Ik vond die schorsing van Ajax toen een wassen neus. Van mij had hij nog wat wedstrijden extra mogen krijgen.
Hij mocht gewoon 3 dagen later spelen tijdens de cl ja.
Maar denk inderdaad wel dat 100 % van de ajacieden dat bijten ook niet goed vonden. Maar ging me vooral om zijn gedrag op het veld (het willen winnen!)
Zag je gisteren ook goed bij liverpool. De drang van suarez om te winnen, penalty's te versieren enzovoort. Liverpool houdt van hem, de rest van engeland kotst hem uit. Net als in nederland toendertijd (met uitzondering van ajax)
Toivonen kan ik ook wel van genieten. Maar dat natrappen vind ik ook niet acceptabel. Want hij heeft het (net als suarez) niet nodig.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
Beetje uitleg: Ik was het vorige topic aan het opruimen en tegelijk werd door Davy de laatste post gedaan. Vandaar dat het even duurde voordat deze openging.
Op maandag 11 maart 2013 12:36 schreef Chase_Utley het volgende: Dat bijten en natrappen heeft niets met de wil om te winnen te maken. Dat is gewoon een kwestie van een steekje los hebben.
Kaarten aannnaaien en penalty's /vrije trappen versieren dat is puur om te winnen ja! Dat andere hoort gewoon niet. Wiet het ook mogen zijn.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
Op maandag 11 maart 2013 12:32 schreef Chase_Utley het volgende: Toivonen is gewoon een losgeslagen projectiel. Je mag alleen maar blij zijn als je van hem af bent. Lijkt mij niet dat hij goed voor het groepsgevoel is, van wat ik van hem zie.
Strootman is nog te behelpen maar dan zal hij wel van boven gecorrigeerd moeten worden, en dat lijkt nou net niet te gebeuren bij PSV. Ze laten maar alles toe lijkt het wel.
Ik heb al meerdere malen een groepje van PSVers rond de scheids zien hangen om te schreeuwen voor een gele kaart. Ik vind dat echt debiel gedrag.
Als het geel is, moet dat kunnen. Imo. Alleen beheerst. Ik vind het alleen tenenkrommend als ze uitbeelden dat ze een kaart trekken. Dat is debiel inderdaad.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
Hij mocht gewoon 3 dagen later spelen tijdens de cl ja.
Maar denk inderdaad wel dat 100 % van de ajacieden dat bijten ook niet goed vonden. Maar ging me vooral om zijn gedrag op het veld (het willen winnen!)
Zag je gisteren ook goed bij liverpool. De drang van suarez om te winnen, penalty's te versieren enzovoort. Liverpool houdt van hem, de rest van engeland kotst hem uit. Net als in nederland toendertijd (met uitzondering van ajax)
Toivonen kan ik ook wel van genieten. Maar dat natrappen vind ik ook niet acceptabel. Want hij heeft het (net als suarez) niet nodig.
Het heeft echt niets met mijn antipathie jegens Ajax te maken, maar ik vind Saurez echt de meest walgelijke speler die ik ooit op de voetbalvelden heb rond zien lopen. Die gast kan ontzettend goed voetballen maar ondertussen is hij enkel bezig met antivoetbal, van geniepigheidjes tot de meest smerige acties. Ik vind dat zo'n speler veel vaker geschorst zou moeten onder het mom van het in diskrediet brengen van het voetbal. Werkelijk walgelijk.
Toivonen heb ik ook nooit echt een lekker gevoel bij gehad.. Hij maakt ook te veelgebruik van smerigheidjes. Ik heb ook niet het idee dat het hem ook maar iets interesseert of dat ie ook maar een greintje plezier heeft om in het Eindhovense te verkeren. Van mij mag hij weg, zal hem absoluut niet missen.
Naar de scheids toe moet ook niet kunnen, behalve als aanvoerder. Is ook de regel uiteraard.
Klopt ook wel. Maar als er iets gebeurt en de scheids fluit niet, ben je al snel geneigd om iets tegen de scheids te zeggen/schreeuwen. Aanvoerder of niet. Is een mens eigen
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
Als het geel is, moet dat kunnen. Imo. Alleen beheersd. Ik vind het alleen tenenkrommend als ze uitbeelden dat ze een kaart trekken. Dat is debiel inderdaad.
Alleen doen ze het vaak niet beheerst. Ik vind het serieus een dierentuin af en toe bij PSV.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
Alleen doen ze het vaak niet beheerst. Ik vind het serieus een dierentuin af en toe bij PSV.
Ik vind dat wel meevallen. Niet veel schrijnender als bij andere clubs iniedergeval. Alleen bij rode kaarten willen ze nog wel eens collectief maf doen.
Klopt ook wel. Maar als er iets gebeurd en de scheids fluit niet, ben je al snel geneigd om iets tegen de scheids te zeggen/schreeuwen. Aanvoerder of niet. Is een mens eigen
Tuurlijk, dat doe ik zelf ook op het veld Maar het is wel irritant. Hoe netjes dat er dan aan toe gaat in de rugby wereld moeten we echt eens naar onszelf kijken af en toe.
Ik vind dat wel meevallen. Niet veel schrijnender als bij andere clubs iniedergeval. Alleen bij rode kaarten willen ze nog wel eens collectief maf doen.
Ik ben het niet met je eens, bij PSV vind ik het serieus een stuk erger dan bij andere clubs van wat ik zie.
Ik denk dat het erg overbelicht wordt nu, al heeft PSV wel meer spelers die als in een reflex hun mond zullen opendoen dan bijvoorbeeld die ideale schoonzonen bij Ajax. Je moet gewoon een goede mix hebben van deze spelers. Bij zowel Ajax als PSV heb je nu een overschot van een bepaald karakter en PSV heeft de pech dat de media er nu opgedoken zijn.
Tuurlijk, dat doe ik zelf ook op het veld Maar het is wel irritant. Hoe netjes dat er dan aan toe gaat in de rugby wereld moeten we echt eens naar onszelf kijken af en toe.
Dat zeker. Hetzelfde als hoe makkelijk spelers vallen, terwijl bij een OS sporters met een gebroken been nog willen doorlopen.
Zum kotsen
Ik denk dat het erg overbelicht wordt nu, al heeft PSV wel meer spelers die als in een reflex hun mond zullen opendoen dan bijvoorbeeld die ideale schoonzonen bij Ajax. Je moet gewoon een goede mix hebben van deze spelers. Bij zowel Ajax als PSV heb je nu een overschot van een bepaald karakter en PSV heeft de pech dat de media er nu opgedoken zijn.
Leuk dat er allemaal naar de media gewezen wordt maar ik heb de Telegraaf niet nodig om te zien wat voor hoogspanning er op die selectie zit. Dat De Telegraaf dan ook weer zit te stoken daar kan ik wel doorheen prikken want dat is gewoon een debiel blad,net als de Rotterdamse variant AD.
Leuk dat er allemaal naar de media gewezen wordt maar ik heb de Telegraaf niet nodig om te zien wat voor hoogspanning er op die selectie zit. Dat De Telegraaf dan ook weer zit te stoken daar kan ik wel doorheen prikken want dat is gewoon een debiel blad,net als de Rotterdamse variant AD.
Ik denk dat het een versterkende factor is. Zowel qua publieke opinie als qua gedrag van de spelers. Maar je hebt gelijk aangaande het niveau van beide 'kranten'.
Als je een Strootman maar steeds boos ziet doen op alles en iedereen, als Pieters als een gefrustreerde idioot een ruit inslaat, als Van Bommel het steeds over onterechte kaarten heeft, als Mertens weer eens een duikelpartij maakt,als Lens iemand moedwillig opwacht, als Toivonen weer iemand wil neertrappen dan heb je denk ik geen publiek media nodig om te zien dat het daar niet helemaal lekker gaat. De PSV selectie moet eerst maar eens heel goed naar zichzelf kijken voordat er ook maar iemand gaat wijzen.
Als je een Strootman maar steeds boos ziet doen op alles en iedereen, als Pieters als een gefrustreerde idioot een ruit inslaat, als Van Bommel het steeds over onterechte kaarten heeft, als Mertens weer eens een duikelpartij maakt,als Lens iemand moedwillig opwacht, als Toivonen weer iemand wil neertrappen dan heb je denk ik geen publiek media nodig om te zien dat het daar niet helemaal lekker gaat. De PSV selectie moet eerst maar eens heel goed naar zichzelf kijken voordat er ook maar iemand gaat wijzen.
Hmmm, als je het zo achter elkaar ziet staan is het inderdaad erg opvallend.
Jij, maar heel veel anderen niet. Genoeg mensen die het klakkeloos overnemen. Hetzelfde als Gijp weer een zondebok nodig heeft. Als zulke '''''media''''''stoppen met die stemmingmakerij, valt het gezeik erover ook heel erg mee. Dan gaat het nog gewoon puur om 'normen en waarden' die we persoonlijk stellen.
Jij vindt het al snel schrijnend. Terwijl ik me daar minder snel aan stoor. Kan gebeuren
Jij, maar heel veel anderen niet. Genoeg mensen die het klakkeloos overnemen. Hetzelfde als Gijp weer een zondebok nodig heeft. Als zulke '''''media''''''stoppen met die stemmingmakerij, valt het gezeik erover ook heel erg mee. Dan gaat het nog gewoon puur om 'normen en waarden' die we persoonlijk stellen.
Jij vindt het al snel schrijnend. Terwijl ik me daar minder snel aan stoor. Kan gebeuren
Gijp moet je sowieso niet serieus nemen, die sopt alleen maar bij fysiek. Die zit er puur voor de entertainment.
Hmmm, als je het zo achter elkaar ziet staan is het inderdaad erg opvallend.
En dan nu eventueel weer de ophef over Van Bommel. Of het waar is weet ik niet, want De Telegraaf. Maar het zou mij na deze reeks niet verbazen als het waar zou zijn.
Het gezeur gebeurde ook al voor deze 'incidenten' van Lens, Pieters en Toivonen. Dus dat klopt natuurlijk niet helemaal. Al vond ik de actie van Toivonen helemaal niet zo erg, maar dat terzijde.
vBommel heeft ook gewoon een aantal hele belachelijke kaarten gekregen. Dat mag hij gewoon zeggen. Aan jou om het te interpreteren. Wanneer maakte Mertens zijn laatste duikelpartij? Doet hij dat nou echt meer dan de gemiddelde rechtsbuiten??
En Stroot is een notoire chagrijn. Kunnen we niks aan doen
Het gezeur gebeurde ook al voor deze 'incidenten' van Lens, Pieters en Toivonen. Dus dat klopt natuurlijk niet helemaal. Al vond ik de actie van Toivonen helemaal niet zo erg, maar dat terzijde.
vBommel heeft ook gewoon een aantal hele belachelijke kaarten gekregen. Dat mag hij gewoon zeggen. Aan jou om het te interpreteren. Wanneer maakte Mertens zijn laatste duikelpartij? Doet hij dat nou echt meer dan de gemiddelde rechtsbuiten??
En Stroot is een notoire chagrijn. Kunnen we niks aan doen
Ik vind persoonlijk dat je het te veel goed wil praten,maar dat is je goed recht natuurlijk.
En dan nu eventueel weer de ophef over Van Bommel. Of het waar is weet ik niet, want De Telegraaf. Maar het zou mij na deze reeks niet verbazen als het waar zou zijn.
Voor Lens wilde ik ook mn handen in het vuur steken, omdat ik ervan overtuig was dat Mathijssen iets gezegd zou hebben. Zat ik ook mis, dus ik pas nu wel op.
Maar vBommel heeft tegen de grootste der aarden gespeeld, maar hij laat zich verleiden om vdBerg even uit te schelden.. Ik zie t toch niet helemaal..
En al is het gebeurd, de wereld draait door als je iemand 'homo' noemt volgens mij.
Voor Lens wilde ik ook mn handen in het vuur steken, omdat ik ervan overtuig was dat Mathijssen iets gezegd zou hebben. Zat ik ook mis, dus ik pas nu wel op.
Maar vBommel heeft tegen de grootste der aarden gespeeld, maar hij laat zich verleiden om vdBerg even uit te schelden.. Ik zie t toch niet helemaal..
En al is het gebeurd, de wereld draait door als je iemand 'homo' noemt volgens mij.
Tuurlijk draait het door, maar het is wel tekenend voor de situatie waarin PSV zich nu bevindt.
Als het waar is wel. En dan niet om het schelden, maar wel dat dat blijkbaar nodig is tegen Heerenveen..
Het lijkt mij een typisch geval van niet om te kunnen gaan met de hoge druk. Zelfs bij Van Bommel niet, omdat hij niet voor de ommekeer kan zorgen tot nu toe.
Het lijkt mij een typisch geval van niet om te kunnen gaan met de hoge druk. Zelfs bij Van Bommel niet, omdat hij niet voor de ommekeer kan zorgen tot nu toe.
Tijd voor een grote schoonmaak, met vBommel aan de leiding (nog 1 jaartje). Er moet een team komen te staan. Geen 11 salaristrekkers.
Tijd voor een grote schoonmaak, met vBommel aan de leiding (nog 1 jaartje). Er moet een team komen te staan. Geen 11 salaristrekkers.
Elke keer als er een speler verkocht wordt komt er een speler voor terug met minder kwaliteit. Het team van een paar jaar geleden met Afellay, Dzsudzsak enz zou dit seizoen kwalitatief sterker zijn dan wat er nu staat en toen liep men ook al te klagen dat het niks was.
In elke linie een echte winnaar opstellen. Daar kan de rest van het team zich aan optrekken. Zie je bijv. bij Feyenoord wel goed waarin Pelle een soort Don aan het worden is voor al die jonge gasten terwijl Mathijsen zich wat meer op de verdediging richt. Dat is veel meer een team dan dit PSV, terwijl PSV zoveel beter selectiemateriaal heeft, vooral in de breedte.
Ben wel benieuwd hoeveel tussenjaartjes PSV nog kan hebben voordat ze echt achteruit moeten qua transfergeld en salarissen.
Niet veel. Ik heb het kampioenschap uit mn hoofd gezet, en hoop tegen beter weten in op een 2e plek. Maar je ziet hoe snel het kan gaan (Feyenoord, Vitesse), en met wat voor team je kampioen kan worden. Ik wil weer het idee krijgen dat de spelers waar ik voor betaal het leuk vinden om te voetballen. Dan neem ik mindere jaren voor lief. Al zijn we de afgelopen 5 jaar ook niet bepaald verwend..
Elke keer als er een speler verkocht wordt komt er een speler voor terug met minder kwaliteit. Het team van een paar jaar geleden met Afellay, Dzsudzsak enz zou dit seizoen kwalitatief sterker zijn dan wat er nu staat en toen liep men ook al te klagen dat het niks was.
In elke linie een echte winnaar opstellen. Daar kan de rest van het team zich aan optrekken. Zie je bijv. bij Feyenoord wel goed waarin Pelle een soort Don aan het worden is voor al die jonge gasten terwijl Mathijsen zich wat meer op de verdediging richt. Dat is veel meer een team dan dit PSV, terwijl PSV zoveel beter selectiemateriaal heeft, vooral in de breedte.
Mijn woorden.
Ik dacht dat PSV - Ajax nog te ver weg is maar de Telegraaf is alvast begonnen
DeLuna vindt me dik ;( Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende: pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
Op maandag 11 maart 2013 13:04 schreef Caland het volgende: Van Bommel heeft ook een paar keer een duidelijke gele kaart niet gekregen. Zoals zaterdag. Heft elkaar mooi op.
Heft elkaar altijd op. Het is standaard dat je aan het eind van het seizoen nagenoeg altijd een 0 lijn hebt bij iedere club. Iedere mazzelpenalty wordt opgeheven door een onterechte kaart etc.
Heft elkaar altijd op. Het is standaard dat je aan het eind van het seizoen nagenoeg altijd een 0 lijn hebt bij iedere club. Iedere mazzelpenalty wordt opgeheven door een onterechte kaart etc.
Hij heeft blijkbaar tegen PSV gespeeld. Maar dat was zo'n kut wedstrijd, dat ik alles vergeten ben.
Maar ik denk dat hij als vervanger is gehaald voor Gianluca Maria en Locadia. Hetzelfde wat Brands met Schouw heeft gedaan. Dus gewoon selectie vulling voor Jong PSV.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
Vind je? Dat voor iedere verkochte speler er een mindere terugkomt?
Labyad <- Narsingh Isaksson <- Waterman Bakkal <- Wijnaldum Dzsudzsak -> Mertens (Puur alleen omdat Balasz wel topwedstrijden kon beslissen, verder heeft Mertens veel betere cijfers volgens mij) Afellay <- Strootman Maza = Derijck
Ik heb niet iedere speler vergeleken, maar dit zijn denk ik de belangrijkste van de afgelopen 2,5 jaar. Figuren als Berg, Cassio enz. heb ik voor het gemak maar weg gelaten, want dat was allemaal prut.
Update 11 maart 17:51 uur - Van Nistelrooij in gesprek met PSV over trainersstage Ruud van Nistelrooij is inmiddels in gesprek met PSV om stage te gaan lopen in Eindhoven. Dat tekent Omroep Brabant op uit de mond van de 36-jarige oud-topspits. PSV liet in een eerder stadium al weten dat Van Nistelrooij welkom zou zijn voor een stage, maar dat er nog geen gesprekken plaats hadden gevonden.
is een jongen van 17, die pas op zijn 18e komt en duidelijk niet voor nu is gehaald. En ook nog niet als versterking voor volgend seizoen gok ik. En ook nog voor weinig of niks volgens mij.
DeLuna vindt me dik ;( Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende: pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
is een jongen van 17, die pas op zijn 18e komt en duidelijk niet voor nu is gehaald. En ook nog niet als versterking voor volgend seizoen gok ik. En ook nog voor weinig of niks volgens mij.
Zolang Bakalli geen Bazoer wordt vind ik het best, maar ze mogen wat mij betreft het scouten naar talentvolle jeugd voorin staken en op zoek gaan naar directe versterking voor de achterhoede.
Zolang Bakalli geen Bazoer wordt vind ik het best,
Bakalli gaat nu meer met het eerste doen en volgens mij mag je best twee spelers voor één positie hebben. Heb er meer problemen mee dat spelers als Vukivic plekken voor jeugd bezet houden.
quote:
maar ze mogen wat mij betreft het scouten naar talentvolle jeugd voorin staken en op zoek gaan naar directe versterking voor de achterhoede.
ik hoop dat dat gewoon beiden kan
Verdedigende versterkingen zullen er sowieso pas in de zomer komen gok ik, het hangt allemaal nog al af van wat het budget zal zijn denk ik.
Op maandag 11 maart 2013 18:23 schreef rubbereend het volgende: Verdedigende versterkingen zullen er sowieso pas in de zomer komen gok ik, het hangt allemaal nog al af van wat het budget zal zijn denk ik.
Verrassingseffect.
Moeten ze dan eventuele talenten maar laten lopen omdat ze toevallig aanvallers zijn? Stel dat je die jongens nu koopt en over 4 jaar voor 10+ miljoen de deur uit kan doen, lijkt me een prima deal. Weinig tot geen transferskosten waarschijnlijk, en ik neem aan in parallel gescout met middenvelders en verdedigers.
Moeten ze dan eventuele talenten maar laten lopen omdat ze toevallig aanvallers zijn? Stel dat je die jongens nu koopt en over 4 jaar voor 10+ miljoen de deur uit kan doen, lijkt me een prima deal. Weinig tot geen transferskosten waarschijnlijk, en ik neem aan in parallel gescout met middenvelders en verdedigers.
Ik zou het fijn vinden als ik eens het idee krijg dat er ook daadwerkelijk naar verdedigers gezocht wordt.
Ik zal het fijn vinden als ik eens het idee krijg dat er ook daadwerkelijk naar verdedigers gezocht wordt.
Dat is wat anders. Maar je cynische reactie vind ik niet geheel terecht. Ik heb liever dat ze zo'n spelertje nu kopen ipv dat er straks weer 6 miljoen voor betaald moet worden.
Dat is wat anders. Maar je cynische reactie vind ik niet geheel terecht. Ik heb liever dat ze zo'n spelertje nu kopen ipv dat er straks weer 6 miljoen voor betaald moet worden.
Ik vind het eerlijk gezegd wel terecht. Heeft een hele geschiedenis ondertussen die ook jij wel zult snappen. Als hij goed (genoeg) is, zal dat blijken. Maar als ik Brands was zou ik alles op alles zetten om wat nieuwe verdedigers te vinden. Aanvallers hebben we zelf ook genoeg. Ook in de jeugd.
Maandelijks krijgen we berichten van mogelijk nieuwe aanvallers of middenvelders. Allemaal leuk en aardig, maar welke komt daadwerkelijk naar PSV? Laat staan dat ze goed genoeg zijn.
Ik vind het eerlijk gezegd wel terecht. Heeft een hele geschiedenis ondertussen die ook jij wel zult snappen. Als hij goed (genoeg) is, zal dat blijken. Maar als ik Brands was zou ik alles op alles zetten om wat nieuwe verdedigers te vinden. Aanvallers hebben we zelf ook genoeg. Ook in de jeugd.
Maandelijks krijgen we berichten van mogelijk nieuwe aanvallers of middenvelders. Allemaal leuk en aardig, maar welke komt daadwerkelijk naar PSV? Laat staan dat ze goed genoeg zijn.
Ik ben het 100% met je eens dat verdedigers prioriteit nummer 1 hebben. Maar zoals ik zei, als ze tijdens het scouten een talentvolle linksbuiten tegen komen zou ik het waanzin vinden om dan te zeggen: Ja goede speler, zeker potentie, maar ja geen verdediger he, Houdoe.
Ik ben het 100% met je eens dat verdedigers prioriteit nummer 1 hebben. Maar zoals ik zei, als ze tijdens het scouten een talentvolle linksbuiten tegen komen zou ik het waanzin vinden om dan te zeggen: Ja goede speler, zeker potentie, maar ja geen verdediger he, Houdoe.
Dan zijn we het eens. Al betwijfel ik het of deze spelers goed genoeg zullen zijn.
Maar daarom zeg ik ook, ik zou het fijn vinden om eens het idee te krijgen at ze ook daadwerkelijk er naar zoeken. En ik merk er bar weinig van eerlijk gezegd.
Dan zijn we het eens. Al betwijfel ik het of deze spelers goed genoeg zullen zijn.
Maar daarom zeg ik ook, ik zou het fijn vinden om eens het idee te krijgen at ze ook daadwerkelijk er naar zoeken. En ik merk er bar weinig van eerlijk gezegd.
Uiteraard is het afwachten of dit wat is, maar ik kan me herinneren dat we een tijdje terug in dit topic nog met heimwee terugkeken naar de tijd dat we nog spelers als Dzsudzsak konden scouten
Ben het ook met je eens dat we eigenlijk betrekkelijk weinig te horen krijgen als het om verdedigers gaat. Misschien dat PSV met eventuele contractbesprekingen met de nieuwe coach te kennen gaat geven dat er verwacht wordt dat Hendrix, Koch en Brenet gaan spelen. Veel slechter dan Marcelo/Derijck kunnen Hendrix en Koch toch niet zijn. Ik hoop nog steeds op een fatsoenlijke verdediger als aankoop om naast een jeugdspeler te spelen, maar ik zou niet weten waar ze die vandaan moeten gaan toveren. Wellicht toch niet zo'n slecht idee om eens in Frankrijk te gaan scouten (Jaja, Van der Gijp, niet al te serieus nemen weet ik wel) als je ziet wat daar toch vandaan komt qua verdedigers.
Uiteraard is het afwachten of dit wat is, maar ik kan me herinneren dat we een tijdje terug in dit topic nog met heimwee terugkeken naar de tijd dat we nog spelers als Dzsudzsak konden scouten
Ben het ook met je eens dat we eigenlijk betrekkelijk weinig te horen krijgen als het om verdedigers gaat. Misschien dat PSV met eventuele contractbesprekingen met de nieuwe coach te kennen gaat geven dat er verwacht wordt dat Hendrix, Koch en Brenet gaan spelen. Veel slechter dan Marcelo/Derijck kunnen Hendrix en Koch toch niet zijn. Ik hoop nog steeds op een fatsoenlijke verdediger als aankoop om naast een jeugdspeler te spelen, maar ik zou niet weten waar ze die vandaan moeten gaan toveren. Wellicht toch niet zo'n slecht idee om eens in Frankrijk te gaan scouten (Jaja, Van der Gijp, niet al te serieus nemen weet ik wel) als je ziet wat daar toch vandaan komt qua verdedigers.
Als je het goed wil doen ga je direct een ticket boeken naar Italië en dan 2de elftallen scouten.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2013 18:49:16 ]
Dat is ook een goede optie inderdaad, vraag me alleen af of die hierheen willen komen. Zelfde geld ook wel voor de Fransen eigenlijk.
Ik denk spelers in de 2de elftallen wel, die hebben immers geen toekomst meer bij hun eigen club. Maar vaak is het zo dat ze daar zitten omdat ze teveel qua salaris kosten, dat is wel jammer.
Ik denk spelers in de 2de elftallen wel, die hebben immers geen toekomst meer bij hun eigen club. Maar vaak is het zo dat ze daar zitten omdat ze teveel qua salaris kosten, dat is wel jammer.
Of dat de Nederlandse competitie totaal niet aantrekkelijk klinkt voor de gemiddelde Italiaan of Fransman. Niet voor niets dat die nationaliteiten op 1 hand te tellen zijn hier.
Of dat de Nederlandse competitie totaal niet aantrekkelijk klinkt voor de gemiddelde Italiaan of Fransman. Niet voor niets dat die nationaliteiten op 1 hand te tellen zijn hier.
Clubs die in Europa spelen zie ik ze wel naartoe gaan, maar probleem is en blijft dat ze dan wel veel kosten.
Ok, wie weet, hij heeft zelf in elk geval via een geleidelijke weg de top gehaald en kan misschien goed als voorbeeld dienen voor de Labyadjes van deze wereld.
Ok, wie weet, hij heeft zelf in elk geval via een geleidelijke weg de top gehaald en kan misschien goed als voorbeeld dienen voor de Labyadjes van deze wereld.
En hij heeft er ook veel voor gedaan, zo'n voorbeeld is nuttig
Volgens het Eindhovens Dagblad wil Van Nistelrooij de eerste drie à vijf jaar nog geen hoofdtrainer zijn en is hij van mening dat er te veel talent verloren gaat tussen de A1 en het eerste elftal. Daarin ziet hij voor zichzelf een rol voor de toekomst weggelegd
Jammer dat negatieve sentiment rond Ruud. Ja, belofte maakt schuld en wellicht had hij daar beter kunnen communiceren, maar was dat niet het tijdperk Reker en hoeveel invloed heeft zijn aanwezigheid op die beslissing gehad? Verder is het gewoon een jongen uit de regio die ontzettend veel voor de club betekend heeft. Nilis/Ruud, een koningskoppel!
Op maandag 11 maart 2013 20:26 schreef Coelho het volgende: Jammer dat negatieve sentiment rond Ruud. Ja, belofte maakt schuld en wellicht had hij daar beter kunnen communiceren, maar was dat niet het tijdperk Reker en hoeveel invloed heeft zijn aanwezigheid op die beslissing gehad? Verder is het gewoon een jongen uit de regio die ontzettend veel voor de club betekend heeft. Nilis/Ruud, een koningskoppel!
volgens mij is iedereen redelijk positief
Harry van Raaij is niet te spreken over het optreden van PSV afgelopen weekend bij sc Heerenveen. Ook trainer Dick Advocaat krijgt er van langs.
PSV leed zaterdag een 2-1 nederlaag in Friesland en verspeelde daarmee de koppositie aan Ajax. Bovendien passeerde Feyenoord de Eindhovenaren, die inmiddels zijn afgezakt naar de derde plaats in de Eredivisie.
"Het is eigenlijk te gek voor woorden. Als ik zie hoe PSV aan zo'n wedstrijd begint... dat kun je je gewoon niet voorstellen", aldus Van Raaij tegenover 040 TV. "Meneer Advocaat heeft meerdere malen aangegeven dat ik geen uitspraken meer mag doen, maar ik vind dat hij zelf ook een keer in de spiegel moet kijken."
De oud-voorzitter vindt dat Advocaat al voor rust in had moeten grijpen. "Een wedstrijd verkeerd ingaan, dat kan een keer gebeuren. Maar waarom wacht je dan tot aan de rust met wisselen? Waarom kun je die wedstrijd niet in tactisch opzicht verzetten?"
Doet u mij nog maar 1 relletje alstublieft
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
Praat er vooral lekker overheen hoe je club belachelijk wordt gemaakt door je eigen spelers Een incidentje of een verveeltje kan iedere club overkomen, maar een halve zuigselectie is gewoon vrij sneu.
Praat er vooral lekker overheen hoe je club belachelijk wordt gemaakt door je eigen spelers Een incidentje of een verveeltje kan iedere club overkomen, maar een halve zuigselectie is gewoon vrij sneu.
Als je een paar uur eerder was geweest had je gezellig mee kunnen doen. Nu is het gewoon quasi grappig-/interessantdoenerij
Als je flapdrollen als Manolev, en Bouma als club zijnde langer aan je wilt binden, dan zou een speler als van Bommel die mijn inziens nog steeds beter is dan die 2 frotters bij elkaar, geen discussie hoeven zijn. Van Bommel speelt welliswaar een paar zwakke wedstrijden, maar kan ook volgend jaar nog van waarde zijn.
Wat betreft die oostblok invasie, niks mis mee als aanvulling voor de lange termijn, zolang de verdediging op korte termijn maar wordt versterkt.
Op maandag 11 maart 2013 22:11 schreef tja77 het volgende: Als je flapdrollen als Manolev, en Bouma als club zijnde langer aan je wilt binden,
Toch frappant dat de verkoop van Manolev ons nog eens heel duur kan komen te staan.. En dat is niet de eerste keer. Wat zakt die Hutchinson opeens door het ijs zeg . Had m er toch graag bij gehad nu. Ik zal niet zeggen dat we mét hem wél kampioen zouden geworden. Maar het scheelt toch een zorg achterin.
[ Bericht 5% gewijzigd door LosBuenosMuchachos op 11-03-2013 22:22:31 ]
Toch frappant dat de verkoop van Manolev ons nog eens heel duur kan komen te staan.. En dat is niet de eerste keer. Wat zakt die Hutchinson opeens door het ijs zeg . Had m er toch graag bij gehad nu. Ik zal niet zeggen dat we mét hem wél kampioen zouden geworden. Maar het scheelt toch een zorg achterin.
Vind ik ook wel opvallend ja. Toen hij nog concurrentie had van Manolev hield het al niet over, maar haalde hij wel voldoendes. Nu maakt hij iedere wedstrijd blunders en wordt hij continu voorbij gelopen alsof hij er niet staat. Aan de andere kant is hij niet de enige in de selectie die zijn vorm kwijt is.
Huur.
Al heb je wel gelijk voor de rest.
PSV kan net zo goed de jeugdopleiding opdoeken, ze doen er toch niks mee. In plaats van de jeugd een kans te geven, besteden ze liever miljoenen aan waardeloze Zuid-Amerikanen en Oostblokkers.
Vond hem bij AZ niet altijd even overtuigend. Maar geen idee hoe hij het bij Espanyol doet tegenwoordig. Toch fijn ok te horen dat er gekeken wordt naar verdedigers. Niet verrassend dat dit een gast uit het AZ-netwerk van Brands is.
Vond hem bij AZ niet altijd even overtuigend. Maar geen idee hoe hij het bij Espanyol doet tegenwoordig. Toch fijn ok te horen dat er gekeken wordt naar verdedigers. Niet verrassend dat dit een gast uit het AZ-netwerk van Brands is.
Is vorig jaar verkozen tot beste speler van Espanyol. Totaal onhaalbaar voor Nederlandse clubs.
Maar wat is nou precies je punt dan? Ik zie dat, hij ziet dat, maar wat moet ik er aan doen. PSV heeft een selectie vol irritante, omhooggevallen spelers die eigenlijk grotendeels niet het shirt waardig zijn, maar je praat hier alsof de users van het PSV-topic op Fok! daar direct verantwoordelijk voor kunnen worden gehouden. Zoals al eerder gezegd; de repeatknop kan uit, want wij zijn ons daar echt wel van bewust zonder dat het 40x per topic de bezigheden van Lens, Toivonen en Mertens moet worden aangestipt.
Waarom zou hij terug naar de Eredivisie willen? Totaal onhaalbaar.
quote:
On 4 October 2012 Moreno was named Espanyol's "Player of the Year" of the 2011–12 season, his debut season, playing 35 league games, a total of 3295 minutes played, and scoring three goals with one assist.
Maar wat is nou precies je punt dan? Ik zie dat, hij ziet dat, maar wat moet ik er aan doen. PSV heeft een selectie vol irritante, omhooggevallen spelers die eigenlijk grotendeels niet het shirt waardig zijn, maar je praat hier alsof de users van het PSV-topic op Fok! daar direct verantwoordelijk voor kunnen worden gehouden. Zoals al eerder gezegd; de repeatknop kan uit, want wij zijn ons daar echt wel van bewust zonder dat het 40x per topic de bezigheden van Lens, Toivonen en Mertens moet worden aangestipt.
De meeste hier lijken het juist níet te zien, dat is m'n punt. Je kunt er als supporter inderdaad niet daadwerkelijk iets tegen doen, je kunt je er wel van distantieren/het probleem erkennen, en op basis daarvan een wat minder grote mond hebben. Ik waardeer het dat jij in deze onder de tweede categorie valt
De meeste hier lijken het juist níet te zien, dat is m'n punt. Je kunt er als supporter inderdaad niet daadwerkelijk iets tegen doen, je kunt je er wel van distantieren/het probleem erkennen, en op basis daarvan een wat minder grote mond hebben. Ik waardeer het dat jij in deze onder de tweede categorie valt
Dat lijkt misschien, maar ik kan het me toch haast niet voorstellen. Sommige mensen lijken een soort blindheid te hebben als het draait om het eigen shirt en logo. Zo is er onder PSV'ers blinde haat voor Suarez maar is Toivonen voor velen een oprechte speler. Maar stiekem weet iedereen toch wel dat het 1 pot nat is. Ik waardeer je pogingen om mensen te overtuigen dat het veelal nare ventjes zijn, maar dat weten ze goed, heb ik het idee.
Dat lijkt misschien, maar ik kan het me toch haast niet voorstellen. Sommige mensen lijken een soort blindheid te hebben als het draait om het eigen shirt en logo. Zo is er onder PSV'ers blinde haat voor Suarez maar is Toivonen voor velen een oprechte speler. Maar stiekem weet iedereen toch wel dat het 1 pot nat is. Ik waardeer je pogingen om mensen te overtuigen dat het veelal nare ventjes zijn, maar dat weten ze goed, heb ik het idee.
Veel mensen lijken inderdaad wel een bijzonder grote blinde vlek te hebben Mooi dat jij het iig wel erkent.
Overigens vind ik Suarez ook nog veel erger dan Toivonen. Toivonen heeft regelmatig wat issues, Suarez is gewoon een full time randdebiel. Zelfs Messi zou gehaat worden met de kuren van Suarez.
'Acht wedstrijden winnen en dan zijn we kampioen', zei Dick Advocaat schertsend na de zeperd tegen SC Heerenveen. Daarbij refererend aan een eerdere uitspraak van collega Frank de Boer. Hij leek het zelf erg grappig te vinden, maar besefte vast ook dat het met de absurde grilligheid van deze competitie nergens op sloeg.
Het ultieme voorbeeld van dit absurde verloop is FC Twente. Dat opende na de winterstop met een 0-0 tegen RKC en kwam door de thuisnederlaag van PSV tegen PEC Zwolle (!) zelfs even alleen aan kop. Inmiddels is FC Twente na Real Zaragoza de slechtst presterende ploeg van Europa in 2013, gekeken naar alle grote competities. Al is het eigenlijk absurd om de eredivisie daaronder te scharen.
Advocaat was na afloop niet eens boos geworden in de kleedkamer. 'Dat helpt zo weinig', zei hij bij Eredivisie Live. Hij vertelde nog wel dat Mark van Bommel even het woord had genomen. Mark had gezegd dat als PSV voortaan zou voetballen zoals het in de tweede helft had gedaan het allemaal wel goed zou komen. Gelukkig maar.
Van Bommel was in het afgelopen weekend sowieso enorm op dreef. Verbaal dan tenminste. Voor de diverse camera's had de aanvoerder van PSV in een messcherpe analyse uitgelegd dat de eerste helft van PSV absoluut geen mentale kwestie was ('Dat leek maar zo') en dat de ploeg uit Eindhoven op basis van de tweede helft eigenlijk had moeten winnen. Nederland - Brazilië op het laatste WK werd er zelfs bijgehaald. Mark kan het goed vertellen. Dat zie je ook als hij de hele wedstrijd op het veld opzichtig staat te doceren.
Naar goed Eindhovens gebruik besloot hij na afloop in de catacomben nog even verhaal te gaan halen bij de tegenpartij. Ooggetuigen dachten aanvankelijk dat Marco van Basten het doelwit was van de woedeaanval van de PSV'er, omdat deze vlak voor de tierende aanvoerder liep. Het ging echter om een ruzie met de internationaal vermaarde middenvelder Joey van den Berg, die al lang en eh... nat onder de douche stond. Gelet op het woordgebruik was het duidelijk dat Van Bommel het actieplan homoacceptatie van Michael van Praag niet helemaal had begrepen. Aan de slogan 'Homo, 't boeit geen flikker' had hij voor deze gelegenheid het woordje 'me' toegevoegd. Nogal ongelukkig in de week waarin de aanvoerders van voetballend Nederland met een speciale actie voor respect gaan komen.
Het past echter precies binnen de anarchie die er bij PSV soms lijkt te heersen. De één slaat een ruit kapot, de ander wacht een tegenstander in de gang op en weer een ander bepaalt zelf wanneer hij meedoet.
Vorige week tegen VVV weigerde Toivonen te beginnen en ook het afgelopen weekeinde zat hij voor zijn vorstelijke salaris heerlijk op de bank. 'Tegen Ajax hoop ik er weer te staan', zei de Zweed - die eerder al aangaf transfervrij de deur uit te willen lopen - vorige week met droge ogen. Voor alle duidelijkheid, de wedstrijd tegen Ajax is pas op 14 april.
Toivonen keek ook uiterst verstoord toen Ernest Faber hem vlak voor rust meldde dat hij zich moest gaan warmlopen. Koud in het veld had hij onmiddellijk rood moeten hebben. Gelukkig floot de kersverse recordhouder 'geseponeerde rode kaarten' Reinold Wiedemeijer (drie keer in één seizoen!). Die had zichzelf voorgenomen om pas een rode kaart te trekken als het hoofd van de romp werd gescheiden. Al eerder in de wedstrijd liet hij Kevin Strootman ontsnappen. Het mocht PSV allemaal niet baten. De zevende nederlaag van het seizoen was een feit.
Ook Dick Advocaat kan het tij dus niet keren in Eindhoven. Hij reageerde opmerkelijk luchtig. Je zag 'm denken: 'Nog acht wedstrijden en een bekerfinale en dan ga ik lekker ergens in de wereld mijn geld tellen.'
Op dinsdag 12 maart 2013 11:18 schreef onlogisch het volgende: "Naar goed Eindhovens gebruik besloot hij na afloop in de catacomben nog even verhaal te gaan halen bij de tegenpartij"
Haha, dat is wel iets waar ze nu om bekend gaan staan ja
Pieters Lens v Bommel
Droeftoeters
Haha idd. Je hebt helemaal 100% gelijk. Geen speld tussen te krijgen.
Deze man weet
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Hebben we alles gehad komt big spender Harry ook nog even zijn mening geven, hier ben ik het wel mee eens trouwens:
quote:
'Onze vriend Ronald Waterreus doet bij Studio Voetbal op basis van inside information, zoals hij dat noemt, een aantal insinuaties over hoe het er bij PSV aan toe gaat. Maar als hem dan gevraagd wordt om de eindconclusie, geeft hij niet thuis.'
Op dinsdag 12 maart 2013 12:01 schreef Tarado het volgende: Hebben we alles gehad komt big spender Harry ook nog even zijn mening geven, hier ben ik het wel mee eens trouwens:
Waarom zou hij terug naar de Eredivisie willen? Totaal onhaalbaar.
hoho, mensen wilden een signaal dat er ook naar verdedigers gekeken wordt
In snap trouwens niet dat al die oud-PSVers zo steeds maar moeten schoppen in de media, dat hadden ze in hun tijd zeker niet kunnen waarderen en draagt niet echt constructief bij.
Op dinsdag 12 maart 2013 12:27 schreef rubbereend het volgende: In snap trouwens niet dat al die oud-PSVers zo steeds maar moeten schoppen in de media, dat hadden ze in hun tijd zeker niet kunnen waarderen en draagt niet echt constructief bij.
Dat hangt er vanaf, als ze intern al mensen hebben aangesproken en die zijn niet voor rede vatbaar kan ik het nog wel begrijpen, doen/deden Van Hanegem en Cruijff ook bij hun clubs.
PSV moet niet denken dat het onderzoek van de Europese Commissie naar de gronddeal van de club en de gemeente Eindhoven af zal lopen met een sisser. Het kan zomaar een miljoenenstrop opleveren. Hoogleraar vastgoed Dirk Brounen zei kort voor het afsluiten van de deal al dat hij twijfels had, die zijn er nog steeds.
"Er werd door de gemeente slechts één scenario geschetst om die prijs van ruim 48 miljoen euro te rechtvaardigen", zegt Brounen tegenover het Algemeen Dagblad. "Dat was veel te optimistisch. Er werd vanuit gegaan dat er op de plek van het stadion na vijftien tot twintig jaar kantoren zouden worden gebouwd. In mijn ogen te kort door de bocht. Ik stede dat ik pas een oordeel kon vellen, als er ook twee negatieve scenario's zouden worden geschetst. Dat is nooit gedaan."
"Mijn gesprek was op vrijdag, na het weekeinde werd besloten dat het door zou gaan", vervolgt Brounen zijn verhaal. In de ogen van de hoogleraar heeft de gemeente een risico genomen. "Wie kan voorspellen dat er vijftien jaar later kantoren nodig zijn op die plek? De grond kan in waarde dalen, misschien moet je vijf tot tien jaar langer wachten met bebouwing. Allemaal risico's waar een vergoeding tegenover dient te staan."
Nu houdt de gemeente jaarlijks drie ton over aan de deal. "In 2004 had je zo'n risico nog wel kunnen uitleggen. Met steeds weer stijgende huisprijzen. Maar in 2011 zaten we al middenin de crisis en wisten we allemaal beter. Maar misschien had de gemeente Eindhoven een Nostradamus in haar midden."
Zal me benieuwen. Vind dat in deze met name toch de gemeente in de fout lijkt te zijn gegaan, en vind verder dat de EC er niet zoveel over te zeggen zou moeten hebben. Als Feyenoord-supporter zou ik uiteraard een hoge boete voor PSV toejuichen, maar ik zie nog niet zo best op basis waarvan dergelijke geruchten rondgaan.
ach voor alles is wel één hoogleraar te vinden die het er niet mee eens. De deal is meerdere keren door meerdere experts beoordeeld en goed gekeurd. Dus ik maak me weinig zorgen.
Zal me benieuwen. Vind dat in deze met name toch de gemeente in de fout lijkt te zijn gegaan, en vind verder dat de EC er niet zoveel over te zeggen zou moeten hebben. Als Feyenoord-supporter zou ik uiteraard een hoge boete voor PSV toejuichen, maar ik zie nog niet zo best op basis waarvan dergelijke geruchten rondgaan.
Wat die man van de risico's vindt wordt toch niet onderzocht? Alleen of het als staatssteun uitgelegd kan worden of niet. Tenminste zo heb ik het begrepen.
Op dinsdag 12 maart 2013 13:33 schreef rubbereend het volgende: ach voor alles is wel één hoogleraar te vinden die het er niet mee eens. De deal is meerdere keren door meerdere experts beoordeeld en goed gekeurd. Dus ik maak me weinig zorgen.
Dat is ook zeker waar, maar dit is wel een hoogleraar die direct bij de situatie betrokken is. Als er inderdaad enkel van het meest optimistische scenario uit is gegaan kun je wel zeggen dat er serieuze fouten zijn gemaakt. Al vind ik dan alsnog dat het eventuele probleem eigenlijk alleen bij de gemeente zou moeten liggen.
Wat die man van de risico's vindt wordt toch niet onderzocht? Alleen of het als staatssteun uitgelegd kan worden of niet. Tenminste zo heb ik het begrepen.
Het lijkt mij dat een realistisch of overduidelijk veel te optimistische inschatting wel het verschil kan maken tussen een eerlijke zakelijke deal of een verkapte subsidie?
Het lijkt mij dat een realistisch of overduidelijk veel te optimistische inschatting wel het verschil kan maken tussen een eerlijke zakelijke deal of een verkapte subsidie?
Dat het geen "eerlijke" zakelijke deal is staat als een paal boven water, natuurlijk is het een verkapte subsidie, het gaat er nu om of deze constructie legaal is of niet.
Even voor de goede orde, ik heb nooit wat tegen deze deal gehad, slim bedachte constructie om PSV er weer bovenop te helpen. Waar ik wel moeite mee heb is PSV'ers die maar blijven ontkennen dat dit een vorm van overheidssteun is.
Het zal wel met een sisser aflopen
Recordhouder aantal posts op één dag. 4045 onlogisch
Gemeente heeft, bij monde van Depla, al aangegeven dat ze nergens voor instaan en dat al het risico bij PSV ligt. Ik denk daar ook het zijne van.
quote:
Op dinsdag 12 maart 2013 13:33 schreef rubbereend het volgende: ach voor alles is wel één hoogleraar te vinden die het er niet mee eens. De deal is meerdere keren door meerdere experts beoordeeld en goed gekeurd. Dus ik maak me weinig zorgen.
Dit inderdaad ook ja. Ik las pas ook dat een hoogleraar zei dat een broodje kroket gezonder was dan een broodje kaas, dat sperma niet dik maakt en dat FOK! er niet Zuid-Koreaanse praktijken op na houdt.
Gemeente heeft, bij monde van Depla, al aangegeven dat ze nergens voor instaan en dat al het risico bij PSV ligt. Ik denk daar ook het zijne van.
[..]
Dit inderdaad ook ja. Ik las pas ook dat een hoogleraar zei dat een broodje kroket gezonder was dan een broodje kaas, dat sperma niet dik maakt en dat FOK! er niet Zuid-Koreaanse praktijken op na houdt.
Wat mij altijd op valt is dat er overal wel een hoogleraar voor is te vinden. Nu is dat in dit specifieke geval logisch, maar voor de meest random/rare dingen schijnen hoogleraren te zijn. Kijk maar eens een weekje of 2 naar EditieNL oid, zie je er zo maar 5 voorbij komen of zo
Recordhouder aantal posts op één dag. 4045 onlogisch
PSV heeft dat risico wel met het volle verstand aanvaard. Zal wel een voorwaarde zijn geweest om de lening te krijgen. Dus mocht het mis gaan, weet je wie het aan te rekenen is
Dat het onzin was dat Wilfred Genee het gister als feit bracht (dat Van Bommel 'homo' zei). Hij was daar en heeft Genee nul keer gezien en dan vindt hij dat je zo iets niet als feit kan brengen. Dat Toivonen niet wilde spelen enzo was ook onzin (wilde niet in het basis enzo), maar dat bepaald de medische staf allemaal.
Dat het onzin was dat Wilfred Genee het gister als feit bracht (dat Van Bommel 'homo' zei). Hij was daar en heeft Genee nul keer gezien en dan vindt hij dat je zo iets niet als feit kan brengen. Dat Toivonen niet wilde spelen enzo was ook onzin (wilde niet in het basis enzo), maar dat bepaald de medische staf allemaal.
Wat bedoel je met 'Hij heeft Genee 0x gezien'? Genee was ook niet aanwezig maar spreekt over meerdere ooggetuigen. Daarbij zit Thijs Slegers op de tribune om cijfers uit te delen dus dat is niet echt verrassend.
Over Toivonen kan best eens kloppen. Al blijft het opmerkelijk.
Genee probeert weer journalistje te spelen dus
Je kunt niet steeds terugvallen op het feit dat je moe bent. Daar ga je het niet mee redden in de echte wereld. Je zit hier in het topic over de club in de slimste regio van Nederland hè. Wij prikken daar zo doorheen, maar nemen het voor lief.
Je kunt niet steeds terugvallen op het feit dat je moe bent. Daar ga je het niet mee redden in de echte wereld. Je zit hier in het topic over de club in de slimste regio van Nederland hè. Wij prikken daar zo doorheen, maar nemen het voor lief.
Hartelijk dank, en ik ga er aan werken. Wellicht kan ik de plaatselijke TU gebruiken als opstapje naar Eindhoven.
Op dinsdag 12 maart 2013 15:01 schreef Littlerabbit het volgende: Wat bedoel je met 'Hij heeft Genee 0x gezien'? Genee was ook niet aanwezig maar spreekt over meerdere ooggetuigen. Daarbij zit Thijs Slegers op de tribune om cijfers uit te delen dus dat is niet echt verrassend.
Hij vond dat je dan niet iets als een feit kon brengen. Lees gewoon zijn column (Genee) en dan zie je wat hij bedoelt.
Kan je de volgende keer een PI gebruiken. Zo weet ik direct of je serieus bent, of gewoon dom loopt te blaten omdat er kritiek is op je cluppie
Mhm, ok.
quote:
Op dinsdag 12 maart 2013 11:18 schreef onlogisch het volgende: "Naar goed Eindhovens gebruik besloot hij na afloop in de catacomben nog even verhaal te gaan halen bij de tegenpartij"
Pieters Lens v Bommel
Droeftoeters
Dat noem ik geen kritiek. Integendeel, dat is het opblazen van gebeurtenissen. Denk maar niet dat dit alleen bij PSV gebeurd, en dan heb ik het niet over het Pieters incident waar ie door veiligheidsglas slaat en een kleuterklasje die daarachter stond het ziekenhuis in sloeg.
Wel leuk om te zien hoe erg men gefrustreerd is om PSV, alles gaan ze nu 10x erger maken. Ik geniet elke keer maar weer als er een berichtje erbij komt, zo mooi
Over die gronddeal: natuurlijk is dat verkapte staatssteun. PSV had nooit een normale marktpartij kunnen vinden die die deal onder dezelfde voorwaarden met ze had willen sluiten, zo gaat dat altijd met die gemeentedeals.
Het is natuurlijk ook gewoon een debiele constructie, grond verkopen onder iets wat nog in gebruik is en dan roepen dat het dit en dat waard is omdat er over 20 jaar misschien wel iets gebouwd kan worden. En dan moet je op basis daarvan nog een taxatie maken ook .
Maar dat er uiteindelijk aan het licht komt dat de voorwaarden nogal aan de gunstige kant zijn geweest voor PSV, daar bestaat weinig twijfel over bij mij.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
Op dinsdag 12 maart 2013 19:53 schreef Grrrrrrrr het volgende: Over die gronddeal: natuurlijk is dat verkapte staatssteun. PSV had nooit een normale marktpartij kunnen vinden die die deal onder dezelfde voorwaarden met ze had willen sluiten, zo gaat dat altijd met die gemeentedeals.
Het is natuurlijk ook gewoon een debiele constructie, grond verkopen onder iets wat nog in gebruik is en dan roepen dat het dit en dat waard is omdat er over 20 jaar misschien wel iets gebouwd kan worden. En dan moet je op basis daarvan nog een taxatie maken ook .
Maar dat er uiteindelijk aan het licht komt dat de voorwaarden nogal aan de gunstige kant zijn geweest voor PSV, daar bestaat weinig twijfel over bij mij.
Klopt. Er is helemaal geen sprake van een marktconforme transactie. De EU zal daarom deze deal zeker terugfluiten. PSV zal al haar contractspelers en talentvolle jeugdspelers moeten verkopen om niet failliet te gaan.
Op dinsdag 12 maart 2013 19:43 schreef Doublepain het volgende: Wel leuk om te zien hoe erg men gefrustreerd is om PSV, alles gaan ze nu 10x erger maken. Ik geniet elke keer maar weer als er een berichtje erbij komt, zo mooi
Alle sympathie voor PSV is weg. Vroeger hadden ze mooie spelers die mooi, aanvallend voetbal lieten zien. Nu is het een bende bijeengekochte frusto's (Strootman voorop).
Klopt. Er is helemaal geen sprake van een marktconforme transactie. De EU zal daarom deze deal zeker terugfluiten. PSV zal al haar contractspelers en talentvolle jeugdspelers moeten verkopen om niet failliet te gaan.
Alle sympathie voor PSV is weg. Vroeger hadden ze mooie spelers die mooi, aanvallend voetbal lieten zien. Nu is het een bende bijeengekochte frusto's (Strootman voorop).
Goh, jij hebt blijkbaar inside information over de zaak. Inclusief voorkennis over de vervolgstappen die PSV gaat ondernemen. Knap. Marcel, ben jij het? Of Tiny himself?
Ps. Je repeat-knop staat nog steeds aan. Zou fijn zijn als deze uit kon. Dank bij voorbaat.
Kan best goed uitpakken, zie Feyenoord.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
Alleen Strootman verkopen voor 40 miljoen moet al genoeg zijn
Wat bedoel je met 'Hij heeft Genee 0x gezien'? Genee was ook niet aanwezig maar spreekt over meerdere ooggetuigen. Daarbij zit Thijs Slegers op de tribune om cijfers uit te delen dus dat is niet echt verrassend.
Slegers zit na afloop echt niet op de tribune. Die loopt daar ook wel ergens rond in de buurt van de kleedkamers.
Alsof het vroeger anders was. PSV is juist een serieuze club geworden in de jaren 80. Met spelers als Thoresen, Koolhof, Gullit, Gijp, Koeman, Vanenburg, Lerby, v Tiggelen, Nielsen en nog veel meer. Allemaal gekocht, en ook toen allemaal jankers van koopclub dit dat. Boeie, daar is veel succes mee gehaald, interesseert me niks of het gekocht is. Ok, het waren wel betere spelers dan nu, dat wel...
Un dann rettet kein Kavallerie, keine Zorro kümmert sich dodrömm. Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Alsof het vroeger anders was. PSV is juist een serieuze club geworden in de jaren 80. Met spelers als Thoresen, Koolhof, Gullit, Gijp, Koeman, Vanenburg, Lerby, v Tiggelen, Nielsen en nog veel meer. Allemaal gekocht, en ook toen allemaal jankers van koopclub dit dat. Boeie, daar is veel succes mee gehaald, interesseert me niks of het gekocht is. Ok, het waren wel betere spelers dan nu, dat wel...
Je slaat nu toch wel makkelijk een generatie over, de UEFA cup niet serieus genoeg?
Kopen is ook niets mis mee, het gaat erom of je met alleen kopen nog een behoorlijk elftal neer kan zetten wat binnen het budget past, dat blijkt dus al een paar jaar niet meer te lukken, ondanks dat gaat PSV gewoon nog op die weg verder, dat kan je op zijn minst bedrijfsblindheid noemen, de tijden zijn toch echt wel veranderd en daar hoort dus ook een ander beleid bij.
Je slaat nu toch wel makkelijk een generatie over, de UEFA cup niet serieus genoeg?
Kopen is ook niets mis mee, het gaat erom of je met alleen kopen nog een behoorlijk elftal neer kan zetten wat binnen het budget past, dat blijkt dus al een paar jaar niet meer te lukken, ondanks dat gaat PSV gewoon nog op die weg verder, dat kan je op zijn minst bedrijfsblindheid noemen, de tijden zijn toch echt wel veranderd en daar hoort dus ook een ander beleid bij.
Inderdaad ja. Feyenoord en Ajax hebben het ook geprobeerd en met name Feyenoord is er hard van teruggekomen. Met een bijna failliet hebben zij laten zien hoe het niet moet. En een Ajax wat stevige investeringen deed die niet terug werden verdiend heeft inmiddels ook een andere koers gekozen. Niet helemaal de koers die ik aan zou hangen, maar ze lopen in ieder geval veel minder risico.
Wat je ziet is dat als er geld beschikbaar komt er ook mee gesmeten wordt. Zo ontpopt PSV zich een beetje als een mini PSG of Man City, waar het ook niet gegarandeerd is dat je kampioen wordt. Net zoals dat in het verleden voor Ajax en Feyenoord gold.
Momenteel hebben we te maken met wanbeleid en mismanagement. Doe je dit in het bedrijfsleven wordt je daar keihard op afgerekend. Ik vind ook dat, met name Brands, daarop afgerekend mag worden.
Klopt, PSV betaalt belachelijk hoge transferbedragen en salarissen vooor zeer middelmatige spelers. Je kan mij niet wijsmaken dat er in Eindhoven e.o. geen speler loopt die beter is dan Hutchinson.
Klopt, PSV betaalt belachelijk hoge transferbedragen en salarissen vooor zeer middelmatige spelers. Je kan mij niet wijsmaken dat er in Eindhoven e.o. geen speler loopt die beter is dan Hutchinson.
Dat hebben Ajax en Feyenoord ook gedaan.
Wat dat betreft zijn er in dit topic een aantal enorm hypocriete mongooltjes aanwezig. Hun eigen clubs hebben jaren niets anders gedaan dan verkeerd investeren, maar staan wel vooraan bij het veroordelen van PSV.
PSV is niet voor niets de meest succesvolle club van de afgelopen, pak-hem-beet, 25 jaar. Dat hebben ze enerzijds te danken aan goed handelen en anderzijds aan compleet falen van andere clubs. Nu is het de beurt aan PSV om compleet te falen. Dat ontgaat echt niemand hoor.
Wat dat betreft zijn er in dit topic een aantal enorm hypocriete mongooltjes aanwezig. Hun eigen clubs hebben jaren niets anders gedaan dan verkeerd investeren, maar staan wel vooraan bij het veroordelen van PSV.
PSV is niet voor niets de meest succesvolle club van de afgelopen, pak-hem-beet, 25 jaar. Dat hebben ze enerzijds te danken aan goed handelen en anderzijds aan compleet falen van andere clubs. Nu is het de beurt aan PSV om compleet te falen. Dat ontgaat echt niemand hoor.
Hier ben ik het wel mee eens. De lijst miskopen van Ajax en Feyenoord is ook heel erg lang.
25 jaar vind ik wel wat overdreven, laten we zeggen sinds begin van deze eeuw
Mee eens hoor, Feyenoord heeft onder VDH zichzelf echt in een onmogelijke positie gebracht waarbij we 'geluk' hadden met die investeerders die tig miljoen inbrachten, hadden ze ook nooit gedaan wanneer ze er niet al miljoenen in hadden zitten, maar die zagen de club gewoon omvallen en móesten wel om hun eigen geld veilig te stellen.
Mijn club verkoopt z'n eigen aandelen aan een investeerdersgroep waarmee de miljoenen die er al in zaten spontaan geen schuld meer zijn maar aandelen die kunnen worden teruggekocht, vind ik net zo'n 'smerig' truckje als de grond onder je stadion verkopen omdat je anders omvalt als club. Waar volgens mij de grootste irritatie zit is het feit dat je in die tijd constant verhalen hoorde over het begroten van de CL, flinke begrotingstekorten én schulden, ze wat deals maken met sponsoren én de gemeente en dan doodleuk voor vele miljoenen gaan inkopen.
Natuurlijk, hun goed recht. Maar het klinkt zo heerlijk fout. Als ik m'n werk verlies, de schuldsanering in moet en nog voor ik er goed en wel uit ben alweer voor duizenden euro's aan teringzooi koop zonder te weten of m'n jaarcontract wordt verlengt.
Die timing was ook echt te debiel voor woorden. De gemeente gaat akkoord en gelijk daarna gaat Marcel Brands glunderend vol trots vertellen dat ze Strootman en Mertens hebben gekocht. En iedereen maar zingen: Singing Tiny Sanders, we worden kampioen!
Op woensdag 13 maart 2013 12:13 schreef Chase_Utley het volgende: Die timing was ook echt te debiel voor woorden. De gemeente gaat akkoord en gelijk daarna gaat Marcel Brands glunderend vol trots vertellen dat ze Strootman en Mertens hebben gekocht. En iedereen maar zingen: Singing Tiny Sanders, we worden kampioen!
Dat was zo fout dat het grappig werd. Ik heb dat toen live bekeken en heb me de ballen uit mijn broek gelachen.
Onvrede bij technische staf PSV over niveau verdediging 13/03/2013 12:13
De technische staf van PSV heeft al in augustus vorig jaar bij de clubleiding aangegeven dat de selectie specifieke kwaliteiten ontbeerde. In de laatste lijn ontbrak een speler die, indien nodig, spijkerhard kon ingrijpen, was de conclusie. Met dat advies werd niets gedaan.
Vlak voor de winterstop gaf de technische staf opnieuw aan dat er een meedogenloze verdediger aan de selectie toegevoegd moest worden. Technisch manager Marcel Brands leek dit keer wel de ernst van het probleem te beseffen en droeg een kandidaat voor: voormalig AZ-speler Héctor Moreno, die ongelukkig zou zijn bij Espanyol.
Het voorstel werd met gejuich ontvangen in de trainerskamer. De Mexicaans international was in veler ogen beter dan wat PSV op dat moment tot zijn beschikking had. Brands bracht een bezoek aan Barcelona, sprak met Moreno (foto), maar de centrale verdediger keerde uiteindelijk niet terug naar Nederland.
Dat de verdediging van de Eindhovenaren wel vers bloed kan gebruiken blijkt wel uit de dramatische prestaties in uitduels. In de Eredivisie slaagde PSV er pas één keer (de 6-0 zege bij VVV-Venlo, red.) om buiten het Philips Stadion zonder tegendoelpunten af te sluiten. (Thijs Slegers)
Wel beduidend meer titels dan de grootste concurrent. Dus de meest succesvolle club. Ik verzin het niet hè.
Klopt, maar men pakt natuurlijk altijd een tijdsspanne dat het voor jezelf het beste uitkomt. PSV is de beste club van de afgelopen 25 en 10 jaar, Ajax weer van de afgelopen 5 en 35 jaar.
De UEFA cup is wel serieus, maar dat was nog op de ouderwetse manier, veel eigen of regionale spelers. Het succes daarvan werkte verslavend of zo, want daarna is het veel professioneler geworden.
Overigens was mijn post ook een beetje cynisch bedoeld, vandaar het kwasi achteloze laatste zinnetje.
Un dann rettet kein Kavallerie, keine Zorro kümmert sich dodrömm. Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Jij denkt serieus dat ze een boete krijgen van 100 miljoen miljard ja?
Waar volgens mij de grootste irritatie zit is het feit dat je in die tijd constant verhalen hoorde over het begroten van de CL, flinke begrotingstekorten én schulden, ze wat deals maken met sponsoren én de gemeente en dan doodleuk voor vele miljoenen gaan inkopen.
Natuurlijk, hun goed recht. Maar het klinkt zo heerlijk fout. Als ik m'n werk verlies, de schuldsanering in moet en nog voor ik er goed en wel uit ben alweer voor duizenden euro's aan teringzooi koop zonder te weten of m'n jaarcontract wordt verlengt.
Nee dat is niet hun goed recht en dat is juist waar ik een probleem mee heb, niet met die subsidie an sich. WMB valt dit niet onder de begrotingsdiscipline die de gemeente als eis heeft gesteld.
Best wel bizar, als je staf zulke duidelijke signalen aangeeft dat je dan niet verder komt dan eens speler waarvan elke halve zachte kan bedenken dat hij echt niet gaat komen.
Hiljemark vind ik opzich geen slechte aankoop, lijkt zijn geld meer dan waard. Wel een wat ongelukkige timing, maar misschien konden ze geen risico lopen voor een zomertransfer. Dit had natuurlijk echter nooit ten koste van een verdediger mogen gaan.
Davy kan alleen maar met one-liners komen, inhoudelijk is hij nog nooit geweest.
[..]
Vond ik ook wel ja
Maar dat in de jaren erna nu pas een beetje kritiek op Brands komt vind ik wel vreemd.
Ach, de kritiek op Bronckhorst/Makaay/Hofland/De Cler kwam ook pas na een tijdje op gang. Wel eerder, en het was bij ons niet zozeer duidelijk hoe bizar veel dat wel niet ging kosten (kosten zaten bij ons vooral in onbekende salarissen ipv bekende transfersommen).
Maar dat in de jaren erna nu pas een beetje kritiek op Brands komt vind ik wel vreemd.
Bij mij speelt het sinds hij besloot Wijnaldum te halen.
Brands had ook bewezen bij AZ leuke spelers te kunnen halen en goed te kunnen verkopen. Dus het leek een win-win situatie. Helaas weten we inmiddels beter.
Klopt, maar men pakt natuurlijk altijd een tijdsspanne dat het voor jezelf het beste uitkomt. PSV is de beste club van de afgelopen 25 en 10 jaar, Ajax weer van de afgelopen 5 en 35 jaar.
Is natuurlijk ook niet handig om op een kritiek punt in de competitie je vertrouwen in je verdediging op te zeggen. Het toch al broze zelfvertrouwen zal daardoor nog een extra knauw krijgen.
Op woensdag 13 maart 2013 12:41 schreef Lange_Lans het volgende: Is natuurlijk ook niet handig om op een kritiek punt in de competitie je vertrouwen in je verdediging op te zeggen. Het toch al broze zelfvertrouwen zal daardoor nog een extra knauw krijgen.
Bij mij speelt het sinds hij besloot Wijnaldum te halen.
Brands had ook bewezen bij AZ leuke spelers te kunnen halen en goed te kunnen verkopen. Dus het leek een win-win situatie. Helaas weten we inmiddels beter.
Op woensdag 13 maart 2013 12:18 schreef Caland het volgende: Maar dat in de jaren erna nu pas een beetje kritiek op Brands komt vind ik wel vreemd.
Jij bent een user die veel in dit topic mee leest. Vreemd dat je zegt dat er nu pas kritiek begint te komen, op een stel opportunisten na die bij elke aankoop lopen te juichen zijn er in dit topic ook al jarenlang users die hun vraagtekens zetten bij de keuzes van Brands en kritisch zijn.
Op woensdag 13 maart 2013 12:41 schreef Lange_Lans het volgende: Is natuurlijk ook niet handig om op een kritiek punt in de competitie je vertrouwen in je verdediging op te zeggen. Het toch al broze zelfvertrouwen zal daardoor nog een extra knauw krijgen.
quote:
Onvrede bij technische staf PSV over niveau verdediging
De technische staf van PSV heeft al in augustus vorig jaar bij de clubleiding aangegeven dat de selectie specifieke kwaliteiten ontbeerde. In de laatste lijn ontbrak een speler die, indien nodig, spijkerhard kon ingrijpen, was de conclusie. Met dat advies werd niets gedaan.
Vlak voor de winterstop gaf de technische staf opnieuw aan dat er een meedogenloze verdediger aan de selectie toegevoegd moest worden. Technisch manager Marcel Brands leek dit keer wel de ernst van het probleem te beseffen en droeg een kandidaat voor: voormalig AZ-speler Héctor Moreno, die ongelukkig zou zijn bij Espanyol.
Het voorstel werd met gejuich ontvangen in de trainerskamer. De Mexicaans international was in veler ogen beter dan wat PSV op dat moment tot zijn beschikking had. Brands bracht een bezoek aan Barcelona, sprak met Moreno (foto), maar de centrale verdediger keerde uiteindelijk niet terug naar Nederland.
Dat de verdediging van de Eindhovenaren wel vers bloed kan gebruiken blijkt wel uit de dramatische prestaties in uitduels. In de Eredivisie slaagde PSV er pas één keer (de 6-0 zege bij VVV-Venlo, red.) om buiten het Philips Stadion zonder tegendoelpunten af te sluiten.
Dit heeft toch niets meer met beleid te maken. Moreno was alleen damage control voor Brands. Om te laten zien dat hij wel iets heeft geprobeerd. Dat hij natuurlijk volstrekt onhaalbaar is slikt men maar weer voor zoete koek.
Ola Toivonen heeft sinds zijn zware hamstringblessure nog geen volledige wedstrijd voor PSV gevoetbald. Toch heeft bondscoach Erik Hamren hem opgeroepen voor de WK-kwalificatiewedstrijd van Zweden tegen Ierland op 22 maart in Solna.
Toivonen vervangt Johan Elmander, die wegens een blessure niet inzetbaar is. De speler van de club uit Eindhoven bewaart geen goede herinneringen aan zijn laatste uitverkiezing voor de Zweedse ploeg. Hij raakte vorig jaar op de training van zijn nationale elftal zwaar geblesseerd aan een hamstring.
Toivonen maakte anderhalve week geleden tijdens het thuisduel van PSV met VVV-Venlo als invaller zijn rentree op het speelveld. Op eigen verzoek had hij afgelopen zaterdag tegen sc Heerenveen ook nog geen basisplaats.
Dit bedenk je overigens ook niet Wat een achterlijke gladiolen die zweden. Zal Dickie blij mee zijn.
Jij denkt serieus dat ze een boete krijgen van 100 miljoen miljard ja?
Als de constructie daadwerkelijk 'ongegrond' blijkt, dan lijkt het me eerlijk gezegd niet meer dan normaal dat de hele deal wordt teruggedraaid.
Als ik in een winkel een TV zie van 500 euro, die ik niet kan betalen, dus dan maar steel, zeggen ze als ik achteraf gepakt wordt toch ook niet 'oké, je zat fout, maar je mag hem voor 200 meenemen'?
Jij bent een user die veel in dit topic mee leest. Vreemd dat je zegt dat er nu pas kritiek begint te komen, op een stel opportunisten na die bij elke aankoop lopen te juichen zijn er in dit topic ook al jarenlang users die hun vraagtekens zetten bij de keuzes van Brands en kritisch zijn.
Enige vorm van nuancering doe ik vaak niet aan, dat zou je toch wel moeten weten.
Maar de algemene tendens was toch vaak dat als je kritiek had op aankopen je maar een troll was en/of jaloers. Maar inderdaad, je hebt in dit topic ook een paar goede kritische users, al is dat helaas vaak een uitzondering.
Enige vorm van nuancering doe ik vaak niet aan, dat zou je toch wel moeten weten.
Maar de algemene tendens was toch vaak dat als je kritiek had op aankopen je maar een troll was en/of jaloers. Maar inderdaad, je hebt in dit topic ook een paar goede kritische users, al is dat helaas vaak een uitzondering.
Eens met je 2e stuk. De kritiek is hier heel lang weggezet als getroll.
Daar valt wel wat voor te zeggen ja. Bij RKC heeft hij geteerd op Martin Jol en het daarbij behorende gezwel Raiola. Daarna op Von Gaal. Nu hij het alleen moet doen valt hij aardig door de mand.
Daar valt wel wat voor te zeggen ja. Bij RKC heeft hij geteerd op Martin Jol en het daarbij behorende gezwel Raiola. Daarna op Von Gaal. Nu hij het alleen moet doen valt hij aardig door de mand.
Probleem voor hem is ook dat de trainer een passant is en Sanders er geen verstand van heeft, ik weet niet met wie hij nog meer de aankopen bespreekt
Een beetje onzinnige maar best grappige collumn van Sjoerd Mossou:
quote:
De besloten training bij PSV is een historische beleidsblunder
Het was zaterdagavond en Mark van Bommel riep 'vuile homo!' naar Joey van den Berg, in de catacomben van het Abe Lenstra-stadion. In al zijn blinde woede sloeg Van Bommels stem ervan over.
In Brabant is 'vuilen'omo' meestal een soort verzuchting, uitgesproken als één woord. Het is een scheldwoord zo over the top, dat het meestal in een vriendschappelijke of quasilollige context gebruikt wordt. Er schuilt een zekere ironie in. 'Vuilen'omo' ligt min of meer in het verlengde van 'verrekte mongol' (u weet wel, die oerkreet uit Maaskantje). Het is een parodie op schelden.
Wezenlijk anders lag dat in het geval-Van Bommel. Wanneer je 'vuile homo' schreeuwt, of brult, met overslaande stem, dan is de humor weg. Dan ben je de controle kwijt. De woede en frustratie is in zo'n geval zo alomvattend, dat je bovenal jezelf belachelijk maakt. De stress heeft definitief bezit van je genomen.
(Het enige wat er zaterdag grappig aan was, is dat de 'vuile homo' zelf - Joey van den Berg - op het moment van schelden nietsvermoedend zijn rug stond in te zepen onder de douche.)
Als er iets zorgwekkend is aan de huidige crisis bij PSV, dan is het dat de humor is verdwenen. Op het dieptepunt van de crisis bij Ajax was dat net zo. Niemand lachte nog. Niemand was nog in staat tot enige relativering. Iedereen nam zichzelf oneindig serieus. Iedereen was boos. Op elkaar en op de ander en op die vuile homo iets verderop.
Jarenlang was de kracht van PSV juist het zachte. Het milde. Het toegankelijke.
Net als Feyenoord was het een open club in letterlijke zin. De voorzitter of de spits kon je op doordeweekse dagen gewoon bellen. De deuren van de Herdgang stonden altijd open. Niet alleen voor ons, van de pers, maar voor iedereen. Voor het jongetje en voor de bejaarde mannen. Je kreeg er koffie en een broodje. De geur van soep vlinderde naar buiten.
Sinds een paar jaar zijn de poorten op slot. Steeds vaker. Nog één of twee keer per week is de Herdgang toegankelijk voor publiek, want zo doen ze dat in het buitenland ook, bij de echte topclubs. In de jacht op succes is maximale toewijding een vereiste. Professionalisme, heet dat.
Maar juist die 'besloten training' is één van de grootste beleidsblunders uit de geschiedenis van PSV. Het druist in tegen het diepste wezen van de club.
Wie alle deuren en ramen dichtgooit, kan niet meer naar buiten kijken. Die verdwaalt in zijn eigen afgesloten, bedompte wereldje. Voor je het weet denk je dat alle scheidsrechters tegen je zijn - en al die ratten van de pers ook. Opgefokt ga je elkaar gek zitten maken, compleet verstrikt in de obsessie van het landskampioenschap. Iedereen wordt boos, na verloop van tijd. Langzaam raak je los van de werkelijkheid.
Tiny Sanders, Marcel Brands of Dick Advocaat; ze hebben nooit uitgeblonken in humor of charmante communicatieve vaardigheden. Zo levenslustig als de Brabander van nature is, zo krampachtig zijn de leiders van nu. Al die woede bij Van Bommel of Kevin Strootman of Ola Toivonen; je zou ze wat frisse lucht toewensen. Een lentebriesje.
Zet de ramen open, jongens. Laat het luchten. En benoem Berry van Aerle snel tot Manager Communicatie.
Probleem voor hem is ook dat de trainer een passant is en Sanders er geen verstand van heeft, ik weet niet met wie hij nog meer de aankopen bespreekt
Met Advocut zou ik in ieder geval al helemaal niets bespreken als ik hem was. Die heeft zichzelf compleet belachelijk gemaakt door de wijze waarop hij expliciet aangaf geen ene reet te geven om de jeugd en alleen te richt en op de kortst mogelijke termijn: Nu.
Op woensdag 13 maart 2013 12:52 schreef LosBuenosMuchachos het volgende: Ik heb geen zin om dat hele stuk te lezen. Maar met de titel ben ik het wel helemaal mee eens. De identiteit vervaagt.
Laat dat nu nét de essentie zijn die Mossou in zijn column bedoelt
'Wie zichzelf opsluit, kan nooit naar buiten kijken'....
Met Advocut zou ik in ieder geval al helemaal niets bespreken als ik hem was. Die heeft zichzelf compleet belachelijk gemaakt door de wijze waarop hij expliciet aangaf geen ene reet te geven om de jeugd en alleen te richt en op de kortst mogelijke termijn: Nu.
Zijn toch wel parallellen met Twente, Co kon het mooi zeggen, ik heb een wiel nodig maar krijg een koplamp (vrij vertaald)
Wat ik nog het meest trieste vind is dat hier weer uit blijkt dat Brands totaal niet over een netwerk beschikt dat het weer een oud AZ speler betreft en de scouting niet goed genoeg is om elders een speler te halen.
Ik wou net zeggen, heeft hij nou serieus zitten rekenen om maar net goed uit te komen?!
Als de constructie daadwerkelijk 'ongegrond' blijkt, dan lijkt het me eerlijk gezegd niet meer dan normaal dat de hele deal wordt teruggedraaid.
Als ik in een winkel een TV zie van 500 euro, die ik niet kan betalen, dus dan maar steel, zeggen ze als ik achteraf gepakt wordt toch ook niet 'oké, je zat fout, maar je mag hem voor 200 meenemen'?
De rechter kan oordelen dat de gemeente fout zat maar niet dat PSV fout zat. En Bewijzen dat de gemeente te veel heeft betaald gaat nog lastig worden.
En die vergelijking met een tv gaat nergens over. Ten eerste omdat PSV niks wou kopen of stelen maar juist iets heeft verkocht.
Waarschijnlijk net zo lastig als bewijzen dat de gemeente een marktconforme prijs voor de grond heeft betaald.
Als de deal gemaakt is 'onder valse voorwendselen' of hoe je het ook maar wilt noemen, dan moet het gewoon teruggedraaid worden. Met mijn voorbeeld insinueerde ik niet dat PSV iets stal of iets dergelijks, maar gewoon dat gemaakte fouten niet kunnen worden beloond.
Het leek me nogal een bullshitverhaal, maar je hebt je tijdsraam precies goed gekozen, want PSV is inderdaad netaan succesvoller dan Ajax in die periode.
Het leek me nogal een bullshitverhaal, maar je hebt je tijdsraam precies goed gekozen, want PSV is inderdaad netaan succesvoller dan Ajax in die periode.
Da's natuurlijk geen toeval. Ik wil niet beweren dat ik alwetend ben, maar het komt er dicht bij in de buurt.
Ontbreekt hem in ieder geval niet aan zelfreflectie. Waardeloos EK gespeeld, speelt week in week uit waardeloos bij PSV maar voelt zich over een half jaar misschien wel klaar voor de volgende stap. Maar goed, als je die bolle kop met lege uitdruk alleen al ziet weet je dat er niet veel verstand in huizen kan
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Zijn ze nieuw in het vak ofzo? Natuurlijk gaan diverse media dingen speculeren. Waarom voelen ze zo snel aangevallen? Echt dom.
Ik kan het best begrijpen, er komen ineens zoveel onzin verhalen. Als ik de media mag geloven is er alleen maar rellen bij PSV. Goede reactie, stelt me gerust
Met poep in de broek Maar met Advocaat ging het niet veel beter.
Klopt. Maar Cocu ging toen wel terug naar de basis, en probeerde 'gewoon' alle schade te beperken. (Hopelijk) niet vergelijkbaar met wat er komen gaat.
Neem aan dat Cocu en Faber gewoon vergelijkbare functies krijgen, maar Cocu naar buiten toe de 'hoofdcoach' zal zijn.
Op naar betere tijden, hopelijk.
De rechter kan oordelen dat de gemeente fout zat maar niet dat PSV fout zat. En Bewijzen dat de gemeente te veel heeft betaald gaat nog lastig worden.
Ongeacht wie er fout zat, ook als de rechter oordeelt dat de gemeente fout zit zal dat consequenties hebben. In dit soort deals zitten standaard clausules dat als ze in strijd zijn met hogere wetgeving dat ze dan worden teruggedraaid. Mogelijk wordt de koop dan ongedaan gemaakt en moet PSV terugbetalen. Maar ach, dat zou in theorie ook nog wel positief kunnen zijn, als er een goede aflossingsregeling wordt afgesproken.
Objectief heeft de gemeente ook niet te veel betaald voor die grond, maar feitelijk doet dat niet ter zaken. Wat wel van belang zou kunnen zijn is of de gemeente de aankoop met een plan heeft gedaan, of alleen uit vriendendienst. Als er geen plan achter zit met een nut van voor de samenleving kan het als een oneigenlijke besteding van gemeenschapsgeld worden gezien. Met als doel om steun te verlenen aan een voetbalclub.