abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123950478
Volgens het globale overzicht van toeristen zijn er nu 2000 low wealth, 0 middle wealth, en 500 highwealth toeristen, maar als ik bij mijn gokhal kijk verblijven er in de hotelkamers 3x 30 middle wealth toeristen :')

Casino's zijn sowieso amper winstgevend te krijgen, gokhallen wel als je er 2 of 3 plaatst.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 12 maart 2013 @ 11:18:49 #102
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_123950503
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:13 schreef lipjes het volgende:

[..]

Ga ik vanavond eens doen ja :P
haha vraag me ook wel af wat er gebeurd
pi_123950521
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:17 schreef Vinno het volgende:

[..]

Ja klopt ja, dat hielp wel iets idd.
Maar mijn profit schoot zo in de min, dat mijn stad bijna over de kop ging en ik de helft overal qua faciliteiten enzo moest slopen... :)
Dus heb de casino's maar weer weg gehaald. Eerst maar eens op andere manier een buffer qua geld maken.
Vooral een buffer qua winst is denk ik heel belangrijk. Als een casino $2.500 per uur kost, dan moet je zorgen dan je minimaal dat aan winst maakt. Daar ben ik de mist in gegaan....

Tot nu toe lijkt de eerste upgrade van het Gok hoofdkwartier ( $100K per dag) een mythe voor mij...
  dinsdag 12 maart 2013 @ 11:21:01 #104
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123950549
Ja die upgrades hebben niet echt veel toegvoegde waarde naast dat het er wel grappig uitziet volgens mij.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_123950568
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:21 schreef jogy het volgende:
Ja die upgrades hebben niet echt veel toegvoegde waarde naast dat het er wel grappig uitziet volgens mij.
en je kan meer touristen je stad in krijgen omdat je beter upgrades voor je casino's kan kopen.. maarja, dan moet je wel eerst zover zien te komen dat je een ton per dag kan verdienen aan die klotedingen
  dinsdag 12 maart 2013 @ 11:22:21 #106
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_123950575
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:21 schreef jogy het volgende:
Ja die upgrades hebben niet echt veel toegvoegde waarde naast dat het er wel grappig uitziet volgens mij.
dan ga ik die dus niet kopen
pi_123950588
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:19 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

Vooral een buffer qua winst is denk ik heel belangrijk. Als een casino $2.500 per uur kost, dan moet je zorgen dan je minimaal dat aan winst maakt. Daar ben ik de mist in gegaan....

Tot nu toe lijkt de eerste upgrade van het Gok hoofdkwartier ( $100K per dag) een mythe voor mij...
Die heb ik gehaald, heb een tijdje heel erg goed gedraaid, 3 gokhallen vol, veel medium wealth aan het blackjacken, elke avond rockconcert in expo volledig uitverkocht, etc. Alleen van de een op andere dag is dat allemaal ingestort.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 12 maart 2013 @ 11:26:51 #108
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123950678
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:22 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

en je kan meer touristen je stad in krijgen omdat je beter upgrades voor je casino's kan kopen.. maarja, dan moet je wel eerst zover zien te komen dat je een ton per dag kan verdienen aan die klotedingen
Maar hetzelfde geldt voor andere upgrades zoals bijvoorbeeld consumer tech HQ van trade en dergelijke :P.

Een goed punt op dat reddit artikel met alle bugs etc is ook dat openbaar vervoer gratis blijkt te zijn :'). En het stomme is dat je wel een geld geluidje hoort als ze instappen :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 12 maart 2013 @ 11:29:08 #109
383434 Ffukkie-slim
Den enige echte
pi_123950771
Oke wat doe ik fout? ik heb 2 fully maxed out oliebronnen en een handelsdepot, welke alleen maar olie verkoopt. Toch verdien ik maar max. 80K van de 160K om het aardolie Inc. te upgraden..?
hoihallo
pi_123950802
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:29 schreef Ffukkie-slim het volgende:
oliebronnen en een handelsdepot, welke alleen maar olie verkoopt. Toch verdien ik maar max. 80K van de 160K om het aardolie Inc. te upgraden..?
meer handelsdepots? = meer shipments = meer cash
pi_123950862
Zijn er meer mensen waarbij de Regiomuur (die chat) ineens niks meer doet? Hij blijft helemaal leeg bij mij..
  dinsdag 12 maart 2013 @ 11:31:48 #112
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123950893
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:29 schreef Ffukkie-slim het volgende:
Oke wat doe ik fout? ik heb 2 fully maxed out oliebronnen en een handelsdepot, welke alleen maar olie verkoopt. Toch verdien ik maar max. 80K van de 160K om het aardolie Inc. te upgraden..?
Loopt het wel goed genoeg door? Geen waarschuwingen dat je opslag vol zit? Heb je genoeg vrachtwagentjes staan voor vervoer? (4 bij de oliebronnen volgens mij)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 12 maart 2013 @ 11:32:21 #113
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_123950921
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:18 schreef hiddit het volgende:

[..]

haha vraag me ook wel af wat er gebeurd
Ga ik vanavond uitvogelen :P
pi_123950955
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:29 schreef Ffukkie-slim het volgende:
Oke wat doe ik fout? ik heb 2 fully maxed out oliebronnen en een handelsdepot, welke alleen maar olie verkoopt. Toch verdien ik maar max. 80K van de 160K om het aardolie Inc. te upgraden..?
Je hebt minimaal 4 bronnen nodig en ook 4 of 5 handelsdepots.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 11:34:01 #115
383434 Ffukkie-slim
Den enige echte
pi_123950987
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:31 schreef jogy het volgende:

[..]

Loopt het wel goed genoeg door? Geen waarschuwingen dat je opslag vol zit? Heb je genoeg vrachtwagentjes staan voor vervoer? (4 bij de oliebronnen volgens mij)
Ja. Nee. Ja.
Heb toch maar gewoon een 2e handelsdepot neergeplant
hoihallo
  dinsdag 12 maart 2013 @ 11:34:03 #116
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123950990
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:33 schreef lordteddybeer het volgende:

[..]

Je hebt minimaal 4 bronnen nodig en ook 4 of 5 handelsdepots.
In principe is één handelsdepot met alleen maar olieopslag ook wel ok.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_123951012
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:29 schreef Ffukkie-slim het volgende:
Oke wat doe ik fout? ik heb 2 fully maxed out oliebronnen en een handelsdepot, welke alleen maar olie verkoopt. Toch verdien ik maar max. 80K van de 160K om het aardolie Inc. te upgraden..?
Meer depots bouwen, volledig maxen qua transport, zorg dat je depot dichtbij je oliebronnen zit en bij de uitgang van je stad, en zodra het mogelijk is zorgen voor een handelspoort met vervoer via treinen en boten, dan loopt het véél sneller door.

Hoeveel vaten produceren je bronnen per uur trouwens?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_123951025
Ik heb nu 3 depots met elk 1 oil upgrade, meer afname, meer centjes :)
  dinsdag 12 maart 2013 @ 11:35:23 #119
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_123951039
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:22 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Die heb ik gehaald, heb een tijdje heel erg goed gedraaid, 3 gokhallen vol, veel medium wealth aan het blackjacken, elke avond rockconcert in expo volledig uitverkocht, etc. Alleen van de een op andere dag is dat allemaal ingestort.
Ja daar heb ik dus over gelezen, dat er dan (heb je toevallig een vliegveld???) er dan opeens veel rijke toeristen komen en die schijnen dan alle medium toeristen te "vervangen", waardoor dus alles wat afhankelijk is van medium toeristen in elkaar stort...
pi_123951052
ik mis wel een optie om zelf de hoogte van een weg te bepalen, zodat je b.v. een losse weg over een deel van je stad heen kan trekken :+
pi_123951068
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:34 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Meer depots bouwen, volledig maxen qua transport, zorg dat je depot dichtbij je oliebronnen zit en bij de uitgang van je stad, en zodra het mogelijk is zorgen voor een handelspoort met vervoer via treinen en boten, dan loopt het véél sneller door.

Hoeveel vaten produceren je bronnen per uur trouwens?
"volledig maxen qua transport" Hoe bedoel je dat? Je wells/mines maxen of je depots maxen? Dat tweede, ik heb nog eens goed opgelet, maar dat is volgens mij echt alleen voor freight van je fabrieken naar je commercie.
pi_123951075
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:35 schreef Vinno het volgende:

[..]

Ja daar heb ik dus over gelezen, dat er dan (heb je toevallig een vliegveld???) er dan opeens veel rijke toeristen komen en die schijnen dan alle medium toeristen te "vervangen", waardoor dus alles wat afhankelijk is van medium toeristen in elkaar stort...
Heb een vliegveld inderdaad, zou best kunnen dat het daarna fout is gegaan. Zal het vliegveld dalijk dichtgooien voor een paar maanden, kijken wat er gebeurd. Thanks.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 12 maart 2013 @ 11:37:06 #123
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_123951116
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:36 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Heb een vliegveld inderdaad, zou best kunnen dat het daarna fout is gegaan. Zal het vliegveld dalijk dichtgooien voor een paar maanden, kijken wat er gebeurd. Thanks.
Ja misschien dat dat helpt :)
Maar in feite is dat wel een bug hoor, zeggen ze tenminste. Want het zou niet uit moeten maken :)
pi_123951119
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:36 schreef stbabylon het volgende:

[..]

"volledig maxen qua transport" Hoe bedoel je dat? Je wells/mines maxen of je depots maxen? Dat tweede, ik heb nog eens goed opgelet, maar dat is volgens mij echt alleen voor freight van je fabrieken naar je commercie.
Ik dacht dat export ook via vrachtwagens gaat die ook nog eens je stad uit moeten. Kan zijn dat ik het verkeerd heb gezien hoor, of dat het een soort van fake vrachtwagen is in de GlassBox engine.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 12 maart 2013 @ 11:39:11 #125
383434 Ffukkie-slim
Den enige echte
pi_123951184
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:34 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Meer depots bouwen, volledig maxen qua transport, zorg dat je depot dichtbij je oliebronnen zit en bij de uitgang van je stad, en zodra het mogelijk is zorgen voor een handelspoort met vervoer via treinen en boten, dan loopt het véél sneller door.

Hoeveel vaten produceren je bronnen per uur trouwens?
Heb overal al 4 vrachtwagens. Bij zowel oliebronnen als depot
Produceer nu 23.000 vaten per uur
-Edit: per dag :P
hoihallo
pi_123951189
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:37 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ik dacht dat export ook via vrachtwagens gaat die ook nog eens je stad uit moeten. Kan zijn dat ik het verkeerd heb gezien hoor, of dat het een soort van fake vrachtwagen is in de GlassBox engine.
volgens mij moet olie ook via vrachtwagens je stad uit..
pi_123951191
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:37 schreef Vinno het volgende:

[..]

Ja misschien dat dat helpt :)
Maar in feite is dat wel een bug hoor, zeggen ze tenminste. Want het zou niet uit moeten maken :)
Bug is het sowieso, want er staat bij mijn gokhallen dat er medium wealth in de slaapkamers zit (30 per gokhal), terwijl in het globale overzicht van bewoners en bezoekers staat dat er 0 medium wealth toeristen zijn :P
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_123951244
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:39 schreef mschol het volgende:

[..]

volgens mij moet olie ook via vrachtwagens je stad uit..
Dat dacht ik dus ook.. toen ik een extra weg had aangelegd van mijn depot direct naar de uitgang (zonder verdere vertakkingen, dus die weg werd enkel gebruikt voor de depots) leek mijn export opeens veel sneller te gaan.
Overigens, toen ik eenmaal via trein en boot ging transporteren had ik nooit meer last van volle depots. Dat is echt de beste oplossing :)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_123951282
De casinos/tourisme is een bug. Wordt aan gewerkt zo te zien:

MaxisGuillaume twitterde op zaterdag 09-03-2013 om 21:29:04 @booshtv @simcity I'm working on the tourism issues :) We'll talk about the fixes soon I'm sure reageer retweet
  dinsdag 12 maart 2013 @ 11:43:05 #130
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123951304
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:39 schreef Ffukkie-slim het volgende:

[..]

Heb overal al 4 vrachtwagens. Bij zowel oliebronnen als depot
Produceer nu 23.000 vaten per uur
-Edit: per dag :P
23.000 per dag keer 4 klopt wel hoor. Het is 4K per 1K olie toch?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_123951365
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:41 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook.. toen ik een extra weg had aangelegd van mijn depot direct naar de uitgang (zonder verdere vertakkingen, dus die weg werd enkel gebruikt voor de depots) leek mijn export opeens veel sneller te gaan.
Overigens, toen ik eenmaal via trein en boot ging transporteren had ik nooit meer last van volle depots. Dat is echt de beste oplossing :)
Ja, er gaan duidelijk wagentjes van het depot naar de uitgang, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat dit Maxis-trucks zijn. Die dus uit het niets verschijnen.
pi_123951438
Van een ander forum:

quote:
Freight trucks are used to deliver resources such as coal, ore, oil barrels, crates of tvs, etc. When some resources are deposited in your trade depot, your delivery trucks assigned to that depot carry them to where they are needed.

For example, this is how I set up my Electronics Supply chain.

I make 3 trade depots.
I bulldoze the freight goods room on all 3 of them.
Then I put one as a plastics room, one as a alloy room, and one as a processors room.
I make the alloy and plastics import from the global market.
I make the processor depot export to the global market.

Now you will recieve shipments to the import depots(plastic and alloy) by global trucks(not your own) Then your trucks assigned to that depot will ship the resources to your factory.

When the factory has finished making some processors, the trucks assigned to the factory will ship them to the processor depot.

Then some global trucks from off map will arrive to buy the processors, giving you a profit.

You do not need to buy extra trucks for the export depot, since they aren't ever used. Free trucks from the global market buy your stuff, then drive away.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 11:48:51 #133
343369 Laser.
Love Always Shines
pi_123951499
Zo, ik heb nu jullie tips nodig. :)

Ik heb SimCity gekocht en had alleen enkele afbeeldingen en 1 korte gameplay video gezien. Handleiding heb ik ook niet gelezen aangezien ik het de eerste paar dagen zelf wou uitproberen.

De handleiding ga ik er zometeen ook bijpakken, staan vast nog dingen in die ik niet weet. Anyway, ik heb al een aantal steden gebouwd en merk dat er altijd een aantal dingen fout gaan:

1) Het verkeer staat vaak vast op verschillende plekken in de stad. Ondanks dat ik bussen en trams laat rondrijden. Alle wegen zijn volledig geupgrade. Nu hoorde ik dat het beter is om enkele brede wegen te hebbn en de rest medium density?

2) Vuil. Als mijn stad eenmaal groot is (~100k+) wordt maar 1/3e van het vuil opgehaald. Dit geldt ook voor recycle.

3) Gebouwen branden af. Ondanks ik een flink aantal brandweerwagens heb rondrijden branden er altijd nog gebouwen af. Dit heeft zeker met punt 1 te maken.

4) Hoge criminaliteit. Ik heb veel politie, maar ik denk ook dat door punt 1 alles vast komt te staan.

5) Hoe trek ik nou touristen? Er staan hotels in de buurt van een casino. Maar de enige mensen die graag komen zijn de criminelen.

6) Fabrieken klagen dat zij hun freight nergens kwijt kunnen. Hoe los ik dit op? Trade depot plaatsen met een freight opslag en exporteren? Moet ik verder nog iets doen?

7) Vaak sta ik in het rood. Zeg maar rond de -5k per uur. Dit komt waarschijnlijk omdat ik teveel vuiniswagens, brandweerwagens, ambulances en poltieauto's rond laat rijden in de stad en deze allemaal vast komen te staan (zie punt 1).

Dus ja, wie heeft er tips? :)
  dinsdag 12 maart 2013 @ 11:50:39 #134
383434 Ffukkie-slim
Den enige echte
pi_123951554
aaaaah fucking rollback!!!
hoihallo
pi_123951641
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:48 schreef Laser. het volgende:
Zo, ik heb nu jullie tips nodig. :)

Ik heb SimCity gekocht en had alleen enkele afbeeldingen en 1 korte gameplay video gezien. Handleiding heb ik ook niet gelezen aangezien ik het de eerste paar dagen zelf wou uitproberen.

De handleiding ga ik er zometeen ook bijpakken, staan vast nog dingen in die ik niet weet. Anyway, ik heb al een aantal steden gebouwd en merk dat er altijd een aantal dingen fout gaan:

1) Het verkeer staat vaak vast op verschillende plekken in de stad. Ondanks dat ik bussen en trams laat rondrijden. Alle wegen zijn volledig geupgrade. Nu hoorde ik dat het beter is om enkele brede wegen te hebbn en de rest medium density?
om verkeer zo vloeiend mogelijk te houden: zo min mogelijk kruispunten, dus waar mogelijk gebruik maken van bochten

de density gooi ik altijd op high
quote:
2) Vuil. Als mijn stad eenmaal groot is (~100k+) wordt maar 1/3e van het vuil opgehaald. Dit geldt ook voor recycle.
meer garbage trucks ploppen of extra trucks uit andere stad laten komen, mogelijk heeft het ook te maken met punt 1
quote:
3) Gebouwen branden af. Ondanks ik een flink aantal brandweerwagens heb rondrijden branden er altijd nog gebouwen af. Dit heeft zeker met punt 1 te maken.

4) Hoge criminaliteit. Ik heb veel politie, maar ik denk ook dat door punt 1 alles vast komt te staan.
zie 1
quote:
5) Hoe trek ik nou touristen? Er staan hotels in de buurt van een casino. Maar de enige mensen die graag komen zijn de criminelen.
ik gok dat als je criminaliteit lager is er ook meer toeristen komen, maar toeristen zijn nog wat bugged als ik hier zo mee lees
quote:
6) Fabrieken klagen dat zij hun freight nergens kwijt kunnen. Hoe los ik dit op? Trade depot plaatsen met een freight opslag en exporteren? Moet ik verder nog iets doen?
meer commercie en tradedepots
quote:
7) Vaak sta ik in het rood. Zeg maar rond de -5k per uur. Dit komt waarschijnlijk omdat ik teveel vuiniswagens, brandweerwagens, ambulances en poltieauto's rond laat rijden in de stand en deze allemaal vast komen te staan (zie punt 1).
langzaam aan opbouwen is het advies van mijn kant :P
quote:
Dus ja, wie heeft er tips? :)
pi_123951715
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:48 schreef Laser. het volgende:
Zo, ik heb nu jullie tips nodig. :)

Ik heb SimCity gekocht en had alleen enkele afbeeldingen en 1 korte gameplay video gezien. Handleiding heb ik ook niet gelezen aangezien ik het de eerste paar dagen zelf wou uitproberen.

De handleiding ga ik er zometeen ook bijpakken, staan vast nog dingen in die ik niet weet. Anyway, ik heb al een aantal steden gebouwd en merk dat er altijd een aantal dingen fout gaan:

1) Het verkeer staat vaak vast op verschillende plekken in de stad. Ondanks dat ik bussen en trams laat rondrijden. Alle wegen zijn volledig geupgrade. Nu hoorde ik dat het beter is om enkele brede wegen te hebbn en de rest medium density?
Pathing is lastig, heel lastig. Zorg er iig voor dat je meerdere hoofdwegen hebt voor je woon/werk en je trade.
quote:
2) Vuil. Als mijn stad eenmaal groot is (~100k+) wordt maar 1/3e van het vuil opgehaald. Dit geldt ook voor recycle.
Meer vuilniswagens

quote:
3) Gebouwen branden af. Ondanks ik een flink aantal brandweerwagens heb rondrijden branden er altijd nog gebouwen af. Dit heeft zeker met punt 1 te maken.
Ja, brandweerwagens krijgen geen voorrang en staan dus gewoon in de file.

quote:
4) Hoge criminaliteit. Ik heb veel politie, maar ik denk ook dat door punt 1 alles vast komt te staan.
Yep

quote:
5) Hoe trek ik nou touristen? Er staan hotels in de buurt van een casino. Maar de enige mensen die graag komen zijn de criminelen.
Winkels en gebouwen uit de tourist special

quote:
6) Fabrieken klagen dat zij hun freight nergens kwijt kunnen. Hoe los ik dit op? Trade depot plaatsen met een freight opslag en exporteren? Moet ik verder nog iets doen?
Winkels

quote:
7) Vaak sta ik in het rood. Zeg maar rond de -5k per uur. Dit komt waarschijnlijk omdat ik teveel vuiniswagens, brandweerwagens, ambulances en poltieauto's rond laat rijden in de stand en deze allemaal vast komen te staan (zie punt 1).

Dus ja, wie heeft er tips? :)
-k/h is helemaal niet erg, zolang je genoeg exporteert, maar ja, punt 1.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 11:58:37 #137
343369 Laser.
Love Always Shines
pi_123951828
Ok duidelijk allemaal, bedankt! :)
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:00:01 #138
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_123951883
Kan je na een tijdje ook unlocken dat je meer dan 3 toeristische attracties kan bouwen?
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:00:49 #139
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_123951916
Zit weer op mijn werk over vanalles na te denken, vandaar dat ik vragen stel die ik vast ook zelf wel kan uitdokteren. Maar kan hier niet spelen :'(
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:01:30 #140
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_123951946
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:00 schreef Vinno het volgende:
Zit weer op mijn werk over vanalles na te denken, vandaar dat ik vragen stel die ik vast ook zelf wel kan uitdokteren. Maar kan hier niet spelen :'(
:P
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:00 schreef Vinno het volgende:
Kan je na een tijdje ook unlocken dat je meer dan 3 toeristische attracties kan bouwen?
Gewoon slopen en grotere bouwen anders.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:02:33 #141
389324 Sfeermaker
Knock knock
pi_123951992
Is er al nieuws over de postzegel map, wordt die nog uitgebreid tot de grootte van een ansichtkaart of moeten we dan nog 2 jaar wachten totdat de community het modden beheerst? :)
The distance between insanity and genius is measured only by success
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:04:17 #142
367531 AppleMartini
Chuckaplopper
pi_123952064
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:02 schreef Sfeermaker het volgende:
Is er al nieuws over de postzegel map, wordt die nog uitgebreid tot de grootte van een ansichtkaart of moeten we dan nog 2 jaar wachten totdat de community het modden beheerst? :)
Nog geen nieuws over geloof ik, other than dat Ocean Quigley genoemd heeft dat ze uiteindelijk groter zullen worden.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:05:01 #143
389324 Sfeermaker
Knock knock
pi_123952088
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:04 schreef AppleMartini het volgende:

[..]

Nog geen nieuws over geloof ik, other than dat Ocean Quigley genoemd heeft dat ze uiteindelijk groter zullen worden.
Ok, bedankt voor de info! Dan wacht ik nog even met kopen :P
The distance between insanity and genius is measured only by success
pi_123952091
Als je eenmaal inkomsten genereert uit handel in bijv. processors of tv's / toeristische attracties, maakt het eigenlijk niet meer uit of je qua belasting in de min of de plus zit. Voelt wel raar, sta je dik in het rood qua uurkosten, maar krijg je toch 100.000'en binnen via je processorfabriek en toeristische gebouwen.
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:07:41 #145
343369 Laser.
Love Always Shines
pi_123952178
Als ik een recycle fabriek heb met een metaal en plastic opslag, dan krijg ik soms de melding dat de opslag van de plastic vol zit. Ondanks dat ik het heb staan op exporteren. Hoe werkt dit exporteren dan?
pi_123952179
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:05 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

Ok, bedankt voor de info! Dan wacht ik nog even met kopen :P
Heb je het uberhaupt gespeeld? Zolang je het speelt zoals het bedoelt is, heb je zat ruimte. Je hoeft niet op die postzegel EN ladingen woningen EN een groot winkelgebied EN vervuilende industrie EN high-tech industrie EN elektra/riool/water EN politie/brandweer/ambulance EN school etc. etc.
pi_123952194
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:05 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Als je eenmaal inkomsten genereert uit handel in bijv. processors of tv's / toeristische attracties, maakt het eigenlijk niet meer uit of je qua belasting in de min of de plus zit. Voelt wel raar, sta je dik in het rood qua uurkosten, maar krijg je toch 100.000'en binnen via je processorfabriek en toeristische gebouwen.
Alleen oppassen dat je niet per ongeluk al je geld uitgeeft vlak voor het uur om is.
pi_123952226
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:07 schreef Laser. het volgende:
Als ik een recycle fabriek heb met een metaal en plastic opslag, dan krijg ik soms de melding dat de opslag van de plastic vol zit. Ondanks dat ik het heb staan op exporteren. Hoe werkt dit exporteren dan?
Vrachtwagens die het naar een trade depot rijden. Heeft je TD een plastic addon?
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:09:01 #149
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_123952236
Nogmaals;

weet iemand hoe je het zover krijgt om consumer electronics te maken??

en dan bedoel ik genoeg winst met processors; verdien nu enorm veel maar je moet 1,5 miljoen oid verdienen en dat is nog teveel atm
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:10:14 #150
343369 Laser.
Love Always Shines
pi_123952300
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:08 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Vrachtwagens die het naar een trade depot rijden. Heeft je TD een plastic addon?
Oh dat bedoelde ik trouwens. De TD zeurt dat de opslag vol is.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:10:48 #151
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_123952323
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:09 schreef Curlbrah het volgende:
Nogmaals;

weet iemand hoe je het zover krijgt om consumer electronics te maken??

en dan bedoel ik genoeg winst met processors; verdien nu enorm veel maar je moet 1,5 miljoen oid verdienen en dat is nog teveel atm
Ja had ik ook bij mij vorige stad.
Heb toen volgens mij 5 fabrieken gebouwd.
Toen ik eenmaal tv's en pc's mocht maken, weer 3 daarvan gesloopt en daar in de plaats tv fabrieken gebouwd :)
pi_123952324
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:09 schreef Curlbrah het volgende:
Nogmaals;

weet iemand hoe je het zover krijgt om consumer electronics te maken??

en dan bedoel ik genoeg winst met processors; verdien nu enorm veel maar je moet 1,5 miljoen oid verdienen en dat is nog teveel atm
uitbreiden. tevens 2 trade posten met 2 opslag plaatsen en 4 vrachtwagens werken beter dan 1 trade post met 4 opslagplaatsen en 4 vrachtwagens.

Ook een goeie truc is om je trade posten eerst helemaal vol te laten lopen en dan vlak na middernacht de export functie weer aan te zetten.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:11:43 #153
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_123952359
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:10 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

uitbreiden. tevens 2 trade posten met 2 opslag plaatsen en 4 vrachtwagens werken beter dan 1 trade post met 4 opslagplaatsen en 4 vrachtwagens.

Ook een goeie truc is om je trade posten eerst helemaal vol te laten lopen en dan vlak na middernacht de export functie weer aan te zetten.
Wat is het nut van dat laatste dan?
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:13:11 #154
160987 abruzzese
Veel geld veel vrijheid
pi_123952433
Ik wilde graag weten hoe je de cheats laat werken in SimCity .
Deze cheats werken bij mij niet en ik speel in sandbox mode .
http://www.ign.com/cheats/games/simcity-pc-128952
Ik lees graag jouw antwoord .
Hardlopen is mijn grote passie en loop ongeveer 3000 KM per jaar
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:14:24 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_123952482
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:13 schreef abruzzese het volgende:
Ik wilde graag weten hoe je de cheats laat werken in SimCity .
Deze cheats werken bij mij niet en ik speel in sandbox mode .
http://www.ign.com/cheats/games/simcity-pc-128952
Ik lees graag jouw antwoord .
Die hebben ze uitgezet vanwege de serverload
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123952532
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:10 schreef Laser. het volgende:

[..]

Oh dat bedoelde ik trouwens. De TD zeurt dat de opslag vol is.
Zorgen dat je GM-trucks goed heen en weer kunnen rijden van je TD naar de snelweg.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:15:46 #157
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_123952543
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:10 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

uitbreiden. tevens 2 trade posten met 2 opslag plaatsen en 4 vrachtwagens werken beter dan 1 trade post met 4 opslagplaatsen en 4 vrachtwagens.

Ook een goeie truc is om je trade posten eerst helemaal vol te laten lopen en dan vlak na middernacht de export functie weer aan te zetten.
dat van die trade posten heb ik ook zo ingericht. Heb ook 2 fabrieken vol ge-upgrade.

@vinno; ok nice. hoe voorkom je dat je stad kopje onder gaat als je fabrieken geen supply krijgen?
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:15:55 #158
367531 AppleMartini
Chuckaplopper
pi_123952549
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:13 schreef abruzzese het volgende:
Ik lees graag jouw antwoord .
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:16:07 #159
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123952558
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:09 schreef Curlbrah het volgende:
Nogmaals;

weet iemand hoe je het zover krijgt om consumer electronics te maken??

en dan bedoel ik genoeg winst met processors; verdien nu enorm veel maar je moet 1,5 miljoen oid verdienen en dat is nog teveel atm
Het is ff aanpoten maar wel te doen hoor, ik heb op een gegeven moment 3 volledig opgepimpte chipsfabrieken gemaakt en daar heb ik het mee gered, je moet alleen heel goed letten op de toevoer van grondstoffen. Ik heb nu een volledig gepimpte tv/pc fabriek en nergens last meer van :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_123952565
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:11 schreef Vinno het volgende:

[..]

Wat is het nut van dat laatste dan?
Dan heb je in een keer een grote voorraad die geexporteerd wordt, daardoor wordt er sneller geexporteerd en dus meer.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:16:17 #161
333419 Convict
Like deja vu all over again.
pi_123952569
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:42 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik je helemaal begrijp?
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:51 schreef mschol het volgende:

[..]

dan krijg je een kruispunt...?
lastig uit te leggen dit zonder foto's :P

ik bedoel als je ej stad begint heb je een klein stukje begin weg wat connected is met de snel weg.
als je die weg gaat verlengen met alleene een recht stuk dan komt er een kruising op het einden van dat begin weggetje zonder dat er echt wegen kruisen en stoppen ze daar hoe dan ook zonder dat er verker van rechts of links aan komt.

als je het beter wil zien.. upgrade je hoofdweg die conected is met je begin weg naar een weg met trambaan en ze ziet dan dat je je begin weg niet kan aan passen. en precies op die grens blijven auto's stoppen zonder dat er daadwerkelijk een kruising of wat dan ook zit.

:7
I dont suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:16:42 #162
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_123952586
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:07 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Heb je het uberhaupt gespeeld? Zolang je het speelt zoals het bedoelt is, heb je zat ruimte. Je hoeft niet op die postzegel EN ladingen woningen EN een groot winkelgebied EN vervuilende industrie EN high-tech industrie EN elektra/riool/water EN politie/brandweer/ambulance EN school etc. etc.
Grotere maps dus meer vrijheid. Dat was wat de eerste simcity's leuk maakte. Sommige mensen vinden het hele sharing and caring concept van steden die alles delen niet zo leuk.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_123952624
Ik heb info gevonden over waarom de goksteden niet goed werken!

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/0/9359531.page#27594923

quote:
Apparently when your city begins building up hotels, tourist Sims will enter the hotels and will not leave normally. If/when they do, it is usually to leave town immediately or, in rare instances, get turned into normal city agents.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:17:39 #164
367531 AppleMartini
Chuckaplopper
pi_123952631
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Grotere maps dus meer vrijheid. Dat was wat de eerste simcity's leuk maakte. Sommige mensen vinden het hele sharing and caring concept van steden die alles delen niet zo leuk.
En toch ligt daar het fundament van de game ^O^
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:17:40 #165
343369 Laser.
Love Always Shines
pi_123952633
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:15 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Zorgen dat je GM-trucks goed heen en weer kunnen rijden van je TD naar de snelweg.
Maar heeft dit ook te maken met andere steden? Want wat als ik maar 1 stad heb in de regio? En als het inderdaad aan andere steden ligt, moet ik dan een nieuwe stad aanmaken en zorgen dat daar weer veel vraag is voor plastic door veel commerciele gebouwen te plaatsen? :)
pi_123952644
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Grotere maps dus meer vrijheid. Dat was wat de eerste simcity's leuk maakte. Sommige mensen vinden het hele sharing and caring concept van steden die alles delen niet zo leuk.
Voor die mensen is SC5 niet gemaakt :)
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:18:00 #167
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123952649
Ik heb alleen last van een luie universiteit, elke keer denk ik meer dan 2000 studenten te krijgen en dan wordt er in de ochtend gevraagd om nieuwe leraren, waarschijnlijk omdat die hufters blijven liggen oid. Dus hang ik weer op 1700 :(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_123952673
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:17 schreef Laser. het volgende:

[..]

Maar heeft dit ook te maken met andere steden? Want wat als ik maar 1 stad heb in de regio? En als het inderdaad aan andere steden ligt, moet ik dan een nieuwe stad aanmaken en zorgen dat daar weer veel vraag is voor plastic door veel commerciele gebouwen te plaatsen? :)
Niet als je exporteert naar de GM.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:19:13 #169
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_123952691
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:17 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Voor die mensen is SC5 niet gemaakt :)
Ja mag zijn, maar als ze grotere maps introduceren kan je beide partijen tevreden houden. Steeds vaker wordt er juist voor je bepaald hoe je een spel moet gaan spelen. Bij Assassins Creed is dat bijvoorbeeld al helemaal extreem.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:20:01 #170
35189 Troel
scherp en bot
pi_123952722
De Great Works gaat lekker trouwens. Alle legeringen zijn al geleverd, plastic gaat zijn gangetje en ook de processoren wordt hard aan gewerkt.
* Troel is trots op Regio 2 :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:20:29 #171
343369 Laser.
Love Always Shines
pi_123952743
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:18 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Niet als je exporteert naar de GM.
En GM is? :D

edit: ^ oh Great Works? :P
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:20:42 #172
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_123952758
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:15 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

dat van die trade posten heb ik ook zo ingericht. Heb ook 2 fabrieken vol ge-upgrade.

@vinno; ok nice. hoe voorkom je dat je stad kopje onder gaat als je fabrieken geen supply krijgen?
Ohja, schiet me nu te binnen dat ik toen ook nog 2 recycling "fabrieken" had, dus ik was niet 100% afhankelijk van mijn trade depots. Ook deze had ik gesloopt zodra ik TV's kon maken (of in ieder geval eentje, weet niet meer zeker).
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:20:47 #173
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123952759
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Grotere maps dus meer vrijheid. Dat was wat de eerste simcity's leuk maakte. Sommige mensen vinden het hele sharing and caring concept van steden die alles delen niet zo leuk.
Dan moet je gewoon lekker terug gaan naar SC4, dat is ook nog goed te doen hoor. Ik vind ze beide geweldig en als het ooit zo ver komt dat ze het sc4 concept in sc reboot (niet 5) kunnen combineren ben ik helemaal blij. Maar SC vind ik een erg leuk concept en erg verslavend ondanks de mapgrootte.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:21:44 #174
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123952798
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:20 schreef Troel het volgende:
De Great Works gaat lekker trouwens. Alle legeringen zijn al geleverd, plastic gaat zijn gangetje en ook de processoren wordt hard aan gewerkt.
* Troel is trots op Regio 2 :)
Laat je nog wat processors voor mij over? :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:22:21 #175
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_123952831
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:20 schreef jogy het volgende:

[..]

Dan moet je gewoon lekker terug gaan naar SC4, dat is ook nog goed te doen hoor. Ik vind ze beide geweldig en als het ooit zo ver komt dat ze het sc4 concept in sc reboot (niet 5) kunnen combineren ben ik helemaal blij. Maar SC vind ik een erg leuk concept en erg verslavend ondanks de mapgrootte.
Ja ben ik het met je eens. Ik vermaak me vooralsnog prima met SC5, maar ik zou het positief vinden als maxis/EA mensen de mogelijkheid geeft om te doen wat ze leuk vinden.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_123952836
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:20 schreef Laser. het volgende:

[..]

En GM is? :D

edit: ^ oh Great Works? :P
Nee, Global Market, Great Works is GW :P
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:23:18 #177
389324 Sfeermaker
Knock knock
pi_123952877
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:07 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Heb je het uberhaupt gespeeld? Zolang je het speelt zoals het bedoelt is, heb je zat ruimte. Je hoeft niet op die postzegel EN ladingen woningen EN een groot winkelgebied EN vervuilende industrie EN high-tech industrie EN elektra/riool/water EN politie/brandweer/ambulance EN school etc. etc.
Een echte stad kent wel én én, en ja, ik heb de Beta postzegel volgebouwd.
Nogmaals, prachtig spel, alleen zo zonde van de kleine bouwruimte.
The distance between insanity and genius is measured only by success
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:23:21 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_123952880
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:21 schreef jogy het volgende:

[..]

Laat je nog wat processors voor mij over? :').
Ja, die van mij gaan naar inmiddels naar de export ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:24:06 #179
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123952921
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja ben ik het met je eens. Ik vermaak me vooralsnog prima met SC5, maar ik zou het positief vinden als maxis/EA mensen de mogelijkheid geeft om te doen wat ze leuk vinden.
True! En als de pc het niet aan kan dan is dat het probleem van de pc zelf. Eventueel dat Maxis er een waarschuwing bij zet oid. Al vliegt mijn pc er nu wel doorheen en kan ik me niet voorstellen dat het heel snel veel slechter wordt eigenlijk. Eventueel over een paar maanden als ze heel veel overcapaciteit hebben :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_123952922
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja mag zijn, maar als ze grotere maps introduceren kan je beide partijen tevreden houden. Steeds vaker wordt er juist voor je bepaald hoe je een spel moet gaan spelen. Bij Assassins Creed is dat bijvoorbeeld al helemaal extreem.
Met grotere maps, die alles in één kunnen, raak je het complete regio gedeelte kwijt, een belangrijk deel van wat het spel is.

Ik ben van mening dat de 'het-is-niet-sc4-het-is-niet-groot-genoeg' eerst maar eens sc5 moeten spelen zoals het bedoeld is en er dan achter komen dat 7 verschillende steden 'tegelijk' spelen best wel een toffe en moeilijke uitdaging is.
pi_123952991
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:23 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

Een echte stad kent wel én én, en ja, ik heb de Beta postzegel volgebouwd.
Nogmaals, prachtig spel, alleen zo zonde van de kleine bouwruimte.
Zolang je niet meerdere postzegels 'tegelijk' in de plus houdt, ken je het spel niet.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:25:39 #182
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123953005
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:23 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

Een echte stad kent wel én én, en ja, ik heb de Beta postzegel volgebouwd.
Nogmaals, prachtig spel, alleen zo zonde van de kleine bouwruimte.
Ik mis het niet echt eigenlijk en ik ben een fervent SC4 speler geweest :). Maar ok, als het belangrijk voor je is en je er niet overheen kunt stappen zou ik het gewoon nog ff niet doen. Of je start een regio en claimed 2 of 3 steden?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_123953046
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja ben ik het met je eens. Ik vermaak me vooralsnog prima met SC5, maar ik zou het positief vinden als maxis/EA mensen de mogelijkheid geeft om te doen wat ze leuk vinden.
Als je alle mensen tevreden wil stellen moeten ze het nogal uitbreiden. Zei maken een spel, dat een boel mensen aanspreekt en verkoopt, dat is neem ik aan voldoende voor hun.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:28:25 #184
389324 Sfeermaker
Knock knock
pi_123953133
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:25 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Zolang je niet meerdere postzegels 'tegelijk' in de plus houdt, ken je het spel niet.
Ik heb het spel niet gekocht dus ik ken het spel niet klinkt toch wat logischer, vind je niet? ;)
The distance between insanity and genius is measured only by success
pi_123953246
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:28 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

Ik heb het spel niet gekocht dus ik ken het spel niet klinkt toch wat logischer, vind je niet? ;)
Ja, maar je wil het ook niet kennen, omdat het niet exact sc4 is met betere graphics. Mensen die het wel kennen (ik bijv.) zeggen je dat als je met meerdere steden in een regio speelt, dat het daar verdomt dicht in de buurt komt.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:33:51 #186
389324 Sfeermaker
Knock knock
pi_123953354
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:24 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Met grotere maps, die alles in één kunnen, raak je het complete regio gedeelte kwijt, een belangrijk deel van wat het spel is.

Ik ben van mening dat de 'het-is-niet-sc4-het-is-niet-groot-genoeg' eerst maar eens sc5 moeten spelen zoals het bedoeld is en er dan achter komen dat 7 verschillende steden 'tegelijk' spelen best wel een toffe en moeilijke uitdaging is.
De uitdaging van SimCity is wat mij betreft een zo mooi mogelijke stad bouwen waarbij cityplanning centraal staat. Nu is een gezonde economie waarborgen het hoofddoel, dus vrees ik dat dit spel niet voor mij geschikt is. Ik wil als oude rot graag gewoon meer van sc3000/sc4, terug in een modern jasje, nu met graphics waar je je vingers bij aflikt.
The distance between insanity and genius is measured only by success
pi_123953367
Kun je eigenlijk je stad in een regio (regio 1) verwijderen en opnieuw beginnen?
If not now, then when.
pi_123953402
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:33 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

De uitdaging van SimCity is wat mij betreft een zo mooi mogelijke stad bouwen waarbij cityplanning centraal staat. Nu is een gezonde economie waarborgen het hoofddoel, dus vrees ik dat dit spel niet voor mij geschikt is. Ik wil als oude rot graag gewoon meer van sc3000/sc4, terug in een modern jasje, nu met graphics waar je je vingers bij aflikt.
Zie, je kent SC5 dus niet. Cityplanning zit er nog veel meer in, alleen nu verdeeld over de steden in de regio.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:36:57 #189
35189 Troel
scherp en bot
pi_123953486
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Kun je eigenlijk je stad in een regio (regio 1) verwijderen en opnieuw beginnen?
Nee
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123953520
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:36 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee
Slecht.
If not now, then when.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:38:39 #191
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_123953555
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:33 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

De uitdaging van SimCity is wat mij betreft een zo mooi mogelijke stad bouwen waarbij cityplanning centraal staat. Nu is een gezonde economie waarborgen het hoofddoel, dus vrees ik dat dit spel niet voor mij geschikt is. Ik wil als oude rot graag gewoon meer van sc3000/sc4, terug in een modern jasje, nu met graphics waar je je vingers bij aflikt.
Ja ik had er wat dat betreft ook meer van verwacht. Ik had vooral niet verwacht dat het hele systeem zo kut zou werken. Inloggen op servers enz. Elke nieuwe server eerst de tutorial laden... Niks lokaal opgeslagen, rollbacks, stad per server die alleen op die ene server staat, kleine maps, vooraf gecreëerde maps in plaats van custom maps die je zelf kon maken enz. Allemaal van die puntjes die juist de vorige simcity's zo leuk maakten.
Nu voelt het vaak een beetje als een soort farmville. Mensen hebben allemaal een eigen account en delen allerlei dingen. 'Een hek ruilen voor een plank voor je schuur'-idee krijg ik er soms een beetje van. Te commercieel en het oorspronkelijke simcityconcept uit het oog verloren.

Begrijp me overigens niet verkeerd, ik vind het nog steeds leuk en erg verslavend, maar naar mijn mening hadden ze er nog meer uit kunnen halen. Dit is overigens geen 'vroeger was alles beter' rant.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:43:02 #192
35235 Punkerdude
Chill Manager
pi_123953716
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:39 schreef Pheno het volgende:

[..]

geen idee, maar waarom zou je dat willen? gaat je baas je controleren?
het komt weleens voor dat ik in slaap val terwijl de simcity launcher aanstaat. Origin ziet dit als 'gespeelde' tijd. Sta nu al op ruim 70+ uur gespeeld terwijl het maar de helft hoort te zijn.
Just wanna know hoeveel uur ik 'echt' speel...
Later pater,
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:46:16 #193
389324 Sfeermaker
Knock knock
pi_123953841
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nu voelt het vaak een beetje als een soort farmville. ... 'Een hek ruilen voor een plank voor je schuur'-idee krijg ik er soms een beetje van.
Komische vergelijking :D en deels waar ook! Bouw jij die afvalverwerking troep effe, dan voorzie ik jouw stad van stroom en water :').

Ik heb alleen de Beta gespeeld, dus ben niet bekend met de andere gebreken, ben het wel helemaal met je eens dat er veel meer in had gezeten, als ze wat meer hadden geluisterd naar de behoeftes van de oude sc community.

[ Bericht 11% gewijzigd door Sfeermaker op 12-03-2013 13:00:21 ]
The distance between insanity and genius is measured only by success
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:46:18 #194
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123953843
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Slecht.
Komt waarschijnlijk wel hoor. Zou anders wel karig zijn :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_123953892
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 03:14 schreef kensei het volgende:
Blijkbaar kan je wegen ook verticaal bouwen

[ afbeelding ]
lol dat is mij nog niet gelukt:p
pi_123954003
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:46 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

Komische vergelijking :D en deels waar ook! Bouw jij die afvalverwerking troep effe, dan voorzie ik jouw stad van stroom en water :').

Ik heb alleen de Beta gespeeld, dus ben niet bekend met de andere gebreken, ben het wel helemaal met je eens dat er veel meer in had gezeten, als ze wat meer hadden geluisterd naar de behoeftes van de oude sc community.
Dat is als je samen in een regio speelt. Als je alleen speelt, bouw je dat allemaal zelf.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:52:31 #197
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123954107
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:46 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

Komische vergelijking :D en deels waar ook! Bouw jij die afvalverwerking troep effe, dan voorzie ik jouw stad van stroom en water :').

Ik heb alleen de Beta gespeeld, dus ben niet bekend met de andere gebreken, ben het wel helemaal met je eens dat er veel meer in had gezeten, als ze wat meer hadden geluisterd naar de behoeftes van de oude sc community.
True, maar daarom hebben ze er ook een reboot van gemaakt om de andere insteek te benadrukken dat het dus geen sc5 is. Het is meer casual geworden en dat trekt als het goed is wel een groter publiek aan. En wie weet wordt Civitas wel wat je van sc hoopte te krijgen. :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:52:35 #198
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_123954110
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:46 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

Komische vergelijking :D en deels waar ook! Bouw jij die afvalverwerking troep effe, dan voorzie ik jouw stad van stroom en water :').

Ik heb alleen de Beta gespeeld, dus ben niet bekend met de andere gebreken, ben het wel helemaal met je eens dat er veel meer in had gezeten, als ze wat meer hadden geluisterd naar de behoeftes van de oude sc community.
Ja klopt maar het natuurlijk commercieel aantrekkelijker om games steeds neer arcade en mainstream te maken. Vooral ook omdat je ziet dat 30-,40-,50-plussers een steeds grotere doelgroep worden voor gamemakers. Die groep wordt steeds groter.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_123954135
En toch zou ik met grotere maps niet meer van alles gaan bouwen, maar juist alles mooier bouwen.. Nu moet te veel rekening houden met het efficiënt (hokjes) bouwen zodat ik meer kwijt kan en wordt het resultaat minder mooi dan ik wil.. Als ik krullende wegen rondom mijn centrum wil met buitenwijken dan gaat mij dat ten koste van grote plopables als ik verder in de game zit.. Je moet nu al rekening houden dat 1/3 van je map later opgeslokt wordt door recycling centers/mijnen/specialisatiefabrieken/expo centers/noem het allemaal maar op.. En dan wil ik zelf graag nog een grote populatie erbij krijgen waarbij de stad natuurlijk oogt in plaats van eerst wat laagbouw en ineens torenhoge flats..
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:53:33 #200
384187 DeGemaskerdeMuchacho
Blinde paniek zij met ons.
pi_123954154
Iemand tips voor een efficiënt wegennet? Heb die wegen met trambaan (en tram) en toch staat het overal vast...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')