Ja had ik ook bij mij vorige stad.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:09 schreef Curlbrah het volgende:
Nogmaals;
weet iemand hoe je het zover krijgt om consumer electronics te maken??
en dan bedoel ik genoeg winst met processors; verdien nu enorm veel maar je moet 1,5 miljoen oid verdienen en dat is nog teveel atm
uitbreiden. tevens 2 trade posten met 2 opslag plaatsen en 4 vrachtwagens werken beter dan 1 trade post met 4 opslagplaatsen en 4 vrachtwagens.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:09 schreef Curlbrah het volgende:
Nogmaals;
weet iemand hoe je het zover krijgt om consumer electronics te maken??
en dan bedoel ik genoeg winst met processors; verdien nu enorm veel maar je moet 1,5 miljoen oid verdienen en dat is nog teveel atm
Wat is het nut van dat laatste dan?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:10 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
uitbreiden. tevens 2 trade posten met 2 opslag plaatsen en 4 vrachtwagens werken beter dan 1 trade post met 4 opslagplaatsen en 4 vrachtwagens.
Ook een goeie truc is om je trade posten eerst helemaal vol te laten lopen en dan vlak na middernacht de export functie weer aan te zetten.
Die hebben ze uitgezet vanwege de serverloadquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:13 schreef abruzzese het volgende:
Ik wilde graag weten hoe je de cheats laat werken in SimCity .
Deze cheats werken bij mij niet en ik speel in sandbox mode .
http://www.ign.com/cheats/games/simcity-pc-128952
Ik lees graag jouw antwoord .
Zorgen dat je GM-trucks goed heen en weer kunnen rijden van je TD naar de snelweg.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:10 schreef Laser. het volgende:
[..]
Oh dat bedoelde ik trouwens. De TD zeurt dat de opslag vol is.
dat van die trade posten heb ik ook zo ingericht. Heb ook 2 fabrieken vol ge-upgrade.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:10 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
uitbreiden. tevens 2 trade posten met 2 opslag plaatsen en 4 vrachtwagens werken beter dan 1 trade post met 4 opslagplaatsen en 4 vrachtwagens.
Ook een goeie truc is om je trade posten eerst helemaal vol te laten lopen en dan vlak na middernacht de export functie weer aan te zetten.
Het is ff aanpoten maar wel te doen hoor, ik heb op een gegeven moment 3 volledig opgepimpte chipsfabrieken gemaakt en daar heb ik het mee gered, je moet alleen heel goed letten op de toevoer van grondstoffen. Ik heb nu een volledig gepimpte tv/pc fabriek en nergens last meer vanquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:09 schreef Curlbrah het volgende:
Nogmaals;
weet iemand hoe je het zover krijgt om consumer electronics te maken??
en dan bedoel ik genoeg winst met processors; verdien nu enorm veel maar je moet 1,5 miljoen oid verdienen en dat is nog teveel atm
Dan heb je in een keer een grote voorraad die geexporteerd wordt, daardoor wordt er sneller geexporteerd en dus meer.quote:
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik je helemaal begrijp?
lastig uit te leggen dit zonder foto'squote:
Grotere maps dus meer vrijheid. Dat was wat de eerste simcity's leuk maakte. Sommige mensen vinden het hele sharing and caring concept van steden die alles delen niet zo leuk.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Heb je het uberhaupt gespeeld? Zolang je het speelt zoals het bedoelt is, heb je zat ruimte. Je hoeft niet op die postzegel EN ladingen woningen EN een groot winkelgebied EN vervuilende industrie EN high-tech industrie EN elektra/riool/water EN politie/brandweer/ambulance EN school etc. etc.
quote:Apparently when your city begins building up hotels, tourist Sims will enter the hotels and will not leave normally. If/when they do, it is usually to leave town immediately or, in rare instances, get turned into normal city agents.
En toch ligt daar het fundament van de gamequote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Grotere maps dus meer vrijheid. Dat was wat de eerste simcity's leuk maakte. Sommige mensen vinden het hele sharing and caring concept van steden die alles delen niet zo leuk.
Maar heeft dit ook te maken met andere steden? Want wat als ik maar 1 stad heb in de regio? En als het inderdaad aan andere steden ligt, moet ik dan een nieuwe stad aanmaken en zorgen dat daar weer veel vraag is voor plastic door veel commerciele gebouwen te plaatsen?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zorgen dat je GM-trucks goed heen en weer kunnen rijden van je TD naar de snelweg.
Voor die mensen is SC5 niet gemaaktquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Grotere maps dus meer vrijheid. Dat was wat de eerste simcity's leuk maakte. Sommige mensen vinden het hele sharing and caring concept van steden die alles delen niet zo leuk.
Niet als je exporteert naar de GM.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:17 schreef Laser. het volgende:
[..]
Maar heeft dit ook te maken met andere steden? Want wat als ik maar 1 stad heb in de regio? En als het inderdaad aan andere steden ligt, moet ik dan een nieuwe stad aanmaken en zorgen dat daar weer veel vraag is voor plastic door veel commerciele gebouwen te plaatsen?
Ja mag zijn, maar als ze grotere maps introduceren kan je beide partijen tevreden houden. Steeds vaker wordt er juist voor je bepaald hoe je een spel moet gaan spelen. Bij Assassins Creed is dat bijvoorbeeld al helemaal extreem.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Voor die mensen is SC5 niet gemaakt
En GM is?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:18 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Niet als je exporteert naar de GM.
Ohja, schiet me nu te binnen dat ik toen ook nog 2 recycling "fabrieken" had, dus ik was niet 100% afhankelijk van mijn trade depots. Ook deze had ik gesloopt zodra ik TV's kon maken (of in ieder geval eentje, weet niet meer zeker).quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:15 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
dat van die trade posten heb ik ook zo ingericht. Heb ook 2 fabrieken vol ge-upgrade.
@vinno; ok nice. hoe voorkom je dat je stad kopje onder gaat als je fabrieken geen supply krijgen?
Dan moet je gewoon lekker terug gaan naar SC4, dat is ook nog goed te doen hoor. Ik vind ze beide geweldig en als het ooit zo ver komt dat ze het sc4 concept in sc reboot (niet 5) kunnen combineren ben ik helemaal blij. Maar SC vind ik een erg leuk concept en erg verslavend ondanks de mapgrootte.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Grotere maps dus meer vrijheid. Dat was wat de eerste simcity's leuk maakte. Sommige mensen vinden het hele sharing and caring concept van steden die alles delen niet zo leuk.
Laat je nog wat processors voor mij over?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:20 schreef Troel het volgende:
De Great Works gaat lekker trouwens. Alle legeringen zijn al geleverd, plastic gaat zijn gangetje en ook de processoren wordt hard aan gewerkt.
* Troel is trots op Regio 2
Ja ben ik het met je eens. Ik vermaak me vooralsnog prima met SC5, maar ik zou het positief vinden als maxis/EA mensen de mogelijkheid geeft om te doen wat ze leuk vinden.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:20 schreef jogy het volgende:
[..]
Dan moet je gewoon lekker terug gaan naar SC4, dat is ook nog goed te doen hoor. Ik vind ze beide geweldig en als het ooit zo ver komt dat ze het sc4 concept in sc reboot (niet 5) kunnen combineren ben ik helemaal blij. Maar SC vind ik een erg leuk concept en erg verslavend ondanks de mapgrootte.
Een echte stad kent wel én én, en ja, ik heb de Beta postzegel volgebouwd.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Heb je het uberhaupt gespeeld? Zolang je het speelt zoals het bedoelt is, heb je zat ruimte. Je hoeft niet op die postzegel EN ladingen woningen EN een groot winkelgebied EN vervuilende industrie EN high-tech industrie EN elektra/riool/water EN politie/brandweer/ambulance EN school etc. etc.
Ja, die van mij gaan naar inmiddels naar de exportquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Laat je nog wat processors voor mij over?.
True! En als de pc het niet aan kan dan is dat het probleem van de pc zelf. Eventueel dat Maxis er een waarschuwing bij zet oid. Al vliegt mijn pc er nu wel doorheen en kan ik me niet voorstellen dat het heel snel veel slechter wordt eigenlijk. Eventueel over een paar maanden als ze heel veel overcapaciteit hebbenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja ben ik het met je eens. Ik vermaak me vooralsnog prima met SC5, maar ik zou het positief vinden als maxis/EA mensen de mogelijkheid geeft om te doen wat ze leuk vinden.
Met grotere maps, die alles in één kunnen, raak je het complete regio gedeelte kwijt, een belangrijk deel van wat het spel is.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja mag zijn, maar als ze grotere maps introduceren kan je beide partijen tevreden houden. Steeds vaker wordt er juist voor je bepaald hoe je een spel moet gaan spelen. Bij Assassins Creed is dat bijvoorbeeld al helemaal extreem.
Zolang je niet meerdere postzegels 'tegelijk' in de plus houdt, ken je het spel niet.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:23 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Een echte stad kent wel én én, en ja, ik heb de Beta postzegel volgebouwd.
Nogmaals, prachtig spel, alleen zo zonde van de kleine bouwruimte.
Ik mis het niet echt eigenlijk en ik ben een fervent SC4 speler geweestquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:23 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Een echte stad kent wel én én, en ja, ik heb de Beta postzegel volgebouwd.
Nogmaals, prachtig spel, alleen zo zonde van de kleine bouwruimte.
Als je alle mensen tevreden wil stellen moeten ze het nogal uitbreiden. Zei maken een spel, dat een boel mensen aanspreekt en verkoopt, dat is neem ik aan voldoende voor hun.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja ben ik het met je eens. Ik vermaak me vooralsnog prima met SC5, maar ik zou het positief vinden als maxis/EA mensen de mogelijkheid geeft om te doen wat ze leuk vinden.
Ik heb het spel niet gekocht dus ik ken het spel niet klinkt toch wat logischer, vind je niet?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:25 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zolang je niet meerdere postzegels 'tegelijk' in de plus houdt, ken je het spel niet.
Ja, maar je wil het ook niet kennen, omdat het niet exact sc4 is met betere graphics. Mensen die het wel kennen (ik bijv.) zeggen je dat als je met meerdere steden in een regio speelt, dat het daar verdomt dicht in de buurt komt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:28 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Ik heb het spel niet gekocht dus ik ken het spel niet klinkt toch wat logischer, vind je niet?
De uitdaging van SimCity is wat mij betreft een zo mooi mogelijke stad bouwen waarbij cityplanning centraal staat. Nu is een gezonde economie waarborgen het hoofddoel, dus vrees ik dat dit spel niet voor mij geschikt is. Ik wil als oude rot graag gewoon meer van sc3000/sc4, terug in een modern jasje, nu met graphics waar je je vingers bij aflikt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:24 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Met grotere maps, die alles in één kunnen, raak je het complete regio gedeelte kwijt, een belangrijk deel van wat het spel is.
Ik ben van mening dat de 'het-is-niet-sc4-het-is-niet-groot-genoeg' eerst maar eens sc5 moeten spelen zoals het bedoeld is en er dan achter komen dat 7 verschillende steden 'tegelijk' spelen best wel een toffe en moeilijke uitdaging is.
Zie, je kent SC5 dus niet. Cityplanning zit er nog veel meer in, alleen nu verdeeld over de steden in de regio.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:33 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
De uitdaging van SimCity is wat mij betreft een zo mooi mogelijke stad bouwen waarbij cityplanning centraal staat. Nu is een gezonde economie waarborgen het hoofddoel, dus vrees ik dat dit spel niet voor mij geschikt is. Ik wil als oude rot graag gewoon meer van sc3000/sc4, terug in een modern jasje, nu met graphics waar je je vingers bij aflikt.
Neequote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Kun je eigenlijk je stad in een regio (regio 1) verwijderen en opnieuw beginnen?
Ja ik had er wat dat betreft ook meer van verwacht. Ik had vooral niet verwacht dat het hele systeem zo kut zou werken. Inloggen op servers enz. Elke nieuwe server eerst de tutorial laden... Niks lokaal opgeslagen, rollbacks, stad per server die alleen op die ene server staat, kleine maps, vooraf gecreëerde maps in plaats van custom maps die je zelf kon maken enz. Allemaal van die puntjes die juist de vorige simcity's zo leuk maakten.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:33 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
De uitdaging van SimCity is wat mij betreft een zo mooi mogelijke stad bouwen waarbij cityplanning centraal staat. Nu is een gezonde economie waarborgen het hoofddoel, dus vrees ik dat dit spel niet voor mij geschikt is. Ik wil als oude rot graag gewoon meer van sc3000/sc4, terug in een modern jasje, nu met graphics waar je je vingers bij aflikt.
het komt weleens voor dat ik in slaap val terwijl de simcity launcher aanstaat. Origin ziet dit als 'gespeelde' tijd. Sta nu al op ruim 70+ uur gespeeld terwijl het maar de helft hoort te zijn.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
geen idee, maar waarom zou je dat willen? gaat je baas je controleren?
Komische vergelijkingquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nu voelt het vaak een beetje als een soort farmville. ... 'Een hek ruilen voor een plank voor je schuur'-idee krijg ik er soms een beetje van.
Komt waarschijnlijk wel hoor. Zou anders wel karig zijnquote:
lol dat is mij nog niet gelukt:pquote:Op dinsdag 12 maart 2013 03:14 schreef kensei het volgende:
Blijkbaar kan je wegen ook verticaal bouwen
[ afbeelding ]
Dat is als je samen in een regio speelt. Als je alleen speelt, bouw je dat allemaal zelf.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:46 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Komische vergelijkingen deels waar ook! Bouw jij die afvalverwerking troep effe, dan voorzie ik jouw stad van stroom en water
.
Ik heb alleen de Beta gespeeld, dus ben niet bekend met de andere gebreken, ben het wel helemaal met je eens dat er veel meer in had gezeten, als ze wat meer hadden geluisterd naar de behoeftes van de oude sc community.
True, maar daarom hebben ze er ook een reboot van gemaakt om de andere insteek te benadrukken dat het dus geen sc5 is. Het is meer casual geworden en dat trekt als het goed is wel een groter publiek aan. En wie weet wordt Civitas wel wat je van sc hoopte te krijgen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:46 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Komische vergelijkingen deels waar ook! Bouw jij die afvalverwerking troep effe, dan voorzie ik jouw stad van stroom en water
.
Ik heb alleen de Beta gespeeld, dus ben niet bekend met de andere gebreken, ben het wel helemaal met je eens dat er veel meer in had gezeten, als ze wat meer hadden geluisterd naar de behoeftes van de oude sc community.
Ja klopt maar het natuurlijk commercieel aantrekkelijker om games steeds neer arcade en mainstream te maken. Vooral ook omdat je ziet dat 30-,40-,50-plussers een steeds grotere doelgroep worden voor gamemakers. Die groep wordt steeds groter.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:46 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Komische vergelijkingen deels waar ook! Bouw jij die afvalverwerking troep effe, dan voorzie ik jouw stad van stroom en water
.
Ik heb alleen de Beta gespeeld, dus ben niet bekend met de andere gebreken, ben het wel helemaal met je eens dat er veel meer in had gezeten, als ze wat meer hadden geluisterd naar de behoeftes van de oude sc community.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |