en hoe leg jij je steden aan? hoe is de land waarde enzo?quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:41 schreef MrManuel het volgende:
Wat is een normale grow?
Vriend van me heeft een nieuwe stad gemaakt en heeft alweer 15k, ik nog niet de helft gister in 4uur.
Doe ik iets verkeerds?
De ruimte geldt voor de diepte en breedte, misschien dat het daar aan ligt? Of misschien toch een scheve weg gebouwd. Of gewoon inderdaad niet onmogelijk of ondenkbaar een bugquote:Op woensdag 13 maart 2013 11:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar zit trouwens ook een bug in, zal hem vanavond wel even laten zien. Ik gebruikte dirt-roads om mijn eerste opzet te maken waarna ik de wegen heb geupgrade, maar sommige van die gebouwen blijven klagen dat ze te weinig ruimte hebben om te groeien terwijl ernaast een complex van 5 verdiepingen staat![]()
Hangt van je speelstijl af, speel gewoon lekker op je eigen tempo.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:41 schreef MrManuel het volgende:
Wat is een normale grow?
Vriend van me heeft een nieuwe stad gemaakt en heeft alweer 15k, ik nog niet de helft gister in 4uur.
Doe ik iets verkeerds?
Kan ik me voorstellen.. Heb deze key gekregen van een maat, die ook niet wist dat de language packs niet op een normale manier te vervangen zijn. Freaking sucks aangezien ik de middag vrij heb.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:38 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ben wel erg blij dat ik gewoon een normale taal heb besteld. Helaas wel (soms wat gebrekkigNederlands. Als het qua updates stabiel is gooi ik het wel een keer op Engels denk ik
.
Huh, ik kijk zeker scheel maar welke regio is dat dan?quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Zou zo maar kunnen. Maar ik ben nu lekker begonnen met een eigen 7 steden regio met één great work plek en iedereen aan elkaar aangesloten en heb 4 dorpjes opgezet. Nu kan ik lekker als stad-hoppend mijn regio maken zoals ik het wil
. En ben meteen begonnen met het leggen van de avenues (met zoveel mogelijk bochten
). Regionaal traden is ook 'lokaal' trouwens?
Er is één totaal verbonden regio met 2 eilanden, één great works en 7 steden. Die dus.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:47 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Huh, ik kijk zeker scheel maar welke regio is dat dan?
Heb tot nu toe alleen nog maar regio's gespeeld waar de steden in clusters liggen, of het moet een regio zijn met <4 steden.
Parken zijn geen must voor density, alleen voor wealth.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:19 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wegen upgraden, en parken neerzetten.
Dat kunnen ze welquote:Op woensdag 13 maart 2013 11:41 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is natuurlijk mogelijk als ze in de breedte niet meer kunnen groeien
Nee. Helaas haalt het recycle centrum niets uit met je vuilnisbelt. De inwoners kiezen zelf om afval te scheiden en dat aan te bieden.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:54 schreef Johan1994 het volgende:
Heb je een vuilnisbelt nodig om een recycle centrum te laten functioneren?
Nee, maar het recyclecentrum is geen vervarning van je stortplaatsenquote:Op woensdag 13 maart 2013 11:54 schreef Johan1994 het volgende:
Heb je een vuilnisbelt nodig om een recycle centrum te laten functioneren?
Geen must. Maar werkt wel geloof ik.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:53 schreef Pheno het volgende:
[..]
Parken zijn geen must voor density, alleen voor wealth.
Ik ben benieuwd naar je plaatje iig. Is het misschien de ruimte tussen twee torens? dat het daar niet altijd even lekker gaat? Dat je dus een woontoren hebt, een paar kleine huisjes/flats en dan weer een woontoren? Zoiets?quote:
Het is een woontoren of 3,4, dan 12 huizen op een rij die allemaal klagen over te weinig ruimte, en daarna weer een woontoren of 3,4. Zal vanavond ff screentje posten.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:56 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar je plaatje iig. Is het misschien de ruimte tussen twee torens? dat het daar niet altijd even lekker gaat? Dat je dus een woontoren hebt, een paar kleine huisjes/flats en dan weer een woontoren? Zoiets?
Wanneer ze klagen om te weinig ruimte, dan komt dit omdat er niet voldoende ruimte is om verder te ontwikkelen. Dus wat wegen slopen zodat ze ruimte hebben om te groeien.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is een woontoren of 3,4, dan 12 huizen op een rij die allemaal klagen over te weinig ruimte, en daarna weer een woontoren of 3,4. Zal vanavond ff screentje posten.
Dat is niet het geval als hij in ieder geval niet per ongeluk curved roads heeft gebruikt oid.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:02 schreef Cubewood. het volgende:
[..]
Wanneer ze klagen om te weinig ruimte, dan komt dit omdat er niet voldoende ruimte is om verder te ontwikkelen. Dus wat wegen slopen zodat ze ruimte hebben om te groeien.
En dan weer allemaal files krijgenquote:Op woensdag 13 maart 2013 12:02 schreef Cubewood. het volgende:
[..]
Wanneer ze klagen om te weinig ruimte, dan komt dit omdat er niet voldoende ruimte is om verder te ontwikkelen. Dus wat wegen slopen zodat ze ruimte hebben om te groeien.
Precies.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:02 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat is niet het geval als hij in ieder geval niet per ongeluk curved roads heeft gebruikt oid.
huh?quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:02 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat is niet het geval als hij in ieder geval niet per ongeluk curved roads heeft gebruikt oid.
Als het gewoon rechte blokken zijn zouden die huizen gewoon ruimte moeten hebben om te upgraden lijkt me. En als je een curved road legt heb je de kans dat ie iets naar binnen is gebogen waardoor ze niet kunnen upgraden. Is mjin theorie iigquote:
Nee. dat niet maar als je door een klein beetje naar binnen buigende weg niet meer maximaal kan upgraden heb je een probleempje.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:04 schreef _dodecahedron_ het volgende:
wut ... je moet rechte wegen bouwen wil je flats hebben?
aha, op die fiets. Ja dat is natuurlijk mogelijkquote:Op woensdag 13 maart 2013 12:05 schreef jogy het volgende:
[..]
Als het gewoon rechte blokken zijn zouden die huizen gewoon ruimte moeten hebben om te upgraden lijkt me. En als je een curved road legt heb je de kans dat ie iets naar binnen is gebogen waardoor ze niet kunnen upgraden. Is mjin theorie iig.
Of wanneer de grid niet goed zijn aangelegd waardoor er niet voldoende ruimte is :p Wanneer je zo een zoning ding plaatst die je op het einde een groen streepje wat aangeeft wat de maximale uitbreiding grote is, erg belangrijk dat je daarop let bij het plaatsen van wegen aangezien dit niet altijd automatisch goed gaat.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:06 schreef mschol het volgende:
[..]
aha, op die fiets. Ja dat is natuurlijk mogelijk
zou wel moeten werken.. heb je je trade depot ingesteld op exporting?quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:14 schreef Johan1994 het volgende:
Ligt de handel eruit ofzo? Wat is dit voor ellende, ik heb processors die verkocht moeten worden maar er gebeurd niks.
Alles staat op exporteren, ik heb haast geen verkeersopstopping, heb maximaal aantal transportauto's, heb zelfs een haven en nog steeds gebeurd er niks?quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:16 schreef mschol het volgende:
[..]
zou wel moeten werken.. heb je je trade depot ingesteld op exporting?
ff opnieuw regio laden? Geen rode waarschuwing in het spel of rechts boven dan je geen connectie hebt? Maar dan nog zou het gewoon moeten verdwijnen in de global market trouwens. Ook geen file op de snelweg buiten je stad?quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:18 schreef Johan1994 het volgende:
[..]
Alles staat op exporteren, ik heb haast geen verkeersopstopping, heb maximaal aantal transportauto's, heb zelfs een haven en nog steeds gebeurd er niks?
Probeer de snake layout (quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:30 schreef kensei het volgende:
Ik word zo moe van het verkeer dat altijd en onvermijdelijk vastloopt als je stad wat groter wordt.
Je kan er gewoon niks aan doen
ik denk dat je op/af rit heel druk gaat wordenquote:Op woensdag 13 maart 2013 12:35 schreef Plantagehouder het volgende:
[..]
Probeer de snake layout ():
[ afbeelding ]
Werkt dat ook met 100/150k inwoners?quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:35 schreef Plantagehouder het volgende:
[..]
Probeer de snake layout ():
[ afbeelding ]
Neequote:Op woensdag 13 maart 2013 12:42 schreef kensei het volgende:
[..]
Werkt dat ook met 100/150k inwoners?
Nice!quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:48 schreef kensei het volgende:
Had gister dit gemaakt:
[ afbeelding ]
Alleen 2 boogjes vanaf een doorlopen snelweg, maar dat liep uiteindleijk ook genadeloos vast met verkeer natuurlijk
Als je de perfecte landdekking qua zoning wil hebben moet je wel stroken/vierkantjes maken. Voor de rest maakt de vorm van je wegen niet zoveel uit, elke stad loopt op dit moment helemaal vast bij grote aantallen inwoners volgens mijquote:Op woensdag 13 maart 2013 12:52 schreef Florissant het volgende:
[..]
Nice!
Wat is nou het beste patroon om te gebruiken qua wegen? Die vierkantjes begin ik zat te worden
Helemaal niks, maar even de regio herladenquote:Op woensdag 13 maart 2013 12:29 schreef jogy het volgende:
[..]
ff opnieuw regio laden? Geen rode waarschuwing in het spel of rechts boven dan je geen connectie hebt? Maar dan nog zou het gewoon moeten verdwijnen in de global market trouwens. Ook geen file op de snelweg buiten je stad?
Ik ben nu een gesloten avenue circuit aan het maken met gebogen bochten (dus niet haaks op elkaar (geen kruispunt) en daar maak ik straks kleine sub blokjes aan met één toegangs weg met drukke kleinere wegen, kijken of het wat uit maakt. In ieder geval zo min mogelijk kruispunten maken volgens mij.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:52 schreef Florissant het volgende:
[..]
Nice!
Wat is nou het beste patroon om te gebruiken qua wegen? Die vierkantjes begin ik zat te worden
Maakte niet zoveel verschil bij mij, ik had op een bepaald moment 3 bus terminals en 2 streetcar depots met het maximaal aantal voertuigen/haltes + veel park & rides en het was nog steeds 1 grote traffic jam in mn stadquote:Op woensdag 13 maart 2013 12:59 schreef over_hedge het volgende:
Veel park en rides lijkt wel ene klein beetje te helpen trouwens.
Screenshotquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:07 schreef Pheno het volgende:
Ik heb een kleine cirkel in het midden met daar de services als polite enzo. Die cirkel heeft vier uitvalswegen naar buiten, zeg maar een kruis als ik ze door naar het middelpunt zou trekken. Tussen die hoofdwegen steeds grotere cirkels (met 1 zoning-kant). Ik heb nu 200K bewoners en het valt mee. Op wat vreemde trafficbugs na, zoals auto's die vast in de weg komen zitten
Belangrijk zijn ook de park en rides, ik heb er een stuk of vier bij de binnenkomende snelweg. Dat scheelt toch weer auto's die verder de stad in rijden.
You've got my interest!quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:07 schreef Pheno het volgende:
Ik heb een kleine cirkel in het midden met daar de services als polite enzo. Die cirkel heeft vier uitvalswegen naar buiten, zeg maar een kruis als ik ze door naar het middelpunt zou trekken. Tussen die hoofdwegen steeds grotere cirkels (met 1 zoning-kant). Ik heb nu 200K bewoners en het valt mee. Op wat vreemde trafficbugs na, zoals auto's die vast in de weg komen zitten
Belangrijk zijn ook de park en rides, ik heb er een stuk of vier bij de binnenkomende snelweg. Dat scheelt toch weer auto's die verder de stad in rijden.
Op mijn werk wordt het lastig, ik ben vanavond thuisquote:
Hoe heb je die aangesloten op je binnenkomende weg?quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:07 schreef Pheno het volgende:
Ik heb een kleine cirkel in het midden met daar de services als polite enzo. Die cirkel heeft vier uitvalswegen naar buiten, zeg maar een kruis als ik ze door naar het middelpunt zou trekken. Tussen die hoofdwegen steeds grotere cirkels (met 1 zoning-kant). Ik heb nu 200K bewoners en het valt mee. Op wat vreemde trafficbugs na, zoals auto's die vast in de weg komen zitten
Belangrijk zijn ook de park en rides, ik heb er een stuk of vier bij de binnenkomende snelweg. Dat scheelt toch weer auto's die verder de stad in rijden.
True that.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:16 schreef Troel het volgende:
Rondjes ziet er mooier uit, maar is niet efficiënt.
Ik wilde zelf eens kijken of ik de cirkels tussen de hoofdwegen naar rechthoeken kan toveren om te kijken hoeveel dat scheelt. Qua file, een aantal inwoners onder anderequote:Op woensdag 13 maart 2013 13:16 schreef Troel het volgende:
Rondjes ziet er mooier uit, maar is niet efficiënt.
Als ik miljoenen heb verdiend ga ik dit model ook aanhangen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:07 schreef Pheno het volgende:
Ik heb een kleine cirkel in het midden met daar de services als polite enzo. Die cirkel heeft vier uitvalswegen naar buiten, zeg maar een kruis als ik ze door naar het middelpunt zou trekken. Tussen die hoofdwegen steeds grotere cirkels (met 1 zoning-kant). Ik heb nu 200K bewoners en het valt mee. Op wat vreemde trafficbugs na, zoals auto's die vast in de weg komen zitten
Belangrijk zijn ook de park en rides, ik heb er een stuk of vier bij de binnenkomende snelweg. Dat scheelt toch weer auto's die verder de stad in rijden.
een van die wegen is aangelsoten op de hoofdweg. En bij die verbinding dus meteen p+r, een hele zooi. Mijn expo staat ook aan die kant, dus die toeristen komen van de snelweg meteen naar de expo, ipv eerst door mijn halve stad te rijdenquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hoe heb je die aangesloten op je binnenkomende weg?
Ik heb maar twee avenue-straten. De rest is high density maar normale straten. Dat maakt niet uit, de torens komen vanzelfquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:19 schreef kensei het volgende:
Je wilt toch uiteindelijk gewoon overal avenues? Ik bouw nieteens meer die smalle wegen aan het begin..
Dus met alleen maar avenues zou je verkeer nog beter lopenquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:20 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik heb maar twee avenue-straten. De rest is high density maar normale straten. Dat maakt niet uit, de torens komen vanzelf
Doe ik nu ook wel ja, kost wel een bom duiten en dus kan je in het begin niet veel uithalen maar op de langere termijn is het wel ok. Ze zouden toch nog even een goedkopere avenue variant er tussen moeten proppen vind ik.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:19 schreef kensei het volgende:
Je wilt toch uiteindelijk gewoon overal avenues? Ik bouw nieteens meer die smalle wegen aan het begin..
Niet per se. Het belangrijkste is dat je ze zodanig verstuurd dat ze geen keuzes hoeven te maken (quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:21 schreef kensei het volgende:
[..]
Dus met alleen maar avenues zou je verkeer nog beter lopen
Maar dan heb ik minder ruimte om te bouwen, avenues zijn breder dan de straten.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:21 schreef kensei het volgende:
[..]
Dus met alleen maar avenues zou je verkeer nog beter lopen
vier tot acht volgens mij? (not sure)quote:
ja, high density straat is 4 High density avenue is 6. Maar ik moet nog stereetcars gaan inzetten, nu is het vooral busladingen vol mensenquote:
Oh wacht, high denstraat is 6, high den av is 8. Toch? kan nu niet kijken, alles is geblokt op het werk qua gamessitesquote:
quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:26 schreef Pheno het volgende:
[..]
Oh wacht, high denstraat is 6, high den av is 8. Toch? kan nu niet kijken, alles is geblokt op het werk qua gamessites
Ja, ik moet nog eens de hoofdstraat uitrusten met street cars, maar ik vind het depot nogal achterlijk veel ruimte vreten. Dus het wordt passen en meten.quote:
Maar zonder avenues kan je de hoogste density niet halen, dus je hebt wel meer ruimte voor zoning maar minder effectief.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:23 schreef Pheno het volgende:
[..]
Maar dan heb ik minder ruimte om te bouwen, avenues zijn breder dan de straten.
de hoogste density kan je ook met reguliere wegen halen...quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:37 schreef kensei het volgende:
[..]
Maar zonder avenues kan je de hoogste density niet halen, dus je hebt wel meer ruimte voor zoning maar minder effectief.
Volgens mij maakt dat niet uit en zijn high den straten even goed als high den avenues. maar ik kan het vanavond even bekijken wat er gebeurt als ik een van de buitencirkels ombouw tot avenuequote:Op woensdag 13 maart 2013 13:37 schreef kensei het volgende:
[..]
Maar zonder avenues kan je de hoogste density niet halen, dus je hebt wel meer ruimte voor zoning maar minder effectief.
Ik heb ook nog een stad waar ik in het begin aardig efficiënterig te werk ging (behalve dan dat ik ff geen rekening had gehouden met maximale uitbreidbaarheid) en je ziet wanneer ik het zat begon te worden aan de random door getrokken ad-hoc wegenquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:34 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ja, ik moet nog eens de hoofdstraat uitrusten met street cars, maar ik vind het depot nogal achterlijk veel ruimte vreten. Dus het wordt passen en meten.
Ga er maar wel van uit.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:44 schreef over_hedge het volgende:
Zijn die grote casino's nog steeds ge bugt??
Nee, voor de hoogste dichtheid van gebouwen kan je ook drukke (normale) wegen gebruiken.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:37 schreef kensei het volgende:
[..]
Maar zonder avenues kan je de hoogste density niet halen, dus je hebt wel meer ruimte voor zoning maar minder effectief.
Kan wel maar je kan normale wegen niet uitlijnen op die maximale grootte, dus dan moet je met natte vinger werkt die wegen ongeveer goed gaan leggen waardoor je ook niet efficient bentquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:38 schreef mschol het volgende:
[..]
de hoogste density kan je ook met reguliere wegen halen...
Bureaucratie. de agents zijn het geld aan het natellen en onderzoek aan het plegen voor je aanvraag.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:47 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Half uur geleden 1M gift gestuurd, nog niet binnenAanvraag voor spacestation half uur geleden gedaan, nog niet goedgekeurd
Jammer. Ik wil eens een stad met veel casino`s maken. Ziet er wel tof uit. Maar als ze allemaal 20k verlies draaiden werkt het ook nietquote:
Half uur? Ik heb het gister avond aangevraagd en is er nu nog steeds niet.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:47 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Half uur geleden 1M gift gestuurd, nog niet binnenAanvraag voor spacestation half uur geleden gedaan, nog niet goedgekeurd
4 baans wegen zijn het minimum waarop je dat kan uitlijnen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:48 schreef kensei het volgende:
[..]
Kan wel maar je kan normale wegen niet uitlijnen op die maximale grootte, dus dan moet je met natte vinger werkt die wegen ongeveer goed gaan leggen waardoor je ook niet efficient bent
ook niet waarquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:48 schreef kensei het volgende:
[..]
Kan wel maar je kan normale wegen niet uitlijnen op die maximale grootte, dus dan moet je met natte vinger werkt die wegen ongeveer goed gaan leggen waardoor je ook niet efficient bent
Dan kan je net zo goed 2 avenues neergooien ipv 3 normale wegenquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:52 schreef jogy het volgende:
[..]
ook niet waar.
[ afbeelding ]
Lichtgroene streepje is maximaal upgradebaar. Het enige echte voordeel is extra capaciteit en een keer trambanen in het midden. (ook grote voordelen)
Dan heb ik niks gezegd. Aanvraag is inmiddels akkoord. Wel vreemd dat mn duur geïmporteerde computers er bij mijn voorraad wel af gaan, maar bij de constructie er niet bijkomen. Zal ook wel vertraagd zijn.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Half uur? Ik heb het gister avond aangevraagd en is er nu nog steeds niet.
Die avenue is twee keer zo dik dus zou je daar uiteindelijk minder ruimte door overhouden. De wegen zijn nu een stuk soepeler te plaatsen maar elke centimeter extra blijft een centimeter die je niet meer kan bebouwen. Dus ik hou het bij een avenue voor de buitenrand en eventueel midden en drukke wegen voor de rest, dan heb je nog steeds geen maximalisatie-nadelen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:55 schreef kensei het volgende:
Je kan met normale wegen niet meer dekking krijgen dan met avenues:
[ afbeelding ]
Het probleem is dat je normale wegen niet efficiënter kan uitlijnen dan avenues, omdat ze dan ruimte overhouden voor een extra baan in het midden. Het kan alleen als je de wegen gaat trekken zonder de guiding lines te volgen, en zonder guiding lines precies de goede ruimte overhouden is niet te doen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:59 schreef jogy het volgende:
[..]
Die avenue is twee keer zo dik dus zou je daar uiteindelijk minder ruimte door overhouden. De wegen zijn nu een stuk soepeler te plaatsen maar elke centimeter extra blijft een centimeter die je niet meer kan bebouwen. Dus ik hou het bij een avenue voor de buitenrand en eventueel midden en drukke wegen voor de rest, dan heb je nog steeds geen maximalisatie-nadelen.
Heb idd op dit moment genoeg plezier nog haha!quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:44 schreef kensei het volgende:
[..]
Hangt van je speelstijl af, speel gewoon lekker op je eigen tempo.
Iedereen kan in een uur 100k steden uit de grond stampen, na een paar steden ervaring. Maar of je dan ook echt plezier hebt..
Land waarden zijn $ en $$.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:44 schreef mschol het volgende:
[..]
en hoe leg jij je steden aan? hoe is de land waarde enzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |