abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:10:48 #151
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_123952323
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:09 schreef Curlbrah het volgende:
Nogmaals;

weet iemand hoe je het zover krijgt om consumer electronics te maken??

en dan bedoel ik genoeg winst met processors; verdien nu enorm veel maar je moet 1,5 miljoen oid verdienen en dat is nog teveel atm
Ja had ik ook bij mij vorige stad.
Heb toen volgens mij 5 fabrieken gebouwd.
Toen ik eenmaal tv's en pc's mocht maken, weer 3 daarvan gesloopt en daar in de plaats tv fabrieken gebouwd :)
pi_123952324
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:09 schreef Curlbrah het volgende:
Nogmaals;

weet iemand hoe je het zover krijgt om consumer electronics te maken??

en dan bedoel ik genoeg winst met processors; verdien nu enorm veel maar je moet 1,5 miljoen oid verdienen en dat is nog teveel atm
uitbreiden. tevens 2 trade posten met 2 opslag plaatsen en 4 vrachtwagens werken beter dan 1 trade post met 4 opslagplaatsen en 4 vrachtwagens.

Ook een goeie truc is om je trade posten eerst helemaal vol te laten lopen en dan vlak na middernacht de export functie weer aan te zetten.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:11:43 #153
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_123952359
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:10 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

uitbreiden. tevens 2 trade posten met 2 opslag plaatsen en 4 vrachtwagens werken beter dan 1 trade post met 4 opslagplaatsen en 4 vrachtwagens.

Ook een goeie truc is om je trade posten eerst helemaal vol te laten lopen en dan vlak na middernacht de export functie weer aan te zetten.
Wat is het nut van dat laatste dan?
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:13:11 #154
160987 abruzzese
Veel geld veel vrijheid
pi_123952433
Ik wilde graag weten hoe je de cheats laat werken in SimCity .
Deze cheats werken bij mij niet en ik speel in sandbox mode .
http://www.ign.com/cheats/games/simcity-pc-128952
Ik lees graag jouw antwoord .
Hardlopen is mijn grote passie en loop ongeveer 3000 KM per jaar
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:14:24 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_123952482
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:13 schreef abruzzese het volgende:
Ik wilde graag weten hoe je de cheats laat werken in SimCity .
Deze cheats werken bij mij niet en ik speel in sandbox mode .
http://www.ign.com/cheats/games/simcity-pc-128952
Ik lees graag jouw antwoord .
Die hebben ze uitgezet vanwege de serverload
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123952532
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:10 schreef Laser. het volgende:

[..]

Oh dat bedoelde ik trouwens. De TD zeurt dat de opslag vol is.
Zorgen dat je GM-trucks goed heen en weer kunnen rijden van je TD naar de snelweg.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:15:46 #157
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_123952543
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:10 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

uitbreiden. tevens 2 trade posten met 2 opslag plaatsen en 4 vrachtwagens werken beter dan 1 trade post met 4 opslagplaatsen en 4 vrachtwagens.

Ook een goeie truc is om je trade posten eerst helemaal vol te laten lopen en dan vlak na middernacht de export functie weer aan te zetten.
dat van die trade posten heb ik ook zo ingericht. Heb ook 2 fabrieken vol ge-upgrade.

@vinno; ok nice. hoe voorkom je dat je stad kopje onder gaat als je fabrieken geen supply krijgen?
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:15:55 #158
367531 AppleMartini
Chuckaplopper
pi_123952549
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:13 schreef abruzzese het volgende:
Ik lees graag jouw antwoord .
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:16:07 #159
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123952558
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:09 schreef Curlbrah het volgende:
Nogmaals;

weet iemand hoe je het zover krijgt om consumer electronics te maken??

en dan bedoel ik genoeg winst met processors; verdien nu enorm veel maar je moet 1,5 miljoen oid verdienen en dat is nog teveel atm
Het is ff aanpoten maar wel te doen hoor, ik heb op een gegeven moment 3 volledig opgepimpte chipsfabrieken gemaakt en daar heb ik het mee gered, je moet alleen heel goed letten op de toevoer van grondstoffen. Ik heb nu een volledig gepimpte tv/pc fabriek en nergens last meer van :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_123952565
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:11 schreef Vinno het volgende:

[..]

Wat is het nut van dat laatste dan?
Dan heb je in een keer een grote voorraad die geexporteerd wordt, daardoor wordt er sneller geexporteerd en dus meer.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:16:17 #161
333419 Convict
Like deja vu all over again.
pi_123952569
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:42 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik je helemaal begrijp?
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:51 schreef mschol het volgende:

[..]

dan krijg je een kruispunt...?
lastig uit te leggen dit zonder foto's :P

ik bedoel als je ej stad begint heb je een klein stukje begin weg wat connected is met de snel weg.
als je die weg gaat verlengen met alleene een recht stuk dan komt er een kruising op het einden van dat begin weggetje zonder dat er echt wegen kruisen en stoppen ze daar hoe dan ook zonder dat er verker van rechts of links aan komt.

als je het beter wil zien.. upgrade je hoofdweg die conected is met je begin weg naar een weg met trambaan en ze ziet dan dat je je begin weg niet kan aan passen. en precies op die grens blijven auto's stoppen zonder dat er daadwerkelijk een kruising of wat dan ook zit.

:7
I dont suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:16:42 #162
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_123952586
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:07 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Heb je het uberhaupt gespeeld? Zolang je het speelt zoals het bedoelt is, heb je zat ruimte. Je hoeft niet op die postzegel EN ladingen woningen EN een groot winkelgebied EN vervuilende industrie EN high-tech industrie EN elektra/riool/water EN politie/brandweer/ambulance EN school etc. etc.
Grotere maps dus meer vrijheid. Dat was wat de eerste simcity's leuk maakte. Sommige mensen vinden het hele sharing and caring concept van steden die alles delen niet zo leuk.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_123952624
Ik heb info gevonden over waarom de goksteden niet goed werken!

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/0/9359531.page#27594923

quote:
Apparently when your city begins building up hotels, tourist Sims will enter the hotels and will not leave normally. If/when they do, it is usually to leave town immediately or, in rare instances, get turned into normal city agents.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:17:39 #164
367531 AppleMartini
Chuckaplopper
pi_123952631
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Grotere maps dus meer vrijheid. Dat was wat de eerste simcity's leuk maakte. Sommige mensen vinden het hele sharing and caring concept van steden die alles delen niet zo leuk.
En toch ligt daar het fundament van de game ^O^
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:17:40 #165
343369 Laser.
Love Always Shines
pi_123952633
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:15 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Zorgen dat je GM-trucks goed heen en weer kunnen rijden van je TD naar de snelweg.
Maar heeft dit ook te maken met andere steden? Want wat als ik maar 1 stad heb in de regio? En als het inderdaad aan andere steden ligt, moet ik dan een nieuwe stad aanmaken en zorgen dat daar weer veel vraag is voor plastic door veel commerciele gebouwen te plaatsen? :)
pi_123952644
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Grotere maps dus meer vrijheid. Dat was wat de eerste simcity's leuk maakte. Sommige mensen vinden het hele sharing and caring concept van steden die alles delen niet zo leuk.
Voor die mensen is SC5 niet gemaakt :)
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:18:00 #167
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123952649
Ik heb alleen last van een luie universiteit, elke keer denk ik meer dan 2000 studenten te krijgen en dan wordt er in de ochtend gevraagd om nieuwe leraren, waarschijnlijk omdat die hufters blijven liggen oid. Dus hang ik weer op 1700 :(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_123952673
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:17 schreef Laser. het volgende:

[..]

Maar heeft dit ook te maken met andere steden? Want wat als ik maar 1 stad heb in de regio? En als het inderdaad aan andere steden ligt, moet ik dan een nieuwe stad aanmaken en zorgen dat daar weer veel vraag is voor plastic door veel commerciele gebouwen te plaatsen? :)
Niet als je exporteert naar de GM.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:19:13 #169
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_123952691
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:17 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Voor die mensen is SC5 niet gemaakt :)
Ja mag zijn, maar als ze grotere maps introduceren kan je beide partijen tevreden houden. Steeds vaker wordt er juist voor je bepaald hoe je een spel moet gaan spelen. Bij Assassins Creed is dat bijvoorbeeld al helemaal extreem.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:20:01 #170
35189 Troel
scherp en bot
pi_123952722
De Great Works gaat lekker trouwens. Alle legeringen zijn al geleverd, plastic gaat zijn gangetje en ook de processoren wordt hard aan gewerkt.
* Troel is trots op Regio 2 :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:20:29 #171
343369 Laser.
Love Always Shines
pi_123952743
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:18 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Niet als je exporteert naar de GM.
En GM is? :D

edit: ^ oh Great Works? :P
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:20:42 #172
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_123952758
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:15 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

dat van die trade posten heb ik ook zo ingericht. Heb ook 2 fabrieken vol ge-upgrade.

@vinno; ok nice. hoe voorkom je dat je stad kopje onder gaat als je fabrieken geen supply krijgen?
Ohja, schiet me nu te binnen dat ik toen ook nog 2 recycling "fabrieken" had, dus ik was niet 100% afhankelijk van mijn trade depots. Ook deze had ik gesloopt zodra ik TV's kon maken (of in ieder geval eentje, weet niet meer zeker).
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:20:47 #173
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123952759
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Grotere maps dus meer vrijheid. Dat was wat de eerste simcity's leuk maakte. Sommige mensen vinden het hele sharing and caring concept van steden die alles delen niet zo leuk.
Dan moet je gewoon lekker terug gaan naar SC4, dat is ook nog goed te doen hoor. Ik vind ze beide geweldig en als het ooit zo ver komt dat ze het sc4 concept in sc reboot (niet 5) kunnen combineren ben ik helemaal blij. Maar SC vind ik een erg leuk concept en erg verslavend ondanks de mapgrootte.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:21:44 #174
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123952798
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:20 schreef Troel het volgende:
De Great Works gaat lekker trouwens. Alle legeringen zijn al geleverd, plastic gaat zijn gangetje en ook de processoren wordt hard aan gewerkt.
* Troel is trots op Regio 2 :)
Laat je nog wat processors voor mij over? :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:22:21 #175
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_123952831
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:20 schreef jogy het volgende:

[..]

Dan moet je gewoon lekker terug gaan naar SC4, dat is ook nog goed te doen hoor. Ik vind ze beide geweldig en als het ooit zo ver komt dat ze het sc4 concept in sc reboot (niet 5) kunnen combineren ben ik helemaal blij. Maar SC vind ik een erg leuk concept en erg verslavend ondanks de mapgrootte.
Ja ben ik het met je eens. Ik vermaak me vooralsnog prima met SC5, maar ik zou het positief vinden als maxis/EA mensen de mogelijkheid geeft om te doen wat ze leuk vinden.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_123952836
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:20 schreef Laser. het volgende:

[..]

En GM is? :D

edit: ^ oh Great Works? :P
Nee, Global Market, Great Works is GW :P
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:23:18 #177
389324 Sfeermaker
Knock knock
pi_123952877
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:07 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Heb je het uberhaupt gespeeld? Zolang je het speelt zoals het bedoelt is, heb je zat ruimte. Je hoeft niet op die postzegel EN ladingen woningen EN een groot winkelgebied EN vervuilende industrie EN high-tech industrie EN elektra/riool/water EN politie/brandweer/ambulance EN school etc. etc.
Een echte stad kent wel én én, en ja, ik heb de Beta postzegel volgebouwd.
Nogmaals, prachtig spel, alleen zo zonde van de kleine bouwruimte.
The distance between insanity and genius is measured only by success
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:23:21 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_123952880
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:21 schreef jogy het volgende:

[..]

Laat je nog wat processors voor mij over? :').
Ja, die van mij gaan naar inmiddels naar de export ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:24:06 #179
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123952921
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja ben ik het met je eens. Ik vermaak me vooralsnog prima met SC5, maar ik zou het positief vinden als maxis/EA mensen de mogelijkheid geeft om te doen wat ze leuk vinden.
True! En als de pc het niet aan kan dan is dat het probleem van de pc zelf. Eventueel dat Maxis er een waarschuwing bij zet oid. Al vliegt mijn pc er nu wel doorheen en kan ik me niet voorstellen dat het heel snel veel slechter wordt eigenlijk. Eventueel over een paar maanden als ze heel veel overcapaciteit hebben :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_123952922
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja mag zijn, maar als ze grotere maps introduceren kan je beide partijen tevreden houden. Steeds vaker wordt er juist voor je bepaald hoe je een spel moet gaan spelen. Bij Assassins Creed is dat bijvoorbeeld al helemaal extreem.
Met grotere maps, die alles in één kunnen, raak je het complete regio gedeelte kwijt, een belangrijk deel van wat het spel is.

Ik ben van mening dat de 'het-is-niet-sc4-het-is-niet-groot-genoeg' eerst maar eens sc5 moeten spelen zoals het bedoeld is en er dan achter komen dat 7 verschillende steden 'tegelijk' spelen best wel een toffe en moeilijke uitdaging is.
pi_123952991
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:23 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

Een echte stad kent wel én én, en ja, ik heb de Beta postzegel volgebouwd.
Nogmaals, prachtig spel, alleen zo zonde van de kleine bouwruimte.
Zolang je niet meerdere postzegels 'tegelijk' in de plus houdt, ken je het spel niet.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:25:39 #182
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123953005
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:23 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

Een echte stad kent wel én én, en ja, ik heb de Beta postzegel volgebouwd.
Nogmaals, prachtig spel, alleen zo zonde van de kleine bouwruimte.
Ik mis het niet echt eigenlijk en ik ben een fervent SC4 speler geweest :). Maar ok, als het belangrijk voor je is en je er niet overheen kunt stappen zou ik het gewoon nog ff niet doen. Of je start een regio en claimed 2 of 3 steden?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_123953046
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja ben ik het met je eens. Ik vermaak me vooralsnog prima met SC5, maar ik zou het positief vinden als maxis/EA mensen de mogelijkheid geeft om te doen wat ze leuk vinden.
Als je alle mensen tevreden wil stellen moeten ze het nogal uitbreiden. Zei maken een spel, dat een boel mensen aanspreekt en verkoopt, dat is neem ik aan voldoende voor hun.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:28:25 #184
389324 Sfeermaker
Knock knock
pi_123953133
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:25 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Zolang je niet meerdere postzegels 'tegelijk' in de plus houdt, ken je het spel niet.
Ik heb het spel niet gekocht dus ik ken het spel niet klinkt toch wat logischer, vind je niet? ;)
The distance between insanity and genius is measured only by success
pi_123953246
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:28 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

Ik heb het spel niet gekocht dus ik ken het spel niet klinkt toch wat logischer, vind je niet? ;)
Ja, maar je wil het ook niet kennen, omdat het niet exact sc4 is met betere graphics. Mensen die het wel kennen (ik bijv.) zeggen je dat als je met meerdere steden in een regio speelt, dat het daar verdomt dicht in de buurt komt.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:33:51 #186
389324 Sfeermaker
Knock knock
pi_123953354
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:24 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Met grotere maps, die alles in één kunnen, raak je het complete regio gedeelte kwijt, een belangrijk deel van wat het spel is.

Ik ben van mening dat de 'het-is-niet-sc4-het-is-niet-groot-genoeg' eerst maar eens sc5 moeten spelen zoals het bedoeld is en er dan achter komen dat 7 verschillende steden 'tegelijk' spelen best wel een toffe en moeilijke uitdaging is.
De uitdaging van SimCity is wat mij betreft een zo mooi mogelijke stad bouwen waarbij cityplanning centraal staat. Nu is een gezonde economie waarborgen het hoofddoel, dus vrees ik dat dit spel niet voor mij geschikt is. Ik wil als oude rot graag gewoon meer van sc3000/sc4, terug in een modern jasje, nu met graphics waar je je vingers bij aflikt.
The distance between insanity and genius is measured only by success
pi_123953367
Kun je eigenlijk je stad in een regio (regio 1) verwijderen en opnieuw beginnen?
If not now, then when.
pi_123953402
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:33 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

De uitdaging van SimCity is wat mij betreft een zo mooi mogelijke stad bouwen waarbij cityplanning centraal staat. Nu is een gezonde economie waarborgen het hoofddoel, dus vrees ik dat dit spel niet voor mij geschikt is. Ik wil als oude rot graag gewoon meer van sc3000/sc4, terug in een modern jasje, nu met graphics waar je je vingers bij aflikt.
Zie, je kent SC5 dus niet. Cityplanning zit er nog veel meer in, alleen nu verdeeld over de steden in de regio.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:36:57 #189
35189 Troel
scherp en bot
pi_123953486
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Kun je eigenlijk je stad in een regio (regio 1) verwijderen en opnieuw beginnen?
Nee
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123953520
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:36 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee
Slecht.
If not now, then when.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:38:39 #191
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_123953555
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:33 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

De uitdaging van SimCity is wat mij betreft een zo mooi mogelijke stad bouwen waarbij cityplanning centraal staat. Nu is een gezonde economie waarborgen het hoofddoel, dus vrees ik dat dit spel niet voor mij geschikt is. Ik wil als oude rot graag gewoon meer van sc3000/sc4, terug in een modern jasje, nu met graphics waar je je vingers bij aflikt.
Ja ik had er wat dat betreft ook meer van verwacht. Ik had vooral niet verwacht dat het hele systeem zo kut zou werken. Inloggen op servers enz. Elke nieuwe server eerst de tutorial laden... Niks lokaal opgeslagen, rollbacks, stad per server die alleen op die ene server staat, kleine maps, vooraf gecreëerde maps in plaats van custom maps die je zelf kon maken enz. Allemaal van die puntjes die juist de vorige simcity's zo leuk maakten.
Nu voelt het vaak een beetje als een soort farmville. Mensen hebben allemaal een eigen account en delen allerlei dingen. 'Een hek ruilen voor een plank voor je schuur'-idee krijg ik er soms een beetje van. Te commercieel en het oorspronkelijke simcityconcept uit het oog verloren.

Begrijp me overigens niet verkeerd, ik vind het nog steeds leuk en erg verslavend, maar naar mijn mening hadden ze er nog meer uit kunnen halen. Dit is overigens geen 'vroeger was alles beter' rant.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:43:02 #192
35235 Punkerdude
Chill Manager
pi_123953716
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:39 schreef Pheno het volgende:

[..]

geen idee, maar waarom zou je dat willen? gaat je baas je controleren?
het komt weleens voor dat ik in slaap val terwijl de simcity launcher aanstaat. Origin ziet dit als 'gespeelde' tijd. Sta nu al op ruim 70+ uur gespeeld terwijl het maar de helft hoort te zijn.
Just wanna know hoeveel uur ik 'echt' speel...
Later pater,
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:46:16 #193
389324 Sfeermaker
Knock knock
pi_123953841
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nu voelt het vaak een beetje als een soort farmville. ... 'Een hek ruilen voor een plank voor je schuur'-idee krijg ik er soms een beetje van.
Komische vergelijking :D en deels waar ook! Bouw jij die afvalverwerking troep effe, dan voorzie ik jouw stad van stroom en water :').

Ik heb alleen de Beta gespeeld, dus ben niet bekend met de andere gebreken, ben het wel helemaal met je eens dat er veel meer in had gezeten, als ze wat meer hadden geluisterd naar de behoeftes van de oude sc community.

[ Bericht 11% gewijzigd door Sfeermaker op 12-03-2013 13:00:21 ]
The distance between insanity and genius is measured only by success
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:46:18 #194
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123953843
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Slecht.
Komt waarschijnlijk wel hoor. Zou anders wel karig zijn :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_123953892
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 03:14 schreef kensei het volgende:
Blijkbaar kan je wegen ook verticaal bouwen

[ afbeelding ]
lol dat is mij nog niet gelukt:p
pi_123954003
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:46 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

Komische vergelijking :D en deels waar ook! Bouw jij die afvalverwerking troep effe, dan voorzie ik jouw stad van stroom en water :').

Ik heb alleen de Beta gespeeld, dus ben niet bekend met de andere gebreken, ben het wel helemaal met je eens dat er veel meer in had gezeten, als ze wat meer hadden geluisterd naar de behoeftes van de oude sc community.
Dat is als je samen in een regio speelt. Als je alleen speelt, bouw je dat allemaal zelf.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:52:31 #197
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123954107
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:46 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

Komische vergelijking :D en deels waar ook! Bouw jij die afvalverwerking troep effe, dan voorzie ik jouw stad van stroom en water :').

Ik heb alleen de Beta gespeeld, dus ben niet bekend met de andere gebreken, ben het wel helemaal met je eens dat er veel meer in had gezeten, als ze wat meer hadden geluisterd naar de behoeftes van de oude sc community.
True, maar daarom hebben ze er ook een reboot van gemaakt om de andere insteek te benadrukken dat het dus geen sc5 is. Het is meer casual geworden en dat trekt als het goed is wel een groter publiek aan. En wie weet wordt Civitas wel wat je van sc hoopte te krijgen. :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:52:35 #198
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_123954110
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:46 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

Komische vergelijking :D en deels waar ook! Bouw jij die afvalverwerking troep effe, dan voorzie ik jouw stad van stroom en water :').

Ik heb alleen de Beta gespeeld, dus ben niet bekend met de andere gebreken, ben het wel helemaal met je eens dat er veel meer in had gezeten, als ze wat meer hadden geluisterd naar de behoeftes van de oude sc community.
Ja klopt maar het natuurlijk commercieel aantrekkelijker om games steeds neer arcade en mainstream te maken. Vooral ook omdat je ziet dat 30-,40-,50-plussers een steeds grotere doelgroep worden voor gamemakers. Die groep wordt steeds groter.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_123954135
En toch zou ik met grotere maps niet meer van alles gaan bouwen, maar juist alles mooier bouwen.. Nu moet te veel rekening houden met het efficiënt (hokjes) bouwen zodat ik meer kwijt kan en wordt het resultaat minder mooi dan ik wil.. Als ik krullende wegen rondom mijn centrum wil met buitenwijken dan gaat mij dat ten koste van grote plopables als ik verder in de game zit.. Je moet nu al rekening houden dat 1/3 van je map later opgeslokt wordt door recycling centers/mijnen/specialisatiefabrieken/expo centers/noem het allemaal maar op.. En dan wil ik zelf graag nog een grote populatie erbij krijgen waarbij de stad natuurlijk oogt in plaats van eerst wat laagbouw en ineens torenhoge flats..
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:53:33 #200
384187 DeGemaskerdeMuchacho
Blinde paniek zij met ons.
pi_123954154
Iemand tips voor een efficiënt wegennet? Heb die wegen met trambaan (en tram) en toch staat het overal vast...
pi_123954231
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:53 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Iemand tips voor een efficiënt wegennet? Heb die wegen met trambaan (en tram) en toch staat het overal vast...
gewoon zorgen dat niet alles over dezelfde weg moet.. je toeristenstroom van vliegveld/treinstation over een andere weg naar je toeristenbron (casino's/stadion/hotels) laten rijden dan dat je woon-werkverkeer moet rijden. Je ingang van je stad ook een andere route naar de werk/winkelzone geven etc.. zoveel mogelijk spreiden :)
pi_123954235
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:53 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Iemand tips voor een efficiënt wegennet? Heb die wegen met trambaan (en tram) en toch staat het overal vast...
Als je een stad hebt met 1 aansluiting op de snelweg ben je gewoon fucked als je stad groot wordt volgens mij :')
pi_123954272
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:24 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Met grotere maps, die alles in één kunnen, raak je het complete regio gedeelte kwijt, een belangrijk deel van wat het spel is.

Ik ben van mening dat de 'het-is-niet-sc4-het-is-niet-groot-genoeg' eerst maar eens sc5 moeten spelen zoals het bedoeld is en er dan achter komen dat 7 verschillende steden 'tegelijk' spelen best wel een toffe en moeilijke uitdaging is.
Ik vind 3 steden al interessant :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:57:23 #204
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123954295
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:53 schreef Thrilled het volgende:
En toch zou ik met grotere maps niet meer van alles gaan bouwen, maar juist alles mooier bouwen.. Nu moet te veel rekening houden met het efficiënt (hokjes) bouwen zodat ik meer kwijt kan en wordt het resultaat minder mooi dan ik wil.. Als ik krullende wegen rondom mijn centrum wil met buitenwijken dan gaat mij dat ten koste van grote plopables als ik verder in de game zit.. Je moet nu al rekening houden dat 1/3 van je map later opgeslokt wordt door recycling centers/mijnen/specialisatiefabrieken/expo centers/noem het allemaal maar op.. En dan wil ik zelf graag nog een grote populatie erbij krijgen waarbij de stad natuurlijk oogt in plaats van eerst wat laagbouw en ineens torenhoge flats..
In een eigen regio wil ik gewoon een keertje puur voor de vormgeving gaan zonder te moeten maximaliseren voor de regiogenoten/GW :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:58:27 #205
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_123954339
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 02:45 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar zeggen dat het er niet uit ziet is dan ook weer overdreven :{
Net zo overdreven om te zeggen dat ze alle tijd hebben gestoken in het er zo geweldig uit te laten zien.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_123954367
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:55 schreef kensei het volgende:

[..]

Als je een stad hebt met 1 aansluiting op de snelweg ben je gewoon fucked als je stad groot wordt volgens mij :')
Ik heb er drie en hoe meer aansluitingen je maakt, hoe meer men in de file gaat staan op die hoofdweg :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:59:55 #207
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123954388
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:58 schreef jackson het volgende:

[..]

Net zo overdreven om te zeggen dat ze alle tijd hebben gestoken in het er zo geweldig uit te laten zien.
Ik vind het er echt wel mooi uit zien, zeker gezien hun doel om het ook op oudere bakken te laten draaien. :). Op maxmimale zoom zien de poppetjes er niet uit inderdaad maar verder heb ik wel een stadsgevoel als ik een beetje over de map aan het zweven ben :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:01:34 #208
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_123954437
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:59 schreef jogy het volgende: maar verder heb ik wel een stadsgevoel als ik een beetje over de map aan het zweven ben :).
Ik ook :)!

Nouja, mijn stad is wel erg beroerd gebouwd maar dat ligt aan mij :')
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_123954439
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:46 schreef jogy het volgende:

[..]

Komt waarschijnlijk wel hoor. Zou anders wel karig zijn :').
Ik hoop het wel want ik heb geen zin meer om mijn stad verder te managen. Het is ook veel te duur om alles overnieuw in te richten.
If not now, then when.
pi_123954454
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:59 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik vind het er echt wel mooi uit zien, zeker gezien hun doel om het ook op oudere bakken te laten draaien. :). Op maxmimale zoom zien de poppetjes er niet uit inderdaad maar verder heb ik wel een stadsgevoel als ik een beetje over de map aan het zweven ben :).
Ik heb soms ook het idee dat je zo ver in kan zoomen zodat het langer duurt voordat je door je stad heen bent met kijken.. uitgezoomd heb je namelijk bijna je hele stad in zicht.. volgens mij kan je daardoor ook niet verder uit zoomen :')
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:04:22 #211
384187 DeGemaskerdeMuchacho
Blinde paniek zij met ons.
pi_123954540
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:55 schreef kensei het volgende:

[..]

Als je een stad hebt met 1 aansluiting op de snelweg ben je gewoon fucked als je stad groot wordt volgens mij :')
Was ik al bang voor.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:05:14 #212
384187 DeGemaskerdeMuchacho
Blinde paniek zij met ons.
pi_123954568
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:55 schreef Thrilled het volgende:

[..]

gewoon zorgen dat niet alles over dezelfde weg moet.. je toeristenstroom van vliegveld/treinstation over een andere weg naar je toeristenbron (casino's/stadion/hotels) laten rijden dan dat je woon-werkverkeer moet rijden. Je ingang van je stad ook een andere route naar de werk/winkelzone geven etc.. zoveel mogelijk spreiden :)
Dst gaat goed tot je een vrij grote stad hebt. Dan is het gedaan met filevrij rijden. ^^
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:06:25 #213
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123954615
Het wordt inderdaad wel gewoon tijd dat alle regiotransport (regiobussen/treinen/vliegtuigen/boten) geoptimaliseerd worden :). Dat scheelt dan denk ik wel de helft aan drukte.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:08:16 #214
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123954686
En ik ga het ook maar een keer proberen ja, om twee avenues te bouwen die redelijk dicht bij het begin van de map gesplitst wordt. Ik heb nu nog niet zo veel problemen met 80000 inwoners, maar toch.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:08:23 #215
389324 Sfeermaker
Knock knock
pi_123954688
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:52 schreef jogy het volgende:

[..]

True, maar daarom hebben ze er ook een reboot van gemaakt om de andere insteek te benadrukken dat het dus geen sc5 is. Het is meer casual geworden en dat trekt als het goed is wel een groter publiek aan. En wie weet wordt Civitas wel wat je van sc hoopte te krijgen. :).
Precies wat ik zoek inderdaad. Bedankt voor de link :)! En nu maar hopen dat er mensen doneren, want ik ben zo'n typ die het niet vertrouwd. De aankondiging dat het alleen van start gaat na $250.000 aan donaties vind ik jammer. Ik ben best bereid om na uitkomst van dit spel, en dat alleen gebaseerd op de plannen, een bedrag van ¤90,- te betalen.

De teleurstelling zit 'm in de nieuwe SC vooral in het feit dat ik 'god' niet meer kan zijn in deze SimCity. Er ligt een kaveltje klaar, de aansluiting met de regio is vooraf bepaald, de rails ligt al ergens, de grond kan niet omhoog of omlaag. Je wordt erg beperkt in de esthetische afwerking van je stad.
The distance between insanity and genius is measured only by success
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:11:12 #216
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123954809
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:08 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

Precies wat ik zoek inderdaad. Bedankt voor de link :)! En nu maar hopen dat er mensen doneren, want ik ben zo'n typ die het niet vertrouwd. De aankondiging dat het alleen van start gaat na $250.000 aan donaties vind ik jammer. Ik ben best bereid om na uitkomst van dit spel, en dat alleen gebaseerd op de plannen, een bedrag van ¤90,- te betalen.

De teleurstelling zit 'm in de nieuwe SC vooral in het feit dat ik 'god' niet meer kan zijn in deze SimCity. Er ligt een kaveltje klaar, de aansluiting met de regio is vooraf bepaald, de rails ligt al ergens, de grond kan niet omhoog of omlaag. Je wordt erg beperkt in de esthetische afwerking van je stad.
Zeker, het is ook geen vervanger van SC4, bij lange na niet maar zodra je die verwachting los laat en deze als nieuw spel bekijkt dan is het allemaal niet zo erg. Ik ben ook zeker geen sociale gamer maar vermaak me heel erg met de fok!regio's :). civitas koop ik ook zeker, misschien gooik ik er wel een donatie tegenaan :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:11:43 #217
384187 DeGemaskerdeMuchacho
Blinde paniek zij met ons.
pi_123954838
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:08 schreef jogy het volgende:
En ik ga het ook maar een keer proberen ja, om twee avenues te bouwen die redelijk dicht bij het begin van de map gesplitst wordt. Ik heb nu nog niet zo veel problemen met 80000 inwoners, maar toch.
Ga ik idd ook eens proberen, maar je krijgt op zeker weer problemen bij de aansluiting op de snelweg. Tot nu toe de beste ervaring met een grote rotonde. Niet zo efficiënt voor de bebouwing helaas.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:13:24 #218
101809 BObNL
Je bent top!
pi_123954904
Wat ze nou van mij echt eens hadden mogen doen is gebouwen die zich aanpassen aan het kavel. Zo moeilijk kan het niet zijn een gebouw te genereren die met de weg mee rond loopt, of die in een punt loopt zodat je niet zo gebonden ben aan de vierkante hokjes.
Leuter mee!!
pi_123955052
Heb nu van 2steden in mijn regio water gekocht en ik krijg nog niet genoeg water in men stad, is dat weer een of andere bug?:')
pi_123955105
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:17 schreef GluonC het volgende:
Heb nu van 2steden in mijn regio water gekocht en ik krijg nog niet genoeg water in men stad, is dat weer een of andere bug?:')
Je kunt alleen maar kopen wat die steden over hebben. Dus als jouw vraag groter is dan het aanbod, ben je de sjaak.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:18:52 #221
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_123955113
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:17 schreef GluonC het volgende:
Heb nu van 2steden in mijn regio water gekocht en ik krijg nog niet genoeg water in men stad, is dat weer een of andere bug?:')
Geen idee. Is er wel genoeg water beschikbaar dan?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:18:52 #222
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123955115
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:13 schreef BObNL het volgende:
Wat ze nou van mij echt eens hadden mogen doen is gebouwen die zich aanpassen aan het kavel. Zo moeilijk kan het niet zijn een gebouw te genereren die met de weg mee rond loopt, of die in een punt loopt zodat je niet zo gebonden ben aan de vierkante hokjes.
Eensch. Gebouwen met een enigszins variabele voorkant en ook versies voor de driekhoekjes, maakt het spel nog wel wat leuker. Nu weet je van te voren dat je niet het maximale eruit haalt als je je vierkantjes niet gebruikt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:19:36 #223
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_123955142
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Eensch. Gebouwen met een enigszins variabele voorkant en ook versies voor de driekhoekjes, maakt het spel nog wel wat leuker. Nu weet je van te voren dat je niet het maximale eruit haalt als je je vierkantjes niet gebruikt.
Zelfde met die industriegebouwen die zo bigass zijn.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_123955163
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:18 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Je kunt alleen maar kopen wat die steden over hebben. Dus als jouw vraag groter is dan het aanbod, ben je de sjaak.
Ik ben geen kijken bij hem in de stad en wat ik kon zien had hij een behoorlijke pompinstallatie staan :) kan ik ook zien hoeveel hij voor zijn eigen stad nodig heeft?
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:23:09 #225
384187 DeGemaskerdeMuchacho
Blinde paniek zij met ons.
pi_123955301
Je ziet volgens mij bij het regioscherm als je koopt toch de overproductie staan?
pi_123955304
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:20 schreef GluonC het volgende:

[..]

Ik ben geen kijken bij hem in de stad en wat ik kon zien had hij een behoorlijke pompinstallatie staan :) kan ik ook zien hoeveel hij voor zijn eigen stad nodig heeft?
Als je vanuit je eigen stad in de regioview zit en dan op water klikt, dan zie je wat die steden over hebben.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:23:28 #227
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123955309
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:20 schreef GluonC het volgende:

[..]

Ik ben geen kijken bij hem in de stad en wat ik kon zien had hij een behoorlijke pompinstallatie staan :) kan ik ook zien hoeveel hij voor zijn eigen stad nodig heeft?
Je ziet wat hij beschikbaar heeft als je het aan klikt, als je dat vergelijkt met wat jij nodig hebt dan kom je al een eind.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:23:43 #228
68036 iScripters
Personification of Evil
pi_123955322
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:20 schreef GluonC het volgende:

[..]

Ik ben geen kijken bij hem in de stad en wat ik kon zien had hij een behoorlijke pompinstallatie staan :) kan ik ook zien hoeveel hij voor zijn eigen stad nodig heeft?
Als je in jouw stad het Water-icoontje aanklikt staat er in het informatie schermpje 'XX kl/u beschikbaar in regio'
No Comment!
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:24:43 #229
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_123955352
4 keer antwoord, als je het nu niet vindt, ben je het spel niet waard :P
pi_123955396
Het hoeft ook niet gelijk 300% groter te worden, ik zou alleen een 1.5x zo grote map dubbel zo leuk vinden.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:26:52 #231
384187 DeGemaskerdeMuchacho
Blinde paniek zij met ons.
pi_123955424
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:26 schreef Scorpie het volgende:
Het hoeft ook niet gelijk 300% groter te worden, ik zou alleen een 1.5x zo grote map dubbel zo leuk vinden.
Zal later wel een DLC voor komen..
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:27:07 #232
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123955436
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:26 schreef Scorpie het volgende:
Het hoeft ook niet gelijk 300% groter te worden, ik zou alleen een 1.5x zo grote map dubbel zo leuk vinden.
Ook wel waar ja :)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  FOK!fotograaf dinsdag 12 maart 2013 @ 13:29:58 #233
364681 over_hedge
pi_123955531
http://www.rerolled.org/s(...)iewfull=1#post128039 dit werkt wel aardig! :) En dan veel bussen laten rijden. en als je rijk genoeg bent er een hoofdbaan met tram van maken.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_123955545
Top (Y) bedankt allemaal
Heb ik dus wel genoeg :)
pi_123955593
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:59 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik vind het er echt wel mooi uit zien, zeker gezien hun doel om het ook op oudere bakken te laten draaien. :). Op maxmimale zoom zien de poppetjes er niet uit inderdaad maar verder heb ik wel een stadsgevoel als ik een beetje over de map aan het zweven ben :).
Helemaal mee eens :D Ik vind dat over de map heen zweven en inzoomen ook best leuk :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_123955621
Ik moet zeggen dat de map-size op dit moment wel het minst van alle problemen is hoor. Ja, het zou leuker zijn als je grotere dorpen kan bouwen. Maar het grootste probleem zit op dit moment in de simulatie, daar klopt geen reedt van..

10% van je inwoners is arbeiders
Verkeer pakt altijd de kortste route, niet de snelste
Industrie is nutteloos

dat zijn dingen die ik graag gefixed zie.. daarna zou een grotere map leuk zijn..
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:32:38 #237
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_123955666
true; eerst eens de bugs oplossen voordat ze aan grotere maps gaan denken. :P

Zou ook wel een stuk of 10 nieuwe toevoegingen kunnen bedenken die het leuker kunnen maken.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:33:11 #238
194233 Friday12
Originele kloon
pi_123955693
kwaliteit stad werkt nog steeds niet gg EA
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:33:29 #239
101809 BObNL
Je bent top!
pi_123955709
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Eensch. Gebouwen met een enigszins variabele voorkant en ook versies voor de driekhoekjes, maakt het spel nog wel wat leuker. Nu weet je van te voren dat je niet het maximale eruit haalt als je je vierkantjes niet gebruikt.
Overal ter wereld worden de gebouwen aan de wegen aangepast, alleen in simcity pas je de wegen aan de gebouwen aan :')
Leuter mee!!
pi_123956036
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:33 schreef BObNL het volgende:

[..]

Overal ter wereld worden de gebouwen aan de wegen aangepast, alleen in simcity pas je de wegen aan de gebouwen aan :')
in city builders is dit niks nieuws onder de zon :')
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:42:25 #241
101809 BObNL
Je bent top!
pi_123956058
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:41 schreef mschol het volgende:

[..]

in city builders is dit niks nieuws onder de zon :')
Nee maar het zou wel leuk zijn :P
Leuter mee!!
pi_123956124
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:29 schreef over_hedge het volgende:
http://www.rerolled.org/s(...)iewfull=1#post128039 dit werkt wel aardig! :) En dan veel bussen laten rijden. en als je rijk genoeg bent er een hoofdbaan met tram van maken.
Wat is nou de correct spacing die je moet gebruiken om skyscrapers enzo neer te planten?
pi_123956272
quote:
iPhone maps ook uitgebracht voor Simcity?
pi_123956290
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:48 schreef stbabylon het volgende:

[..]

iPhone maps ook uitgebracht voor Simcity?
_O_ _O-
  FOK!fotograaf dinsdag 12 maart 2013 @ 13:52:43 #247
364681 over_hedge
pi_123956403
mijn stad stond eerst niet vast. tot dat mijn erts op was en ik alles moest veranderen. en dus ook wegen aanpassen. nu is mijn stad 1 grote file :(
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 maart 2013 @ 13:54:36 #248
364681 over_hedge
pi_123956459
Als er staat: je stad word momenteel verwerkt. En het duurt al 12 uur. Dan krijg je hem niet meer terug of wel?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:54:47 #249
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_123956470
quote:
+1
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:56:36 #250
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_123956538
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:54 schreef hiddit het volgende:

[..]

+1
Alsof EA zich daar wat van aantrekt. Ze hebben hun geld toch al.. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_123956572
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:52 schreef over_hedge het volgende:
mijn stad stond eerst niet vast. tot dat mijn erts op was en ik alles moest veranderen. en dus ook wegen aanpassen. nu is mijn stad 1 grote file :(
ik mis een beetje de traffic flows overzicht, die je in SC4 ook had:
  FOK!fotograaf dinsdag 12 maart 2013 @ 13:58:44 #252
364681 over_hedge
pi_123956622
IK heb het gehad met deze stad :P Ik wil een nieuwe maken. Iemand plek in een actieve regio?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_123956640
quote:
Allemachtig zeg. Hou nou toch eens op met dat gemekker over die DRM :{ Het is het volste recht van EA om dit in te bouwen en ze hebben dat in alle communicaties gemeld. Als je het zo kut vind, dan had je het spel niet moeten kopen. Klaar :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_123956733
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:59 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Allemachtig zeg. Hou nou toch eens op met dat gemekker over die DRM :{ Het is het volste recht van EA om dit in te bouwen en ze hebben dat in alle communicaties gemeld. Als je het zo kut vind, dan had je het spel niet moeten kopen. Klaar :{
niet mij 'aanvallen', ik geef het alleen door, ik snap namelijk prima dat EA drm wil toepassen en heeft dit inderdaad ruim van te voren gemeld..
pi_123956828
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:01 schreef mschol het volgende:

[..]

niet mij 'aanvallen', ik geef het alleen door, ik snap namelijk prima dat EA drm wil toepassen en heeft dit inderdaad ruim van te voren gemeld..
Het is ook niet tegen jou :P Maar in het algemeen. Ik lees in de reacties op de blog van SimCity ook een of andere mekkeraar die bij elke blog continue dezelfde reacties plaatst over de DRM.

Op een gegeven moment denk ik ook: ga spelen of rot op.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!fotograaf dinsdag 12 maart 2013 @ 14:07:01 #256
364681 over_hedge
pi_123956959
Iemand nog een plekje vrij ergens? :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 14:10:22 #257
343369 Laser.
Love Always Shines
pi_123957110
Ik zit in een eigen regio en wil mijn stad opnieuw gaan bouwen. Hoe kan ik dit doen? Gewoon failliet gaan en dan een stad opnieuw claimen? Maar kan ik dan wel dezelfde plek krijgen?
pi_123957338
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:10 schreef Laser. het volgende:
Ik zit in een eigen regio en wil mijn stad opnieuw gaan bouwen. Hoe kan ik dit doen? Gewoon failliet gaan en dan een stad opnieuw claimen? Maar kan ik dan wel dezelfde plek krijgen?
Regio wissen en opnieuw starten, of idd failet laten gaan. Steden alleen kun je niet wissen.

Je kunt natuurlijk altijd de hele bende buldozeren en een lading poen er heen sturen vanaf een andere stad.
  Lieve Belg dinsdag 12 maart 2013 @ 14:17:57 #259
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_123957442
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 06:47 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Wat ik niet snap is dat ze dit op reddit plaatsen ipv in de supportforums van EA / Maxis. Daar hoort het thuis. Dit is gewon, net als al die beveiligingsbedrijfjes en hackers, aandachtzoekerij. "Kijk ons eens goed zijn....we hebben bugs gevonden" :')

En wat ik nog veel interessanter vind eigenlijk: waarom zijn al die punten er niet uitgekomen tijdens de beta :P
Op Reddit zitten nu eenmaal veel meer mensen. Er gaan er niet veel zijn die speciaal op de site van EA gaan registreren om een bug te melden. Ze gaan die lijst daar ook wel gaan lezen als er genoeg aandacht aan besteed wordt.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_123957460
Overigens denk ik niet dat dat gaat werken. En bedenk ik me nu dat het ook wel erg makkelijk wordt om je regio op de lange termijn goed te laten draaien. Zodra je kolen/erts/olie op is, gewoon stad wissen en opnieuw starten.
pi_123957572
Ik lees trouwens net ook een belangrijke tip: zodra je een high school hebt, kun je je grade school slopen. Is nog onduidelijk of dit ook werkt voor high school/university.
pi_123957587
Stadje van 160k nu :)
pi_123957604
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat is nou de correct spacing die je moet gebruiken om skyscrapers enzo neer te planten?
Als je gaat zonen zie je aan de ene kant de 'dikkere' gekleurde rand van je zon. Als ietsje verder kijkt zie je een dun gekleurd streepje meelopen om te zien of de density-uitbreiding wel tussen je straten past.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 12 maart 2013 @ 14:28:44 #264
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123957931
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:10 schreef Laser. het volgende:
Ik zit in een eigen regio en wil mijn stad opnieuw gaan bouwen. Hoe kan ik dit doen? Gewoon failliet gaan en dan een stad opnieuw claimen? Maar kan ik dan wel dezelfde plek krijgen?
Als je een stad binnen een regio hebt verknalt heb je op dit moment nog geen reset mogelijkheid volgens mij. Failliete steden blijven failliet. Start een nieuwe stad, maak dikke winst en gooi een lading geld naar de failliete stad en renoveer/sloop alles begin opnieuw.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 12 maart 2013 @ 14:28:51 #265
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_123957937
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:56 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Alsof EA zich daar wat van aantrekt. Ze hebben hun geld toch al.. :')
proberen kan geen kwaad
  dinsdag 12 maart 2013 @ 14:31:10 #266
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123958034
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:56 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Alsof EA zich daar wat van aantrekt. Ze hebben hun geld toch al.. :')
Och, als ze het verdienmodel van the sims willen gebruiken dan moeten ze wel enigszins de fans te vriend houden. Dit is in potentie een gigantische en doorlopende melkkoe, beetje zoals Civ5 ook een tijdje bleef updaten met nieuwe packs.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_123958055
Recycle fabriek zegt dat er geen recyclables zijn en staat dus uit?
PSN: Duuc-nl
  dinsdag 12 maart 2013 @ 14:35:50 #268
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123958243
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:31 schreef Duuc-nl het volgende:
Recycle fabriek zegt dat er geen recyclables zijn en staat dus uit?
Op een gegeven moment loopt het wel hoor, wagentjes blijven rijden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 12 maart 2013 @ 14:37:18 #269
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123958314
Maar voor recycling moet je stad wel hoger opgeleid zijn anders doen ze het niet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_123958419
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:31 schreef jogy het volgende:

[..]

Och, als ze het verdienmodel van the sims willen gebruiken dan moeten ze wel enigszins de fans te vriend houden. Dit is in potentie een gigantische en doorlopende melkkoe, beetje zoals Civ5 ook een tijdje bleef updaten met nieuwe packs.
Volgens mij heeft niemand last van het online als het eenmaal werkt. het probleem is dat dat het niet deed/doet en het dus opvalt. Diablo III deed precies hetzelfde. En ook daar kwam een petitie. En ook daar is de DRM in stand gehouden. En dat was dan echt DRM. Gezien ze in dit spel op de server functies uit kunnen zetten in jouw 'singleplayergame' merk je al dat dit veel meer verweven is met serverside code. Dat ga je niet 'even' aanpassen als programmeur zijnde.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 12 maart 2013 @ 14:42:21 #271
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123958576
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:39 schreef Pheno het volgende:

[..]

Volgens mij heeft niemand last van het online als het eenmaal werkt. het probleem is dat dat het niet deed/doet en het dus opvalt. Diablo III deed precies hetzelfde. En ook daar kwam een petitie. En ook daar is de DRM in stand gehouden. En dat was dan echt DRM. Gezien ze in dit spel op de server functies uit kunnen zetten in jouw 'singleplayergame' merk je al dat dit veel meer verweven is met serverside code. Dat ga je niet 'even' aanpassen als programmeur zijnde.
Oh ik had het niet specifiek over DRM, ik had het over de opmerking zelf van degene in de quote. DRM blijft vast wel inderdaad :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_123958694
Hoe kom je in de zandbak mode?
pi_123958755
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:21 schreef Pheno het volgende:

[..]

Als je gaat zonen zie je aan de ene kant de 'dikkere' gekleurde rand van je zon. Als ietsje verder kijkt zie je een dun gekleurd streepje meelopen om te zien of de density-uitbreiding wel tussen je straten past.
dat streepje laat zien tot hoe diep het gebouw ergens past, niet hoe diep de maximale diepte is (probeer maar eens bij een rails die de stad inkomt met een bocht..
  dinsdag 12 maart 2013 @ 14:45:52 #274
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_123958767
Door een game aan te maken en zandbak mode aan te zetten
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_123958774
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:44 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
Hoe kom je in de zandbak mode?
regio starten -> sandbox aanvinken
pi_123958875
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:37 schreef jogy het volgende:
Maar voor recycling moet je stad wel hoger opgeleid zijn anders doen ze het niet.
http://puu.sh/2gq0H

is dat niet goed genoeg?
PSN: Duuc-nl
  dinsdag 12 maart 2013 @ 14:48:58 #277
343369 Laser.
Love Always Shines
pi_123958914
Ik heb mijn stad met de grond gelijk gemaakt want ik wil opnieuw beginnen. Nu heb ik op een plek wel dikke ground polution. Hoe krijg ik dit (later) weg?
  dinsdag 12 maart 2013 @ 14:49:56 #278
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123958965
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:48 schreef Duuc-nl het volgende:

[..]

http://puu.sh/2gq0H

is dat niet goed genoeg?
Die paarse dingen zijn mensen die niet leren maar als je het knopje van de educatiegebouwen aanklikt heb je een ander wat duideljiker diagram met studiepetjes (6 of zo) en sterretjes (3) die laten zien wat het niveau is:).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_123958971
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:48 schreef Laser. het volgende:
Ik heb mijn stad met de grond gelijk gemaakt want ik wil opnieuw beginnen. Nu heb ik op een plek wel dikke ground polution. Hoe krijg ik dit (later) weg?
bomen planten en veel geduld, en herplanten als ze dood zijn
bomen zijn te vinden bij parks -> nature $$ -> aan het einde
  dinsdag 12 maart 2013 @ 14:50:31 #280
343369 Laser.
Love Always Shines
pi_123958998
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:50 schreef mschol het volgende:

[..]

bomen planten en veel geduld, en herplanten als ze dood zijn
Ok, thanks! :)
pi_123959019
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:21 schreef Pheno het volgende:

[..]

Als je gaat zonen zie je aan de ene kant de 'dikkere' gekleurde rand van je zon. Als ietsje verder kijkt zie je een dun gekleurd streepje meelopen om te zien of de density-uitbreiding wel tussen je straten past.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:45 schreef mschol het volgende:

[..]

dat streepje laat zien tot hoe diep het gebouw ergens past, niet hoe diep de maximale diepte is (probeer maar eens bij een rails die de stad inkomt met een bocht..
Dat idee had ik dus ook, ik kan dus nooit zien 'hoe groot' een plot moet zijn.
pi_123959118
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]


[..]

Dat idee had ik dus ook, ik kan dus nooit zien 'hoe groot' een plot moet zijn.
als het niet past kleurt dat streepje net wat lichter, of was het donkerder.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123959140
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

Dat idee had ik dus ook, ik kan dus nooit zien 'hoe groot' een plot moet zijn.
je kan het wel zien, het is alleen een beetje op de gok doen als eerst, daarna heb je gewoon de guides :)

overigens: vaak zitten de guides mij in de weg, met een van de modifiers (shift, ctrl of alt) kan je ze tijdelijk uitzetten :)
pi_123959160
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:52 schreef Pheno het volgende:

[..]

als het niet past kleurt dat streepje net wat lichter, of was het donkerder.
? volgens mij niet?
pi_123959336
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:49 schreef jogy het volgende:

[..]

Die paarse dingen zijn mensen die niet leren maar als je het knopje van de educatiegebouwen aanklikt heb je een ander wat duideljiker diagram met studiepetjes (6 of zo) en sterretjes (3) die laten zien wat het niveau is:).
2,5 ster nu, wat moet het zijn voor ze gaan recyclen?
PSN: Duuc-nl
  dinsdag 12 maart 2013 @ 15:05:21 #286
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123959798
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:56 schreef Duuc-nl het volgende:

[..]

2,5 ster nu, wat moet het zijn voor ze gaan recyclen?
Dat is wel goed volgens mij. En die hoedjes? :P.

bij mij gingen ze al recyclen met anderhalf sterretje iig maar volgens mij had ik toen 2/3de van de hoedjes groen. Heb je genoeg vrachtwagens? (en het duurt altijd wel ff voor het überhaupt op gang komt)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 12 maart 2013 @ 15:05:56 #287
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_123959827
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:48 schreef Duuc-nl het volgende:

[..]

http://puu.sh/2gq0H

is dat niet goed genoeg?
je bouwt geen residential bij totdat alles high density is?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_123960023
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:21 schreef Pheno het volgende:

[..]

Als je gaat zonen zie je aan de ene kant de 'dikkere' gekleurde rand van je zon. Als ietsje verder kijkt zie je een dun gekleurd streepje meelopen om te zien of de density-uitbreiding wel tussen je straten past.
die guide-lines kan je ook maar op een bepaalde manier interpreteren.. Als je je zone-tool op een weg zet zie je inderdaad de max uitbreiding van het gebouw. Als je dan een weg bouwt op die grens houd dat in dat je die nieuwe weg niet aan 2 kanten moet zonen, want dan komen er twee zones in 'botsing' met elkaar.. Ik hield bijna altijd die gridlines aan als richtlijn bij het bouwen, maar kreeg vrij vaak de melding van een gebouw 'not enough room to increase density' terwijl ik juist die grids aan hield :?

En het blijft er stom uitzien dat je aan een avenue een sta-caravan hebt staan en moet wachten tot die uitgroeit tot een wolkenkrabber.. laat ons gewoon alles upgraden van dirt road naar street car avenue..
  Lieve Belg dinsdag 12 maart 2013 @ 15:14:24 #289
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_123960239
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 15:10 schreef Thrilled het volgende:

[..]

die guide-lines kan je ook maar op een bepaalde manier interpreteren.. Als je je zone-tool op een weg zet zie je inderdaad de max uitbreiding van het gebouw. Als je dan een weg bouwt op die grens houd dat in dat je die nieuwe weg niet aan 2 kanten moet zonen, want dan komen er twee zones in 'botsing' met elkaar.. Ik hield bijna altijd die gridlines aan als richtlijn bij het bouwen, maar kreeg vrij vaak de melding van een gebouw 'not enough room to increase density' terwijl ik juist die grids aan hield :?
Er moet in de breedte ook genoeg plaats zijn. Als er al twee grotere gebouwen staan, kan het ook niet groeien.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_123960676
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:13 schreef abruzzese het volgende:
Ik wilde graag weten hoe je de cheats laat werken in SimCity .
Deze cheats werken bij mij niet en ik speel in sandbox mode .
http://www.ign.com/cheats/games/simcity-pc-128952
Ik lees graag jouw antwoord .
zou wel moeten werken..
pi_123960762
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 15:14 schreef Jump het volgende:

[..]

Er moet in de breedte ook genoeg plaats zijn. Als er al twee grotere gebouwen staan, kan het ook niet groeien.
Precies, en dat is dus zo kut te bepalen.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 15:31:04 #292
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_123961086
Maar met een drukke straat krijg je toch ook al wolken krabbers? of zijn die dan nog een slag kleiner dan die wat met avenues kunnen ontstaan?
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_123961187
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 15:31 schreef Lon3 het volgende:
Maar met een drukke straat krijg je toch ook al wolken krabbers? of zijn die dan nog een slag kleiner dan die wat met avenues kunnen ontstaan?
volgens mij maken hi density roads of avenue's niks uit wat betreft wolkenkrabbers..
  dinsdag 12 maart 2013 @ 15:38:25 #294
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_123961427
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 15:33 schreef mschol het volgende:

[..]

volgens mij maken hi density roads of avenue's niks uit wat betreft wolkenkrabbers..
Dat idee had ik ook al. Ik gebruik de avenues vooral voor de trambanen als hoofdwegen. Dus een grove grid met daarin een fijne grid met normale wegen. Zo hou ik het openbaar vervoer grof op gang.

Verder maak ik blokjes van straten. Als ik merk dat ik toe ben aan wolkenkrabbers haal ik van een 2x2 grid van kleine blokjes het binnenste kruispunt weg. Zodat de 4 blokjes 1 groot blokje worden. Zo ontstaat er in een keer een groot vierkant waarin de mensen meteen settelen en er flats beginnen te ontstaan. En als deze ver gevorderd is ga ik naar het volgende 2x2 grid en haal ik daar weer de binnenste straten weg.

Ik heb het een keer gedaan dat ik teveel van die dingen tegelijk deed en kreeg ik een hoop daklozen en zwervers....
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_123961677
er was hier iemand die zei dat het aanleggen van een weg haaks op de toegangs weg dat je betere traffic flow zou krijgen, (werd iig gesuggereerd omdat het een reactie op problemen met de snelweg was..)

maar ik heb eens geprobeerd, maar dit levert volgens mij nog steeds problemen op straks?

pi_123961810
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 15:44 schreef mschol het volgende:
er was hier iemand die zei dat het aanleggen van een weg haaks op de toegangs weg dat je betere traffic flow zou krijgen, (werd iig gesuggereerd omdat het een reactie op problemen met de snelweg was..)

maar ik heb eens geprobeerd, maar dit levert volgens mij nog steeds problemen op straks?

[ afbeelding ]
Zoiets heb ik. Dat loopt bij mij helemaal vast. Volgens mij was het idee ook dat je iets verder van de inrit gaat zitten.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_123961834
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 15:44 schreef mschol het volgende:
er was hier iemand die zei dat het aanleggen van een weg haaks op de toegangs weg dat je betere traffic flow zou krijgen, (werd iig gesuggereerd omdat het een reactie op problemen met de snelweg was..)

maar ik heb eens geprobeerd, maar dit levert volgens mij nog steeds problemen op straks?

[ afbeelding ]
misschien helpt het als je die woonwijk niet verbind aan die middelste weg? Zomaar een ideetje.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 maart 2013 @ 15:48:20 #298
364681 over_hedge
pi_123961836
Veel park en rides en zorgen dat je bussen goed werken helpt geloof ik best goed
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_123961889
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 15:44 schreef mschol het volgende:
er was hier iemand die zei dat het aanleggen van een weg haaks op de toegangs weg dat je betere traffic flow zou krijgen, (werd iig gesuggereerd omdat het een reactie op problemen met de snelweg was..)

maar ik heb eens geprobeerd, maar dit levert volgens mij nog steeds problemen op straks?

[ afbeelding ]
Ligt eraan wat je aan beide uiteindes bouwt lijkt mij. Als je links fabrieken en rechts huizen neerzet, willen ze daar allemaal oversteken.

Ik heb nu een stad met ongeveer dit patroon

1
2
3
4
.|/
\|
.|
regio
Links zitten mijn depots, rechts mijn RCI. Bovenaan komen deze wegen weer samen. Wat heel erg opvalt is dat er een dikke rij op die linker zit, maar dan wel allemaal voor links af, en die heeft een lange tijd geen afslagen of kruisingen. Mijn GM-trucks kunnen er gewoon rechts langs heen rijden, omdat ze niet de 2de en 3de baan gebruiken voor links af, omdat de 1ste nog niet vol is.
pi_123961894
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 15:48 schreef Typisch het volgende:

[..]

misschien helpt het als je die woonwijk niet verbind aan die middelste weg? Zomaar een ideetje.
dan krijg je dus 1 hoofdweg die rechtdoorloopt, links en rechts afslaat? (en die hoofdweg rechtdoor heeft geen aftakkingen )?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')