Ja had ik ook bij mij vorige stad.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:09 schreef Curlbrah het volgende:
Nogmaals;
weet iemand hoe je het zover krijgt om consumer electronics te maken??
en dan bedoel ik genoeg winst met processors; verdien nu enorm veel maar je moet 1,5 miljoen oid verdienen en dat is nog teveel atm
uitbreiden. tevens 2 trade posten met 2 opslag plaatsen en 4 vrachtwagens werken beter dan 1 trade post met 4 opslagplaatsen en 4 vrachtwagens.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:09 schreef Curlbrah het volgende:
Nogmaals;
weet iemand hoe je het zover krijgt om consumer electronics te maken??
en dan bedoel ik genoeg winst met processors; verdien nu enorm veel maar je moet 1,5 miljoen oid verdienen en dat is nog teveel atm
Wat is het nut van dat laatste dan?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:10 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
uitbreiden. tevens 2 trade posten met 2 opslag plaatsen en 4 vrachtwagens werken beter dan 1 trade post met 4 opslagplaatsen en 4 vrachtwagens.
Ook een goeie truc is om je trade posten eerst helemaal vol te laten lopen en dan vlak na middernacht de export functie weer aan te zetten.
Die hebben ze uitgezet vanwege de serverloadquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:13 schreef abruzzese het volgende:
Ik wilde graag weten hoe je de cheats laat werken in SimCity .
Deze cheats werken bij mij niet en ik speel in sandbox mode .
http://www.ign.com/cheats/games/simcity-pc-128952
Ik lees graag jouw antwoord .
Zorgen dat je GM-trucks goed heen en weer kunnen rijden van je TD naar de snelweg.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:10 schreef Laser. het volgende:
[..]
Oh dat bedoelde ik trouwens. De TD zeurt dat de opslag vol is.
dat van die trade posten heb ik ook zo ingericht. Heb ook 2 fabrieken vol ge-upgrade.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:10 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
uitbreiden. tevens 2 trade posten met 2 opslag plaatsen en 4 vrachtwagens werken beter dan 1 trade post met 4 opslagplaatsen en 4 vrachtwagens.
Ook een goeie truc is om je trade posten eerst helemaal vol te laten lopen en dan vlak na middernacht de export functie weer aan te zetten.
Het is ff aanpoten maar wel te doen hoor, ik heb op een gegeven moment 3 volledig opgepimpte chipsfabrieken gemaakt en daar heb ik het mee gered, je moet alleen heel goed letten op de toevoer van grondstoffen. Ik heb nu een volledig gepimpte tv/pc fabriek en nergens last meer vanquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:09 schreef Curlbrah het volgende:
Nogmaals;
weet iemand hoe je het zover krijgt om consumer electronics te maken??
en dan bedoel ik genoeg winst met processors; verdien nu enorm veel maar je moet 1,5 miljoen oid verdienen en dat is nog teveel atm
Dan heb je in een keer een grote voorraad die geexporteerd wordt, daardoor wordt er sneller geexporteerd en dus meer.quote:
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik je helemaal begrijp?
lastig uit te leggen dit zonder foto'squote:
Grotere maps dus meer vrijheid. Dat was wat de eerste simcity's leuk maakte. Sommige mensen vinden het hele sharing and caring concept van steden die alles delen niet zo leuk.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Heb je het uberhaupt gespeeld? Zolang je het speelt zoals het bedoelt is, heb je zat ruimte. Je hoeft niet op die postzegel EN ladingen woningen EN een groot winkelgebied EN vervuilende industrie EN high-tech industrie EN elektra/riool/water EN politie/brandweer/ambulance EN school etc. etc.
quote:Apparently when your city begins building up hotels, tourist Sims will enter the hotels and will not leave normally. If/when they do, it is usually to leave town immediately or, in rare instances, get turned into normal city agents.
En toch ligt daar het fundament van de gamequote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Grotere maps dus meer vrijheid. Dat was wat de eerste simcity's leuk maakte. Sommige mensen vinden het hele sharing and caring concept van steden die alles delen niet zo leuk.
Maar heeft dit ook te maken met andere steden? Want wat als ik maar 1 stad heb in de regio? En als het inderdaad aan andere steden ligt, moet ik dan een nieuwe stad aanmaken en zorgen dat daar weer veel vraag is voor plastic door veel commerciele gebouwen te plaatsen?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zorgen dat je GM-trucks goed heen en weer kunnen rijden van je TD naar de snelweg.
Voor die mensen is SC5 niet gemaaktquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Grotere maps dus meer vrijheid. Dat was wat de eerste simcity's leuk maakte. Sommige mensen vinden het hele sharing and caring concept van steden die alles delen niet zo leuk.
Niet als je exporteert naar de GM.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:17 schreef Laser. het volgende:
[..]
Maar heeft dit ook te maken met andere steden? Want wat als ik maar 1 stad heb in de regio? En als het inderdaad aan andere steden ligt, moet ik dan een nieuwe stad aanmaken en zorgen dat daar weer veel vraag is voor plastic door veel commerciele gebouwen te plaatsen?
Ja mag zijn, maar als ze grotere maps introduceren kan je beide partijen tevreden houden. Steeds vaker wordt er juist voor je bepaald hoe je een spel moet gaan spelen. Bij Assassins Creed is dat bijvoorbeeld al helemaal extreem.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Voor die mensen is SC5 niet gemaakt
En GM is?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:18 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Niet als je exporteert naar de GM.
Ohja, schiet me nu te binnen dat ik toen ook nog 2 recycling "fabrieken" had, dus ik was niet 100% afhankelijk van mijn trade depots. Ook deze had ik gesloopt zodra ik TV's kon maken (of in ieder geval eentje, weet niet meer zeker).quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:15 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
dat van die trade posten heb ik ook zo ingericht. Heb ook 2 fabrieken vol ge-upgrade.
@vinno; ok nice. hoe voorkom je dat je stad kopje onder gaat als je fabrieken geen supply krijgen?
Dan moet je gewoon lekker terug gaan naar SC4, dat is ook nog goed te doen hoor. Ik vind ze beide geweldig en als het ooit zo ver komt dat ze het sc4 concept in sc reboot (niet 5) kunnen combineren ben ik helemaal blij. Maar SC vind ik een erg leuk concept en erg verslavend ondanks de mapgrootte.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Grotere maps dus meer vrijheid. Dat was wat de eerste simcity's leuk maakte. Sommige mensen vinden het hele sharing and caring concept van steden die alles delen niet zo leuk.
Laat je nog wat processors voor mij over?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:20 schreef Troel het volgende:
De Great Works gaat lekker trouwens. Alle legeringen zijn al geleverd, plastic gaat zijn gangetje en ook de processoren wordt hard aan gewerkt.
* Troel is trots op Regio 2
Ja ben ik het met je eens. Ik vermaak me vooralsnog prima met SC5, maar ik zou het positief vinden als maxis/EA mensen de mogelijkheid geeft om te doen wat ze leuk vinden.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:20 schreef jogy het volgende:
[..]
Dan moet je gewoon lekker terug gaan naar SC4, dat is ook nog goed te doen hoor. Ik vind ze beide geweldig en als het ooit zo ver komt dat ze het sc4 concept in sc reboot (niet 5) kunnen combineren ben ik helemaal blij. Maar SC vind ik een erg leuk concept en erg verslavend ondanks de mapgrootte.
Een echte stad kent wel én én, en ja, ik heb de Beta postzegel volgebouwd.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Heb je het uberhaupt gespeeld? Zolang je het speelt zoals het bedoelt is, heb je zat ruimte. Je hoeft niet op die postzegel EN ladingen woningen EN een groot winkelgebied EN vervuilende industrie EN high-tech industrie EN elektra/riool/water EN politie/brandweer/ambulance EN school etc. etc.
Ja, die van mij gaan naar inmiddels naar de exportquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Laat je nog wat processors voor mij over?.
True! En als de pc het niet aan kan dan is dat het probleem van de pc zelf. Eventueel dat Maxis er een waarschuwing bij zet oid. Al vliegt mijn pc er nu wel doorheen en kan ik me niet voorstellen dat het heel snel veel slechter wordt eigenlijk. Eventueel over een paar maanden als ze heel veel overcapaciteit hebbenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja ben ik het met je eens. Ik vermaak me vooralsnog prima met SC5, maar ik zou het positief vinden als maxis/EA mensen de mogelijkheid geeft om te doen wat ze leuk vinden.
Met grotere maps, die alles in één kunnen, raak je het complete regio gedeelte kwijt, een belangrijk deel van wat het spel is.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja mag zijn, maar als ze grotere maps introduceren kan je beide partijen tevreden houden. Steeds vaker wordt er juist voor je bepaald hoe je een spel moet gaan spelen. Bij Assassins Creed is dat bijvoorbeeld al helemaal extreem.
Zolang je niet meerdere postzegels 'tegelijk' in de plus houdt, ken je het spel niet.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:23 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Een echte stad kent wel én én, en ja, ik heb de Beta postzegel volgebouwd.
Nogmaals, prachtig spel, alleen zo zonde van de kleine bouwruimte.
Ik mis het niet echt eigenlijk en ik ben een fervent SC4 speler geweestquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:23 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Een echte stad kent wel én én, en ja, ik heb de Beta postzegel volgebouwd.
Nogmaals, prachtig spel, alleen zo zonde van de kleine bouwruimte.
Als je alle mensen tevreden wil stellen moeten ze het nogal uitbreiden. Zei maken een spel, dat een boel mensen aanspreekt en verkoopt, dat is neem ik aan voldoende voor hun.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja ben ik het met je eens. Ik vermaak me vooralsnog prima met SC5, maar ik zou het positief vinden als maxis/EA mensen de mogelijkheid geeft om te doen wat ze leuk vinden.
Ik heb het spel niet gekocht dus ik ken het spel niet klinkt toch wat logischer, vind je niet?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:25 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zolang je niet meerdere postzegels 'tegelijk' in de plus houdt, ken je het spel niet.
Ja, maar je wil het ook niet kennen, omdat het niet exact sc4 is met betere graphics. Mensen die het wel kennen (ik bijv.) zeggen je dat als je met meerdere steden in een regio speelt, dat het daar verdomt dicht in de buurt komt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:28 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Ik heb het spel niet gekocht dus ik ken het spel niet klinkt toch wat logischer, vind je niet?
De uitdaging van SimCity is wat mij betreft een zo mooi mogelijke stad bouwen waarbij cityplanning centraal staat. Nu is een gezonde economie waarborgen het hoofddoel, dus vrees ik dat dit spel niet voor mij geschikt is. Ik wil als oude rot graag gewoon meer van sc3000/sc4, terug in een modern jasje, nu met graphics waar je je vingers bij aflikt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:24 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Met grotere maps, die alles in één kunnen, raak je het complete regio gedeelte kwijt, een belangrijk deel van wat het spel is.
Ik ben van mening dat de 'het-is-niet-sc4-het-is-niet-groot-genoeg' eerst maar eens sc5 moeten spelen zoals het bedoeld is en er dan achter komen dat 7 verschillende steden 'tegelijk' spelen best wel een toffe en moeilijke uitdaging is.
Zie, je kent SC5 dus niet. Cityplanning zit er nog veel meer in, alleen nu verdeeld over de steden in de regio.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:33 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
De uitdaging van SimCity is wat mij betreft een zo mooi mogelijke stad bouwen waarbij cityplanning centraal staat. Nu is een gezonde economie waarborgen het hoofddoel, dus vrees ik dat dit spel niet voor mij geschikt is. Ik wil als oude rot graag gewoon meer van sc3000/sc4, terug in een modern jasje, nu met graphics waar je je vingers bij aflikt.
Neequote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Kun je eigenlijk je stad in een regio (regio 1) verwijderen en opnieuw beginnen?
Ja ik had er wat dat betreft ook meer van verwacht. Ik had vooral niet verwacht dat het hele systeem zo kut zou werken. Inloggen op servers enz. Elke nieuwe server eerst de tutorial laden... Niks lokaal opgeslagen, rollbacks, stad per server die alleen op die ene server staat, kleine maps, vooraf gecreëerde maps in plaats van custom maps die je zelf kon maken enz. Allemaal van die puntjes die juist de vorige simcity's zo leuk maakten.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:33 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
De uitdaging van SimCity is wat mij betreft een zo mooi mogelijke stad bouwen waarbij cityplanning centraal staat. Nu is een gezonde economie waarborgen het hoofddoel, dus vrees ik dat dit spel niet voor mij geschikt is. Ik wil als oude rot graag gewoon meer van sc3000/sc4, terug in een modern jasje, nu met graphics waar je je vingers bij aflikt.
het komt weleens voor dat ik in slaap val terwijl de simcity launcher aanstaat. Origin ziet dit als 'gespeelde' tijd. Sta nu al op ruim 70+ uur gespeeld terwijl het maar de helft hoort te zijn.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
geen idee, maar waarom zou je dat willen? gaat je baas je controleren?
Komische vergelijkingquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nu voelt het vaak een beetje als een soort farmville. ... 'Een hek ruilen voor een plank voor je schuur'-idee krijg ik er soms een beetje van.
Komt waarschijnlijk wel hoor. Zou anders wel karig zijnquote:
lol dat is mij nog niet gelukt:pquote:Op dinsdag 12 maart 2013 03:14 schreef kensei het volgende:
Blijkbaar kan je wegen ook verticaal bouwen
[ afbeelding ]
Dat is als je samen in een regio speelt. Als je alleen speelt, bouw je dat allemaal zelf.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:46 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Komische vergelijkingen deels waar ook! Bouw jij die afvalverwerking troep effe, dan voorzie ik jouw stad van stroom en water
.
Ik heb alleen de Beta gespeeld, dus ben niet bekend met de andere gebreken, ben het wel helemaal met je eens dat er veel meer in had gezeten, als ze wat meer hadden geluisterd naar de behoeftes van de oude sc community.
True, maar daarom hebben ze er ook een reboot van gemaakt om de andere insteek te benadrukken dat het dus geen sc5 is. Het is meer casual geworden en dat trekt als het goed is wel een groter publiek aan. En wie weet wordt Civitas wel wat je van sc hoopte te krijgen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:46 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Komische vergelijkingen deels waar ook! Bouw jij die afvalverwerking troep effe, dan voorzie ik jouw stad van stroom en water
.
Ik heb alleen de Beta gespeeld, dus ben niet bekend met de andere gebreken, ben het wel helemaal met je eens dat er veel meer in had gezeten, als ze wat meer hadden geluisterd naar de behoeftes van de oude sc community.
Ja klopt maar het natuurlijk commercieel aantrekkelijker om games steeds neer arcade en mainstream te maken. Vooral ook omdat je ziet dat 30-,40-,50-plussers een steeds grotere doelgroep worden voor gamemakers. Die groep wordt steeds groter.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:46 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Komische vergelijkingen deels waar ook! Bouw jij die afvalverwerking troep effe, dan voorzie ik jouw stad van stroom en water
.
Ik heb alleen de Beta gespeeld, dus ben niet bekend met de andere gebreken, ben het wel helemaal met je eens dat er veel meer in had gezeten, als ze wat meer hadden geluisterd naar de behoeftes van de oude sc community.
gewoon zorgen dat niet alles over dezelfde weg moet.. je toeristenstroom van vliegveld/treinstation over een andere weg naar je toeristenbron (casino's/stadion/hotels) laten rijden dan dat je woon-werkverkeer moet rijden. Je ingang van je stad ook een andere route naar de werk/winkelzone geven etc.. zoveel mogelijk spreidenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:53 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Iemand tips voor een efficiënt wegennet? Heb die wegen met trambaan (en tram) en toch staat het overal vast...
Als je een stad hebt met 1 aansluiting op de snelweg ben je gewoon fucked als je stad groot wordt volgens mijquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:53 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Iemand tips voor een efficiënt wegennet? Heb die wegen met trambaan (en tram) en toch staat het overal vast...
Ik vind 3 steden al interessantquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:24 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Met grotere maps, die alles in één kunnen, raak je het complete regio gedeelte kwijt, een belangrijk deel van wat het spel is.
Ik ben van mening dat de 'het-is-niet-sc4-het-is-niet-groot-genoeg' eerst maar eens sc5 moeten spelen zoals het bedoeld is en er dan achter komen dat 7 verschillende steden 'tegelijk' spelen best wel een toffe en moeilijke uitdaging is.
In een eigen regio wil ik gewoon een keertje puur voor de vormgeving gaan zonder te moeten maximaliseren voor de regiogenoten/GWquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:53 schreef Thrilled het volgende:
En toch zou ik met grotere maps niet meer van alles gaan bouwen, maar juist alles mooier bouwen.. Nu moet te veel rekening houden met het efficiënt (hokjes) bouwen zodat ik meer kwijt kan en wordt het resultaat minder mooi dan ik wil.. Als ik krullende wegen rondom mijn centrum wil met buitenwijken dan gaat mij dat ten koste van grote plopables als ik verder in de game zit.. Je moet nu al rekening houden dat 1/3 van je map later opgeslokt wordt door recycling centers/mijnen/specialisatiefabrieken/expo centers/noem het allemaal maar op.. En dan wil ik zelf graag nog een grote populatie erbij krijgen waarbij de stad natuurlijk oogt in plaats van eerst wat laagbouw en ineens torenhoge flats..
Net zo overdreven om te zeggen dat ze alle tijd hebben gestoken in het er zo geweldig uit te laten zien.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 02:45 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar zeggen dat het er niet uit ziet is dan ook weer overdreven
Ik heb er drie en hoe meer aansluitingen je maakt, hoe meer men in de file gaat staan op die hoofdwegquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:55 schreef kensei het volgende:
[..]
Als je een stad hebt met 1 aansluiting op de snelweg ben je gewoon fucked als je stad groot wordt volgens mij
Ik vind het er echt wel mooi uit zien, zeker gezien hun doel om het ook op oudere bakken te laten draaien.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:58 schreef jackson het volgende:
[..]
Net zo overdreven om te zeggen dat ze alle tijd hebben gestoken in het er zo geweldig uit te laten zien.
Ik ookquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:59 schreef jogy het volgende: maar verder heb ik wel een stadsgevoel als ik een beetje over de map aan het zweven ben
.
Ik hoop het wel want ik heb geen zin meer om mijn stad verder te managen. Het is ook veel te duur om alles overnieuw in te richten.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:46 schreef jogy het volgende:
[..]
Komt waarschijnlijk wel hoor. Zou anders wel karig zijn.
Ik heb soms ook het idee dat je zo ver in kan zoomen zodat het langer duurt voordat je door je stad heen bent met kijken.. uitgezoomd heb je namelijk bijna je hele stad in zicht.. volgens mij kan je daardoor ook niet verder uit zoomenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:59 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik vind het er echt wel mooi uit zien, zeker gezien hun doel om het ook op oudere bakken te laten draaien.. Op maxmimale zoom zien de poppetjes er niet uit inderdaad maar verder heb ik wel een stadsgevoel als ik een beetje over de map aan het zweven ben
.
Was ik al bang voor.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:55 schreef kensei het volgende:
[..]
Als je een stad hebt met 1 aansluiting op de snelweg ben je gewoon fucked als je stad groot wordt volgens mij
Dst gaat goed tot je een vrij grote stad hebt. Dan is het gedaan met filevrij rijden. ^^quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:55 schreef Thrilled het volgende:
[..]
gewoon zorgen dat niet alles over dezelfde weg moet.. je toeristenstroom van vliegveld/treinstation over een andere weg naar je toeristenbron (casino's/stadion/hotels) laten rijden dan dat je woon-werkverkeer moet rijden. Je ingang van je stad ook een andere route naar de werk/winkelzone geven etc.. zoveel mogelijk spreiden
Precies wat ik zoek inderdaad. Bedankt voor de linkquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:52 schreef jogy het volgende:
[..]
True, maar daarom hebben ze er ook een reboot van gemaakt om de andere insteek te benadrukken dat het dus geen sc5 is. Het is meer casual geworden en dat trekt als het goed is wel een groter publiek aan. En wie weet wordt Civitas wel wat je van sc hoopte te krijgen..
Zeker, het is ook geen vervanger van SC4, bij lange na niet maar zodra je die verwachting los laat en deze als nieuw spel bekijkt dan is het allemaal niet zo erg. Ik ben ook zeker geen sociale gamer maar vermaak me heel erg met de fok!regio'squote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:08 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Precies wat ik zoek inderdaad. Bedankt voor de link! En nu maar hopen dat er mensen doneren, want ik ben zo'n typ die het niet vertrouwd. De aankondiging dat het alleen van start gaat na $250.000 aan donaties vind ik jammer. Ik ben best bereid om na uitkomst van dit spel, en dat alleen gebaseerd op de plannen, een bedrag van ¤90,- te betalen.
De teleurstelling zit 'm in de nieuwe SC vooral in het feit dat ik 'god' niet meer kan zijn in deze SimCity. Er ligt een kaveltje klaar, de aansluiting met de regio is vooraf bepaald, de rails ligt al ergens, de grond kan niet omhoog of omlaag. Je wordt erg beperkt in de esthetische afwerking van je stad.
Ga ik idd ook eens proberen, maar je krijgt op zeker weer problemen bij de aansluiting op de snelweg. Tot nu toe de beste ervaring met een grote rotonde. Niet zo efficiënt voor de bebouwing helaas.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:08 schreef jogy het volgende:
En ik ga het ook maar een keer proberen ja, om twee avenues te bouwen die redelijk dicht bij het begin van de map gesplitst wordt. Ik heb nu nog niet zo veel problemen met 80000 inwoners, maar toch.
Je kunt alleen maar kopen wat die steden over hebben. Dus als jouw vraag groter is dan het aanbod, ben je de sjaak.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:17 schreef GluonC het volgende:
Heb nu van 2steden in mijn regio water gekocht en ik krijg nog niet genoeg water in men stad, is dat weer een of andere bug?:')
Geen idee. Is er wel genoeg water beschikbaar dan?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:17 schreef GluonC het volgende:
Heb nu van 2steden in mijn regio water gekocht en ik krijg nog niet genoeg water in men stad, is dat weer een of andere bug?:')
Eensch. Gebouwen met een enigszins variabele voorkant en ook versies voor de driekhoekjes, maakt het spel nog wel wat leuker. Nu weet je van te voren dat je niet het maximale eruit haalt als je je vierkantjes niet gebruikt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:13 schreef BObNL het volgende:
Wat ze nou van mij echt eens hadden mogen doen is gebouwen die zich aanpassen aan het kavel. Zo moeilijk kan het niet zijn een gebouw te genereren die met de weg mee rond loopt, of die in een punt loopt zodat je niet zo gebonden ben aan de vierkante hokjes.
Zelfde met die industriegebouwen die zo bigass zijn.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Eensch. Gebouwen met een enigszins variabele voorkant en ook versies voor de driekhoekjes, maakt het spel nog wel wat leuker. Nu weet je van te voren dat je niet het maximale eruit haalt als je je vierkantjes niet gebruikt.
Ik ben geen kijken bij hem in de stad en wat ik kon zien had hij een behoorlijke pompinstallatie staanquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:18 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je kunt alleen maar kopen wat die steden over hebben. Dus als jouw vraag groter is dan het aanbod, ben je de sjaak.
Als je vanuit je eigen stad in de regioview zit en dan op water klikt, dan zie je wat die steden over hebben.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:20 schreef GluonC het volgende:
[..]
Ik ben geen kijken bij hem in de stad en wat ik kon zien had hij een behoorlijke pompinstallatie staankan ik ook zien hoeveel hij voor zijn eigen stad nodig heeft?
Je ziet wat hij beschikbaar heeft als je het aan klikt, als je dat vergelijkt met wat jij nodig hebt dan kom je al een eind.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:20 schreef GluonC het volgende:
[..]
Ik ben geen kijken bij hem in de stad en wat ik kon zien had hij een behoorlijke pompinstallatie staankan ik ook zien hoeveel hij voor zijn eigen stad nodig heeft?
Als je in jouw stad het Water-icoontje aanklikt staat er in het informatie schermpje 'XX kl/u beschikbaar in regio'quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:20 schreef GluonC het volgende:
[..]
Ik ben geen kijken bij hem in de stad en wat ik kon zien had hij een behoorlijke pompinstallatie staankan ik ook zien hoeveel hij voor zijn eigen stad nodig heeft?
Zal later wel een DLC voor komen..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:26 schreef Scorpie het volgende:
Het hoeft ook niet gelijk 300% groter te worden, ik zou alleen een 1.5x zo grote map dubbel zo leuk vinden.
Ook wel waar jaquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:26 schreef Scorpie het volgende:
Het hoeft ook niet gelijk 300% groter te worden, ik zou alleen een 1.5x zo grote map dubbel zo leuk vinden.
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:59 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik vind het er echt wel mooi uit zien, zeker gezien hun doel om het ook op oudere bakken te laten draaien.. Op maxmimale zoom zien de poppetjes er niet uit inderdaad maar verder heb ik wel een stadsgevoel als ik een beetje over de map aan het zweven ben
.
Overal ter wereld worden de gebouwen aan de wegen aangepast, alleen in simcity pas je de wegen aan de gebouwen aanquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Eensch. Gebouwen met een enigszins variabele voorkant en ook versies voor de driekhoekjes, maakt het spel nog wel wat leuker. Nu weet je van te voren dat je niet het maximale eruit haalt als je je vierkantjes niet gebruikt.
in city builders is dit niks nieuws onder de zonquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:33 schreef BObNL het volgende:
[..]
Overal ter wereld worden de gebouwen aan de wegen aangepast, alleen in simcity pas je de wegen aan de gebouwen aan
Nee maar het zou wel leuk zijnquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:41 schreef mschol het volgende:
[..]
in city builders is dit niks nieuws onder de zon
Wat is nou de correct spacing die je moet gebruiken om skyscrapers enzo neer te planten?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:29 schreef over_hedge het volgende:
http://www.rerolled.org/s(...)iewfull=1#post128039 dit werkt wel aardig!En dan veel bussen laten rijden. en als je rijk genoeg bent er een hoofdbaan met tram van maken.
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:48 schreef stbabylon het volgende:
[..]
iPhone maps ook uitgebracht voor Simcity?
+1quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:52 schreef mschol het volgende:
voor de geintresseerde:
http://www.change.org/pet(...)ity-and-future-games
Alsof EA zich daar wat van aantrekt. Ze hebben hun geld toch al..quote:
ik mis een beetje de traffic flows overzicht, die je in SC4 ook had:quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:52 schreef over_hedge het volgende:
mijn stad stond eerst niet vast. tot dat mijn erts op was en ik alles moest veranderen. en dus ook wegen aanpassen. nu is mijn stad 1 grote file
Allemachtig zeg. Hou nou toch eens op met dat gemekker over die DRMquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:52 schreef mschol het volgende:
voor de geintresseerde:
http://www.change.org/pet(...)ity-and-future-games
niet mij 'aanvallen', ik geef het alleen door, ik snap namelijk prima dat EA drm wil toepassen en heeft dit inderdaad ruim van te voren gemeld..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Allemachtig zeg. Hou nou toch eens op met dat gemekker over die DRMHet is het volste recht van EA om dit in te bouwen en ze hebben dat in alle communicaties gemeld. Als je het zo kut vind, dan had je het spel niet moeten kopen. Klaar
Het is ook niet tegen jouquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:01 schreef mschol het volgende:
[..]
niet mij 'aanvallen', ik geef het alleen door, ik snap namelijk prima dat EA drm wil toepassen en heeft dit inderdaad ruim van te voren gemeld..
Regio wissen en opnieuw starten, of idd failet laten gaan. Steden alleen kun je niet wissen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:10 schreef Laser. het volgende:
Ik zit in een eigen regio en wil mijn stad opnieuw gaan bouwen. Hoe kan ik dit doen? Gewoon failliet gaan en dan een stad opnieuw claimen? Maar kan ik dan wel dezelfde plek krijgen?
Op Reddit zitten nu eenmaal veel meer mensen. Er gaan er niet veel zijn die speciaal op de site van EA gaan registreren om een bug te melden. Ze gaan die lijst daar ook wel gaan lezen als er genoeg aandacht aan besteed wordt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 06:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat ze dit op reddit plaatsen ipv in de supportforums van EA / Maxis. Daar hoort het thuis. Dit is gewon, net als al die beveiligingsbedrijfjes en hackers, aandachtzoekerij. "Kijk ons eens goed zijn....we hebben bugs gevonden"
En wat ik nog veel interessanter vind eigenlijk: waarom zijn al die punten er niet uitgekomen tijdens de beta
Als je gaat zonen zie je aan de ene kant de 'dikkere' gekleurde rand van je zon. Als ietsje verder kijkt zie je een dun gekleurd streepje meelopen om te zien of de density-uitbreiding wel tussen je straten past.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat is nou de correct spacing die je moet gebruiken om skyscrapers enzo neer te planten?
Als je een stad binnen een regio hebt verknalt heb je op dit moment nog geen reset mogelijkheid volgens mij. Failliete steden blijven failliet. Start een nieuwe stad, maak dikke winst en gooi een lading geld naar de failliete stad en renoveer/sloop alles begin opnieuw.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:10 schreef Laser. het volgende:
Ik zit in een eigen regio en wil mijn stad opnieuw gaan bouwen. Hoe kan ik dit doen? Gewoon failliet gaan en dan een stad opnieuw claimen? Maar kan ik dan wel dezelfde plek krijgen?
proberen kan geen kwaadquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:56 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Alsof EA zich daar wat van aantrekt. Ze hebben hun geld toch al..
Och, als ze het verdienmodel van the sims willen gebruiken dan moeten ze wel enigszins de fans te vriend houden. Dit is in potentie een gigantische en doorlopende melkkoe, beetje zoals Civ5 ook een tijdje bleef updaten met nieuwe packs.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:56 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Alsof EA zich daar wat van aantrekt. Ze hebben hun geld toch al..
Op een gegeven moment loopt het wel hoor, wagentjes blijven rijden.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:31 schreef Duuc-nl het volgende:
Recycle fabriek zegt dat er geen recyclables zijn en staat dus uit?
Volgens mij heeft niemand last van het online als het eenmaal werkt. het probleem is dat dat het niet deed/doet en het dus opvalt. Diablo III deed precies hetzelfde. En ook daar kwam een petitie. En ook daar is de DRM in stand gehouden. En dat was dan echt DRM. Gezien ze in dit spel op de server functies uit kunnen zetten in jouw 'singleplayergame' merk je al dat dit veel meer verweven is met serverside code. Dat ga je niet 'even' aanpassen als programmeur zijnde.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:31 schreef jogy het volgende:
[..]
Och, als ze het verdienmodel van the sims willen gebruiken dan moeten ze wel enigszins de fans te vriend houden. Dit is in potentie een gigantische en doorlopende melkkoe, beetje zoals Civ5 ook een tijdje bleef updaten met nieuwe packs.
Oh ik had het niet specifiek over DRM, ik had het over de opmerking zelf van degene in de quote. DRM blijft vast wel inderdaadquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
Volgens mij heeft niemand last van het online als het eenmaal werkt. het probleem is dat dat het niet deed/doet en het dus opvalt. Diablo III deed precies hetzelfde. En ook daar kwam een petitie. En ook daar is de DRM in stand gehouden. En dat was dan echt DRM. Gezien ze in dit spel op de server functies uit kunnen zetten in jouw 'singleplayergame' merk je al dat dit veel meer verweven is met serverside code. Dat ga je niet 'even' aanpassen als programmeur zijnde.
dat streepje laat zien tot hoe diep het gebouw ergens past, niet hoe diep de maximale diepte is (probeer maar eens bij een rails die de stad inkomt met een bocht..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:21 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als je gaat zonen zie je aan de ene kant de 'dikkere' gekleurde rand van je zon. Als ietsje verder kijkt zie je een dun gekleurd streepje meelopen om te zien of de density-uitbreiding wel tussen je straten past.
regio starten -> sandbox aanvinkenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:44 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
Hoe kom je in de zandbak mode?
http://puu.sh/2gq0Hquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:37 schreef jogy het volgende:
Maar voor recycling moet je stad wel hoger opgeleid zijn anders doen ze het niet.
Die paarse dingen zijn mensen die niet leren maar als je het knopje van de educatiegebouwen aanklikt heb je een ander wat duideljiker diagram met studiepetjes (6 of zo) en sterretjes (3) die laten zien wat het niveau is:).quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:48 schreef Duuc-nl het volgende:
[..]
http://puu.sh/2gq0H
is dat niet goed genoeg?
bomen planten en veel geduld, en herplanten als ze dood zijnquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:48 schreef Laser. het volgende:
Ik heb mijn stad met de grond gelijk gemaakt want ik wil opnieuw beginnen. Nu heb ik op een plek wel dikke ground polution. Hoe krijg ik dit (later) weg?
Ok, thanks!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:50 schreef mschol het volgende:
[..]
bomen planten en veel geduld, en herplanten als ze dood zijn
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:21 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als je gaat zonen zie je aan de ene kant de 'dikkere' gekleurde rand van je zon. Als ietsje verder kijkt zie je een dun gekleurd streepje meelopen om te zien of de density-uitbreiding wel tussen je straten past.
Dat idee had ik dus ook, ik kan dus nooit zien 'hoe groot' een plot moet zijn.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:45 schreef mschol het volgende:
[..]
dat streepje laat zien tot hoe diep het gebouw ergens past, niet hoe diep de maximale diepte is (probeer maar eens bij een rails die de stad inkomt met een bocht..
als het niet past kleurt dat streepje net wat lichter, of was het donkerder.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Dat idee had ik dus ook, ik kan dus nooit zien 'hoe groot' een plot moet zijn.
je kan het wel zien, het is alleen een beetje op de gok doen als eerst, daarna heb je gewoon de guidesquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Dat idee had ik dus ook, ik kan dus nooit zien 'hoe groot' een plot moet zijn.
? volgens mij niet?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:52 schreef Pheno het volgende:
[..]
als het niet past kleurt dat streepje net wat lichter, of was het donkerder.
2,5 ster nu, wat moet het zijn voor ze gaan recyclen?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Die paarse dingen zijn mensen die niet leren maar als je het knopje van de educatiegebouwen aanklikt heb je een ander wat duideljiker diagram met studiepetjes (6 of zo) en sterretjes (3) die laten zien wat het niveau is:).
Dat is wel goed volgens mij. En die hoedjes?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:56 schreef Duuc-nl het volgende:
[..]
2,5 ster nu, wat moet het zijn voor ze gaan recyclen?
je bouwt geen residential bij totdat alles high density is?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:48 schreef Duuc-nl het volgende:
[..]
http://puu.sh/2gq0H
is dat niet goed genoeg?
die guide-lines kan je ook maar op een bepaalde manier interpreteren.. Als je je zone-tool op een weg zet zie je inderdaad de max uitbreiding van het gebouw. Als je dan een weg bouwt op die grens houd dat in dat je die nieuwe weg niet aan 2 kanten moet zonen, want dan komen er twee zones in 'botsing' met elkaar.. Ik hield bijna altijd die gridlines aan als richtlijn bij het bouwen, maar kreeg vrij vaak de melding van een gebouw 'not enough room to increase density' terwijl ik juist die grids aan hieldquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:21 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als je gaat zonen zie je aan de ene kant de 'dikkere' gekleurde rand van je zon. Als ietsje verder kijkt zie je een dun gekleurd streepje meelopen om te zien of de density-uitbreiding wel tussen je straten past.
Er moet in de breedte ook genoeg plaats zijn. Als er al twee grotere gebouwen staan, kan het ook niet groeien.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:10 schreef Thrilled het volgende:
[..]
die guide-lines kan je ook maar op een bepaalde manier interpreteren.. Als je je zone-tool op een weg zet zie je inderdaad de max uitbreiding van het gebouw. Als je dan een weg bouwt op die grens houd dat in dat je die nieuwe weg niet aan 2 kanten moet zonen, want dan komen er twee zones in 'botsing' met elkaar.. Ik hield bijna altijd die gridlines aan als richtlijn bij het bouwen, maar kreeg vrij vaak de melding van een gebouw 'not enough room to increase density' terwijl ik juist die grids aan hield
zou wel moeten werken..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:13 schreef abruzzese het volgende:
Ik wilde graag weten hoe je de cheats laat werken in SimCity .
Deze cheats werken bij mij niet en ik speel in sandbox mode .
http://www.ign.com/cheats/games/simcity-pc-128952
Ik lees graag jouw antwoord .
Precies, en dat is dus zo kut te bepalen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:14 schreef Jump het volgende:
[..]
Er moet in de breedte ook genoeg plaats zijn. Als er al twee grotere gebouwen staan, kan het ook niet groeien.
volgens mij maken hi density roads of avenue's niks uit wat betreft wolkenkrabbers..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:31 schreef Lon3 het volgende:
Maar met een drukke straat krijg je toch ook al wolken krabbers? of zijn die dan nog een slag kleiner dan die wat met avenues kunnen ontstaan?
Dat idee had ik ook al. Ik gebruik de avenues vooral voor de trambanen als hoofdwegen. Dus een grove grid met daarin een fijne grid met normale wegen. Zo hou ik het openbaar vervoer grof op gang.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:33 schreef mschol het volgende:
[..]
volgens mij maken hi density roads of avenue's niks uit wat betreft wolkenkrabbers..
Zoiets heb ik. Dat loopt bij mij helemaal vast. Volgens mij was het idee ook dat je iets verder van de inrit gaat zitten.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:44 schreef mschol het volgende:
er was hier iemand die zei dat het aanleggen van een weg haaks op de toegangs weg dat je betere traffic flow zou krijgen, (werd iig gesuggereerd omdat het een reactie op problemen met de snelweg was..)
maar ik heb eens geprobeerd, maar dit levert volgens mij nog steeds problemen op straks?
[ afbeelding ]
misschien helpt het als je die woonwijk niet verbind aan die middelste weg? Zomaar een ideetje.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:44 schreef mschol het volgende:
er was hier iemand die zei dat het aanleggen van een weg haaks op de toegangs weg dat je betere traffic flow zou krijgen, (werd iig gesuggereerd omdat het een reactie op problemen met de snelweg was..)
maar ik heb eens geprobeerd, maar dit levert volgens mij nog steeds problemen op straks?
[ afbeelding ]
Ligt eraan wat je aan beide uiteindes bouwt lijkt mij. Als je links fabrieken en rechts huizen neerzet, willen ze daar allemaal oversteken.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:44 schreef mschol het volgende:
er was hier iemand die zei dat het aanleggen van een weg haaks op de toegangs weg dat je betere traffic flow zou krijgen, (werd iig gesuggereerd omdat het een reactie op problemen met de snelweg was..)
maar ik heb eens geprobeerd, maar dit levert volgens mij nog steeds problemen op straks?
[ afbeelding ]
1 2 3 4 | .|/ \| .| regio |
dan krijg je dus 1 hoofdweg die rechtdoorloopt, links en rechts afslaat? (en die hoofdweg rechtdoor heeft geen aftakkingen )?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:48 schreef Typisch het volgende:
[..]
misschien helpt het als je die woonwijk niet verbind aan die middelste weg? Zomaar een ideetje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |