SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haaksels uit het vorige topic:
YogaLove's Alpine Shawl
Whoopdidoo haakte weer allerlei!
de regenboogdeken van BrainTeaser, het wachten waard!
[ Bericht 4% gewijzigd door Lutte op 08-03-2013 17:04:04 ]in de haak.
Dat zal wel meevallen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 22:30 schreef trui het volgende:
neejoh! sorry als ik zo onduidelijk was dan.
zelf heb ik "plateau" van histor (gemengd met huismerk van de bouwmarkt want dat is goedkoper) op de muur zitten, nog steeds super blij mee!! Dit soort blauwtinten vind ik echt prachtig en combineert ontzettend goed met wit en donkerpaars bijv. (Steekt lekker af) maar ook met andere vrolijke kleurtjes kan 't prima!quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:50 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ja he, en ik laat mengen muurverf en verf gewoon mijn plantenpotten weer mee, doe ik altijd met de kleur die op dat moment op de muur zit, of zoals nu paarse bank dus paarse plantenpotjes en prulletjes. hou het altijd bij 2 hoofdkleuren en witte accenten
heb je post even bij favo gezet, gas eens kijken als ik zover ben bij de bouwmarktquote:Op donderdag 7 maart 2013 22:56 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
zelf heb ik "plateau" van histor (gemengd met huismerk van de bouwmarkt want dat is goedkoper) op de muur zitten, nog steeds super blij mee!! Dit soort blauwtinten vind ik echt prachtig en combineert ontzettend goed met wit en donkerpaars bijv. (Steekt lekker af) maar ook met andere vrolijke kleurtjes kan 't prima!
mooi! ik heb deze ook in die kleurtint gehaakt (was mijn eerste alphine) en die draag ik nog steeds bijna dagelijks... mijn favoquote:Op donderdag 7 maart 2013 19:24 schreef YogaLove het volgende:
Wat wordt er hier toch hard gewerkt & gepost!![]()
Hierbij mijn Alpine, de kleur is in het echt nét iets donkerder.
Er zit ongeveer 375 gr katoen/dralon in.
[ afbeelding ]
Dankjewel!quote:Op donderdag 7 maart 2013 22:57 schreef wild-r0se het volgende:
Mooie deken ook BrainTeaser, ben zelf ook met regenboog deken bezig in granny stripe.. duurt ook nog wel ffMet welk garen heb jij hem gehaakt?
Briljante tip bleek dit! Ze hadden ze nog. Uiteindelijk blijk ik maar ongeveer 10 cm aan rits nodig te hebben, maar deze rits kan ik eenvoudig tot de gewenst lengte afknippen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:09 schreef CREADO het volgende:
[..]
euroland heeft nu 10 ritsen 20 cm voor 1 ¤![]()
. Je moet geluk hebben als ze ze nog hebben...
quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Briljante tip bleek dit! Ze hadden ze nog. Uiteindelijk blijk ik maar ongeveer 10 cm aan rits nodig te hebben, maar deze rits kan ik eenvoudig tot de gewenst lengte afknippen.
Goed filmpje! Zou een goede aanvulling zijn op de link in de OP over onzichtbaar minderen en meerderen!quote:
Ja inderdaad!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:28 schreef bietel het volgende:
[..]
Goed filmpje! Zou een goede aanvulling zijn op de link in de OP over onzichtbaar minderen en meerderen!
Ze zijn echt (bijna) allemaal heel leuk! Ik heb zelf ook nog wat variaties bedacht haha!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 14:07 schreef blabbel6 het volgende:
Die petit fours zien er goed uit! Die wil ik ook nog eens gaan haken. Lijkt me een leuk cadeautje, op een etagière.
Ik naai juist onderdelen (inclusief bijvoorbeeld een snoetje) pas vast als ik wel gevuld heb, juist omdat je dan pas de vorm van het beestje kunt zien!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:33 schreef -Spring het volgende:
Die onderste cupcake ziet er erg lekker uit idd.
Ik ben bevallen van mn gehandicapte beeraap. En ze is toch best schattig geworden. Of aandoenlijk.
[ afbeelding ]
Heb er weer een hoor van geleerd iig:
- dat amigurumi best strak moeten. Strakker dan dit iig;
- dat je, wanneer je je beseft dat je te los haakt, niet ineens strakker kunt gaan haken. Dat kan zomaar een halve cm per arm schelen;
- dat je écht geen te kleine oogjes moet gebruiken;
- dat je het snoetje vóór het vullen erop moet naaien en
- dat ze binnenste buiten niet mooier zijn.
Wordt nog vervolgd! Ik verwacht mijn bestelling begin volgende week.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:16 schreef DonnaRush het volgende:
Claudia hoe is het afgelopen met je Drops Paris zilvergrijs? Heb je nog de goede kleur gekregen?
Dank voor de tips! Ik denk dat ik alles tot nog toe goed heb gedaan, en dat ik voor de zekerheid nog één lijn ga 'stikken', maar dan iets verder van de rits af.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:37 schreef Kaatjeka het volgende:
Hi Claudia,
het is belangrijk dat je met hele kleine steekjes werkt. Verder hoe dichter bij de tandjes hoe steviger. Je moet wel rekening houden met een beetje ruimte om het voetje te kunnen bewegen. Ik heb helaas geen ervaring met het bevestigen van een rits aan een haak werk, wel met verschillende stoffen.
Als je een rits in tere stoffen wil zetten wordt aangeraden om een stukje vlieseline ertussen te plakken voor meer stevigheid, misschien kan dat hier ook.
Staat erin!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:28 schreef bietel het volgende:
[..]
Goed filmpje! Zou een goede aanvulling zijn op de link in de OP over onzichtbaar minderen en meerderen!
Niet zo streng zijn voor jezelf. Ze is echt superschattig!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:33 schreef -Spring het volgende:
Ik ben bevallen van mn gehandicapte beeraap. En ze is toch best schattig geworden. Of aandoenlijk.
[ afbeelding ]
Deze http://www.jessica-tromp.(...)en%20haakpatroon.htm ?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:32 schreef HarrrrieH het volgende:
Heeft iemand een tip voor heeele makkelijk te haken babyslofjes? Lijkt me leuk om te proberen, maar degene die ik tot nu toe gevonden hebt zien er zo moeilijk uit en hebben vaak een engels patroon. Ik vind Nederlands al lastig zat. Hebben jullie ideeen?
ik vind hem leukquote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:33 schreef -Spring het volgende:
[ afbeelding ]
Heb er weer een hoop van geleerd iig:
- dat amigurumi best strak moeten. Strakker dan dit iig;
- dat je, wanneer je je beseft dat je te los haakt, niet ineens strakker kunt gaan haken. Dat kan zomaar een halve cm per arm schelen;
- dat je écht geen te kleine oogjes moet gebruiken;
- dat je het snoetje vóór het vullen erop moet naaien en
- dat ze binnenste buiten niet mooier zijn.
He bedankt, was al op deze website geweest, maar had het niet zo uitgebreid gevonden? Heb je toevallig ook nog een tip voor een stoere jongen?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:36 schreef dapmar het volgende:
[..]
Deze http://www.jessica-tromp.(...)en%20haakpatroon.htm ?
Ja blauw katoen gebruiken.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:46 schreef HarrrrieH het volgende:
[..]
He bedankt, was al op deze website geweest, maar had het niet zo uitgebreid gevonden? Heb je toevallig ook nog een tip voor een stoere jongen?
Ben benieuwd! Anders heb ik nog wel wat liggen voor je!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wordt nog vervolgd! Ik verwacht mijn bestelling begin volgende week.
Nice. Fijn weekend!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zit helemaal in een goede flow. Nu op weg naar huis en lekker hakenweekend!!
Die vriendinnen van mij zijn lastig. Eentje wil perse alles roze, de ander absoluut geen cliché blauw... Gelukkig heb ik mn favoriete winkeltje in de straat met heel veel kleurtjes.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:49 schreef dapmar het volgende:
[..]
Ja blauw katoen gebruiken.
Sorry ben beetje melig.
kusje eropquote:Op vrijdag 8 maart 2013 18:12 schreef trovey het volgende:
Ik heb weer griep en dat haakt bijzonder lastig als je alle gewrichten extra zeer doen...voorlopig maar even het textielgaren laten liggen, dat is vragen om problemen.
Regenboogdeken wil nog net voor elke keer een paar minuutjes....schiet lekker op zo.
![]()
Ik vind Scheepjes softfun heel fijn voor babyslofjes!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 19:20 schreef HarrrrieH het volgende:
Hmm weer een vraagje. Beginner.. SorryIs het handig om de babyslofjes in katoen te doen of acryl of wol of een mix. Het gaat om pasgeborenen die voorlopig nog niet lopen.
Begon alweer lekker, niet met haken in ieder geval. Maar met een ziek konijnquote:
Kleine crosspost uit het Konijnentopic:quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:41 schreef HarrrrieH het volgende:
Agossie arm konijntje. Hopelijk snel weer beter.Wat heeft hij/zij?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig dus valt alarm, ze had wat diaree en gas, nu gaat het gelukkig wel[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:43 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Kleine crosspost uit het Konijnentopic:Oooh wel een vervelnde dag dus! Gelukkig wel nog goed afgelopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig dus valt alarm, ze had wat diaree en gas, nu gaat het gelukkig wel![]()
.: Let epsilon be smaller than zero :.
Wat heb je ingeslagen en welke deken ga je maken?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 18:09 schreef BrainTeaser het volgende:
Die petitfourtjes zijn leuk!
En dat beertje is goed gelukt hoor! En blijkbaar ook leerzaam geweest, dus da's ook alleen maar mooi!
Heb vanmiddag al weer nieuwe wol ingeslagen voor een nieuwe deken..
Ik-ben-niet-verslaafd, ik-ben-niet-verslaafd, ik-ben-niet-verslaafd...![]()
quote:
Ziet er leuk uit. Ben benieuwd!quote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:02 schreef BrainTeaser het volgende:
Vond de Ripple de vorige keer zo leuk (heb ik een babydeken van gemaakt), dat ik nog een grotere versie voor mezelf wil maken!
Met deze kleuren (komen niet helemaal goed over op de foto):
[ afbeelding ]
Geïnspireerd door deze deken
Mooie kleurencombiquote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:02 schreef BrainTeaser het volgende:
Vond de Ripple de vorige keer zo leuk (heb ik een babydeken van gemaakt), dat ik nog een grotere versie voor mezelf wil maken!
[ afbeelding ]
Mooie kleuren zeg. Was jij nou diegene die net een grote deken afgemaakt had. Meteen weer zo'n groot project. Leuk hoor.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:02 schreef BrainTeaser het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, klopt. Had het ook nooit gedacht dat ik er nog een keer aan zou beginnen, maar achteraf was het toch wel een leuk project, om zo'n deken gewoon te zien groeien in je handenquote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:42 schreef HarrrrieH het volgende:
[..]
Mooie kleuren zeg. Was jij nou diegene die net een grote deken afgemaakt had. Meteen weer zo'n groot project. Leuk hoor.
Ik ben met Saskia een deken aan het haken met naald 5. Dat is wel lekker losjes.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:48 schreef BrainTeaser het volgende:
Wat voor dikte houden jullie eigenlijk aan qua haaknaald als het om dekens gaat? In verhouding tot de aangegeven naalddikte zeg maar?
Want ik wil mijn volgende deken dus maken van Wibra Saskia en SMC Bravo. Allebei de garens vallen in de 'DK' categorie, met als naalddikte 3.0 - 4.0mm / 3.5 - 4.0mm.
Op Ravelry gebruiken de meeste mensen 4.0mm, maar is een wat grotere haaknaald niet beter? Om de deken goed 'luchtig'/soepel te houden?
Iemand ideeën/meer ervaring?
geniet er maar lekker van ;-). Je bent al heel goed aan het wordenquote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:52 schreef dapmar het volgende:
Lieve lieve Toverheks, Sirinde, Blabbel6, Bijou, Guppyfriend, Angelof9 ik wil jullie heel heel heel erg bedanken voor jullie pakket, stond hier met tranen over mijn wangen lopend het uit te pakken wat veel en wat lief en pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff geen woorden voor. Wat zijn er toch lieve mensen op deze wereld, geweldig!
Dikke knuffel voor jullie, eens uitzoeken wat wat is en wat ik er mee kan TOP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:52 schreef dapmar het volgende:
Lieve lieve Toverheks, Sirinde, Blabbel6, Bijou, Guppyfriend, Angelof9 ik wil jullie heel heel heel erg bedanken voor jullie pakket, stond hier met tranen over mijn wangen lopend het uit te pakken wat veel en wat lief en pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff geen woorden voor. Wat zijn er toch lieve mensen op deze wereld, geweldig!
Dikke knuffel voor jullie, eens uitzoeken wat wat is en wat ik er mee kan TOP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben nu met 4.0 bezig en ook Saskia en Bravo. Heb wel de eerste losse met 4.5 gedaan.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:00 schreef BrainTeaser het volgende:
Ja, daar zit inderdaad wel wat in. Het is dus voor een Ripple (stokjes).
Ik heb mijn squares deken ook van Saskia gemaakt, met 4mm, omdat ik de 'gaten' van de squares met 5mm echt te groot vond worden.
Maar mijn andere deken was van Philder Impact 3,5 (voor 3,5mm haaknaald), die heb ik wel met 5mm gehaakt en is precies goed.
Ik haak ook vrij strak, dus denk dat ik toch maar voor 5mm ga (of 4.5, dat kan natuurlijk ook nog).
Wilde eerst toch nog een proeflapje maken, dus dan probeer ik wel wat!
Die vind ik zoooo leuk. Ik hoop dat ik nog een neefje/nichtje krijg ooit.....quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:12 schreef DonnaRush het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn Saartje Muziekschaapje is ook klaar en inmiddels afgeleverd in de babykamer van m'n toekomstige neefje of nichtje.
Phildar douce ecru met naald 3,5 (net als in het patroon aangegeven staat). Ik ben overigens wel een beetje aan het freestylen geweest, want het witte van de kop werd veel te langwerpig en het voorste deel van de kop was veel te groot/breed voor het witte deel. Nogal apart. De pootjes heb ik een beetje smaller gemaakt dan in het origineel.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:10 schreef CREADO het volgende:
Wat een mooie dingen zijn er weer gemaakt :-)
Donna : Leuk die schaap, staat ook nog op mijn to do... welk garen heb jij voor het wit gebruikt en welke naald?
GMTAquote:
gesmolten strijkkralen volgens mij..quote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:38 schreef Toverheks het volgende:
oh die deken en dat schaapje, en dat konijn, waar staat dat nou in? lijkt wel van die snoepsleutels.
Wat veel werk, mooi!quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:49 schreef BrainTeaser het volgende:
Lief schaapje!
De babydeken is ook af!
[ afbeelding ]
Zoals ik al zei, geen squares meer voor mij, maar ben wel blij met het resultaat!
Morgen aan m'n neefje geven, die inmiddels al weer 7 weken oud is!
ja het is een soort fruitmand volgens mijquote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:03 schreef janeway het volgende:
[..]
gesmolten strijkkralen volgens mij..
Leuk die uil, het konijn.. Het schaapje te gaaf gewoon, En de deken is echt super leuk geworden..
ik heb mijn deken met saskia en haaknaald 4 gemaakt :-)quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:51 schreef YogaLove het volgende:
[..]
Ik ben met Saskia een deken aan het haken met naald 5. Dat is wel lekker losjes.
(edit op wat trovey schrijft:) Ik haak squares van stokjes.
Mijn vorige deken (ripple, ook van Saskia) heb ik met 3,5 gehaakt dat was echt te strak.
wat ben je aan het maken? Ik kom namelijk ook op veel meer uit! Of het staat er erg krom of ze skaan wat stapjes over lijkt het wel...quote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een domme vraag, ik kom niet uit een tour van mijn werkje:
Ik begin met zes vasten in een ring en dan moet ik dit:
Rnd 2: *2 single crochet in each stitch from previous round*, repeat from *to* twice, *2 half double
crochet in each stitch from previous round*, repeat from *to* twice, *2 single crochet in each stitch
from previous round*, repeat from *to* twice (12 stitches).
Zij komen uit op twaalf, alleen ik kom op heul veul meer uit. Kan iemand in het simpel Nederlands uitleggen hoe ik dit moet doen
Alvast bedankt!
Op mijn wolletje staat 3,5 en dat gebruik ik nu braaf. De dame van de wolwinkel vertelde me dat veel mensen juist 3 nemen. Maar ik haak juist best los volgens mijn. En wil geen gatenkaas.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:48 schreef BrainTeaser het volgende:
Wat voor dikte houden jullie eigenlijk aan qua haaknaald als het om dekens gaat? In verhouding tot de aangegeven naalddikte zeg maar?
Want ik wil mijn volgende deken dus maken van Wibra Saskia en SMC Bravo. Allebei de garens vallen in de 'DK' categorie, met als naalddikte 3.0 - 4.0mm / 3.5 - 4.0mm.
Op Ravelry gebruiken de meeste mensen 4.0mm, maar is een wat grotere haaknaald niet beter? Om de deken goed 'luchtig'/soepel te houden?
die is mooiquote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:12 schreef DonnaRush het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn Saartje Muziekschaapje is ook klaar en inmiddels afgeleverd in de babykamer van m'n toekomstige neefje of nichtje.
Je moet elke steek twee keer doen in elke steek. Het patroon geeft abusievelijk repeat twice aan. Je moet telkens maar een keer herhalen.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een domme vraag, ik kom niet uit een tour van mijn werkje:
Ik begin met zes vasten in een ring en dan moet ik dit:
Rnd 2: *2 single crochet in each stitch from previous round*, repeat from *to* twice, *2 half double
crochet in each stitch from previous round*, repeat from *to* twice, *2 single crochet in each stitch
from previous round*, repeat from *to* twice (12 stitches).
Zij komen uit op twaalf, alleen ik kom op heul veul meer uit. Kan iemand in het simpel Nederlands uitleggen hoe ik dit moet doen
Alvast bedankt!
Dus wel gewoon in een tour? Dank je welquote:Op zondag 10 maart 2013 08:25 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Je moet elke steek twee keer doen in elke steek. Het patroon geeft abusievelijk repeat twice aan. Je moet telkens maar een keer herhalen.
2 stokjes 2 stokjes 2 halve stokjes 2 halve stokjes 2 stokjes 2 stokjes = 12 steken (UK)
Het moet de iris van een oog van een slak wordenquote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:08 schreef annelotje het volgende:
[..]
wat ben je aan het maken? Ik kom namelijk ook op veel meer uit! Of het staat er erg krom of ze skaan wat stapjes over lijkt het wel...
Wat een ontzettend leuk schaap en deken!!
Wat is 'ie goed gelukt! Met welk garen gehaakt?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:34 schreef bietel het volgende:
Uiltje gemaakt! Simpel en leuk om te maken!
[ afbeelding ]
Afgekeken van (geinspireerd op): http://www.ravelry.com/patterns/library/owls-two-ways-crochet
Mooie kleur! En dat stoffen detail maakt er echt iets bijzonders van. Wat heb je nou op de grond liggen?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 17:20 schreef Tyler-Girl het volgende:
Leuke uil Bietel!
Ik heb ook weer eens iets af, even een tussendoor projectje![]()
Konijntje Pluis
[ afbeelding ]
Jemig, je kunt bijna niet zien dat ie met de hand gemaakt is. Hij ziet er zo perfect uit! Wat een mooi cadeau. Waar heb je het patroon vandaan?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:12 schreef DonnaRush het volgende:
[ afbeelding ]
Wauw, wat een werk! Hoelang ben je er mee bezig geweest?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:49 schreef BrainTeaser het volgende:
Lief schaapje!
De babydeken is ook af!
[ afbeelding ]
Zoals ik al zei, geen squares meer voor mij, maar ben wel blij met het resultaat!
Morgen aan m'n neefje geven, die inmiddels al weer 7 weken oud is!
Ja gewoon in 1 tour.quote:Op zondag 10 maart 2013 09:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dus wel gewoon in een tour? Dank je wel
Dat probleem heb ik dan weer niet, want bij mij sluit de onderkaak prima aan op de bovenkaak. De rits zelf loopt dus goed. Het probleem is meer dat de rits in een bochtje loopt, waardoor die al iets moeilijker open en dicht te maken valt. En die tanden van vilt zitten dus wat in de weg.quote:Op zondag 10 maart 2013 09:48 schreef Angelof9 het volgende:
Die haai heb ik ook gemaakt en ik had ook moeite met de rits. Dat komt omdat de bovenkant van de bek groter is dan de onderkant en een rits laat zich niet zo makkelijk plooien! Ik heb die vilt tanden er niet bij gemaakt omdat mijn rits wat grover was en dus al een soort van tanden vormde.
Vijf maanden ongeveer, maar wel met een aantal andere projecten tussendoor, dus het had wel sneller gekund.quote:Op zondag 10 maart 2013 09:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wauw, wat een werk! Hoelang ben je er mee bezig geweest?
Het patroon is van Annemarie Arts uit het boekje 'babycadeautjes haken. Daar staan nog meer leuke babycadeautjes in. Onder andere ook de stapel slak die hier ook wel eens voorbij komt.quote:Op zondag 10 maart 2013 09:27 schreef Claudia_x het volgende:
Jemig, je kunt bijna niet zien dat ie met de hand gemaakt is. Hij ziet er zo perfect uit! Wat een mooi cadeau. Waar heb je het patroon vandaan?
Ah super!quote:Op zondag 10 maart 2013 11:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je bent de redding van mijn slak!
Het grappige is dat het verder in het patroon wel "gewoon" werkt. Maar goedquote:Op zondag 10 maart 2013 12:21 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Ah super!
Denk er bij dit patroon dus aan: als er repeat twice staat, dan 1 keer herhalen. ik zie deze fout wel vaker in Engelse patronen. Wellicht geven zij er een net iets andere betekenis aan?
Ah, nu snap ik het! Ja, ik heb 'em ook een beetje laten plooien.quote:Op zondag 10 maart 2013 10:30 schreef Angelof9 het volgende:
Bij mij sloot het ook keurig aan, maar de bovenkant van de bek maakt een grotere bocht als het ware, Dus het *past* wel, maar die rits moet aan de onderkant een krapper bochtje maken, waardooor je hem een soort van moest plooien.
Ik zou ook niet zo snel een betere manier kunnen bedenken.
Huh? Is dat iets waarvoor je je moet schamen tegenwoordig? Je moet gewoon lekker maken wat je leuk vindt.quote:Op zondag 10 maart 2013 12:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het grappige is dat het verder in het patroon wel "gewoon" werkt. Maar goedHet lukt nu en de slag hoeft enkel nog maar een huisje
Ik maakt deze: http://www.deliciouscroch(...)mi/melvin-the-snail/
(en komt een dag dat ik van de kinderlijke knuffeltjes afstap en gewoon dekens en zo ga maken hoorIk schaam me een beetje voor mijn knuffeltjesmaaktik)
`quote:Op zondag 10 maart 2013 12:50 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Huh? Is dat iets waarvoor je je moet schamen tegenwoordig? Je moet gewoon lekker maken wat je leuk vindt.
Lieve dapmar, het is je ontzettend gegund. Zo kun je hopelijk je gedachten even verzetten!quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:52 schreef dapmar het volgende:
Ik ook! Maar tof dat t gedaan is!quote:Op zondag 10 maart 2013 14:50 schreef trovey het volgende:
Iets wat ik blijkbaar compleet gemist heb.![]()
Zeker!quote:
ik gebruik er de 4,5 voor en vind dat prima werkenquote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:48 schreef BrainTeaser het volgende:
Geniet er van dapmar!quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:52 schreef dapmar het volgende:
Dank gaat zeker lukken!!!!quote:
wat leuk en fijn dat mensen dit nog voor elkaar willen (en kunnen) doenquote:Op zondag 10 maart 2013 16:27 schreef dapmar het volgende:
JA echt waardeer het enorm, ben er nog steeds ondersteboven van dat dit mogelijk is in dit soort fora!!! En de harder wordende wereld, waarin steeds meer mensen op zich zelf gericht zijn, wat ik heel erg vind om te bemerken.
Super de super blijft het!!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedankt nogmaals lieve mensen
strijken met een natte doek? Ik heb met dat garen een babyvestje gehaakt en met een natte doek gestreken. Niet om het minder stug te maken, maar de naden netjes te maken. Daarna voelde het geheel een stuk zachter en soepeler aan. Je kunt het proberenquote:Op zondag 10 maart 2013 18:48 schreef Toverheks het volgende:
VRAAGJE......
ik hen de Alpinesjaal voor iemand gehaakt van Saskia, maar hij is zo stug en voelt hard aan, las iets van in de droger gooien heb ik gedaan, niks dus, toen met wasverzachter gespoeld en laten centrifugeren maar ook nog voelt het stug aan, wie heeft een idee het toch iets soepeler en zachter te maken>?
quote:Op zondag 10 maart 2013 18:53 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
strijken met een natte doek? Ik heb met dat garen een babyvestje gehaakt en met een natte doek gestreken. Niet om het minder stug te maken, maar de naden netjes te maken. Daarna voelde het geheel een stuk zachter en soepeler aan. Je kunt het proberen
lees even mijn toevoeging over strijken/persenquote:Op zondag 10 maart 2013 18:53 schreef Toverheks het volgende:
[..]kaat dank je wel ik ga het morgen proberen top je tip.
ja ik begreep jequote:Op zondag 10 maart 2013 18:54 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
lees even mijn toevoeging over strijken/persen
knap dat je het nog steeds leuk vindt, steeds hetzelfde te maken.quote:Op zondag 10 maart 2013 18:58 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ja ik begreep jega het morgen proberen, ben nu aan een grijze begonnen ( voor me zus ) ook van Saskia.
quote:Op zondag 10 maart 2013 19:05 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
knap dat je het nog steeds leuk vindt, steeds hetzelfde te maken.
Ik vind dat zelf niet zo leuk om te doen...wil steeds wat anders
zolang je het leuk vind, gelijk heb je.. enne... het houdt ons mooi van de straat.quote:Op zondag 10 maart 2013 19:11 schreef Toverheks het volgende:
[..]begon steeds aan wat anders, maar vind het zo een lekkerhaakmaarweg patroon, ben ook aan het breien tussendoor, en nu wil de hele vrouwelijke kant van de familie zo een sjaal en heb nog zoveel Saskia garen liggen dus haak ik er nog maar een paar.
dat bedoel ik, je zal toch zien als we geen freubelwerk hebben moeten we sàvonds ook nog van alles in het huishouden doen, en nu hebben we een smoes van ken ff niet nog een randje hakenquote:Op zondag 10 maart 2013 19:12 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
zolang je het leuk vind, gelijk heb je.. enne... het houdt ons mooi van de straat.
Zitten we gezellig met zijn allen thuis op de bank met ons haakwerk
dat is voor mij één van de redenen geweest weer met haken en naaien te beginnenquote:Op zondag 10 maart 2013 19:16 schreef Toverheks het volgende:
[..]
dat bedoel ik, je zal toch zien als we geen freubelwerk hebben moeten we sàvonds ook nog van alles in het huishouden doen, en nu hebben we een smoes van ken ff niet nog een randje haken
Lijkt maar zo! Ik deed drie dingen tegelijkertijd en die moesten zo'n beetje allemaal dit weekeinde af.quote:Op zondag 10 maart 2013 19:41 schreef Lijnloos het volgende:
Jeetje Claudia, jij gaat ook als een razende de laatste tijd!leuke teckels!
Lekker goedkoop is binnenkussens kopen bij de Action/Ikea of andere goedkope zaken en het daar uithalen maar het is ook verkrijgbaar bij de Hema, founiturenzaken e.d.. Ik koop het bij voorkeur bij de Kringloop, ligt er regelmatig in kleinere en grotere hoeveelheden.quote:Op zondag 10 maart 2013 19:56 schreef dapmar het volgende:
[..]
En waar koop je het en was kost het zoal?;)
ok super dank je wel!!!quote:Op zondag 10 maart 2013 20:02 schreef Angelof9 het volgende:
Die van de Pipoos is echt heel duur. hema is goedkoper, maar ook nog duur. Goedkoopste is denk ik een kussen openknippen (bij Blokker zijn ze 2.10) of die 4 euro zakken van Praxis.
Die heb ik gebruikt als vulling voor m'n gehaakte kussens! Fijn formaat.quote:Op zondag 10 maart 2013 20:08 schreef Lijnloos het volgende:
Irma kussentjes van de Ikea werken ook goed. kosten ook geen drol
ik gooi het gewoon in de wasmachine met verzachter en dan in de droger ^^.quote:Op zondag 10 maart 2013 18:48 schreef Toverheks het volgende:
VRAAGJE......
ik hen de Alpinesjaal voor iemand gehaakt van Saskia, maar hij is zo stug en voelt hard aan, las iets van in de droger gooien heb ik gedaan, niks dus, toen met wasverzachter gespoeld en laten centrifugeren maar ook nog voelt het stug aan, wie heeft een idee het toch iets soepeler en zachter te maken>?
geen wasverzachter, handwas etc... ik mieter alles in de wasmachine ^^.quote:Op zondag 10 maart 2013 20:16 schreef HarrrrieH het volgende:
hmm wat doen de tegenstanders dan? Nooit wassen?
bron: http://www.facebook.com/simplybreien?ref=streamquote:Wat je nodig hebt? Een keukenrol, een stukje tape, beige, blauw en ecru haakgaren, haaknaald. Haak een cirkeltje van vs. voor de onderkant (elke t. steeds met 1 h.vs. sluiten), voor de koker 1 t. stokjes en 1 t. vs. afwisselen (kleuren naar keuze). Voor dekseltje hetzelfde, maar slechts enkele t. haken en 1 lusje van ls. en vs. voor de sluiting invoegen, achterkant dekseltje aan het deel voor de koker vasthaken. Onderkant koker en bovenkant dekseltje met cirkel van karton dichtplakken. Kartonnen delen in de gehaakte delen leggen, gehaakte rand met festonsteken vastnaaien. 1 blauwe nop voor de sluiting, 1 beige nop voor de bovenkant haken en vastnaaien. Klaar.
kussentjes van zeeman 1 ¤quote:Op zondag 10 maart 2013 19:56 schreef dapmar het volgende:
[..]
En waar koop je het en was kost het zoal?;)
Oh ok en dan die vulling er dus uit halen en gebruiken?quote:
yepquote:Op zondag 10 maart 2013 21:05 schreef dapmar het volgende:
[..]
Oh ok en dan die vulling er dus uit halen en gebruiken?
Ik heb mijn sjaal van Saskia met mundig veel wasverzachter en een paar handdoeken in de wasmachine gegooid, op 30 graden gewassen en daarna aan de lucht laten drogen. Dat was zo gebeurd.quote:Op zondag 10 maart 2013 18:48 schreef Toverheks het volgende:
VRAAGJE......
Zo, da's een goeie deal! Ga ik ook eens kijkenquote:Op zondag 10 maart 2013 22:00 schreef Whoopdidoo het volgende:
Bij de kwantum heb je 500 gram voor 4 euro, bij de kussens.
Wauw! Die is prachtig!!quote:Op zondag 10 maart 2013 21:51 schreef Doobsie het volgende:
Dapmar wat leuk hoe je reageerd op je "kadootje"... ik had graag mee willen doen maar helaas zit ik in dezelfde positie als jij.... Heel gesprek met toverheks erover gehad...
Maak er wat moois van meid!! Ik gun het je van harte!
Nu even wat leuks vanaf mijn kant![]()
Ik heb voor mijn verjaardag afgelopen 23 februari van mijn tante het haakpakket gekregen om zo'n leuke taart te haken... En.... HIJ IS AF!!!!! Ik ben erg blij met het resultaatNu kan ik weer verder met het tafelkleed voor mn schoonmoeder
[ afbeelding ]
Ik heb weer heel veel moois voorbij zien komen!! Allemaal erg mooi!!!
Oh wow dat is nog eens een leuk prijsje ja.quote:Op zondag 10 maart 2013 22:00 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ja echt geweldig vind ik het en ben hier nog niet eens zo lang. Oh vervelend ja dat je in het zelfde schuitje zit, hoe bekostigbjij je spullen dan?quote:Op zondag 10 maart 2013 21:51 schreef Doobsie het volgende:
Dapmar wat leuk hoe je reageerd op je "kadootje"... ik had graag mee willen doen maar helaas zit ik in dezelfde positie als jij.... Heel gesprek met toverheks erover gehad...
Ik heb voor mijn verjaardag afgelopen 23 februari van mijn tante het haakpakket gekregen om zo'n leuke taart te haken... En.... HIJ IS AF!!!!! Ik ben erg blij met het resultaatNu kan ik weer verder met het tafelkleed voor mn schoonmoeder
[ afbeelding ]
die is wel heel mooiquote:Op zondag 10 maart 2013 21:51 schreef Doobsie het volgende:
[ afbeelding ]
Die heb ik ook, heel fijne vulling. Lekker zacht en het is goed wollig zeg maar. Ik heb ook eens vulling gehad die als een soort fiber draadjes uit elkaar viel. Overal lag het.quote:Op zondag 10 maart 2013 22:00 schreef Whoopdidoo het volgende:
Oh wowquote:Op zondag 10 maart 2013 21:51 schreef Doobsie het volgende:
[ afbeelding ]
Oef, dat heb ik ook weleens gehad ja... Overal zat hetquote:Op maandag 11 maart 2013 07:34 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Die heb ik ook, heel fijne vulling. Lekker zacht en het is goed wollig zeg maar. Ik heb ook eens vulling gehad die als een soort fiber draadjes uit elkaar viel. Overal lag het.
Het Nederlandse patroon staat hier. Ik heb wel wat kleine wijzigingen aangebracht. Heb je een Ravelry-account? Daar heb ik ze als opmerking neergezet.quote:Op maandag 11 maart 2013 09:46 schreef HarrrrieH het volgende:
Wat een leuke dingen zijn er weer gemaakt. Claudia wat een leuke hondjes. (Waar het je het patroon vandaan??)
Dankjewel. Ja ik heb ook een Ravelry-account. Fijn dat de beschrijving in het Nederlands is. Heb jij dat zelf vertaald?quote:Op maandag 11 maart 2013 12:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het Nederlandse patroon staat hier. Ik heb wel wat kleine wijzigingen aangebracht. Heb je een Ravelry-account? Daar heb ik ze als opmerking neergezet.
Die petit-fourtjes gaan enorm snel. 1,5 uur en je bent klaar!quote:Op maandag 11 maart 2013 09:46 schreef HarrrrieH het volgende:
Wat een leuke dingen zijn er weer gemaakt. Claudia wat een leuke hondjes. (Waar het je het patroon vandaan??) Oh en die taart. Prachtig en wat een werk zeg. En het gefrobelde beestje en de petit four (echt waar in een dag?)
Ik heb gisteren anderhalf vierkantje gehaakt. Ik had een brownie naast me staan. Als ik de eerste af zou hebben + alle draadjes weggewerkt dan mocht ik hem pas opeten.
Nee, ik heb het niet vertaald! Dat heeft de mevrouw van http://haakmaaraan.blogspot.nl/ gedaan. Er zitten wel wat discrepanties tussen het originele, Engelse patroon en de Nederlandse vertaling, in ieder geval in de pootjes.quote:Op maandag 11 maart 2013 13:02 schreef HarrrrieH het volgende:
[..]
Dankjewel. Ja ik heb ook een Ravelry-account. Fijn dat de beschrijving in het Nederlands is. Heb jij dat zelf vertaald?
Over de fleece. Je hebt toch ook soort van katoen-fleece. Dat mag geloof ik wel. Al is die wel wat duurder dan de fleece-dekentjes bij de Wibra ofzo.
als het voor de zomer is, tik op de kop een leuk dekbedovertrek, knip het uit en naai het op de achterkant van je gehaakte dekentje, leuk randje erom heen en klaar.quote:Op maandag 11 maart 2013 10:15 schreef HarrrrieH het volgende:
Mag ik meteen nog een vraagje stellen aan jullie haakexperts. Ik dacht altijd dat je een achterkant aan een babydeken moet maken ivm gaten en warmte enzo. Degene voor wie ik de deken maak denkt dat ze juist liever de dunne versie heeft. Dus zonder achterkant. Ze heeft hem nog niet gezien, we hebben samen wel de wolletjes uitgezocht, maar ik wil het nog wel een beetje verrassing houden.
Kortom, wat is jullie advies? Wat is gebruikelijk en handig?
Bedankt alvast!
Hmz, daar krijg ik volgens mij geen melding van via Ravelry? Of kijk ik niet goed? Dus nu weet ik nog niet hoe je daar heet.quote:Op maandag 11 maart 2013 14:14 schreef DonnaRush het volgende:
Ik ben vrienden met je geworden Claudia_x
quote:Op maandag 11 maart 2013 16:45 schreef Doobsie het volgende:
owwww wat zijn ze leuk die ooievaartjes!
dan zou ik 't dekentje meer als sprei gebruiken. hij kan er als extra laagje bovenop, voor wat sier & een extra laagje extra warmte.quote:Op maandag 11 maart 2013 14:49 schreef HarrrrieH het volgende:
Ja ze heeft al zat lakens en dekens, maar dit is meer omdat het gewoon schattig is. Hoop ik dan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik denk inderdaad een tas of een kussen. ben er nog niet uit. het zijn deze rondjes van AterGcrochet (etsy)quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:33 schreef Spuuglokje het volgende:
Oh wauw trui, wat een leuke rondjes! Ga je ze op een tas of kussen maken of zo? Of aan elkaar een shawl? Ik vind het superleuke kleurencombinaties!
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:24 schreef Angelof9 het volgende:
Hehe, hier kom je nooit meer vanaf. Maak je er een tas van, wordt het je onderzettertas. Of je onderzetterkussen.![]()
Ik heb 3 verschillende gebruikt. Zelf een beetje gekeken welke het beste kon in verhouding. Ik had ook niet 4 verschillende hoor. De kleinste die ik gebruikt heb is een 2. en dan een 2,5 en een 3. Het hoofd had ik gemaakt met 3,5.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:20 schreef Vinyl89 het volgende:
Haj dames,
Ik heb onlangs het hoofdje van die leuke Lollo bear afgemaakt.
En nu wil ik dus beginnen aan het lijfje, maar er staat dat je hier voor 4 verschillende haaknaalden nodig hebt.
Hebben jullie met al deze 4 verschillende haaknaalden gewerkt?
Ik neem aan dat het namelijk natuurlijk niet voor niets in het patroon staat, maar ik vroeg me af hoe jullie dat gedaan hebben?
Het lijkt me namelijk echt een hell om te haken met haaknaald 1,25.
Thx in iedergeval alvast.
Verder wil ik even zeggen dat ik jullie echt super leuke dingen haken!! Keep up the good work![]()
xx
Oke, jij hebt helemaal andere naaldformaten aangehouden inderdaad.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:44 schreef annelotje het volgende:
[..]
Ik heb 3 verschillende gebruikt. Zelf een beetje gekeken welke het beste kon in verhouding. Ik had ook niet 4 verschillende hoor. De kleinste die ik gebruikt heb is een 2. en dan een 2,5 en een 3. Het hoofd had ik gemaakt met 3,5.
Soempie leuk boekje!! Die kikker vind ik erg leuk.
Trui leuke rondjes. Ben erg benieuwd wat het gaat worden.
Ik had wat dikker garen dus ik heb als grootste maat de maat aangehouden dat mijn garen aangaf.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:52 schreef Vinyl89 het volgende:
[..]
Oke, jij hebt helemaal andere naaldformaten aangehouden inderdaad.
Ik heb het hoofdje wel helemaal met 2mm gedaan, dus denk dat ik er haast niet aan ontkom om met 1,25mm te werken.
Of zou het ook gewoon kunnen met 2,175 en 1,50?
Ik ben hier echt een nooby in, dus sorry voor de vele vragen
Dat konijnquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:34 schreef Soempie het volgende:
[..]
Claudia, wat zijn je hondjes leuk geworden! Waren de meisjes (toch?) er blij mee? Die haai vind ik ook gaaf.
NijntjesUk, wat lief zo'n ooievaar. Ik ben er ooit eens aan begonnen, maar de volgende ochtend vond ik m'n haakwerk terug in de etensbak van de katten. Daarna had ik de pest in en ben ik overgestapt op iets anders. Maar als ik die van jou dan zo zieEr moet maar snel weer iemand zwanger worden in m'n omgeving.
En verder nog meer mooie dingen voorbij zien komen. Wat gaan jullie hard zeg!
Zelf zojuist katia alabama gehaald om een deken te haken. Nu nog een goed patroon vinden/ bedenken. Iemand suggesties? Ik heb drie kleuren: groen, blauw en beige.
En ik heb dit boekje gekocht:
[ afbeelding ]
Stond al heel lang op m'n verlanglijstje.
[ afbeelding ]
Kijk dan, ik denk dat ik ze allemaal ga maken.
![]()
Ik heb naald 3.5 en 3 gebruikt voor de hele beer. Zijn lijf heb ik gewoon in twee-en gedaan, de onderkant met 3.5 en de bovenkant met 3. Het hoofd heb ik helemaal gehaakt met naald 3.5quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:20 schreef Vinyl89 het volgende:
Haj dames,
Ik heb onlangs het hoofdje van die leuke Lollo bear afgemaakt.
En nu wil ik dus beginnen aan het lijfje, maar er staat dat je hier voor 4 verschillende haaknaalden nodig hebt.
Hebben jullie met al deze 4 verschillende haaknaalden gewerkt?
Ik neem aan dat het namelijk natuurlijk niet voor niets in het patroon staat, maar ik vroeg me af hoe jullie dat gedaan hebben?
Het lijkt me namelijk echt een hell om te haken met haaknaald 1,25.
Thx in iedergeval alvast.
Verder wil ik even zeggen dat ik jullie echt super leuke dingen haken!! Keep up the good work![]()
xx
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:34 schreef Soempie het volgende:
Ik ben er ooit eens aan begonnen, maar de volgende ochtend vond ik m'n haakwerk terug in de etensbak van de katten.
Dat boekje heb ik. Heel erg leuk!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:34 schreef Soempie het volgende:
[..]
Claudia, wat zijn je hondjes leuk geworden! Waren de meisjes (toch?) er blij mee? Die haai vind ik ook gaaf.
NijntjesUk, wat lief zo'n ooievaar. Ik ben er ooit eens aan begonnen, maar de volgende ochtend vond ik m'n haakwerk terug in de etensbak van de katten. Daarna had ik de pest in en ben ik overgestapt op iets anders. Maar als ik die van jou dan zo zieEr moet maar snel weer iemand zwanger worden in m'n omgeving.
Zelf zojuist katia alabama gehaald om een deken te haken. Nu nog een goed patroon vinden/ bedenken. Iemand suggesties? Ik heb drie kleuren: groen, blauw en beige.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
die heb ik ook en ik vind ze zo leukquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:34 schreef Soempie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
die is leuk he, k had de eerste letter nog op t petje geborduurdquote:Op maandag 11 maart 2013 15:37 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik zie weer allerlei mooie dingen voorbijkomen!
Wat gaat iedereen toch hard hier..
Ik heb twee ooievaars gemaakt met een rammeltje erin, het patroon is van Annemarie Arts.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ooooooooooh mooi zeg!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:40 schreef trui het volgende:
[..]
ik denk inderdaad een tas of een kussen. ben er nog niet uit. het zijn deze rondjes van AterGcrochet (etsy)
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:54 schreef trui het volgende:
geinig! heb je er al een paar geprobeerd, lijnloos?
en die raindrop blanket, dat is de larksfoot stitch toch?
Ik heb de L al geprobeerdquote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:54 schreef trui het volgende:
geinig! heb je er al een paar geprobeerd, lijnloos?
en die raindrop blanket, dat is de larksfoot stitch toch?
dat past meer in 't brei-topic, Lijnloos!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:37 schreef Lijnloos het volgende:
Maar wel in aangepaste (lees uitgebreide ) vorm
dat is toch van toystory :-)quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:21 schreef Whoopdidoo het volgende:
Leuke mini giraf! Volgens mij moet mijne alleen nog stippen...al heel lang...![]()
Ben bezig met Lotso. Zag het plaatje en wilde m maken, hij is op zn breedst 80 steken, en ook nog eens spaans.
Maar lijf bijna af
is wel vaker gedaan dacht ik, vind het wel slim want de prijzen zijn er erg naar. De copyright krijg je bij de prijs hhaha. :-)quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:40 schreef B.ertha het volgende:
Je doet maar hoor, maar volgens mij is dat niet de bedoeling. Dat komt overeen met een persoon een mp3'tje laten kopen en dan kopiëren voor vijf anderen.
Waar had jij ze vandaan?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:39 schreef Lijnloos het volgende:
Ik heb sinds gisteren 3 van die Amour naalden en ik vind ze wel ok. Niet zo fantastisch dat ik er volle prijs voor zou betalen, maar dat ligt denk iik ook aan hoe ik de naald vast hou. Daarvoor is het "haakgedeelte" eigenlijk net te lang voor mijn korte vingertjes...
hier ben ik blij mee. Bedanktquote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:24 schreef Lijnloos het volgende:
Mocht iemand nog lettertjes willen haken, deze vond ik laatst op Pinterest:
http://sphotos-a.ak.fbcdn(...)1033_993364734_n.jpg
Ik vind het heel prettig haken. Het splijt in elk geval niet bij mij.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:49 schreef blabbel6 het volgende:
Mooie steek Soempie! En mooie kleuren wol ook. Haakt de wol prettig? Wat samenstelling betreft lijkt het op Cotton Light van Drops; die vind ik niet zo fijn haken omdat het nogal splijt.
hehequote:
Ik geef je groot gelijk! wat zijn die leuk!!! LEUK !! leuk!!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:34 schreef Soempie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
mooi, ik ben benieuwd naar 't eindresultaat!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:19 schreef Soempie het volgende:
De raindrop blanket bewaar ik voor een volgend project, omdat het effect mooier is als je elke toer van kleur wisselt. Dat is me voor een grote deken iets te veel werk.Nu ben ik begonnen met de sultansteek.
[ afbeelding ]
even vergelijken met garen waar je wel van weet wat de aanbevolen naalddikte is?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:42 schreef dapmar het volgende:
Ik heb een vraagje lieve mensen, de bolletjes die ik van jullie heb gehad wil ik een uil sleutelhanget nu gaan maken er zit ook een zak bij met "restjes" eigenlijk is mijn vraag als je niet weet wat het voor een katoen of bolletje is welke maat kan je dan het beste haken dat het altijd kan zal ik maar zeggen;)
Kon ik nu die tekeningen maar lezen....iemand tips?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:24 schreef Lijnloos het volgende:
Mocht iemand nog lettertjes willen haken, deze vond ik laatst op Pinterest:
http://sphotos-a.ak.fbcdn(...)1033_993364734_n.jpg
Danke, ga het eens rustig bekijken.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:57 schreef wild-r0se het volgende:
@Koningin, hier is een afspeellijst met filmpjes van MikeysSmail,, vind ze zelf wel duidelijk(ik kan momenteel even niet quoten, internet doet vreemd) hoop dat je er wat aan hebt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |