Ik begrijp dat jij het prima vindt als de NL overheid stopt met geld overmaken? Of werkt die waarde maar één kant op?quote:Op maandag 11 maart 2013 17:28 schreef Jellereppe het volgende:
Ach, we hebben geleerd dat verdragen met Nederland geen waarde hebben, dus dat is een gouden les voor de toekomst.
Wat nou 'we'. Je woont GVD in Nederland en hebt een NL paspoort.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:28 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ach, we hebben geleerd dat verdragen met Nederland geen waarde hebben, dus dat is een gouden les voor de toekomst.
Privacy weegt voor mij zwaarder dan een uitkering in eigen land. Anders trekken die mensen met een Nederlandse paspoort maar weer naar Europa.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij het prima vindt als de NL overheid stopt met geld overmaken?
Oké, dude. Ik ben je hondje niet.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:30 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wat nou 'we'. Je woont GVD in Nederland en hebt een NL paspoort.
Dat mag. In ieder geval een fair standpunt.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:30 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Privacy weegt voor mij zwaarder dan een uitkering in eigen land. Anders trekken die mensen met een Nederlandse paspoort maar weer naar Europa.
Dank u.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat mag. In ieder geval een fair standpunt.
quote:Op maandag 11 maart 2013 17:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Kunnen we Spekman niet daar heen sturen? In tegenstelling tot hier kan hij daar wel prima nuttig zijn.sp3cmanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
De overgrote meerderheid van de mensen die met een WAO-uitkering in Marokko hebben gevestigd hebben GEEN Nederlands paspoort.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:25 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Veel hebben een Nederlandse paspoort, dus kunnen ze zich in Europa vestigen.
Als je je direct duidelijk wil maken, dan zou ik het maar in de derde persoon zetten. Want als mensen als jij het over 'we' gaan hebben moet je eerst uitvogelen waar je je mee identificeert, hoewel dat helaas vrij voorspelbaar is.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:30 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Oké, dude. Ik ben je hondje niet.
Haha, duurde nog lang. Gedicht was er 10 minuten nadat je dit topic heropendequote:
Het gaat om 10 miljoen euro per jaar. Dat zullen die mensen merken, maar so be it. Voor Rabat zullen de verliezen mee vallen, die komen voor die mensen op.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid van de mensen die met een WAO-uitkering in Marokko hebben gevestigd hebben GEEN Nederlands paspoort.
geloof het of niet, ik moet af en toe even weg van het internetquote:Op maandag 11 maart 2013 17:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Haha, duurde nog lang. Gedicht was er 10 minuten nadat je dit topic heropende
Hij probeert het tenminste nog goed uit te leggen. Het is relevante info die we anders niet hadden.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:34 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Als je je direct duidelijk wil maken, dan zou ik het maar in de derde persoon zetten. Want als mensen als jij het over 'we' gaan hebben moet je eerst uitvogelen waar je je mee identificeert, hoewel dat helaas vrij voorspelbaar is.
De info is goed, de manier waarop hij het verpakt kan beter.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij probeert het tenminste nog goed uit te leggen. Het is relevante info die we anders niet hadden.
Kan je het uiteraard mee oneens zijn, maar dan hoef je niet zo te reageren.
Dit. Hoe valt zoiets uit te leggen?quote:Op maandag 11 maart 2013 17:41 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik vind het overigens van de zotte dat een Nederlander die in een ander EU land woont en daar ook Nederlandse kinderen heeft geen recht heeft op kinderbijslag van de Nederlandse staat, terwijl een Marokkaan met kinderen in Marokko dat wel heeft.
Zou je daar een zaak van kunnen maken? Lijkt me vrij makkelijk te winnen.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit. Hoe valt zoiets uit te leggen?
Nee, is niet te winnen.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:43 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Zou je daar een zaak van kunnen maken? Lijkt me vrij makkelijk te winnen.
Vertel ook even waarom dan. Dat is toch gewoon discriminatie?quote:
Het punt is dat de EU regels geen recht geven op export van voorzieningen waarvoor je nooit premie hebt betaald. Dat maakt dus dat Nederland daarvoor mag besluiten om die te beëindigen binnen de EU. Buiten de EU gelden andere regels. Wonen in de EU is niet hetzelfde als wonen buiten de EU, dus strikt genomen is het geen discriminatie.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:46 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Vertel ook even waarom dan. Dat is toch gewoon discriminatie?
Is niet helemaal correct. Ik heb een jaar op kinderbijslag en studiefinanciering geleefd toen ik in Amerika woonde. Maar ik begrijp je gedachte.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:41 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik vind het overigens van de zotte dat een Nederlander die in een ander EU land woont en daar ook Nederlandse kinderen heeft geen recht heeft op kinderbijslag van de Nederlandse staat, terwijl een Marokkaan met kinderen in Marokko dat wel heeft.
Maar je ouders woonden toen vast in Nederland. Overigens heeft het niet zozeer te maken met nationaliteit maar of je er als nederlands ingezetene recht op hebt in verband met het hebben/verzorgen van een kind.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Is niet helemaal correct. Ik heb nog een jaar op kinderbijslag en studiefinanciering geleefd toen ik in Amerika woonde. Maar ik begrijp je gedachte.
Het heeft dan ook veel met de dubbele nationaliteit te maken.
Ik krijg al jeuk van je met je "we zijn geen knechtje". Dit zegt zoveel over je eigen negatieve instelling.quote:Op maandag 11 maart 2013 16:53 schreef Jellereppe het volgende:
De Marokkaanse overheid zal niet mee werken en haar administratie open en bloot geven zodat wat Nederlandse bobo's naar believen kunnen snuffelen. We zijn geen knechtje en nergens toe verplicht. Heel simpel.
Ik was en ben Nederlander. Daarom betaalde de regering gewoon de premies uit waar iedere burger recht op heeft. Mijn verblijf daar was tijdelijk.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Maar je ouders woonden toen vast in Nederland.
Jij hebt geen recht op kinderbijslag. Je ouders/verzorgers hebben dat recht. Geen enkele regeling in het Nederlandse sociale zekerheidsstelsel is afhankelijk van je nationaliteit. Letterlijk geen enkele.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik was en ben Nederlander. Daarom betaalde de regering gewoon de premies uit waar iedere burger recht op heeft. Mijn verblijf daar was tijdelijk.
Klopt en die maakten het naar mij over om van te leven. Ik mocht daar niet eens werken als ik zou willen. Ik was daar als student.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jij hebt geen recht op kinderbijslag. Je ouders/verzorgers hebben dat recht.
Nee, want ook al heb je jarenlang in Nederland gewerkt en gewoond en er dus premie voor betaald, dan nog heb je er geen recht op als je migreert binnen de EU. En dat is dus krom in vergelijking met de Marokkanen.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het punt is dat de EU regels geen recht geven op export van voorzieningen waarvoor je nooit premie hebt betaald. Dat maakt dus dat Nederland daarvoor mag besluiten om die te beëindigen binnen de EU. Buiten de EU gelden andere regels. Wonen in de EU is niet hetzelfde als wonen buiten de EU, dus strikt genomen is het geen discriminatie.
Dank je voor de mededeling. Zal het in mijn achterhoofd stoppen. Vergeef mij als ik het over 10 seconden ben vergeten.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:50 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik krijg al jeuk van je met je "we zijn geen knechtje". Dit zegt zoveel over je eigen negatieve instelling.
Daar ergerde ik me dus ook meteen aan, in combinatie met dat "we".quote:Op maandag 11 maart 2013 17:50 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik krijg al jeuk van je met je "we zijn geen knechtje". Dit zegt zoveel over je eigen negatieve instelling.
Jij vroeg of er een zaak van te maken was. En het antwoord daarop is dus 'nee'. Dacht je dat het nooit eerder geprobeerd was of zo?quote:Op maandag 11 maart 2013 17:55 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Nee, want ook al heb je jarenlang in Nederland gewerkt en gewoond en er dus premie voor betaald, dan nog heb je er geen recht op als je migreert binnen de EU. En dat is dus krom in vergelijking met de Marokkanen.
Waarom? Ik ben al bij voorbaat van plan om te emigreren naar mijn studie. Waarom zou ik mijzelf dan niet identificeren met 'we'?quote:Op maandag 11 maart 2013 17:56 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Daar ergerde ik me dus ook meteen aan, in combinatie met dat "we".
He, gewoon mijn bijdrage, ik ben blij dat ik je kon helpen, zo zijn 'wij'.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:55 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dank je voor de mededeling. Zal het in mijn achterhoofd stoppen. Vergeef mij als ik het over 10 seconden ben vergeten.
Nou veel plezier, ze zitten vast op je te wachten.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:57 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Waarom? Ik ben al bij voorbaat van plan om te emigreren naar mijn studie. Waarom zou ik mijzelf dan niet identificeren met 'we'?
Als jij bronnen hebt, graag.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jij vroeg of er een zaak van te maken was. En het antwoord daarop is dus 'nee'. Dacht je dat het nooit eerder geprobeerd was of zo?
Ik kan voor een tijdje terecht bij familie, en wil binnenkort beginnen met een cursus Frans. Komt goed.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nou veel plezier, ze zitten vast op je te wachten.
Oh misschien heb ik het wel helemaal mis, ben je juist enorm Nederlands, en heb je teveel naar Mart Smeets gekeken met dat 'we'.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:57 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Waarom? Ik ben al bij voorbaat van plan om te emigreren naar mijn studie. Waarom zou ik mijzelf dan niet identificeren met 'we'?
Nee sorry, er is niets compacts. Maar globaal gaat het over de geschiedenis van het 'Akdas' arrest.quote:
Tja, dat krijg je als een vakantie-marokkaan gaat rellen.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:59 schreef waht het volgende:
Ah, het wordt al wij/zij. Gaat helemaal goed komen.
Wie ben jij om mij de les te wijzen hoe ik moet spreken? Ik spreek al sinds tijden met 'we'. Waarom zou ik dat veranderen na jouw gejank? Nederlanders doen niet anders dan andere bevolkingsgroepen aanduiden als buitenlanders. Dus is het iedereen goed recht om hetzelfde te doen.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:59 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Oh misschien heb ik het wel helemaal mis, ben je juist enorm Nederlands, en heb je teveel naar Mart Smeets gekeken met dat 'we'.
En dan nog klagen over generalisaties.....quote:Op maandag 11 maart 2013 18:01 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nederlanders doen niet anders dan andere bevolkingsgroepen aanduiden als buitenlanders.
Rellen? Dat is jouw identificatiekader. De manier hoe jij het graag ziet. Ik geef alleen antwoord, en het liefst op mijn eigen manier.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tja, dat krijg je als een vakantie-marokkaan gaat rellen.
Klopt, dat doen alle Nederlanders sinds het begin van Nederland.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:01 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Wie ben jij om mij de les te wijzen hoe ik moet spreken? Ik spreek al sinds tijden met 'we'. Waarom zou ik dat veranderen na jouw gejank? Nederlanders doen niet anders dan andere bevolkingsgroepen aanduiden als buitenlanders. Dus is het iedereen goed recht om hetzelfde te doen.
ALLEMAAL!quote:Op maandag 11 maart 2013 18:03 schreef waht het volgende:
[..]
Klopt, dat doen alle Nederlanders sinds het begin van Nederland.
Je gaat je gang. Je viel mij al aan op 'we'. Wat is daar fout aan? Hoe kan ik mij identificeren als Nederlander, als men mij niet eens als Nederlander beschouwd? Probeer dat eens uit te leggen als je daar toe in staat bent?quote:Op maandag 11 maart 2013 18:03 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
En dan nog klagen over generalisaties.....
Precies, zo zijn wij!quote:Op maandag 11 maart 2013 18:03 schreef waht het volgende:
[..]
Niet allemaal, maar het overgrote deel wel. Dat is niet te ontkennen.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:03 schreef waht het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |