze ECHT wel tegen gekomen toen ze het zelf speelden/testten), en dan houdt gelijk in dat dit voorlopig nog niet opgelost is. Wellicht pas bij SC6.
Nee, ze hebben bij EA een totaal verkeerd beeld van hoe SimCity wordt gespeeld.
Volgensmij rekenen ze op ongeveer een uur gamen per keer en dan een paar keer per week.
En dan duurt het heel lang voordat je stad echt groot is en je tegen dit soort problemen aan loopt.
Waarschijnlijk gingen ze er vanuit dat je tegen tijd wel een andere game bent gaan spelen.

Het kan haast niet anders dan dat er iemand met enorme oogkleppen rond loopt bij EA die in zijn eigen droomwereld leeft. Want als je ziet hoeveel tijd spelers in SC4 stoppen, dan kan je wel verwachten dat ze dat ook bij SC5 gaan doen.

Zal me niks verbazen dat ze pas over een maanden realiseren bij EA dat het kapitalen kost om de servers in de lucht te houden, terwijl er geen nieuwe inkomsten tegenover staan. :')
So we just called him Fred
pi_124005373
euhmm... oeps?
pi_124005382
Ik wil legeringen leveren aan de bouw van het space center.
Moet ik daarvoor m'n handelsdepot nog speciaal instellen of maakt dat niet uit? Er gebeurt nog weinig helaas.
pi_124005598
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:36 schreef mschol het volgende:

[..]

perfecte plek voor een lang parkje, zonder in te boeten aan ruimte..

[..]

kwestie van 2x over een road heen gaan en je guides staan goed..
Guidelines hebben een vaste breedte toch
pi_124005607
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:37 schreef Thieske het volgende:
Ik wil legeringen leveren aan de bouw van het space center.
Moet ik daarvoor m'n handelsdepot nog speciaal instellen of maakt dat niet uit? Er gebeurt nog weinig helaas.
het schijnt voldoende te zijn om je depot in te stellen op lokale leveringen
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:42:47 #230
35189 Troel
scherp en bot
pi_124005610
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:37 schreef Thieske het volgende:
Ik wil legeringen leveren aan de bouw van het space center.
Moet ik daarvoor m'n handelsdepot nog speciaal instellen of maakt dat niet uit? Er gebeurt nog weinig helaas.
Alleen plaatselijk, niet exporteren :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:42:53 #231
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124005614
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:37 schreef Thieske het volgende:
Ik wil legeringen leveren aan de bouw van het space center.
Moet ik daarvoor m'n handelsdepot nog speciaal instellen of maakt dat niet uit? Er gebeurt nog weinig helaas.
In ieder geval één legeringendepot op 'lokaal' zetten. Die wordt dan gebruikt voor je space center.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_124005630
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:36 schreef FredvZ het volgende:

Nee, ze hebben bij EA een totaal verkeerd beeld van hoe SimCity wordt gespeeld.
Volgensmij rekenen ze op ongeveer een uur gamen per keer en dan een paar keer per week.
En dan duurt het heel lang voordat je stad echt groot is en je tegen dit soort problemen aan loopt.
Waarschijnlijk gingen ze er vanuit dat je tegen tijd wel een andere game bent gaan spelen.

Het kan haast niet anders dan dat er iemand met enorme oogkleppen rond loopt bij EA die in zijn eigen droomwereld leeft. Want als je ziet hoeveel tijd spelers in SC4 stoppen, dan kan je wel verwachten dat ze dat ook bij SC5 gaan doen.

Zal me niks verbazen dat ze pas over een maanden realiseren bij EA dat het kapitalen kost om de servers in de lucht te houden, terwijl er geen nieuwe inkomsten tegenover staan. :')
Zou kunnen, maar dan nog. Dit moeten ze geweten hebben. Ik denk dan ook niet dat je op korte termijn een fix kan verwachten..

En over die servers, tja. Er zal wel DLC gaan komen om alles te bekostigen. Een spel dat volledig afhankelijk is van servers kan niet zonder vaste maandinkomsten. Dàt, of ze geven over een paar maanden een volledig singleplayer versie vrij (als zeg maar de grootste inkomsten al binnen zijn en piraterij minder schade berokkend).
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_124005637
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:42 schreef kensei het volgende:

[..]

Guidelines hebben een vaste breedte toch
nope... guidelines worden neergezet op basis van de laatste 2 wegen waar je met je muis overheen bent gegaan.. (en met die guidlines wordt rekening gehouden met de max density...)
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:44:27 #234
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124005697
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:37 schreef mschol het volgende:
[ afbeelding ] euhmm... oeps?
Wat? Die scheef doorgetrokken weg? :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_124005740
quote:
10s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:44 schreef jogy het volgende:

[..]

Wat? Die scheef doorgetrokken weg? :P.
dat is nu minor issue:
ik was weggegaan, aan laten staan en werkelijk ELKE weg stond zo'n beetje vast :')

en de nuclaire powerplant had een moderate safety :X (m.a.w. ze waren niet zo slim meer...)
pi_124005746
Bedankt mensen, eens kijken of m'n legeringen zo aankomen. :)
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:49:08 #237
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_124005869
Ik deed tot nu toe steeds electronics en dan importeerde in al mijn materialen.

Nu wil ik in mijn (privé) regio een stad gaan maken met mijnen en dan zelf legeringen gaan maken.

Stuur ik deze dan via mijn trade depot naar mijn andere stad? Of moet je dit doen met gifts? En dan kan ik dus niet aan de andere (ook mijn eigen) stad geld vragen?
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:49:22 #238
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_124005877
Weer naar huis, kan niet wachten om straks thuis mn olie industrie op te starten... Is trouwens processoren exporteren winstgevend als je alloy moet importeren???
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:50:10 #239
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_124005912
quote:
5s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:49 schreef Vinno het volgende:
Ik deed tot nu toe steeds electronics en dan importeerde in al mijn materialen.

Nu wil ik in mijn (privé) regio een stad gaan maken met mijnen en dan zelf legeringen gaan maken.

Stuur ik deze dan via mijn trade depot naar mijn andere stad? Of moet je dit doen met gifts? En dan kan ik dus niet aan de andere (ook mijn eigen) stad geld vragen?
En dit dus...
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
  FOK!fotograaf woensdag 13 maart 2013 @ 14:52:51 #240
364681 over_hedge
pi_124006017
quote:
5s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:49 schreef Vinno het volgende:
Ik deed tot nu toe steeds electronics en dan importeerde in al mijn materialen.

Nu wil ik in mijn (privé) regio een stad gaan maken met mijnen en dan zelf legeringen gaan maken.

Stuur ik deze dan via mijn trade depot naar mijn andere stad? Of moet je dit doen met gifts? En dan kan ik dus niet aan de andere (ook mijn eigen) stad geld vragen?
Waarom niet een stad beginnen met erts en kolen?? Dan kan je het gewoon in je eigen stad maken.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')