Ik was en ben Nederlander. Daarom betaalde de regering gewoon de premies uit waar iedere burger recht op heeft. Mijn verblijf daar was tijdelijk.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Maar je ouders woonden toen vast in Nederland.
Jij hebt geen recht op kinderbijslag. Je ouders/verzorgers hebben dat recht. Geen enkele regeling in het Nederlandse sociale zekerheidsstelsel is afhankelijk van je nationaliteit. Letterlijk geen enkele.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik was en ben Nederlander. Daarom betaalde de regering gewoon de premies uit waar iedere burger recht op heeft. Mijn verblijf daar was tijdelijk.
Klopt en die maakten het naar mij over om van te leven. Ik mocht daar niet eens werken als ik zou willen. Ik was daar als student.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jij hebt geen recht op kinderbijslag. Je ouders/verzorgers hebben dat recht.
Nee, want ook al heb je jarenlang in Nederland gewerkt en gewoond en er dus premie voor betaald, dan nog heb je er geen recht op als je migreert binnen de EU. En dat is dus krom in vergelijking met de Marokkanen.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het punt is dat de EU regels geen recht geven op export van voorzieningen waarvoor je nooit premie hebt betaald. Dat maakt dus dat Nederland daarvoor mag besluiten om die te beëindigen binnen de EU. Buiten de EU gelden andere regels. Wonen in de EU is niet hetzelfde als wonen buiten de EU, dus strikt genomen is het geen discriminatie.
Dank je voor de mededeling. Zal het in mijn achterhoofd stoppen. Vergeef mij als ik het over 10 seconden ben vergeten.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:50 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik krijg al jeuk van je met je "we zijn geen knechtje". Dit zegt zoveel over je eigen negatieve instelling.
Daar ergerde ik me dus ook meteen aan, in combinatie met dat "we".quote:Op maandag 11 maart 2013 17:50 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik krijg al jeuk van je met je "we zijn geen knechtje". Dit zegt zoveel over je eigen negatieve instelling.
Jij vroeg of er een zaak van te maken was. En het antwoord daarop is dus 'nee'. Dacht je dat het nooit eerder geprobeerd was of zo?quote:Op maandag 11 maart 2013 17:55 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Nee, want ook al heb je jarenlang in Nederland gewerkt en gewoond en er dus premie voor betaald, dan nog heb je er geen recht op als je migreert binnen de EU. En dat is dus krom in vergelijking met de Marokkanen.
Waarom? Ik ben al bij voorbaat van plan om te emigreren naar mijn studie. Waarom zou ik mijzelf dan niet identificeren met 'we'?quote:Op maandag 11 maart 2013 17:56 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Daar ergerde ik me dus ook meteen aan, in combinatie met dat "we".
He, gewoon mijn bijdrage, ik ben blij dat ik je kon helpen, zo zijn 'wij'.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:55 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dank je voor de mededeling. Zal het in mijn achterhoofd stoppen. Vergeef mij als ik het over 10 seconden ben vergeten.
Nou veel plezier, ze zitten vast op je te wachten.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:57 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Waarom? Ik ben al bij voorbaat van plan om te emigreren naar mijn studie. Waarom zou ik mijzelf dan niet identificeren met 'we'?
Als jij bronnen hebt, graag.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jij vroeg of er een zaak van te maken was. En het antwoord daarop is dus 'nee'. Dacht je dat het nooit eerder geprobeerd was of zo?
Ik kan voor een tijdje terecht bij familie, en wil binnenkort beginnen met een cursus Frans. Komt goed.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nou veel plezier, ze zitten vast op je te wachten.
Oh misschien heb ik het wel helemaal mis, ben je juist enorm Nederlands, en heb je teveel naar Mart Smeets gekeken met dat 'we'.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:57 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Waarom? Ik ben al bij voorbaat van plan om te emigreren naar mijn studie. Waarom zou ik mijzelf dan niet identificeren met 'we'?
Nee sorry, er is niets compacts. Maar globaal gaat het over de geschiedenis van het 'Akdas' arrest.quote:
Tja, dat krijg je als een vakantie-marokkaan gaat rellen.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:59 schreef waht het volgende:
Ah, het wordt al wij/zij. Gaat helemaal goed komen.
Wie ben jij om mij de les te wijzen hoe ik moet spreken? Ik spreek al sinds tijden met 'we'. Waarom zou ik dat veranderen na jouw gejank? Nederlanders doen niet anders dan andere bevolkingsgroepen aanduiden als buitenlanders. Dus is het iedereen goed recht om hetzelfde te doen.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:59 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Oh misschien heb ik het wel helemaal mis, ben je juist enorm Nederlands, en heb je teveel naar Mart Smeets gekeken met dat 'we'.
En dan nog klagen over generalisaties.....quote:Op maandag 11 maart 2013 18:01 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nederlanders doen niet anders dan andere bevolkingsgroepen aanduiden als buitenlanders.
Rellen? Dat is jouw identificatiekader. De manier hoe jij het graag ziet. Ik geef alleen antwoord, en het liefst op mijn eigen manier.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tja, dat krijg je als een vakantie-marokkaan gaat rellen.
Klopt, dat doen alle Nederlanders sinds het begin van Nederland.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:01 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Wie ben jij om mij de les te wijzen hoe ik moet spreken? Ik spreek al sinds tijden met 'we'. Waarom zou ik dat veranderen na jouw gejank? Nederlanders doen niet anders dan andere bevolkingsgroepen aanduiden als buitenlanders. Dus is het iedereen goed recht om hetzelfde te doen.
ALLEMAAL!quote:Op maandag 11 maart 2013 18:03 schreef waht het volgende:
[..]
Klopt, dat doen alle Nederlanders sinds het begin van Nederland.
Je gaat je gang. Je viel mij al aan op 'we'. Wat is daar fout aan? Hoe kan ik mij identificeren als Nederlander, als men mij niet eens als Nederlander beschouwd? Probeer dat eens uit te leggen als je daar toe in staat bent?quote:Op maandag 11 maart 2013 18:03 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
En dan nog klagen over generalisaties.....
Precies, zo zijn wij!quote:Op maandag 11 maart 2013 18:03 schreef waht het volgende:
[..]
Niet allemaal, maar het overgrote deel wel. Dat is niet te ontkennen.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:03 schreef waht het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |