ik mis een beetje de traffic flows overzicht, die je in SC4 ook had:quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:52 schreef over_hedge het volgende:
mijn stad stond eerst niet vast. tot dat mijn erts op was en ik alles moest veranderen. en dus ook wegen aanpassen. nu is mijn stad 1 grote file
Allemachtig zeg. Hou nou toch eens op met dat gemekker over die DRMquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:52 schreef mschol het volgende:
voor de geintresseerde:
http://www.change.org/pet(...)ity-and-future-games
niet mij 'aanvallen', ik geef het alleen door, ik snap namelijk prima dat EA drm wil toepassen en heeft dit inderdaad ruim van te voren gemeld..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Allemachtig zeg. Hou nou toch eens op met dat gemekker over die DRMHet is het volste recht van EA om dit in te bouwen en ze hebben dat in alle communicaties gemeld. Als je het zo kut vind, dan had je het spel niet moeten kopen. Klaar
Het is ook niet tegen jouquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:01 schreef mschol het volgende:
[..]
niet mij 'aanvallen', ik geef het alleen door, ik snap namelijk prima dat EA drm wil toepassen en heeft dit inderdaad ruim van te voren gemeld..
Regio wissen en opnieuw starten, of idd failet laten gaan. Steden alleen kun je niet wissen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:10 schreef Laser. het volgende:
Ik zit in een eigen regio en wil mijn stad opnieuw gaan bouwen. Hoe kan ik dit doen? Gewoon failliet gaan en dan een stad opnieuw claimen? Maar kan ik dan wel dezelfde plek krijgen?
Op Reddit zitten nu eenmaal veel meer mensen. Er gaan er niet veel zijn die speciaal op de site van EA gaan registreren om een bug te melden. Ze gaan die lijst daar ook wel gaan lezen als er genoeg aandacht aan besteed wordt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 06:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat ze dit op reddit plaatsen ipv in de supportforums van EA / Maxis. Daar hoort het thuis. Dit is gewon, net als al die beveiligingsbedrijfjes en hackers, aandachtzoekerij. "Kijk ons eens goed zijn....we hebben bugs gevonden"
En wat ik nog veel interessanter vind eigenlijk: waarom zijn al die punten er niet uitgekomen tijdens de beta
Als je gaat zonen zie je aan de ene kant de 'dikkere' gekleurde rand van je zon. Als ietsje verder kijkt zie je een dun gekleurd streepje meelopen om te zien of de density-uitbreiding wel tussen je straten past.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat is nou de correct spacing die je moet gebruiken om skyscrapers enzo neer te planten?
Als je een stad binnen een regio hebt verknalt heb je op dit moment nog geen reset mogelijkheid volgens mij. Failliete steden blijven failliet. Start een nieuwe stad, maak dikke winst en gooi een lading geld naar de failliete stad en renoveer/sloop alles begin opnieuw.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:10 schreef Laser. het volgende:
Ik zit in een eigen regio en wil mijn stad opnieuw gaan bouwen. Hoe kan ik dit doen? Gewoon failliet gaan en dan een stad opnieuw claimen? Maar kan ik dan wel dezelfde plek krijgen?
proberen kan geen kwaadquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:56 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Alsof EA zich daar wat van aantrekt. Ze hebben hun geld toch al..
Och, als ze het verdienmodel van the sims willen gebruiken dan moeten ze wel enigszins de fans te vriend houden. Dit is in potentie een gigantische en doorlopende melkkoe, beetje zoals Civ5 ook een tijdje bleef updaten met nieuwe packs.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:56 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Alsof EA zich daar wat van aantrekt. Ze hebben hun geld toch al..
Op een gegeven moment loopt het wel hoor, wagentjes blijven rijden.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:31 schreef Duuc-nl het volgende:
Recycle fabriek zegt dat er geen recyclables zijn en staat dus uit?
Volgens mij heeft niemand last van het online als het eenmaal werkt. het probleem is dat dat het niet deed/doet en het dus opvalt. Diablo III deed precies hetzelfde. En ook daar kwam een petitie. En ook daar is de DRM in stand gehouden. En dat was dan echt DRM. Gezien ze in dit spel op de server functies uit kunnen zetten in jouw 'singleplayergame' merk je al dat dit veel meer verweven is met serverside code. Dat ga je niet 'even' aanpassen als programmeur zijnde.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:31 schreef jogy het volgende:
[..]
Och, als ze het verdienmodel van the sims willen gebruiken dan moeten ze wel enigszins de fans te vriend houden. Dit is in potentie een gigantische en doorlopende melkkoe, beetje zoals Civ5 ook een tijdje bleef updaten met nieuwe packs.
Oh ik had het niet specifiek over DRM, ik had het over de opmerking zelf van degene in de quote. DRM blijft vast wel inderdaadquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
Volgens mij heeft niemand last van het online als het eenmaal werkt. het probleem is dat dat het niet deed/doet en het dus opvalt. Diablo III deed precies hetzelfde. En ook daar kwam een petitie. En ook daar is de DRM in stand gehouden. En dat was dan echt DRM. Gezien ze in dit spel op de server functies uit kunnen zetten in jouw 'singleplayergame' merk je al dat dit veel meer verweven is met serverside code. Dat ga je niet 'even' aanpassen als programmeur zijnde.
dat streepje laat zien tot hoe diep het gebouw ergens past, niet hoe diep de maximale diepte is (probeer maar eens bij een rails die de stad inkomt met een bocht..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:21 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als je gaat zonen zie je aan de ene kant de 'dikkere' gekleurde rand van je zon. Als ietsje verder kijkt zie je een dun gekleurd streepje meelopen om te zien of de density-uitbreiding wel tussen je straten past.
regio starten -> sandbox aanvinkenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:44 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
Hoe kom je in de zandbak mode?
http://puu.sh/2gq0Hquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:37 schreef jogy het volgende:
Maar voor recycling moet je stad wel hoger opgeleid zijn anders doen ze het niet.
Die paarse dingen zijn mensen die niet leren maar als je het knopje van de educatiegebouwen aanklikt heb je een ander wat duideljiker diagram met studiepetjes (6 of zo) en sterretjes (3) die laten zien wat het niveau is:).quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:48 schreef Duuc-nl het volgende:
[..]
http://puu.sh/2gq0H
is dat niet goed genoeg?
bomen planten en veel geduld, en herplanten als ze dood zijnquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:48 schreef Laser. het volgende:
Ik heb mijn stad met de grond gelijk gemaakt want ik wil opnieuw beginnen. Nu heb ik op een plek wel dikke ground polution. Hoe krijg ik dit (later) weg?
Ok, thanks!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:50 schreef mschol het volgende:
[..]
bomen planten en veel geduld, en herplanten als ze dood zijn
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:21 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als je gaat zonen zie je aan de ene kant de 'dikkere' gekleurde rand van je zon. Als ietsje verder kijkt zie je een dun gekleurd streepje meelopen om te zien of de density-uitbreiding wel tussen je straten past.
Dat idee had ik dus ook, ik kan dus nooit zien 'hoe groot' een plot moet zijn.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:45 schreef mschol het volgende:
[..]
dat streepje laat zien tot hoe diep het gebouw ergens past, niet hoe diep de maximale diepte is (probeer maar eens bij een rails die de stad inkomt met een bocht..
als het niet past kleurt dat streepje net wat lichter, of was het donkerder.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Dat idee had ik dus ook, ik kan dus nooit zien 'hoe groot' een plot moet zijn.
je kan het wel zien, het is alleen een beetje op de gok doen als eerst, daarna heb je gewoon de guidesquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Dat idee had ik dus ook, ik kan dus nooit zien 'hoe groot' een plot moet zijn.
? volgens mij niet?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:52 schreef Pheno het volgende:
[..]
als het niet past kleurt dat streepje net wat lichter, of was het donkerder.
2,5 ster nu, wat moet het zijn voor ze gaan recyclen?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Die paarse dingen zijn mensen die niet leren maar als je het knopje van de educatiegebouwen aanklikt heb je een ander wat duideljiker diagram met studiepetjes (6 of zo) en sterretjes (3) die laten zien wat het niveau is:).
Dat is wel goed volgens mij. En die hoedjes?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:56 schreef Duuc-nl het volgende:
[..]
2,5 ster nu, wat moet het zijn voor ze gaan recyclen?
je bouwt geen residential bij totdat alles high density is?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:48 schreef Duuc-nl het volgende:
[..]
http://puu.sh/2gq0H
is dat niet goed genoeg?
die guide-lines kan je ook maar op een bepaalde manier interpreteren.. Als je je zone-tool op een weg zet zie je inderdaad de max uitbreiding van het gebouw. Als je dan een weg bouwt op die grens houd dat in dat je die nieuwe weg niet aan 2 kanten moet zonen, want dan komen er twee zones in 'botsing' met elkaar.. Ik hield bijna altijd die gridlines aan als richtlijn bij het bouwen, maar kreeg vrij vaak de melding van een gebouw 'not enough room to increase density' terwijl ik juist die grids aan hieldquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:21 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als je gaat zonen zie je aan de ene kant de 'dikkere' gekleurde rand van je zon. Als ietsje verder kijkt zie je een dun gekleurd streepje meelopen om te zien of de density-uitbreiding wel tussen je straten past.
Er moet in de breedte ook genoeg plaats zijn. Als er al twee grotere gebouwen staan, kan het ook niet groeien.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:10 schreef Thrilled het volgende:
[..]
die guide-lines kan je ook maar op een bepaalde manier interpreteren.. Als je je zone-tool op een weg zet zie je inderdaad de max uitbreiding van het gebouw. Als je dan een weg bouwt op die grens houd dat in dat je die nieuwe weg niet aan 2 kanten moet zonen, want dan komen er twee zones in 'botsing' met elkaar.. Ik hield bijna altijd die gridlines aan als richtlijn bij het bouwen, maar kreeg vrij vaak de melding van een gebouw 'not enough room to increase density' terwijl ik juist die grids aan hield
zou wel moeten werken..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:13 schreef abruzzese het volgende:
Ik wilde graag weten hoe je de cheats laat werken in SimCity .
Deze cheats werken bij mij niet en ik speel in sandbox mode .
http://www.ign.com/cheats/games/simcity-pc-128952
Ik lees graag jouw antwoord .
Precies, en dat is dus zo kut te bepalen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:14 schreef Jump het volgende:
[..]
Er moet in de breedte ook genoeg plaats zijn. Als er al twee grotere gebouwen staan, kan het ook niet groeien.
volgens mij maken hi density roads of avenue's niks uit wat betreft wolkenkrabbers..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:31 schreef Lon3 het volgende:
Maar met een drukke straat krijg je toch ook al wolken krabbers? of zijn die dan nog een slag kleiner dan die wat met avenues kunnen ontstaan?
Dat idee had ik ook al. Ik gebruik de avenues vooral voor de trambanen als hoofdwegen. Dus een grove grid met daarin een fijne grid met normale wegen. Zo hou ik het openbaar vervoer grof op gang.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:33 schreef mschol het volgende:
[..]
volgens mij maken hi density roads of avenue's niks uit wat betreft wolkenkrabbers..
Zoiets heb ik. Dat loopt bij mij helemaal vast. Volgens mij was het idee ook dat je iets verder van de inrit gaat zitten.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:44 schreef mschol het volgende:
er was hier iemand die zei dat het aanleggen van een weg haaks op de toegangs weg dat je betere traffic flow zou krijgen, (werd iig gesuggereerd omdat het een reactie op problemen met de snelweg was..)
maar ik heb eens geprobeerd, maar dit levert volgens mij nog steeds problemen op straks?
[ afbeelding ]
misschien helpt het als je die woonwijk niet verbind aan die middelste weg? Zomaar een ideetje.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:44 schreef mschol het volgende:
er was hier iemand die zei dat het aanleggen van een weg haaks op de toegangs weg dat je betere traffic flow zou krijgen, (werd iig gesuggereerd omdat het een reactie op problemen met de snelweg was..)
maar ik heb eens geprobeerd, maar dit levert volgens mij nog steeds problemen op straks?
[ afbeelding ]
Ligt eraan wat je aan beide uiteindes bouwt lijkt mij. Als je links fabrieken en rechts huizen neerzet, willen ze daar allemaal oversteken.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:44 schreef mschol het volgende:
er was hier iemand die zei dat het aanleggen van een weg haaks op de toegangs weg dat je betere traffic flow zou krijgen, (werd iig gesuggereerd omdat het een reactie op problemen met de snelweg was..)
maar ik heb eens geprobeerd, maar dit levert volgens mij nog steeds problemen op straks?
[ afbeelding ]
1 2 3 4 | .|/ \| .| regio |
dan krijg je dus 1 hoofdweg die rechtdoorloopt, links en rechts afslaat? (en die hoofdweg rechtdoor heeft geen aftakkingen )?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:48 schreef Typisch het volgende:
[..]
misschien helpt het als je die woonwijk niet verbind aan die middelste weg? Zomaar een ideetje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |