Ik vind dat de werkwijze van de achterban van de PvdA op deze wijze pijnlijk duidelijk wordt.quote:Op zondag 10 maart 2013 03:10 schreef HRF_Makkum het volgende:
Ik heb een slappe lach, lieve hemel. Niet te geloven dit!
Wat vind u zelf hiervan?
SP, tot er een Islamitische partij met enige geloofwaardigheid ontstaan is dan.quote:
Daar moet gewoon een cordon sanitair op danquote:Op zondag 10 maart 2013 03:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
SP, tot er een Islamitische partij met enige geloofwaardigheid ontstaan is dan.
De PvdA zal uiteraard niet zwichten voor deze dreigementen inderdaad. Al is het alleen al omdat ze zich zo'n actie niet kunnen veroorloven. Wel ben ik van mening dat de PvdA vanwege sterker wordende druk van hun achterban, steeds meer naar links aan het verschuiven zijn.quote:Op zondag 10 maart 2013 04:17 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat je wel veilig kunt stellen dat er geen partij meer te vinden is die niet genoeg heeft van de gang van zaken rond het verstrekken van uitkeringen in Marokko. De Marokkaanse overheid heeft het er gewoon naar gemaakt en het zou me niks verbazen als dit uitmondt in het opzeggen van het verdrag met Marokko. In welk geval alle uitkeringen gestopt moeten worden.
Het is een gotspe dat die man ooit volksvertegenwoordiger heeft kunnen zijn in dit land. Verder moet het voorstel natuurlijk gewoon worden doorgezet. Uiteraard met steun van de PvdA in de Eerste Kamer.quote:
Deze man wou werk van Salman Rushdie verbieden, Wilders veroordelen en tijdens de Kristallnachtherdenking vergeleek hij de Jodenvervolging in de 2e WW met de discriminatie van moslims in Nederland. Deze man is zelfs vanwege zijn uitspraken door GroenLinks verwijderd.quote:Op zondag 10 maart 2013 04:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is een gotspe dat die man ooit volksvertegenwoordiger heeft kunnen zijn in dit land. Verder moet het voorstel natuurlijk gewoon worden doorgezet. Uiteraard met steun van de PvdA in de Eerste Kamer.
Een gevaarlijk mannetje vind ik het, met zijn ophitsende praatjes. Misschien kan -ie beter ophoepelen uit dit land. Weinigen zullen hem missen.quote:Op zondag 10 maart 2013 04:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Deze man wou werk van Salman Rushdie verbieden, Wilders veroordelen en tijdens de Kristallnachtherdenking vergeleek hij de Jodenvervolging in de 2e WW met de discriminatie van moslims in Nederland. Deze man is zelfs vanwege zijn uitspraken door GroenLinks verwijderd.
KOEKOEK!quote:Op zondag 10 maart 2013 04:44 schreef arjan1212 het volgende:
dat deze man ooit in de kamer zat is pas een schande
[ afbeelding ]
PvdA en niet zwichten voor allochtonenquote:Op zondag 10 maart 2013 04:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De PvdA zal uiteraard niet zwichten voor deze dreigementen inderdaad. Al is het alleen al omdat ze zich zo'n actie niet kunnen veroorloven. Wel ben ik van mening dat de PvdA vanwege sterker wordende druk van hun achterban, steeds meer naar links aan het verschuiven zijn.
1994. Zonder succes.quote:
De PvdA en vrienden hebben jaar in en jaar uit de 100.000den misbruikers willens en wetens de hand boven het hoofd gehouden.quote:Op zondag 10 maart 2013 03:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik vind dat de werkwijze van de achterban van de PvdA op deze wijze pijnlijk duidelijk wordt.
Hans Spekman wordt op onaangename wijze voor een moeilijke keuze geplaatst.
En die zegt :goede reis terug naar Nederlandquote:Op zondag 10 maart 2013 11:04 schreef Woestijnvos het volgende:
Dat ze dan een uitkering aanvragen bij de koning van Marokko.
Dat is inderdaad een gigantische idioot, ja.quote:Op zondag 10 maart 2013 04:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is een gotspe dat die man ooit volksvertegenwoordiger heeft kunnen zijn in dit land. Verder moet het voorstel natuurlijk gewoon worden doorgezet. Uiteraard met steun van de PvdA in de Eerste Kamer.
Generaal KoosVogels probeert voor de zoveelste keer de boodschapper van een thema om te brengen.quote:Op zondag 10 maart 2013 11:09 schreef KoosVogels het volgende:
Republiek Allochtonie? Kom op TS, ben je nou zo echt zo simpel?
Aha, nee een of ander obscuur blogje heeft natuurlijk de primeur.quote:Op zondag 10 maart 2013 11:18 schreef cempexo het volgende:
[..]
Generaal KoosVogels probeert voor de zoveelste keer de boodschapper van een thema om te brengen.
Excellentie... dat deden ze 2000 jaar voor christus ook al.
bestudeer eens de geschiedenis...analyseer eens mensen...maak je los van je leiders en neem een eigen standpunt in, ontwikkel je eigen vrijheid van nadenkenquote:Op zondag 10 maart 2013 11:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aha, nee een of ander obscuur blogje heeft natuurlijk de primeur.
Is iedereen zo goedgelovig in Denemarken?
Natuurlijk is die brief satire, maar dat maakt eigenlijk niets uit. Net zoals de dominee in Staphorst de volgelingen vertelt dat ze SGP moeten stemmen, zo geven de Marokkaanse buurtwerkers een PvdA-stemadvies. De meeste mensen stemmen in eigen belang, deze groep is daar geen uitzondering in, maar vergeet ook niet dat de PvdA zich daar bijzonder bewust van is en dat echt wel in gedachten houdt bij het bepalen van de partijvisie. De stempopulatie moet natuurlijk wel een beetje intact blijven.quote:Op zondag 10 maart 2013 11:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aha, nee een of ander obscuur blogje heeft natuurlijk de primeur.
Is iedereen zo goedgelovig in Denemarken?
Neem niet alles voor waar aan, enkel omdat het in jouw straatje past.quote:Op zondag 10 maart 2013 11:27 schreef cempexo het volgende:
[..]
bestudeer eens de geschiedenis...analyseer eens mensen...maak je los van je leiders en neem een eigen standpunt in, ontwikkel je eigen vrijheid van nadenken
Mooi geschreven meid, een aai over je bolletje van mijquote:Op zondag 10 maart 2013 11:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk is die brief satire, maar dat maakt eigenlijk niets uit. Net zoals de dominee in Staphorst de volgelingen vertelt dat ze SGP moeten stemmen, zo geven de Marokkaanse buurtwerkers een PvdA-stemadvies. De meeste mensen stemmen in eigen belang, deze groep is daar geen uitzondering in, maar vergeet ook niet dat de PvdA zich daar bijzonder bewust van is en dat echt wel in gedachten houdt bij het bepalen van de partijvisie. De stempopulatie moet natuurlijk wel een beetje intact blijven.
Natuurlijk maakt het wel uit of de brief satire is. Je kunt toch niet zomaar iets verzinnen, het vervolgens aanduiden als nieuws en een discussie starten?quote:Op zondag 10 maart 2013 11:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk is die brief satire, maar dat maakt eigenlijk niets uit. Net zoals de dominee in Staphorst de volgelingen vertelt dat ze SGP moeten stemmen, zo geven de Marokkaanse buurtwerkers een PvdA-stemadvies. De meeste mensen stemmen in eigen belang, deze groep is daar geen uitzondering in, maar vergeet ook niet dat de PvdA zich daar bijzonder bewust van is en dat echt wel in gedachten houdt bij het bepalen van de partijvisie. De stempopulatie moet natuurlijk wel een beetje intact blijven.
Voor de legitimiteit van dit topic, misschien. Voor de inhoud van de discussie maakt het natuurlijk niets uit.quote:Op zondag 10 maart 2013 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt het wel uit of de brief satire is. Je kunt toch niet zomaar iets verzinnen, het vervolgens aanduiden als nieuws en een discussie starten?
Natuurlijk wel. Het is immers nogal een houding die de Marokkaanse clubs zich aanmeten in dat stuk.quote:Op zondag 10 maart 2013 11:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor de legitimiteit van dit topic, misschien. Voor de inhoud van de discussie maakt het natuurlijk niets uit.
Niet dat het wat uitmaakt, maar ik ken zat Marokkanen die niet van die halve debielen zijn als Rabbae.quote:Op zondag 10 maart 2013 11:28 schreef wickedmen het volgende:
Eigenlijk schaam ik mij nooit voor de acties van mijn mede Marokkanen puur omdat ik niet kijk naar een groep of ras maar mensen beoordeel per individu.
Maar hier wil ik toch effe mijn hand voor m'n gezicht voor plaatsen.
Tering wat een idioot en het zal de Marokkaanse gemeenschap ook nog negatief in het nieuws zetten.
het geeft de gedachte van de kiezer weer tov de actualiteit van de dag, het is bv zijn portemonnee die hij voelt van een maatregel van een x periode terug.quote:Op zondag 10 maart 2013 12:44 schreef Janneke141 het volgende:
Als er in de afgelopen tien jaar iets duidelijk is geworden, is het wel dat peilingen tussen verkiezingen in totaal nietszeggend zijn. Het is slechts de waan van de dag.
En dan moet je het wel héél bont gemaakt hebben, gezien de langjarige allochtonenknuffelarij die die club altijd heeft voorgestaan.quote:Op zondag 10 maart 2013 04:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Deze man wou werk van Salman Rushdie verbieden, Wilders veroordelen en tijdens de Kristallnachtherdenking vergeleek hij de Jodenvervolging in de 2e WW met de discriminatie van moslims in Nederland. Deze man is zelfs vanwege zijn uitspraken door GroenLinks verwijderd.
Ik schat toch minstens wel 90% van de totale bevolking van Marokkaanse afkomst in NL.quote:Op zondag 10 maart 2013 11:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet dat het wat uitmaakt, maar ik ken zat Marokkanen die niet van die halve debielen zijn als Rabbae.
Ja, maar deze ex-GroenLinkser weet het spel wél zo te spelen dat de PvdA de hoon over zich heen krijgt. En zo wordt de indruk gewekt dat de PvdA in sterke mate afhankelijk is van de Marokkaanse stem.quote:Op zondag 10 maart 2013 07:08 schreef IntensiveGary het volgende:
Ohhhh, Mohamed Rabbae. Die spreekt niet voor alle Marokkaanse Nederlanders, hoor.
Rabbae, querulant en intrigant. Overal uitgekotst. En terecht. Storm in een glas water.
Wat natuurlijk ook het geval is. Zeker in de grote steden.quote:Op zondag 10 maart 2013 14:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, maar deze ex-GroenLinkser weet het spel wél zo te spelen dat de PvdA de hoon over zich heen krijgt. En zo wordt de indruk gewekt dat de PvdA in sterke mate afhankelijk is van de Marokkaanse stem.
Heb jij daar ook bewijs voor?quote:Op zondag 10 maart 2013 14:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat natuurlijk ook het geval is. Zeker in de grote steden.
Ach, ook in steden waar minder allochtonen wonen, is de PvdA sterk. Bovendien gaat dit verhaal over landelijk beleid, niet over lokaal beleid.quote:Op zondag 10 maart 2013 14:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat natuurlijk ook het geval is. Zeker in de grote steden.
Ben ik nou werkelijk de enige die het vreemd vindt dat de enige bron een nogal dubieuze blog is?quote:Op zondag 10 maart 2013 14:12 schreef Mutant01 het volgende:
Rabae. Niemand neemt die gozert serieus. Behalve TS en Janneke.
Nee uiteraard niet, maar ook al zou het kloppen, dan nog klopt het niet zegmaar.quote:Op zondag 10 maart 2013 14:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben ik nou werkelijk de enige die het vreemd vindt dat de enige bron een nogal dubieuze blog is?
Ja, maar er wordt hier gediscussieerd alsof die brief ook daadwerkelijk is verstuurd.quote:Op zondag 10 maart 2013 14:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee uiteraard niet, maar ook al zou het kloppen, dan nog klopt het niet zegmaar.
slotje er weer af!quote:Op zondag 10 maart 2013 18:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb begrip voor je reden. Op de site van het landelijk beraad marokkanen staat het bericht ook. De oproep is vanuit hun facebookpagina gedaan namens de samenwerkende organisaties.
https://www.facebook.com/LandelijkBeraadMarokkanen
Graag slotje eraf
Het is en blijft een enkele bron. Verbaast het je niet dat dit zelfs door Geenstijl niet is opgepakt?quote:
Dat was het wel; http://www.geenstijl.nl/m(...)an_gee.html#commentsquote:Op maandag 11 maart 2013 15:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is en blijft een enkele bron. Verbaast het je niet dat dit zelfs door Geenstijl niet is opgepakt?
Het blijft bij die ene bron. Dat dubieuze blogje.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:16 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat was het wel; http://www.geenstijl.nl/m(...)an_gee.html#comments
Dat heeft ermee te maken dat de Marokkaanse overheid geen openheid van zaken geeft geloof ik.quote:En waarom alleen die naar marokko stopzetten
Eh, nee dus. Marokko is wel degelijk een speciaal geval. Het heeft zich verplicht onderzoeken voor het UWV uit te laten voeren door het CNSS, maar in de praktijk doen ze dat niet of zo slecht dat de honden er geen brood van lusten. Rechtstreekse onderzoeken zijn onmogelijk gemaakt en aangezien nagenoeg iedereen die met een uitkering in Marokko zit wel een doktersverklaring kan kopen dat hij onder geen enkele voorwaarde naar het buitenland mag reizen is er wel degelijk een echt probleem.quote:Op zondag 10 maart 2013 14:17 schreef erodome het volgende:
Zolang er geen sollicitatieplicht vastzit aan een uitkering vind ik het onzin om die in het buitenland stop te zetten.
Als ik zo'n uitkering krijg en ik wil in een land gaan wonen waar alles wat goedkoper is dan is dat mijn goed recht, ik mag zelf bepalen waar ik mijn geld aan uitgeef.
Als er een sollicitatieplicht aan vast zit dan kan dat niet, dan moet ik aan mijn plicht voldoen en zo snel mogelijk een baan vinden, maar uitkeringen waar die plicht niet aan zit is het anders voor vind ik.
En waarom alleen die naar marokko stopzetten, er zitten aardig wat mensen in spanje e.d. met ook zulke uitkeringen, ouwe dags voorziening en andere zaken, waarom mag dat wel en niet naar marokko als je ook een marokkaans paspoort hebt? Beetje raar en krom, maar ach, het doet de onderbuik goed bij velen, dat die nare marokkanen aangepakt worden, ook al is het onzinnig.
Dat is op zich al voldoende om niets meer te betalen. Eerst meewerken. Zoals iedereen. Begrijp niet dat daar niet meer druk achter zit.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh, nee dus. Marokko is wel degelijk een speciaal geval. Het heeft zich verplicht onderzoeken voor het UWV uit te laten voeren door het CNSS, maar in de praktijk doen ze dat niet of zo slecht dat de honden er geen brood van lusten. Rechtstreekse onderzoeken zijn onmogelijk gemaakt en aangezien nagenoeg iedereen die met een uitkering in Marokko zit wel een doktersverklaring kan kopen dat hij onder geen enkele voorwaarde naar het buitenland mag reizen is er wel degelijk een echt probleem.
Met Turkije zijn er soms wel wat gevalsgebonden problemen, maar het is niet endemisch zoals met Marokko.
Spanje zit in de EU en die werken prima samen.
Het is zeker niet de enige bron. Het is wel ingewikkeld.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het blijft bij die ene bron. Dat dubieuze blogje.
Tja, en die houding maakt dus dat de Nederlandse zijde zich ook gaat realiseren dat ze alleen maar 'verplicht' zijn doordat ze zichzelf allerlei dingen opleggen. Zonder de arrogantie van Marokko zouden de uitkeringen van duizenden van haar burgers niet op de tocht staan.quote:Op maandag 11 maart 2013 16:53 schreef Jellereppe het volgende:
De Marokkaanse overheid zal niet mee werken en haar administratie open en bloot geven zodat wat Nederlandse bobo's naar believen kunnen snuffelen. We zijn geen knechtje en nergens toe verplicht. Heel simpel.
Schaf het verdrag maar af. We willen niet onder de Nederlandse juk zitten. De arrogantie komt van Nederland, om te eisen dat Rabat haar register opent voor de Nederlandse ambtenaren. Dat laatste is een privé-aangelegenheid. Privacy telt heel zwaar in het land.quote:Op maandag 11 maart 2013 16:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tja, en die houding maakt dus dat de Nederlandse zijde zich ook gaat realiseren dat ze alleen maar 'verplicht' zijn doordat ze zichzelf allerlei dingen opleggen. Zonder de arrogantie van Marokko zouden de uitkeringen van duizenden van haar burgers niet op de tocht staan.
Nee, het probleem is dat Rabat wel afspraken maakt, maar zich er niet aan houdt.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:00 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Schaf het verdrag maar af. We willen niet onder de Nederlandse juk zitten. De arrogantie komt van Nederland, om te eisen dat Rabat haar register opent voor de Nederlandse ambtenaren. Dat laatste is een privé-aangelegenheid. Privacy telt heel zwaar in het land.
Rabat zal haar register niet openen. Zelfs niet als Nederland het verdrag op zegt. We zullen zien wat de toekomst brengt.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, het probleem is dat Rabat wel afspraken maakt, maar zich er niet aan houdt.
Zal weinig veranderen. Bepaalde mensen moeten wellicht gaan werken, big deal.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:02 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Rabat zal haar register niet openen. Zelfs niet als Nederland het verdrag op zegt. We zullen zien wat de toekomst brengt.
Beter, dan dat Marokko naar de pijpen gaat dansen van Den Haag.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:05 schreef waht het volgende:
[..]
Zal weinig veranderen. Bepaalde mensen moeten wellicht gaan werken, big deal.
Maar waarom willen de mensen die keuring niet? Iedereen moet daar toch aan meewerken? Of je nu hier of daar woont. Het geld komt vanuit Nederland dus die hebben toch het recht om op zijn minst een keuring of toetsing te eisen?quote:Op maandag 11 maart 2013 17:02 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Rabat zal haar register niet openen. Zelfs niet als Nederland het verdrag op zegt. We zullen zien wat de toekomst brengt.
Den Haag vraagt aan Rabat om haar hele bevolkingsregister te openen, onder dreiging van opzegging van het verdrag. Zal niet de eerste keer dat iemand een verdrag opzegt, dus scheur het verdrag maar door midden. Zijn we gelijk verlost van het gezeur. Privacy weegt zwaarder en ligt gevoeliger.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar waarom willen de mensen die keuring niet? Iedereen moet daar toch aan meewerken? Of je nu hier of daar woont. Het geld komt vanuit Nederland dus die hebben toch het recht om op zijn minst een keuring of toetsing te eisen?
Dat blijkt nu wel ja.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:10 schreef sp3c het volgende:
omdat er dan mogelijk minder geld binnenkomt/uitgegeven kan worden in Marokko
ik snap het op zich wel, ik zou ook niet meewerken
Nederland is hier gewoon gekke Henkie omdat we er zo lang mee door zijn gegaan
Datzelfde probleem had 'ie ook toen hij de Jodenvervolging in de 2eWW vergelijk met de discriminatie van moslims in Nederlandquote:Op maandag 11 maart 2013 17:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat blijkt nu wel ja.
Er is een flinke aap uit de mouw gekomen dankzij Mohammed Rabbea. Denk niet dat hij de gevolgen van zijn blog goed heeft ingeschat
Mwah, die mensen die een uitkering hebben trekken gewoon naar Europa, en dan hebben ze weer recht op de bijdrage. Buitenlandse investeringen zijn niet te vergelijken met uitkeringen. De uitkeringen zijn maar een fractie van de buitenlandse investeringen in het land.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik denk dat Marokko voor zijn ontwikkeling het sowieso erg moet hebben van buitenlandse investeringen.
Of dat nou om particulier geld gaat of om uitkeringen van overheden zoals Nederland.
Geloof ik best ja, Marokko is hedendaags booming-business. Genoeg buitenlandse bedrijven die willen investeren daarin, maar elke euro telt.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Mwah, die mensen die een uitkering hebben trekken gewoon naar Europa, en dan hebben ze weer recht op de bijdrage. Buitenlandse investeringen zijn niet te vergelijken met uitkeringen. De uitkeringen zijn maar een fractie van de buitenlandse investeringen in het land.
Zeker, maar Nederland maakt het Rabat moeilijk door dit te eisen. Je kunt veel samen werken, maar dit gaat voor veel mensen te ver. De bevolking zal het niet pikken als Rabat dit gaat doen, never. In dit land worden we al met schuine ogen aangekeken en dan gaan we ook nog even het hele register openen, nah, dat niet. Dan kunnen we beter gelijk even bukken voor Den Haag.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Geloof ik best ja, Marokko is hedendaags booming-business. Genoeg buitenlandse bedrijven die willen investeren daarin, maar elke euro telt.
Maar wat als Nederland nu stopt met het uitbetalen van deze uitkeringen naar Marokko? Zoals ze nu dus van plan zijn.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:18 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zeker, maar Nederland maakt het Rabat moeilijk door dit te eisen. Je kunt veel samen werken, maar dit gaat voor veel mensen te ver. De bevolking zal het niet pikken als Rabat dit gaat doen, never.
Zal zeker gemerkt worden en Rabat zal die mensen adviseren om naar Zuid-Europa/West-Europa te trekken. In Spanje zijn de prijzen ook laag, gezien de Eurocrisis. Maar het land heeft belangrijkere prioriteiten tegenwoordig, hoewel het wel op de agenda staat.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Maar wat als Nederland nu stopt met het uitbetalen van deze uitkeringen naar Marokko? Zoals ze nu dus van plan zijn.
Zit toch niet zo te kletsen jij, dat gaat het kadaster en over mensen die in Nederland een bijstandsuitkering krijgen. Dat heeft niks te maken met het verdrag inzake sociale zekerheid tussen Nederland en Marokko.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:09 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Den Haag vraagt aan Rabat om haar hele bevolkingsregister te openen, onder dreiging van opzegging van het verdrag. Zal niet de eerste keer dat iemand een verdrag opzegt, dus scheur het verdrag maar door midden. Zijn we gelijk verlost van het gezeur. Privacy weegt zwaarder en ligt gevoeliger.
Die is daar trouwens echt van epische proporties. Nivelleren daar zou met recht wel een feestje genoemd mogen wordenquote:Op maandag 11 maart 2013 17:19 schreef sp3c het volgende:
gaat hier meer om de koopkracht van de wat minder goed bedeelde laag van de bevolking lijkt mij
het lijkt me geen taak van de Nederlandse overheid/belastingbetaler om daar de kloof tussen arm en rijk te gaan zitten dichten
Op die manier wordt het wel geļnterpreteerd. Eerst dit register openen, daarna andere registers. We hebben geleerd van het verleden met Frankrijk en overheidszaken blijven een interne aangelegenheid. Handel, soit, maar geen registers openen voor buitenlanders. Simpel.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:21 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zit toch niet zo te kletsen jij, dat gaat het kadaster en over mensen die in Nederland een bijstandsuitkering krijgen. Dat heeft niks te maken met het verdrag inzake sociale zekerheid tussen Nederland en Marokko.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
De meesten kunnen helemaal niet terug omdat ze een visum nodig zouden hebben zelfs voor een bezoek aan Nederland. Dat visum krijgen ze dus niet.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Mwah, die mensen die een uitkering hebben trekken gewoon naar Europa, en dan hebben ze weer recht op de bijdrage. Buitenlandse investeringen zijn niet te vergelijken met uitkeringen. De uitkeringen zijn maar een fractie van de buitenlandse investeringen in het land.
Veel hebben een Nederlandse paspoort, dus kunnen ze zich in Europa vestigen.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
De meesten kunnen helemaal niet terug omdat ze een visum nodig zouden hebben zelfs voor een bezoek aan Nederland. Dat visum krijgen ze dus niet.
Jellereppe duidt precies aan wat het probleem is met deze kwestie.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:09 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Den Haag vraagt aan Rabat om haar hele bevolkingsregister te openen, onder dreiging van opzegging van het verdrag. Zal niet de eerste keer dat iemand een verdrag opzegt, dus scheur het verdrag maar door midden. Zijn we gelijk verlost van het gezeur. Privacy weegt zwaarder en ligt gevoeliger.
Ach, we hebben geleerd dat verdragen met Nederland geen waarde hebben, dus dat is een gouden les voor de toekomst.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:27 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Jellereppe duidt precies aan wat het probleem is met deze kwestie.
Lekker je klauw ophouden, maar owee als de uitkeringsinstantie wat wil controleren, dan is de wereld te klein. Hoe durven die Hollanders ze van een inkomen te voorzien. En dan ook nog willen controleren of dat eventueel wel terecht is. Ik snap helemaal waarom de Hollanders als wrekkig gezien worden, die lieve Marokkaantjes zijn allemaal het slachtoffer van onze uitkeringsinstanties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |