Vooral een buffer qua winst is denk ik heel belangrijk. Als een casino $2.500 per uur kost, dan moet je zorgen dan je minimaal dat aan winst maakt. Daar ben ik de mist in gegaan....quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:17 schreef Vinno het volgende:
[..]
Ja klopt ja, dat hielp wel iets idd.
Maar mijn profit schoot zo in de min, dat mijn stad bijna over de kop ging en ik de helft overal qua faciliteiten enzo moest slopen...
Dus heb de casino's maar weer weg gehaald. Eerst maar eens op andere manier een buffer qua geld maken.
en je kan meer touristen je stad in krijgen omdat je beter upgrades voor je casino's kan kopen.. maarja, dan moet je wel eerst zover zien te komen dat je een ton per dag kan verdienen aan die klotedingenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:21 schreef jogy het volgende:
Ja die upgrades hebben niet echt veel toegvoegde waarde naast dat het er wel grappig uitziet volgens mij.
dan ga ik die dus niet kopenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:21 schreef jogy het volgende:
Ja die upgrades hebben niet echt veel toegvoegde waarde naast dat het er wel grappig uitziet volgens mij.
Die heb ik gehaald, heb een tijdje heel erg goed gedraaid, 3 gokhallen vol, veel medium wealth aan het blackjacken, elke avond rockconcert in expo volledig uitverkocht, etc. Alleen van de een op andere dag is dat allemaal ingestort.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:19 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
Vooral een buffer qua winst is denk ik heel belangrijk. Als een casino $2.500 per uur kost, dan moet je zorgen dan je minimaal dat aan winst maakt. Daar ben ik de mist in gegaan....
Tot nu toe lijkt de eerste upgrade van het Gok hoofdkwartier ( $100K per dag) een mythe voor mij...
Maar hetzelfde geldt voor andere upgrades zoals bijvoorbeeld consumer tech HQ van trade en dergelijkequote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:22 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
en je kan meer touristen je stad in krijgen omdat je beter upgrades voor je casino's kan kopen.. maarja, dan moet je wel eerst zover zien te komen dat je een ton per dag kan verdienen aan die klotedingen
meer handelsdepots? = meer shipments = meer cashquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:29 schreef Ffukkie-slim het volgende:
oliebronnen en een handelsdepot, welke alleen maar olie verkoopt. Toch verdien ik maar max. 80K van de 160K om het aardolie Inc. te upgraden..?
Loopt het wel goed genoeg door? Geen waarschuwingen dat je opslag vol zit? Heb je genoeg vrachtwagentjes staan voor vervoer? (4 bij de oliebronnen volgens mij)quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:29 schreef Ffukkie-slim het volgende:
Oke wat doe ik fout? ik heb 2 fully maxed out oliebronnen en een handelsdepot, welke alleen maar olie verkoopt. Toch verdien ik maar max. 80K van de 160K om het aardolie Inc. te upgraden..?
Ga ik vanavond uitvogelenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:18 schreef hiddit het volgende:
[..]
haha vraag me ook wel af wat er gebeurd
Je hebt minimaal 4 bronnen nodig en ook 4 of 5 handelsdepots.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:29 schreef Ffukkie-slim het volgende:
Oke wat doe ik fout? ik heb 2 fully maxed out oliebronnen en een handelsdepot, welke alleen maar olie verkoopt. Toch verdien ik maar max. 80K van de 160K om het aardolie Inc. te upgraden..?
Ja. Nee. Ja.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:31 schreef jogy het volgende:
[..]
Loopt het wel goed genoeg door? Geen waarschuwingen dat je opslag vol zit? Heb je genoeg vrachtwagentjes staan voor vervoer? (4 bij de oliebronnen volgens mij)
In principe is één handelsdepot met alleen maar olieopslag ook wel ok.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:33 schreef lordteddybeer het volgende:
[..]
Je hebt minimaal 4 bronnen nodig en ook 4 of 5 handelsdepots.
Meer depots bouwen, volledig maxen qua transport, zorg dat je depot dichtbij je oliebronnen zit en bij de uitgang van je stad, en zodra het mogelijk is zorgen voor een handelspoort met vervoer via treinen en boten, dan loopt het véél sneller door.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:29 schreef Ffukkie-slim het volgende:
Oke wat doe ik fout? ik heb 2 fully maxed out oliebronnen en een handelsdepot, welke alleen maar olie verkoopt. Toch verdien ik maar max. 80K van de 160K om het aardolie Inc. te upgraden..?
Ja daar heb ik dus over gelezen, dat er dan (heb je toevallig een vliegveld???) er dan opeens veel rijke toeristen komen en die schijnen dan alle medium toeristen te "vervangen", waardoor dus alles wat afhankelijk is van medium toeristen in elkaar stort...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:22 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Die heb ik gehaald, heb een tijdje heel erg goed gedraaid, 3 gokhallen vol, veel medium wealth aan het blackjacken, elke avond rockconcert in expo volledig uitverkocht, etc. Alleen van de een op andere dag is dat allemaal ingestort.
"volledig maxen qua transport" Hoe bedoel je dat? Je wells/mines maxen of je depots maxen? Dat tweede, ik heb nog eens goed opgelet, maar dat is volgens mij echt alleen voor freight van je fabrieken naar je commercie.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:34 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Meer depots bouwen, volledig maxen qua transport, zorg dat je depot dichtbij je oliebronnen zit en bij de uitgang van je stad, en zodra het mogelijk is zorgen voor een handelspoort met vervoer via treinen en boten, dan loopt het véél sneller door.
Hoeveel vaten produceren je bronnen per uur trouwens?
Heb een vliegveld inderdaad, zou best kunnen dat het daarna fout is gegaan. Zal het vliegveld dalijk dichtgooien voor een paar maanden, kijken wat er gebeurd. Thanks.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:35 schreef Vinno het volgende:
[..]
Ja daar heb ik dus over gelezen, dat er dan (heb je toevallig een vliegveld???) er dan opeens veel rijke toeristen komen en die schijnen dan alle medium toeristen te "vervangen", waardoor dus alles wat afhankelijk is van medium toeristen in elkaar stort...
Ja misschien dat dat helptquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:36 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Heb een vliegveld inderdaad, zou best kunnen dat het daarna fout is gegaan. Zal het vliegveld dalijk dichtgooien voor een paar maanden, kijken wat er gebeurd. Thanks.
Ik dacht dat export ook via vrachtwagens gaat die ook nog eens je stad uit moeten. Kan zijn dat ik het verkeerd heb gezien hoor, of dat het een soort van fake vrachtwagen is in de GlassBox engine.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:36 schreef stbabylon het volgende:
[..]
"volledig maxen qua transport" Hoe bedoel je dat? Je wells/mines maxen of je depots maxen? Dat tweede, ik heb nog eens goed opgelet, maar dat is volgens mij echt alleen voor freight van je fabrieken naar je commercie.
Heb overal al 4 vrachtwagens. Bij zowel oliebronnen als depotquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:34 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Meer depots bouwen, volledig maxen qua transport, zorg dat je depot dichtbij je oliebronnen zit en bij de uitgang van je stad, en zodra het mogelijk is zorgen voor een handelspoort met vervoer via treinen en boten, dan loopt het véél sneller door.
Hoeveel vaten produceren je bronnen per uur trouwens?
volgens mij moet olie ook via vrachtwagens je stad uit..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:37 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik dacht dat export ook via vrachtwagens gaat die ook nog eens je stad uit moeten. Kan zijn dat ik het verkeerd heb gezien hoor, of dat het een soort van fake vrachtwagen is in de GlassBox engine.
Bug is het sowieso, want er staat bij mijn gokhallen dat er medium wealth in de slaapkamers zit (30 per gokhal), terwijl in het globale overzicht van bewoners en bezoekers staat dat er 0 medium wealth toeristen zijnquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:37 schreef Vinno het volgende:
[..]
Ja misschien dat dat helpt
Maar in feite is dat wel een bug hoor, zeggen ze tenminste. Want het zou niet uit moeten maken
Dat dacht ik dus ook.. toen ik een extra weg had aangelegd van mijn depot direct naar de uitgang (zonder verdere vertakkingen, dus die weg werd enkel gebruikt voor de depots) leek mijn export opeens veel sneller te gaan.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:39 schreef mschol het volgende:
[..]
volgens mij moet olie ook via vrachtwagens je stad uit..
twitter:MaxisGuillaume twitterde op zaterdag 09-03-2013 om 21:29:04@booshtv @simcity I'm working on the tourism issues
We'll talk about the fixes soon I'm sure reageer retweet
23.000 per dag keer 4 klopt wel hoor. Het is 4K per 1K olie toch?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:39 schreef Ffukkie-slim het volgende:
[..]
Heb overal al 4 vrachtwagens. Bij zowel oliebronnen als depot
Produceer nu 23.000 vaten per uur
-Edit: per dag![]()
Ja, er gaan duidelijk wagentjes van het depot naar de uitgang, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat dit Maxis-trucks zijn. Die dus uit het niets verschijnen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:41 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook.. toen ik een extra weg had aangelegd van mijn depot direct naar de uitgang (zonder verdere vertakkingen, dus die weg werd enkel gebruikt voor de depots) leek mijn export opeens veel sneller te gaan.
Overigens, toen ik eenmaal via trein en boot ging transporteren had ik nooit meer last van volle depots. Dat is echt de beste oplossing
quote:Freight trucks are used to deliver resources such as coal, ore, oil barrels, crates of tvs, etc. When some resources are deposited in your trade depot, your delivery trucks assigned to that depot carry them to where they are needed.
For example, this is how I set up my Electronics Supply chain.
I make 3 trade depots.
I bulldoze the freight goods room on all 3 of them.
Then I put one as a plastics room, one as a alloy room, and one as a processors room.
I make the alloy and plastics import from the global market.
I make the processor depot export to the global market.
Now you will recieve shipments to the import depots(plastic and alloy) by global trucks(not your own) Then your trucks assigned to that depot will ship the resources to your factory.
When the factory has finished making some processors, the trucks assigned to the factory will ship them to the processor depot.
Then some global trucks from off map will arrive to buy the processors, giving you a profit.
You do not need to buy extra trucks for the export depot, since they aren't ever used. Free trucks from the global market buy your stuff, then drive away.
om verkeer zo vloeiend mogelijk te houden: zo min mogelijk kruispunten, dus waar mogelijk gebruik maken van bochtenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:48 schreef Laser. het volgende:
Zo, ik heb nu jullie tips nodig.
Ik heb SimCity gekocht en had alleen enkele afbeeldingen en 1 korte gameplay video gezien. Handleiding heb ik ook niet gelezen aangezien ik het de eerste paar dagen zelf wou uitproberen.
De handleiding ga ik er zometeen ook bijpakken, staan vast nog dingen in die ik niet weet. Anyway, ik heb al een aantal steden gebouwd en merk dat er altijd een aantal dingen fout gaan:
1) Het verkeer staat vaak vast op verschillende plekken in de stad. Ondanks dat ik bussen en trams laat rondrijden. Alle wegen zijn volledig geupgrade. Nu hoorde ik dat het beter is om enkele brede wegen te hebbn en de rest medium density?
meer garbage trucks ploppen of extra trucks uit andere stad laten komen, mogelijk heeft het ook te maken met punt 1quote:2) Vuil. Als mijn stad eenmaal groot is (~100k+) wordt maar 1/3e van het vuil opgehaald. Dit geldt ook voor recycle.
zie 1quote:3) Gebouwen branden af. Ondanks ik een flink aantal brandweerwagens heb rondrijden branden er altijd nog gebouwen af. Dit heeft zeker met punt 1 te maken.
4) Hoge criminaliteit. Ik heb veel politie, maar ik denk ook dat door punt 1 alles vast komt te staan.
ik gok dat als je criminaliteit lager is er ook meer toeristen komen, maar toeristen zijn nog wat bugged als ik hier zo mee leesquote:5) Hoe trek ik nou touristen? Er staan hotels in de buurt van een casino. Maar de enige mensen die graag komen zijn de criminelen.
meer commercie en tradedepotsquote:6) Fabrieken klagen dat zij hun freight nergens kwijt kunnen. Hoe los ik dit op? Trade depot plaatsen met een freight opslag en exporteren? Moet ik verder nog iets doen?
langzaam aan opbouwen is het advies van mijn kantquote:7) Vaak sta ik in het rood. Zeg maar rond de -5k per uur. Dit komt waarschijnlijk omdat ik teveel vuiniswagens, brandweerwagens, ambulances en poltieauto's rond laat rijden in de stand en deze allemaal vast komen te staan (zie punt 1).
quote:Dus ja, wie heeft er tips?
Pathing is lastig, heel lastig. Zorg er iig voor dat je meerdere hoofdwegen hebt voor je woon/werk en je trade.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:48 schreef Laser. het volgende:
Zo, ik heb nu jullie tips nodig.
Ik heb SimCity gekocht en had alleen enkele afbeeldingen en 1 korte gameplay video gezien. Handleiding heb ik ook niet gelezen aangezien ik het de eerste paar dagen zelf wou uitproberen.
De handleiding ga ik er zometeen ook bijpakken, staan vast nog dingen in die ik niet weet. Anyway, ik heb al een aantal steden gebouwd en merk dat er altijd een aantal dingen fout gaan:
1) Het verkeer staat vaak vast op verschillende plekken in de stad. Ondanks dat ik bussen en trams laat rondrijden. Alle wegen zijn volledig geupgrade. Nu hoorde ik dat het beter is om enkele brede wegen te hebbn en de rest medium density?
Meer vuilniswagensquote:2) Vuil. Als mijn stad eenmaal groot is (~100k+) wordt maar 1/3e van het vuil opgehaald. Dit geldt ook voor recycle.
Ja, brandweerwagens krijgen geen voorrang en staan dus gewoon in de file.quote:3) Gebouwen branden af. Ondanks ik een flink aantal brandweerwagens heb rondrijden branden er altijd nog gebouwen af. Dit heeft zeker met punt 1 te maken.
Yepquote:4) Hoge criminaliteit. Ik heb veel politie, maar ik denk ook dat door punt 1 alles vast komt te staan.
Winkels en gebouwen uit de tourist specialquote:5) Hoe trek ik nou touristen? Er staan hotels in de buurt van een casino. Maar de enige mensen die graag komen zijn de criminelen.
Winkelsquote:6) Fabrieken klagen dat zij hun freight nergens kwijt kunnen. Hoe los ik dit op? Trade depot plaatsen met een freight opslag en exporteren? Moet ik verder nog iets doen?
-k/h is helemaal niet erg, zolang je genoeg exporteert, maar ja, punt 1.quote:7) Vaak sta ik in het rood. Zeg maar rond de -5k per uur. Dit komt waarschijnlijk omdat ik teveel vuiniswagens, brandweerwagens, ambulances en poltieauto's rond laat rijden in de stand en deze allemaal vast komen te staan (zie punt 1).
Dus ja, wie heeft er tips?
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:00 schreef Vinno het volgende:
Zit weer op mijn werk over vanalles na te denken, vandaar dat ik vragen stel die ik vast ook zelf wel kan uitdokteren. Maar kan hier niet spelen
Gewoon slopen en grotere bouwen anders.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:00 schreef Vinno het volgende:
Kan je na een tijdje ook unlocken dat je meer dan 3 toeristische attracties kan bouwen?
Nog geen nieuws over geloof ik, other than dat Ocean Quigley genoemd heeft dat ze uiteindelijk groter zullen worden.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:02 schreef Sfeermaker het volgende:
Is er al nieuws over de postzegel map, wordt die nog uitgebreid tot de grootte van een ansichtkaart of moeten we dan nog 2 jaar wachten totdat de community het modden beheerst?
Ok, bedankt voor de info! Dan wacht ik nog even met kopenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:04 schreef AppleMartini het volgende:
[..]
Nog geen nieuws over geloof ik, other than dat Ocean Quigley genoemd heeft dat ze uiteindelijk groter zullen worden.
Heb je het uberhaupt gespeeld? Zolang je het speelt zoals het bedoelt is, heb je zat ruimte. Je hoeft niet op die postzegel EN ladingen woningen EN een groot winkelgebied EN vervuilende industrie EN high-tech industrie EN elektra/riool/water EN politie/brandweer/ambulance EN school etc. etc.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:05 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Ok, bedankt voor de info! Dan wacht ik nog even met kopen
Alleen oppassen dat je niet per ongeluk al je geld uitgeeft vlak voor het uur om is.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:05 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Als je eenmaal inkomsten genereert uit handel in bijv. processors of tv's / toeristische attracties, maakt het eigenlijk niet meer uit of je qua belasting in de min of de plus zit. Voelt wel raar, sta je dik in het rood qua uurkosten, maar krijg je toch 100.000'en binnen via je processorfabriek en toeristische gebouwen.
Vrachtwagens die het naar een trade depot rijden. Heeft je TD een plastic addon?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:07 schreef Laser. het volgende:
Als ik een recycle fabriek heb met een metaal en plastic opslag, dan krijg ik soms de melding dat de opslag van de plastic vol zit. Ondanks dat ik het heb staan op exporteren. Hoe werkt dit exporteren dan?
Oh dat bedoelde ik trouwens. De TD zeurt dat de opslag vol is.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:08 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Vrachtwagens die het naar een trade depot rijden. Heeft je TD een plastic addon?
Ja had ik ook bij mij vorige stad.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:09 schreef Curlbrah het volgende:
Nogmaals;
weet iemand hoe je het zover krijgt om consumer electronics te maken??
en dan bedoel ik genoeg winst met processors; verdien nu enorm veel maar je moet 1,5 miljoen oid verdienen en dat is nog teveel atm
uitbreiden. tevens 2 trade posten met 2 opslag plaatsen en 4 vrachtwagens werken beter dan 1 trade post met 4 opslagplaatsen en 4 vrachtwagens.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:09 schreef Curlbrah het volgende:
Nogmaals;
weet iemand hoe je het zover krijgt om consumer electronics te maken??
en dan bedoel ik genoeg winst met processors; verdien nu enorm veel maar je moet 1,5 miljoen oid verdienen en dat is nog teveel atm
Wat is het nut van dat laatste dan?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:10 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
uitbreiden. tevens 2 trade posten met 2 opslag plaatsen en 4 vrachtwagens werken beter dan 1 trade post met 4 opslagplaatsen en 4 vrachtwagens.
Ook een goeie truc is om je trade posten eerst helemaal vol te laten lopen en dan vlak na middernacht de export functie weer aan te zetten.
Die hebben ze uitgezet vanwege de serverloadquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:13 schreef abruzzese het volgende:
Ik wilde graag weten hoe je de cheats laat werken in SimCity .
Deze cheats werken bij mij niet en ik speel in sandbox mode .
http://www.ign.com/cheats/games/simcity-pc-128952
Ik lees graag jouw antwoord .
Zorgen dat je GM-trucks goed heen en weer kunnen rijden van je TD naar de snelweg.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:10 schreef Laser. het volgende:
[..]
Oh dat bedoelde ik trouwens. De TD zeurt dat de opslag vol is.
dat van die trade posten heb ik ook zo ingericht. Heb ook 2 fabrieken vol ge-upgrade.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:10 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
uitbreiden. tevens 2 trade posten met 2 opslag plaatsen en 4 vrachtwagens werken beter dan 1 trade post met 4 opslagplaatsen en 4 vrachtwagens.
Ook een goeie truc is om je trade posten eerst helemaal vol te laten lopen en dan vlak na middernacht de export functie weer aan te zetten.
Het is ff aanpoten maar wel te doen hoor, ik heb op een gegeven moment 3 volledig opgepimpte chipsfabrieken gemaakt en daar heb ik het mee gered, je moet alleen heel goed letten op de toevoer van grondstoffen. Ik heb nu een volledig gepimpte tv/pc fabriek en nergens last meer vanquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:09 schreef Curlbrah het volgende:
Nogmaals;
weet iemand hoe je het zover krijgt om consumer electronics te maken??
en dan bedoel ik genoeg winst met processors; verdien nu enorm veel maar je moet 1,5 miljoen oid verdienen en dat is nog teveel atm
Dan heb je in een keer een grote voorraad die geexporteerd wordt, daardoor wordt er sneller geexporteerd en dus meer.quote:
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik je helemaal begrijp?
lastig uit te leggen dit zonder foto'squote:
Grotere maps dus meer vrijheid. Dat was wat de eerste simcity's leuk maakte. Sommige mensen vinden het hele sharing and caring concept van steden die alles delen niet zo leuk.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Heb je het uberhaupt gespeeld? Zolang je het speelt zoals het bedoelt is, heb je zat ruimte. Je hoeft niet op die postzegel EN ladingen woningen EN een groot winkelgebied EN vervuilende industrie EN high-tech industrie EN elektra/riool/water EN politie/brandweer/ambulance EN school etc. etc.
quote:Apparently when your city begins building up hotels, tourist Sims will enter the hotels and will not leave normally. If/when they do, it is usually to leave town immediately or, in rare instances, get turned into normal city agents.
En toch ligt daar het fundament van de gamequote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Grotere maps dus meer vrijheid. Dat was wat de eerste simcity's leuk maakte. Sommige mensen vinden het hele sharing and caring concept van steden die alles delen niet zo leuk.
Maar heeft dit ook te maken met andere steden? Want wat als ik maar 1 stad heb in de regio? En als het inderdaad aan andere steden ligt, moet ik dan een nieuwe stad aanmaken en zorgen dat daar weer veel vraag is voor plastic door veel commerciele gebouwen te plaatsen?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zorgen dat je GM-trucks goed heen en weer kunnen rijden van je TD naar de snelweg.
Voor die mensen is SC5 niet gemaaktquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Grotere maps dus meer vrijheid. Dat was wat de eerste simcity's leuk maakte. Sommige mensen vinden het hele sharing and caring concept van steden die alles delen niet zo leuk.
Niet als je exporteert naar de GM.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:17 schreef Laser. het volgende:
[..]
Maar heeft dit ook te maken met andere steden? Want wat als ik maar 1 stad heb in de regio? En als het inderdaad aan andere steden ligt, moet ik dan een nieuwe stad aanmaken en zorgen dat daar weer veel vraag is voor plastic door veel commerciele gebouwen te plaatsen?
Ja mag zijn, maar als ze grotere maps introduceren kan je beide partijen tevreden houden. Steeds vaker wordt er juist voor je bepaald hoe je een spel moet gaan spelen. Bij Assassins Creed is dat bijvoorbeeld al helemaal extreem.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Voor die mensen is SC5 niet gemaakt
En GM is?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:18 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Niet als je exporteert naar de GM.
Ohja, schiet me nu te binnen dat ik toen ook nog 2 recycling "fabrieken" had, dus ik was niet 100% afhankelijk van mijn trade depots. Ook deze had ik gesloopt zodra ik TV's kon maken (of in ieder geval eentje, weet niet meer zeker).quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:15 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
dat van die trade posten heb ik ook zo ingericht. Heb ook 2 fabrieken vol ge-upgrade.
@vinno; ok nice. hoe voorkom je dat je stad kopje onder gaat als je fabrieken geen supply krijgen?
Dan moet je gewoon lekker terug gaan naar SC4, dat is ook nog goed te doen hoor. Ik vind ze beide geweldig en als het ooit zo ver komt dat ze het sc4 concept in sc reboot (niet 5) kunnen combineren ben ik helemaal blij. Maar SC vind ik een erg leuk concept en erg verslavend ondanks de mapgrootte.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Grotere maps dus meer vrijheid. Dat was wat de eerste simcity's leuk maakte. Sommige mensen vinden het hele sharing and caring concept van steden die alles delen niet zo leuk.
Laat je nog wat processors voor mij over?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:20 schreef Troel het volgende:
De Great Works gaat lekker trouwens. Alle legeringen zijn al geleverd, plastic gaat zijn gangetje en ook de processoren wordt hard aan gewerkt.
* Troel is trots op Regio 2
Ja ben ik het met je eens. Ik vermaak me vooralsnog prima met SC5, maar ik zou het positief vinden als maxis/EA mensen de mogelijkheid geeft om te doen wat ze leuk vinden.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:20 schreef jogy het volgende:
[..]
Dan moet je gewoon lekker terug gaan naar SC4, dat is ook nog goed te doen hoor. Ik vind ze beide geweldig en als het ooit zo ver komt dat ze het sc4 concept in sc reboot (niet 5) kunnen combineren ben ik helemaal blij. Maar SC vind ik een erg leuk concept en erg verslavend ondanks de mapgrootte.
Een echte stad kent wel én én, en ja, ik heb de Beta postzegel volgebouwd.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Heb je het uberhaupt gespeeld? Zolang je het speelt zoals het bedoelt is, heb je zat ruimte. Je hoeft niet op die postzegel EN ladingen woningen EN een groot winkelgebied EN vervuilende industrie EN high-tech industrie EN elektra/riool/water EN politie/brandweer/ambulance EN school etc. etc.
Ja, die van mij gaan naar inmiddels naar de exportquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Laat je nog wat processors voor mij over?.
True! En als de pc het niet aan kan dan is dat het probleem van de pc zelf. Eventueel dat Maxis er een waarschuwing bij zet oid. Al vliegt mijn pc er nu wel doorheen en kan ik me niet voorstellen dat het heel snel veel slechter wordt eigenlijk. Eventueel over een paar maanden als ze heel veel overcapaciteit hebbenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja ben ik het met je eens. Ik vermaak me vooralsnog prima met SC5, maar ik zou het positief vinden als maxis/EA mensen de mogelijkheid geeft om te doen wat ze leuk vinden.
Met grotere maps, die alles in één kunnen, raak je het complete regio gedeelte kwijt, een belangrijk deel van wat het spel is.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja mag zijn, maar als ze grotere maps introduceren kan je beide partijen tevreden houden. Steeds vaker wordt er juist voor je bepaald hoe je een spel moet gaan spelen. Bij Assassins Creed is dat bijvoorbeeld al helemaal extreem.
Zolang je niet meerdere postzegels 'tegelijk' in de plus houdt, ken je het spel niet.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:23 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Een echte stad kent wel én én, en ja, ik heb de Beta postzegel volgebouwd.
Nogmaals, prachtig spel, alleen zo zonde van de kleine bouwruimte.
Ik mis het niet echt eigenlijk en ik ben een fervent SC4 speler geweestquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:23 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Een echte stad kent wel én én, en ja, ik heb de Beta postzegel volgebouwd.
Nogmaals, prachtig spel, alleen zo zonde van de kleine bouwruimte.
Als je alle mensen tevreden wil stellen moeten ze het nogal uitbreiden. Zei maken een spel, dat een boel mensen aanspreekt en verkoopt, dat is neem ik aan voldoende voor hun.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja ben ik het met je eens. Ik vermaak me vooralsnog prima met SC5, maar ik zou het positief vinden als maxis/EA mensen de mogelijkheid geeft om te doen wat ze leuk vinden.
Ik heb het spel niet gekocht dus ik ken het spel niet klinkt toch wat logischer, vind je niet?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:25 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zolang je niet meerdere postzegels 'tegelijk' in de plus houdt, ken je het spel niet.
Ja, maar je wil het ook niet kennen, omdat het niet exact sc4 is met betere graphics. Mensen die het wel kennen (ik bijv.) zeggen je dat als je met meerdere steden in een regio speelt, dat het daar verdomt dicht in de buurt komt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:28 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Ik heb het spel niet gekocht dus ik ken het spel niet klinkt toch wat logischer, vind je niet?
De uitdaging van SimCity is wat mij betreft een zo mooi mogelijke stad bouwen waarbij cityplanning centraal staat. Nu is een gezonde economie waarborgen het hoofddoel, dus vrees ik dat dit spel niet voor mij geschikt is. Ik wil als oude rot graag gewoon meer van sc3000/sc4, terug in een modern jasje, nu met graphics waar je je vingers bij aflikt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:24 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Met grotere maps, die alles in één kunnen, raak je het complete regio gedeelte kwijt, een belangrijk deel van wat het spel is.
Ik ben van mening dat de 'het-is-niet-sc4-het-is-niet-groot-genoeg' eerst maar eens sc5 moeten spelen zoals het bedoeld is en er dan achter komen dat 7 verschillende steden 'tegelijk' spelen best wel een toffe en moeilijke uitdaging is.
Zie, je kent SC5 dus niet. Cityplanning zit er nog veel meer in, alleen nu verdeeld over de steden in de regio.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:33 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
De uitdaging van SimCity is wat mij betreft een zo mooi mogelijke stad bouwen waarbij cityplanning centraal staat. Nu is een gezonde economie waarborgen het hoofddoel, dus vrees ik dat dit spel niet voor mij geschikt is. Ik wil als oude rot graag gewoon meer van sc3000/sc4, terug in een modern jasje, nu met graphics waar je je vingers bij aflikt.
Neequote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Kun je eigenlijk je stad in een regio (regio 1) verwijderen en opnieuw beginnen?
Ja ik had er wat dat betreft ook meer van verwacht. Ik had vooral niet verwacht dat het hele systeem zo kut zou werken. Inloggen op servers enz. Elke nieuwe server eerst de tutorial laden... Niks lokaal opgeslagen, rollbacks, stad per server die alleen op die ene server staat, kleine maps, vooraf gecreëerde maps in plaats van custom maps die je zelf kon maken enz. Allemaal van die puntjes die juist de vorige simcity's zo leuk maakten.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:33 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
De uitdaging van SimCity is wat mij betreft een zo mooi mogelijke stad bouwen waarbij cityplanning centraal staat. Nu is een gezonde economie waarborgen het hoofddoel, dus vrees ik dat dit spel niet voor mij geschikt is. Ik wil als oude rot graag gewoon meer van sc3000/sc4, terug in een modern jasje, nu met graphics waar je je vingers bij aflikt.
het komt weleens voor dat ik in slaap val terwijl de simcity launcher aanstaat. Origin ziet dit als 'gespeelde' tijd. Sta nu al op ruim 70+ uur gespeeld terwijl het maar de helft hoort te zijn.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
geen idee, maar waarom zou je dat willen? gaat je baas je controleren?
Komische vergelijkingquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nu voelt het vaak een beetje als een soort farmville. ... 'Een hek ruilen voor een plank voor je schuur'-idee krijg ik er soms een beetje van.
Komt waarschijnlijk wel hoor. Zou anders wel karig zijnquote:
lol dat is mij nog niet gelukt:pquote:Op dinsdag 12 maart 2013 03:14 schreef kensei het volgende:
Blijkbaar kan je wegen ook verticaal bouwen
[ afbeelding ]
Dat is als je samen in een regio speelt. Als je alleen speelt, bouw je dat allemaal zelf.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:46 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Komische vergelijkingen deels waar ook! Bouw jij die afvalverwerking troep effe, dan voorzie ik jouw stad van stroom en water
.
Ik heb alleen de Beta gespeeld, dus ben niet bekend met de andere gebreken, ben het wel helemaal met je eens dat er veel meer in had gezeten, als ze wat meer hadden geluisterd naar de behoeftes van de oude sc community.
True, maar daarom hebben ze er ook een reboot van gemaakt om de andere insteek te benadrukken dat het dus geen sc5 is. Het is meer casual geworden en dat trekt als het goed is wel een groter publiek aan. En wie weet wordt Civitas wel wat je van sc hoopte te krijgen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:46 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Komische vergelijkingen deels waar ook! Bouw jij die afvalverwerking troep effe, dan voorzie ik jouw stad van stroom en water
.
Ik heb alleen de Beta gespeeld, dus ben niet bekend met de andere gebreken, ben het wel helemaal met je eens dat er veel meer in had gezeten, als ze wat meer hadden geluisterd naar de behoeftes van de oude sc community.
Ja klopt maar het natuurlijk commercieel aantrekkelijker om games steeds neer arcade en mainstream te maken. Vooral ook omdat je ziet dat 30-,40-,50-plussers een steeds grotere doelgroep worden voor gamemakers. Die groep wordt steeds groter.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:46 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Komische vergelijkingen deels waar ook! Bouw jij die afvalverwerking troep effe, dan voorzie ik jouw stad van stroom en water
.
Ik heb alleen de Beta gespeeld, dus ben niet bekend met de andere gebreken, ben het wel helemaal met je eens dat er veel meer in had gezeten, als ze wat meer hadden geluisterd naar de behoeftes van de oude sc community.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |